Kwarantanna 3

Data: 2020-03-31 13:12:41
Autor: J.F.
Kwarantanna 3
rzad zaostrza izolacje:

-nakaz trzymania 2m odstepu,
-co drugie miejsce wolne takze w autobusach dowozacych ludzi do pracy .... Amazon sie ucieszy, biura turystyczne tez.
-zakaz wychodzenia dzieci bez opieki doroslych,
-ograniczenia w dostepach do parkow itp,

-osoby na kwarantannie spowoduja kwarantanne u wszystkich domownikow .... co akurat wydaje sie w miare sensowne, ale ... kto im bedzie zywnosc donosil ?
  czy powolaja jakies domy kwarantanny ? W Szczyrku ponoc juz jest.

-w sklepie bedzie moglo przebywac osob 3x wiecej niz kas .... no, mam watpliwosci, czy to dobry wspolczynnik.

-markety budowlane beda zamkniete w weekend ...

J.

Data: 2020-03-31 13:59:54
Autor: Budzik
Kwarantanna 3

[...]

Jezeli tak nie było wczesniej to ta cała kwarantanna jest o kant dupy rozbic bo przeciez to jasne ze jak mieszkasz z kims chorym to sam jestes chory. Naprawde tak było ze 1 osoba kwarantanna a domownicy mogli normalnie chodzic po ulicach? Co do dowozenia jedzenia - teraz tak nie jest ze dowoza jedzenie?

-w sklepie bedzie moglo przebywac osob 3x wiecej niz kas .... no, mam watpliwosci, czy to dobry wspolczynnik.

Dziwny wymog, przeciez nie ilosc kas a powierzchnia sklepu jest wazna.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2020-03-31 08:57:28
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Było tak wcześniej ale głupi ludzie nie przestrzegali. To musieli głupim skrócić smycze. Bardzo dobre jest że małolaty mogą być na zewnątrz tylko z kimś kto ma dowód. Prosili żeby bez potrzeby nie łazić po parkach itp. a i tak debile poszli. Jak prosili to nie można było karac a jak jest przepis to teraz będą wysokie mandaty.

Data: 2020-03-31 16:59:54
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]
nie pierwszy raz z duzą łatwościa przechodzisz od nieudolnosci urzedników do odpowiedzialnosci zbiorowej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2020-03-31 12:42:38
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Jeśli Budzik lzesz jak stara pomarszczona cyganka to chociaż dowody rzeczowe byś usunął. Dałeś cytat a z cytatu nie chuja nie wynika związek przyczynowo skutkowy z tym co napisałem.. Wychodzi że IQ=85 wystarcza do bycia kurierem.

Data: 2020-04-01 04:59:53
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
[...]

Niech kazdy wyrobi sobie własne zdanie... ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2020-04-01 08:48:49
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Po tym co wypisujesz nie trzeba sobie wyrabiać zdania o kurierach. Wystarczy Cię poczytać. Jak Ty Cavalino i jeszcze wielu tutaj było by tak mądrych jak jestescie głupi to Polska była by cudownym krajem.

Data: 2020-03-31 17:10:45
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 15:59, Budzik pisze:

[...]

Tak to dokładnie było, osoba podlegająca kwarantannie siedziała na dupie, a reszta domowników róbta co chceta. Z drugiej strony, te osoby były i są poddawane kwarantannie bo tak, bez żadnych badań czy innych przesłanek. Po prostu, przekroczyły granicę w nieodpowiednim czasie.

Co do dowozenia jedzenia - teraz tak nie jest ze dowoza jedzenie?

Kto niby miałby dowozić żarcie? Z tym dowozem jest jak z płynem odkażającym od Orlenu, Mateusz ogłosił i to wszystko.

Data: 2020-03-31 16:59:54
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik nadir none@hell.org ...

[...]

Powody kwarantanny jak rozumiem sa rozne bo na kwarantannie sa równiez osoby które miały kontakt z chorymi i sa potencjalnie zarazone.

Wczesniej tłumaczono ze dobrze zamknieto granice bo TAM wiecej chorych. No to akurat kwarantanna dla wracajacych to akurat przejaw bycia konsekwentnym.

Nie czepiam się samej idei kwarantanny ale skoro ona wygladała tak jak mowisz (to znaczy ze wspołmieszkajacy nie byli nia objeci) to uwazam ze to był pic na wode fotomontaz.
Sam nie roznosiłes ale juz domownicy jak najbardziej.

Swoja droga to jest dowód ze dziennikarze to w dzisiejszych czasach matoły - zadają na tych konferencjach po 10 razy te same pytania ale jakos o to nikt nie pytał...

Co do dowozenia jedzenia - teraz tak nie jest ze dowoza jedzenie?

Kto niby miałby dowozić żarcie? Z tym dowozem jest jak z płynem odkażającym od Orlenu, Mateusz ogłosił i to wszystko.

No to jak ktos samotny ma dochowac kwarantanny?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-03-31 19:33:34
Autor: Cavallino
Kwarantanna 3
W dniu 31-03-2020 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

A co to obchodzi Matołusza?
Wydał rozporządzenie i po sprawie, przecież nie będzie się przejmował jego skutecznością i skutkami.

A że za parę lat będzie trzeba leczy ofiary dzisiejszych aresztów domowych ze skutków bezruchu - przecież to nie on będzie płacić.

Data: 2020-04-01 04:59:52
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A że za parę lat będzie trzeba leczy ofiary dzisiejszych aresztów domowych ze skutków bezruchu - przecież to nie on będzie płacić.

Na szczescie mam w sobie duza doze nieposłuszenstwa.
Moja jak to usłyszała to sie zaczeła przejmowac ze dziecko cały dzien w domu.
Powiedziałem: do auta, do lasu i w samotnosci spacerowac ile wlezie.

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2020-03-31 20:00:02
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 18:59, Budzik pisze:

Powody kwarantanny jak rozumiem sa rozne bo na kwarantannie sa równiez
osoby które miały kontakt z chorymi i sa potencjalnie zarazone.

Jeszcze kontakt z osobami zakażonymi lub potencjalnie zakażonymi to ja rozumiem, ale samo przekroczenie granicy a dodatkowo niedotyczące wszystkich, to jakoś średnio do mnie przemawia.

Wczesniej tłumaczono ze dobrze zamknieto granice bo TAM wiecej chorych.
No to akurat kwarantanna dla wracajacych to akurat przejaw bycia
konsekwentnym.

No, tylko, że do piątku nie dotyczyło to osób ze strefy przygranicznej. Teraz każdy, chyba poza kierowcami w transporcie międzynarodowym, podlegają kwarantannie.
Wygląda na to, że wcześniej zamieszkiwanie nad granicą uodparniało na koronowirusa. Teraz już nie.

[...]

Wszystko jest OK, mamy taki sam poziom dziennikarzy jak rządzących.

No to jak ktos samotny ma dochowac kwarantanny?

Zamówić kurierem, byle nie do paczkomatu.;)

Data: 2020-03-31 22:12:11
Autor: RadoslawF
Kwarantanna 3
W dniu 2020-03-31 o 20:00, nadir pisze:

No to jak ktos samotny ma dochowac kwarantanny?

