LAZIENKA - podyskutujmy

Data: 2010-06-16 00:27:27
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
Jesli ktos walczyl ostatnio z lazienka i ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

1. Wanna - jaka?
Akrylowa czy blaszana? Napewno biala. Bedzie obudowana kafelkami. Krotka, bo szerokosc lazienki to tylko poltora metra - a wiec 150cm (lub 140cm z polka na szczycie). Zwezajaca sie "w nogach", bo w zwezenie ma byc wsunieta umywalka.
Ale jaki material? Akrylowa czy blaszana? Dla jednej osoby w mieszkaniu jesli to ma znaczenie.
Czegos unikac, jakiegos producenta?

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...
Czegoś unikać, jakiegoś producenta?

3. Lazienka jest mala, ma wymiary 150 * 200cm. Ta wanna ma byc, nie natrysk. Do tego w lazience pralka, nad pralka szafka. Umywalka. WC. Bez okna.
Jak dobrac kafelki?
a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?
b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
d) duze fugi, szerokie czy waskie?
e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?
f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo? g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany, czy mozna jasniejsze?
h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego nie kupowac, czego unikac?

Sam uklad sprzetow, punktow oswietlenia - juz jest koncept, ale najwazniejsze to matrial (wanna) i kolorystyka (kafelki).

Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

Data: 2010-06-16 00:48:58
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Wed, 16 Jun 2010 00:27:27 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

3. Lazienka jest mala, ma wymiary 150 * 200cm. Ta wanna ma byc, nie natrysk.

Są wanny polączone z natryskiem - mają rozsuwaną osłonę jak kabina. Dla
mnie nie ma racji bytu łazienka tylko z wanną lub tylko z natryskiem -
zależnie od humoru, nastroju lub kondycji lubię i jedno, i drugie, nie
umiałabym wybrać.

Data: 2010-06-16 08:11:54
Autor: annikka
LAZIENKA - podyskutujmy
W dniu 2010-06-16 00:27, Konrad N.S. pisze:
[...]

Wanna 150cm to maleństwo. Wiem, bo mam taką, akrylową. Zdecydowaliśmy się na nią ze względu na dziecko i tylko ono się w niej teraz kąpie, my bierzemy prysznic, stojąc w niej.
Kąpiel jest niewygodna, bo wymiary wnętrza są niewielkie. Mnie, niewielkiej (158cm) i szczupłej osobie jest w niej ciasno. Zwróć więc uwagę, jak wanna jest wewnątrz wyprofilowana i jeśli masz taką możliwość, przymierz się do niej.
I popieram Ikselkę: jeśli wanna, to tylko z parawanem lub 2 w 1.

A.

Data: 2010-06-17 10:51:21
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
Wanna 150cm to maleństwo. Wiem, bo mam taką, akrylową.
Kąpiel jest niewygodna, bo wymiary wnętrza są niewielkie. Mnie, niewielkiej (158cm) i szczupłej osobie jest w niej ciasno.

Wiem, mam 181, ale niestety:
1. nie ma miejsca na większą niż 140/150cm.
2. W poprzednim domu taką miałem, jakoś sie poskładałem ;) a poważnie: dało się wykapać, znam już ten rozmair, więc decyduję się na to świadomie.

Dziękuję za twój głos w dyskusji.
Z samego materiału - akrylu - jesteś zadowolona?

Data: 2010-06-17 16:33:53
Autor: ąćęłńóśźż
LAZIENKA - podyskutujmy
Jeśli 150 cm starego typu, żeliwna, głęboka, to wymiarami jest OK.
Znalazłbym taką i odświeżył.
Blaszana to będzie gówienko.
Ew. może jakaś szersza niż standardowe 70 cm??

-- -- -

Data: 2010-06-17 16:57:30
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 16:33:53 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Jeśli 150 cm starego typu, żeliwna, głęboka, to wymiarami jest OK.
Znalazłbym taką i odświeżył.

Sama o tym muyślałam, kiedy stała taka u teściów w szopie... Piekna, na
nóżkach. Hmmm, ale jak odświeżyć?

Data: 2010-06-17 22:34:35
Autor: NotBear
LAZIENKA - podyskutujmy
On 2010-06-17 16:57, Ikselka wrote:
Sama o tym muyślałam, kiedy stała taka u teściów w szopie... Piekna, na
nóżkach. Hmmm, ale jak odświeżyć?

Sa firmy, ktore odnawiaja takie rzeczy. Koszt piaskowania, szpachlowania i malowania 2 lata temu wynosil 500-1000 zl zaleznie od stanu poczatkowego oraz wielkosci wanny.

--
NotBear

Data: 2010-06-16 09:44:48
Autor: tomekp
LAZIENKA - podyskutujmy
On 16.06.2010 00:27, Konrad N.S. wrote:
Jesli ktos walczyl ostatnio z lazienka i ma doswiadczenia albo przemyslenia -
prosze o pomoc.

1. Wanna - jaka?
Akrylowa czy blaszana?

Zamontowałem akrylową bo moja Pani swierdziła ze ładna. Dla mnie to nieporozumienie. Pomijajac problemy z montażem (bo te wanny nie trzymaja wymiarów) to teraz trzeba sie z nia obchodzic jak z jajkiem. Po niedlugim czasie ktos cos upuscil i juz jest wglebienie, niewiele brakowalo do dziury na wylot. A nie byla tania - Poolspa. Te wszystkie wygibasy zmniejszaja jej pojemnosc i mimo standardowej szerokosci nie da sie w niej postawic np. wanienki dla dziecka. Załuję, że nie kupilem wanny stalowej kaldewei.

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
Moim zdaniem zupełnie bez sensu. Bywa ze zachodza kamieniem i po pewnym czasie trudno zmienic temperature. Kup zwykla z zaworem kulowym ale dobrej firmy, np. Grohe.

Data: 2010-06-17 11:05:46
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
[...]

Wspominałem już, że miałm wannę w poprzednim domu.
I do dziś nie wiem, jaka to była wanna. Wydawało mi się, że akrylowa, bo zdecydowanie była "ciepła", zawsze sidanie w niej nigdy nie było przykre.
akle z kolei nie była ona "miękka", czy "plastyczna" tak jak akrylowe.
więc może była to blaszana/stalowa w ociepleniu? - Czy takie rzeczy są praktykowane?

Kup zwykla z zaworem kulowym ale dobrej firmy, np. Grohe.

Dziekuję za podanie przykładowej marki, na tym nie znam się zupełnie.

Data: 2010-06-16 11:05:25
Autor: Druid29
LAZIENKA - podyskutujmy

Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezyWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000c76.4c17fe4fnewsgate.onet.pl...
[...]

Moim zdaniem akrylowa jest przyjemniejsza w użytkowaniu bo materiał jest cieplejszy w dotyku. Wanna koniecznie z parawanem. Raczej bez zwężeń, umywalkę pewnie i tak dasz radę powiesić.

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...
Czegoś unikać, jakiegoś producenta?
Bateria jednouchwytowa dobrego producenta (np. Grohe, Hangrohe, Kludi, Hansa). Są gotowe zestawy łazienkowe (bateria umywalkowa, wannowa, szłuchawka, wąż do prysznica, drążek) po korzystnych cenach. Ja bym unikał tanich baterii i baterii w marketach budowlanych.

