Kurtka puchowa

Data: 2013-11-23 01:21:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa
Szukam informacji na temat kurtek puchowych:

 -- gdzie i za ile kupić
 -- jaką
 -- na co zwrócić uwagę

Potrzebna mi kurtka:

 -- z kapturem
 -- zimowa
 -- z kieszeniami

Data: 2013-11-23 02:05:25
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
[...]

Co piłeś/brałeś? :)

Jak puchowa, to krĂłtko: The North Face.
W jakimś uczciwym (e-)sklepie.
Uważać na podróbki.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-23 02:53:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Zakonspirowany" 528fff57$0$2166$65785112@news.neostrada.pl

-- gdzie i za ile kupić
-- jaką
-- na co zwrócić uwagę

Potrzebna mi kurtka:

-- z kapturem
-- zimowa
-- z kieszeniami
   -- lekka

      fajnie by było, gdyby ważyła tylko ćwierć
      kilograma, ale chyba takich nie ma z kieszenami

Co piłeś/brałeś? :)

Mleko -- jak zwykle.

Jak puchowa, to krótko: The North Face.

Czym (poza ceną) góruje nad innymi?
Z jakiego puchu jest wypełnienie? -- z gęsiego czy z kaczego?
Jaka jest zawartość puchu w puchu? ;)
Na jakie temperatury jest przygotowana?
Jak odprowadza wodę?

W jakimś uczciwym (e-)sklepie.
Uważać na podróbki.

Po czym poznam, że mam do czynienia z podróbką?

Data: 2013-11-23 04:07:17
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
Czym (poza ceną) góruje nad innymi?

Ilością osób, które wybrały ich produkty do zdobywania ośmiotysięczników lub prowadzenia badań w bazach polarnych. :]

Z jakiego puchu jest wypełnienie? -- z gęsiego czy z kaczego?

Gęsiego.

Jaka jest zawartość puchu w puchu? ;)

Trzeba by posprawdzać drzewa genealogiczne poświęconych gęsi. :)

Na jakie temperatury jest przygotowana?

Kwestia modelu: 700 cui i wĂłdka zamarznie, a Ty nie. =)

Jak odprowadza wodę?

Klasyczna puchowa? Kiepsko. Ale TNF ma m.in. hybrydy – np. kurtka właściwa jest na membranie Gore-Tex (czyli najlepszej możliwej), a podpinka jest z puchu 550 cui.

Po czym poznam, że mam do czynienia z podróbką?

Po zapaleniu płuc, odmrożeniach, albo od św. Piotra. :)

Kwestia modelu. Chińczycy tak się już wyspecjalizowali, że czasami trzeba szwy przez lupę oglądać. ;)
Dlatego odradzam allegro i inne jebaje.

Generalnie, to weĹş sobie odpal google i poczytaj, bo chyba niezbyt ogarniasz ten temat. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-23 18:02:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Zakonspirowany" 52901be6$0$2165$65785112@news.neostrada.pl

Czym (poza ceną) góruje nad innymi?

Ilością osób, które wybrały ich produkty do zdobywania ośmiotysięczników lub prowadzenia badań w bazach polarnych. :]

Twoim zdaniem ja wybieram się na ośmiotysięcznik?
Ja, co najwyżej (w dosłownym tego słowa znaczeniu)
wybieram się na 4 piętro w bloku. ;)

Z jakiego puchu jest wypełnienie? -- z gęsiego czy z kaczego?

Gęsiego.

Czym gęsie wypełnienie góruje nad kaczym?

Jaka jest zawartość puchu w puchu? ;)

Trzeba by posprawdzać drzewa genealogiczne poświęconych gęsi. :)

Zazwyczaj na metkach kurtek są informacje takie:

 -- puchu 50% i piór 50%,

choć są podobne:

 -- puchu 50% i pierza 50%...