Zamówić kurierem, byle nie do paczkomatu.;)

Zamów, opisz i się razem pośmiejemy.
Znajomy którego dopadła kwarantanna zamówił artykuły
spożywcze w miejscowym sklepie który dowozi.
Pierwszy wolny termin dostawy był za półtora tygodnia.
Miejsce, duże miasto wojewódzkie na zachodzie polski.

Pozdrawiam

Data: 2020-03-31 23:52:49
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 22:12, RadoslawF pisze:

Zamów, opisz i się razem pośmiejemy.

Do paczkomatu czy do domu? Bo jeszcze obie formy u mnie sprawnie funkcjonują, paczkomaty wręcz przepełnione, dostałem nawet ponaglenie żeby szybko opróżnić skrytkę, bo inni czekają.
Jak będzie za tydzień, dwa to nie wiem, ale ja się zabezpieczyłem na wypadek kwarantanny.

Znajomy którego dopadła kwarantanna zamówił artykuły
spożywcze w miejscowym sklepie który dowozi.
Pierwszy wolny termin dostawy był za półtora tygodnia.

I co ja mam na to poradzić?

Miejsce, duże miasto wojewódzkie na zachodzie polski.

To, że duże i na zachodzie, to o niczym nie świadczy.
Zacząłbym od pierwszej lepszej korporacji taxi czy innego ubera. W czasach przed koronowirusowych korzystałem kilka razy z zakupów przez taryfiarza. Skoro flaszkę i kolę dało się po 22:00 załatwić, to z chlebem, kaszą czy mlekiem teraz też nie powinno być problemu.
Mimo, że ludzi na ulicach mniej, to jeszcze dziś do południa samochody na postojach taxi stały, mało bo mało ale są. Ludzi może niechętnie wożą, ale zakupy czemu nie? Jakoś specjalnie się tym nie interesowałem.

Data: 2020-04-01 00:20:57
Autor: RadoslawF
Kwarantanna 3
W dniu 2020-03-31 o 23:52, nadir pisze:

[...]

No zobacz a w poprzednim poście pisałeś "byle nie do paczkomatu".

Jak będzie za tydzień, dwa to nie wiem, ale ja się zabezpieczyłem na wypadek kwarantanny.

Ja też ale wracający z zagranicy nie mieli szansy tego zrobić.
A kwarantanne dostało ponad sto tysięcy z nich.

Znajomy którego dopadła kwarantanna zamówił artykuły
spożywcze w miejscowym sklepie który dowozi.
Pierwszy wolny termin dostawy był za półtora tygodnia.

I co ja mam na to poradzić?

Przestać pisać kłamstwa że "zamówić kurierem".

[...]

Pytanie jak długo wytrzymasz ceny: 3zł bochenek chleba plus 30zł
za usługę dowiezienia. A po wejściu od jutra nowych restrykcji jeszcze
mogą doliczyć 20zł za konieczność wejścia do sklepu.

Pozdrawiam

Data: 2020-04-01 01:02:25
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 00:20, RadoslawF pisze:

No zobacz a w poprzednim poście pisałeś "byle nie do paczkomatu".

Ja zamawiam do paczkomatu, jak z paczkomatu odbierze ten poddany kwarantannie, to już jego sprawa. Ale ten sam gość, który wkłada paczki do paczkomatu rozwozi też paczki pod inne adresy. W czym tu widzisz problem?

Ja też ale wracający z zagranicy nie mieli szansy tego zrobić.
A kwarantanne dostało ponad sto tysięcy z nich.

A to akurat gówno prawda. Dostawali na granicy jedynie prikaz, że mają się poddać kwarantannie. Raz że sami się mieli do miejsca odbywania kwarantanny udać, nikt ich nie eskortował i nie zabraniał zrobić po drodze niezbędnych zapasów. Dwa, to jeszcze do wczoraj tylko osoba przekraczająca granicę podlegała kwarantannie, reszta domowników już nie, pisałem o tym wcześniej, i też mogli porobić zakupy.
Mam też z pierwszej ręki sprawozdanie z kwarantanny rodziny pacjenta zero, też mieli spokojnie czas na zrobienie niezbędnych zakupów.

Przestać pisać kłamstwa że "zamówić kurierem".

Gdzie tu kłamstwo? W poniedziałek kurier dostarczył mi do roboty przesyłkę, w piątek lub poniedziałek spodziewam się kolejnej.
To, że gdzieś jakiś sklep tego nie ogarnia, to mnie tak średnio interesuje.

Pytanie jak długo wytrzymasz ceny: 3zł bochenek chleba plus 30zł
za usługę dowiezienia. A po wejściu od jutra nowych restrykcji jeszcze
mogą doliczyć 20zł za konieczność wejścia do sklepu.

Ty zamawiałeś coś, kiedyś taryfą? Liczą normalną cenę kursu+czas na zakupy+fatyga, to ostatnie zależy od humoru i obłożenia robotą taryfiarza.
I dlaczego bochenek za 3zł, a nie bułkę za 60 groszy?

Data: 2020-04-01 01:42:22
Autor: J.F.
Kwarantanna 3
Dnia Wed, 1 Apr 2020 01:02:25 +0200, nadir napisał(a):
[...]

Ze on jednak do paczkomatu, a niekoniecznie pod inne adresy ..

[...]

No chyba, ze sobote wieczorem przyjechali, a do Zabki maja daleko ...

Dwa, to jeszcze do wczoraj tylko osoba przekraczająca granicę podlegała kwarantannie, reszta domowników już nie, pisałem o tym wcześniej, i też mogli porobić zakupy.

No chyba ze samotnie mieszka, albo cala rodzina wrocili ...

[...]

Sporo ogarnia, ale wsrod spozywczych to rzadkosc.
Maja swoich kurierow ... ale czas rosnie.

J.

Data: 2020-04-01 07:24:35
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 01:42, J.F. pisze:

Ze on jednak do paczkomatu, a niekoniecznie pod inne adresy ..

Ale to sprawa drugorzędna czy to ten sam czy inny kurier rozwozi paczki do paczkomatu i pod adresy domowe/firmowe. U mnie akurat ten sam. Ważne, że jeszcze dowożą, jak długo to się okaże.

No chyba, ze sobote wieczorem przyjechali, a do Zabki maja daleko ...

No jak ktoś dostał informację, że będzie musiał 2 tygodnie na dupie siedzieć, a do Żabki mu za daleko, no to sam wiesz co. Albo niech dzwoni do Mateusza

No chyba ze samotnie mieszka, albo cala rodzina wrocili ...

Mogą być takie przypadki, ale to pojedyncze w skali kraju a nie masowe zjawisko. Poza tym, to że ktoś mieszka samotnie nie oznacza, że nie ma znajomych rodziny, która zakupy mogłaby mu ogarnąć. Ostatecznie też pozostaje Mateusz.

Data: 2020-04-01 15:02:28
Autor: J.F.
Kwarantanna 3
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e842594$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie kazdy wie, ze Zabki otwarte.

