Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków

Data: 2016-11-23 15:32:10
Autor: Mariusz
Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków
Witam

Jak wiadomo kwota wolna od zajęcia to aktualnie 1387,50 zł.

Ale nie jestem pewny jak to teraz aktualnie liczyć. Bo na przykład mam konta w bankach:

- Alior
- Bzwbk

I ktoś (osoba prywatna), przesłała mi na rachunek w Alior przykładowo 800zł.

Ale ja potrzebuję tych pieniędzy na rachunku Bzwbk, więc robię sobie tam przelew na tą kwotę. I teraz jak według ustawy to jest liczone. Czy przelewy miedzy swoimi rachunkami wliczają się w tą kwotę wolną czy nie?.

Czy przy tej operacji nabiło mi już 1600zł (wpływy 2x800), i 212,50zł zostanie zajęte przez komornika ?.

Dodam że mam 2 komorników, zbieg egzekucji. Ale jak na razie nie mam na tych rachunkach żadnego zajęcia. Przynajmniej mi się tak wydaję, bo na wcześniejszym koncie które zamknąłem miałem blokadę na kwotę długu. Tutaj nie mam żadnej blokady. Komornika spłacam w ratach.

Z góry dziękuje za odpowiedz.

Data: 2016-11-27 09:29:49
Autor: Marek
On Wed, 23 Nov 2016 15:32:10 -0800 (PST), Mariusz <cmx@data.pl> wrote:
Jak wiadomo kwota wolna od zajęcia to aktualnie 1387,50 zł.

Kwota wolna to coś koło 11tys a nie powyższa.

--
Marek

Data: 2016-11-27 03:15:11
Autor: Kris
W dniu niedziela, 27 listopada 2016 09:29:53 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
On Wed, 23 Nov 2016 15:32:10 -0800 (PST), Mariusz <cmx@data.pl> wrote:
> Jak wiadomo kwota wolna od zajęcia to aktualnie 1387,50 zł.

Kwota wolna to coś koło 11tys a nie powyższa.

Mylisz się

Data: 2016-11-27 16:08:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków

"Kris" f87b5e2b-630a-4b89-a8ee-9770f38905c3@googlegroups.com

> Jak wiadomo kwota wolna od zajęcia to aktualnie 1387,50 zł.

Kwota wolna to coś koło 11tys a nie powyższa.

: Mylisz się

Zacznijcie się może obrzucać linkami doregulacyjnymi. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-11-29 10:15:36
Autor: Marek
Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków
On Sun, 27 Nov 2016 03:15:11 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Mylisz się

To sprecyzuj o jakiej kwocie mówisz. Kwota wolna od zajęcia środków na rachunku to circa 11k.

--
Marek

Data: 2016-11-29 01:23:35
Autor: Kris
W dniu wtorek, 29 listopada 2016 10:15:42 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
On Sun, 27 Nov 2016 03:15:11 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
> Mylisz się

To sprecyzuj o jakiej kwocie mówisz. Kwota wolna od zajęcia środków na rachunku to circa 11k.
Mylisz sie
Kwota ta to równowartość 75% minimalnego wynagrodzenia za pracę, aktualnie to 1387,50zł (minimalne wynagrodzenie w 2016r - 1850zł*75%=1387,50zł).
Obowiązuje ona dla każdego miesiąca oddzielnie

Data: 2016-11-29 15:23:34
Autor: Marek
Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków
On Tue, 29 Nov 2016 01:23:35 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Mylisz sie

Bzdura, cytujęj za http://m.bankier.pl/wiadomosc/Ile-moze-zajac-komornik-nowe-limity-w-2016-roku-i-zmiany-w-przepisach-7331226.html Kwota wolna to środki do wysokości trzykrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. Jest to wynagrodzenie ogłaszane co miesiąc przez Główny Urząd Statystyczny. Na styczeń 2016 roku wynosiło 4101,36 zł, zatem dłużnik mógł dysponować trzykrotnością tej kwoty, czyli 12 304,08 zł.

--
Marek

Data: 2016-11-29 15:38:00
Autor: Marek
On Tue, 29 Nov 2016 15:23:34 +0100, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Bzdura, cytujęj za http://m.bankier.pl/wiadomosc/Ile-moze-zajac-komornik-nowe-limity-w-2016-roku-i-zmiany-w-przepisach-7331226.html

Dobra, cofam. A wystarczyło napisać, że się zmieniło.

--
Marek

Data: 2016-11-29 06:44:04
Autor: Kris
W dniu wtorek, 29 listopada 2016 15:38:31 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Dobra, cofam. A wystarczyło napisać, że się zmieniło.

Jak sam znalazłeś to się lepiej utrwali;)

Data: 2016-11-29 15:38:58
Autor: Liwiusz
wrote:
[...]

Poczytaj aktualne *przepisy*, a nie stare *artykuły internetowe*, to nie będziesz się dalej ośmieszał.

Ale uparty przymuł...

--
Liwiusz

Data: 2016-11-29 18:48:45
Autor: Marek
Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków
On Tue, 29 Nov 2016 15:38:58 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ale uparty przymuł...

Wyluzuj misiu.

--
Marek

Data: 2016-11-30 14:55:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków

"Liwiusz" o1k3u5$kqe$1@node2.news.atman.pl

Poczytaj aktualne *przepisy*,

Są dostępne w necie wraz z datami -- co niekoniecznie jest
prawdą w wypadku artykułów prasowych, gdzie odniesieniem do
,,osi'' czasu bywają słowa: dziś, jutro, wczoraj, czwartek... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków