Kwarantanna 2

Data: 2020-03-24 15:16:57
Autor: J.F.
Kwarantanna 2
Wczoraj bylo

https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-stan-epidemii-w-polsce
"[...]
W kolejnych rozporządzeniach minister zdrowia może wprowadzić np.:
    czasowe ograniczenie określonego sposobu przemieszczania się,
    czasowe ograniczenie lub zakaz obrotu i używania określonych przedmiotów lub produktów spożywczych,
    czasowe ograniczenie funkcjonowania określonych instytucji lub zakładów pracy,
    zakaz organizowania widowisk i innych zgromadzeń ludności,
"

A dzis rzad urzadza konferencje i zapowiada calkowity zakaz wychodzenia z domu.
Poza niezbednymi przypadkami. Np spacer dla zdrowia psychicznego.

I to tak jakby mowili w trybie dokonanym, a tu czytam
https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/najnowsze-fakty/news-rzad-wprowadza-ograniczenia-w-przemieszczaniu-sie-zmarla-9-o,nId,4399794

"Rząd prowadza ograniczanie w poruszaniu się. Będzie obowiązywał zakaz wychodzenia z domu poza potrzebnymi sytuacjami, gdy idziemy do pracy, sklepu, apteki, czy z psem na spacer. Premier Morawiecki ma nadzieję, że parlament zaakceptuje zmiany w piątek."

To ma uprawnienia, czy nie ma?
Czy dopiero bedzie mial, ale to juz sprawa pewna, bo Prezes zatwierdzil :-)

Tylko teraz jeszcze Sejm chce zatwierdzic w trybie elektronicznym, wiec z pogwalceniem wlasnego regulaminu, i jakby z lekkim pogwalceniem Konstytucji.

I co z wyborami, jesli nie wolno bedzie sie zbierac wiecej niz 2 osobom ?

J.

Data: 2020-03-24 07:46:21
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu wtorek, 24 marca 2020 15:17:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Poza niezbednymi przypadkami. Np spacer dla zdrowia psychicznego.

A nieprawda - przynajmniej wg rządowej strony :)

Jest już jakaś oficjalna treść rozporządzenia?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-24 16:44:04
Autor: Michal Jankowski
Kwarantanna 2
W dniu 24.03.2020 o 15:16, J.F. pisze:

[...]

Wszystkie te zakazy i ograniczenia praw są zastrzeżone w Konstytucji dla sytuacji stanów nadzwyczajnych.

I co? I nic.

   MJ

Data: 2020-03-24 17:29:00
Autor: J.F.
Kwarantanna 2
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7a2ac6$0$17345$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jest i informacja oficjalna
https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem

"Na jakiej podstawie wprowadzane są nowe ograniczenia?
Na podstawie ustawy  z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi."

Artykulu nie podali.
Ani formy wprowadzenia ... rozporzadzenie ?

Wszystkie te zakazy i ograniczenia praw są zastrzeżone w Konstytucji dla sytuacji stanów nadzwyczajnych.
I co? I nic.

Od wczoraj mamy stan epidemii.

Co prawda ... dla 700 chorych, to chyba nieuzasadnione :-)

J.

Data: 2020-03-24 17:41:04
Autor: Michal Jankowski
Kwarantanna 2
W dniu 24.03.2020 o 17:29, J.F. pisze:

Wszystkie te zakazy i ograniczenia praw są zastrzeżone w Konstytucji dla sytuacji stanów nadzwyczajnych.
I co? I nic.

Od wczoraj mamy stan epidemii.

W Konstytucji nic takiego nie ma.

   MJ

Data: 2020-03-24 18:57:24
Autor: J.F.
Kwarantanna 2
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7a3822$0$17343$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Stan kleski zywiolowej moglby pasowac ... ale to by sie wiazalo z przeniesiem wyborow prezydenta, a tego na razie usilnie nie chca :-)

Ale ... podana tam Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r.
o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

mowi wyraznie, ze minister moze ograniczyc poruszanie sie.

Na jakiej podstawie to nie wiem ... ale niewatpliwie to wina Tuska :-)

Tylko ... jest to rozporzadzenie ? Czy prawo telewizyjne, bo juz nawet nie powielaczowe ...

J.

Data: 2020-03-24 11:27:20
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu wtorek, 24 marca 2020 18:57:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Tylko ... jest to rozporzadzenie ? Czy prawo telewizyjne, bo juz nawet nie powielaczowe ...

Zakładam, że pojawi się tutaj:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/rok/2020
Poprzednie są, co chwila coś nowego wrzucają...