[...]
Zdecydowanie jasne.

b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
Tradycyjnie.

c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
Można też mniejsze. Nie tyle wymiar jest istotny, co pomysł na ułożenie.
Co prawda nie do łazienki, lecz do kuchni szukałem kafelek o odpowiednich wymiarach, kolorze i cenie. po kilku miesiącach szukania udało się coś

d) duze fugi, szerokie czy waskie?
Wąskie fugi (krzyżyki 2mm), zbliżone odcieniem do kafelek lub srebrno-szare.

e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?
Tu nie ma reguł. Jeśli tak zależy Ci na przestrzeni, to zaprojektuj jak najwięcej jasnych powierzchni bez dodatkowych dekorów. Bardzo dobrze wygląda pokrycie części powierzchni ścian gładzią i zróżnicowanie wysokości ułożenia kafelek (choć wymaga dużo więcej pracy).

f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
Kafelki ścienne nie nadają się na podłogę - są za słabe. Ciemniejszy kolor jest bardziej praktyczny.

g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany,
czy mozna jasniejsze?
Można, ale po co? Lubisz wycierać podłogę po każdym skorzystaniu z łazienki?

h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego
nie kupowac, czego unikac?
Klasa ścieralności liczy się dla gresu czy terakoty w wiatrołapie. Odporność na uderzenia - głównie w kuchni. W łaziene liczy się wygląd i łatwość utrzymania w czystości. Moim zdaniem liczy się także to, aby niewielkie zabrudzenia nie były za bardzo widoczne. Unikać gresu na ściany - bardzo trudno wierci się w tym dziury.

Sam uklad sprzetow, punktow oswietlenia - juz jest koncept, ale najwazniejsze
to matrial (wanna) i kolorystyka (kafelki).

Sam pomysł na układ sprzętów to bardzo mało, skoro pytasz się o tak wiele rzeczy. Dobry projekt musi stanowić całość stylistyczną i funkcjonalną, a nie zlepek dobrych pomysłów.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-06-16 22:00:45
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Wed, 16 Jun 2010 11:05:25 +0200, Druid29 napisał(a):

Moim zdaniem akrylowa jest przyjemniejsza w użytkowaniu bo materiał jest cieplejszy w dotyku.

Mam metalową - nie narzekałam nigdy. Przecież kiedy naleję do niej gorącej
wody, wanna jest gorąca :-)

Akrylowej nie wolno traktowac proszkami do czyszczenia i innymi
sybstancjami. Metalowa się tego nie boi. A ja szoruję co popadnie, bez
wyjątku. Jak coś się do szorowania nie nadaje, to nie ma racji bytu ;-)

Data: 2010-06-16 22:38:35
Autor: lukas
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia 16-06-2010 o 22:00:45 Ikselka <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

Mam metalową - nie narzekałam nigdy.

a jakiej firmy i jaki model?

--
Pozdrawiam,
  lukas

Data: 2010-06-17 13:58:11
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Wed, 16 Jun 2010 22:38:35 +0200, lukas napisał(a):

Dnia 16-06-2010 o 22:00:45 Ikselka <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

Mam metalową - nie narzekałam nigdy.

a jakiej firmy i jaki model?

Mam bardzo podobną do tej, prawie identyczną, bez udziwnień u
pseudousprawnień:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.roca.pl/temp/upload/stare/contesa-plus-wanna-stalowa-a237360000.jpg&imgrefurl=http://www.roca.pl/produkt-wanny-stalowe-contesa-plus-170x70-cm/878/4/62&usg=__XS5N08pJFAAfnWi9bwFy3I787ts=&h=400&w=400&sz=39&hl=pl&start=26&um=1&itbs=1&tbnid=0GgVzvn5kTmsZM:&tbnh=124&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dwanna%2Bmetalowa%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1
Kupiona już bardzo dawno, czekała w skłądziku na wykorzystanie, więc nie
pamiętam modelu, ale na pewno tańsza, niż ta.

Data: 2010-06-16 23:55:21
Autor: Borys Pogoreło
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Wed, 16 Jun 2010 22:00:45 +0200, Ikselka napisał(a):

Moim zdaniem akrylowa jest przyjemniejsza w użytkowaniu bo materiał jest cieplejszy w dotyku.

Mam metalową - nie narzekałam nigdy. Przecież kiedy naleję do niej gorącej
wody, wanna jest gorąca :-)

 Ale kiedy chcesz wziąć prysznic, to jest zimna. Podobnie jeśli chcesz
wskoczyć do niej od razu, zanim naleje się więcej wody.

 No i łatwiej w niej o siniaka :)

 Ja już mam dość wanien metalowych.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-17 14:04:36
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Wed, 16 Jun 2010 23:55:21 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

Przecież można sobie matę podłożyć pod stopy, a i znowu bez przesady z tym zimnem. Ileż toto może mieć stopni? Przecież nie mniej, niż temperatura w mieszkaniu. No ludzie.
I to mężczyzna pisze ;-)

Podobnie jeśli chcesz
wskoczyć do niej od razu, zanim naleje się więcej wody.

Ale ja nie chcę ani wskakiwać, ani od razu - jeśli korzystam z wanny, to robię sobie kąpiel z pianą i wszelkimi "ansami", więc celebruję, muszę mieć na to czas :-)

 No i łatwiej w niej o siniaka :)

Wanna nie jest do wskakiwania.
A do akrylowej można wskoczyć bez uszczerbku dla... wanny?
:-P

 Ja już mam dość wanien metalowych.

Metal to metal. Musi być szorowalny, to jedyne moje wymaganie. Marzy mi się wręcz wanna nierdzewna, ale nie produkują chyba ładnych wzorów. Marzy mi się taka w fasonie retro, naśladująca starodawną cynową, z ozdóbkami, na pięknych nóżkach... Mniam :-

Data: 2010-06-17 14:52:09
Autor: Borys Pogoreło
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:04:36 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

 A co, lubię mieć wygodnie i komfortowo ;)

 I nie chodzi tylko o stopy. Ciężko się bierze prysznic w wannie metalowej.
Na siedząco niewygodnie i zimno, na stojąco zalejesz pół łazienki i masz
mało miejsca dookoła.

[...]

 Jeśli ma się jednocześnie wannę i prysznic (najlepsze rozwiązanie) to
można robić rytuały i nie przejmować się tym, z czego jest zrobiona wanna.
Niestety jeśli ma ona spełniać rolę prysznica to nie jest już tak fajnie.

 No i łatwiej w niej o siniaka :)

Wanna nie jest do wskakiwania.
A do akrylowej można wskoczyć bez uszczerbku dla... wanny?
:-P

 Chodzi mi bardziej o jakiś niekontrolowany zamach, który dla biorącego
kąpiel ma mniejsze konsekwencje w akrylowej... Albo wręcz wyrżnięcie głową.

[...]

 Ja jestem jak najdalej od takiego retro. Więc się nie zrozumiemy ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-17 09:16:21
Autor: Druid29
LAZIENKA - podyskutujmy

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:v908kkwz7oee.37sg2khr8m1w$.dlg40tude.net...
Akrylowej nie wolno traktowac proszkami do czyszczenia i innymi
sybstancjami. Metalowa się tego nie boi. A ja szoruję co popadnie, bez
wyjątku. Jak coś się do szorowania nie nadaje, to nie ma racji bytu ;-)

Ja też traktowałem akrylową wannę czym popadnie (z wyjątkiem piasku :)) i przez 8 lat nie stwierdziłem niczego niepokojącego (była to jakaś czeska wanna kupiona w Obi). Akrylowa wanna ma jeszcze tą zaletę, że w razie zadrapania lub zmatowienia można ją wypolerować jak lakier samochodowy.

