Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)

Data: 2010-05-22 10:47:46
Autor: falco
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
Siema,

jak w temacie a dok³adniej mówi±c...

Je¿d¿enie w skórach fajne jest, ale wprost proporcjonalnie do wskazañ termometru zaczynam siê topiæ jak ba³wanek w marcu... ;)
Poniewa¿ Ivam ¶wietnie mi doradzi³ z czapk± na upa³y - N43 Air - teraz zapytujê o dobór kurtki tekstylnej...

Moje wymagania:
- ¶wietna wentylacja (!!!) do jazdy w gor±ce dni, wiêc zapewne kolor te¿ wa¿ny ;)
- wypinana podpinka
- bezpieczna
- wzrost 180, waga (prawie) w normie ;)
- do przymiarek w Wawie i okolicach
- cena... hmm... nie mam pojêcia jaki jest zakres, ale podam przyk³ad z czapk±. Za³o¿y³em bud¿et do tysiaka, co na kask i tak jest sporym wydatkiem a kupi³em za 750, Chcia³bym odpowiedni kompromis przy wyborze kurtki, mieszcz±c siê w 3-4 paczkach, to chyba realne?

Dziêki z góry za konkrety!

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-22 11:11:27
Autor: Magic
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
falco napisa³(a):
[...]

Jak dla mnie to albo na upa³y albo normalna z podpink± ...
Ja na lato u¿ywam letniej krótkiej kurtki Spoola, nie mam pojêcia jaki model bo nigdzie nie napisali. CA£A przewiewna, sk³ada siê z kilku warstw mocno perforowanej tkanina a'la siatka. Wodoszczelno¶ci zero ale jak dla mnie w kurtce letniej nie o to chodzi. Standardowy zestaw ochraniaczy. Kosztowa³a co¶ ko³o 400 z³. Do tego d¿insy Motto, buty Sidi Doha i rêkawice Nitro NG-50. Latam g³ównie po mie¶cie i taki zestaw sprawdza siê bardzo dobrze.
Jak chcesz mieæ co¶ na wypadek deszczu to dorzuæ normalny zestaw p/deszcz Modeki do kufra i tyle.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']

Data: 2010-05-22 11:54:51
Autor: falco
Magic pisze:

Jak dla mnie to albo na upa³y albo normalna z podpink± ...

Jasna sprawa, dziêki za sprostowanie!

Ja na lato u¿ywam letniej krótkiej kurtki Spoola...

Namierzê, obejrzê.

Jak chcesz mieæ co¶ na wypadek deszczu to dorzuæ normalny zestaw p/deszcz Modeki do kufra i tyle.

Tak, tak zestaw "gumek" wo¿ê osobno, choæ szczerze mówi±c, to wci±¿ nie mogê siê pozbyæ bariery psychologicznej i gdy zaczyna padaæ stajê siê sztywny jak z kijem od szczotki... :(

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-22 12:05:39
Autor: Magic
Magic pisze:

Jak dla mnie to albo na upa³y albo normalna z podpink± ...

Jasna sprawa, dziêki za sprostowanie!

Ja na lato u¿ywam letniej krótkiej kurtki Spoola...

Namierzê, obejrzê.

http://picasaweb.google.com/Magic2OOzone/HungaroringJa#5474022051525491234

Zdjêcia lepiej pokazuj±cego tê kurtkê chyba nie mam.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']

Data: 2010-05-22 12:38:31
Autor: gildor
Magic pisze:
CA£A przewiewna, sk³ada siê z kilku warstw mocno perforowanej tkanina a'la siatka.

to sie mesh nazywa zdajesie.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-05-22 13:38:11
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ht85pv$dlh$1@news.net.icm.edu.pl...
Moje wymagania:
- ¶wietna wentylacja (!!!) do jazdy w gor±ce dni, wiêc zapewne kolor te¿ wa¿ny ;)

To moze zaproponuje komplet buzer + bluza na crossa/do hokeja.

Kawalek sie przewiozlem w buzerze firmy utika i bylo naprawde przewiewnie. Jedyny problem jaki zauwazylem to zamek na srodku klatki piersiowej - w terenie uderzenie galezia mogloby bolec, ale ja sie nie znam, bo ja po czarnym jezdze. Koszt od 200zl w zwyz.

Bluza na crosa/do hokeja odpowiednio duza, zeby dalo sie na wierzch zalozyc, nie jest obowiazkowa. Kwestia wygladu. Jesli ma byc bordowa to proponuje hokejowa colorado avalanche wyjazdowy wzor. Powodzenia w znalezieniu takiej w PL;)

- wypinana podpinka

To juz inna kurtka;)

- bezpieczna

Buzer da rade

- wzrost 180, waga (prawie) w normie ;)

Buzer da rade

- do przymiarek w Wawie i okolicach

Na 100% gdzies bedzie;)

Chcia³bym odpowiedni kompromis przy wyborze kurtki, mieszcz±c siê w 3-4 paczkach, to chyba realne?

