Kurtka - prosba o opinie

Data: 2011-10-30 20:23:47
Autor: Kwik
Kurtka - prosba o opinie
Czolem,

Poszukuje kurtki jesienno-zimowej. Przeznaczenie - wypady w gory, rajdy terenowe (jesien-zima) oraz jesienne rowerowanie. W kazdym przypadku - wypady z lekkim plecakiem. W wolnych chwilach - sportowa kurtka miejska. Ma zatem troche grzac, chronic przed wiatrem, ale tez pozwalac na aktywnosc fizyczna bez bycia zlanym potem.

Z ww. kryteriami zastanawiam sie nad tzw. "softshellami", ale przyznam ze temat mam kompletnie nierozpoznany.

1). Na co zwracac uwage przy tym typie odziezy?
2). Czy przy ww. wymaganiach to dobry segment czy lepiej sie zainteresowac czym innym?
3). Czy budzet (max. 300 pln, ew. z niewielkim okladem) pozwoli na zakup czegos sensownego?
4). Czy mozecie polecic jakies konkretne modele?

Dzieki,
Kwik

Data: 2011-10-30 19:51:06
Autor: Jan Srzednicki
Kurtka - prosba o opinie
On 2011-10-30, Kwik wrote:
Czolem,

[...]

Marmot Approach Jacket. Akurat w Polasporcie majÄ… promocjÄ™ i wpisuje siÄ™
w budĹĽet:

http://www.polarsport.pl/product/349171/Kurtka%20MARMOT%20APPROACH

:)

Z czystym sumieniem polecam - co prawda troszkÄ™ gorzej "oddycha", niĹĽ
Windstopper, ale i tak przyzwoicie (nie ma membrany), do tego jest
bardzo sensownie skrojona.

Data: 2011-10-30 21:42:51
Autor: zly
Kurtka - prosba o opinie
Dnia Sun, 30 Oct 2011 19:51:06 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

Marmot Approach Jacket. Akurat w Polasporcie maj± promocję i wpisuje się
w budżet:

A na allegro jeszcze taniej. Rzeczywi¶cie wodoodporna?

--
marcin

Data: 2011-10-31 00:44:08
Autor: szaman (Baker)
Kurtka - prosba o opinie
On 10/30/2011 08:23 PM, Kwik wrote::
[...]

Bez softshella mogę polecić fiorda nansena nordkapp:

http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=31&prod=524

W miarę oddychająca, w góry świetna, dzięki podwyższonemu kołnierzowi. Ma membranę, sporo wywietrzników. Dość drogo, ale na allegro taniej da się dostać. No i pieknie da się ją schować do kaptura:)

sz

Data: 2011-10-31 01:03:56
Autor: Rafał Wawrzycki
Kurtka - prosba o opinie
Dnia 30 paĽ 2011 w li¶cie [news:j8k8a5$hgf$1usenet.news.interia.pl]
Kwik [kwik@interia.pl] napisał(a):
[...]

Z do¶wiadczenia wiem, że posiadanie najbardziej wypasionej kurtki i czegokolwiek innego na plecach (plecak, torba, camelbag) skutkuje mokrymi od potu plecami.

Z oddychaj±cych ciuchów mogę polecić WindStopper'y Biemme (użytkuę kilka ładnych lat). W SoftShellu nie jeĽdziłem ze względu na cenę, ale od ludzi i z grupy wiem, że ma jeszcze lepsze parametry niż WindStopper (nie tylko oddychalno¶ć, ale waga i szybko¶ć schnięcia). Na pewno nie polecam kupowania przez internet bez przymierzenia - łatwo wpakować się w zł± wymiarówkę, zwłaszcza w za krótkie rękawy.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2011-10-31 10:56:39
Autor: Mike
Kurtka - prosba o opinie
Z do¶wiadczenia wiem, że posiadanie najbardziej wypasionej kurtki i
czegokolwiek innego na plecach (plecak, torba, camelbag) skutkuje
mokrymi od potu plecami.

True, true....

[...]

Tez mogę polecić Biemme- podobnie jak kolega Rafał, użytkuję już kilka ładnych lat i jest ok. Modelu dokładnie nie podam, ale wygrzebałem jakie¶ zdjęcie sprzed laaaaaat ;)
http://img196.imageshack.us/img196/3493/img1235nc.jpg

Ogólnie Biemme ma fajne kurtki rowerowe. W mojej przód i rękawy s± z WS, tył z czego¶ w stylu polaru, więc chroni gdzie trzeba, wentyluje tez gdzie trzeba. Z tyłu dwie kieszenie na zamek. Dodatkowo całkowicie odpinane rękawy, dzięki czemu możemy kurtki używać jako kamizelka. Fajnie sprawdza się też na biegówkach czy bieganiu w zimie. No i materiał bardzo dobrze się pierze- tzn. błoto nie błoto- po jednym praniu nie ma ¶ladów. Cenowo wła¶nie około 300zł powinno być.

Co do softshellów, to wszystko zależy o co autorowi w±tku chodzi, bo SS to chyba nie jest TM i teraz pojęcie SS się tak rozszerzyło, że tak naprawdę nie wiadomo co to jest ;) Typowy SS nie posiada membrany, a to wg. mnie go dysklasyfikuje jeżeli chodzi o jazdę na rowerze, bo przy przelotowych prędko¶ciach 20+ wiatr (szczególnie w zimie) odgrywa kluczow± rolę jeżeli chodzi o wychładzanie. Tak więc ja bym na Twoim miejscu skłonił się do czego¶ z WS.