Oczywiście stosunek puchu do pierza czy piór bywa różny.
Bardzo często przy kurtce jest próbka wypełnienia.

Na jakie temperatury jest przygotowana?

Kwestia modelu: 700 cui i wódka zamarznie, a Ty nie. =)

Śpiwory często mają (miały?) informacje, na jakie temperatury są przygotowane.

Jak odprowadza wodę?

Klasyczna puchowa? Kiepsko. Ale TNF ma m.in. hybrydy - np. kurtka właściwa jest na membranie Gore-Tex (czyli najlepszej możliwej), a podpinka jest z puchu 550 cui.

W sklepach nie znalazłem membran dodawanych do puchowych kurtek.
Wszędzie mi mówiono -- albo membrana, albo puch.

Po czym poznam, że mam do czynienia z podróbką?

Po zapaleniu płuc, odmrożeniach, albo od św. Piotra. :)

(; W jaki sposób sprawdzę, czy gęś padła na zapalenie płuc? ;)

Chcę kupić kurtkę, nie zaś testować kupione.

Kwestia modelu. Chińczycy tak się już wyspecjalizowali, że czasami trzeba szwy przez lupę oglądać. ;)
Dlatego odradzam allegro i inne jebaje.

A ja w sklepie widziałem kurtkę, z której po prostu sypało się wypełnienie...

Generalnie, to weź sobie odpal google i poczytaj, bo chyba niezbyt ogarniasz ten temat. :)

(; Ogarniam -- gdybym nie ogarnął, nie
   dawałbym wykładów o kurtkach puchowych. ;)

Chyba to oczywiste że nie ogarniam, skoro pytam.

-=-

Niemal idealne są kożuchy z owczej skóry. Mają one jednak trzy wady:

 -- cenę netto
 -- cenę brutto
 -- masę, skutkującą wagą, czyli ciążeniem

Od czasów dziecięcych nosiłem odzienie z owczej wełny i owczej
skóry -- niemal idealne. Owcza wełna (przynajmniej ta, którą
znam) śmierdzi, gdy jest wilgotna, ale poza tym owcze skóry
i owcza wełna to doskonałe odzienie. O ile jednak swetry nie
są ciężkie, o tyle kożuchy z owczej skóry są dla mnie zbyt
ciężkie.

Swetry za dychę -- można uświadczyć. A po 2 dychy można znaleźć
tyle, ile dusza zapragnie. Wprawdzie mole skutecznie zjadają
dorobek, ale od czego jest TV -- mole zdychają w niskiej (oraz
w wysokiej) temperaturze -- można swetry włożyć do zamrażarki...

Swetry nie są ciężkie.

Pozostaje problem kożucha -- ciężaru i ceny wyrażonej planami.
Być może dałoby się kupić kożuch z owczych skór za mniej niż
1 kpln, ale prawie na pewno nie można znaleźć lekkiego (na
przykład półkilogramowego) kożucha z owczych skór...

Do tych problemów dochodzi jeszcze problem prania -- jako
alergik, raczej powinienem prać często swoje wierzchnie
okrycia. Kożuchy można (i warto) prać w zwykłej, mokrej
wodzie -- wiem to na pewno. Można prać buty, można prać
kożuchy.. Trzeba jedynie zatroszczyć się o poprawne,
powolne suszenie, w czasie którego skóra jest słaba,
podatna na deformacje i rozerwania...

Co do prania kurtek puchowych, są różne opinie -- jedni
zalecają pralnie chemiczne, inni inne pralnie, a jeszcze
inni twierdzą, że kurtki puchowe można prać w domowych
pralkach, ale w specjalnych środkach...

Wszyscy są zgodni co do tego, że w wypadku prania mokrą
wodą, należy starannie kurtkę wysuszyć, najlepiej
w bębnowej suszarce, do której zostaną wrzucone
piłeczki tenisowe...