Kurtka za 3-4 paczki? To kupisz pozadny buzer, ladna bluze i zostanie na pozadna kurtke z gore-tex'em.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-24 10:54:55
Autor: de Fresz
Kurtka na upały - kolejny wydatek ;)
On 2010-05-22 13:38:11 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> said:

To moze zaproponuje komplet buzer + bluza na crossa/do hokeja.

IMHO to s³aby pomys³. Przy glebie siateczka ani bluza wierzchem nie uchroni przed przetarciami, a w czasie szlifu potrafi siê podrzeæ (lub wtopiæ w skórê), a ochraniacze odpa¶æ. Znam takiego, co niestety sprawdzi³ na w³asnej skórze.

Jedyny problem jaki zauwazylem to zamek na srodku klatki piersiowej - w terenie uderzenie galezia mogloby bolec,

Nie zdarza siê to a¿ tak czêsto (takie utrafienie ga³êzi± czy czymkolwiek innym), aby by³ to jaki¶ straszny problem.

Kurtka za 3-4 paczki? To kupisz pozadny buzer, ladna bluze

i zostanie na pozadna kurtke z gore-tex'em.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Chyba jednak co¶ trochê innego chcia³e¶ powiedzieæ...

de Fresz

Data: 2010-05-24 15:46:41
Autor: KLOSZ
de Fresz pisze:
On 2010-05-22 13:38:11 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> said:

[...]

Oczywiscie masz racje, ale... IMHO kurta z mesha zrobi dokladnie to samo - rozpusci sie i podrze, a protektory sie rozfruna po okolicy. Nie wiem jak w tym meshu sa one mocowane, ale mysle, ze nie jakos super trwale (predzej jak zwykle kieszonki z cienkiej szmatki), a w buzerze przynajmniej same protektory sa jeszcze mocowane na paskach do rak i ramion, wiec moze te paski od biedy troche pomoga w utrzymaniu ich na miejscu przez chwile dluzej.

Odpowiadajac autorowi watku - poniewaz kazda pliszka swoj ogonek chwali, to latem, po miescie jezdze w stroju: spodnie szmaciaki MTTR z protektorami kolan i bioder, do tego buzzer siatkowy Utiki i skorzane rekawiczki bez zadnych ocieplen, podpinek, membran itp., do tego w kufrze zestaw lesniczego na wypadek deszczu, i poki co daje rade. Pisze tu jedynie o jezdzie miejskiej, bo jak mam zrobic jakas traske kilkaset km, to i tak wkladam normalne teksy albo skore.

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2010-05-24 16:02:48
Autor: de Fresz
On 2010-05-24 15:46:41 +0200, KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl> said:

[...]

A no w³a¶nie nie do koñca - przy przyzwoitych meshach producenci zapewniaj± w ulotkach o magiczno¶ci stosowanych materia³ów i ich odporno¶ci na przetarcie. Zreszt± jeden taki testowa³ Arlena, kurtka siê przetar³a tak, ¿e nie nadawa³a siê do dalszego noszenia, a tak poza tym parê siniaków, integralno¶æ naskórka nienaruszona.

[...]

Nie liczy³bym na to. Ju¿ przy glebie na trawie potrafi± siê nieco poprzesuwaæ, a tarcie tam jakby mniejsze ni¿ na asfalcie.
Ale to oczywi¶cie wszystko zale¿y jak siê upadnie, ile metrów siê bêdzie szuraæ i w jakiej pozycji - gleba glebie nierówna.

de Fresz

Data: 2010-05-24 16:12:43
Autor: KJ Si³a S³ów
KLOSZ pisze:

[...]

Niewazny jest material, albo upadamy ladnie na okraglo - jak w ju-jitsu i wtedy wszystko da rade, albo upadamy zaliczajac strzal pod katem i wtedy tez niewielkie ma znaczenie material ale ma znaczenie jak ciasno jestes zapiety. Jak jest ciasno i niewygodnie to znaczy ze kurtka przeniesie uderzenie z jego punktu na reszte ciucha. Energia uderzenia w pewnej czesci zostanie zuzyta na rozciaganie ciucha a nie na rozciaganie ciala.
Dawno temu potwierdzilem to sobie osobiscie ;-), ale sadzac po cyborgowych ruchach zawodnikow zapietych w kombinezony tak naprawde jest.

