Kurs ¶redni waluty

Data: 2011-01-18 03:24:45
Autor: ps
Kurs ¶redni waluty
Witam
Czy wie kto¶ mo¿e w jaki sposób ustala siê (wylicza) kurs ¶redni.
Wydawa³o mi siê to oczywiste ale gdy patrzê na takie dane to
oczywiste to byæ przestaje

                     Dewizy                           Pieni±dze
               Kupno        Sprzeda¿   Kupno      Sprzeda¿  Kurs
¶redni
CHF (1)  2,9437  3,1308  2,9317  3,1428  3,0167

Data: 2011-01-18 12:28:48
Autor: XYZ
Kurs ¶redni waluty
On 18.01.2011 12:24, ps wrote:
[...]

Kiedy¶ by³a o tym dyskusja na grupie. Ale generalnie jest to po prostu kurs NBP z danego dnia (w tym przypadku z wczoraj).

Data: 2011-01-18 05:36:00
Autor: ps
Kurs ¶redni waluty
On 18 Sty, 12:28, XYZ <j...@mail.bin> wrote:

> [...]

Kiedy¶ by³a o tym dyskusja na grupie. Ale generalnie jest to po prostu
kurs NBP z danego dnia (w tym przypadku z wczoraj).

No to inny kurs ¶redni na CHF ma dzi¶ Millenium  3,0167 a inny mBank
3,0142
I w przypadku Millenium faktycznie jest kurs z NBP z wczoraj ale sk±d
jest ten kurs w mBanku?

Data: 2011-01-18 15:40:25
Autor: XYZ
Kurs ¶redni waluty
On 18.01.2011 14:36, ps wrote:
[...]

¦rednia arytmetyczna K i S.

Data: 2011-01-18 06:50:32
Autor: ps
Kurs ¶redni waluty

> No to inny kurs redni na CHF ma dzi Millenium  3,0167 a inny mBank
> 3,0142
> I w przypadku Millenium faktycznie jest kurs z NBP z wczoraj ale sk d
> jest ten kurs w mBanku?

rednia arytmetyczna K i S.

Czyli czym jest kurs ¶redni zale¿y od interpretacji poszczególnych
banków
czyli pojêciowy ba³agan...

Data: 2011-01-18 17:06:44
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kurs średni waluty
ps pisze:

[...]

Czyli czym jest kurs średni zależy od interpretacji poszczególnych
banków czyli pojęciowy bałagan...

Jaki bałagan? Kurs średni NBP to kurs średni NBP, a kurs średni mBanku, to kurs średni mBanku. Co w tym niezwykłego? Każdy bank ma swój kurs średni, tak samo jak swój kurs kupna. Może zresztą być wiele kursów średnich w ciągu jednego dnia w jednym banku, bo tabele kupna-sprzedaży często się zmieniają.
A to że akurat w Millenium kurs średni z dzisiaj jest równy kursowi średniemu NBP z wczoraj też niczym niezwykłym nie jest. Ot, w tym banku akurat tak właśnie jest... :-)

--
MiCHA

Data: 2011-01-18 17:09:04
Autor: XYZ
Kurs średni waluty
On 18.01.2011 17:06, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
ps pisze:

[...]

Mylisz się. W wielu bankach np. Pekao czy Millenium kurs średni podawany w tabeli kurów walut jest kursem NBP. :)

Data: 2011-01-18 17:26:08
Autor: RobertS
Kurs średni waluty

Mylisz się. W wielu bankach np. Pekao czy Millenium kurs średni podawany
w tabeli kurów walut jest kursem NBP. :)

to jest to kurs średni banku X czy kurs średni NBP?

banki nie podają własnych kursów średnich (znacie takie?), jest tylko kurs kupna i sprzedaży w dwóch wersjach: dla dewiz i pieniędzy

a kurs średni NBP to już inna historia, klient banku komercyjnego z niego nie korzysta, no chyba że podpisał umowę kredytową, w której kurs ten występuje...

RobertS

Data: 2011-01-18 17:31:17
Autor: XYZ
Kurs średni waluty
On 18.01.2011 17:26, RobertS wrote:

Mylisz się. W wielu bankach np. Pekao czy Millenium kurs średni podawany
w tabeli kurów walut jest kursem NBP. :)

to jest to kurs średni banku X czy kurs średni NBP?
Nie widziałem, żeby w tabeli było określone, co to za kurs. Po prostu piszą "kurs średni". A jak go wyliczyli to już inna historia.

banki nie podają własnych kursów średnich (znacie takie?), jest tylko
kurs kupna i sprzedaży w dwóch wersjach: dla dewiz i pieniędzy
Przecież padło w wątku - BRE/Multibank/mBank mają własny kurs średni.

Data: 2011-01-18 17:38:13
Autor: RobertS
Kurs średni waluty

banki nie podają własnych kursów średnich (znacie takie?), jest tylko
kurs kupna i sprzedaży w dwóch wersjach: dla dewiz i pieniędzy
Przecież padło w wątku - BRE/Multibank/mBank mają własny kurs średni.

ichniejszy kurs to kurs średni bankowy (BRE) a nie NBP, ciekawe do czego jest wykorzystywany?

RobertS

Data: 2011-01-19 03:29:50
Autor: XYZ
Kurs średni waluty
On 18.01.2011 17:38, RobertS wrote:

[...]

Nordea w tabeli podaje swój własny oraz NBP.

Data: 2011-01-18 22:44:59
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kurs średni waluty
XYZ pisze:

[...]

Mylisz siÄ™.

Nie sÄ…dzÄ™...

> W wielu bankach np. Pekao czy Millenium kurs średni podawany
w tabeli kurów walut jest kursem NBP. :)

Co tylko potwierdza moje słowa, że... w tych bankach akurat tak jest. Tak jak w Mille.

--
MiCHA

Data: 2011-01-19 03:29:00
Autor: XYZ
Kurs średni waluty
[...]
Cóż za niezwykły przypadek! Popołudniowa tabela w BRE z 16.30 znów miała kurs średni równy kursowi NBP! Co więcej, zdarzyło się tak dla wszystkich walut!

Data: 2011-01-19 10:42:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kurs średni waluty
XYZ pisze:

[...]

I?
Najwyraźniej akurat w tym banku tak właśnie określają wysokość kursu średniego. Gdzie tu widzisz zaprzeczenie banalnego stwierdzenia, że każdy bank ustala sobie kurs tak jak chce? Skoro ten bank tak chce, to tak ma.
Fakt, że bank A ustala sobie, że w jego tabeli kurs będzie zawsze równy kursowi banku B, nie oznacza jeszcze, że bank B ma istotny wpływ na wysokość kursu w banku A. To bank A sam ustala własne kursy i nic[*] nie stoi na przeszkodzie, aby jutro ustalił je sobie inaczej...

[*] Oczywiście owo "nic" musi uwzględniać fakt istnienia w banku A określonych przepisów, regulaminów, czy zawartych umów, które być może trzebaby w razie potrzeby zmienić.

--
MiCHA

Kurs ¶redni waluty