[market] Kurs Instruktorski PADI

Data: 2009-09-02 16:18:03
Autor: grupy
[market] Kurs Instruktorski PADI
Od 10 do 25 października prowadzę w Krakenie na Zakrzówku najbliższy kurs
instruktorski PADI. Szkolenie obejmuje kurs instruktora OWSI i instruktora
EFR. Kurs instruktora EFR jest teraz obowiązkowy przy kursie instruktora
PADI dlatego robię go w jednym pakiecie.
Całe szkolenie trwa dwa tygodnie.
Jeżeli jesteś zainteresowany kursem instruktorskim to musisz sobie
odpowiedzieć na trzy pytania.
Czy chcesz potem pracować i szkolić nurków? Jeżeli tak to poszukaj w
Internecie w jakich systemach pracuje najwięcej baz na świecie.
Czy chcesz jak najwięcej się nauczyć zarówno pod względem praktyki jak i
teorii?
Będziesz się szkolił w Krakenie na Zakrzówku czyli w jednej z większych baz
w Polsce. A co jakości naszych szkoleń praktycznych i teoretycznych to
najlepiej przekonaj się sam. Ja nigdy nie mówię "nie jedź gdzieś tam" tylko
mówię porównaj. Wpadnij do nas na wspólne nurkowanie czy zajęcia i porównaj
to co robimy z innymi. Na pewno każdy kto prowadzi kursy instruktorskie
umożliwi ci takie przyglądnięcie się jego pracy bez brania za to kasy. W
końcu to co robimy pod wodą czy w sali wykładowej broni się samo (lub
powinno się bronić) a nikt nie wstydzi się swojej metodyki czy umiejętności.
Chcesz zrobić kurs instruktorski dla swojego osobistego rozwoju? Zobacz w
galerii na stronie Krakena gdzie i jakie nurkowania robimy a będziesz
wiedział czy chcesz właśnie od nas zdobywać doświadczenie.

Zapraszam, zadzwoń lub napisz maila

Maciek "Szczęściarz" Curzydło
PADI Course Director
www.kraken.pl
maciek@kraken.pl
601 823 005

Fotki z poprzedniego kursu:
http://www.kraken.pl/index.php?galeria=galeriadyn&id=szkolenia2009
Film z poprzedniego kursu:
część I
http://www.youtube.com/watch?v=NEf3poFzksk&feature=channel_page
Cześć II
http://www.youtube.com/watch?v=MNiz-pu3wCM&feature=channel_page

Zalety szkolenie w bazie Krakena na Zakrzówku
-W naszej bazie mamy wodę na miejscu i nie tracimy czasu na dalekie dojazdy.
Dzięki temu możemy dużo nurkować i zdobywacie w czasie kursu więcej
umiejętności praktycznych a nie tylko teorię w sali wykładowej. Procentuje
to też na egzaminie praktycznym. Jeszcze nikt nie oblał egzaminu
praktycznego po kursie instruktorskim w Krakenie.
-Mamy specjalny program przygotowujący do kursu pod względem teoretycznym.
Kiedy wpłacasz zaliczkę na wybrany termin, otrzymujesz materiały szkoleniowe
oraz specjalny kod dostępu do naszej strony internetowej. Na stronie masz
udostępnione testy teoretyczne z fizyki, fizjologii, sprzętu, środowiska i
tabel podobne do testów egzaminacyjnych. Testy te po rozwiązaniu wyświetlają
ci wszystkie poprawne i niepoprawne odpowiedzi z krótkim wytłumaczeniem jaka
odpowiedź jest poprawna. Testy te to najlepsza forma przypomnienie sobie
wiedzy oraz ewentualnego uzupełnienia braków jeszcze przed kursem.
-Dzięki dużej ilości nurkowań oraz testom przygotowującym do teorii mamy
najwyższą zdawalność podczas egzaminów. Na typowych kursach instruktorskich
jest normą, że co jeden dwa egzaminy ktoś oblewa. U mnie od trzech lat nikt
nie oblał egzaminu, a w historii moich szkoleń tylko jedna osoba oblała
egzamin teoretyczny.
-Razem z moją żoną Iwoną stworzyliśmy od podstaw jedną z największych baz
nurkowych w Polsce. Mam doświadczenie jak rozwijać się na polskim rynku
nurkowym. Współpracujemy z bazami w Egipcie, Chorwacji i paru innych krajach
i pomagamy w zdobyciu tam pracy.
-Pewnie będziesz chciał czasami korzystać z Zakrzówka jako miejsca do
prowadzenia szkoleń lub celu wypadów nurkowych. Zawsze milej będzie się
współpracować jak się wzajemnie poznamy na kursie instruktorskim.