IMO nie da sie miec w lato komfortu i bezpieczenstwa na raz.
Dla mnie  perforowana skora jest OK jesli chodzi o bezpieczenstwo, a od strony komfortu to tylko tyle ze da sie jezdzic.
W pelnej skorze sie nie da.
:-)

KJ

Data: 2010-05-24 21:08:56
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htdesv$e6c$1@inews.gazeta.pl...
Kurtka za 3-4 paczki? To kupisz pozadny buzer, ladna bluze

i zostanie na pozadna kurtke z gore-tex'em.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Chyba jednak co¶ trochê innego chcia³e¶ powiedzieæ...

Nie. Buzer+bluza=~500zl

Kurtke z gore-tex'em za 3,5k PLN nie kupisz? Ponizej 3k na allegro jest i Alpinestars i Dainese.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-24 21:48:13
Autor: KLOSZ
Ivam pisze:
[...]

Ekhm... 3 - 4 paczki to 300 - 400 pln... nie da rady...

Zdrowko
KLOSZ

--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi siê podoba" - by KLOSZ

Data: 2010-05-24 22:06:14
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "KLOSZ" <konradkiUSUN_TO@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4bfad814$0$2585$65785112@news.neostrada.pl...
Ekhm... 3 - 4 paczki to 300 - 400 pln...

Aaaa... za moich czasow 300 - 400 to byly 3 - 4 banki, ew. stowki. A paczka to tysiaczek.

nie da rady...

To tak naprawde nie da rady kupic jakiejkolwiek kurtki z sensowna membrana. Nie mowiac o kurtce motocyklowej.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-24 22:17:01
Autor: falco
Ivam pisze:

Aaaa... za moich czasow 300 - 400 to byly 3 - 4 banki, ew. stowki. A paczka to tysiaczek.

E no, co Ty... bañka, to stary melon, czyli nowa stówka a paczka, to zawsze by³a alternatywna stówka, bo tysiaczek, to by³ (i jest) patyk... ;)

Wiem, ¿e bud¿et nie za ciekawy, ale ju¿ siê ostro nagi±³em z innymi zakupami a sezon zlotowy (nie)tylko motocyklowy za pasem.
Mam skórkê z jakimi¶ wstawkami, ale p³ynê w niej, wiêc szukam czego¶ co mi nie zepsuje humoru na moto w upa³y a jednocze¶nie zapewni choæ minimum ochrony...

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-24 22:28:33
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htemue$8vl$1@news.net.icm.edu.pl...
Wiem, ¿e bud¿et nie za ciekawy, ale ju¿ siê ostro nagi±³em z innymi

Budzet bylby fajny jakbys kupowal zeszloroczny model w niemcowni. Tylko, ze to trzeba na wieksze zakupy sie wybrac.

 Ale z drugiej strony szukasz czegos przewiewnego, z ochraniaczami. Ja bym tutaj sie skoncentrowal i ew. wozil cos przeciwdeszczowego/skore w kuferku i po problemie.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-24 22:36:07
Autor: falco
Ivam pisze:

Ale z drugiej strony szukasz czegos przewiewnego, z ochraniaczami. Ja bym tutaj sie skoncentrowal i ew. wozil cos przeciwdeszczowego/skore w kuferku i po problemie.

Dok³adnie jest tak jak mówisz. ;) "Gumki" w kuferku le¿± a ja czekam, a¿ mi potwierdz± dostêpno¶æ Adrenaline w rozmiarze L, by pomacaæ, przymierzyæ i mo¿e kupiæ...

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-24 23:54:06
Autor: KLOSZ
Ivam pisze:
[...]

Aha... no to zesmy do innego przedszkola chodzili. Jak pamietam paczka to byla zawsze stowka czerwona na ten przyklad z Warynskim), a na tysiaczka to sie patyk albo patol mowilo. Banka to byl melon, czyli milion starych peelenow.
Nicto, grunt, ze sie wyjasnilo.

Ptak czy psiak, IMHO w tym budzecie to albo wspomniany powyzej jakis mesh albo buzer na siatce i raczej nic wiecej.

Mozna rozwazyc np tez  MTTR Summer: http://mttr.pl/pl/kurtka-mttr-summer.html

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2010-05-24 22:11:08
Autor: Ivam
[...]

To ja teraz (jak juz wiem ile to 3 - 4 paczki) smiem twierdzic, ze ochrona taka sama jak kazda inna kurtka za te 3, 4 stowki. Bez cordury/skory nie ma szans na bezpieczenstwo przy powaznym i dlugotrwalym szlifowaniu po asfalcie. A jak szukalem dla siebie kurtki to nic sensownego za 3 - 4 stowki nie mialo wstawek z tych ciezko przecieralnych materialow.