Tak wrzucę jeszcze swoje "żale" napisane na innym forum, odnośnie dzisiejszej sytuacji - otóż mówi się o przepisach prawa mających coś wymóc na obywatelach - i co...?

I gdy nie ma nawet jeszcze treści rozporządzenia, nie ma tego prawa na piśmie, to już robi się wszystko, by to prawo było martwe, by było nie do wyegzekwowania, bo "policja nie będzie za nikim biegać", a na pytanie owej policji wystarczy podać "właściwe odpowiedzi" i będzie się żyło jak zawsze... Hurraaa!!

Inne kuriozum - służby mundurowe już mówią "co trzeba mówić", by nic się nie zmieniło - ktoś na owym forum zadzwonił do swojego dzielnicowego, a ten mu wyjaśnił co powinien mówić by nie mieć problemów gdy będzie rekreacyjnie jeździł rowerem, w razie gdyby tego jednak zakazano...
 A nie zdziwię się, gdy za jakiś czas będzie już prawdziwa "godzina policyjna" np. od 16:00 do 6:00,  zakupy będzie się robiło _imiennie_ w wyznaczonym każdemu _jednym_ najbliższym sklepie o określonej godzinie (nie przyjdziesz, trudno, straciłeś szansę), kupując ściśle limitowane ilości ograniczonych artykułów, a każdy podróżujący będzie musiał mieć dokument wystawiony przez pracodawcę lub inną instytucję, mówiący kiedy i o której godzinie musi się przemieszczać, skąd dokąd i jakim środkiem transportu.... A kary będą słone, min 30tys., odwołania do sądu po 2024r, a rozpatrzenie w 2035, na arteriach rogatki, policja, wojsko, straż... Wtedy to już "się da wymóc"

To prawo dzisiaj ogłoszone zmieniło się w zwykły apel, coś nie do wyegzekwowania - ale może tak trzeba...? Hmm... Ale upilnować 30mln obywateli "apelami"? Mrzonka. Nie wiem jak to zrobili w Chinach - o ile w ogóle zrobili...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-24 15:22:13
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu wtorek, 24 marca 2020 19:27:23 UTC+1 użytkownik row...@op.pl napisał:
> [...]

Zakładam, że pojawi się tutaj:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/rok/2020
Poprzednie są, co chwila coś nowego wrzucają...

No i wrzucili - i co?

"(...)z wyjątkiem przemieszczania się danej osoby w celu: zaspokajania  niezbędnych  potrzeb  związanych  z bieżącymi  sprawami  życia  codziennego, w tym (...)"

No dobra - a co po za tym "w tym (...)"?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-25 07:06:43
Autor: J.F.
Kwarantanna 2
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:413fb19a-1ec7-4899-b454-6d74af220a6d@googlegroups.com...
> [...]

codziennego, w tym (...)"

No dobra - a co po za tym "w tym (...)"?

co "w tym" nie podlega dyskusji.
A co nie - podlega, ale jesli jest to niezbedna potrzeba ...

J.

Data: 2020-03-24 23:25:37
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu środa, 25 marca 2020 07:06:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>No dobra - a co po za tym "w tym (...)"?

co "w tym" nie podlega dyskusji.
A co nie - podlega, ale jesli jest to niezbedna potrzeba ...

Cholera, uzależniłem się od grup dyskusyjnych, ale jeszcze mam wolne od pracy (nie kwarantanna) ;-) Ale wracając do i od rzeczy, czyli "w tym", to synonim "między innymi"? Bo "między innymi", to przynajmniej byłby zbiór jednoznacznie otwarty na "inność" o podobnych cechach "niezbędności potrzeby", ale co do "w tym", to można dyskutować i polemizować, czy nie chodzi jednak o "zbiór zamknięty niezbędnych potrzeb" ...

Może właśnie chodzi o dyskusję, na być niejasno, ma być dyskusja, naród ma myśleć i zmądrzeć, względnie kompletnie zdurnieć (każdy ma wybór :-D)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-25 12:26:17
Autor: J.F.
Kwarantanna 2
Użytkownik  rowerex napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2a9860e6-b811-4818-b653-de8c8ee30c7c@googlegroups.com...
> [...]

(nie kwarantanna) ;-)
Ale wracając do i od rzeczy, czyli "w tym", to synonim "między innymi"?

Tak, choc lepszym synonimem bylby "a w szczegolnosci" ..

[...]

Na zbior zamkniety maja inne okreslenia.

Może właśnie chodzi o dyskusję, na być niejasno, ma być dyskusja, naród ma
myśleć i zmądrzeć, względnie kompletnie zdurnieć (każdy ma wybór :-D)

Raczej ma byc otwarty, bo przeciez premier wszystkich potrzeb nie wymysli.