Data: 2009-09-02 17:09:23
Autor: Andrzej Bednarek
[market] Kurs Instruktorski PADI
Witam,

Mam pytanie: ile kosztuje kurs instruktorski u Pana?
Przeszukiwałem dosyc intensywnie wasza strone ale nigdzie nie ma podanej ceny...

Andrzej Bednarek

Data: 2009-09-03 06:38:20
Autor: grupy
[market] Kurs Instruktorski PADI
5400 zł (łącznie instruktor PADI i Ins EFR) plus 600 zł materiały z PADI.
Do tego trzeba doliczyć około 480 funtów na opłatę egzaminacyjną i aplikacyjną do PADI.

MSC

Data: 2009-09-04 16:36:35
Autor: Andrzej Bednarek
[market] Kurs Instruktorski PADI
5400 zł (łącznie instruktor PADI i Ins EFR) plus 600 zł materiały z PADI.
Do tego trzeba doliczyć około 480 funtów na opłatę egzaminacyjną i aplikacyjną do PADI.

Dziękuję za odpowiedź na grupie i na maila.

Moje pytanie dotyczyło ceny samego kursu instruktorskiego PADI, bez kursu
instruktora EFR.

Andrzej Bednarek

Data: 2009-09-04 23:13:00
Autor: Tomek Z.
[market] Kurs Instruktorski PADI
5400 zł (łącznie instruktor PADI i Ins EFR) plus 600 zł materiały z PADI.
Do tego trzeba doliczyć około 480 funtów na opłatę egzaminacyjną i aplikacyjną do PADI.

A dlaczego informacji o cenach nie ma na waszej stronie www?
Są ceny wszystkich kursów za wyjatkiem instruktorskich.
Dlaczego trzeba sie prosić o podanie ceny?

Konkurencja, zarówno ta w Sczecinie jak i ta tuż pod nosem w Krakowie jakoś
tajemnicy z cen nie robi...

Tomek

Data: 2009-09-06 18:20:13
Autor: jacekplacek
grupy <kraken@kraken.pl> napisał(a):
[...]
Wygląda to tak, że KAŻDY może zostać instruktorem PADI. Wystarczy zapłacić i niezależnie, czy się nadaje czy nie, po opanowaniu materiału zostaje się instruktorem nurkowania. Bezpieczna inwestycja. Rozumiem, że tak nie jest i selekcja następuje jeszcze przed rozpoczęciem kursu. Żeby z jednej strony wyeliminować osoby nie nadające się, a z drugiej zagwarantować wysoką zdawalność wśród tych wybrańców edukacji. Możesz opisać, na jakim etapie eliminujesz takie osoby?

Data: 2009-09-07 17:34:53
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Wygląda to tak, że KAŻDY może zostać instruktorem PADI. Wystarczy zapłacić i niezależnie, czy się nadaje czy nie, po opanowaniu materiału zostaje się instruktorem nurkowania.