W tej kurtce Biemme praktycznie można jeĽdzić od +10 do -15, oczywi¶cie reguluj±c warstwami pod ni±. W każdym razie zapewnia nam bardzo dobr± izolację przed przewiewaniem.

Co innego jeżeli chodzi o wypady w góry, ale to już kto¶ z pl.rec.gory Ci doradzi, ale jak zwykle pewnie okaże się że może być ciężko to poł±czyć (kurtka rowerowa + górska), bo jak wiemy im co¶ jest bardziej uniwersalne tym słabiej sprawdza się w szczególnych przypadkach.

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-10-31 12:03:14
Autor: szufla
Kurtka - prosba o opinie
Typowy SS nie posiada membrany, a to wg. mnie go dysklasyfikuje jeżeli chodzi o jazdę na rowerze, bo przy przelotowych prędko¶ciach 20+ wiatr (szczególnie w zimie) odgrywa kluczow± rolę jeżeli chodzi o wychładzanie.

Ciekawe rzeczy opowiadasz.

sz.

Data: 2011-11-01 20:52:09
Autor: solar
Kurtka - prosba o opinie
W dniu 2011-10-31 12:03, szufla pisze:
Typowy SS nie posiada membrany, a to wg. mnie go dysklasyfikuje jeÂżeli
chodzi o jazdê na rowerze, bo przy przelotowych prêdko¶ciach 20+ wiatr
(szczególnie w zimie) odgrywa kluczow± rolê je¿eli chodzi o wych³adzanie.

Ciekawe rzeczy opowiadasz.

Taki był początkowy zamysł SS. Grubszy, cieplejszy, wiatroodporny, dobrze oddychający ciuch bez membrany. Ale teraz pakują do SS wszystko.

"Nie pytaj Boga o drogÄ™ do nieba, bo wskaĹĽe ci najtrudniejszÄ…."
                                      StanisĹ‚aw Jerzy Lec

Data: 2011-11-01 21:04:55
Autor: szufla
Kurtka - prosba o opinie
Taki był pocz±tkowy zamysł SS. Grubszy, cieplejszy, wiatroodporny, dobrze oddychaj±cy ciuch bez membrany. Ale teraz pakuj± do SS wszystko.

Ja nie o tym, bo to co piszesz to akurat dobrze wiem, choc niekoniecznie grubszy i cieplejszy.

sz.

Data: 2011-11-01 21:22:57
Autor: solar
Kurtka - prosba o opinie
W dniu 2011-11-01 21:04, szufla pisze:

Ja nie o tym, bo to co piszesz to akurat dobrze wiem, choc niekoniecznie
grubszy i cieplejszy.

Niekoniecznie choć przeważnie. :)

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2011-10-31 09:34:34
Autor: Inead
Kurtka - prosba o opinie

"Kwik" <kwik@interia.pl> wrote in message news:j8k8a5$hgf$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Jeżdżę w jakimś Decathlonowym softshellu za niecałą stówę, do +5 w zupełności wystrcza t-shirt pod spodem. Na pewno nie jest sucho pod spodem - zwłaszcza na plecach jak mam plecak, ale da rade wytrzymać. Zresztą ja teraz wysyakuje na max 4 godzinki jazdy tylko- do takiej jazdy jest OK.

Data: 2011-11-01 21:19:30
Autor: solar
Kurtka - prosba o opinie
W dniu 2011-10-30 20:23, Kwik pisze:
[...]

Moim zdaniem to trudno pogodzić. Z jednej strony ciepła i wodoodporna na wypady w góry, z drugiej dobrze oddychająca i nie grzejąca zbyt mocno na rowerze.
Oczywiście możesz znaleźć coś po środku, ale nie będzie się sprawdzać dobrze ani tu, ani tu.
Na rower właściwie należy unikać wodoodporności, bo ona zdecydowanie ogranicza oddychalność. Kurtka nie powinna być też zbyt ciepła, bo na rowerze produkujesz o wiele więcej ciepła niż łażąc po górach.
Popieram polecane Biemme WS na rower - sam mam 2, ale zdecydowanie nie nadajÄ… siÄ™ na Ĺ‚aĹĽenie lub jako sportowa kurtka miejska.

Z ww. kryteriami zastanawiam sie nad tzw. "softshellami", ale przyznam
ze temat mam kompletnie nierozpoznany.

Jak juĹĽ napisali na "gory", obecnie SS jest trendy i wiele rzeczy nazywanych jest SS.
Mam SoftShell GoreBike z Windstopperem i jest to bardzo ciepły ciuch. Gdyby nie było mi go szkoda, pewnie dobrze sprawdzałby się właśnie do łażenia po górach w jesiennych temperaturach. Natomiast na rower nadaje się gdzieś dopiero poniżej -5C.
Jeśli już koniecznie jedna kurtka, to celowałbym w SS bez membrany. Zapewnia wiatroodporność, pewną wodoodporność, natomiast bez membrany nie będzie zbyt ciepły na rower jesienią. A zimą założysz pod spód jakąś cienką warstwę.

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2011-11-01 23:19:58
Autor: szaman (Baker)
Kurtka - prosba o opinie
On 11/01/2011 09:19 PM, solar wrote::

Moim zdaniem to trudno pogodzić. Z jednej strony ciepła i wodoodporna na
wypady w gĂłry, z drugiej dobrze oddychajÄ…ca i nie grzejÄ…ca zbyt mocno na
rowerze.

Zależy jak bardzo się pocisz. Ja przykładowo jak przysłowiowa dzika świnia. Więc i w góry potrzebuję raczej rzeczy lekkich i niezbyt grzejących:)

sz

Kurtka - prosba o opinie