Druid29

Data: 2010-06-17 14:06:41
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 09:16:21 +0200, Druid29 napisał(a):

[...]

Z tego, co słysze od znajomych, psioczą na akryle. Może to zależy od formy
- kiedyś czeski wyrób generalnie był dobry, nie tylko w tej branży.

Data: 2010-06-19 12:02:37
Autor: Sierp
LAZIENKA - podyskutujmy
Ikselka pisze:
Akrylowej nie wolno traktowac proszkami do czyszczenia i innymi
sybstancjami. Metalowa się tego nie boi. A ja szoruję co popadnie, bez
wyjątku. Jak coś się do szorowania nie nadaje, to nie ma racji bytu ;-)

niby nie mozna, ale u nas jakos szorujemy od 5 lat i nie widac specjalnych zniszczen
oczywiscie, czasem sa ryski na powierzchni (na dnie) ale niewidoczne, chyba, ze bardzo sie przygladasz - byc moze od szorowania, byc moze od soli (kiedys czytalem, ze moze sie tak dziac) - ale nie widac i nie przeszkadza

na poczatku uzytkowania upuscilem klucz francuski na wanne. W stalowej pewnie bylby odprysk, tutaj jest male wglebienie, ktore mi nie przeszkadza (jak wiem gdzie jest, to widze, jak nie wiem, to nie :-)

Rodzice kiedys mieli stalowa, ja mam akrylowa i jestem ze zmiany zadowolony.

Co do baterii - unikalbym tanszych z marketow... chyba, ze wiesz co kupujesz. Kupilem taka, ma (jak sie okazalo) nietypowe głowice, ktore nie dosc ze sa trudne do dostania (praktycznie nie moge ich znalezc) to jeszcze aby nic nie kapalo, trzeba wymieniac raz/dwa razy na rok :/

Sierp

Data: 2010-06-17 11:15:53
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
Wanna
Raczej bez zwężeń, umywalkę pewnie i tak dasz radę powiesić.

Walczę w tej łazience o kadzy centymetr, więc nie tylko umywalka mniejsza, ale planowałem zwezenie wanny "w nogach" by umywalke jeszcze o te 15cm przesunac.
Ma topozwolic na swobodniejsze przejscie wdluz sciany dalej.

[...]

Dzięki za podpowiedz i sugestie, poogladam te urzadzenia.

Sam pomysł na układ sprzętów to bardzo mało, skoro pytasz się o tak wiele rzeczy. Dobry projekt musi stanowić całość stylistyczną i funkcjonalną, a nie zlepek dobrych pomysłów.

Cały czas nad tym myslę, a tutaj grupa i Ty bardzo mi pomagacie.
Dziękuję!

Data: 2010-06-16 13:27:32
Autor: LEPEK
LAZIENKA - podyskutujmy
Konrad N.S. pisze:

1. Wanna - jaka?
Akrylowa czy blaszana?
Akrylowa. Jest mniej "akustyczna" i cieplejsza (woda w niej też dłużej ciepło trzyma).

Jak dobrac kafelki?
a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?
Im jaśniejsze, tym niby mniej zmniejsza (na powiększenie nie licz ;) ).

b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
Tradycyjnie - im mniej linii podziału, tym mniej zmniejsza.

c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
To chyba rzecz gustu, ważniejsza jest fuga. Ja jestem zwolennikiem małych.

d) duze fugi, szerokie czy waskie?
Wąskie. Szerokie stosuje się zwykle przy dużych kaflach oraz wtedy, gdy ściany są krzywe i potrzebny jest margines na krzywizny, albo gdy się kafelkarzowi spieszy (łatwiej się kładzie szeroką).

U ciebie chyba duże kafle z wąską fugą byłoby najlepiej.

e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?
IMO skończyć na pewnej wysokości (np. parę - paręnaście cm poniżej górnej linii drzwi).

f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
Te same, to by wychodziło, że podłogowe dasz na ścianę, bo ściennych na podłogę się nie daje. Można, ja tak mam, ale tylko na części. Na całości bym nie dał.

g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany, czy mozna jasniejsze?
Zwykle ciemniejsze na podłogę.
Przejrzyj katalogi (nie koniecznie "kafelkowe", ale różne - takie z OBI, IKEA, itp., gdzie są prezentowane różnie rzeczy w łazienkach i popatrz na wszystkie zdjęcia tych łazienek) i zobacz, jakie rozwiązania się stosuje.

Weź też pod uwagę, że w tak małej łazience ta glazura i terakota będzie jedynie dodatkiem do reszty...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-06-17 12:08:40
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
> [...]

To chyba rzecz gustu, ważniejsza jest fuga. Ja jestem zwolennikiem małych.
U ciebie chyba duże kafle z wąską fugą byłoby najlepiej.

Zastanawiam sie tylko jak dalece duze w malym pomieszczeniu (150*200cm) moga byc?
Czy nie bedzie przesada np. 32*32 lub 33*33?
Albo czy moga byc kafle prostokatne 25*80 polozone w poziomie? nie bedzie to groteska?

> [...]
pomieszczenia?
IMO skończyć na pewnej wysokości (np. parę - paręnaście cm poniżej górnej linii drzwi).

Myslalem do sufitu. Widzialem jedna linia ponad drzwi. widywalem rownoz drzwiami. ale ponizej? Napewno tak moze byc?

Weź też pod uwagę, że w tak małej łazience ta glazura i terakota będzie jedynie dodatkiem do reszty...

wiem, i stad tyle moich watpliwosci.

Data: 2010-06-17 12:38:23
Autor: LEPEK
LAZIENKA - podyskutujmy
Konrad N.S. pisze:

Albo czy moga byc kafle prostokatne 25*80 polozone w poziomie? nie bedzie to groteska?

IMO nie. Szczególnie, jak fuga będzie wąziutka. Mam tak w kuchni (rozmiar chyba właśnie taki) i wygląda OK. A przecież też mała powierzchnia - pasek tylko pomiędzy blatem a szafkami.

Myslalem do sufitu. Widzialem jedna linia ponad drzwi. widywalem rownoz drzwiami. ale ponizej? Napewno tak moze byc?

Móc to może - np. u mnie ;).
Tylko w obszarze kabiny mam jedną linię więcej (kafle dość duże), reszta kończy się z 10-15 cm poniżej górnej krawędzi futryny. W takim przypadku malowana ściana nad kaflami nie stanowi jedynie wąskiego paska i to jest dla mnie plus.

A tak przy okazji - ja cię proszę ;), zrób sobie dobre oświetlenie przy lustrze. Czyli takie, które świeci z okolic lustra prosto w twarz (może być lekko wyżej, niż oczy, żeby nie raziło). Strasznie mnie wkurza, jak światło jest z góry, odsunięte od lustra ponad 30 cm - chcę się dokładniej ogolić, zbliżam się do lustra i... cień zasłania mi twarz :/ Choć to nie ja się będę w nim przeglądał oczywiście :)

Pozdr,

Data: 2010-06-17 14:09:26
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 12:08:40 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

Weź też pod uwagę, że w tak małej łazience ta glazura i terakota będzie jedynie dodatkiem do reszty...

wiem, i stad tyle moich watpliwosci.

