Kwota przelewu vs. GIF & US

Data: 2010-02-11 13:14:22
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
Czy kto¶ z szanownych grupowiczów może mi konkretnie odpowiedzieć na jedno
proste pytanie, którego tre¶ć jest następuj±ca:

Od jakiej kwoty przelew jest zgłaszany (b±dĽ może być zgłoszony) przez bank
do GIFu oraz ewentualnie US.

BuĽka :)

Data: 2010-02-11 14:08:26
Autor: sTav
Kwota przelewu vs. GIF & US
Valdi wrote:
[...]

było od 10000 euro (czy sie cos nie zmienilo - nie wiem)

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-02-11 15:08:49
Autor: kris
Kwota przelewu vs. GIF & US

Użytkownik "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl0vl6$b3g$1atlantis.news.neostrada.pl...
było od 10000 euro (czy sie cos nie zmienilo - nie wiem)

Było i jest od 15000 euro obowiazkowo a kazdy inny czy powiazane mog± zgłosic je¶li transakcja/transakcje sa podejrzane

Krzysiek

Data: 2010-02-11 16:13:27
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"kris" news:hl131h$f7e$1news.onet.pl

Było i jest od 15000 euro obowiazkowo a kazdy inny czy powiazane mog±
zgłosic je¶li transakcja/transakcje sa podejrzane

oni maj± jaki¶ klucz po którym weryfikuj± czy dana transakcja jest podejrza
czy takie zgłoszenie zależy tylko od "widzimisię" pracownika banku?

Data: 2010-02-11 17:40:51
Autor: sTav
Kwota przelewu vs. GIF & US
Valdi wrote:

oni maj± jaki¶ klucz po którym weryfikuj± czy dana transakcja jest
podejrza czy takie zgłoszenie zależy tylko od "widzimisię" pracownika
banku?

Je¶li taki "klucz" a raczej "klucze" s±, to raczej jest to napewno w kategorii "informacja niejawna".

- ale mozna sobie wyobrazić, że n.p.: jesli na czyje¶ prywatne konto napływaj± nawet niewielkie kwoty od *znacznej* liczby nadawców, to jest podstawa do przypuszczeń że ma tam miejsce jaka¶ "piramida" lub nielegalny obrót towarem, itp...

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-02-11 09:20:06
Autor: Tomek z Wawy
Kwota przelewu vs. GIF & US
On 11 Lut, 17:40, "sTav" <marm...@beztego.o2.pl> wrote:

> [...]
> banku?

Je¶li taki "klucz" a raczej "klucze" s±, to raczej jest to napewno w

My¶lę, że GIIF obserwuje takie ruchy automatycznie i wcale nie musi
prosić banku o takie dane, chyba, że przelewy wewnętrzne, bo
zewnętrzne może badać bez ich wiedzy i zgody.

Data: 2010-02-11 22:50:56
Autor: sTav
Kwota przelewu vs. GIF & US
Tomek z Wawy wrote:

My¶lę, że GIIF obserwuje takie ruchy automatycznie i wcale nie musi
prosić banku o takie dane, chyba, że przelewy wewnętrzne, bo
zewnętrzne może badać bez ich wiedzy i zgody.

Przelewy to margines zainteresowań GIIF.
Ich interesuje najbardziej obrót gotówkowy (wpłaty/wypłaty).

PS: Wiem na pewno, że s± kontrole GIIF w bankach.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-02-11 23:05:17
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"sTav" news:hl1u8s$jk6$1atlantis.news.neostrada.pl

Ich interesuje najbardziej obrót gotówkowy (wpłaty/wypłaty).

jak to się ma do częstych wypłat z bankomatów (małe b±dĽ duże kwoty - np.
kilka/kilkana¶cie transakcji każdego dnia?)
jak to się ma do częstych wpłat we wpłatomatach, szczególnie kiedy z racji
technicznych uwarunkowań do takich cudeniek pakuje się duże kwoty,
podzielone na małe sumy pieniędzy?

Data: 2010-02-12 02:21:20
Autor: Krzysztof Halasa
Kwota przelewu vs. GIF & US
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

jak to się ma do częstych wypłat z bankomatów (małe bądź duże kwoty - np.
kilka/kilkanaście transakcji każdego dnia?)

Wyplaty to nie pralnia przeciez, to wymaga wplat.

jak to się ma do częstych wpłat we wpłatomatach, szczególnie kiedy z racji
technicznych uwarunkowań do takich cudeniek pakuje się duże kwoty,
podzielone na małe sumy pieniędzy?

