LAN kablowo-bezprzewodowy

Data: 2009-07-05 02:49:58
Autor: Michal AKA Miki
LAN kablowo-bezprzewodowy
Witam grupe

Nietypowego rozwiazania szukam. Wymyslil sobie kolega podpiac telewizor Sony Bravia do internetu. Problem w tym, ze telewizor ten ma gniazdo RJ45 (LANowskie), a nie ma wifi, ani USB (znaczy karta wifi na USB nie dziala). Takze do podlaczenia do internetu musi uzyc tego portu LAN. Niestety, routerka ma w innym pokoju i nie usmiecha mu sie ciagnac kabla...

Na chwile obecna zasugerowalem mu ethernet po kablach zasilajacych, ale moze istnieje jakies rozwiazanie ciekawsze? Wydawalo mi sie, ze kiedys widzialem takie 2 interfejsy LAN polaczone radiolinia, ale nie umiem teraz tego znalezc... Widzial to ktos?

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-05 03:17:30
Autor: astro
LAN kablowo-bezprzewodowy
Uzytkownik Michal AKA Miki <jakistammichal@z.onetu.pl> napisal w wiadomosci
[...]

Obok telewizora postaw Access Pointa pracujacego w trybie AP-Client -
odbierajacego sygnal z "normalnego" AP znajdujacego sie w drugim pokoju.
FUT -> pl.comp.sieci.bezprzewodowe
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-07-05 09:13:49
Autor: ToMasz
LAN kablowo-bezprzewodowy
Michal AKA Miki pisze:
Witam grupe

Nietypowego rozwiazania szukam. Wymyslil sobie kolega podpiac telewizor Sony Bravia do internetu.

w celu...? Mozesz mnie oświecic? Człowiek sie całe zycie uczy...

ToMasz

Data: 2009-07-05 08:46:20
Autor: ChrissP.
LAN kablowo-bezprzewodowy
Dnia Sun, 05 Jul 2009 09:13:49 +0200, ToMasz napisał(a):

Michal AKA Miki pisze:
[...]

Na przykład Video On Demand...

Funkcjonuje w UK...

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2009-07-05 13:51:44
Autor: Michal AKA Miki
LAN kablowo-bezprzewodowy

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:h2pioh$fp3$1news.interia.pl...
Michal AKA Miki pisze:
Witam grupe

Nietypowego rozwiazania szukam. Wymyslil sobie kolega podpiac telewizor Sony
Bravia do internetu.

w celu...? Mozesz mnie oświecic? Człowiek sie całe zycie uczy...

Celow jest duzo... skoro ma dostep do internetu, to ma tez dostep do sieci lokalnej i pozwala odtwarzac streamingi z sieci lokalnej (czytaj - z domowego peceta). Oczywiscie nie jest to takie proste, jak DVD odtwarzajace DIVX (bo trzeba sie przebic przez DLNA i jego zabezpieczenia antypirackie), ale jak najbardziej mozliwe.
Sa broadcasty internetowe, ktore mozna odbierac za pomoca LANu, pewnie znajdzie sie tez pare innych zastosowan....
Podobno da sie tez aktualizowac firmware tego telewizora :D przez internet, ale nie wiem, czy to nie plotki...
Generalnie jest to tez pewna alternatywa dla kabli transmisyjnych typu Jack, SCART czy HDMI (oczywiscie ze swoimi ograniczeniami), gdzie zrodlo transmisji jest nieco... dalej :)

Pozdrawiam
Michal

LAN kablowo-bezprzewodowy