Albo niech dzwoni do Mateusza

Sekretariat nie odbiera do poniedzialku :-)

No chyba ze samotnie mieszka, albo cala rodzina wrocili ...

Mogą być takie przypadki, ale to pojedyncze w skali kraju a nie masowe zjawisko.

Czemu nie ? Takich mieszkajacych samotnie troche jest,
a wyjazdy calymi rodzinami tez sie zdarzaja.

Poza tym, to że ktoś mieszka samotnie nie oznacza, że nie ma znajomych rodziny, która zakupy mogłaby mu ogarnąć.

A rodzina daleko ...

Ostatecznie też pozostaje Mateusz.

Ale dopiero w poniedzialek :-)

J.

Data: 2020-04-01 16:51:59
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 15:02, J.F. pisze:

Nie kazdy wie, ze Zabki otwarte.

Był czas przywyknąć.

Sekretariat nie odbiera do poniedzialku :-)

No ale Mateusz ma swoich ziomali w terenie; wojewoda, starosta, ostatecznie wójt/burmistrz.
Dziś się dowiedziałem, że PCPRy zajmują się organizacją zakupów dla tych, którzy nie mają innej pomocy.

Czemu nie ? Takich mieszkajacych samotnie troche jest,
a wyjazdy calymi rodzinami tez sie zdarzaja.

No ale nie wszyscy samotni zostali poddani kwarantannie. Na razie wszyscy w kraju umierają na kronowirusa, nie ma ofiar wypadków, a już tym bardziej głodu.

A rodzina daleko ...

Na kwarantannę można się udać do rodziny, podaje się po prostu adres pod którym będzie taką osobę kontrolować Policja.
Nawet dla bezdomnych, wracających z zagranicy porobiono gdzieniegdzie miejsca, w których mieli dobywać kwarantanntę.  U mnie to akurat zorganizowali w akademikach.

Ale dopiero w poniedzialek :-)

Dajmy chłopu odpocząć. Misję ma.

Data: 2020-04-01 17:26:36
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 07:24, nadir pisze:

No chyba ze samotnie mieszka, albo cala rodzina wrocili ...

Mogą być takie przypadki, ale to pojedyncze w skali kraju a nie masowe zjawisko.

Masowe czy nie (a wcale nie takie rzadkie), to skoro państwo odbiera wolności obywatelskie (prawnie czy bezprawnie), to jego psim obowiązkiem jest zapewnić żarcie. Z czym nawet państwo się zgadza (ma zapewnić wojewoda), tylko "zapomniało" przepisów wykonawczych wydać.

--
Shrek

Data: 2020-04-01 17:49:17
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 17:26, Shrek pisze:

[...]

Ty naprawdę wierzysz w jakieś obowiązki państwa?
Pudrują syf czym się da i jak się da, naginając statystyki, ściemniając dodatkowo w mediach, bo inaczej wyszłyby żółte kamizelki na ulicę i jakiś władca świata zechciałby może wprowadzić innego komisarza w naszym kraju.

Data: 2020-04-01 09:14:05
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Ustal nadir wspólna wersję z Krisem bo chwilowo macie różne. Kris napisał ze jednak państwo się opiekuje tymi na kwarantanach. Do czasu kiedy ustalisz to bardziej jemu wierzę niż Tobie. A jak nie pasuje to jedź do niemcow. Przy wyjezdzie u nas kwarantanny nie ma. Tylko jak wyjedziesz to nigdy na stałe nie wracaj.

Data: 2020-04-01 18:41:18
Autor: nadir
Kwarantanna 3
[...]

Mamy tylko na papierze mniej zachorowań i śmierci na koronowirusa niż Niemcy bo zamiast ludzi badać i leczyć zamykamy ich w domach. A jak się zamyka, to wypada nakarmić, nawet w więzieniu.
W Niemczech możesz sobie za niecałe 200 euro walnąć prywatnie test, a u nas szpitale żebrzą o maseczki.
Kris napisał, że karmią, a ktoś inny, że nie, ja tam wiedzy o dokarmianiu z pierwszej ręki nie mam. Natomiast moja żona pracuje w firmie, która teraz zajmuje się tym, żeby nadal leków, maseczek czy innych pierdół nie zabrakło między innymi dla ciebie. W ramach ochrony od opiekującego się państwa dostała dwie maski, które wystarczają na 30 minut każda, paczkę rękawiczek nitrylowych na dwie osoby oraz SZTUKĘ jednorazowego kombinezonu ochronnego Tyvek. Jeszcze go nawet nie rozpakowali, bo dostali zalecenie od przełożonych żeby nie nadużywać tych rarytasów.
Także możesz mnie cmoknąć chubek czuja.

Data: 2020-04-01 19:18:21
Autor: J.F.
Kwarantanna 3
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bc6655f6-ff91-4962-815c-3f03a3c4f5ce@googlegroups.com...
Ustal nadir wspólna wersję z Krisem bo chwilowo macie różne.
Kris napisał ze jednak państwo się opiekuje tymi na kwarantanach.
Do czasu kiedy ustalisz to bardziej jemu wierzę niż Tobie.

Jak sie opiekuje, to moze sie okazac w tym tygodniu - przez te rozszerzona kwarantanne.
Do tej pory czasem mogli inni domownicy mogli zakupy robic.

Ale i widac, ze niektorym jakos nie potrafiono tej butelki wodki, piwa czy papierosow na czas dostarczyc :-)

Inna sprawa, ze sam dowiozlem zakupy jakims dalszym znajomym, a kolejnej dostawy nie chca - widac maja wiecej znajomych,

Tudziez sklep pod nosem - po kontroli policjantow moga sobie kupic sami :-)

J.

Data: 2020-04-01 19:33:23
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 17:49, nadir pisze:

[...]

W obowiązki? Tak. W realizację - nie. Ale nie zmienia to faktu, że państwo ma pewne obowiązki. Na przykład jak na kogoś nakłada areszt to ma mu dać michę. To że ma to w dupie, nie znaczy że takiego obowiązku nie ma.

--
Shrek

Data: 2020-04-01 05:59:52
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...

Jak będzie za tydzień, dwa to nie wiem, ale ja się zabezpieczyłem na wypadek kwarantanny.

Ja też ale wracający z zagranicy nie mieli szansy tego zrobić.

:)
Teoretycznie.
W praktyce nikt tego nie sprawdzał i juz gdzies znajomi pisali ze po powrocie spokojnie zdazyli zrobic zakupy w biedrze.

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2020-04-01 07:11:05
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
[...]

Przede wszystkim to rząd prosił alby tego nie robić, bo panika i puste półki. Nawet trole wyśmiewały się z foliarzy, jak ktoś kupił więcej niż paczkę makaronu.

Pytanie jak długo wytrzymasz ceny: 3zł bochenek chleba plus 30zł
za usługę dowiezienia. A po wejściu od jutra nowych restrykcji jeszcze
mogą doliczyć 20zł za konieczność wejścia do sklepu.

