Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)

Data: 2013-10-25 23:10:25
Autor: Adam Klobukowski
Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)
On Saturday, 26 October 2013 07:38:14 UTC+2, Zenek  wrote:
Od 5-ciu lat przelewam synowi pieniądze, a więc od 2008. Kwota zwolnienia od podatku wynosi 9637 zł. Aktualnie naliczyłem, że przelałem mu już 9500 zł. Czy w roku 2014 skasuje się kwota przelana w 2008 roku i będzie to coś w stylu 9500-kwota jaką przelałem w roku 2008. Tak to działa?

W tej chwili nie ma limitów przy pierwszym stopniu pokrewieństwa, tylko trzeba złożyć odpowiednią deklarację do ZUS o przekazanej kwocie..

AdamK

Data: 2013-10-26 10:14:49
Autor: Garg07.
Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)

Użytkownik "Adam Klobukowski" <adamklobukowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:11c2ff29-98cb-45e4-b966-

do ZUS o przekazanej kwocie.

I do najbilżeszej parafii rzymskokatolickiej też.

A nie przypadkiem do Urzędu Skarbowego?

Data: 2013-10-26 14:37:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Oct 2013, Adam Klobukowski wrote:

[...]

  Właśnie piszesz, że są.
  Do limitu "nic nie trzeba".

tylko trzeba złożyć odpowiednią deklarację do ZUS o przekazanej kwocie.

  :) (ZUS)

  Ale po złożeniu deklaracji są cyrki - już nie wiem, czy rozważano
na .podatki czy tu, ale z litery przepisu wychodzi, że każda
KOLEJNA darowizna musi być "opapierkowana".
  I co gorsza brak papierka "działa wstecz".
  Literalnie wystarczy udowodnić, że po skorzystaniu ze zwolnienia
obdarowany dostał JESZCZE (później) guzik sztuk jedna, i (tak
wyszło z dyskusji) jest to podstawa do obłożenia podatkiem
od sumy WSZYSTKICH (łapiących się w okres 5 lat minus limit
zwolnienia) darowizn.

  Ppp.osłowie wykazali się czujnością, głosując za wadliwą
logicznie ustawą... (a co najmniej nie dość jednoznaczną)

pzdr, Gotfryd

Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)