Jeżeli w IANTD zostaje się instruktorem po obejrzeniu sprzętu u kolegi,
wystarczy zeznać że się umie i chłopaki z Czeskiej centrali przyklepią, to co
się czepiasz.

pozdrawiam rc

Data: 2009-09-08 06:09:11
Autor: jacekplacek
[market] Kurs Instruktorski PADI
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Wygląda to tak, że KAŻDY może zostać instruktorem PADI. Wystarczy
zapłacić i
> niezależnie, czy się nadaje czy nie, po opanowaniu materiału zostaje się > instruktorem nurkowania. Jeżeli w IANTD zostaje się instruktorem po obejrzeniu sprzętu u kolegi,
wystarczy zeznać że się umie i chłopaki z Czeskiej centrali przyklepią, to
co
się czepiasz.

O ile ta anegdota jest prawdziwa, dotyczyła instruktora. Czyli osoby, której kwalifikacje do nauczania zostały wcześniej ocenione i sprawdzone. Tu jest puszczona informacja: KAŻDY zostanie instruktorem. Nie każdy ma ku temu predyspozycje, dlatego pytam na jakim etapie jest to oceniane. Sądząc po odpowiedzi, na żadnym. --

Data: 2009-09-08 18:52:34
Autor: Włodzimierz Kołacz

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h80ugt$gsr$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie jest tak jak się domyślasz. Nie każdy musi ukończyć kurs IDC, nie każdy musi zdać egzamin. Bo nie każdy musi być do niego dopuszczony.
Wtedy gdy ja byłem na kursie w tej federacji jeden chłopak po zobaczeniu wymogów i rozmowie z W.Ś. Po tygodniu zajęć zdecydował się na kurs dopiero w następnym roku. Bo uznał że nie jest jeszcze gotowy (miałem przyjemność z nim mieszkać w pokoju i rozmawiać o jego decyzjach - moim zdaniem mógł próbować bo nie było źle. Jednak wolał zdobywać doświadczenia przez nadchodzący rok - co w sumie się chwali). W drugim przypadku kursant po całym kursie (osobowośc nadmiernie optymistycznie patrząca na siebie i swoje dokonania) nie został dopuszczony do egzaminu bo nie spełniał minimalnych wymagań dających szanse na zdanie egzaminu. Trzeci który miał problemy z wiedzą nadrobił je i został dopuszczony przez CD. Zdał. To jest to sito dzięki któremu zdawalność na egzaminach jest tak wysoka. Poza tym na kursie instruktora PADI pracuje się od świtu do nocy aby spełnić wymogi (przynajmniej ja i moi współlokatorzy tak pracowali). Poza tym zdawalność na egzaminie jest bezpośrednią oceną jakości pracy CD. Stąd gdy Ci mają wątpliwości nie dopuszczają do egzaminu.

To od strony tego co masz na myśli pisząc o opanowaniu materiału. Masz opanowany zdajesz, nie zdajesz możesz stracić kasę, sporą kasę. A wszystko to jest wg jasnych i sprecyzowanych zasad.

Co do tego czy kandydat nadaje się na instruktora  czy też nie (bo to oczywiste że musi spełnić wymagania kursu we wszystkich federacjach) Moim zdaniem to bardzo trudna sprawa i z pewnością dotyczy całej populacji instruktorów bez podziału na federacje. Tych starych z wieloletnim starzem i tych nowicjuszy wchodzących w świat tego zawodu.

Dlatego może spróbój jakie, twoim zdaniem, kryteria oceny winny obowiązywać, tego kiedy człowiek może zostać instruktorem nurkowania a kiedy nie.
Jakie cechy osobowości są pożądane w tym zawodzie a jakie nie?.
Jakie doświadczenie nurkowe i życiowe ma posiadać kandydat na instruktora n. ?
Może podaj także to kiedy i kto ma oceniać predyspozycje do tego zawodu ?
Może spróbuj wymyślić idee egzaminu dopuszczającego do zawodu instruktora nurkowania?

