Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)

Data: 2013-10-26 07:38:14
Autor: Zenek
Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)
Od 5-ciu lat przelewam synowi pieniądze, a więc od 2008. Kwota zwolnienia od podatku wynosi 9637 zł. Aktualnie naliczyłem, że przelałem mu już 9500 zł. Czy w roku 2014 skasuje się kwota przelana w 2008 roku i będzie to coś w stylu 9500-kwota jaką przelałem w roku 2008. Tak to działa?

Data: 2013-10-25 23:10:25
Autor: Adam Klobukowski
Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)
On Saturday, 26 October 2013 07:38:14 UTC+2, Zenek  wrote:
Od 5-ciu lat przelewam synowi pieni±dze, a więc od 2008. Kwota zwolnienia od podatku wynosi 9637 zł. Aktualnie naliczyłem, że przelałem mu już 9500 zł. Czy w roku 2014 skasuje się kwota przelana w 2008 roku i będzie to co¶ w stylu 9500-kwota jak± przelałem w roku 2008. Tak to działa?

W tej chwili nie ma limitów przy pierwszym stopniu pokrewieństwa, tylko trzeba złożyć odpowiedni± deklarację do ZUS o przekazanej kwocie..

AdamK

Data: 2013-10-26 10:14:49
Autor: Garg07.
Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)

Użytkownik "Adam Klobukowski" <adamklobukowski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:11c2ff29-98cb-45e4-b966-

do ZUS o przekazanej kwocie.

I do najbilżeszej parafii rzymskokatolickiej też.

A nie przypadkiem do Urzędu Skarbowego?

Data: 2013-10-26 14:37:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Oct 2013, Adam Klobukowski wrote:

[...]

  Wła¶nie piszesz, że s±.
  Do limitu "nic nie trzeba".

tylko trzeba złożyć odpowiedni± deklarację do ZUS o przekazanej kwocie.

  :) (ZUS)

  Ale po złożeniu deklaracji s± cyrki - już nie wiem, czy rozważano
na .podatki czy tu, ale z litery przepisu wychodzi, że każda
KOLEJNA darowizna musi być "opapierkowana".
  I co gorsza brak papierka "działa wstecz".
  Literalnie wystarczy udowodnić, że po skorzystaniu ze zwolnienia
obdarowany dostał JESZCZE (póĽniej) guzik sztuk jedna, i (tak
wyszło z dyskusji) jest to podstawa do obłożenia podatkiem
od sumy WSZYSTKICH (łapi±cych się w okres 5 lat minus limit
zwolnienia) darowizn.

  Ppp.osłowie wykazali się czujno¶ci±, głosuj±c za wadliw±
logicznie ustaw±... (a co najmniej nie do¶ć jednoznaczn±)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-26 10:02:19
Autor: witek
Zenek wrote:
[...]

tak
to działa jak okienko czasowe

czytaj uwaznie
art 9

2. Jeżeli nabycie własności rzeczy i praw majątkowych od tej samej osoby następuje więcej niż jeden raz, do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych dolicza się wartość rzeczy i praw majątkowych nabytych od tej osoby lub po tej samej osobie w okresie 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie.

czyli jesli dzisiaj chcesz dac darowizny.
to zliczasz, to dzisiajszÄ… darowizne i wszystkie darowizny z lat 2008-2012.
Jesli to nie przekroczyĹ‚o  9637 zl, to jestes czysty.

jesli przekroczyło to podatek nalezy sie od sumy tych darowizn - 9637 zł
od  tak obliczonego podatku nalezy odliczyc podatek juĹĽ zapĹ‚acony wczesniej.

np dzis dajesz darowizne i suma darowizn wyszla 10000 zl
podstawa podatkowanie 10000 -  9637 =  363 zl
podatke 3% = 10.89

jutro dajesz darowizne i suma darowizn wynosi 10100 zl
podstawa opodatkowania 10100 - 9637 = 463 zl

podatek  3% = 13.89 MINUS 10.89 = 3 zlote do doplacenia

i dalej tak.
W nastepnym roku odpadna darowizny z 2008 roku.
ale metoda liczenia jest taka sama.

