Kurta przeciwdeszczowa Endura MT500 - jeszcze raz

Data: 2017-10-16 07:46:39
Autor: cytawa
Kurta przeciwdeszczowa Endura MT500 - jeszcze raz
Piotr aka dracorp pisze:

Muszę się pożalić. Miałem dzisiaj wypad rowery, prawie cały dzionek
mżawka. Aczkolwiek według prognozy pogody miało tylko rano padać.
Dlatego wziąłem ze sobą kurtkę jak w tytule. Deszcz jednak nie był na
tyle mocny żeby przemoczyć ciuchy, info od innych uczestników no i wiem
po spodniach. Jednak ja w środku byłem nieźle mokry od własnego potu.
No i się zastanawiam po co podają na kurtkach przeciwdeszczowych parametr
oddychalność skoro to w ogóle nie działa.

Bo cudow w przyrodzie nie ma. A ta kurtka w rzeczywistosci oddycha. Gdybys mial nieoddychajaca kurtke, to bys sie zapocil nawet niewiele sie ruszajac. Bo skora zawsze paruje a para sie skrapla na ubraniu. Natomiast gdy jedziesz szybko to pot sie z ciebie  leje, a dodatkowo wiatroszczelna tkanina oslabia chlodzenie. To sie nie dziw, ze masz wszystko mokre.

Jan Cytawa

Data: 2017-10-16 02:58:02
Autor: zbrochaty
[...]

Racja, cudów nie ma i nie bedzie.
Unikam jazdy w deszczu, ale na mżawkę, albo tak aby sie nie zapocic lub zapocic jak najmniej to uzywam wiatrówki do biegania. One mają bardzo duża oddychalnośc z racji wiekszego wydatku energetycznego przecietnego biegacza niż przeciętnego rowerzysty. Oczywiscie kroploszczelnosc jest mniejsza.
Na kroploszczelnoś najlepsza jest:
http://www.pogodynka.pl/radary
W Decathlonie takie wiatrowki sa już od 6-sciu dych

Na zime (bo nadchodzi) natomiast najlepsza (moim zdaniem) jest kurtka narciarska: wysoka stojka zapinana pod podbródek, wywietrzniki pod pachami i "oddychalność"/"kroploszczelność". Dodatkowym atutem wiatrowek biegaczy i kurtek narciarskich są jaskrawe kolory.

A propos kolorow: 3/4 rowerzystów, ktorych widzialem wczoraj na 60 km trasie była ubrana na  C Z A R N O

Data: 2017-10-16 13:55:57
Autor: cytawa
zbrochaty@gmail.com pisze:

Na zime (bo nadchodzi) natomiast najlepsza (moim zdaniem) jest kurtka
narciarska: wysoka stojka zapinana pod podbródek, wywietrzniki pod
pachami i "oddychalność"/"kroploszczelność".

Tu bym polemizowal. W kurtce narciarskiej jest za goraco. Chyba, ze jezdzi sie wolno bez wiekszego wysilku. W zimie najlepie mi sie jezdzi w w specjalnym polarkowym ubraniu, ktore przod ma wiatroszczelny. Takze przody rekawow. Cale plecy i tyly rekawow oddydchaja bez przeszkod.

Jan Cytawa

Data: 2017-10-16 10:41:04
Autor: zbrochaty
Kurta przeciwdeszczowa Endura MT500 - jeszcze raz
Tu bym polemizowal. W kurtce narciarskiej jest za goraco. Chyba, ze jezdzi sie wolno bez wiekszego wysilku.

Piszac mialem na mysli jazde miejska, 10-15km max i rzeczywiscie priorytetem jest aby nie specjalnie sie spocic. Wtedy narciarska moim zdaniem najlepsza. Sa kurtki 'cienkie' i 'grube', lepsze sa te 'ciensze'

Data: 2017-10-17 09:14:57
Autor: cytawa
zbrochaty@gmail.com pisze:

[...]

No wlasnie. Kazdy ma co innego na mysli. Inaczej sie ubiera na jazde miejska a inaczej na trening. Przez wiele lat moja jazda zimowa, poza krotkimi dojazdami do pracy, to byly glownie jazdy treningowe o dosc duzym wysilku. Moze dlatego mam inne wyobrazenie o potrzebach ubraniowych.

Jan Cytawa

Data: 2017-10-16 16:00:40
Autor: kawoN
W dniu 16.10.2017 o 13:55, cytawa pisze:
 W zimie najlepie mi sie jezdzi w w specjalnym polarkowym ubraniu, ktore przod ma wiatroszczelny. Takze przody rekawow. Cale plecy i tyly rekawow oddydchaja bez przeszkod.

W teorii ideał.
W praktyce - mam jedno zastrzeżenie: tył oddycha
ale jednak plecy są rozgrzane. Często conajmniej wilgotne.
I teraz zatrzymując się (a jednak czasami trzeba) przy silnym
wietrze rośnie ryzyko przewiania plecków.

Nie każdy jest na to podatny - ale ja bardzo :-(

pozdr.
kawoN

Data: 2017-10-16 18:07:32
Autor: PeJot
W dniu 2017-10-16 o 13:55, cytawa pisze:
zbrochaty@gmail.com pisze:

[...]