J.

Data: 2020-03-24 20:04:53
Autor: J.F.
Kwarantanna 2
Użytkownik rowerex  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0d64f894-424c-44dc-92e4-8c0ed486e3c3@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 24 marca 2020 18:57:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

[...]
[...]

Widac takie zapotrzebowanie spoleczne :-)

[...]

Bramy w blokach zaspawali.
Ale tylko tych zakazonych,

J.

Data: 2020-03-24 12:24:15
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu wtorek, 24 marca 2020 20:05:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>"apelami"? Mrzonka. Nie wiem jak to zrobili w Chinach - o ile w ogóle >zrobili...

Nie ma piwnic, kanałów i wszystkie metalowe? Chyba, że ustawiano profile betonowe :) Podejrzewam, że po za Chinami przeciętni Chińczyk będzie miał smykałkę do "omijania" różnych rzeczy nie gorszą od przeciętnego Polaka i raczej musiał ją wyssać w rodzimym kraju z mlekiem matki, dopracowując ją również w rodzinnym kraju przy pomocy obeznanych w tym pobratymców - jakoś Chińczycy nie są uznawani za naród "bezradny" na emigracji, a wręcz przeciwnie - w budowaniu "podziemia" są doskonali...

Że co, że chińska mafia nie działa w Chinach, a tylko i wyłącznie w pozostałej części świata?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-25 07:22:22
Autor: J.F.
Kwarantanna 2
Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6a486ca2-b2b3-4783-899e-457baf2b85a9@googlegroups.com...
> [...]
>obywateli
>"apelami"? Mrzonka. Nie wiem jak to zrobili w Chinach - o ile w >ogóle

Bramy w blokach zaspawali.
Ale tylko tych zakazonych,

Nie ma piwnic, kanałów i

Patrzac po moim bloku ... kanalow nie ma, piwnice wewnetrzne ..

wszystkie metalowe?

Bramy metalowe u nas czeste, to w Chinach pewnie tez.

Chyba, że ustawiano profile betonowe :)

pare sztab metalowych inne bramy tez zablokujesz.

[...]

Tylko wiesz - u nich to sie moze skonczyc np 10 latami za kratami.

A wyjsc z bloku ... przez okno na parterze ...

J.

Data: 2020-03-24 23:43:12
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu środa, 25 marca 2020 07:23:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Tylko wiesz - u nich to sie moze skonczyc np 10 latami za kratami.

Myślimy zbytnio schematami...

A wyjsc z bloku ... przez okno na parterze ...

No właśnie - rozbawiła mnie pewna opinia na innym forum - napisał ktoś, że to rozporządzenie jest po to, żeby _w_Warszawie_ ograniczyć jakieś masowe spotkania podejrzanych typów i młodzieży w jakichś tam miejscach...

No to scenka ze przedszkola by Rowerex (wrażliwi kulturalnie nie czytać!) :)

[kurtyna w górę]

- To może drogie dzieci powiecie co to jest Polska?
- Może ja! Polska plose pani to taki klaj, gdzie wszyscy mieszkają w Walszawie
w duzych blokach i jezdza samochodami, Walsawa to duuuzzzee miasto jak cała Polska

- A wiesz gdzie pracują Polacy?
- Polacy plose pani placują telaz jak Holowcyc
- Jak kto?
- Holowcyc, znaczy w domu, tata i mama plose pani czesto mowia, ze mają Holowcyc
- Hmmm.... Hmmm.... Może masz na myśli "home office"
- O tak, plose pani! Holowcyc!

- A jakie zawody wykonują Polacy?
- Plose pani wsyscy Polacy to kielowcy, kazdy cos wozi, wsyscy placuja psy komputelach i ciagle dzwonia pses telefony, jest tez pani w kasie w sklepie
- To ja jeszcze! W Polsce proszę pani występują tez górnicy, tacy czarni murzyni, co robią węgiel żeby był pront i było nam cieplo, w polsce wystepuja tez rolnicy, ale ja jesce zadnego nie widzialem, ale mama tak mówiła

[Kurtyna w dół]

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-24 20:28:10
Autor: Zbynek Ltd.
Kwarantanna 2
rowerex@op.pl napisał(a) :
Nie wiem jak to zrobili w Chinach - o ile w ogóle zrobili...

To zamordystyczny kraj, a Ty się pytasz?
Pewnie dostali propozycję nie do odrzucenia: albo zostaniesz w domu, albo spadniesz w rankingu punktów na zero.
To samo może być z wyleczonymi: proszę podpisać panie Li Ping Pong, o tu, że jest pan już zdrowy, bo jak nie, to wie pan...