To dzielenie musi byc bardzo stresujace :-(

Mysle ze dla nich "duza kwota" ma nieco inna wysokosc, ale tez sÄ…dzie,
ze uwarunkowania techniczne nie powinny byc GIIF specjalnie obce.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-12 11:25:13
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"Krzysztof Halasa" news:m36363i6zz.fsfintrepid.localdomain

To dzielenie musi byc bardzo stresujace :-(

Osobiście nie życzę największemu wrogowi pakowania do wpłatomatu około 50K
:)

Data: 2010-02-12 11:52:29
Autor: MarekZ
Kwota przelewu vs. GIF & US
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl39q8$m2r$1@news.interia.pl...

Osobiście nie życzę największemu wrogowi pakowania do wpłatomatu około 50K
:)

A co, potraktowałeś na poważnie tekst z ekrany aby wkładać po 15 banknotów? :DD Spokojnie da się w większych porcjach wkładać. :)

Data: 2010-02-12 12:03:42
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"MarekZ" news:hl3c2l$rku$1srv.cyf-kr.edu.pl

A co, potraktowałeś na poważnie tekst z ekrany aby wkładać po 15
banknotĂłw?
:DD Spokojnie da się w większych porcjach wkładać. :)

He he he, oczywiście, że nie. Mimo wszystko ładowanie do maszyn większych
sum np. powyżej >10K jest już dość męczące i stresujące - szczególnie kiedy
za człowieczkiem zaczyna się robić kolejka a w twojej łapce ciągle jeszcze
znajduje się plik pieniędzy czekający na pożarcie przez maszynę :)

Data: 2010-02-12 12:11:46
Autor: MarekZ
Kwota przelewu vs. GIF & US
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl3b2h$ube$2@news.interia.pl...

sum np. powyżej >10K jest już dość męczące i stresujące - szczególnie kiedy
za człowieczkiem zaczyna się robić kolejka a w twojej łapce ciągle jeszcze
znajduje się plik pieniędzy czekający na pożarcie przez maszynę :)

Eee tam. Przywykniesz.

Data: 2010-02-12 12:21:35
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"MarekZ" news:hl3ct3$so3$1srv.cyf-kr.edu.pl

Eee tam. Przywykniesz.

MuszÄ™, bo stopniowo likwidujÄ™ konta marmurkowe he he :) Za dwa tygodnie
getin idzie na odstrzał :)

Data: 2010-02-12 14:14:38
Autor: MK
Kwota przelewu vs. GIF & US
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hl3c0d$2rs$1news.interia.pl...
"MarekZ" news:hl3ct3$so3$1srv.cyf-kr.edu.pl

Eee tam. Przywykniesz.

MuszÄ™, bo stopniowo likwidujÄ™ konta marmurkowe he he :) Za dwa tygodnie
getin idzie na odstrzał :)

BTW skad Wy bierzecie ta papierowa kase? Macie drukarnie? Mi tam rzadko zdarza sie miec kilka stowek w papierze, a kase wplacam do banku maks 3-4 razy w roku...

MK

Data: 2010-02-12 14:19:36
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"MK" news:hl3k84$940$1inews.gazeta.pl

BTW skad Wy bierzecie ta papierowa kase? Macie drukarnie? Mi tam rzadko
zdarza sie miec kilka stowek w papierze, a kase wplacam do banku maks 3-4
razy w roku...

z ciężko zarobionych pieniędzy na obczyźnie, którą co jakiś czas wymienia
siÄ™ w kantorze bo bankowe kursy nie sÄ… rewelacyjne :)

Data: 2010-02-12 19:47:34
Autor: Krzysztof Halasa
Kwota przelewu vs. GIF & US
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

To dzielenie musi byc bardzo stresujace :-(

Osobiście nie życzę największemu wrogowi pakowania do wpłatomatu około 50K
:)

No ale to troche bez sensu, lepiej zalozyc w pierwszym lepszym mcbanku
konto, wystarczy ze nie bedzie procentowej prowizji przy wplacie i za
chwile przy przelewie.

Nigdy by mi do glowy nie przyszlo wkladanie do wplatomatu wiecej niz
moze 1000 zl. Wyplacic czasem trzeba wiecej, bo np. nie ma oddzialu
w danym miescie, to juz wystarczajaco stresujace.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-11 18:24:23
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"sTav" news:hl1cju$t30$1nemesis.news.neostrada.pl

Dzięki za info :)

Data: 2010-02-11 15:23:24
Autor: Valdi
Kwota przelewu vs. GIF & US
"Kamil Jońca" news:87aavgc6as.fsfalfa.kjonca

Od 0.01 PLN ("każdy który wyda się podejrzany" ) mog± zgłosić, a powyżej
równowarto¶ci 15KEUR maj± obowi±zek zgłosić  do GIIF.
Do us to chyba banki nie maj± obowi±zku zgłaszać.

Litrowy kufelek pszeniczniaka z pulchn± piank± dla Ciebie Kamilu! :)

Kwota przelewu vs. GIF & US