A na miasto IMHO buzer wystarczy - tam nie poszlifujesz za dlugo, raczej jakies pacniecia i inne stukniecia. Chyba Magic niedawno wjechal w mustanga? Pisal ile metrow przezszlifowal po asfalcie? Cos mi sie zdaje, ze nie za wiele, a jednak pewnie z ochraniaczy by nie zrezygnowal i cos tam daly. Jak sie myle to niech Magic (czy kto tam tego mustanga trafil) mnie sprostuje.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-25 14:17:42
Autor: de Fresz
On 2010-05-24 22:11:08 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> said:

[...]

Co¶ tam idzie znale¼æ:
http://tinyurl.com/2waj4jz

A ¿e dobra jako¶æ kosztuje wiêcej? Taki lajf.

Bez cordury/skory nie ma szans na bezpieczenstwo przy powaznym i dlugotrwalym szlifowaniu po asfalcie.

Ró¿nie to bywa. Ale oczywi¶cie kordura czy skóra ma szansê wyj¶æ po takim upsie bez wiêkszego szwanku. Po moim kilkumetrowym szlifowaniu na mokrym asfalcie nie by³o prawie ¶ladów na porz±dnych ciuchach - ot, popsu³ siê suwak od kieszeni spodni i zrobi³a ma³a dziura na zaszewce tej¿e kieszeni.

A na miasto IMHO buzer wystarczy - tam nie poszlifujesz za dlugo, raczej jakies pacniecia i inne stukniecia.

Siê nie zgodzê. U Ciebie w mie¶cie nie ma odcinków szybkiego ruchu? Zreszt± wystarczy przypomnieæ wypadek opisywany przez AZ parê tygodni temu, gdzie go¶æ w centrum Wawy poszlifowa³ conajmniej parêdziesi±t metrów (sorry Artur, w te 300 ci±gle jako¶ nie mogê uwierzyæ).

 Chyba Magic niedawno wjechal w mustanga? Pisal ile metrow przezszlifowal po asfalcie?

Zdaje siê fcale, bo jak mnie pamiêæ nie zwodzi zatrzyma³ siê na masce. Ale co to niby zmienia? Glebn±æ mo¿na na fyfdziesi±t sposób, w mie¶cie i poza nim. Ja ryp³em w niezabudowanym przy ~50 km/h i parê metrów polecia³em, znam takich, co szlifowali w mie¶cie przy ponad paczce.

de Fresz

Data: 2010-05-25 12:11:29
Autor: AZ
On 2010-05-25, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> wrote:

Zresztą wystarczy przypomnieć wypadek opisywany przez AZ parę tygodni temu, gdzie gość w centrum Wawy poszlifował conajmniej parędziesiąt metrów (sorry Artur, w te 300 ciągle jakoś nie mogę uwierzyć).

Gosc duzo nie poszlifowal, wlasciwie lezal w poblizu miejsca w ktorym spadl - moze pare metrow. Motocykl natomiast lezal (tak jak wspomniales
Ty albo ktos inny - nie pamietam) na wysokosci wjazdu na parking po
drugiej stronie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-05-25 14:27:41
Autor: KJ Si³a S³ów
de Fresz pisze:
 Po moim kilkumetrowym szlifowaniu na
mokrym asfalcie nie by³o prawie ¶ladów na porz±dnych ciuchach

Bo bylo wleczone po mokrym.

KJ

Data: 2010-05-25 18:05:25
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htgf56$20u$1@inews.gazeta.pl...
Siê nie zgodzê. U Ciebie w mie¶cie nie ma odcinków szybkiego ruchu?

Sa. Ale naprawde uwazasz, ze mesh czy inna siateczka dorowna bezpieczenstwu cordurze/skorze? Na serio sadzisz, ze buzer przy predkosciach do ~100km/h spisze sie duuuuuuzo gorzej niz kurka z meshu bez wstawek z materialow trudnoscieralnych?

Ja ryp³em w niezabudowanym przy ~50 km/h i parê metrów polecia³em, znam takich, co szlifowali w mie¶cie przy ponad paczce.

I masz meshowa kurtke, ktora to wytrzymala bez szwanku? Dodam, ze za 3,4 stowki? Ktorys element ukladanki mi tu nie pasuje, tylko nie wiem dokladnie ktory.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-25 18:55:26
Autor: falco
Ivam pisze:

I masz meshowa kurtke, ktora to wytrzymala bez szwanku? Dodam, ze za 3,4 stowki?

Ale... ¿esz... mnie... straszysz... ;)
Zadam, wiêc pytanie troszkê inaczej... ;)

Czy s± (bezpieczne) kurtki, które po wypiêciu wszystkiego co mo¿liwe bêd± rewelacyjnie przewiewne a po dopiêciu pos³u¿± w zimniejsze dni?
Czy taka typowa na gor±ce lato (ja p³ynê gdy widzê 19-tkê... na... termometrze... ;)) z bezpieczeñstwem nie bêdzie mia³a nic wspólnego?

