Kwiecie? - Padis, warunki

Data: 2011-02-12 07:25:22
Autor: serak
Kwiecie? - Padis, warunki
Czy czuć tam w pierwszej połowie kwietnia już wiosnę? O ile znam
warunki w Rodniańskich czy Marmaroskich, to tu nie nie ma
doświadczenia. Zamierzam tam pojechać pod namiot, co nie jest
problemem, ale nie chciałbym zbytnio walczyć na szlaku ze śniegiem i
zimnem. A termin tak jakoś mi pasuje. Proszę o podpowiedź.

Data: 2011-02-12 17:50:47
Autor: Franz
Kwiecie? - Padis, warunki
Użytkownik "serak"

Czy czuć tam w pierwszej połowie kwietnia już wiosnę?
Zamierzam tam pojechać pod namiot, co nie jest
problemem, ale nie chciałbym zbytnio walczyć na szlaku ze śniegiem

W pierwszomajowy weekend brodziłem miejscami w mokrym śniegu po kolana.
--
Pozdrawiam,
Franz

Data: 2011-02-13 19:48:37
Autor: Jar
Kwiecie? - Padis, warunki
Czy czuć tam w pierwszej połowie kwietnia już wiosnę?
Zamierzam tam pojechać pod namiot, co nie jest
problemem, ale nie chciałbym zbytnio walczyć na szlaku ze śniegiem

Mam mieszane uczucia. Ekspertem nie jestem, byłem tam tylko raz i latem, nawet nie późną wiosną. Wydaje mi się jednak, że tak wczesny wyjazd tam [a zakładam,że to pierwsza wizyta] sporo traci na atrakcyjności. Powód?
 Jako "normalny" masyw górski Padis nie jest jakoś tam niezwykły, cała atrakcja tego rejonu to zjawiska krasowe na ogromna skalę. Latem możesz zejść swobodnie do niektórych jaskiń czy wąwozów, wczesną wiosną to bedzie niemożliwe ze względu na śnieg, oblodzenia i [także pewnie miesiąc później] rwącą wodę. Niech jednak dadzą głos ludzie, którzy jak Franz byli tam wiosną [V-VI].
Pozdrawiam
-J.
P.S. Zdaje się,że ludzie z Klubu Karpackiego zaglądali parę razy w tamte rejony, słyszałem jakieś barwne opowieści z drugiej ręki o pływaniu na plecakach czy też plecakach pływających w rzece ;-)

Data: 2011-02-14 11:27:52
Autor: Franz
Kwiecie? - Padis, warunki
Użytkownik "Jar"
Niech jednak dadzą głos ludzie, którzy jak Franz byli tam wiosną

Padis wiosną znajdziesz tu: http://wfs.freehost.pl/Rumun06/Rumun06.html
Padis jesienią tu: http://wfs.freehost.pl/Rumuna06/Rumuna06.html

Data: 2011-02-14 17:48:40
Autor: Roztoczny Joe
Kwiecie? - Padis, warunki
Początkiem maja roku pewnego przebywałem w tym urokliwym miejscu. Doliny wtedy rozkosznym ciepłem gościły, nieco wyżej śniegu, szczególnie na północnych stokach i w lasach, po pas i więcej. Cabana Padis odcięta jeszcze wtedy była, dopiero nieco niżej dzielnych pługarów spotkałem, co wydobywszy silnik z jednego ze spychów na środku drogi go naprawiali. Tak, i owszem niedźwiedzia tropy też widziałem.

.... i nie jest prawdą, że jedynie krasowe to i tamto jest ciekawe, bo ciekawe jest wszystko...

Roztoczny Joe

Data: 2011-02-18 01:15:19
Autor: serak
Kwiecie? - Padis, warunki