LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu

Data: 2009-04-13 22:28:08
Autor: Arman
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
Parę dni temu zepsuł mi się mój stary CRT 29 cali, z uśmiechem na ustach wybrałem sie na poszukiwanie odbiornika TV wybrałem sprzedaż on-line i kupiłem Telewizor 37 cali LCD SHARP LC37D44EBK http://proline.pl/sklep.php?prodid=RTVSHATLC0089

Z wielka nadzieja podłączyłem go jak tylko kurier go przywiózł do kablówki... wydawało mi się ze za ta cenę będę miał cod techniki a tymczasem obraz jest jakiś okropny, widać artefakty, przeskalowania, nie potrafię ustawić tak kontrastu aby nie palił po oczach, do tego obraz potrafi byc jakby nie ostry, albo zupełnie rozlany... próbowałem ustawić na różne sposoby ekran super szeroki, 4:3 albo 16:9 i nic z tego wszystko jest okropnie rozciągnięte... zacząłem tęsknic za moim starym CRT i chyba go naprawie... a może mam coś zrobić innego jakoś ustawić, ktoś wie?

Data: 2009-04-13 22:40:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "Arman" <armanicki@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:

zacząłem tęsknic za moim starym CRT i chyba go naprawie... a może
mam coś zrobić innego jakoś ustawić, ktoś wie?

Zmienić źródło sygnału.
Najlepiej na hd, a jak się nie da to chociaż na wysokiej jakości cyfrowe SD.
Artefakty znikną od razu, a i większość problemów z kolorami i skalowaniem obrazu również.

Data: 2009-04-14 08:16:11
Autor: z
Cavallino pisze:

Zmienić źródło sygnału.
Najlepiej na hd, a jak się nie da to chociaż na wysokiej jakości cyfrowe SD.
Artefakty znikną od razu, a i większość problemów z kolorami i skalowaniem obrazu również.

I bądź tu mądry człowieku
Normalnie wskazane 26" :-(

U mnie w grę wchodzi ewentualnie tnk lub ucp cyfrowe. Jak u nich z sygnałem?

Data: 2009-04-14 10:19:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "z" <zch28@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

U mnie w grę wchodzi ewentualnie tnk lub ucp cyfrowe. Jak u nich z sygnałem?

Pewnie zdecydowanie lepiej niż na kiepskim analogu, ale cudów bym się nie spodziewał.
Że to nie hd to dalej będzie widać.

Data: 2009-04-14 10:24:52
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs1h1b$b5l$1news.onet.pl...
[...]

w upc masz hd - tylko trzeba jakieś 20 zeta dopłacać bodajże jak pamiętam. Bez HD też jest ok ale cyfrowa

pzdr

Data: 2009-04-14 10:29:27
Autor: @dams

Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:gs1h8n$mjd$1achot.icm.edu.pl...

[...]

ja płacę 179zł w upc za tv cyfrową z nagrywarką (bez hd na ten moment) wraz z canal+ oraz internetem 10-o megowym więc tragedii nie ma

pzdr

Data: 2009-04-14 10:44:44
Autor: Cavallino
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:

w upc masz hd - tylko trzeba jakieś 20 zeta dopłacać bodajże jak pamiętam.

A co w tym HD jest?

Data: 2009-04-14 11:21:38
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs1ig2$fpa$1news.onet.pl...
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:

w upc masz hd - tylko trzeba jakieś 20 zeta dopłacać bodajże jak pamiętam.

A co w tym HD jest?

tvn hd
tvs hd
national hd
history hd
polsat sport hd
c+ sport hd
c+ zółty hd
hbo hd

całe nic - ale piła w hd jest miodna

pzdr
@dams

Data: 2009-04-14 11:25:15
Autor: @dams

Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:gs1kj4$q70$1achot.icm.edu.pl...

[...]

 a ten tvs to nawet nie wiem co to w warszawie chyba nie ma ale mogę się mylić
pzdr

Data: 2009-04-14 11:28:29
Autor: Cavallino
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:

a ten tvs to nawet nie wiem co to

Silesia zapewne.
Badziew.

Data: 2009-04-14 11:27:58
Autor: Cavallino
[...]

Jak za 20 zł to nieźle.
A nawet bardzo dobrze.
Warto zdecydowanie.

Jakieś dodatkowe warunki trzeba spełnić (typu najdroższy pakiet etc)?

całe nic - ale piła w hd jest miodna

Nie musisz mnie przekonywać.
Dla niej głównie mam HD.

Data: 2009-04-14 11:36:19
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs1l15$ph0$1news.onet.pl...
[...]

szczególnych warunków nie - inny dekoder - bodajże aktywacja jest droższa .... tylko nie pamiętam ile się dopłaca za hd ale jest to bodajże 20 - 24 zł

całe nic - ale piła w hd jest miodna

Nie musisz mnie przekonywać.
Dla niej głównie mam HD.

