Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy

Data: 2020-08-30 13:54:55
Autor: ąćęłńóśźż
Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy
Wiadomo, że w kantorach bankowych kursy w czasie weekendu potrafią być niekorzystne (rośnie spread).
A jak jest z "normalnymi" kursami walut, np. przy płaceniu w EUR kartą debetową złotówkową - czy w weekend widełki kursowe są gorsze czy takie same jak w tygodniu?
Jak jest dla kart rozliczanych "po kursie Visa"?
Innymi słowy czy warto z zakupami czekać z niedzieli do poniedziałku?

Data: 2020-08-30 05:10:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 30 sierpnia 2020 13:54:58 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

Innymi słowy czy warto z zakupami czekać z niedzieli do poniedziałku?

Warto w podobnym stopniu jak faktem jest, że w niedzielę internet wyłączają.

Data: 2020-08-31 09:30:08
Autor: Liwiusz
[...]

To akurat błędna analogia. W moim AliorKantorze warto poczekać, bo w weekendy mają wyższe kursy.

--
Liwiusz

Data: 2020-08-31 00:53:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2020 09:30:11 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> To akurat błędna analogia. W moim AliorKantorze warto poczekać, bo w weekendy mają wyższe kursy.

To nie była analogia tylko ironia.
A co do analogii - sądzisz, że visa/mc zachowują się tak jak aliorKantor?

Data: 2020-08-31 10:56:52
Autor: Liwiusz
[...]

Nie wiem jak się zachowują. Mój mastercard w citibanku pobiera 5.8% prowizji za przewalutowanie, więc badanie jakichś różnic groszowych w spreadach jest zupełnie bez sensu, skoro tansakcja w tej formie jest nieopłacalna bez względu na ich wysokość.

--
Liwiusz

Data: 2020-08-31 06:04:55
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2020 10:56:56 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

Nie wiem jak się zachowują. Mój mastercard w citibanku pobiera 5.8% prowizji za przewalutowanie, więc badanie jakichś różnic groszowych w spreadach jest zupełnie bez sensu, skoro tansakcja w tej formie jest nieopłacalna bez względu na ich wysokość.

Teraz już 6,8%.

Ale są też karty, dla których jest 0% - tak, przy przeliczeniu waluty na PLN przez visę/mc.
I jeszcze można myśleć przeliczaniu prze visę/mc walut innych niż EUR na EUR, przy płatności w walucie innej niż EUR, kartą podłączoną do konta EUR (bo np. jest tak, że przy karcie podłączonej do konta EUR prowizja banku 0%, a gdy ta sama karta podłączona do konta złotówkowego to prowizja+spread dają 7,5%).

A był taki numer, gdy visa niby to "zmusiła" polskie banki do rozliczania jej kart w PLN, że prowizja (narzut na kursie) visy dla przeliczeń na EUR był ok. 0,2% - a dla przeliczeń z tej samej waluty na PLN - np. 0,4%.

Data: 2020-08-31 13:20:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4cbb56$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I taka prawda niestety.

Aczkolwiek ... pamietacie dzien, gdy uchwalali Brexit ?
To juz chyhba poznym popoludniem bylo, europejskie gieldy zamkniete.
Ale przeciez na Europie sie gieldy nie koncza :-)

J.

Data: 2020-08-31 11:44:36
Autor: Pete
Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy
Hello, Liwiusz.
On 31.08.2020 09:30 you wrote:

> To akurat błędna analogia. W moim AliorKantorze warto poczekać, bo w > weekendy mają wyższe kursy.

Tak. Sprzedaży.
 --
Pete

Data: 2020-08-30 16:25:10
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 30 sierpnia 2020 06:54:58 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Kantor aliorowy ma mocno podwyzszony spread.
stooq ma dziure w weekendy.

Czy transakcje sa rozliczane w weekend? Chyba nie. Po to jest ten okres miedzy transakcja a ksiegowaniem. A czy wybieraja sobie z tego okresu najlepszy kurs jaki im pasuje to nie wiem. Mysle ze tak bo to ludzie niegupie i maja mozliwosc rozliczac transakcje w obie strony tak aby najtaniej kupic a najdrozej sprzedac.

Dlatego lepiej miec karte walutowa. I samemu sobie zarzadzac kursem.

Ale jak banki/visa/mc robia to nie wiem...

Data: 2020-08-31 04:14:39
Autor: J.F.
Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy
Dnia Sun, 30 Aug 2020 16:25:10 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

Tylko ze dawniej, to bank sobie rozliczyl transakcje w poniedzialek
czy wtorek, po kursie jaki w ten dzien byl. I ryzyka nie ponosil.

A dzis, jesli przewalutowuje Visa czy MC, to jakby oni ryzykuja do
poniedzialku ...

J.

Data: 2020-08-30 18:45:20
Autor: ąćęłńóśźż
Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy
Duże portale handlują 7 dni w tygodniu, przykładowo Amazon.
Czy ktoś badał spready Visy, jakiś wykres może?

-- -- -
w niedzielę internet wyłączają.

Data: 2020-08-31 09:28:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-08-30 o 13:54, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Zobacz sobie kursy walut na przykład w AliorKantor - widać wyraźne piki w weekendy.

--
Liwiusz

Data: 2020-08-31 11:46:23
Autor: Pete
On 31.08.2020 09:28 you wrote:

> Zobacz sobie kursy walut na przykład w AliorKantor - widać wyraźne > piki w weekendy.

Toż to autor w pierwszym zdaniu napisał.
 --
Pete

Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy