Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu

Data: 2009-07-16 09:53:53
Autor: Artur
Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu
Witam,

Mam zamiar zrobić kurs PADI OWD. Czy głębokość jest istotną rzeczą
podczas kursu? W Warszawie PKiN zamknięty. Pozostają tylko baseny 1,8
i 2,2m. Ja mam 1,82m.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-16 18:59:15
Autor: adam
Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu
podczas kursu? W Warszawie PKiN zamknięty. Pozostają tylko baseny 1,8

Z tego co wiem Wg standardów basen musi miec 4m

jk

Data: 2009-07-16 10:54:21
Autor: Artur
On 16 Lip, 18:59, "adam" <1777112...@wpp.pl> wrote:
>podczas kursu? W Warszawie PKiN zamknięty. Pozostają tylko baseny 1,8

Z tego co wiem Wg standardów basen musi miec 4m

jk

Niestety w Warszawie tylko PKiN ma 1,8 - 4,8m. Pozostałe max 2,2m.

Data: 2009-07-16 20:00:05
Autor: Zi
Artur pisze:
[...]

Niekoniecznie musisz zaczynać od basenu, już pierwsze nurkowania możesz mieć w jeziorach.
Namiary na instruktora wysłałem Ci na priv.
Pozdrawiam

Data: 2009-07-16 20:09:46
Autor: adam
Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu
Niekoniecznie musisz zaczynać od basenu, już pierwsze nurkowania możesz

Racja.
Teraz większość ludzi i rak robi OWD w EGIPCIE.
Mają lepsza infrastrukturę i często instruktorów. W tydzień zwiedzisz egipt i zostaniesz nurkiem

Data: 2009-07-17 08:18:52
Autor: Krzysztof Biały
Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu
lepsza infrastrukturę i często instruktorów.

no baaa, najlepszych...

W tydzień zwiedzisz egipt  i zostaniesz nurkiem

sure, zostaniesz takim nurkiem jak zwiedzisz Egipt...

tu wstaw cytat z Lota ......................

Data: 2009-07-16 21:26:33
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Basen ma mieć dwie głębokości: woda płytka i woda głęboka.
Co to oznacza ?

Woda płytka - tak płytka, że student może w każdej chwili wstać i zaczerpnąć powietrze z powierzchni

Woda głęboka - tak głęboka, że student nie może zaczerpnąć powietrza z powierzchni nawet jak stanie w niej na petwach. I to są kryteria dla basenu i ćwiczeń basenowych.

Inna sprawa, że głębokość basenu nie może przekroczyć 6m a nurkowania na wodzie otwartej muszą odbywać się głębiej niż 5m, w przeciwnym razie jest to kurs na wodach ograniczonych.

Tyle standardy. Basen jest od ćwiczeń , masz na spokojnie je opanować , to nie jest akwen nurkowy , jeżeli chcesz naprawde głęboki basen to polecam i zapraszam do Brukseli na Nemo 33 naprawdę coś ciekawego.

Pozdrawiam Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab/Egipt

Data: 2009-07-16 14:31:24
Autor: Artur
Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu
Dzięki za odpowiedzi.

Czyli nie przejmować się że basen będzie 1,8m a nie np. 5m?

Data: 2009-07-17 01:39:08
Autor: Adam W.
On 16 Lip, 23:53, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
Artur wrote:
> Dzięki za odpowiedzi.

> Czyli nie przejmować się że basen będzie 1,8m a nie np. 5m?

Zrób sobie ten test i zobacz wyniki:

http://www.iq-test.pl/faq/

Nie znam Cię człowieku, ale zdaje się, że naganiasz na złodziejską
stronę, gdzie żeby otrzymać wyniki testu trzeba wysłać sms'a za drobne
30 złotych (oczywiście napisane jest to "gdzieś" drobnym maczkiem). A
ja się od dwóch lat zastanawiam, ca za złodziej nagania na takie
strony. Arturze, zlej ten test a pieniądze przeznacz na dobry kurs
nurkowy (czyli taki, którego większa część lub całość odbywa się na
wodach otwartych - masz wtedy szansę nauczyć się naprawdę nurkować).

Pzdr.
A.

Data: 2009-08-01 09:54:55
Autor: Pszemol
Artur wrote:
> [...]

nurkowy (czyli taki, którego większa część lub całość odbywa się na
wodach otwartych - masz wtedy szansę nauczyć się naprawdę nurkować).