:)

głównym atutem cyfrówki w upc jest to że za zetaka bodajże zostawiają ci analog! czyli mam w jednym tv analog a wdrugim cyfrowe upc - idealnie

pzdr

Data: 2009-04-14 11:42:00
Autor: @dams
[...]

w roli wyjaśnienia żeby mieć c+HD musisz mieć c+  podobnie z hbo

pzdr

Data: 2009-04-14 12:00:24
Autor: Cavallino
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:gs1lpa$r7c$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Aha, no to już faktycznie wychodzi mniej różowo.
Bo w samej C+ dopłata do HD kosztuje 5 zł.
Promocyjnie połowę tego.

Data: 2009-04-14 12:07:17
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs1mtu$r7$1news.onet.pl...
[...]

z ciekawości zapytam ile płacisz za cyfrę miesięcznie z hd i c+ ?

pzdr

Data: 2009-04-14 12:11:08
Autor: Cavallino
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:

z ciekawości zapytam ile płacisz za cyfrę miesięcznie z hd i c+ ?

Obecnie 27,50 (C+ i OrangeSport).
To jest połowa normalnej stawki za ten pakiet, po kilku miesiącach promocja się skończy.

Data: 2009-04-14 12:13:00
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs1nje$3h7$1news.onet.pl...
[...]

to za tyle można mieć cyfre?? szok a jakie jeszcze kanały wchodzą w skład pakietu?

Data: 2009-04-14 12:16:48
Autor: @dams

Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:gs1njf$slh$1achot.icm.edu.pl...

[...]

ale wiesz to mnie trochę zdziwiłeś bo jak jakieś kilka miesięcy temu dzwoniłem bo kumpel chciał cyfrę to nie dość żed umowa na jak pamiętam 3 lata a cena promocyjna przez rok... widać poszli po rozum do głowy

pzdr

Data: 2009-04-14 12:48:17
Autor: Cavallino
[...]

Na multipakiet umowa jest na 12 miesięcy, a 50% obowiązuje przez maks. 5 miesięcy.
Czyli tylko 7 miesięcy bulisz pełną stawkę.

No chyba że w międzyczasie Cyfra coś zmieni w regulaminie lub cenniku, co Cię uprawnia do wypowiedzenia umowy.
Poprzednio nawet mi się nie zdążył skończyć okres promocyjny i już umowę dało się wypowiedzieć. ;-)
A potem od nowa Polska Ludowa.

widać poszli po rozum do głowy

Postanowili większy kawałek tortu sobie z rynku wykroić.

Data: 2009-04-14 12:45:31
Autor: Cavallino
[...]

Żadne, to tylko Canal+ (we wszelkich możliwych odmianach) i Orange Sport - czyli oferta Multipakiet.
Za to zwykły pakiet Powitalny możesz mieć w promocji już od 9,50.
Oczywiście w nim nie ma Canal+, musiałbyś dopłacić 14,50 za Canal i 2,50 za opcję HD.
I takie ceny miałbyś przez 10 miesięcy.

W październiku i listopadzie Canal+ dodawali nawet gratis (ale do nieco wyższych pakietów), na cały okres umowy.

Kablówki ze swoją jakością (a raczej jej brakiem) są już od dawna bez sensu, również cenowo.

Data: 2009-04-14 18:48:22
Autor: @dams
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Kablówki ze swoją jakością (a raczej jej brakiem) są już od dawna bez
sensu,
również cenowo.

wiesz cenowo to mając łącze internetowe 10MB z cyfrową kablówką i C+ jest nie do przebicia - biorąc pod uwagę że na dwóch tv nie muszę oglądać tego samego

Data: 2009-04-14 23:06:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "@dams" <adams_wawa@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs2lpm$25e$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zakładając że ktoś potrzebuje tyle.

 z cyfrową kablówką i C+ jest
nie do przebicia - biorąc pod uwagę że na dwóch tv nie muszę oglądać tego
samego

Ja też nie, od tego mam videostradę i dvb-t.
Za 60 zł miesięcznie w sumie (razem z netem).