Wszelkie żarcia na wynos, zakupy w necie i taksiarze działają dopóki nie ma prawdziwej epidemii. Część już nie działa. Części nie będzie działać za chwile. Więc porady, żeby skoro wojewoda nie zapewnia (a ma obowiązek) to niech sobie zamówią to żywcem "skoro nie mają chleba to niech jedzą ciastka".

--
Shrek

Data: 2020-04-01 04:59:52
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik nadir none@hell.org ...

No to jak ktos samotny ma dochowac kwarantanny?

Zamówić kurierem, byle nie do paczkomatu.;)

Czs dostaw dosc mocno sie wydłuzył ostatnio.
Pomijam to ze podobno markety nie realizuja dostaw z zarciem, znajomy twierdzi ze tesco daty dostawy za 2 miesiace pokazuje najblizsze.

Poza tym: załózmy ze mowimy o starszej osobie, która nie obsługuje komputera.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-04-01 16:21:53
Autor: nadir
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 18:59, Budzik pisze:

No to jak ktos samotny ma dochowac kwarantanny?

Gadałem dziś z policjantem, który chodzi po mieście z listą osób podaną kwarantannie i sprawdza ich obecność w domu. Powiedział, że starają się przez domofon lub przez drzwi pogadać z każdym kwarantannowiczem, szczególnie uczuleni są na osoby starsze i samotne. Pytają czy potrzeba jakieś pomocy, chociażby w postaci właśnie zakupów, jeżeli tak to powiadamiają PCPR i ten ostatni zajmuje się sprawunkami.
Tyle od Policji.

Data: 2020-04-01 07:58:47
Autor: Kris
Kwarantanna 3
Tyle od Policji

I w praktyce wygląda że tak to działa.
Żony kuzyn jutro kończy kwarantannę. Sam siedział te 2 tyg w mieszkaniu. Codziennie telefon od policji i machanie przez okno. Pytają czego mu trzeba, w pierwszym tygodniu dwa razy mu duże paczki żywnościowe dowiezli. Przywozili strażacy. W drugim tygodniu już nie potrzebował to i nie dowozili. Bieżące drobne zakupy, mu brat dostarcza dodatkowo. MOPS też się z nim kontaktował i dwa worki węgla mu pod drzwi dowieźli. Jako że w piecu kaflowym pali to opału aż nadto.

Data: 2020-04-01 15:22:59
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

dzieki za inform - dobrze wiedziec ze mozna liczyc na pomoc.

Łyzka dziegciu jest taka ze od kiedy dowiedzielismy sie ze ta kwarantanna polegała na odosobnieniu pojedynczych osób a nie wszystkich wspollokatorów danego mieszkania to własciwie cały trud wydaje sie być daremny...

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2020-03-31 17:54:54
Autor: J.F.
Kwarantanna 3
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB919DD608FD4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
rzad zaostrza izolacje:
[...]

i tak nie ..

rozbic bo przeciez to jasne ze jak mieszkasz z kims chorym to sam jestes
chory. Naprawde tak było ze 1 osoba kwarantanna a domownicy mogli
normalnie chodzic po ulicach?

Ale nie chora, nawet nie podejrzana, tylko o zwiekszonym ryzyku zachorowania, bo np wrocila z Niemiec.

Tzn w teorii, bo w praktyce bywa tak
https://www.eluban.pl/wiadomosci/24119,przedluzono-im-kwarantanne-bo-nikt-nie-zrobil-testow-system-jest-niewydolny

Co do dowozenia jedzenia - teraz tak nie jest ze dowoza jedzenie?

Jakos tak musi byc, ale moze byc nagle potrzeba znacznie wiekszej ilosci, skoro nikt nie moze wychodzic.
I gdzie maja kupowac - wejscie do sklepu poza kolejka ?

-w sklepie bedzie moglo przebywac osob 3x wiecej niz kas .... no, mam
watpliwosci, czy to dobry wspolczynnik.

Dziwny wymog, przeciez nie ilosc kas a powierzchnia sklepu jest wazna.

Jedno z drugim zazwyczaj sie wiaze.

Jak tylko patrze na pobliski Kaufland ... przy kasie jestem kasowany powiedzmy 2 minuty srednio.
A to duze bydle, w 6 minut trudno caly obejsc, szczegolnie jak sie w towarze przebiera.

Czyli beda kasjerki czekaly na klienta ... a inni klienci beda czekac przed sklepem na wybrednego :-(
Ale ... zazwyczaj byla tylko czesc kas czynna, to moze w sam raz wyjdzie.

J.

Data: 2020-03-31 16:59:54
Autor: Budzik
Kwarantanna 3

rzad zaostrza izolacje:
[...]

No ale podlega kwarantannie.
skoro ta kwarantanna jest z załozenia nieskuteczna to jest niepotrzebna.
Przeciez własnie o to chodzi zeby odizolowac POTENCJALNIE zarazonych...

Tzn w teorii, bo w praktyce bywa tak
https://www.eluban.pl/wiadomosci/24119,przedluzono-im-kwarantanne-bo-
nikt-nie-zrobil-testow-system-jest-niewydolny
A to to juz pomijam bo Cavallino pokazał pare ciekawych przypadków na to jak działa cały ten system testowania.

Z ciekawości - jak zadzwonie do sanepidu ze nie mam goraczki, ogolnie dobrze sie czuje ale mam kaszel to mnie przetestuja czy nie?
Bo rozmawiajac ze znajomymi zastanawiam sie w ktorym momencie (pomijajac jakis ostry przebieg chroby) człowiek powinien sie sam zgłosic na badanie.

[...]

Czyli te wszystkie dino gdzie sa 2-3 kasy a sklepy ogromne to ja pewnie na westernach tylko widziałem...

[...]

Wyjdzie tak ze zamiast załozyc maseczki i rekawiczki to bedziemy stac jak osły w kolejkach.
No ale w sumie to logiczne skoro maseczek nie ma.
A moze klienci w maseczkach ffp2 powinni wchodzic poza kolejka, dodatkowo?

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2020-03-31 19:39:48
Autor: Cavallino
Kwarantanna 3
[...]

A byłeś za granicą, albo miałeś kontakt z kimś zakażonym?
Jeśli nie, to nie przetestują.
Jeśli tak, to też nie przetestują, za to możesz załapać się na kwarantannę.

Wyjdzie tak ze zamiast załozyc maseczki i rekawiczki to bedziemy stac jak
osły w kolejkach.

No ja już dzisiaj stałem parę razy.
Co się tak dziwisz, przecież wiadomo do czego dąży kaczafi - to mu się kojarzy z pięknym okresem młodości, były kolejki, to i teraz mają być.

Zakazy dla ludzi wprowadzić łatwo, ale kurna żeby ktoś raczył zmusić np. operatora kablówki do przyjmowania wypowiedzeń drogą elektroniczną, to już tak dobrze nie ma.
Nawet jak masz podpis kwalifikowany.
Żeby było trudniej, to operator pozamykał wszystkie salony i zostawił jeden na całe miasto, a datę stempla pocztowego olewa.
A nawet jakby nie olewał, to z pocztą jest ten sam problem.

Data: 2020-04-01 04:59:52
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
[...]

