Kwalifikacja przychodu: z DG czy osobisty?

Data: 2009-05-15 18:12:47
Autor: Piotrek
Kwalifikacja przychodu: z DG czy osobisty?
Mam problem z kwalifikacj膮 przychodu z tytu艂u powstrzymania si臋 od wykonywania czynno艣ci.

Jest bez w膮tpienia us艂uga w sensie VAT (art. 8 ust臋p 1 punkt 2).

Gdybym dan膮 czynno艣膰 wykonywa艂, to bym j膮 wykonywa艂 w ramach DG.

Czy w takim razie - skoro podpisa艂em umow臋, w kt贸rej zobowi膮za艂em si臋 do nie wykonywania czynno艣ci - jest to przych贸d z DG? Czy te偶 przych贸d "osobisty"?

Dla ustalenia uwagi mo偶emy przyj膮膰, 偶e chodzi o powstrzymanie si臋 od produkcji oprogramowania dedykowanego do pewnego konkretnego klienta. Klient, o kt贸rym mowa, ma siedzib臋 poza UE - ale to chyba bez znaczenia.

Podpowie kto艣 jak to interpretowa膰? :-)

Piotrek

Data: 2009-05-17 22:32:15
Autor: Piotrek
Piotrek wrote:
[...]

Pytanie za proste? Czy za trudne? :-)

Piotrek

Data: 2009-05-17 19:28:12
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 22:32, Piotrek <piot...@pisz.na.berdyczow.info> wrote:
Piotrek wrote:
> [...]
> wykonywania czynno禼i.

> Jest bez w眛pienia us硊ga w sensie VAT (art. 8 ust阷 1 punkt 2).

> Gdybym dan czynno舵 wykonywa, to bym j wykonywa w ramach DG.

> Czy w takim razie - skoro podpisa砮m umow, w kt髍ej zobowi眤a砮m si do
> nie wykonywania czynno禼i - jest to przych骴 z DG? Czy te przych骴
> "osobisty"?

> Dla ustalenia uwagi mo縠my przyj辨, 縠 chodzi o powstrzymanie si od
> produkcji oprogramowania dedykowanego do pewnego konkretnego klienta.
> Klient, o kt髍ym mowa, ma siedzib poza UE - ale to chyba bez znaczenia.

Piotrek- Ukryj cytowany tekst -

- Poka cytowany tekst -

Je秎i umow "o powstrzymanie" odpisa砮 jako DG - to jest to przych骴
z dzia砤lno禼i gospodarczej.

Data: 2009-05-18 07:13:48
Autor: Piotrek
szczurwa wrote:
Je秎i umow "o powstrzymanie" odpisa砮 jako DG - to jest to przych骴
z dzia砤lno禼i gospodarczej.

To jest oczywiste.

Pytanie tylko, czy nie ma tu podobnych subtelno禼i (a縠by nie powiedzie ba砤ganu), jak przy przychodach z MPA.

Piotrek

Data: 2009-05-20 22:40:13
Autor: Gotfryd Smolik news

Piotrek wrote:
[...]

[...]

Pytanie za proste? Czy za trudne? :-)

  Dla mnie za trudne :]

Je秎i umow "o powstrzymanie" odpisa砮 jako DG - to jest to przych骴
z dzia砤lno禼i gospodarczej.

  Wska do kt髍ego przepisu art.14 pasuje ten przych骴.
  Albo w og髄e do jakiego przepisu pasuje.
  Bo mi wychodzi wy潮cznie "inne 紃骴砤 przychod體"...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-20 16:27:30
Autor: Piotrek
Piotrek wrote:
Podpowie kto艣 jak to interpretowa膰? :-)

Zak艂adam, 偶e umowa jest umow膮 osobist膮 (nie w ramach DG) poniewa偶 jej zakres ("nic nierobienie") nie zawiera si臋 w zakresie prowadzonej DG ;-)

Dodatkowo umow臋 zawieram jako "JAN KOWALSKI" a nie "JAN KOWALSKI US艁UGI TAKIE, SIAKIE i OWAKIE"

Ma to sens? Czy raczej US b臋dzie pr贸bowa艂 udowodni膰, 偶e pr贸buj臋 uszczupli膰 nale偶no艣膰 (kwota umowy mie艣ci si臋 pierwszym progu tak wi臋c podatek 18% oraz kwota pomniejszaj膮ca podatek *zamiast* liniowego 19% przy braku jakichkolwiek koszt贸w zwi膮zanych z "nic nierobieniem")?

Piotrek

Kwalifikacja przychodu: z DG czy osobisty?