Jedna osoba uważa, że kurtki takie można suszyć jak swetry
(kładąc na ręcznikach) ale co jakiś czas trzeba zadbać
o to, aby puch nie zbijał się...

-=-

Nie potrzebuję kurtki heavy duty i nie zamierzam zdobywać
szczytów... Potrzebuję lekkiej (fajnie by było, gdyby ważyła
mniej niż pół kilograma -- i takie widziałem) kurtki do codziennego
używania w temperaturach nie niższych niż minus 15 stopni Celsjusza...

Ciężar (czy masa) kurtki jest bardzo istotny (żeby nie
napisać -- ważny) z uwagi na uszkodzony kręgosłup.

Niestety i kieszenie są ważne -- nie będę nosił torebki... ;)
Kluczyk do samochodu, klucze do mieszkania, dokumenty i karty
płatnicze, telefon, rękawiczki, być może szalik...

Nie chcę czapki -- kaptur jest zatem konieczny.

Nie przewiduję wędrówek w czasie ulewy.

Data: 2013-11-23 20:58:18
Autor: BQB
Kurtka puchowa

Kożuchy można (i warto) prać w zwykłej, mokrej
wodzie -- wiem to na pewno

A gdzie znajdę wodę niemokrą? Czy to sucha woda?

Data: 2013-11-24 00:39:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"BQB" 529108e6$0$2179$65785112@news.neostrada.pl

Kożuchy można (i warto) prać w zwykłej, mokrej
wodzie -- wiem to na pewno

A gdzie znajdę wodę niemokrą? Czy to sucha woda?

Tam, gdzie niezwykłą. Piszę 'mokrą', aby pokreślić,
że chodzi o to, iż woda jest mokra, a nie na
przykład zimna czy jakoś skażona.

Data: 2013-11-25 09:32:47
Autor: Przesmiewca
Kurtka puchowa
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Tam, gdzie niezwykłą. Piszę 'mokrą', aby pokreślić,
że chodzi o to, iż woda jest mokra, a nie na
przykład zimna czy jakoś skażona.

A mokra woda  nie moze byc skazona czy zimna?

Data: 2013-11-23 21:53:42
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
Twoim zdaniem ja wybieram się na ośmiotysięcznik?

No właśnie tej informacji mi zabrakło, ale z automatu przyjąłem, że jeśli sam puch, to ma być bardzo ciepło, a przeznaczeniem nie jest uprawianie sportów zimowych.
Szwagrowi, który jest geodetą, gdyby nie mieszkał w południowo-zachodnich Niemczech (gdzie śnieg jest rzadkością) poleciłbym właśnie puchówkę TNF. Właściwie komukolwiek, kto przebywa kilka godzin na mrozie bez większego ruchu. Ale komuś, kto zasuwa fizycznie, tylko membranę. W TNF (i nie tylko – nie wiem na jakiego gamonia żeś w tym sklepie trafił) możesz sobie kupić kurtkę 3w1. Ale znów ta cena, więc rzuć okiem (przeczytaj opis którejś) na to:
http://4fsklep.pl/kurtki_3_w_1,82,0.html

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-24 01:08:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Zakonspirowany" 529115d9$0$2288$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Poliamid to inaczej puch?

6 litrów wody na dobę to niewiele.

Wstając z łóżka (zakładając, że nie pociłem się zbyt mocno) jestem
lżejszy o jeden kilogram w stosunku do tego, ile ważyłem idąc spać.
Znaczna część ulotni się ustami i nosem, ale część po prostu odparuje
ze skóry. W czasie snu człowiek potrzebuje mało powietrza i nie poci
się mocno, ale w czasie chodzenia -- zużywa znacznie więcej powietrza
i znacznie szybciej poci się.