Je¶li mam trochê dodaæ do bud¿etu, to nie bêdê oszczêdza³ kosztem (tfu! tfu! tfu!) szlifowania, ale z drugiej strony nie chcê kupiæ 2 kurtki, która bêdzie dla mnie za ciep³a, bo skórê ju¿ mam. ;)

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-25 18:56:38
Autor: Leszek Karlik
Kurtka na upały - kolejny wydatek ;)
On Tue, 25 May 2010 18:55:26 +0200, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

[...]
Czy sÄ… (bezpieczne) kurtki, które po wypiÄ™ciu wszystkiego co możliwe  bÄ™dÄ… rewelacyjnie przewiewne a po dopiÄ™ciu posÅ‚użą w zimniejsze dni?
Czy taka typowa na gorÄ…ce lato (ja pÅ‚ynÄ™ gdy widzÄ™ 19-tkÄ™... na...  termometrze... ;)) z bezpieczeÅ„stwem nie bÄ™dzie miaÅ‚a nic wspólnego?

Ja jeżdżę latem w Akito Desert z cordury. Przewiewność taka sobie, nawet
po wyjęciu membrany i otworzeniu przelotów, ale jest jasna, więc nie jest
źle nawet jak słońce praży na maksa, tak długo jak jadę to w ogóle
jest komfortowo, a jak stoję na światłach czy coś to też się da wytrzymać

Po zejściu z motocykla można umrzeć jak się natychmiast ciuchów nie
zdejmie, oczywiście, bo przy wysiłku organizm się jeszcze podgrzewa. ;->

A najbezpieczniej to mieć kurteczkę normalną, pancerną, i do tego
kamizelkę z chłodzeniem wodnym z plecaczka z worem z wodą z lodem
i pompką. Pełen komfort cieplny i full ochrona, tylko cena trochę
wysoka ;-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2010-05-25 19:15:27
Autor: duddits
W dniu 2010-05-25 18:56, Leszek Karlik pisze:
[...]

Za mniej można ubrać termoaktywną bieliznę. Latem może komfort nie
zabija, ale z pewnością nie pływa się jak w bawełnie. Wielokrotnie
sprawdzone. Da się spokojnie przeżyć w duże nawet upały (co i tak w tym
roku nam zdaję się nie grozi, więc cały ten wątek i tak jest
bezprzedmiotowy ;)).

--
duddits

Data: 2010-05-26 00:38:53
Autor: falco
duddits pisze:
w tym
roku nam zdaję się nie grozi, więc cały ten wątek i tak jest
bezprzedmiotowy ;)).

Nie kracz, nie kracz, bo wczoraj w nocy była u mnie taka burza a w ciągu dnia wichura, że strach się bać, ale i tak choć trochę się poturlałem, wbrew wietrzysku, które próbowało mnie przestawić... :(

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-25 19:40:27
Autor: sowa
Użytkownik "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> napisał w wiadomości news:op.vc9tcommbkkx24attitude-adjust...

kamizelkę z chłodzeniem wodnym z plecaczka z worem z wodą z lodem
i pompkÄ….

podrzuc linke - tak dla ciekawosci zaspokojenia:)
dzieki

--
pozdrawiam,
Sowa

Data: 2010-05-25 19:59:09
Autor: Leszek Karlik
Kurtka na upały - kolejny wydatek ;)
On Tue, 25 May 2010 19:40:27 +0200, sowa <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl>  wrote:

[...]
kamizelkę z chłodzeniem wodnym z plecaczka z worem z wodą z lodem
i pompkÄ….
podrzuc linke - tak dla ciekawosci zaspokojenia:)

ProszÄ™ bardzo, Veskimo Cooling Vest, jedyne 350$ za zestaw:

http://www.veskimo.com/servlet/the-10/personal-body-cooling-system/Detail

Zamiast plecaczka można też sobie chłodziarkę w pudełku zamówić i
wieźć na fotelu pasażera ;->

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2010-05-25 19:50:03
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htgvgf$k7u$1@news.net.icm.edu.pl...
Ale... ¿esz... mnie... straszysz... ;)
Zadam, wiêc pytanie troszkê inaczej... ;)

A Ty zakladasz ubranie na moto, na wypadek szlifa? Bo ja nie. Nie czaruje sie, ze jak przejade w tex'ach 3 cyfrowa ilosc metrow po asfalcie to to wytrzyma. Bo nie do tego jest zrobiona. Ma zapewnic mi komfort, nie powiewac na wietrze niczym spadochron i w moim przypadku (malo miasta i malo stania w korkach) zapewnic wodoodpornosc przy zachowaniu komfortu cieplnego przy predkosciach rzedu 80-160km/h.