Zdaje się, że oblałeś test na znajomość języka angielskiego...
Gdybyś go znał, to pojąłbyś aluzję :))

Data: 2009-07-17 09:15:54
Autor: grupy
Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu
Idealny basen na kurs nurkowania ma 1,4 metra z jednej strony i 3-4 metry z
drugiej.
W takim wypadku kursant może powoli adaptować się do nowych warunków i
spokojnie wykonywać ćwiczenia. Część ćwiczeń lepiej za pierwszym razem
wykonywać płytko (pierwsze dmuchanie maski) dla części głębokość ma mniejsze
znaczenie na przykład pływanie w poziomie na octopusie partnera a dla innych
lepiej jak jest głębiej (zawiśnięcie w toni hover).
Jeżeli nie jest dostępny basen o głębokości z jednej strony wyraźnie powyżej
2 metrów to pewne ćwiczenia na basenie będą opanowane dość "teoretycznie"
np. zanurzanie.
W naszym centrum nurkowym w Krakenie na Zakrzówku rozwiązujemy to tak, że
baseny 1-3(4) robimy na basenie płytkim a baseny 4-5 na wodzie
basenopodobnej (czyli starej asfaltowej drodze opadającej powoli pod wodą).
Jeżeli wszystkie ćwiczenia basenowe są robione na wodzie do dwóch metrów to
po prostu instruktor na początku nurkowań na wodach otwartych musi trochę
więcej czasu poświęcić na powtórzenie - "douczenie" takich ćwiczeń jak
właśnie zanurzenie.
Z drugiej strony robienie od początku szkolenia na wodach otwartych  nawet
płytko skutkuje wolniejszym a najgorsze, że mniej precyzyjnym uczeniem się.
Mając pod bokiem Zakrzówek i pewien zawsze problem z basenami w lecie
próbowaliśmy prowadzenia "basenów" od początku na Zakrzówku (na wspomnianej
drodze) ale skutek był gorszy niż kiedy pierwsze 3 baseny robimy na basenie
a potem albo dalej basen (i dodatkowe powtórzenia przy pierwszych
nurkowaniach)  albo przenosiny na "baseny" 4-5 na Zakrzówek.
Szkolenie na basenie kontynuowane potem podczas wyjazdu na wodach otwartych
ma jeszcze tą przewagę, że z reguły zajęcia są rozłożone w czasie na
przykład dwa razy w tygodniu basen. Pozwala to "odpocząć" psychicznie i
fizycznie kursantowi pomiędzy pierwszymi paroma zajęciami a w przypadku
pewnych problemów wstawić pomiędzy zajęcia kursu np. dodatkowy basen. Kiedy
mamy zajęcia (te pierwsze) codziennie to program może być odbierany jako
przeładowany co skutkuje wolniejszym uczeniem się i koniecznością
przedłużenia kursu albo co najgorsze przymknięciem oczu przez instruktora i
kursanta na pewny niedociągnięcia i zaliczeniem kursu pod presją czasu a nie
umiejętności.

Wybierz kurs gdzie twoim zdaniem zapewnią ci taki rozwój:
Najpierw baseny potem wody otwarte (jeżeli kurs jest robiony w ciepłych
bardzo przejrzystych morzach gdzie woda otwarta niczym nie różni się od tej
w basenie zajęcia od początku mogą być w morzu byle płytko)
Możliwość dodatkowych zajęć (szczególnie pierwszych paru) bez presji czasu.
Dobre podręczniki i filmy szkoleniowe.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło
Course Director PADI
Centrum Nurkowe Kraken
Zakrzówek Kraken

Data: 2009-07-17 11:02:33
Autor: Artur
Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu
Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Mam nadzieję że trafię na dobrego
instruktora.

On 16 Lip, 23:53, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
Zrób sobie ten test i zobacz wyniki:
http://www.iq-test.pl/faq/

.... a państwu z SHARMDIVER.PL zdecydowanie dziękuję. Prawdopodobnie u
autora nastąpiło przesycenie gazami płynów tkankowych.

Data: 2009-07-17 20:29:40
Autor: SHARMDIVER.PL
Artur wrote:
[...]

ten post został skasowany dziś już ok. pierwszej w nocy ze względu na przewidywaną możliwość niezrozumienia intencji.
Ale być może pomogło bo zaowocowało ewolucją z:

siedzenie 3/4 kursu w basenie na 1,5m  jest O.K. do "przesycenie gazami płynów tkankowych"

A do Adama Wysoczańskiego pójdź bo to świetny instruktor. Zawsze możesz dowiedzieć się o jakości jego szkolenia i rekomendacjach z innych źródeł.
Jak widzisz do tej pory NIKT nie odważył się skrytykować mojej rekomendacji mimo iż na tej liście panuje ogólne plucie..

Data: 2009-07-17 13:31:02
Autor: Artur
On 17 Lip, 20:29, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
Jak widzisz do tej pory NIKT nie odważył się skrytykować mojej
rekomendacji mimo iż na tej liście panuje ogólne plucie..

spoko. wszędzie jest  jak na onecie.

Data: 2009-07-18 04:42:02
Autor:
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
[...]

Jak mam mieć zdanie, skoro nie odpowiada. Znajdź jego w zasobach uprp.pl

pozdrawiam rc

Data: 2009-08-01 09:57:40
Autor: Pszemol
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:h3qfs2$bji$1news.onet.pl...
[...]

Intencje były totalnie jasne dla mnie: zarzuciłeś Arturowi brak inteligencji :-)

Dokładasz się, nie wiem czemu, do sektowego piekła.

Kurs nurkowania OWD a głębokość basenu