LAZIENKA - podyskutujmy

Data: 2010-06-16 23:46:45
Autor: monia-xyz
LAZIENKA - podyskutujmy
Wymiary jak w mojej byłej łazience... i wszystko w niej zmieściłam... wannę, kompakt, umywalkę 60 i pralkę 40x60...  kwestia jeszcze jak są przyłącza i drzwi rozplanowane...

1. Wanna - jaka?
 miałam wannę też na ścianie 150, ale wykombinowałam tak, że kupiłam nawet dłuższą (chyba 160 lub 170 i ponieważ miała proste brzegi wykułam się w ścianę, żeby ją trochę wpuścić... płytki i tak idą na wierzch więc nie było widać, że coś jest przykombinowane, natomiast w środku miałam więcej miejsca... wanna najprostrza w świecie, żadnych przewężeń i udziwnień w środku...  mi było całkiem wygodnie (wzrost ok. 160)
wanienka z dzieckiem mieściła się bez problemu, jeszcze były luzy dookoła...

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
termostatyczna fajna rzecz... szczególnie jak się ma dzieci...
gdy wanna będzie pełnić funkcję prysznica to można się pokusić... oczywiście nie najtańszą... to posłuży...

Jak dobrac kafelki?
a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?
b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
d) duze fugi, szerokie czy waskie?
e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?
f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany,
czy mozna jasniejsze?
h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego
nie kupowac, czego unikac?

a) zdecydowanie jasne, optycznie powiększają, preferuję neutralne odcienie, tak, żeby wystrój zmieniać kolorami dodatków (ja miałam jasnoszare), optycznie powiększają też płytki z połyskiem, ale to już kwestia gustu... bo modne to podobno jest teraz wszystko...
b) tradycyjnie na ścianach, po skosie można na podłodze to ją powiększy
c) kafle radzę małe, optycznie powiększą pomieszczenie, może jakieś elementy mozaiki... jest taka kolekcja 20x20 chyba w różnych odcieniach z mozaikami, tylko nie pamiętam firmy, gdyby fajnie zaprojektować może fajnie wyglądać...
d) to już zależy od płytek, trzeba byłoby dobrać, ja wolę jak najmniejsze... ale jak to fachowcy się wypowiedzieli czasami płytki są tak krzywe, że tylko fugami można te nierówności zamaskować, tzn. jak są duże fugi, to płytki są od siebie oddalone i tak nie widać różnicy...
e) jak są dzieci to radzę do sufitu (moje dziecię wymyślało takie zabawy, że spływało po kafelkach naokoło...  ale to też kwestia stref mokrych, w takiej małej łazience to raczej strefy mokre są dookoła...  kolejna kwestia to wybór płytek i jakaś koncepcja na wystój... jeżeli można płytki fajnie połączyć z jakimś kolorem na ścianie (oczywiście farba do łazienek) to ciekawie wyglądają takie połączenia

układ sprzętów to kwestia przyłączy, oczywiście można trochę poprzestawiać, ale wtedy trzeba pamiętać o ukryciu nowych rur... i nie wygląda to najładniej...
oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem, co do rodzaju to halogenowe jest w sumie dosyć drogie, mi się paliły często żarówki,  zwykłe energooszczędne nie wiem czy wyjdą takie oszczędne, ponieważ najwięcej mocy pobierają jak się je zapala, więc przy częstym korzystaniu z WC to już nie jest energooszczędne... teraz mam oświetlenie LED - 3 oprawki nad lustrem - kupiłam max mocy, i nadal twierdzę, że nie jest najjaśniej... jako dodatkowe owszem wystarcza...

ponieważ rozkład miałam identyczny podzielę się moim ustawieniem: drzwi na ścianie 1,5 m odsunięte jak najbardziej w lewą stronę, na przeciwległej ścianie wanna (za wanną były jakieś rurki, więc się dało zrobić półeczki zakrywające),  po prawej stronie w rogu pralka 60, między nią a wanną umywalka z szafką 60 szerokości wanny nie pamiętam, w każdym razie zostawały niewielkie szczeliny między tymi urządzeniami. po drugiej stronie WC kompakt,  niejako naprzeciwko umywalki, jak komuś było ciężko to się mógł wesprzeć głową o umywalkę ;-)
Do wanny jednocześnie mogła dojść tylko jedna osoba, (przy myciu dziecka) ale generalnie to w sumie ze 3 osoby na stojąco (obserwatorzy) się pomieściły...
jak jesteś ciekawy jak to wyglądało jakieś zdjęcia mam mogę podesłać... zgłoś się na priva