Czy s± (bezpieczne) kurtki, które po wypiêciu wszystkiego co mo¿liwe bêd± rewelacyjnie przewiewne a po dopiêciu pos³u¿± w zimniejsze dni?

Szukaj czegokolwiek co ma cordure i otwierane wywietrzniki. Ostatnio w niemcowni ogladalem cos takiego (niestety nie pamietam firmy i modelu), ale mialo nad kieszeniami na klacie po 2 zamki, 2 kolejne byly nad kieszeniami na pasie i z tylu na plecach byl wielki suwak na cala szerokosc - pod nim schowana byla siateczka. Firma... wydaje mi sie, ze rev'it, ale reki sobie nie dam obciac. W kazdym razie idz do sklepu i zwracaj uwage na te 2 cechy (jesli liczy sie bezpieczenstwo to wstawki cordura/skora, a jesli ma byc chlodno to wywietrzniki). Nie licz, ze siatka/mesh/buzer dadza Ci gwarancje podrozy 300m dupa po asfalcie;)

Czy taka typowa na gor±ce lato (ja p³ynê gdy widzê 19-tkê... na... termometrze... ;)) z bezpieczeñstwem nie bêdzie mia³a nic wspólnego?

Z bezpieczenstwem bedzie miala duzo wspolnego. Ale niekoniecznie w kazdych warunkach. Musisz wybrac co wolisz:
- ekstreeeeeemalne bezpieczenstwo (tutaj rada KJ'ta)
- ekstreeeeeemalna wentylacja (buzer/mesh)
- kompromis (cordura i wywietrzniki)

Je¶li mam trochê dodaæ do bud¿etu, to nie bêdê oszczêdza³ kosztem (tfu! tfu! tfu!) szlifowania, ale z drugiej strony nie chcê kupiæ 2 kurtki, która bêdzie dla mnie za ciep³a, bo skórê ju¿ mam. ;)

To sie nie martw i kupuj mesha/buzer, a w trase (jak wiesz, ze bedziesz sybciej jechal) wkladaj skore. Problem rozwiazany;)

Teraz tylko na zakupy:)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-26 00:31:30
Autor: falco
Ivam pisze:

A Ty zakladasz ubranie na moto, na wypadek szlifa?

Jasne, ¿e nie, ale tak straszysz, ¿e gdy szed³em popo³udniu do gara¿u by polataæ po Wawie, to... rozgl±da³em siê dooko³a dla spokojno¶ci...;)

- ekstreeeeeemalna wentylacja (buzer/mesh)
- kompromis (cordura i wywietrzniki)

Adrenaline Summer Air Flo chyba bêdzie dobrym kompromisem i cen± te¿ nie zabija, za 2 dni mam sobie... pomacaæ...

Teraz tylko na zakupy:)

Czekam na dotacjê... ;)

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-26 05:48:50
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hthj6l$ugh$1@news.net.icm.edu.pl...
Czekam na dotacjê... ;)

Nie ma problemu... ze w jakim stanie jest teraz babcia jawa? ;););)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-26 08:54:30
Autor: falco
Ivam pisze:

Nie ma problemu... ze w jakim stanie jest teraz babcia jawa? ;););)

Poruszy³e¶ dra¿liwy temat.... Niestety kumpel, który mia³ mi j± pomóc ogarn±æ... wci±¿ nie melduje wykonania zadania... :/ :/ :/
A ja nie mam czasu i mo¿liwo¶ci, aby to dokoñczyæ samemu, wiêc... latam T.Apaczem...

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-26 11:06:30
Autor: de Fresz
On 2010-05-25 19:50:03 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> said:

[...]

Id±c tym tropem, to kurtka ze sklepu turystycznego powinna stykn±æ. Mo¿e to ja dziwny jestem, ale bezpieczeñstwo ciuchów jest dla mnie równie istotnym elementem, jak ich komfort.

Nie czaruje sie, ze jak przejade w tex'ach 3 cyfrowa ilosc metrow po asfalcie to to wytrzyma.

Wa¿ne aby wytrzyma³o jak najd³u¿ej. Na blizny jak s³ysza³em ju¿ lachony nie lec±.

de Fresz

Data: 2010-05-26 16:51:43
Autor: Ivam
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
U¿ytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htioam$rm5$1@inews.gazeta.pl...
Id±c tym tropem, to kurtka ze sklepu turystycznego powinna stykn±æ.

Uzywalem jakis czas w kombiancji z buzerem. Dwala rade, tylko troche powiewala. Wada? Dlugo sie to zaklada.