Chętnie dowiem się czegoś od osoby z zewnątrz patrzącej na instruktorów. Będzie to tym cenniejsze dla mnie bo sam siedząc od środka nie potrafię jednoznacznie oceniać takich spraw. Bo taka ocena wymagała by wyjścia z siebie i spojrzenia z zewnątrz na to co się robi samemu i jak. To trudne lub wręcz nie możliwe. Ocena rynku także nie jest tą która opiera się o kryteria merytoryczne a raczej o kryteria marketingowe.

Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-09-08 19:18:45
Autor: jacekplacek

?
Może podaj także to kiedy i kto ma oceniać predyspozycje do tego zawodu ?
Może spróbuj wymyślić idee egzaminu dopuszczającego do zawodu instruktora nurkowania?

Trochę mnie zaskoczyłeś. Nie ma wypracowanych metod ani kryteriów weryfikacji?
Czyli osoba kompletnie nieodpowiedzialna może sobie zapłacić, zdać i szkolić? Taki ktoś może mieć ogromną wiedzę teoretyczną, znakomite opływanie a jednocześnie lekceważyć podstawowe zasady bezpieczeństwa. Nie znasz takich? Toż wystarczyłoby poprosić o telefony poprzednich instruktorów i popytać. W żeglarstwie, po każdym rejsie wystawiało się opinię. Nic podobnego nie funkcjonuje?

Data: 2009-09-08 19:51:48
Autor:
[...]

Nie znasz instruktorów którym nerwy puszczają ? Nie znasz instruktorów którzy trafili do ściśle określonego IT i zostali
wyszkoleni, bo pozostali IT uważają że to debile ?
W każdej organizacji daje się znaleźć takie kwiatki.

pozdrawiam rc

Data: 2009-09-08 20:06:20
Autor: jacekplacek
[market] Kurs Instruktorski PADI
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Trochę mnie zaskoczyłeś. Nie ma wypracowanych metod ani kryteriów
weryfikacji
?
> [...]

wyszkoleni, bo pozostali IT uważają że to debile ?
W każdej organizacji daje się znaleźć takie kwiatki.

W samym CMASie znam kilku. Tylko myślałem, że to relikty przeszłości.

Data: 2009-09-08 20:10:45
Autor:
> [...]
> W każdej organizacji daje się znaleźć takie kwiatki.
> W samym CMASie znam kilku. Tylko myślałem, że to relikty przeszłości.

Nie przypadkiem pisałem IT.

pozdrawiam rc

Data: 2009-09-08 20:18:29
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > > Nie znasz instruktorów którym nerwy puszczają ? > > Nie znasz instruktorów którzy trafili do ściśle określonego IT i zostali

Nie przypadkiem pisałem IT.

Eeee, no to gratulacje!!!! Kiedy zostałeś instruktorem?

Data: 2009-09-08 20:28:55
Autor:
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > > > > Nie znasz instruktorów którym nerwy puszczają ? > > > Nie znasz instruktorów którzy trafili do ściśle określonego IT i zostali
> Eeee, no to gratulacje!!!! Kiedy zostałeś instruktorem?

Nie zostanę instruktorem. Decyzja podjęta dawno temu.

pozdrawiam rc

Data: 2009-09-09 00:58:48
Autor: Haw
[market] Kurs Instruktorski PADI
  jacekplacek pisze:
[..]
Toż wystarczyłoby poprosić o telefony poprzednich instruktorów i popytać. W żeglarstwie, po każdym rejsie wystawiało się opinię. Nic podobnego nie funkcjonuje?
troche z boku: jacku i zeglarstwo zeszlo na psy. kasa wiele drzwi jest w stanie otworzyc.
niestety.

pzd,
Haw.

Data: 2009-09-09 05:44:56
Autor: jacekplacek
[market] Kurs Instruktorski PADI
Haw <hawgroup@gmail.com> napisał(a):
  jacekplacek pisze:
[..]
> [...]
troche z boku: jacku i zeglarstwo zeszlo na psy. kasa wiele drzwi jest w stanie otworzyc.