Data: 2009-04-15 07:45:43
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs2tu3$1lr$1news.onet.pl...
[...]

teraz to kilka mega to standard ale niektórzy szaleją na 512 kilo i sobie radzą

[...]

zawsze coś - najważniejsze że jesteś zadowolony i super że masz kanał orange sport

pzdr

Data: 2009-04-15 10:38:45
Autor: Krzysiek
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
wiesz cenowo to mając łącze internetowe 10MB

Zakładając że ktoś potrzebuje tyle.

teraz to kilka mega to standard ale niektórzy szaleją na 512 kilo i sobie radzą

to i tak byłoby dobrze, ja w domu mam 256 i nie chcę więcej bo do 512 trzeba dopłacić 10 zł :)

Data: 2009-04-15 10:48:41
Autor: @dams

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek@zmuda.com.pl> napisał w wiadomości news:gs46ie$1tf$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

za 10 więcej się nie opłaca ;D

Data: 2009-04-15 11:37:13
Autor: Cavallino
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:

teraz to kilka mega to standard ale niektórzy szaleją na 512 kilo i sobie radzą

Ja na przykład.
I niczego więcej zazwyczaj nie potrzebuję.

[...]

W videostradzie nie mam, używam jej tylko jako źródła bajek dla córki, ewentualnie tvn dla teściowej.
Orange Sport mam w Cyfrze, bo tu jest tańszy. ;-)

Data: 2009-04-14 00:54:38
Autor: byku
[...]

Witaj !

Przede wszystkim nie napisałeś nic o źródle sygnału.
Po pierwsze, jeśli podłączasz po prostu pod kabel antenowy, to niestety większość pozostałych LCD również Cię rozczaruje :(
Optymalnym źródłem będzie w tym momencie np. dekoder cyfry+ lub n-ki, jabyś miał źródło HD - wtedy zobaczyłbyś nawet dużo lepszy obraz niż na swoim CRT, ale dotyczy to póki co tylko kilku kanałów.

Obawiam się, że popełniłeś pewien błąd wybierając LCD zamiast plazmy. Moim zdaniem LCD jest lepszy wtedy, kiedy podłączamy bardzo dobry sygnał, natomiast plazma będzie lepiej się spisywała przy słabszych sygnałach.

Niestety stara antena tv nie będzie dawała dobrej jakości obrazu ani na lcd ani na plaźmie.
Zwróc także uwagę na odległość od ekranu. Mamy w sypialni słabej jakości lcd 32 cale i przy dekoderze HD cyfry+ dobra jakość jest z odległości ok. 3 m, im bliżej tym gorzej, tym większe ziarno itd.

Największym jednak problemem pozostaje źródło sygnału.

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-04-14 08:07:21
Autor: pawell32
[...]

nieprawda, nawet kanały sd są przyjemne do oglądania, tylko zależy jakie. przede wszystkim samo podłączenie dekodera przez hdmi daje
sporą różnice.

Obawiam się, że popełniłeś pewien błąd wybierając LCD zamiast plazmy.

niezgadzam się. nie widziałem plazmy, która by mnie zachwyciła, nawet
Panasonici, o których tak wiele mówią. jak słabe źródło to nie ma różnicy plazma czy lcd.

  Moim
zdaniem LCD jest lepszy wtedy, kiedy podłączamy bardzo dobry sygnał, natomiast plazma będzie lepiej się spisywała przy słabszych sygnałach.

minimalna różnica, ale bardziej zależy od modelu.

[...]

zgadza się, jak pozostaniesz przy tym tv to pomyśl o cyfrowym sygnale.

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-04-14 09:06:30
Autor: @dams

Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:49e42817$1news.home.net.pl...

[...]

w jednym pokoju mam lcd (bravia) w drugim plazmę (panasonic) do analogu zupełnie lcd się nie nadaje - plazma bije na głowę lcd bez dwóch zdań.

Ja poratowałem się kablówką cyfrową upc i tak w tym lcd mam cyfrowo a w 42'' panasonicu mam analog.

Ogólnie z mojej strony nigdy więcej lcd

pzdr

Data: 2009-04-14 09:17:56
Autor: Jingiel
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu

Ogólnie z mojej strony nigdy więcej lcd

A widziales keidys plazme i lcd z sygnalem HD? Zmienisz zdanie jak zobaczysz.

Jingiel

Data: 2009-04-14 09:35:58
Autor: @dams

Użytkownik "Jingiel" <XXX@XX.XX> napisał w wiadomości news:gs14uv$q8i$1node1.news.atman.pl...

Ogólnie z mojej strony nigdy więcej lcd

A widziales keidys plazme i lcd z sygnalem HD? Zmienisz zdanie jak zobaczysz.

lcd widzę a co do plazmy nie chce mi się zamieszania w domu robić - natomiast najczęściej problemem nie jest odbiór HD bo do hd ciężko się czepić ale właśnie katastrofalny analog gdy ludzie z crteków się przerzucają

pzdr

Data: 2009-04-15 09:40:02
Autor: @dams
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
wszystko pewnie kwestia $ ja mam bravie z przed kilku miesiecy i niestety analogowej kablówki na niej bym nie polecał  - na 42'' plazmie jest bez porównania lepiej

ale tak jest w moim przypadku a jak plazmy sie nie beda do niczego nadawaly to kupie cos innego

pzdr

Data: 2009-04-15 11:08:16
Autor: pawell32
@dams pisze:
[...]