Skad miałbym wiedziec czy miałem kontakt z kims zakazonym? Codziennie mam kontakt pewnie z setką osób...

[...]

;-D

Zakazy dla ludzi wprowadzić łatwo, ale kurna żeby ktoś raczył zmusić
np. operatora kablówki do przyjmowania wypowiedzeń drogą
elektroniczną, to już tak dobrze nie ma.

No własnie sie dzis zastanawiałem nad tym bo musze cos w INEA załatwić.

[...]

W razie czego złoze dyspozycje telefonicznie, dosle mailem skan pisma i niech mnie cmokna.

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2020-04-01 08:26:10
Autor: Cavallino
Kwarantanna 3
W dniu 01-04-2020 o 06:59, Budzik pisze:
[...]

Czyli p.1

[...]

No to właśnie o Inei Ci powyżej napisałem.

[...]

Mi powiedzieli, że tego nie przyjmą w ten sposób.
Możesz wysłać pocztą, ale będzie się liczyć data wpływu.
Wolałem pojechać i postać w kolejce, przy okazji postałem w kolejce po paliwo. ;-)

40 lat się cofnąłem normalnie.....

Data: 2020-04-01 11:57:13
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
[...]

Punkt pierwszy czyli co?

[...]

A ja to jestem taki upierdliwy klient ze wysle skan mailem i niech oni potem udowadniaja, ze majac telefon do mnie nie byli w stanie zweryfikowac ze ja to ja i ze to pismo jest ode mnie.
Maila mojego zreszta tez maja.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2020-04-01 15:48:28
Autor: Cavallino
Kwarantanna 3
W dniu 01-04-2020 o 13:57, Budzik pisze:
[...]

1. Jeśli nie, to nie przetestują.
2. Jeśli tak, to też nie przetestują, za to możesz załapać się na
[...]

Oni to mają  gdzieś, szukają powodów dla których mogliby nie przyjąć wypowiedzenia, a nie odwrotnie.

Zgodnie z ich regulaminem forma pisemna, koniec kropka, podpisu kwalifikowanego nie uznają.

Data: 2020-04-01 07:15:34
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 18:59, Budzik pisze:

No ale w sumie to logiczne skoro maseczek nie ma.
A moze klienci w maseczkach ffp2 powinni wchodzic poza kolejka,
dodatkowo?

Chyba żartujesz, przeca maski szkodzom!

--
Shrek

Data: 2020-04-01 11:57:13
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

No ale w sumie to logiczne skoro maseczek nie ma.
A moze klienci w maseczkach ffp2 powinni wchodzic poza kolejka,
dodatkowo?

Chyba żartujesz, przeca maski szkodzom!

W przypadku przebywania w sklepie chyba jednak bardziej szkodzi ich brak... :) --
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
Henry Louis Mencken

Data: 2020-04-01 17:39:52
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 13:57, Budzik pisze:

Chyba żartujesz, przeca maski szkodzom!

W przypadku przebywania w sklepie chyba jednak bardziej szkodzi ich
brak... :)

Rząd twierdzi, że szkodzom! Nie siej dezinformacji i paniki.

--
Shrek

Data: 2020-04-01 16:59:51
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Chyba żartujesz, przeca maski szkodzom!

W przypadku przebywania w sklepie chyba jednak bardziej szkodzi ich
brak... :)

Rząd twierdzi, że szkodzom! Nie siej dezinformacji i paniki.

Nawet WHO twierdzi ze moga szkodzic... NIEPRAWIDLOWO UZYWANE.... taki mały detal... --
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
Udawaj drukarke.

Data: 2020-04-01 19:32:00
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

Zwykły ludź ma nie używać... bo zabraknie dla nadzwyczajnych ludzów. Nie sabotuj - jakby rząd chciał, żebyś maskę nosił, to by nakazał pod grzywną 30k :P

--
Shrek

Data: 2020-04-01 18:18:24
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Czyli jak nosze to jestem wywrotowcem? Bardzo mi sie podoba rozdzwiek miedzy tym co rzad zaleca ludziom a tym jak sam sie zachowuje na sali sejmowej.

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2020-04-01 21:03:02
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 20:18, Budzik pisze:

Zwykły ludź ma nie używać... bo zabraknie dla nadzwyczajnych ludzów.
Nie sabotuj - jakby rząd chciał, żebyś maskę nosił, to by nakazał
pod grzywną 30k :P

Czyli jak nosze to jestem wywrotowcem?

I złodziejem - kradniesz maseczki szpitalom!

--
Shrek

Data: 2020-04-01 17:59:51
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Chyba żartujesz, przeca maski szkodzom!

W przypadku przebywania w sklepie chyba jednak bardziej szkodzi ich
brak... :)

Rząd twierdzi, że szkodzom! Nie siej dezinformacji i paniki.

:-DDD

Przyszedł czas na proste komunikaty - ZAKRYWAJCIE KURWA RYJ W KONTAKTACH Z INNYMI LUDZMI. CZYMKOLWIEK! --
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2020-04-01 20:14:48
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 01.04.2020 o 19:59, Budzik pisze:

Rząd twierdzi, że szkodzom! Nie siej dezinformacji i paniki.

:-DDD

Przyszedł czas na proste komunikaty - ZAKRYWAJCIE KURWA RYJ W KONTAKTACH
Z INNYMI LUDZMI. CZYMKOLWIEK!

W skrócie - akcja kryj ryj! Rząd kłamie!

--
Shrek

Data: 2020-03-31 21:48:50
Autor: Adam
Kwarantanna 3
W dniu 2020-03-31 o 17:54, J.F. pisze:
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB919DD608FD4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
(...)
[...]

Raczej nie oglądam TV.
Ma to dotyczyć ilości fizycznie zainstalowanych kas, czy aktualnie uruchomionych?
Pytam, bo zdarzało mi się widzieć sklepy, gdzie kas było ponad 20, z czego czynnych kilka.

A może to kolejne niedopatrzenie w przepisach?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-03-31 14:02:25
Autor: Janusz
Kwarantanna 3
W dniu 2020-03-31 o 13:12, J.F. pisze:
[...]

Zapomniałeś o godzinach dla >60 od 10-12.

--
Janusz

Data: 2020-03-31 14:37:17
Autor: Poldek
Kwarantanna 3
[...]

Jest niesamowite, jak zmniejszył się ruch samochodowy i w związku z tym znów słychać dźwięki przyrody, np. szum drzew, ptaki itp. Jak dla mnie, może tak już zostać. Bardzo dobry zakaz jazdy młotorami dla zbicia czasu.

Data: 2020-03-31 16:56:55
Autor: J.F.
Kwarantanna 3
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5vdhs$nbj$1@gioia.aioe.org...
[...]
Jest niesamowite, jak zmniejszył się ruch samochodowy i w związku z tym znów słychać dźwięki przyrody, np. szum drzew, ptaki itp.

Hm, gdzie ?
Bo owszem, troche ciszej, ale to zawsze jest strefa, gdzie samochody sa glosniejsze ... albo nie.
No i okna mozna miec szczelne i ptak nie bedzie halasowal :-)

Jak dla mnie, może tak już zostać. Bardzo dobry zakaz jazdy młotorami dla zbicia czasu.