15 litrów -- to dla mnie minimum.
W sklepach znane są kurtki odprowadzające od 1 litra
na dobę do 20, ale tych ostatnich raczej nigdzie nie ma. ;)

Ciekawe, jaką rolę pełnią w kurtce makiety. ;)
Na dodatek -- regulowane...

  http://4fsklep.pl/t4z13-kumt155_kurtka_trekkingowa_meska_kumt155_-_graphite_adventure,82,47811.html

Nie jestem geodetą -- i nie będę. Kurtka jest mi potrzebna tylko do
chodzenia, i tylko w czasie zimowych dni -- głównie po Białymstoku.
Potrzebna jest mi lekka, bo mam uszkodzony kręgosłup. Nie zamierzam
pracować fizycznie -- właśnie z uwagi na uszkodzenia tegoż kręgosłupa.
Nie zamierzam biegać (ani w tej kurtce, ani w żadnej, ani bez kurtki)
 -- także z powodu uszkodzeń kręgosłupa. Nie zamierzam także uprawiać
sportu w tej kurtce -- sport (o ile można to tak nazwać) zamierzam
uprawiać bez kurtki, wewnątrz budynków, w ośrodkach rehabilitacyjnych
czy sanatoryjnych. Wyjątkiem mogą być ćwiczenia (około 5 godzin
tygodniowo) na przyrządach coraz częściej stawianych na różnych
na placach zabaw, w całej Polsce.

Bieganie mam za sobą, wspinaczkę na ośmiotysięczniki -- obok siebie. ;)
Jeżdżenie na łyżwach, rolkach i nartach -- niby za, ale raczej obok. ;)

Ogólnie zima mi nie służy a w zimowych butach i zimowej kurtce
(puchowej chociażby) czuję się dobrze także wtedy, gdy dookoła
mam plus 25 stopni Celsjusza. Przegrzanie mi na razie nie grozi.

Natomiast czasami mocno pocę się -- i wolałbym takie ubrania,
które wypuszczają parę wodna bez trudu w dużych ilościach.

Data: 2013-11-24 02:46:34
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
Poliamid to inaczej puch?

Istnieje puch syntetyczny, ale nic o nim nie wiem.
Podałem link do 4F, bo narzekałeś na cenę TNF.
Jak Cię stać – weź 3w1 TNF. Żalu nie będzie.
W puchowej 700 cui możesz się pocić.
Do tego dobra bielizna termoaktywna.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-24 04:24:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Zakonspirowany" 52915a7c$0$2293$65785112@news.neostrada.pl

Poliamid to inaczej puch?

Istnieje puch syntetyczny, ale nic o nim nie wiem.

Ja też. [zapewne z syntetycznych kacząt]

Podałem link do 4F, bo narzekałeś na cenę TNF.

Jak Cię stać - weź 3w1 TNF. Żalu nie będzie.

Chcę kupić jak najtaniej.

W puchowej 700 cui możesz się pocić.

Miałem na sobie sporo puchowych -- nie pociłem się.
Nawet specjalnie przymierzałem w przymierzalniach,
aby mieć gorsze warunki -- nie pociłem się.

Do tego dobra bielizna termoaktywna.

Data: 2013-11-24 04:49:13
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
Chcę kupić jak najtaniej.

To szukaj promocji na kurtki z wcześniejszych kolekcji.
Ale to se ne da, Pane.
http://8a.pl/meska-kurtki?prices%5B338-461%5D=1&prices%5B461-601%5D=1&features%5B223%5D%5B225%5D=on
Chyba, Ĺźe rozmiar XXXL Ci odpowiada, to moĹźe ta Salewa? :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-24 16:28:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Zakonspirowany" 5291773b$0$2140$65785112@news.neostrada.pl

Chcę kupić jak najtaniej.

Ojczyzna zabroniła mi zarabiania pieniędzy, gdy byłem zdrowy
(o ile można nazwać zdrowym kogoś, kto ma kilka wad wzroku,
lekkie uszkodzenia słuchu, duże problemy ze stawami i kośćmi,
ale nie tylko chodzi o własnych siłach, lecz także biega,
a ponadto pracuje za wielu swych ,,bliźnich'' -- leniwych
aż do przesady) a teraz raczej zdrowia mi brakuje.