ja tez miałem kablówke, ale póki miałem crt 21 cali
jakoś męczyłem się, ale też było widać.
Jak kupiłem lcd 2 lata, obraz wcale nie był duzo gorszy,
po prostu kablówka kicha. zmieniłem na sat i jestem zadowolony
bardzo.

pawell

Data: 2009-04-15 11:37:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:gs430m$o3r$1achot.icm.edu.pl...
wszystko pewnie kwestia $ ja mam bravie z przed kilku miesiecy i niestety analogowej kablówki na niej bym nie polecał

Po prostu polecanie analogowej kablówki jest karygodne.

Data: 2009-04-15 22:51:39
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs4a01$pk6$1news.onet.pl...
[...]

zwłaszcza do LCD :]

pozdro

Data: 2009-04-15 22:54:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "@dams" <adamswawa@gmail.com> napisał w wiadomości news:gs5hd0$b94$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Do czegokolwiek poza brandzlowaniem się "że mam 100 programów".

Data: 2009-04-16 18:15:27
Autor: @dams

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs5hk2$e5i$1news.onet.pl...
[...]

hehe masz kompleks kablówki :]

pzdr

Data: 2009-04-16 22:52:16
Autor: Cavallino
[...]

Nie, po prostu miałem fatalną kablówkę.
I u kogo nie patrzę to też tak ma.

Teściowie kiedyś mieli dobrą (obecne UPC bodajże) to zmienili na jakiś badziew, bo tańsza.
Na czym byś tego nie oglądał, efekt jest fatalny.

Podejrzewam, że nie w kręgu moich znajomych tkwi proble, tylko w ilości takich badziewiarzy kablówkowych.

Data: 2009-04-17 01:42:58
Autor: pawell32
Cavallino wrote:
[...]

ja też nie znam dobrej kablówki analogowej.

pawell

Data: 2009-04-15 12:33:24
Autor: Ormianin
Wed, 15 Apr 2009 09:40:02 +0200, na pl.rec.telewizja, @dams napisał(a):

[...]

Plazmy zawsze beda produkowac, tylko bedzie to nisza w stosunku do LCD
(tanszego w produkcji glownie), plazma zostanie dla koneserow...

Pzeciez na upartego jak ktos chce to i nowego CRT mozna kupic, widzialem w
Auchanie stoja 3 modele 29 cali Daewoo

Data: 2009-04-14 10:32:17
Autor: Ormianin
Tue, 14 Apr 2009 00:54:38 +0200, na pl.rec.telewizja, byku napisał(a):

[...]

napisal ze podlaczyl do kablowki... a jak znam jakosc telewizji kablowych,
np. u moich rodzicow to faktycznie czasem zostaje tylko CRT i to max 21
cali aby bylo przyzwoicie...

Poza tym w sumie trudno ludziom proponowac cyfre+ czy inne zrodlo
sygnalu... ma kablowke, placi za nia nie bedzie inwestowac w drozsza
cyfre... i to sygnal HD to kilka zaledwie kanalow... Te LCD powinny miec jakies bardzej inteligentne elektroniczne skalery to
nawet w przypadku analogowego nadawania nie byloby problemow...

Data: 2009-04-14 01:41:33
Autor: Maciej Bojko
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
On Mon, 13 Apr 2009 22:28:08 +0200, Arman <armanicki@nospam.op.pl>
wrote:

rozlany... próbowałem ustawić na różne sposoby ekran super szeroki, 4:3 albo 16:9 i nic z tego wszystko jest okropnie rozciągnięte...

A to już wyjątkowo ciekawe osiągnięcie.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-04-14 09:09:37
Autor: @dams
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
ustaw go na "auto" jeżeli chodzi o szerokość wysokość ekranu, żeby jakość byłą zadowalająca musisz zmienić sygnał na cyfrowy... ewentualnie zamienić na plazmę (więcej prądu ciągnie) tu na moje oko jest jakieś 30% lepsza jakość

pzdr

Data: 2009-04-14 09:21:10
Autor: z
@dams pisze:
ustaw go na "auto" jeżeli chodzi o szerokość wysokość ekranu, żeby jakość byłą zadowalająca musisz zmienić sygnał na cyfrowy... ewentualnie zamienić na plazmę (więcej prądu ciągnie)

Ciągle to samo :-(

"Według wielu użytkowników plazmy zużywają o wiele więcej energii elektrycznej niż LCD. Dla przykładu, plazma o przekątnej 37 cali będzie potrzebowała ok. 260 W, podczas gdy taki sam LCD zużyje ok. 170 W. Mało kto jednak wie, że tyle energii pobierane jest wtedy, gdy cały ekran jest biały – wszystkie piksele świecą. Podczas normalnego użytkowania zużycie energii jest zatem znacznie mniejsze. Dlatego pobór mocy przez plazmę nie jest tak duży jak może się wydawać i możemy nawet zaryzykować twierdzenie, że jest porównywalny do tego z ekranów LCD."