ze swojego doświadczenia (urządzam właśnie 3 łazienkę) mogę tylko dodać, że sprzęty podniesione na nóżkach, albo wiszące optycznie pokazują więcej podłogi, więc teoretycznie powiększają łazienkę,  brudki widać i na jaśniejszych i na ciemniejszy płytkach (podłoga) kwestia najważniejsza to łatwość w czyszczeniu, ale moim zdaniem to nie wiem jakie musiałyby być, żeby był jakiś problem, chyba o strukturze porowatej to wtedy byłby problem, a takich do łazienek chyba się nie stosuje (raczej na zewnątrz)...
gres jeżeli chciałbyś na ścianę jest najczęściej w dużych płytkach więc nie radzę... dodatkowo trudno się w nim wierci otwory (faktycznie trzeba trochę sprzętu zużyć...) jeżeli chcesz żeby część ściany była w kolorze podłogi, to są kolekcje, które mają płytki podłogowe i ścienne niejako identyczne, ale w innym rozmiarze (np. podłogowa 60x60 a ścienna 60x30 nie wiem tylko czy są wtedy różnej twardości)

teraz miałam dylemat jakie płytki na podłogę dać, bo mam szerokość 180 i wychodziły mi 3 płytki tylko..., ale zdecydowałam się na identyczną fugę jak płytki, więc będzie prawie jednolita... generalnie przy małych powierzchniach to albo dawać małe płytki (jeżeli fugi będą się znacznie różnić) albo właśnie postawić na jednolitość...

i jeszcze tak organizacyjnie to warto wszelkie szpargały chować, zostawiać tylko niezbędne rzeczy, wtedy nie ma efektu zagracenia, juz nie mówiąc o tym, że różnokolorowe butelki, tubki, ręczniki właśnie dają wrażenie rupieciarni... oczywiście wszystko z umiarem...
i jeszcze nikt nie wspomniał o lustrach... optycznie powiększają pomieszczenie, ale najbardziej efektownie wyglądają kiedy są wkomponowane w płytki,
nie zalecałabym też jakichś dodatkowych udziwnień w stylu półek z płytek (chyba że jest na to  miejsce, ale nie podejrzewam...)

pozdrawiam
monia-xyz

www.monia-prace.boog.pl

Data: 2010-06-17 13:03:02
Autor: Konrad N.S.
LAZIENKA - podyskutujmy
Wymiary jak w mojej byłej łazience... i wszystko w niej zmieściłam... wannę, kompakt, umywalkę 60 i pralkę 40x60...  kwestia jeszcze jak są przyłącza i drzwi rozplanowane...

I u mnie będzie ten sam wymieniony przez Ciebie zestaw sprzetów, jedynie pralka jeszcze nie kupiona docelowa/nowa, a planuje taka plytsza np 39-45 cm glebokosci (teraz jest stary "klocek" 60*60). Ma byc tradycyjna od przodu ladowana, a plytsza by weszla i dala sie zaknac we wnece (drzwi) o czym na koncu postu opisuje.

[...]

Jest to jakis pomysl - sciany na to pozwola, bo akurat ma szczytach wanny są "miekkie" sciany, z jednej strony gips/dzialowa, a z drugiej bloczki zamykajace komin z rurami.

> Jak dobrac kafelki?

a) zdecydowanie jasne, optycznie powiększają, preferuję neutralne odcienie, tak, żeby wystrój zmieniać kolorami dodatków (ja miałam jasnoszare),

Mysle o barwach pisaku, bezu lub kawa z mlekiem.

c) kafle radzę małe, optycznie powiększą pomieszczenie, może jakieś elementy mozaiki... jest taka kolekcja 20x20

Wmojej percepcji 20*20 to juz duze ;)
ale wlasnie o takich lub jeszcze wiekszych myslalem.

układ sprzętów to kwestia przyłączy, oczywiście można trochę poprzestawiać, ale wtedy trzeba pamiętać o ukryciu nowych rur... i nie wygląda to najładniej...

Instalujacy wszystko plytkarz nie widzi problemu. Rurki z woda beda w bruzdach w scianie. Jedynie odplyw z muszli "wyjdzie" ze sciany w jednym miejscu, ale zosatnie ukryty pod plytkami.

oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem

Beda trzy punkty, tradycyjne, czyli 2x siwecowa w lustrze i duzy gwint w suficie.

[...]