To szukaj promocji na kurtki z wcześniejszych kolekcji.
Ale to se ne da, Pane.
http://8a.pl/meska-kurtki?prices%5B338-461%5D=1&prices%5B461-601%5D=1&features%5B223%5D%5B225%5D=on
Chyba, że rozmiar XXXL Ci odpowiada, to może ta Salewa? :)

Rozumiem, że eLki nie mają kapturów.

Nie odpowiada -- odchudzam się. Rozmiar L to zwyczajne moje ubrania.
W wypadku kurtek -- 52 to raczej za duży rozmiar.

Nie przewiduję przytycia w tym życiu -- bo mam
uszkodzony kręgosłup, o czym już chyba kiedyś wspomniałem. ;)

W reinkarnację nie wierzę -- bo znudziłem się wiarą w cuda...
Ponoć czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.
Wychowałem się w rzymskokatolickiej nauce -- tam nie ma ani
reinkarnacji, ani Bóg nie wysłuchuje ze względu na długość
odmawianego różańca. W tej nauce (w której wyrosłem) nadmierna
ufność w Boże miłosierdzie jest grzechem przeciwko duchowi
świętemu -- grzechem, który nie ulega wybaczeniu.

Jan Paweł II wydłużył różaniec i zwiększył ufność w Boże miłosierdzie,
ale ja tej nauki/religii już nie przyjąłem, bo wychowany zostałem w innej.

-=-

176 cm wzrostu -- być może nieco mniej z uwagi na siadające krążki międzykręgowe. ;)
67 kg, ale zdecydowanie odchudzam się i zamierzam zejść do 60 kg, zanim zejdę do
grobu. Tuż po wyjściu ze szpitala zszedłem poniżej 65 kg, ale szybko (w szpitalu)
schudłem i szybko (po wyjściu ze szpitala) przytyłem. Zamierzam chudnąć w tempie
około 1 kg na miesiąc do 65.5 kg, i następnie około 1 kg na 2 miesiące...

Odchudzanie i ćwiczenia oraz rezygnacja z dźwigania wszelkich ciężarów
i ,,przejmowania się'' czymkolwiek -- to chyba jedyna droga do realizacji
przykazania -- ,,nie zabijaj''. Stresy, ciężary, osłabianie tak zwanego
mięśniowego gorsetu kręgosłupa -- to droga do przyspieszonej śmierci.

Data: 2013-11-24 17:10:02
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
Rozumiem, że eLki nie mają kapturów.

Kaptur, rozumiem, by czapka nie mokła od śniegu?
Gdyby mi się trafiła tanio TNF bez kaptura, to bym kupił, bo mam fajną czapkę uszatkę na spore mrozy. :) Są/były L-ki z kapturami, ale z tego sklepu akurat żadnej w wyprzedaży. Zresztą na tym to często polega, że zostają najmniejsze i największe kurtki. Gdy ktoś nosi zimową 3XL, to ma dość tłuszczu, by się w takiej puchówce zagotować. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-24 17:46:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Zakonspirowany" 529224dd$0$2299$65785112@news.neostrada.pl

Kaptur, rozumiem, by czapka nie mokła od śniegu?

Nie chcę czapki.

Gdyby mi się trafiła tanio TNF bez kaptura, to bym kupił,

A ja -- nie.

Data: 2013-11-24 18:03:53
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
Nie chcę czapki.

Z głową pałką na mrozie chcesz chodzić? :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-24 18:09:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Zakonspirowany" 5292317c$0$2185$65785112@news.neostrada.pl

Nie chcę czapki.

Z głową pałką na mrozie chcesz chodzić? :)

Niewiele rozumiem, ale na wszelki wypadek
wyjaśnię -- nie używam czegoś takiego, jak
czapka. Szukam kurtki (może być płaszcz)
z kapturem, aby nie używać czapek.