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/HD_czy_Full_HD._Plazma_czy_LCD._37_czy_42_cale._Poradnik_dla_kupujacych_HDTV-1172/strona/3331.html

Data: 2009-04-14 09:42:52
Autor: Kell a
z <zch28@gazeta.pl> napisał(a):

@dams pisze:
[...]

z - to sie tyczy plasm o niskiej rozdzielczosci
plasmy full hd pobieraja full pradu
46 calowy lcd - 270 watt, taka sama plasma - max 460watt
to jednak nie jest podobnie
jak nie wierzysz to poszukaj w sieci i zweryfikuj sobie

- owszem, te 460 to jest maksymalny pobor
i srednio wyjdzie pewnie ze 100 watt mniej

ale w lcd tez zazwyczaj zmniejsza sie podswietlenie i
odbiornik pobiera wtedy mniej pradu, no chyba ,ze ktos lubi jak
mu tv w oczy "wali" jasnoscia

Data: 2009-04-14 15:53:20
Autor: zzz
Kell a pisze:

[...]

Przytoczyłem tylko to co mądrzejsi napisali.
Coś mi się wydaje że lcd trzeba podświetlać cały czas (jaśniej lub ciemniej ale cały czas na swojej powierzchni) a plasma świeci lub nie świeci konkretnym pikselem. Dlatego dla plasmy nie da się podać dokładnego poboru prądu. Można tylko maksymalny. Co innego lcd - pobor jest zawsze taki sam.
Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. :-)

Data: 2009-04-14 16:01:50
Autor: Adam

Użytkownik "zzz" <zzz@oo.pl> napisał w wiadomości news:gs24go$f4r$1inews.gazeta.pl...
.. Dlatego dla plasmy nie da się podać
dokładnego poboru prądu. Można tylko maksymalny.

Niekoniecznie - można średni w jakimś okresie czasu - ale tojuż będzie zależało co się ogląda

Co innego lcd - pobor
jest zawsze taki sam.
Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. :-)

można tak przyjąć

Adam

Data: 2009-04-14 16:06:12
Autor: Kell a
zzz <zzz@oo.pl> napisał(a):

Przytoczyłem tylko to co mądrzejsi napisali.

W tym przypadku - niedoinformowani. Albo celowo pomijajacy te kwestie.

Coś mi się wydaje że lcd trzeba podświetlać cały czas (jaśniej lub ciemniej ale cały czas na swojej powierzchni)

Jasnosc w LCD jest regulowana. Sa ludzie, ktorzy jasnosc ustawiaja na
0 (slownie: zero) i im taki obraz odpowiada. Oszczednosc energii wtedy
wynosi nawet kilkadziesiat watow.

a plasma świeci lub nie świeci konkretnym pikselem. Dlatego dla plasmy nie da się podać dokładnego poboru prądu. Można tylko maksymalny.

Oczywiscie, ze nie mozna podac, bo wielkosc poboru pradu jest dynamiczna,
w zaleznosci od wyswietlanego obrazu. Producent nie wie, co klient bedzie ogladal :>

Co innego lcd - pobor jest zawsze taki sam.
Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. :-)

Jest taki sam, ale dla konkretnego nastawu
parametrow.

Data: 2009-04-14 16:14:36
Autor: zzz
Kell a pisze:

Co innego lcd - pobor jest zawsze taki sam.
Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. :-)

Jest taki sam, ale dla konkretnego nastawu
parametrow.

To i plasma może mieć inne nastawy parametrów :-)

Miarodajny byłby pomiar średniego zużycia w dłuższym okresie.
Wszystko inne jest zakłamane.
Tak jakby porównywać drukarkę laserową do atramentowej pod względem ceny druku :-)

Data: 2009-04-14 09:43:58
Autor: @dams

Użytkownik "z" <zch28@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs1dh6$4tl$1inews.gazeta.pl...
@dams pisze:
[...]

dzięki, DZIĘKI, dzięki za info- tkwiłem w ciemności :] a uwielbiam swoję 42 cale :]

pozdr

Data: 2009-04-14 10:43:52
Autor: Ormianin
Mon, 13 Apr 2009 22:28:08 +0200, na pl.rec.telewizja, Arman napisał(a):

[...]