Dla mnie jest jedno kryterium doboru wielkości płytek w łazience i kuchni:
jak najmniej spoin. Czyli płytki jak największe, spoiny jak najwęższe,
oczywiście względy proporcji wielkosci płytek do wielkości pomieszczenia
też się liczą.

Data: 2010-06-17 14:18:05
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
Dla mnie jest jedno kryterium doboru wielkości płytek w łazience i kuchni:
jak najmniej spoin. Czyli płytki jak największe, spoiny jak najwęższe

w kuchni zogoda, bo tam sa tluszcze, jedzenie moze odskakiwac z deski krojone, mieso ubijane i inne - to wszystko brudzi..
Ale w lazience tez? Nigdy nie zwracalem na to uwagi - ba, wrecz paradoksalnie myslalem, ze szersze spoiny beda lepsze (przynajmniej wizualnie)

Data: 2010-06-17 14:34:48
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:18:05 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

[...]

Tylko wizualnie. W łazience też się lubi coś rozsypać, może się rozlać
szmpon czy farba do włosów lub jakiś barwiący środek i zaschnąć zanim
zauważymy - kiedyś rozlał mi się Tytan, taki do WC. Butelka spadła z półki,
bo ktoś krzywo postawił lub strącił i wyszedł  tytan zasechł i jednak
zabarwił spoinę. Trudnoi było go wypłukać po zaschnięciu, a i szerokas
spoina była w tym miejscu akurat niewygładzona jak trzeba. Generalnie
spoiny się brudzą, mogą też zacząć pleśnieć i wtedy z nimi tym większy
kłopot, jeśli są szerokie - duża powierzchnia nasiąkania wodą. Też to
"przerobiłam". Nie mówiac o minimalnym wycieku z pralki pod spodem, który
długomniezauważony spowodował trwałe zabarwienie spoin.

Data: 2010-06-17 14:36:14
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:18:05 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

w kuchni zogoda, bo tam sa tluszcze, jedzenie moze odskakiwac z deski krojone, mieso ubijane

I jeszcze jedno: ubijam mięso w torebce do mrożonek - nie pryska, podłoga i
ściany czyste, deska czysta, tłuczek czysty, a torebkę wyrzucam :-)

Data: 2010-06-18 09:32:31
Autor: LEPEK
LAZIENKA - podyskutujmy
Ikselka pisze:

I jeszcze jedno: ubijam mięso w torebce do mrożonek - nie pryska, podłoga i
ściany czyste, deska czysta, tłuczek czysty, a torebkę wyrzucam :-)

Wystarczy folia spożywcza - jest na tyle elastyczna, że się zwykle nie drze. W ostateczności torebka foliowa :)

Pozdr,

Data: 2010-06-16 18:55:45
Autor: Jackare
LAZIENKA - podyskutujmy
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezyWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000c76.4c17fe4fnewsgate.onet.pl...

Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

Przeymyślenia i dosiadczenia jakieś tam mam - prowadzę zakład instalacyjny wiec ileś tam łazienek widziałem przed, po i w trakcie remontu.
w malutkiej łazience należy unikać dekorów, dodatków itp. Fajnie wyglądają zaraz po ułożeniu płytek, ale wstawienie sprzętów natychmiast zabiera cały efekt.
Jasne kolory i lustra powiększają - ciemnie pomniejszają.
Jeżeli masz krzywe ściany (rogi nie trzymają kątów prostych) połóż na podłodze kafelki w karo. Przy położeniu prostym linie fug wydobędą krzywe linie ścian. Można też położyć płytki prosto ale na zakładkę.
Bateria termostatyczna ma sens w przypadku CWU dostarczanej centralnie lub z zasobbnika (bojlera). Przy grzaniu przepływowym (junkers, ogrzewacz elektr,) nie ma sensu.
fugi możliwie jak najwęższe.
Wanny akrylowe są ładne, stalowe są dobre. Drogie wanny akrylowe marki "KOŁO" mają poronione systemy nóżek. Totalna pomyłka. Uważam że jeśli wanna akrylowa to tylko w nośniku styropianiowym.
Wannę stalową można wygłuszyć i ocipelić pokrywając ją z zewnątrz wartwą pianki montażowej
Wysokość kładzenia kafelek może zależeć od kilku czynników. Jeżeli w twoim sufice są wyjścia kanalizacji sąsiada z góry i wchodzą do pionów przez ściany to czasem lepiej jest nie kafelkować ponad te rury - mogę pokazać zdjęcia modelowego spieprzenia takich kafelek.
Baterie warto brać firmowe, np roca, kludi, grohe, kfa. Są drogie ale ciche i trwałe.
Jeżeli zdecydujesz się dać na ścianę płytki z prasowanego gresu licz się z tym, że na wywiercenie jedengo otworu zużyjesz jedno wiertło diamentowe kosztujące około 60 zł. Tak samo z podłogą ale tam się mniej wierci.
W kafelkach zwraca się uwagę na trzymanie wymiarów i płaskość powierzchni. Ja mam bardzo dobre doświadczenia z płytkami tureckimi i hiszpańskimi. U polskich producentów np paradyż, opczno, tubądzin  trzymanie wymiarów i płaskość powierzchni bywa tragiczną fikcją. Płytki 20x20 potrafią się różnić wymiarami o nawet o 3 mm i są powyginane w "łódki"
Jeżeli planowany remont ma wystarczyć na długie lata użyj materiałów i kolorów które nie znudzą się i nie opatrzą w drugim roku, tzn kolory naturalne: pastelowe, łagodne beże i brązy lub szarości, naturalne kolory i faktury materiałów: kamień, drewno, nienahalne wykończenia metalowe. Zadbaj o sensowne oświetlenie
Instalacja elektryczna - zwracać uwagę na strefy bezpieczeństwa.
Ogrzewanie - nie wolno montować grzejników nad muszlą wc.
--
Jackare

Data: 2010-06-17 12:25:31
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
w malutkiej łazience należy unikać dekorów, dodatków itp.

Jesli mowa o wstawkach w plytki - to ich nie bedzie, tylko plytki, bez ozdobnikow, zadnych.

Jasne kolory i lustra powiększają - ciemnie pomniejszają.
fugi możliwie jak najwęższe.

Oki.

Jeżeli masz krzywe ściany (rogi nie trzymają kątów prostych) połóż na podłodze kafelki w karo. Przy położeniu prostym linie fug wydobędą krzywe linie ścian. Można też położyć płytki prosto ale na zakładkę.

Ok, tego nie wiedzialem.

Bateria termostatyczna ma sens w przypadku CWU dostarczanej centralnie
Jeste zasilanie z"z miasta, wiec pasuje. Jedynie przeraza koszt baterii w porownaniu do zwyklej.

Wanny akrylowe są ładne, stalowe są dobre.
Wannę stalową można wygłuszyć i ocipelić pokrywając ją z zewnątrz wartwą pianki montażowej

Cene, dziekuje.

[...]

Kolory - tak wlasnie myslalem.
Oswietlenie to dwa punkty w lustrze (oprawy tu pozwolą tylko na 40W), oraz trzeci w suficie (60W).

Instalacja elektryczna - zwracać uwagę na strefy bezpieczeństwa.

Tzn? Zeby nie bylo gniazdkla albo punktu swietlnego nad wanna, tam gdzie para moze sie skraplac i splywac po siwanie woda?

Ogrzewanie - nie wolno montować grzejników nad muszlą wc.