Myślę sobie, że w zasadzie taki kurs instruktorski można przeprowadzić korespondencyjnie. Doliczyć do ceny z 1000zł(przejazdy, noclegi, koszty "uboczne") a wiele osób skorzysta. Nie jeden w czasie urlopu na kurs ma większe straty niż jego cena. Spokój w domu też się liczy. Pytania egzaminacyjne z poprzednich lat można umieścić w sieci, materialy przesłać na maila, klęczeć każdy umie a "dyrygenturę" można opanować z porządnej prezentacji. Raz na kwartał/pół roku egzamin w dogodnym miejscu(czyli w stolicy) A jaki zysk dla nas, zwykłych nurków: więcej instruktorów = większa konkurencja = niższe ceny.

Data: 2009-09-09 07:50:33
Autor: centaur000
[market] Kurs Instruktorski PADI
Mnie osobiście zabijają potworne ceny kusu w PADI

Data: 2009-09-09 10:02:26
Autor: Piotr Zielenkiewicy
centaur000@poczta.onet.pl pisze:
Mnie osobiście zabijają potworne ceny kusu w PADI

Ami sie zawsze wydawało że cena równa sie jakość jak coś jest drogie to jest ekskluzywne i dobrze wykonane a jak tanie to tandetne imało wartościowe. A jak mimo wysokiej ceny ludzie dany produkt kupują to znaczy że wart jest swojej ceny.

Data: 2009-09-09 15:20:46
Autor: centaur000
> [...]
> Ami sie zawsze wydawało że cena równa sie jakość jak coś jest drogie to jest ekskluzywne i dobrze wykonane a jak tanie to tandetne imało wartościowe. A jak mimo wysokiej ceny ludzie dany produkt kupują to znaczy że wart jest swojej ceny.

I masz rację, ale czasami, towar z targu kupisz w ekskluzywnym sklepie pod marką ekskluzywnej firmy...

Data: 2009-09-09 17:35:28
Autor: Piotr Zielenkiewicy
[...]

Może w pseudo ekskluzywnym sklepie, ale i tak od handlarza. W sklepie fabrycznym kupujesz towar fabryczny.

Data: 2009-09-09 23:04:54
Autor: Haw
Piotr Zielenkiewicy pisze:
[...]

to twierdzenie ma pewne zalozenia: obie strony transakcji musza miec pelna informacje o produkcie oraz konkurencji na rynku.

dzialania marketingowe zwykle ida w kierunku ktory uniemozliwia klientowi obiektywne porownanie produktow.

jak jest w srodowisku nurkowo-szkoleniowym pozostawiam to prywatnej ocenie kazdego z Was.

Pzd,
Haw.

Data: 2009-09-10 12:14:01
Autor: Piotr Zielenkiewicy
Haw pisze:
Piotr Zielenkiewicy pisze:
[...]

Na poziomie i kursów instruktorskich, ludzie raczej nie są nowicjuszami.
Są według mnie, niekiedy wieloletnimi konsumentami szkoleń nurkowych.
A więc potrafią dość dobrze ocenić ich wartość czy jakość.

Data: 2009-09-10 22:30:46
Autor: Haw
Piotr Zielenkiewicy pisze:
Haw pisze:
Piotr Zielenkiewicy pisze:
[...]

zapewne masz racje.
ciekawe tylko czy produkt ktory kupili jest tym za co zaplacili.

btw, ciekawe czy nastapi krach w biznesie szkoleniowym spowodowany zalamaniem piramidy. bo jak wiadomo piramida musi byc duza na dole i mala na gorze - odwrotnie sie raczej nie da ;-).

pzd,
Haw.

Data: 2009-09-09 18:39:46
Autor: Włodzimierz Kołacz

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h86amk$iga$1inews.gazeta.pl...
[...]

Trochę mnie zaskoczyłeś.

Ależ czemu niby miał bym Cię zaskoczyć?

Nie ma wypracowanych metod ani kryteriów weryfikacji?