Moim zdaniem pozostaje polubic taki obraz jaki jest,... Ten sharp ma akurat
troche elektronicznych bajerow ktore polepszaja obraz, moze nalezy je
wlaczyc/wylaczyc lub troche z nimi poeksperymentowac...

ja osobiscie po awarii starego CRT (11 lat philips 29 cali i polecialo
trafo) podjalem decyzje ze nie beda go juz naprawiac (bo naprawa byla dla
mnie za droga okolo 300-400 zl za transformator i cos jeszcze, po co
pakowac tyle w starego zloma?) a kupilem sobie nowy LCD 37 cali Samsung, za
cene okolo 1500 zl na promocji w Auchanie... coz, obraz jest przeskalowany,
rozciagniety, widac kiepskie przejscia tonalne, smuzy, oraz brakuje mu
czerni... denerwuje mnie to, ale w moim przypadku zwyciezyla cena, z cala
bolaczka tej niedoskonalosci jaka prezentule LCD... z tym ze ja mam cyfrowy
tuner DVB i obraz przesylam po komponecie sa programy na ktorych jest
bardzo dobra jakos sygnalu SD i oglada sie calkiem ok

poza tym te problemy widze tylko ja, pozostala czesc rodziny nie widzi, po
prostu zadowala ich jakosc i tyle :)

Data: 2009-04-14 10:46:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ormianin" <ormianin@ciach.epf.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

A po cholerę tak?
Masochista?

Data: 2009-04-15 12:29:38
Autor: Ormianin
Tue, 14 Apr 2009 10:46:16 +0200, na pl.rec.telewizja, Cavallino napisał(a):

[...]

Bo wygrala cena, a nie jakosc, gdybym mial wiecej gotowki kupilbym
plazme... a tak mam co mam, zreszta telewizje i tak glownie ogladam od
czasu do czasu, a pozostala czesc rodziny nie widzi tego czego ja, czyli
przeskalowania i rozciagniecia...

Data: 2009-04-15 12:47:59
Autor: Cavallino
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
Użytkownik "Ormianin" <ormianin@ciach.epf.pl> napisał w wiadomości news:

obraz jest
przeskalowany,
rozciagniety,

A po cholerę tak?
Masochista?

Bo wygrala cena, a nie jakosc

Ja się pytam po co przeskalowywać i rozciągać obraz?
Nie potrafisz go ustawić po ludzku?

Data: 2009-04-15 14:17:50
Autor: Ormianin
Wed, 15 Apr 2009 12:47:59 +0200, na pl.rec.telewizja, Cavallino napisał(a):

[...]

A ty potrafisz jesli masz do wyboru sygnal z kablowki marne SD? Mysle ze
elektronika w tym TV jest juz na granicy swoich mozliwosci... oprocz tego
mam C+ a tam jest tak sobie czasem lepiej czasem gorzej.

Data: 2009-04-15 14:18:43
Autor: Cavallino
[...]

A co to ma wspólnego z formatem obrazu?
Oczywiście że potrafię.

Data: 2009-04-15 14:28:53
Autor: Ormianin
Wed, 15 Apr 2009 14:18:43 +0200, na pl.rec.telewizja, Cavallino napisał(a):

[...]

jak to? masz taki obraz... wyswietlany format 4:3 i do tego slaby sygnal SD
(analogowy), chcesz go ogladac na powierzchni 16:9 LCD i jak go ustawisz
zeby bylo ok ? Tak aby ten obraz bykl bez artegaktow i innych
niedoskonalosci jaie tworzy duzy LCD... tylko nie mow mi abym zmienil
zrodlo sygnalu, bo to czasem po prostu nie mozliwe jest

Data: 2009-04-15 14:32:55
Autor: Cavallino
[...]

Obrazu 4:3 nie da się oglądać na całej powierzchni 16:9 (o ile nie jest to letterbox).
Takie "chcenie" to domena brandzlowników, którym i tak jest obojętne co widzą, więc bez różnicy jak tv ustawią, nawet wyłączony niewiele im zmieni.

i jak go ustawisz
zeby bylo ok ?

Proste - tak jak przychodzi od nadawcy.
Z czarnymi pasami po bokach.

Data: 2009-04-15 14:41:04
Autor: Ormianin
Wed, 15 Apr 2009 14:32:55 +0200, na pl.rec.telewizja, Cavallino napisał(a):

[...]

No wlasnie, ale jak wytlumaczysz to innym ze 4:3 oglada sie na czarnymi
pasami skoro oni chca miec obraz na calej powierzchni TV

i jak go ustawisz
zeby bylo ok ?

Proste - tak jak przychodzi od nadawcy.
Z czarnymi pasami po bokach.

