LCD 32" Philips. KTÓRY? 32PFL5604H czy 32PFL7404H/12

Data: 2009-12-06 21:15:11
Autor: Piotr K.
LCD 32" Philips. KTÓRY? 32PFL5604H czy 32PFL7404H/12
Witam

od dluższego czasu zastanawiam sie nad kupnem jakiegos nowego LCD'eka,
z racji ograniczonych funduszu i wielkości pokoju gdzie telewizor miałby stac wybór padł na 32"

wytypowałem sobie dwa ciekawe wg. mnie telewizory: Philips 32PFL5604H 32PFL7404H/12
oba Full HD, oba 32 cale, design (rzecz gustu) niemal identyczny, jedyna roznica to częstotliwość,
w pierwszym przypadku ...?? a w drugim 100Hz,
i teraz najwazniejsze pierwszy w cenie okolo 1800zł, drugi 2300zł,
czy warto dopłacać te 500zł dla 100Hz? czy moze umknęło mi cos co znacznie rozni te dwa telewizory,

bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie i opinie,
ewentualnie moze ktos podpowie mi jaki inny tv mozna wybrac,
pozdr> piotrek

Data: 2009-12-07 11:08:13
Autor: Mamut
LCD 32" Philips. KTÓRY? 32PFL5604H czy 32PFL740 4H/12
jaka to odleglosc że kupujesz 32cale? 80cm ?
Naprawde nie rozumiem ludzi kotrzy kupują takie malenstwa.
Niby masz ograniczone fundusze a kupujesz FHD. W 32" to
nieporozumienie.

Data: 2009-12-07 22:27:32
Autor: Piotr K.

Użytkownik "Mamut" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:294154b0-8238-49e9-bdfc-84618aac51e9b15g2000yqd.googlegroups.com...
jaka to odleglosc że kupujesz 32cale? 80cm ?
Naprawde nie rozumiem ludzi kotrzy kupują takie malenstwa.
Niby masz ograniczone fundusze a kupujesz FHD. W 32" to
nieporozumienie.

wydaje mi sie ze skoro mam do wydania pewną kwotę pieniedzy
to staram sie kupić cos nalepszego w danej cenie,
wiec 32" i FHD uwazam za dobry wybór,
poza tym pytanie dotyczyły porownania dwóch modeli

pozdr> piotrek

Data: 2009-12-08 06:07:02
Autor: Mamut
[...]

najlepszym wyborem bedzie dla ciebie 37 lub 42 HD Ready. Mniejsze TV
nie mają obecnie zastosowania przy formacie 16/9. Chyba ze ogladasz z
nosem przy ekranie.
O wiele lepiej kupic wiekszą przekątną a zrezygnować z FHD. I tak 98%
czasu bedziesz ogladal w SD jeszcze przez kilka lat.

Data: 2009-12-08 17:16:15
Autor: Marek (UK)
LCD 32" Philips. KTÓRY? 32PFL5604H czy 32PFL7404H/12
Cześć  Mamut
Tue, 8 Dec 2009 06:07:02 -0800 (PST) w
napisałeś:

I tak 98%
czasu bedziesz ogladal w SD jeszcze przez kilka lat.

nie zakładałbym się. wszystko pomyka bardzo szybko do przodu i juz teraz
koło 60% filmow i seriali oglądam w HD (w sat tv - Sky)  i jakies 80% z
wypożyczalni (na blurayu).
fakt, że to troche inne realia, ale zmienilo sie to dosc szybko, u mnie
w jakies 2 lata.
--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-12-09 08:51:18
Autor: pawell32
napisałeś:

[...]

ale Ty nie mieszkasz w Polsce, a tu jest troszkę inaczej.
Tu nawet kryzys sie nie udał
--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-12-10 05:45:03
Autor: bufi
Mamut wrote:

najlepszym wyborem bedzie dla ciebie 37 lub 42 HD Ready. Mniejsze TV

A są na rynku 37 i 42 nie Full HD? Pomijając jakieś wynalazki typu
Medion i inne krzaki.

[...]

Sądze, że góra 2 lata i większość kraju będzie miała dvb-t w FHD.