To sie przeprowadz w Bieszczady, czy jak kto woli - w Karkonosze :-)

J.

Data: 2020-03-31 20:26:30
Autor: Poldek
Kwarantanna 3
W dniu 2020-03-31 o 16:56, J.F. pisze:
[...]

Okna mam szczelne, ale jak zapierdala co minutę młotocyklista,  albo paru, którym się wydaje, że głośny wydech rekompensuje braki w innych obszarach, to nic nie daje. Dzieci się budzą z drzemki przy zamkniętych oknach.

Jak dla mnie, może tak już zostać. Bardzo dobry zakaz jazdy młotorami dla zbicia czasu.

To sie przeprowadz w Bieszczady, czy jak kto woli - w Karkonosze :-)

Dawno nie byłeś w górach. W obecnych czasach góry to miejsce szaleństwa na kładach motokrosach i dla peletonów bardziej lub mniej zorganizowanych "ofrołdów" - wpieprzają się wszędzie, gdzie ich nikt nie prosi i z tego czerpią radość.

Data: 2020-03-31 14:42:59
Autor: PeJot
Kwarantanna 3
W dniu 2020-03-31 o 13:12, J.F. pisze:
rzad zaostrza izolacje:
/.../
-markety budowlane beda zamkniete w weekend ...

Znaczy się trzeba zrobić zapas kołków rozporowych :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-03-31 18:37:40
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 13:12, J.F. pisze:

-osoby na kwarantannie spowoduja kwarantanne u wszystkich domownikow ... co akurat wydaje sie w miare sensowne, ale ... kto im bedzie zywnosc donosil ?

Wojewoda - jak tylko się do niego dodzwonisz.

A w praktyce - chuj wie. Czasem policjanci ponoć przyniosą.

Szczerze - jakbym nie miał żarcia i kogoś kto mi przyniesie, to zadzowniłbym na 112, nagrał a potem poszedł do sklepu (w maseczce i rękawiczkach). W razie czego odmawiasz przyjęcia "mandatu" i niech w sądzie udowadniają ci, że skazanie kogoś na izolację bez zapewnienia żarcia jest legalne (nie mówiąc już o tym czy jakiekolwiek ograniczenie praw obywatelskich zarządzeniem ministra jest legalne bez stanu wyjątkowego).

W chuja tną i efekt tego jest taki, że ktokolwiek ma choć trochę oleju w głowie, to będzie robił wszystko, żeby pod kwarantanne nie podpaść, bo jedyne co z tego wynika, to groźba kary.

--
Shrek

Data: 2020-03-31 21:08:04
Autor: lleeoo
Kwarantanna 3
Shrek <1@wp.pl> Wrote in message:
[...]

No właśnie, takich kretynów co uważają że krzywda im się dzieje w
 kwarantannie powinni automatycznie ustawiać na koniec kolejki do
 respiratorów jeśli im będą potrzebne. Albo do Włoch czy innej
 Hiszpanii jako wolontariuszy do szpitali wysyłać.
 Banda debili. --
lleeoo

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2020-03-31 21:23:13
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 21:08, lleeoo pisze:

[...]

Ty jesteś debilem. Możesz mi wyjaśnieć dlaczego myślący człowiek chciałby uczestniczyć w rządowym programie kwarantanny, jeśli jedyną różnicą między programem prywatnym a rządowym jest wizyta kulsownów i ewentualna kara? Kwarantanna powinna skutkować co najmniej testami dla wszystkich domowników. Jedyne czym skutkuje to groźba kary. To ja się wole izolować samodzielnie. Dlaczego uważasz, że jestem debilem, skoro to jak najbardziej ma sens. Debilem jest ten, kto tego nie wiedzi. I ten kto to wymyślił, że bardziej opłaca się z tego interesu wymigać, bo nic w zamian nie dostajesz oprócz gróźb.

--
Shrek

Data: 2020-03-31 12:42:00
Autor: Przemek Jedrzejczak
Kwarantanna 3
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25833803,hiszpania-najwyzsza-dobowa-liczba-zmarlych-od-poczatku-epidemii.html#s=BoxMMtImg1

To samo co w Niemczech. Średnia wieku 79 lat czyli następnym razem izolatka dla seniorów zamiast globalnej paniki.

Data: 2020-03-31 15:17:26
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Jak znam niemcow to przed wejściem do izolatki kąpiel będzie..

Data: 2020-04-01 11:07:21
Autor: collie
Kwarantanna 3

Jak znam niemcow to przed wejściem do izolatki kąpiel będzie.

W czasie II Wojny Światowej Polacy prowadzili walkę z Niemcami
także na polu ortograficznym i w podziemnych wydawnictwach słowo
Niemiec/Niemcy pisano małą literą. Ja wiem, żeś człek stary, ale
żeby 75 lat po wojnie zaiwaniać jeszcze tak po internetach?

Data: 2020-04-01 09:00:13
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Dla ciebie kandydata na kandydata na folksdojcza niemiec będzie zawsze duży to i z szacunkiem będziesz pisał z dużej litery. Dla mnie Polaka nigdy niemiec nie będzie duży i żadnego szacunku okazywać mu nie będę. A wręcz przeciwnie, jak będę miał okazję to mu w szwabski pysk napluje. Jesteś tak głupi że nie potrafisz sobie wyobrazić co by było jak by wojnę wygrali. A mieli taką szansę.

Data: 2020-04-01 21:17:41
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3
Wed, 1 Apr 2020 09:00:13 -0700 (PDT), w
<b11f7e63-04ab-4bd4-a0d1-98a47d4ba369@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

 Dla mnie Polaka

:D
Nadajesz jak nakręcony Rosjanin, a nie Polak.
Z Rosjanami tak jest -- mili ludzie, dopóki nie zejdziesz na politykę.
Potem chrzanią bzdety identyczne jak ty.

Data: 2020-04-01 11:57:12
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

Ja tam sie Zenkowi nie dziwie - wszak on całkiem niedługo dostanie od Niemców odszkodowanie wojenne.
Wtedy zacznie pisac wielka litera.
Ale na razie jeszcze nie.
Ale to juz juz niedługo... W sumie sam jestem ciekaw na jakim etapie załatwianie sprawy. Czasu troche mineło, pewnie zapinanie na ostatni guzik, szlifowanie detali itp. ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2020-04-01 14:25:43
Autor: collie
Kwarantanna 3
W dniu 1.04.2020 o 13:57, Budzik pisze:

[...]

Taki Ortograficzny Żołnierz Wyklęty. A może po prostu nie wie,
że wojna się skończyła? Jak ten japoński żołnierz, Hiroo Onoda,
który w filipińskiej dżungli potrzebował 29 lat, by zorientować
się, że II wojna światowa już się skończyła. No, ale 75 lat na
Bałutach? Polak potrafi.

Data: 2020-04-01 12:59:51
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
[...]

