L4 i druk Z-3 - kto dostarcza dokumenty do ZUS'u?

1 Data: Sierpień 01 2009 17:02:04
Autor: Charles
L4 i druk Z-3 - kto dostarcza dokumenty do ZUS'u?
Witam.
Byłem na okresie wypowiedzenia z powodu redukcji etatu do końca lipca. W trakcie wypowiedzenia przyniosłem do firmy L4. L4 obejmuje również część sierpnia. Z tego co czytałem w necie do ZUSu musi wpłynąć L4 i wypełniony druk Z-3.
Proszę o pomoc ponieważ nie mogę się nigdzie doczytać żeby się dowiedzieć na 100% - kto wypełnia druk Z-3 i kto jest zobligowany do dostarczenia L4 i Z-3 do ZUSu? Ja czy firma, w której byłem zatrudniony?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

2 Data: Sierpień 02 2009 11:13:16
Autor: Bogdan Kwietniak
Re: L4 i druk Z-3 - kto dostarcza dokumenty do ZUS'u?
Charles pisze:
[...]

W firmie w której pracuję druki (Z-3 i ZLA czyli L4) przekazują kadry w momencie rozwiązania umowy.
Choć możesz samodzielnie. Nigdy ZUS nie sprawdzał kto składa druk, jedynie poprawność zawartych danych. I tu może wyniknąć problem jeśli coś będzie nie tak wypełnione - możesz nie znać odpowiedzi na ich pytania.

BogdanKa

3 Data: Sierpień 02 2009 14:06:15
Autor: Charles
Bogdan Kwietniak pisze:
[...]

Piszesz, że mogę złożyć sam, ale czy muszę? Jak to jest? Czy kadry mogą bezkarnie nie złożyć tych papierów w ZUSie i zrzucić ten obowiązek na mnie? Czy jest to gdzieś prawnie uregulowane?
PZDR

4 Data: Sierpień 03 2009 14:53:22
Autor: Herald
Dnia Sun, 02 Aug 2009 14:06:15 +0200, Charles napisał(a):

Bogdan Kwietniak pisze:
[...]

Złożyć możesz sam - jeżeli "kadry" Ci zawierzą i zaufają wydając ten
dokument. oczywiście w Twoim dobrze pojętym interesie byłoby abyą
dostarczył to Z-3 do ZUS ;)

Czy kadry mogą bezkarnie nie złożyć tych papierów w ZUSie i zrzucić ten obowiązek na
mnie?

Tobie faktycznie rozchodzi się o ZŁOŻENIE czy o WYPEŁNIENIE?

Czy jest to gdzieś prawnie uregulowane?

Ustawa z dn. 25 czerwca 1999r. o  świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. z 2005r. nr 31 poz. 267)
oraz ustawa z 30 października 2002r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu
wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. nr 199 poz 1673 z poźn. zm.)

Pokaż w kadrach im Z-3 i stronę nr 3 oraz nr 4 ;) - gdyby mieli problem z
kwestią kto wypełnia Z-3 ;)

L4 i druk Z-3 - kto dostarcza dokumenty do ZUS'u?