Tak nie bedzie, ale - przez ciekawosc - dlaczego?
Przy okazji: grzejnik zeliwny, ciezki i nieestetyczny zastapiony ma być drabinką, ładną, na której mozna suszyc lub wygrzac recznik.

Jackare, bardzo dziękuję za twoj cenny glos i porady.

Data: 2010-06-18 07:11:53
Autor: Jackare
LAZIENKA - podyskutujmy
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezyWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000d38.4c19f81bnewsgate.onet.pl...

Instalacja elektryczna - zwracać uwagę na strefy bezpieczeństwa.

Tzn? Zeby nie bylo gniazdkla albo punktu swietlnego nad wanna, tam gdzie para
moze sie skraplac i splywac po siwanie woda?

Wpisz sobie frazę łazienka strefy bezpieństwa w googla i wszystko znajdziesz- to są wyciągi z norm

Ogrzewanie - nie wolno montować grzejników nad muszlą wc.

Tak nie bedzie, ale - przez ciekawosc - dlaczego?
Zabraniają tego przepisyPB. Chodzi o ochorne zdrowia. Cyrkulacja naogrzewanego przez grzejnik powietrza będzie rozsiewać po otoczeniu drobnoutroje zyjące w muszli i (co raczej mniej istotne) rozprzestrzeniać przykre zapachy.
--
Jackare

Data: 2010-06-19 08:06:19
Autor: zil0g
LAZIENKA - podyskutujmy
*Jackare* wdusil[a] knefle:

Jeżeli zdecydujesz się dać na ścianę płytki z prasowanego gresu licz się z tym, że na wywiercenie jedengo otworu zużyjesz jedno wiertło diamentowe kosztujące około 60 zł. Tak samo z podłogą ale tam się mniej wierci.

Wiertła za 15zeta starczaja na 4 otwory w gresie 8mm.

Data: 2010-06-19 19:09:01
Autor: Jackare
LAZIENKA - podyskutujmy
Użytkownik "zil0g" <zil0g@megapolis.prl> napisał w wiadomości news:1276934782_prd$zil0gcyberdyne.pl...
*Jackare* wdusil[a] knefle:

[...]

Wszystko zależy od gresu, od rodzaju i umiejscowienia otworu. Miałem nieprzyjemność wiercić w gresach gdzie na jeden otwór schodziło jedno wiertło diamentowe za 60 zł i musiliśmy liczyć klientowi te wiertła jak materiał do zużycia. Cóż - konsekwencja wyboru takiego gresu. Zwykłe (tzn dobre) widie nawet nie "brały" powierzchni tych płytek.
--
Jackare

Data: 2010-06-19 19:42:07
Autor: zil0g
LAZIENKA - podyskutujmy
[...]

No wlasnie tymi diamentowymi jakos gorzej mi sie wiercilo, kupilem
takie o kształcie grota i tymi szlo znacznie lepiej. Nie wolno tylko
przekroczyc obrotow znamionowych i przerwac chlodzenia woda.

Data: 2010-06-16 21:19:25
Autor: Borys Pogoreło
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Wed, 16 Jun 2010 00:27:27 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

1. Wanna - jaka?
Akrylowa czy blaszana?

 Blaszana wytrzymalsza, ale w akrylowej cieplej w cztery litery.

Napewno biala. Bedzie obudowana kafelkami. Krotka, bo szerokosc lazienki to tylko poltora metra - a wiec 150cm (lub 140cm z polka na

 To bardziej do kąpania zwierzaka, a nie siebie...
 Ledwo nogi rozprostujesz.
 No ale tego nie przeskoczysz.

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?

 Zawsze jest sens, wygodna rzecz.

Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...

 Można, ale jest to niewygodne i wszystko zachlapiesz. Zawsze są parawany,
ale one z kolei denerwują i się kleją do ciała.

 Miejsca na odrębną kabinę prysznicową pewnie nie znajdziesz, więc będziesz
się męczył. Zwłaszcza w blaszanej wannie, której gdzie nie dotkniesz to
będzie zimna.

a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?

 Powiększy duże lustro/lustra a nie kafelki.

e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z drzwiami?

 Dociągniesz do sufitu to będziesz miał łazienkę jak natrysk na basenie.

g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany, czy mozna jasniejsze?

 Jeśli lubisz często sprzątać to kładź ciemne ;)

h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego nie kupowac, czego unikac?

 Kupuj takie na których nie wywiniesz orła gdy będą mokre.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-17 12:31:55
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
 Blaszana wytrzymalsza, ale w akrylowej cieplej w cztery litery.

wciaz wiem, ze nic nie wiem.
Zaczynam sie sklaniac ku blaszanej w styropianie.

> 150cm (lub 140cm z polka  To bardziej do kąpania zwierzaka, a nie siebie...
 Ledwo nogi rozprostujesz.
 No ale tego nie przeskoczysz.

I wiem, i juz tak mialem, wiec tu wybieram te 140/150cm swiadomie.

 Powiększy duże lustro/lustra a nie kafelki.

Beda jasne, duze kafle. A lustro... tylko jedno. Za to jaknajwieksze - o ile mozna mowic o duzym umieszczonym nad zlewem...

Bardzo dziekuje za pomocne porady, za twoj cenny post.

Data: 2010-06-17 13:12:27
Autor: Borys Pogoreło
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 12:31:55 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

 Blaszana wytrzymalsza, ale w akrylowej cieplej w cztery litery.

wciaz wiem, ze nic nie wiem.
Zaczynam sie sklaniac ku blaszanej w styropianie.

 Nie korzystałem z takiej, ale nie sądzę by ten styropian zdziałał cuda.

 W akrylowej możesz się rozsiąść jak dopiero woda się zaczyna nalewać,
zamiast kombinować jak tu nie dotknąć kolejnego zimnego miejsca. W tym
przypadku wolę komfort kosztem wytrzymałości. Metalowa po latach i tak
wygląda parszywie.

 Powiększy duże lustro/lustra a nie kafelki.

Beda jasne, duze kafle. A lustro... tylko jedno. Za to jaknajwieksze - o ile mozna mowic o duzym umieszczonym nad zlewem...

 Pomyśl o lustrze od ściany do ściany. IMO bardzo fajna rzecz w małej
łazience. Lepszej metody na powiększenie pomieszczenia nie ma, poza
burzeniem ścian. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-17 14:12:45
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 13:12:27 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

Metalowa po latach i tak
wygląda parszywie.

Nieprawda. Poprzednią wyrzuciliśmy, bo po prostu była za krótka - poza tym
była jak nowa. Miała 20 lat.

Data: 2010-06-17 14:54:14
Autor: Borys Pogoreło
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:12:45 +0200, Ikselka napisał(a):

Metalowa po latach i tak
wygląda parszywie.

Nieprawda. Poprzednią wyrzuciliśmy, bo po prostu była za krótka - poza tym
była jak nowa. Miała 20 lat.

 No to pogratulować jakości. :)

 Wanny, które znam, mają już popękany lakier i są po prostu nieprzyjemne w
dotyku, bo takie szorstkie. Z drugiej strony pewnie przeżyły tyle, co trzy
akrylowe.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-17 15:24:31
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:54:14 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

20 lat wytrzymywać szorowanie ściernymi proszkami i Ace oraz innymi... Mój
mąż potrafi nanieść pół tony ziemi lub smaru do łazienki, to wanna musiała
być dobra, komunistyczna jeszcze.
Teraz nie robią porządnie emalii.