Staruszek u spowiedzi:
- Proszę księdza, w czasie wojny ukrywałem człowieka u mnie w piwnicy.
- To bardzo dobry uczynek, chwalebny!
- Ale proszę księdza, za każdy dzień musiał mi płacić 100 dolarów.
- To zrozumiałe, ryzykowałeś życiem, to żaden grzech.
- Co za ulga - mówi staruszek, oddala się na parę kroków, ale po chwili wraca i niepewnie pyta:
- A może powinienem mu powiedzieć, że wojna się już skończyła?

(chociaz ja wole wersje z zydówka która codziennie robi mu loda :)))) --

Data: 2020-04-01 21:15:57
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3
Wed, 1 Apr 2020 14:25:43 +0200, w <5e848848$0$542$65785112@news.neostrada.pl>,
collie <collie2@vp.pl> napisał(-a):

[...]

Może dla niego zaczęła się na nowo? :)
Ale przed wirusem to pierwszy spierd***a.

Data: 2020-03-31 23:59:39
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
W dniu 31.03.2020 o 21:42, Przemek Jedrzejczak pisze:

To samo co w Niemczech. Średnia wieku 79 lat czyli następnym razem izolatka dla seniorów zamiast globalnej paniki.

To by wymagało stanu wyjątkowego (w zasadzie to co teraz też). No i jeszcze jeden problem. Elektrorat.

--
Shrek

Data: 2020-04-01 01:51:11
Autor: J.F.
Kwarantanna 3
Dnia Tue, 31 Mar 2020 12:42:00 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):
[...]

A tymczasem w Polsce ... to samo co w Niemczech

https://nto.pl/juz-24-osoby-zakazone-koronawirusem-w-domu-opieki-w-jakubowicach-jedna-z-kobiet-zabrana-do-szpitala-zakaznego-w/ar/c1-14891277

"We wtorek o godzinie 15.00 Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 12
nowych przypadkach zakażenia koronawirusem w woj. opolskim. 11 z nich
to podopieczni DPS w Jakubowicach. W tej grupie jest czterech mężczyzn
i siedem kobiet.

Wieczorem znane były wyniki czterech kolejnych osób z tego ośrodka. To
dwie kobiety i dwóch mężczyzn w wieku senioralnym. Ich stan jest
dobry, obecnie przebywają w kwarantannie - poinformował Opolski Urząd
Wojewódzki."

Czyli testy sa.

"W sumie w ośrodku przebywa 40 seniorów. Większość cierpi na różne
choroby. Pensjonariusze, u których potwierdzone zostało zakażenie
koronawirusem, zostali odseparowani od pozostałych. Wciąż nie można
jednak wykluczyć kolejnych zakażeń.

Jak nieoficjalnie dowiedział się portal nto.pl nie wszystkie próbki do
tej pory zostały zbadane.

Dr Jolanta Moroń-Świercz przyznaje, że ma problem z obsadą personelu.
Dziewięć pracujących w ośrodku kobiet także zostało zakażonych
koronawirusem.

Co najmniej jedna z zatrudnionych pielęgniarek zrezygnowała z pracy.
Wiele z nich jest wyczerpanych niezwykle trudnymi warunkami, jakie
panują tu w związku z epidemią i dużą liczbą zakażeń."

J.

Data: 2020-03-31 12:51:49
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Debilem jest ten co nie widzi liczby chorych i nieżywych w niemczech. Nie twierdzę że nie mamy szansy ich dogonić albo przegonić. Ale chwilowo na to się nie zanosi. Jeszcze żeby wpadli na pomysł żeby na trzy dni przed świętami wyłączyć zbiorkom, kolej, autobusy i prywatne samochody. Oraz wprowadzić na czas świąt zakaz poruszania się dalej niż 200 metrów od miejsca zamieszkania.

Data: 2020-03-31 23:26:54
Autor: m4rkiz
Kwarantanna 3
On 2020-03-31 21:08, lleeoo wrote:
[...]

no nie każdy wytrzymuje 2 tygodnie bez jedzenia :D

szkolne stołówki i straż miejska czy inny listonosz spokojnie by ogarnęli temat tych paru procent którym nie ma kto zakupów zrobic

Data: 2020-03-31 14:42:57
Autor: Zenek Kapelinder
Kwarantanna 3
Jest sporo takich, na tyle dużo że statystycznie też tutaj muszą być, że bez picia doby nie wytrzymają. W tv podają że złapali kolejnego uciekiniera z kwarantanny albo szpitala. Urywaja się piwo albo wódkę kupić. Pewno problemu z donoszeniem żarcia, dla tych co im nie ma kto przyniesc, nie ma. Ale piwa i wódki nikt przynosił im nie będzie na koszt podatnika..

Data: 2020-04-01 04:59:52
Autor: Budzik
Kwarantanna 3
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Pewno problemu z donoszeniem żarcia, dla tych co im nie ma kto
przyniesc, nie ma.

No własnie zrobiła się gownoburza a ja chciałem tylko sie dowiedziec jak to jest rozwiazane.

A co sadzisz o tym, ze dotychczas kwarantanna była tylko dla jednej osoby a nie dla wszystkich domowników?

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2020-04-01 07:17:27
Autor: Shrek
Kwarantanna 3
[...]

Jest to rozwiązane tak, że wojewoda ma ci zapewnić. Jak ci nie zapewnia to jest za to grzywna 30k. Nie nie dla wojewody:P

--
Shrek

Data: 2020-04-01 00:18:06
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3
Tue, 31 Mar 2020 13:12:41 +0200, w <5e8325aa$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Co trzeba mówić jeżeli chce się pojechać w góry?
Jak tam szlaki w Karkonoszach? Obstawione i trzeba szukać ścieżek? :)

Data: 2020-04-01 00:30:59
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3
"Już wiemy, dlaczego zgonów jest mało. PiS opublikował mechanizm swojej
kreatywnej statystyki"

https://lekarski.blog.polityka.pl/2020/03/30/juz-oficjalnie-wiemy-dlaczego-zgonow-jest-malo-pis-opublikowal-mechanizm-swojej-kreatywnej-statystyki-medycznej-wobec-covid-19-zwiezly-podrecznik-analizy-danych-epidemicznych-dla-niezorientowanych/

Istotne:
(to są kody przyczyny zgonu)

Dla osób mniej obytych z medycznym angielskim - mój autoryzowany skrót skrótu:

Kod U07.1 jest przypisany do rozpoznania Covid-19 potwierdzonego testami
laboratoryjnymi
Kod U07.2 jest przypisany do klinicznego lub epidemiologicznego rozpoznania
Covid-19, gdy wynik potwierdzającego testu laboratoryjnego był
nierozstrzygający lub nieosiągalny.

MZ/PZH uznaje za uzasadnione rozpoznanie Covid-19 jako wyjściowej przyczyny
zgonu jedynie w przypadku dodatniego wyniku testu laboratoryjnego.

WHO za równie uzasadnione uważa postawienie takiego rozpoznania w przypadku
charakterystycznego obrazu klinicznego i/lub epidemiologicznego - obowiązuje
wówczas kod U07.2. Jako obraz kliniczny należy w tym przypadku rozumieć
specyficzne przemawiające za takim rozpoznaniem, ale również charakterystyczne
zmiany w tomografii komputerowej płuc. Cechy epidemiologiczne to po prostu
udowodniony (lub wysoce prawdopodobny) kontakt z osobą zakażoną.