Dziecko oglada bajki ktore przesylane sa w formacie 4:3, nie w zab mu
wyjasnic lub nakazac aby ogladal z czarnymi pasami po bokach... rozciaga
sie wiec obraz na cala powierzchnie

Ja jestem zdania ze taki odbiornik TV pownien miec taka inteligentna
elektronike ktora poprawialaby ten defekt (czy tez problem wyswietlania 4:3
na 16:9)

Data: 2009-04-15 14:41:14
Autor: pawell32
Ormianin pisze:
[...]

masz jeszcze opcje powiększ lub smart w braviach, co jest fajne,
delikatnie powiększa i rozciąga tylko boki, centrum b.z.

pawell

Data: 2009-04-15 14:47:35
Autor: Ormianin
Wed, 15 Apr 2009 14:41:14 +0200, na pl.rec.telewizja, pawell32 napisał(a):

Ormianin pisze:
[...]

W moim odbiorniku LCD tez sa takie elektroniczne cukierki... jakos to
inteligentnie dziala i tyle i sie oglada... coz dodac coz ujac?

Data: 2009-04-15 14:51:09
Autor: Cavallino
[...]

A komu to jest, tym "innym"?
I czemu miałbym komuś coś tłumaczyć?

Mój telewizor - ja decyduję jak oglądam.

Co prawda już raz miałem taki przypadek, że kazano mi koniecznie rozciągać obraz 4:3, bo oni (sąsiedzi) tak robią i tak im się podoba, ale jestem asertywny i czyjeś chciejstwo, zwłaszcza wynikające z jego wad mnie nie wzrusza.

Dziecko oglada bajki ktore przesylane sa w formacie 4:3, nie w zab mu
wyjasnic lub nakazac aby ogladal z czarnymi pasami po bokach

Zabrać pilota i nie będzie miało wyjścia.
Najgorsze to utrwalać złe nawyki.

Ja jestem zdania ze taki odbiornik TV pownien miec taka inteligentna
elektronike ktora poprawialaby ten defekt (czy tez problem wyswietlania 4:3
na 16:9)

Bzdura.
Nie da się.
To nadawcy powinni przestać idiocieć i zrezygnować z 4:3.

Data: 2009-04-15 14:53:53
Autor: pawell32
[...]

tez tak uważam, lepiej jak wszyscy użytkownicy crt 4:3
oglądaliby z górnym i dolny marginesem niż pozostali na
16:9 rozciągnięte lub powiększone.

pawell

Data: 2009-04-14 15:34:57
Autor: R09

"Arman" <armanicki@nospam.op.pl> wrote in message news:121w4adyal6j4$.1x967aq8ok9x5$.dlg40tude.net...
[...]

[....]
zacząłem tęsknic za moim starym CRT i chyba go naprawie... a może
mam coś zrobić innego jakoś ustawić, ktoś wie?

Zrobiłeś 2 błędy.

Trzeba było wziąć plazmę - zmieniłem CRT na plazmę, mając jeszcze kablówkę i nie przeżyłem szoku.
Z kupna LCD wyleczyła mnie wizyta u kolegi, który posiada LCD, nawet obraz HD jest jest jakiś nienaturalny (IMHO),
 mimo że obfity w detale i kontrastowy,

Ekran zdecydowanie za mały wziąłeś, kupiłem 46 cali, który najlepiej ogląda się z 2,5-3m (nawt kablówkę),
 teraz bez wahania wziąłbym 50", w sam raz do oglądania z 3,5-4 m.

W.K.

Data: 2009-04-15 12:31:29
Autor: Ormianin
Tue, 14 Apr 2009 15:34:57 +0200, na pl.rec.telewizja, R09 napisał(a):

Ekran zdecydowanie za mały wziąłeś, kupiłem 46 cali, który najlepiej ogląda się z 2,5-3m (nawt kablówkę),
 teraz bez wahania wziąłbym 50", w sam raz do oglądania z 3,5-4 m.

Jakos nie wierze ze 46 - 50 cali dobrze oglada sie z 2.5 - 3 m, pewnie
niezle musisz krecic glowa aby objac kazdy szczegol na ekranie... poza tym
watpie aby sygnal SD z tej ogleglosci byl komfortowy, no chyba ze chodzi o
HD

Data: 2009-04-15 16:05:18
Autor: Padre
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu

Jakos nie wierze ze 46 - 50 cali dobrze oglada sie z 2.5 - 3 m, pewnie
niezle musisz krecic glowa aby objac kazdy szczegol na ekranie...

Co ty ...dzielisz facet, przecież mówimy o telewizorach nie monitorach, po jaki dzyndzel oglądać wszystkie szczegóły na obrazie, jak masz dźwięk 5.1 to strzyżesz uszami jak koń żeby dokładnie dosłyszeć wszystkie dźwięki z każdej strony? Nie ma to jak stare pokolenie które uwielbiało oglądać 21" z przeciwnego kąta pokoju i tłumaczyło że tak jest najwygodniej (i nie szkodzi na oczy).