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-03-24 15:05:03
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu wtorek, 24 marca 2020 20:28:20 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
rowerex@op.pl napisał(a) :
> Nie wiem jak to zrobili w Chinach - o ile w ogóle zrobili...

To zamordystyczny kraj, a Ty się pytasz?

Mnie ciekawią realia, nie o domniemania - filmiki ze "spawania drzwi" to sobie można wrzucać i oglądać, pytanie ile w nich propagandy, bo może są propagandą, my łykamy jak pelikany... Może prawda jest inna i niestety niedostępna...

Od listy i ilości więźniów politycznych do realnego życia przeciętnego obywatela trochę daleko - ludzie którzy bywali w Chinach wielokrotnie, owszem oficjalnie, ale jednak bywali, mówią by nie myśleć o Chinach schematami typu "pracują za miskę ryżu, a wszędzie wojsko"... Zresztą inwigilacja ma swoje granice - zarówno inwigilowany jak i inwigilujący ewoluują, jak wszystko w przyrodzie. Jeszcze nie ma tak, że wszyscy tam mają wszczepione lokalizatory, a każdy biegle włada smartfonem od niemal niemowlaka do starca...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-29 12:39:51
Autor: Budzik
Kwarantanna 2
Użytkownik  rowerex@op.pl ...

[...]

Ale o ich credit systemie słyszałes?

Chinczycy mieli ten plus ze zamkneli 5% obszaru wiec pomoc mogła nadciagac z pozostałych czesci.

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2020-03-29 06:41:58
Autor: rowerex
Kwarantanna 2
W dniu niedziela, 29 marca 2020 14:39:53 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  rowerex@op.pl ...

> [...]

Ale o ich credit systemie słyszałes?

Chinczycy mieli ten plus ze zamkneli 5% obszaru wiec pomoc mogła nadciagac z pozostałych czesci.

Czytałem, że mają prawo nakazujące wiązanie numeru telefonu z kontem bankowym, służbą zdrowia itp., więc jeśli "chcesz być nowoczesnym chińczykiem, to miej inwigilowanego, namierzalnego smartfona" - tyle że są informacje, że o ile takowych abonentów telefonicznych przybywało w tempie niemal geometrycznym, to po wybuchu epidemii zanotowano spadek, niecały milion wyrejestrował swoje numery telefoniczne i wsiąkł... - ale może to plotki...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-25 11:22:04
Autor: Olin
Kwarantanna 2
Dnia Tue, 24 Mar 2020 20:28:10 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

[...]

Podobno nie było tak źle. Rodaczka przeżyła epidemię w Chinach i sobie
chwali:
https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,25804475,polka-przezyla-epidemie-koronawirusa-w-chinach-ciesze-sie.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-25 11:23:28
Autor: Olin
Kwarantanna 2
Dnia Tue, 24 Mar 2020 16:44:04 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

Wszystkie te zakazy i ograniczenia praw są zastrzeżone w Konstytucji dla sytuacji stanów nadzwyczajnych.

I co? I nic.

Człowiek z Drabinką odwołał pielgrzymkę do Smoleńska 10 kwietnia, czyli coś
się jednak dzieje, tyle że bez żadnego trybu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-24 22:10:31
Autor: Animka
Kwarantanna 2
W dniu 2020-03-24 o 15:16, J.F. pisze:
[...]

Gdzieś czytałam, że ktoś zaproponował, żeby z urnami do domów chodzić.
Nie wpuściłabym chyba.
Podobno 50 ksieży już nie żyje. A tacy byli chojracy. Dążyli do wyciągania ludzi na procesje.

--
animka

Data: 2020-03-30 07:36:04
Autor: radoslawzawada
Kwarantanna 2

Teamt kwarantanny został szczegółowo omówiony na stronie https://jakubowskazawada.com/publikacje/koronawirus-okiem-adwokata-cz-1-kwarantanna/ można się czegoś dowiedzieć

Data: 2020-03-31 11:06:58
Autor: Zbynek Ltd.
Kwarantanna 2
radoslawzawada@gmail.com napisał(a) :

Teamt kwarantanny został szczegółowo omówiony na stronie https://jakubowskazawada.com/publikacje/koronawirus-okiem-adwokata-cz-1-kwarantanna/ można się czegoś dowiedzieć

To zahaczało o autoreklamę ;-)
Najważniejsza teza z artykułu:
"Warunkiem odpowiedzialności jest posiadanie przez sprawcę wiedzy, że jest on dotknięty chorobą, co zasadniczo jest wykluczone - osoby poddane kwarantannie, zgodnie z definicją ustawową, to przecież osoby zdrowe"

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Kwarantanna 2