Czy znasz jakieś kryteria predyspozycji i doboru do zawodu np. lekarza Podkreślę zawodu który jak chyba żaden inny winien kierować się wysokim morale, etyką i nieco mniejszą wiedzą czy doświadczeniem? Czyż nie znasz lekarzy którzy nie mają predyspozycji i nie spełniają wymogów etycznych przynależnych temu zawodowi?

np. osoba kompletnie nieodpowiedzialna może sobie zapłacić, zdać i szkolić?

Czy osoba kompletnie nie odpowiedzialna, nastawiona wyłącznie na kasę może sobie ukończyć uczelnie medyczną czy prawną (bo ma wszystkie 6 na maturze) i zostać lekarzem-przekręciarzem, prawnikiem-łapownikiem? Tak jak kandydat na prawo jazdy nie jest z góry badany na obecność genu nieodpowiedzialności, nadmiernego ryzyka czyli jako potencjalny pirat drogowy-morderca w samochodzie. Zdając egzamin z różnych drogowych skilsów otrzymuje prawo jazdy!!! Ma je nie otrzymać choć umie kierować samochodem?. Bo spełnił wymogi wyznaczone standardami. Nie inaczej. Gdyby iść dalej tokiem Twoich domysłów Egzaminator musiał by brać odpowiedzialność za dopuszczenie pirata drogowego do ruchu drogowego. Nie bierze bo się nie da ocenić w krótkim czasie kursu i egzaminowania tak złożonych relacji jak etyczność, wyobraźnię czy pryncypia życiowe.

Taki ktoś może mieć ogromną wiedzę teoretyczną, znakomite opływanie a
jednocześnie lekceważyć podstawowe zasady bezpieczeństwa. Nie znasz takich?

Nie wiem czy rozmawiamy o bezpieczeństwie czy o predyspozycjach i kwalifikowaniu do zawodu instruktora?. Bo związek pomiędzy dwoma tematami oczywiście może zaistnieć. Ale nie jest to związek wprost wynikający z predyspozycji i wartości człowieka w tym zawodzie.

Uznaję że rozmawiamy o weryfikacji do zawodu poza kompetencyjnej (tej uzyskiwanej na kursie)
A i owszem znam niemal na co dzień i widuję efekty. Tylko że to nie jest problem weryfikacji do zawodu a tego jakie nastawienie ma kandydat i jakie mu cele przyświecają. Bo jeśli jest wyłącznie nastawiony na kasę to dla niego będzie etyczne np. szkolenie 7 osób na raz w ciągu 5 godz. szkolenia w wodzie na nurka. Lub ponad 20 osób do opływania w jeden weekend. Nic do tego nie mają jakieś próby weryfikacji etyki czy poglądów, mającej za cel podniesienie etyki tego zawodu. Predyspozycje do zawodu także nie są tu priorytetowym czynnikiem. Poprostu się nie da. Czego przykładem jest Twoja odpowiedź na moje pytania. A właściwie jej brak. Bo to trudna lub wręcz nie możliwa odpowiedź.

Toż wystarczyłoby poprosić o telefony poprzednich instruktorów i popytać.

Poprzedni instruktorzy nie oceniają etyki i zapatrywań na dalszy rozwój kursanta. Oni mają nauczyć techniki nurkowania na odpowiednim poziomie i zakresie. Tylko nieliczni w trakcie szkoleń zwracają uwagę na zagadnienia etyki i prawości w nurkowaniu jako ważny czynnik uprawiania tego hobby. Poprostu uczciwość i etyczność wynosi się z domu. To tak jakby chcieć nauczyć uczciwości na studiach pedagogicznych lub studentów prawa przestrzegania tego prawa na którym się będą znać. Się nie da. A mimo to nauczyciele i prawnicy mają z góry dany kredyt zaufania w społeczeństwie. Jedni znając prawo będą znakomicie wykorzystywać jego niuanse dla własnych merkantylnych celów Inni zaś znakomicie ustawią się do tego by jak najmniej pracować i mieć jak najwięcej. To zupełnie ludzka przywara. Dlatego prawie nikt nie sprawdza tego czy kandydat nadaje się do jakiegoś zawodu od strony możliwości osobistych. Może wyjątek stanowią tu badania np. do zawodu policjanta czy np. operatora dźwigu. Wiele innych zawodów musi mieć świadectwo kwalifikacji np. kierowcy. Ale to przyziemne zawody i dość łatwo ocenić predyspozycje. Instruktora nurkowania mam wrażenie dużo trudniej ocenić pod względem predyspozycji.