Poza tym nie ma sensu kupować TV nie FHD. Tym bardziej, że TV
nie zmienia się co roku. Kupować w miarę najlepszy jaki jest dostępny na rynku aby starczył na jak najdłużej.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-10 01:10:39
Autor: Mamut
LCD 32" Philips. KTÓRY? 32PFL5604H czy 32PFL740

A s na rynku 37 i 42 nie Full HD? Pomijaj c jakie wynalazki typu
Medion i inne krzaki.

cała masa.

Sadze, ze gora 2 lata i wiekszosc kraju bedzie mia a dvb-t w FHD.

stawiam zgrzewke piwa że nie bedzie ani jednego kanału w FHD za dwa
lata obejmujacego caly kraj.

Poza tym nie ma sensu kupowa TV nie FHD. Tym bardziej, e TV
nie zmienia si co roku. Kupowa w miar najlepszy jaki
jest dost pny na rynku aby starczy na jak najd u ej.

nka wchodzila kilka lat temu i mowiono, że to rewolucja. Minelo kupe
czasu i ciagle jest kilka kanałów w naciaganych HD ready i nic wiecej.
PEwnei za kilka lat torche sie poprawi ale i tak 85% bedziesz ogladal
w SD, 10% w 720p a reszta to beda jakies przebłyski FHD w drozszych
zagranicznych stacjach.

TVP 10 lat męczy sie z wprowadzeniem 16/9.
DVB-T ciagle sie opoznia, nikt nie potrafi sie dogadać.
Kupowanie FHD 32" ktory nie bedzie wykorzystywany przynajmniej przez 5
lat zamiast porządnego 42" do typowych zastosowan przecietnego Polaka
to dla mnie na razie tylko przegrana z markietingiem i reklamami. Nie
ma to wiekszego uzasadnienia.

Data: 2009-12-10 07:55:44
Autor: pawell32
bufi pisze:
Mamut wrote:

[...]

coś Ci się pomyliło, nie jestem pewien czy jakakolwiek tv przewiduje
przesył obrazu fhd tylko 1080i.
za 2 lata powinna działać tv w dbv-t ale nie wiem czy tam co kol wiek
będzie w hd, a jak będzie to może ze dwa kanały.
pewne jest jedno, będzie dużo lepiej jak jest teraz.

Poza tym nie ma sensu kupować TV nie FHD. Tym bardziej, że TV
nie zmienia się co roku. Kupować w miarę najlepszy jaki jest dostępny na rynku aby starczył na jak najdłużej.

z tym też się nie zgadzam.
kupić dobrej marki w optymalnej cenie, technologia się zmienia
i owszem, ale z np 5 lat okaże się, że jest niedostosowany
do nowych technologii.
popatrz na tych co kupowali 2,5 roku temu choćby na dvb-t.
może to przesada, ale u nas nie potrafią planować.

pozdrawiam. pawell32
Fedora 12, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-12-08 07:38:00
Autor: pawell32
Mamut pisze:
jaka to odleglosc że kupujesz 32cale? 80cm ?
Naprawde nie rozumiem ludzi kotrzy kupują takie malenstwa.
Niby masz ograniczone fundusze a kupujesz FHD. W 32" to
nieporozumienie.

a ja nie rozumiem ludzi  co kupują 42 i większe i oglądają z odległości
1,5m - czyli same pixele większości kanałów.

Data: 2009-12-08 05:56:49
Autor: Mamut
LCD 32" Philips. KTÓRY? 32PFL5604H czy 32PFL740 4H/12

a ja nie rozumiem ludzi  co kupują 42 i większe i oglądają z odległości
1,5m - czyli same pixele większości kanałów.

1.5m to przesada ale 2m dla 42" to najbardziej odpowiednia odleglosc,
szczegolnie jesli mowa o FHD.

Data: 2009-12-08 14:59:19
Autor: pawell32
Mamut pisze:
[...]

a jaka tv nadaje w FHD?

Data: 2009-12-08 15:39:39
Autor: noy
LCD 32" Philips. KTÓRY? 3 2PFL5604H czy 32PFL7404H/12
A po co większy tylko zajmuje miejsce, ja to nawet chciałem kupić jeszcze  mniejszy
ale niestety nic nie było w przyzwoitych parametrach.
Oglądając z ok 3 metrów nie mam żadnego uczucia dyskomfortu odnośnie  jakości, nawet pomału się przyzwyczajam, że mam KrowęTV pokoju. Większy TV  w standardowych pokojach to po prostu marnotrawstwo przestrzeni, energii  no i wielu przypadkach kasy.
J/P