 Wanny, które znam, mają już popękany lakier i są po prostu nieprzyjemne w
dotyku, bo takie szorstkie. Z drugiej strony pewnie przeżyły tyle, co trzy
akrylowe.

No fakt. Niby można wymienić wannę akrylową częsciej, ale i tak to rujnacja
łazienki...

Data: 2010-06-17 14:11:25
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
[...]

Dobrze jest dać duże lustra naprzeciw siebie - to bardzo optycznie
powiększa łazienkę, daje wrażenie przestrzeni. Ma też znaczenie praktyczne
- można się przeglądać wygodnie, zwłaszcza z tyłu.

Data: 2010-06-17 14:24:39
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
Dobrze jest dać duże lustra naprzeciw siebie - to bardzo optycznie
powiększa łazienkę, daje wrażenie przestrzeni. Ma też znaczenie praktyczne
- można się przeglądać wygodnie, zwłaszcza z tyłu.

Dobry pomysl, ale sie tu nie da ;)
Jedyne miejsce na lustro to nad umywalka. A z tylu, na przeciwleglej do umywlaki scianie sa drzwi.
Moze wiec drzwi bedace lustrem?

Myslalem o lustro-pas (tak tez ktos radzil juz w watku), "rozciagnac" nad umywalka w prawo i lewo na cala dlugosc sciany (lub prawie cala) (250cm).

Nad wanna nie umeiszcze, bo tam grzejnik drabinkowy bedzie.

Data: 2010-06-16 23:46:45
Autor: monia-xyz
LAZIENKA - podyskutujmy
Wymiary jak w mojej byłej łazience... i wszystko w niej zmieściłam... wannę, kompakt, umywalkę 60 i pralkę 40x60...  kwestia jeszcze jak są przyłącza i drzwi rozplanowane...

1. Wanna - jaka?
 miałam wannę też na ścianie 150, ale wykombinowałam tak, że kupiłam nawet dłuższą (chyba 160 lub 170 i ponieważ miała proste brzegi wykułam się w ścianę, żeby ją trochę wpuścić... płytki i tak idą na wierzch więc nie było widać, że coś jest przykombinowane, natomiast w środku miałam więcej miejsca... wanna najprostrza w świecie, żadnych przewężeń i udziwnień w środku...  mi było całkiem wygodnie (wzrost ok. 160)
wanienka z dzieckiem mieściła się bez problemu, jeszcze były luzy dookoła...

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
termostatyczna fajna rzecz... szczególnie jak się ma dzieci...
gdy wanna będzie pełnić funkcję prysznica to można się pokusić... oczywiście nie najtańszą... to posłuży...

[...]

a) zdecydowanie jasne, optycznie powiększają, preferuję neutralne odcienie, tak, żeby wystrój zmieniać kolorami dodatków (ja miałam jasnoszare), optycznie powiększają też płytki z połyskiem, ale to już kwestia gustu... bo modne to podobno jest teraz wszystko...
b) tradycyjnie na ścianach, po skosie można na podłodze to ją powiększy
c) kafle radzę małe, optycznie powiększą pomieszczenie, może jakieś elementy mozaiki... jest taka kolekcja 20x20 chyba w różnych odcieniach z mozaikami, tylko nie pamiętam firmy, gdyby fajnie zaprojektować może fajnie wyglądać...
d) to już zależy od płytek, trzeba byłoby dobrać, ja wolę jak najmniejsze... ale jak to fachowcy się wypowiedzieli czasami płytki są tak krzywe, że tylko fugami można te nierówności zamaskować, tzn. jak są duże fugi, to płytki są od siebie oddalone i tak nie widać różnicy...
e) jak są dzieci to radzę do sufitu (moje dziecię wymyślało takie zabawy, że spływało po kafelkach naokoło...  ale to też kwestia stref mokrych, w takiej małej łazience to raczej strefy mokre są dookoła...  kolejna kwestia to wybór płytek i jakaś koncepcja na wystój... jeżeli można płytki fajnie połączyć z jakimś kolorem na ścianie (oczywiście farba do łazienek) to ciekawie wyglądają takie połączenia

układ sprzętów to kwestia przyłączy, oczywiście można trochę poprzestawiać, ale wtedy trzeba pamiętać o ukryciu nowych rur... i nie wygląda to najładniej...
oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem, co do rodzaju to halogenowe jest w sumie dosyć drogie, mi się paliły często żarówki,  zwykłe energooszczędne nie wiem czy wyjdą takie oszczędne, ponieważ najwięcej mocy pobierają jak się je zapala, więc przy częstym korzystaniu z WC to już nie jest energooszczędne... teraz mam oświetlenie LED - 3 oprawki nad lustrem - kupiłam max mocy, i nadal twierdzę, że nie jest najjaśniej... jako dodatkowe owszem wystarcza...

ponieważ rozkład miałam identyczny podzielę się moim ustawieniem: drzwi na ścianie 1,5 m odsunięte jak najbardziej w lewą stronę, na przeciwległej ścianie wanna (za wanną były jakieś rurki, więc się dało zrobić półeczki zakrywające),  po prawej stronie w rogu pralka 60, między nią a wanną umywalka z szafką 60 szerokości wanny nie pamiętam, w każdym razie zostawały niewielkie szczeliny między tymi urządzeniami. po drugiej stronie WC kompakt,  niejako naprzeciwko umywalki, jak komuś było ciężko to się mógł wesprzeć głową o umywalkę ;-)
Do wanny jednocześnie mogła dojść tylko jedna osoba, (przy myciu dziecka) ale generalnie to w sumie ze 3 osoby na stojąco (obserwatorzy) się pomieściły...
jak jesteś ciekawy jak to wyglądało jakieś zdjęcia mam mogę podesłać... zgłoś się na priva

ze swojego doświadczenia (urządzam właśnie 3 łazienkę) mogę tylko dodać, że sprzęty podniesione na nóżkach, albo wiszące optycznie pokazują więcej podłogi, więc teoretycznie powiększają łazienkę,  brudki widać i na jaśniejszych i na ciemniejszy płytkach (podłoga) kwestia najważniejsza to łatwość w czyszczeniu, ale moim zdaniem to nie wiem jakie musiałyby być, żeby był jakiś problem, chyba o strukturze porowatej to wtedy byłby problem, a takich do łazienek chyba się nie stosuje (raczej na zewnątrz)...
gres jeżeli chciałbyś na ścianę jest najczęściej w dużych płytkach więc nie radzę... dodatkowo trudno się w nim wierci otwory (faktycznie trzeba trochę sprzętu zużyć...) jeżeli chcesz żeby część ściany była w kolorze podłogi, to są kolekcje, które mają płytki podłogowe i ścienne niejako identyczne, ale w innym rozmiarze (np. podłogowa 60x60 a ścienna 60x30 nie wiem tylko czy są wtedy różnej twardości)

teraz miałam dylemat jakie płytki na podłogę dać, bo mam szerokość 180 i wychodziły mi 3 płytki tylko..., ale zdecydowałam się na identyczną fugę jak płytki, więc będzie prawie jednolita... generalnie przy małych powierzchniach to albo dawać małe płytki (jeżeli fugi będą się znacznie różnić) albo właśnie postawić na jednolitość...

i jeszcze tak organizacyjnie to warto wszelkie szpargały chować, zostawiać tylko niezbędne rzeczy, wtedy nie ma efektu zagracenia, juz nie mówiąc o tym, że różnokolorowe butelki, tubki, ręczniki właśnie dają wrażenie rupieciarni... oczywiście wszystko z umiarem...
i jeszcze nikt nie wspomniał o lustrach... optycznie powiększają pomieszczenie, ale najbardziej efektownie wyglądają kiedy są wkomponowane w płytki,
nie zalecałabym też jakichś dodatkowych udziwnień w stylu półek z płytek (chyba że jest na to  miejsce, ale nie podejrzewam...)

pozdrawiam
monia-xyz

www.monia-prace.boog.pl

Data: 2010-06-17 13:03:02
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
Wymiary jak w mojej byłej łazience... i wszystko w niej zmieściłam... wannę, kompakt, umywalkę 60 i pralkę 40x60...  kwestia jeszcze jak są przyłącza i drzwi rozplanowane...