Kod U 07.2 nie istnieje w kryteriach MZ/PZH.

Data: 2020-04-01 03:31:53
Autor: AntkoF
Kwarantanna 3. Turkmenistan.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5e8325aa$0$514$65785112news.neostrada.pl...

rzad zaostrza izolacje:

J.

Turkmenistan jest lepszy od komuny PiS, tam zabroniono informować,
pisać i mówić "coronawirus". Oficjalnie nikt się nie zaraził
i nikt nie umarł z powodu koronawiusa.

Data: 2020-04-01 15:06:23
Autor: J.F.
Kwarantanna 3. Turkmenistan.
Użytkownik "AntkoF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r60qv4$qrq$1@gioia.aioe.org...
rzad zaostrza izolacje:

Turkmenistan jest lepszy od komuny PiS, tam zabroniono informować,
pisać i mówić "coronawirus". Oficjalnie nikt się nie zaraził
i nikt nie umarł z powodu koronawiusa.

https://www.prawo.pl/zdrowie/zakaz-publicznego-wypowiadania-sie-lekarzy-na-temat-epidemi,499036.html

"Konsultanci wojewódzcy w dziedzinie epidemiologii dostali właśnie od wiceminister zdrowia od Józefy Szczurek-Żelazko pismo zobowiązujące ich do tego, aby przestali wypowiadać się publicznie na temat epidemii koronawirusa. Nie powinni informować społeczeństwa o brakach w dostępie do środków zabezpieczenia osobistego, o brakach sprzętu czy liczbie zakażeń i zgonów w poszczególnych jednostkach medycznych.

Takie opinie może wypowiadać - zdaniem wiceminister zdrowia - jedynie konsultant krajowy w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia czy Głównym Inspektorem Sanitarnym"

J.

Data: 2020-04-01 21:18:37
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3. Turkmenistan.
Wed, 1 Apr 2020 15:06:23 +0200, w
<5e8491d0$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
[...]

E, to chyba stare.
Embargo na poszczególne rodzaje informacji obowiązuje od jakiegoś czasu, coraz
mniej danych publikują.

Data: 2020-04-01 21:28:12
Autor: Cavallino
W dniu 01-04-2020 o 21:18, radekp@konto.pl pisze:

Embargo na poszczególne rodzaje informacji obowiązuje od jakiegoś czasu, coraz
mniej danych publikują.

Widać coraz bardziej fałszywe i łatwiejsze do weryfikacji.

Data: 2020-04-02 01:01:12
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3. Turkmenistan.
Wed, 1 Apr 2020 21:28:12 +0200, w <r62q0c$748$10$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

> mniej danych publikują.

Widać coraz bardziej fałszywe i łatwiejsze do weryfikacji.

Z grupy wrocławskiej. Pełno podobnych wpisów.

Koleżanka lekarka zachorowała po kontakcie z kobietą, której dzieci były we
Włoszech i w Tajlandii. Nie chcieli zrobić Jej testu, choć ciągle pracowała. Po
dwóch dniach Jej dzieci 38 stopni gorączki i kaszlą. Kazali Jej zostać w domu i
czekać 7 dni na test - UWAGA - tylko dla Niej, dla dzieci już nie. Mamy Państwo
z tektury.

mnie odsyłali "od Annasza do Kajfasza", byleby tylko testu nie
zrobić...Infolinia do sanepidu, sanepid do lekarza, bo "oni nie są za to
odpowiedzialni" lekarz, że jednak sanepid, a jak nie, to mam iść na zakaźny się
zameldować.. No życie mi miłe jeszcze.

Wrocilam z Norwegii 9 marca, mimo objawów zostałam odesłana do domu z
przychodni, szpitala i przez sanepid. Nie ma badań. Powinieneś siedzieć 2 tyg w
domu a potem nikogo nie interesujesz..
i tak to właśnie funkcjonuje ??

Data: 2020-04-02 11:50:07
Autor: Cavallino
W dniu 02-04-2020 o 01:01, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No zgadza się.
Pytanie tylko skąd się biorą takie kogutki, janusze i i inne tego typu chore przypadki, które w żywe oczy Ci łżą, jak to jest fajnie i jak polski rząd cudownie z wirusem walczy.

Myślałem że to tylko ludzka głupota i ślepa wiara w przekaz dnia z tvpis.
Ale przy skali problemu, przy której nie da się tego nie wiedzieć i nie słyszeć, wygląda mi na to, że opłacane przez pis trolle dotarły również na naszą grupę i celowo sieją dezinformacje.

Data: 2020-04-03 11:54:48
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-02 o 11:50, Cavallino pisze:
[...]

Pierdol się, kiedy pochwaliłem pis albo rząd? pierdoli Ci sie już wszystko
od tego trolowania, ciekaw jestem jakby PO rządziło co byś wtedy gadał,
zresztą już kopaczka pokazała co potrafi, ponad 400 osób wtedy zmarło,
ale w mediach tylko sukcesy były, dokładnie jak teraz z tvpis.

--
Janusz

Data: 2020-04-03 12:05:10
Autor: Cavallino
W dniu 03-04-2020 o 11:54, Janusz pisze:
[...]

Pierdol się,

I do tego jedyne czego się można spodziewać, jak im się wytknie ich zakłamanie, to inwektywy...

Możecie sobie gadać co chcecie, to nie ma znaczenia.
To Wasze zachowanie jasno pokazuje, że jesteście pisowskimi trollami.

Data: 2020-04-03 19:17:37
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3. Turkmenistan.
Fri, 3 Apr 2020 11:54:48 +0200, w <r67157$1dd$1$Janusz@news.chmurka.net>,
Janusz <janusz_kk@o2.pl> napisał(-a):

 kopaczka pokazała co potrafi, ponad 400 osób wtedy zmarło,
ale w mediach tylko sukcesy były, dokładnie jak teraz z tvpis.

I wolno się chodziło, i gospodarka nie ucierpiała...

Data: 2020-04-04 19:30:14
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-03 o 19:17, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No jasne, w usa tramek też jeszcze niedawno mówił że to zwykła grypa i spisek demokratów.

--
Janusz

Data: 2020-04-04 23:10:38
Autor: radekp@konto.pl
Kwarantanna 3. Turkmenistan.
Sat, 4 Apr 2020 19:30:14 +0200, w <r6ag75$7uv$1$Janusz@news.chmurka.net>,
Janusz <janusz_kk@o2.pl> napisał(-a):

W dniu 2020-04-03 o 19:17, radekp@konto.pl pisze:
> No jasne, w usa tramek też jeszcze niedawno mówił że to zwykła grypa i spisek demokratów.

Trampek to akurat idiota, więc nie posiłkowałbym się nim w jakiejkolwiek
kwestii.

Data: 2020-04-04 23:12:25
Autor: Kris
Kwarantanna 3. Turkmenistan.