Można by pokusić się o stworzenie czegoś podobnego dla instruktorów nurkowania. Jednak zapewne była by to domena psychologów i lekarzy. Jednak i tak stawiam wszystko że do zawodu instruktora nurkowania docierali by z tą samą częstotliwością wszelkiej maści naciągacze. Takie jest życie które prokuruje normy międzyludzkie.

Pozdrawiam Włodek
Ps. Sam nie wiem czy nadaję się do tego zawodu czy tez jednak nie. Choć się staram dać swoim kursantom to czego potrzebują wg. moich zapatrywań na nurkowanie ugruntowanych wieloletnią praktyką nurkową i szkoleniową.

Data: 2009-09-11 14:41:24
Autor: Włodzimierz Kołacz

Użytkownik "Włodzimierz Kołacz" <div100@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h88lt2$52e$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

CIACH
[...]

Odpowiem sam sobie (deżawi lub schizofrenia :-) bo jacekplacek się nie odzywa. Przed chwilą jeden z nurków opowiedział swoją historię o naciąganiu i mało etycznych działań instruktora nurkowania z Poznańskiej dość znanej szkółki nurkowej.

Naciągnięty na kursie (krótko szybko i w tłoku, bez wyjaśnień wątpliwości zgłoszonych instruktorowi natomiast świetnie zaproponowany następny kurs wtedy gdy zakres wiedzy sięgał tego poziomu na którym był student)
Naciągnięty na sprzęcie (najprawdopodobniej stary zmurszały skafander dobrej firmy) W ogóle sprzęt nie dostosowany do faktycznych potrzeb chłopaka. Wziął go bo zaufał instruktorowi czyli guru dla nowicjusza, powiedział że to znakomite klamoty. Niestety zapewne dla sprzedającego są znakomite bo mają duży narzut. Nurek ów teraz wymienia na inne i oczywiście traci. Było jeszcze trochę więcej żali ale mniej istotne.

Co chwilę o czymś podobnym słyszę. To tak na marginesie weryfikacji do zawodu instruktora.
Nie ma takiej siły aby egzaminem kompetencyjnym wyplenić pazerność i cwaniactwo. To nie są cechy osobowości a świadome decyzje instruktora nie mającego skrupułów. W wodzie i na wykładach może on być znakomity. W życiu i pracy już nie musi.
Pozdrawiam Włodek

CIACH

Data: 2009-09-11 13:28:23
Autor: jacekplacek
[market] Kurs Instruktorski PADI
Włodzimierz Kołacz <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
bo jacekplacek się nie odzywa.

Się nie odzywa, bo Twoja i Maćka odpowiedź była pełna i klarowna. Sytuację, jak w wielu dziedzinach, reguluje rynek. Nie dalej jak wczoraj, zapisałem się na weekendowy warsztacik. Najbliższy termin był na marzec... Pozostaje życzyć, sobie i innym, więcej takich instruktorów.

Data: 2009-09-12 07:58:02
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h8dj9n$jvf$1inews.gazeta.pl...
Nie dalej jak wczoraj, zapisałem się
na weekendowy warsztacik. Najbliższy termin był na marzec... Pozostaje
życzyć, sobie i innym, więcej takich instruktorów.