Fajnie by było, gdyby także szalik był zbędny.

Data: 2013-11-27 22:19:53
Autor: Marek Dyjor
Kurtka puchowa
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

no to eutanazja jest najlepszym dla ciebie rozwiązaniem...

i dla pozostałych userów usenetu zresztą też.

Data: 2013-11-29 03:49:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Marek Dyjor" l75nla$p47$1@news.task.gda.pl

no to eutanazja jest najlepszym dla ciebie rozwiązaniem...

i dla pozostałych userów usenetu zresztą też.

() Kościół sprzeciwia się i eutanazji, i samobójczej śmierci.
   (nawet grozi wiecznym potępieniem tym osobom, które targną
   się na swoje życie)

() AMacierewicz dowodzi metodą fluorescencji, ;) iż wiadomy
   samolot nie uderzył w drzewo, ale został strącony przez
   DTuska i WPutina. (a zapewne chętnie by dołączył do
   sprawczego grona także AMerkel)
() JKaczyński dąży do przejęcia władzy i ukarania DTuska
   za udział w zamachu pod Smoleńskiem.
() JKaczyński opowiada się (opowiadał się) za wprowadzeniem
   kary śmierci. (zatem w razie ,,czego'' DTuska skaże na śmierć)

IMO jasno/wyraźnie widać, że oddanie władzy przez DTuska
JKaczyńskiemu jest prośbą o eutanazję tegoż pierwszego.

Skoro jednak Kościół sprzeciwia się eutanazji i grozi
wiecznym potępieniem -- DTusk nie może oddać władzy.
(i na nic zdadzą się słowa -- ,,nie lękaj się!'',
bo i jak nie lękać się wiecznego potępienia?)

Czy tedy można uznać, że Kościół jest przeciwnikiem
rządów JKaczyńskiego? IMO tak.

-=-

A jaką śmierć przygotowałby dzisiejszy lider opozycji?
IMO można by obstawić dwa rozwiązania:

 -- zwykła szubienica (znana w Polsce doskonale)
 -- kara śmierci podobna do tej, jakiej używają Amerykanie

Ja stawiam na zwykły stryczek. Dlaczego? Bo wprowadzenie
wyrafinowanych metod uśmiercania może potrwać dłużej niż
ewentualna kadencja rządu JKaczyńskiego, o czym ten wie
doskonale...

Data: 2013-11-27 23:45:23
Autor: Tomasz Finke
Kurtka puchowa
W dniu 2013-11-24 02:46, Zakonspirowany pisze:
Poliamid to inaczej puch?

Istnieje puch syntetyczny, ale nic o nim nie wiem.

https://www.polarsport.pl/supreme_micro_loft.html

Rok temu też zastanawiałem się nad kurtką puchową, ale w końcu
zdecydowałem się na wersję z wypełnieniem syntetycznym.  W puchowej
kurtce Fjällräven po 30 sekundach przymierzania byłem czerwony
i spocony, byłaby świetna na wyprawę na biegun, ale na typową
polską zimę jest zdecydowanie za ciepła.  Dodatkowo sprzedawca
powiedział, że kurtki z prawdziwym puchem nie lubią prania, trzeba to
robić jak najrzadziej w możliwie miękkiej wodzie i często przewracać
i potrząsać podczas suszenia.  Z puchem syntetycznym nie ma takich problemów.

T.

Data: 2013-11-28 13:21:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

"Tomasz Finke" l75snb$nb3$1@news.dialog.net.pl

[...]

A ja nie gotuję się w puchowych -- sprawdzałem to raczej starannie.

Data: 2014-01-02 19:08:42
Autor: Epesz
Kurtka puchowa

Natomiast czasami mocno pocę się -- i wolałbym takie ubrania,
które wypuszczają parę wodna bez trudu w dużych ilościach.