I u mnie będzie ten sam wymieniony przez Ciebie zestaw sprzetów, jedynie pralka jeszcze nie kupiona docelowa/nowa, a planuje taka plytsza np 39-45 cm glebokosci (teraz jest stary "klocek" 60*60). Ma byc tradycyjna od przodu ladowana, a plytsza by weszla i dala sie zaknac we wnece (drzwi) o czym na koncu postu opisuje.

[...]

Jest to jakis pomysl - sciany na to pozwola, bo akurat ma szczytach wanny są "miekkie" sciany, z jednej strony gips/dzialowa, a z drugiej bloczki zamykajace komin z rurami.

> Jak dobrac kafelki?

a) zdecydowanie jasne, optycznie powiększają, preferuję neutralne odcienie, tak, żeby wystrój zmieniać kolorami dodatków (ja miałam jasnoszare),

Mysle o barwach pisaku, bezu lub kawa z mlekiem.

c) kafle radzę małe, optycznie powiększą pomieszczenie, może jakieś elementy mozaiki... jest taka kolekcja 20x20

Wmojej percepcji 20*20 to juz duze ;)
ale wlasnie o takich lub jeszcze wiekszych myslalem.

układ sprzętów to kwestia przyłączy, oczywiście można trochę poprzestawiać, ale wtedy trzeba pamiętać o ukryciu nowych rur... i nie wygląda to najładniej...

Instalujacy wszystko plytkarz nie widzi problemu. Rurki z woda beda w bruzdach w scianie. Jedynie odplyw z muszli "wyjdzie" ze sciany w jednym miejscu, ale zosatnie ukryty pod plytkami.

oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem

Beda trzy punkty, tradycyjne, czyli 2x siwecowa w lustrze i duzy gwint w suficie.

[...]

U mnie 150*250cm:
wejscie jest plus minus posrodku dlugiej 250cm sciany.
I patrzymy w lewo i dalej zgodnie z ruchem wskazowek zegara:
Na lewej scianie 150cm ma byc wanna. Nad "nogami" wanny w scianie komin z rurami woda/odplyw.
Zaraz obok wanny w jej "nogach" umywalka - jesli wanna zwezona to i umywalka "przytulona" bardziej do wanny, nad umywalka lustro z dwoma zarowkami.
Dalej ta dluga sciana 250 cm wolna, i w narozniku prawym, ale juz na krotkiej 150cm scianie dolnopluk wc. Plus minus w polowie krotkiej sciany zaraz za wc scianka pionowa do sufitu, cienka na 8-12cm ma stworzyc szafe/wneke dla pralki - i nad pralka szafki - na pierdoly typu kosmetyki, chemia i moze reczniki, widro, mopy bez kija (kij obok pralki) a calosc tej zneki zamknieta albo drzwiczkami albo roletką "góra-
dol".

jak jesteś ciekawy jak to wyglądało jakieś zdjęcia mam mogę podesłać... zgłoś się na priva

Poprosze!

[...]

Z powyzszym piszesz dokladnie tak jak mysle i jak jest cala filozofia reszty domu.

Dziekuje za twoj bardzo pomocny post i cene, sympatyczne porady.

Data: 2010-06-17 14:43:32
Autor: Druid29
LAZIENKA - podyskutujmy

Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezyWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000d43.4c1a00e6newsgate.onet.pl...
I u mnie będzie ten sam wymieniony przez Ciebie zestaw sprzetów, jedynie
pralka jeszcze nie kupiona docelowa/nowa, a planuje taka plytsza np 39-45 cm

Ja trochę szukałem i znalazłem Whirpoola o głębokości 33 cm. Doskonale sprawdził się w łazience o wymiarach 170x210 cm.

..

oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem

Beda trzy punkty, tradycyjne, czyli 2x siwecowa w lustrze i duzy gwint w
suficie.

Ja poszalałem i zrobiłem sufit podwieszany, a w nim 5 halogenków. Nie zajmowały miejca otwieranym drzwiczkom pawlacza, a dawały idealne światło do modelowania włosów.

[...]

Zastanów się, ile miejsca potrzebujesz aby wygodnie korzystać z wc. Jeśli masz 250 cm ścianę, to po odliczeniu wanny (standardowo 70 cm) i umywalki (50 cm wystarczy), zostaje Ci 130 cm. Jest to wystarczająco dużo miejsca wstawić kompakt wc (chyba 70 cm) i w miarę wygodnie z niego korzystać. A więc chyba nie trzeba kombinować ze zwężaną wanną.

Inny pomysł to obrócenie muszli tak, by była bokiem do umywalki, czyli na muszla na długiej ścianie, czyli 150 centymetrów miejsca na muszlę i dostęp do niej. Zyskujesz tym samym trochę miejsca wokół umywalki i z boku muszli. Pralka i wnęka chyba bez zmian.

Ja miałem w bloku łazienkę 210x170 cm z drzwiami na krótszej ścianie, przy czym kompakt wc i pralka stały naprzeciw siebie, zaraz przy wejściu. Za wc po prawej umywalka 50 cm i wanna prostokątna 140 cm z parawanem. Nad umywalką na całej długości łazienki wielki pawlacz, a między pralką i wanną solidna szafka "słupek" z wbudowanym koszem na bieliznę i trzema półkami na proszki i kosmetyki. Nad pralką grzejnik (suszarka elektryczna). W nogach wanny, za umywalką i za wc zabudowa karton-gipsowa mieszcząca wszystkie instalacje i tworząca wygodną półkę - podłoga miała więc szerokość ok. 155 cm.
Aby znaleźć miejsce na kosmetyki wykułem dziurę w ścianie z cegły i wstawiłem małą szafkę, której tył znalazł się w przedpokoju, pod licznikem gazowym :).

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-07-13 15:12:43
Autor: ja
LAZIENKA - podyskutujmy

[...]

Kompakt czyli muszla z dolnopłukiem ? Jeszcze mniej miejsca zajmuje sama muszla
a woda włączana spłuczką na rurce tak jak to było dawniej stosowane.
http://www.sklepbaterie.pl/?k=133&o=spluczki_do_wc
Nie tracimy miejsca na pudło w wodą, no tyle że jak ktoś ma małe ciśnienie wody
to nie bardzo to zadziała.

Data: 2010-06-17 01:12:22
Autor: AA
LAZIENKA - podyskutujmy
[...]

Mialem blaszana, mam akrylowa. Nastepna bedzie znow blaszana.

