Kuzyneczka?

Data: 2013-07-05 17:26:32
Autor: Ikselka
Kuzyneczka?
http://fakty.interia.pl/galerie/swiat/przyszla-krolowa-jest-kuzynka-komorowskiego-zdjecie,iId,1159554,iAId,84945
???

http://minakowski.pl/jak-komorowscy-wyludzili-tytul-hrabiowski-i-herb-korczak/#ixzz2YBWu6Edt
"(...)I to ta właśnie genealogia jest dla mnie największym dowodem, że
Bronisław Komorowski nie ma herbu Korczak tylko Dołęga odm. – jego
wiłkomierscy przodkowie byli rodziną niewątpliwie bogatą i wpływową. Kiedy
nadeszły zabory postanowili utwierdzić swoją pozycję i nie mogąc dzierżyć
zlikwidowanych już tytułów litewskich, “przyznali się” do rodziny
Komorowskich herbu Korczak i ich wątpliwego hrabiostwa
liptowsko-orawskiego. Można uznać, że gdyby nie zabory, nie musieliby tego
robić. Co – rzecz jasna – wcale nie pozwala na stwierdzenie, że skoro
zabory przyszły, to zrobić to musieli. W tę stronę non sequitur.

Sam pomysł na “przyklejenie się” do linii hrabiowskiej wziął się jednak już
wcześniej: brat Franciszka Antoniego (a właściwie Franciszka, bo drugie
imię nadano mu chyba dopiero po śmierci), Antoni Komorowski, był
dworzaninem należącego do Korczaków prymasa Adama Komorowskiego i przy
elekcji Stanisława Augusta (1764) podpisał się jako jako Antoni z Liptowy i
Orawy Komorowski."

Więcej:
http://minakowski.pl/jak-komorowscy-wyludzili-tytul-hrabiowski-i-herb-korczak/#ixzz2YBWu6Edt
"

He he 33333-)

--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

Data: 2013-07-05 20:22:02
Autor: Trybun
Kuzyneczka?
W dniu 2013-07-05 17:26, Ikselka pisze:
[...]

Jest takie stare chińskie przysłowie powiadające że im małpa wyżej wyjdzie na drzewo, tym bardziej widać że ma ogon. Nie, osobiście nie uważam że dzisiejszy prezydent pasuje do tego powiedzonka. Mam w stosunku do jego osoby tylko kilka zastrzeżeń, ot choćby nadużywanie słowa "wolność" w stosunku do tego co się w kraju wyrabia, albo nadawanie odznaczeń ewidentnym szkodnikom sprawy polskiej.

Data: 2013-07-06 21:06:13
Autor: Flyer
Kuzyneczka?
In article <kr72t7$85o$1@usenet.news.interia.pl>, Ilich@jachu.pl says...

> [...]

Jest takie stare chińskie przysłowie powiadające że im małpa wyżej wyjdzie na drzewo, tym bardziej widać że ma ogon. Nie, osobiście nie uważam że dzisiejszy prezydent pasuje do tego powiedzonka. Mam w stosunku do jego osoby tylko kilka zastrzeżeń, ot choćby nadużywanie słowa "wolność" w stosunku do tego co się w kraju wyrabia, albo nadawanie odznaczeń ewidentnym szkodnikom sprawy polskiej.

Gdyby obadać gałęzie "polskiego szlachectwa", to okazało by się, że większość z nich to burki. Szlachectwo dziedziczyło się po mieczu [potomek męski], a nie po kądzieli [potomek żeński].

Nie wystarczy mieć szlachcica w rodzie. ;>

PF

Kuzyneczka?