W temperaturze poniżej zera
to tylko ubranie  z  dużymi  dziurami.

Poważnie.

Pozdr EPSZ

Data: 2014-01-03 14:56:13
Autor: Ikselka
Kurtka puchowa
Dnia Thu, 2 Jan 2014 19:08:42 +0100, Epesz napisał(a):

W temperaturze poniĹźej zera
to tylko ubranie  z  duĹźymi  dziurami.

PowaĹźnie.

Czyli dobre futro :-)
--
XL
"Przypadek – to Bóg przechadzający się incognito." A. Einstein

Data: 2014-01-03 19:02:01
Autor: Frez
Kurtka puchowa

Po czym poznam, że mam do czynienia z podróbką?
Obejrzyj wydziergane literki North Face w oryginale i podróbce. Sam zauważysz różnicę

Data: 2013-11-25 13:54:38
Autor: 666
Kurtka puchowa
Ożenić się.
W okolicy.
Nie zwracać uwagi.
W Twoim wieku już nie przebierać.
Słuchać się.
Dać się ubrać.
I wreszcie przestać zawracać d... porządnym ludziom w internecie.

-- -- -
-- gdzie i za ile kupić
-- jaką
-- na co zwrócić uwagę

Data: 2013-11-25 14:06:39
Autor: Zakonspirowany
Kurtka puchowa
W dniu 25-11-2013 13:54,  666 pisze:

I wreszcie przestać zawracać d... porządnym ludziom w internecie.

  A to są tacy? ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-25 15:57:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kurtka puchowa

" 666" l6vhac$l8n$1@news.supermedia.pl

Ożenić się.
W okolicy.

Też tak uważam, że nie warto żenić się daleko stąd.
Zwłaszcza wówczas, gdy uszkodzony kręgosłup znacząco
ogranicza możliwości podróżowania samochodami a na
samolot brak pieniędzy. Wprawdzie można pływać
statkami, ale rzeka Biała raczej do żeglownych
nie należy. ;)

Nie zwracać uwagi.

Na siebie czy na kogoś lub na coś?

W Twoim wieku już nie przebierać.

Nie przebierać czy nie przebierać się?
Piszesz oszczędzędznie i zarazem o kurtce,
zatem być może masz na myśli nieprzebieranie się.

Po co mi kurtka, jeśli nie będę przebierał się?

Słuchać się.

Tak -- nadwrażliwość lewego ucha sprawia,
że słyszę siebie samego aż nazbyt głośno. ;)

Dać się ubrać.

Bardzo chętnie -- gorzej z oskubaniem, jako że
nie jestem ani kaczką, ani gęsią, ani nawet owcą. ;)

I wreszcie przestać zawracać d... porządnym ludziom w internecie.

Porządni ludzie nie myślą dupami.

-- -- -
-- gdzie i za ile kupić
-- jaką
-- na co zwrócić uwagę

  ._____.
  |\/\/\|
  |_____|

Coby nie mnożyć postów bez potrzeby:

"Zakonspirowany" 52934b63$0$2170$65785112@news.neostrada.pl

I wreszcie przestać zawracać d... porządnym ludziom w internecie.

 A to są tacy? ;)

IMO są, ale (jak już napisałem wyżej) porządni ludzie nie myślą dupami.

Data: 2013-11-27 21:32:10
Autor: wolim
Kurtka puchowa

Po co mi kurtka, jeśli nie będę przebierał się?

Jeśli nie będę SIĘ przebierał, Panie Kononowicz.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2014-01-06 01:53:12
Autor: mal
Kurtka puchowa
Eneuel Leszek Ciszewski

Szukam informacji na temat kurtek puchowych:

niedawno udało mi się kupić (150zł) oryginalną calvin klein z wyprzedaży w USA. Jest doskonała i spełnia Twoje wymagania.

pzdr

m.

Kurtka puchowa