U mnie 150*250cm:
wejscie jest plus minus posrodku dlugiej 250cm sciany.
I patrzymy w lewo i dalej zgodnie z ruchem wskazowek zegara:
Na lewej scianie 150cm ma byc wanna. Nad "nogami" wanny w scianie komin z rurami woda/odplyw.
Zaraz obok wanny w jej "nogach" umywalka - jesli wanna zwezona to i umywalka "przytulona" bardziej do wanny, nad umywalka lustro z dwoma zarowkami.
Dalej ta dluga sciana 250 cm wolna, i w narozniku prawym, ale juz na krotkiej 150cm scianie dolnopluk wc. Plus minus w polowie krotkiej sciany zaraz za wc scianka pionowa do sufitu, cienka na 8-12cm ma stworzyc szafe/wneke dla pralki - i nad pralka szafki - na pierdoly typu kosmetyki, chemia i moze reczniki, widro, mopy bez kija (kij obok pralki) a calosc tej zneki zamknieta albo drzwiczkami albo roletką "góra-
dol".

jak jesteś ciekawy jak to wyglądało jakieś zdjęcia mam mogę podesłać... zgłoś się na priva

Poprosze!

[...]

Z powyzszym piszesz dokladnie tak jak mysle i jak jest cala filozofia reszty domu.

Dziekuje za twoj bardzo pomocny post i cene, sympatyczne porady.

Data: 2010-06-17 14:43:32
Autor: Druid29
LAZIENKA - podyskutujmy

Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezyWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000d43.4c1a00e6newsgate.onet.pl...
I u mnie będzie ten sam wymieniony przez Ciebie zestaw sprzetów, jedynie
pralka jeszcze nie kupiona docelowa/nowa, a planuje taka plytsza np 39-45 cm

Ja trochę szukałem i znalazłem Whirpoola o głębokości 33 cm. Doskonale sprawdził się w łazience o wymiarach 170x210 cm.

..

oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem

Beda trzy punkty, tradycyjne, czyli 2x siwecowa w lustrze i duzy gwint w
suficie.

Ja poszalałem i zrobiłem sufit podwieszany, a w nim 5 halogenków. Nie zajmowały miejca otwieranym drzwiczkom pawlacza, a dawały idealne światło do modelowania włosów.

[...]

Zastanów się, ile miejsca potrzebujesz aby wygodnie korzystać z wc. Jeśli masz 250 cm ścianę, to po odliczeniu wanny (standardowo 70 cm) i umywalki (50 cm wystarczy), zostaje Ci 130 cm. Jest to wystarczająco dużo miejsca wstawić kompakt wc (chyba 70 cm) i w miarę wygodnie z niego korzystać. A więc chyba nie trzeba kombinować ze zwężaną wanną.

Inny pomysł to obrócenie muszli tak, by była bokiem do umywalki, czyli na muszla na długiej ścianie, czyli 150 centymetrów miejsca na muszlę i dostęp do niej. Zyskujesz tym samym trochę miejsca wokół umywalki i z boku muszli. Pralka i wnęka chyba bez zmian.

Ja miałem w bloku łazienkę 210x170 cm z drzwiami na krótszej ścianie, przy czym kompakt wc i pralka stały naprzeciw siebie, zaraz przy wejściu. Za wc po prawej umywalka 50 cm i wanna prostokątna 140 cm z parawanem. Nad umywalką na całej długości łazienki wielki pawlacz, a między pralką i wanną solidna szafka "słupek" z wbudowanym koszem na bieliznę i trzema półkami na proszki i kosmetyki. Nad pralką grzejnik (suszarka elektryczna). W nogach wanny, za umywalką i za wc zabudowa karton-gipsowa mieszcząca wszystkie instalacje i tworząca wygodną półkę - podłoga miała więc szerokość ok. 155 cm.
Aby znaleźć miejsce na kosmetyki wykułem dziurę w ścianie z cegły i wstawiłem małą szafkę, której tył znalazł się w przedpokoju, pod licznikem gazowym :).

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-07-13 15:12:43
Autor: ja
LAZIENKA - podyskutujmy

[...]

Kompakt czyli muszla z dolnopłukiem ? Jeszcze mniej miejsca zajmuje sama muszla
a woda włączana spłuczką na rurce tak jak to było dawniej stosowane.
http://www.sklepbaterie.pl/?k=133&o=spluczki_do_wc
Nie tracimy miejsca na pudło w wodą, no tyle że jak ktoś ma małe ciśnienie wody
to nie bardzo to zadziała.

--

LAZIENKA - podyskutujmy