Ogolnie uwazam, ze ochraniacze sa konieczne, ale przed dlugotrwalym szlifem nie pomoga za wiele.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-27 00:46:24
Autor: marusc
W dniu 2010-05-25 19:50, Ivam pisze:
[...]

Held, 2,5 kz³, w upa³y jeszcze nie sprawdza³em

--
Marek

R1200GS

F650 Funduro sprzedam

Data: 2010-05-26 11:01:10
Autor: de Fresz
On 2010-05-25 18:05:25 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> said:

Siê nie zgodzê. U Ciebie w mie¶cie nie ma odcinków szybkiego ruchu?

Sa. Ale naprawde uwazasz, ze mesh czy inna siateczka dorowna bezpieczenstwu cordurze/skorze?

Nie, nie s±dzê.

Na serio sadzisz, ze buzer przy predkosciach do ~100km/h spisze sie duuuuuuzo gorzej niz kurka z meshu bez wstawek z materialow trudnoscieralnych?

Opieraj±c siê na dwóch wcze¶niej wspomnianych przypadkach, które znam - tak, mesh spisa³ siê znacznie lepiej ni¿ siateczka. Choæ prêdko¶ci by³y mniejsze.

Ja ryp³em w niezabudowanym przy ~50 km/h i parê metrów polecia³em, znam takich, co szlifowali w mie¶cie przy ponad paczce.

I masz meshowa kurtke, ktora to wytrzymala bez szwanku?

Nieeee, (bodaj topowego) HG Cruize. Acz tu mi chodzi³o o to, ¿e gleba w mie¶cie, a gleba w trasie, gdy dojdzie do szlifa wcale nie musi siê specjalnie ró¿niæ co do prêdko¶ci przed kontaktem z gleb±.

de Fresz

Data: 2010-05-22 14:13:37
Autor: Laphroaig
falco wrote:
Siema,

jak w temacie a dok³adniej mówi±c...

Je¿d¿enie w skórach fajne jest, ale wprost proporcjonalnie do wskazañ termometru zaczynam siê topiæ jak ba³wanek w marcu... ;)

Witka,

Ja mialem ten sam problem i kupilem typowo letnia kurtke+spodnie  typu "mesh" od Dainese. Jest ona baaardzo przewiewna (wracajac wieczorami z przejazdzki zdarzalo sie ze zmarzlem lekko)  dobrze wyposazona w protektory.
Z tego co pamietam to cena kompletu  cos powiedzy 700-900? Niestety typu nie pamietam ale jesli Ci zalezy moge poszukac w papierach albo na metce.

Kupile w Krakowie (chyba jakis fiormowy sklep Dainese) ale pewnie w Warszawie tez ten komplet znajdziesz.

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2010-05-23 06:36:04
Autor: Seba
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
Dnia Sat, 22 May 2010 10:47:46 +0200, falco napisa³(a):

[...]

Ja do typowego latania po mie¶cie kupi³em w ubieg³ym roku na jakiej¶
wyprzeda¿y w Intercarsie kurtkê zw±c± siê Adrenaline Summer Air-Flo.
Zap³aci³em naprawdê ma³o (oczywi¶cie jak na kurtkê motocyklow±) - a
jestem z niej naprawdê zadowolony, poniewa¿ spe³nia swoje zadanie w
100%. Jest lekka i po wypiêciu podpinki staje siê maksymalnie przewiewna
(zostaje siatka z ochraniaczami i wstawkami skórzanymi - przewiew jest
maksymalny, jak w buzerze) - nie mia³em co prawda w niej ¿adnego
przyziemienia, wiêc nie wiem czy jest te¿ bezpieczna, jednak¿e
ochraniacze ma w odpowiednich miejscach. --
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600

Data: 2010-05-23 09:36:13
Autor: Marcin N
[...]

Taka mo¿e byæ?

http://moto-akces.pl/product_info.php?cPath=1_19&products_id=15053

Data: 2010-05-23 10:58:48
Autor: Akarm
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
Marcin N napisa³:
Taka mo¿e byæ?
http://moto-akces.pl/product_info.php?cPath=1_19&products_id=15053

Opis rewelacja! Czy mo¿e ten be³kot kto¶ przet³umaczyæ?
- Materia³ zewnêtrzny mech ( oddychaj±ca siatk± )
- Oddychaj±c± siatk± wstawia na przód, ty³ i ramiona
- Perforowanych specjalne pianki powrót
- CE-back protector retrofittable
- Reflective p³ytek
- Reflex rurowe
;)

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-05-23 04:11:19
Autor: maciek
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
Data: 2010-05-23 15:12:17
Autor: Zapek
Kurtka na upaly - kolejny wydatek ;)

Uzytkownik "maciek" <maciek.oleksiak@gmail.com> napisal
tutaj letnia kurtke sprzedaje
http://allegro.pl/item1042566928_richa_letnia_kurtka_motocyklowa_112_w_klacie_50.html

Nie kupilbym towaru u allegrowicza ktory zarabia calkiem niezle na samej przesylce.
Ot luzna uwaga.