-- -- -- -- -- -- -- --
teraz druga metoda na niezaplacenie podatku
dajesz darowizne i zgĹ‚aszasz w US, wowczas nawet po przekroczeniu (UWAGA) SUM darowizn  podatku nie placisz.
Ale kazdą darowiznę musisz wowczas zgłaszać tak długo jak długo suma darowizn przekracza kwotę zwolnioną.

uwaga drastyczny
przykład

dałeś synowi 100 tys zł w ubiegłym roku. zgłosiłeś w US, podatku nie zapłaciłeś. podatek nalezy (nie chce mi sie liczyc) założmy 5000 zł.

w tym roku dajesz synowi 100 zł i nie zgłaszasz
i co wychodzi.

suma darowizn z ostatnich 5 lat to 100 100 zł.
podatek do zapłacenia 5001 zł minus podatek do tej pory zapłacony. UWAGA ZERO, bo przeciez go nie zapłaciłeś. do zapłaty 5001 zł.

Nie ma w ustawie zwolnienia od sumowania darowizn zwolnionych na podstawie art 4A.

Wniosek kupienie dziecku lodów nalezy przez nastepne 5 lat zgłaszać w urzedach skarobwych az do wykluczenia darowanych 100 tys zl z okresu podlegającemu zliaczaniu. czyli prawie 6 lat.

Data: 2013-10-26 19:56:18
Autor: Zenek
Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)
Piękne mi to wyjaśniłeś. Dziękuję bardzo takiego wyjaśnienia oczekiwałem. Pozdrawiam

--
Zenon

Data: 2013-10-28 13:24:45
Autor: Michał Jankowski
W dniu 26.10.2013 17:02, witek pisze:

Wniosek kupienie dziecku lodów nalezy przez nastepne 5 lat zgłaszać w
urzedach skarobwych az do wykluczenia darowanych 100 tys zl z okresu
podlegajÄ…cemu zliaczaniu. czyli prawie 6 lat.

LodĂłw to chyba nie, bo karmienie dziecka to chyba pod jakÄ…Ĺ› alimentacjÄ™ czy jak to siÄ™ tam nazywa podpada, a nie pod darowiznÄ™.

Ale juĹĽ balonika, owszem.

   MJ

Data: 2013-10-28 10:11:08
Autor: witek
Michał Jankowski wrote:
[...]

jak dzieciak jest samodzielny,  to nie ma mowy o alimentacji.
lody jak najbardziej sÄ… wowczas darowiznÄ….

uwaga, na małżeństwa z rozdzielonością majątkową.
romantyczna kolacja przy swiecach w knajpie, za którą zapłacił mąż, może skończyś na kodeskie karno-skarbowych za nieujawnienie przychodu do opodatkowania. I ja wcale nie straszę.

Data: 2013-10-28 21:05:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)
On Mon, 28 Oct 2013, witek wrote:

uwaga, na małżeństwa z rozdzielono¶ci± maj±tkow±.
romantyczna kolacja przy swiecach w knajpie, za któr± zapłacił m±ż, może
skończy¶ na kodeskie karno-skarbowych za nieujawnienie przychodu do
opodatkowania. I ja wcale nie straszę.

  E, to chyba było przed ostatni± zmian± w ustawie w przepisie
o zwolnieniu, przyznaję że relatywnie niedawno. Rok? Dwa?
  Od czasu tego zapisu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60057,20131007,zwolnienia-przedmiotowe.html
+++
125) wartość świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń,
  obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych
  do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku
  od spadków i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20;
-- -

....wszelka postać "usługowa" (niedarowiznowa) została faktycznie
zwolniona, chyba zostaje tylko cyrk z darowiznami.
  A ust.20 nie dotyczy rodzielno¶ci maj±tkowej, lecz umów o pracę
(wył±cznie).
  Niemniej przesławne "kanapki dla dziecka" literalnie dopisali
do art.2.1.7 :), tak że maj± już nie tylko "podwójne zwolnienie",
ale wyrażone jasnym przepisem :)

  Ale rzeczywi¶cie, nie wadzi to wszczynaniu postępowań wobec
"ointercyzowanych" małżonków za PRZESZŁE lata, link do prasowego
opisu w którym taka wezwana przez skarbówkę małżonka sporz±dziła
im solidn± listę, pytaj±c czy podpaski też doł±cz±ć, chyba był
na grupie :)

pzdr, Gotfryd

Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)