Niesamowite, u mnie termin na najbliższy kurs techniczny DSAT jest na kwiecień.Czyżbym był lepszy jako instruktor bo dłużej trzeba czekać u mnie na szkolenie. ;-)
Czyli według ciebie Jacek należy sobie życzyć instruktorów u których na kurs trzeba czekać pół roku? he, he
Jak zaczynałem szkolenie w PADI to na kurs instruktorski trzeba było czekać 12 miesięcy Boże, to były czasu (i kursy).
Dla mnie (mówię o mojej pracy w Krakenie) to że nurek musi długo czekać na szkolenie oznacza, że musimy poprawić organizacje tak aby móc zapewnić szkolenia w terminach które pasują nurkom a sam termin nie powinien być zbyt odległy. Niestety to wymaga ciągłego rozwoju organizacji i kadry oraz zdobywania przez nas nowych umiejętności i uprawnień.
Ale na razie dobrze, że wielu nurków traktuje odległe terminy kursów jako ich pozytywną cechę.

MSC

Data: 2009-09-09 20:29:28
Autor: Zakrzówek Kraken
[...]

Masz rację Włodek, że nie ma określonej drogi eliminacji osób do zawodu instruktora, ale jednak selekcja pozytywna lub negatywna odbywa się przy każdym kursie prowadzonym przez danego instruktora. Po prostu instruktor czy instruktor trener prowadząc w odpowiednim stylu swoje kursy eliminuje z nich osoby niepożądane. Jednak najczęściej nie odbywa się to jednorazowo (nazwijmy to decyzją administracyjną) ale po prostu mając swój styl, podejście i wymagania i narzucając je w pewnym stopniu kandydatom jesteśmy lepiej lub gorzej odbierani. O tym kto przychodzi na następne kursy decyduje opinia tych co ukończyli je wcześniej. Jak dużo wymagasz to przychodzą kandydaci którzy nie boją się ciężkiej pracy i chcą dużo się nauczyć. Lenie idą gdzie indziej. Jak łamiesz zasady bo masz problemy osobowościowe to "podziwiają" cię inni pokręceni ludzie. Jak dużo z ludźmi nurkujesz to dobrze oceniają kurs ci co lubią dużo nurkować i podobni przychodzą na następne kursy.

Osobiście przy ocenie kandydatów jeszcze przed kursem kiedy wspólnie zastanawiamy się czy powinni już zacząć kurs instruktorski mam pewną pozytywną obserwację. Jeżeli ktoś mówi "Jeszcze nie jestem gotowy". To jest to najczęściej osoba która jest zdecydowanie gotowa do kursu instruktorskiego. Potem kurs to z reguły potwierdza. Jest idealnym kandydatem na instruktora. Dużo umie a jest ostrożna w ocenie umiejętności swoich i kursantów.

Mam też pewną obserwację negatywną. Jeżeli kandydat uważa, że sam świetnie nurkuje a inni początkujący nurkowie (takie typowe osoby które nauczyły się nurkować np. na wakacjach i dużo jeszcze pracy przed nimi) nie powinni w ogóle wchodzić do wody bo co takie koniki morskie robią razem z nim (bogiem nurkowania) w tej samej wodzie, to najczęściej jest z niego fatalny kandydat na instruktora.  Takie podejście wynika moim zdaniem z jakiś problemów z ego i potem taka osoba jest niebezpieczna podczas szkoleń ponieważ próbuje cały czas udowodnić kursantom że jest od nich lepsza prowokując ryzykowne sytuacje. Nieświadomie promuje też wśród nurków lekceważenie zasad.

Dla mnie jednak najważniejsze w nurkowaniu i uczeniu nurkowania nie jest eliminowanie kogokolwiek tylko uczenie. To znaczy tak jak pisałeś pewnych rzeczy dotyczących podejścia nie da się nauczyć ale większość nurków ma bardzo dobre podejście do nurkowania i jedyne czego potrzebują to porządnego kursu nurkowego czy instruktorskiego gdzie będą mieli możliwość zdobycia podstawowego warsztatu i pokazania im dalszej drogi rozwoju.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Course Director PADI

[market] Kurs Instruktorski PADI