--
Zapek
xr600r

Data: 2010-05-23 14:40:16
Autor: maciek
On May 23, 2:12 pm, "Zapek" <za...@konto.pl> wrote:
llegro.pl/item1042566928_richa_letnia_kurtka_motocyklowa_112_...

Nie kupilbym towaru u allegrowicza ktory zarabia calkiem niezle na samej
przesylce.
Ot luzna uwaga.

Luzna i glupia... Za dostarczenie towaru odpowiada sprzedajacy dlatego
odpowiedzialny sprzedawca uzywa rejestrowanych priorytetow i
ubezpiecza paczki. Opakowanie tez jest wazne i dobrze jezeli jest
porzadne a porzadne nie jest za darmo. No i na koniec jeszcze trzeba
to na poczte dostarczyc a wierz lub nie nie kazdy ma na poczte 'przez
ulice'. Ogolnie daze do tego ze koszt wysylki nie sklada sie tylko z
ceny jaka podaje poczta na swojej stronie.
To dla wyjasnienia i obalenia wkurwiajacych filozofii.

pozdro

maciek

Data: 2010-05-24 08:38:50
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
maciek napisał(a):
To dla wyjasnienia i obalenia wkurwiajacych filozofii.

Tlumacz sie tlumacz, ale duzo chcesz za przesylke :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-05-24 14:54:35
Autor: alex
maciek <maciek.oleksiak@gmail.com> writes:

[...]

Ale to s± koszta prowadzenia DG i to powinienes oplacic z mar¿y a nie
frajerzyæ najni¿sz± cenê towaru, ¿eby przy sortowaniu wysz³a, i
odbijaæ na kosztach ukrytych.

=alx
--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

Data: 2010-05-24 08:45:22
Autor: Akarm
Kurtka na upaly - kolejny wydatek ;)
Zapek napisa³:
[...]

Ja doda³bym jeszcze jedn± lu¼n±: nie kupowa³bym od oszusta lub niedorozwoja.

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-05-24 10:09:33
Autor: falco
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
Dziêki za konkrety!
Z tego co podali¶cie chcê siê bli¿ej przyjrzeæ Adrenaline Summer Air-Flo, opis, cena i wygl±d mie¶ci siê w moich wide³kach.
Zbroja odpada, bo o czym zapomnia³em wspomnieæ ma to byæ ubiór w wersji cywilnej. ;)

P.S. Pro¶ba o niezrobienie z w±tku pyskówki, bo i tak na Preclu muszê sporo filtrowaæ, by dotrzeæ do warto¶ciowych informacji... ;)

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-05-28 19:32:05
Autor: falco
Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)
Nie pamiêtam kto mi doradza³ Adreanaline Summer Air Flo, ale chcia³em podziêkowaæ, bo dzi¶ odebra³em kurtkê i powiem szczerze, ¿e ju¿ na "sucho" jestem baaardzo zadowolony! Mierz±c na przemian ze swoj± skórk± w której od razu robi³o siê ciep³o, po za³o¿eniu ASAF mog³em siê nawet zapi±æ i nadal by³o ch³odno! ;)
Okaza³o siê, ¿e ma te¿ wypinan± podpinkê, skórkowe wzmocnienia na barkach, ³okciach i przedramionach oraz powszywane os³ony na barkach i nerkach z cienkim paskiem odblaskowym.

Wewnêtrzne protektorki mo¿na oczywi¶cie wyj±æ i dopi±æ spodnie czy skitraæ komórkê w wewnêtrznej kieszeni (osobna kieszeñ w podpince i na siatce).

Bior±c pod uwagê, ¿e dorwa³em mega ofertê w moim bud¿ecie razem z blokad± tarczy Oxford Quartz jestem baaardzo zadowolony
Mam nadziejê, ¿e Adrenaline oka¿e siê trwa³a.

Kolejny raz dziêkujê Preclowi za pomoc! ;)
P.S. Jakby kto¶ chcia³, to do poniedzia³ku (chyba) bêdzie dostêpna jeszcze 1 sztuka L (te¿ czarna) 290z³ + przesy³ka lub odbiór u mnie w K-J/VWawy. Jak co¶, to proszê na pryw, aby nie ¶mieciæ.

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Kurtka na upa³y - kolejny wydatek ;)