Swego czasu pojechałem w zimie do lasu w zwyczajnej cywilnej taniej kurtce puchowej. Wybór ciucha był zupełnie przypadkowy acz w praktyce okazał się strzałem w 10. Normalnie kurtka ideał pod względem oddychalności. Tyle że po powrocie okazało się że to nie kurtka oddychała, ile puch chłonął wilgoć i tyle.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-10-17 12:08:34
Autor: kawoN
W dniu 16.10.2017 o 18:07, PeJot pisze:

[...]

No ok, ale kurtki puchowe z definicji nie mają
membrany - zatem w większości są oddychające, ale
wodoszczelne już nie :-)
Co prawda na rower nie próbowałem ale na intensywne
narty zjazdowe wolę "sztuczny puch" bez membrany
niż specjalizowane kurtki narciarskie mające najczęściej
coś z nieprzemakalności.
"Sztuczny puch" daje radę przy mżawce a w duży deszcz
na nartach i tak nie chce mi się jeździć.

Czyli na zimę z mrozem taki sztuczny puch nie za gruby
może być całkiem niezły na rower. Sztuczny - bo on nie
zbija się przy zawilgoceniu, chociaż ostatnio dużo
jest puchu naturalnego impregnowanego.

pozdr.
kawoN

Data: 2017-10-17 21:17:52
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 17 Oct 2017 12:08:34 +0200, kawoN napisał(a):

Czyli na zimę z mrozem taki sztuczny puch nie za gruby może być całkiem
niezły na rower. Sztuczny - bo on nie zbija się przy zawilgoceniu,
chociaż ostatnio dużo jest puchu naturalnego impregnowanego.
I do tego ta cena. Przymierzałem się do kupna śpiworu z puchem impregnowanym.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-10-19 19:36:54
Autor: kawoN
W dniu 17.10.2017 o 23:17, Piotr aka dracorp pisze:
I do tego ta cena. Przymierzałem się do kupna śpiworu z puchem
impregnowanym.

Tanio nie jest :-)

Data: 2017-10-19 22:17:46
Autor: ń
Kurta przeciwdeszczowa Endura MT500 - jeszcze raz
Puch ma tę zaletę, że się dobrze kompresuje (ściska, do bagażu, np. plecaka wyprawowego).
Poza powyższą cechą nowoczesne włókna są lepsze od puchu.

-- -- -
Przymierzałem się do kupna śpiworu z puchem impregnowanym.

Data: 2017-10-16 16:38:13
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 16 Oct 2017 02:58:02 -0700, zbrochaty napisał(a):

Na kroploszczelnoś najlepsza jest:
http://www.pogodynka.pl/radary W Decathlonie takie wiatrowki sa już od
6-sciu dych
Pogodynka raczej nie pomoże.

A propos kolorow: 3/4 rowerzystów, ktorych widzialem wczoraj na 60 km
trasie była ubrana na  C Z A R N O
Coś o tym wiem, ale chwilami ciężko jest kupić inny kolor.

Data: 2017-10-16 10:47:58
Autor: zbrochaty
Kurta przeciwdeszczowa Endura MT500 - jeszcze raz
> A propos kolorow: 3/4 rowerzystów, ktorych widzialem wczoraj na 60 km
> trasie była ubrana na  C Z A R N O
Coś o tym wiem, ale chwilami ciężko jest kupić inny kolor.

Moze spodnie tak, ale gora? Mnostwo jest kanarkowych, pomaranczowych (modne taraz), jasnoczerwonych i żółtych...

Jaki jest sens jezdzic na czarno i w... kasku?

Data: 2017-10-16 18:26:23
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 16 Oct 2017 10:47:58 -0700, zbrochaty napisał(a):

Moze spodnie tak, ale gora? Mnostwo jest kanarkowych, pomaranczowych
(modne taraz), jasnoczerwonych i żółtych...
Mówisz o sklepie rowerowym czy normalnym odzieżowym?

Data: 2017-10-16 11:34:55
Autor: zbrochaty
Kurta przeciwdeszczowa Endura MT500 - jeszcze raz
Mówisz o sklepie rowerowym czy normalnym odzieżowym?

Mowie o normalnym sportowym: Decathlony, Skiteamy, Gosporty, Intersporty i inne takie

Data: 2017-10-16 18:41:41
Autor: 2late
On 16/10/2017 10:58 AM, zbrochaty@gmail.com wrote:
Na zime (bo nadchodzi) natomiast najlepsza (moim zdaniem) jest kurtka narciarska: wysoka stojka zapinana pod podbródek, wywietrzniki pod pachami i

Moj sposob na zime, to chamski ortalion, tyklo ze skladany w cos co sie miesci w kieszeni. Po okolo 20 minutach, kiedy juz jestem rozgrzany, sciagam ortalion, wkladam do tylnej kieszeni i jade dopoki sie nie zatrzymam sie na dluzej, czyli najczesciej do domu.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Kurta przeciwdeszczowa Endura MT500 - jeszcze raz