Mam parawan, ale nie chwale go sobie - Huppe, czyli raczej przemyslana i trwala konstrukcja, ale dedykowane kabiny prysznicowe lepsze. Ten co mam to jednak super szczelny na styku z wanna nie jest, podczas zamykania/otwierania uszczelki piszcza o akryl.
Teraz bym wolal zaslonke. Nie cierpie tych zwyklych bo sa zimne w dotyku i lepia sie do ciala. Ale kiedys w hotelu byla z bardzo ciekawego materialu - gesta siatka, lekko przezroczysta, nie przepuszcza wody, podmuchy powietrza nie ruszaja nia, nie lepi sie do ciala, w dotyku nie czuc zimna, wysycha szybko (siatka).

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...
Czegoś unikać, jakiegoś producenta?

Skad ciepla woda ? Jezeli ogrzewacz gazowy to moze byc klopot z utrzymaniem zadanej temperatury na termostatycznej.

3. Lazienka jest mala, ma wymiary 150 * 200cm. Ta wanna ma byc, nie natrysk.

Wanna 150cm - to krotka... nie wiem jak bardzo sie upierasz... Siostra tez potrzebowala wanny, ale pretekstem bylo plukanie ubran, przepierki reczne. Wybrala kabine z glebokim brodzikiem - jest ok, a przy okazji ma krzeselko do siedzenia pod prysznicem.

tego w lazience pralka, nad pralka szafka. Umywalka. WC. Bez okna.
Jak dobrac kafelki?
a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?

Mnie sie zawsze wydawalo, ze jasne powieksza i takie mam. Ale widzialem kilka lazienek z bardzo ciemnymi plytkami i efekt niezly.

b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?

Tradycyjnie. To moje kwestie estetyczne i natura techniczna.

c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?

Podluzne duze. Kladzione pionowo - to tez wbrew moim dotychczasowym przekonaniom.

d) duze fugi, szerokie czy waskie?

Zalezy od plytek. Moze bezfugowo ? :)

e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?

Do sufitu.

f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?

W tak malej lazience z ustawionymi sprzetami bedziesz widzial fragment podlogi i kolor moze byc ten sam - mniej kombinowania.

[...]

Pytaj czy aby na pewno plytki na sciane mozna klasc na podloge !

Sam uklad sprzetow, punktow oswietlenia - juz jest koncept, ale najwazniejsze
to matrial (wanna) i kolorystyka (kafelki).

Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

Sufit rozpinany !
Wszedlem kiedys do lazienki z czyms takim - blyszczacy sufit, w ktorym widac nie do konca wyrazne odbicie oswietlonej lazienki.
Lazienka byla w ciemnych bordo plytkach, sufit czerwony, pare puntow swietlnych. Efekt piorunujący ! Ten sufit sprawil, ze lazienka byla jak jakas komora teleportacyjna :)

AA

Data: 2010-06-17 14:05:32
Autor: Ikselka
LAZIENKA - podyskutujmy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 01:12:22 +0200, AA napisał(a):

[...]

Oooo, to mnie bardzo zainteresowało. Hmmm...

Data: 2010-06-17 14:30:37
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
batria termostatyczna:

Skad ciepla woda ? Jezeli ogrzewacz gazowy to moze byc klopot z utrzymaniem zadanej temperatury na termostatycznej.

Z miasta, centralne ogrzewanie i podgrzew wody na zewnatrz.

Mnie sie zawsze wydawalo, ze jasne powieksza i takie mam. Ale widzialem kilka lazienek z bardzo ciemnymi plytkami i efekt niezly.

Brakuje mi wyobrazni. Nie widze tych czarnych plytek.

Moze sa gdzies strony gdzie mozna sobie na www zaprojektowac lazienke i "przeladowac" to roznymi kolorami? Oraz poogladac w 3D?>
Podluzne duze. Kladzione pionowo - to tez wbrew moim dotychczasowym przekonaniom.

Tak polozyles? I ladnie wyszlo, nie jest lazienka za bradzo "optycznie spionizowana"?

Sufit rozpinany !

Co to jest? Rozpinany = naciagany?
Nie wiem czy moglbym to zrobic, pomieszczenie ma tylko 245cm wysokosci.

Data: 2010-06-18 07:18:18
Autor: Jackare
LAZIENKA - podyskutujmy
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezyWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000d4f.4c1a156dnewsgate.onet.pl...

Co to jest? Rozpinany = naciagany?
Nie wiem czy moglbym to zrobic, pomieszczenie ma tylko 245cm wysokosci.

tak, naciągany. Szukaj pod nazwami barisol (barizol), i DPS (dekoracyjne powłoki sufitowe)
Dostępne są wszelkie kolory i faktury (od lustra do zamszu)
--
Jackare

Data: 2010-06-19 07:46:53
Autor: AA
LAZIENKA - podyskutujmy
Skad ciepla woda ? Jezeli ogrzewacz gazowy to moze byc klopot z
utrzymaniem zadanej temperatury na termostatycznej.

Z miasta, centralne ogrzewanie i podgrzew wody na zewnatrz.

No to bierz termostatyczna.

[...]

Ekspozycje w marketach i salonach z ceramika, wyposazeniem lazienek.

Podluzne duze. Kladzione pionowo - to tez wbrew moim dotychczasowym
przekonaniom.

Tak polozyles? I ladnie wyszlo, nie jest lazienka za bradzo "optycznie
spionizowana"?

Ja mam poziomo.
U szwagra natomiast sa pionowo - jeszcze wczoraj raz sie przygladalem. Nie ma tego wrazenie wydluzenia.

Sufit rozpinany !

Co to jest? Rozpinany = naciagany?
Nie wiem czy moglbym to zrobic, pomieszczenie ma tylko 245cm wysokosci.

U mnie waski przedpokoj ma 249cm. Sufit byl tak krzywy, ze najszybszym rozwiazaniem bylo podwieszenie sufitu GK. Obawialem sie, ze te prawie 10cm wyraznie obnizy pomieszczenie. Ale przez swoja 'waskosc' wogole nie widac tego efektu.
Ale w kwadratowej lazience juz sie nie odwazylem.

Sufity naciagane wymagaja niewiele cm, zwlaszcza ze oswietlenie nie musi konczyc sie na plaszyznie sufitu.

AA

Data: 2010-06-19 12:25:09
Autor: Sierp
LAZIENKA - podyskutujmy
Konrad N.S. pisze:
1. Wanna - jaka?

jeszcze pytanie - masz psa, ktorego czasem trzeba kapac? Bo jednak akrylowe pazury psow (zwlaszcza wiekszych) znosza... no nie lubią :-)

Sierp

Data: 2010-07-13 14:58:17
Autor: ja
LAZIENKA - podyskutujmy
[...]

Ja mogę polecić polskiej produkcji KFA Armatura. http://www.kfa.pl/oferta/baterie/
Mam komplet baterii od 10 lat, nie było z nimi żadnych problemów. Zawsze to
polski wyrób a nie chiński szajs i z częściami w razie czego też nie powinno być
problemów.

Data: 2010-07-14 11:48:55
Autor: McBeth
LAZIENKA - podyskutujmy
[...]
Może 10 lat temu to był polski wyrób. Dzisiaj to chiński szajs.

Pzdr
Adam.

Data: 2010-07-14 13:31:27
Autor: NieZnamSie
LAZIENKA - podyskutujmy
Użytkownik "ja" <spamboxWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:47f6.0000052e.4c3c62e9newsgate.onet.pl...

Ja mogę polecić polskiej produkcji KFA
z częściami w razie czego też nie powinno być
problemów.

a co mozna wymieniac w baterii jednouchwytowej?

LAZIENKA - podyskutujmy