Data: 2009-04-15 19:41:34
Autor: Ormianin
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:05:18 +0200, Padre napisał(a):

[...]

Ale masz na mysli sygnal SD czy HD na odbiorniku LCD 50 cali ogladanego z
odleglosci 1.5 - 2 m ?

Data: 2009-04-15 23:00:30
Autor: Padre
Ormianin pisze:
[...]

A co to ma za znaczenie, nawet jakby było 19200x10800 pikseli? Jakość obrazu nie ma nic wspólnego z rozglądaniem sie po ekranie, trudności z percepcją obrazu można by mieć oglądając 50" z pół metra, wtedy rzeczywiście trzeba by szybko sie rozglądać żeby zobaczyć co przestawia obraz.

Data: 2009-04-16 10:58:12
Autor: Ormianin
Wed, 15 Apr 2009 23:00:30 +0200, na pl.rec.telewizja, Padre napisał(a):

Ormianin pisze:
[...]

Chodzilo mi o jakosc obrazu... jak jest mniej czytelnych szczegolow to w
przypadku obrazu SD musisz oddalic sie nieco od ekranu aby obraz byl
czytelniejszy w przypadku 50 cali... przeciez w kinie tez chcesz pewnie
usiasc na koncu lub blizej konca kina a nie przed samym ekranem prawda?

Data: 2009-04-16 19:22:23
Autor: Padre
[...]

A to tylko z tego powodu, że w większości kin 80% miejsc jest za blisko ekranu ze względu na kąt widzenia a nie jakość obrazu, w kinie w przeciwieństwie do domu największym kosztem jest koszt utrzymania budynku/sali i ta jest wykorzystana wyłącznie w oparciu o ekonomię.

Ekran kinowy w proporcji sięgającej 2,5:1 musi być mądrze zagospodarowany przez reżysera, na bokach ekranu nie może dziać się fabuła filmu, ich rola jest taka jak bocznych głośników efektowych, mamy kątem oka dostrzec np. wjeżdżający samochód który w ekranie 4:3 pojawił by nam sie znikąd przed oczyma. Jeśli jesteśmy zmuszeni rozglądać się po ekranie żeby nie zgubić wątku to znaczy że film jest źle nakręcony a nie że siedzimy za blisko :) Jeśli na ekranie kinowym widzimy po bokach ekranu dwie ogromne twarze rozmawiających ze sobą osób to kręcimy głową podczas dialogu i to też nie znaczy że siedzimy za blisko. To celowy zabieg reżysera, kiedy rozmawiamy w 3 osoby stojąc blisko siebie przenosimy wzrok na osoby mówiące. Jeśli siedzielibyśmy tak daleko od ekranu że nie musieli byśmy przenosić wzroku znikł by zamierzony przez reżysera efekt uczestniczenia w rozmowie.

Dawniej kiedy ekrany były małe filmy kręcono w sposób dający widzowi efekt podglądania zdarzeń. Teraz dzięki dużym ekranom i otaczającemu dźwiękowi filmy kręcone są w konwencji uczestnictwa, wymaga to dla prawidłowego odbioru odpowiedniego kąta patrzenia.

O ile reżyserzy i operatorzy filmowi potrafią wykorzystać panoramę to mam wrażenie że operatorzy kamer w studiach nie wyrośli jeszcze z kwadratowego ekranu :)

Data: 2009-04-16 21:51:14
Autor: Ormianin
Dnia Thu, 16 Apr 2009 19:22:23 +0200, Padre napisał(a):

[...]

To bylo fachowo i wyczerpujaco przedstawione, dziekuje i pozdrawiam

Data: 2009-04-17 00:04:23
Autor: Padre
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
  dziekuje i pozdrawiam

Proszę uprzejmie, swoją drogą i tak się dziwię że nikt jeszcze nie napisał że jestem głupi i sie nie znam :) ostatnio to bywa koronny argument w dyskusjach :)

Ale ja już stary jestem, za moich czasów filmy dzieliły sie na ciekawe i nieciekawe a nie na SD i HD :)

Pozdrawiam

Data: 2009-04-18 15:20:24
Autor: R09

"Padre" <Padre@no.net> wrote in message news:gs8aiv$m76$1mx1.internetia.pl...
[...]

Film oceniany jako dzieło sztuki składa się z wielu elementów. Jest np. fabuła która posiada lepszy lub gorszy scenariusz.
Jest też obraz, który może mieć różną paletę i wysycenie kolorów. Obraz ten może mieć lepszą lub gorszą kompozycję, różne zbliżenia, różne rodzaje ruchu kamery. Montaż też może być lepszy lub gorszy, dodając walorów filmowi lub go kładąc. Najlepszym przykładem, że nie tylko fabuła decyduje o atrakcyjności filmu jest przykład remaków, które dorównują oryginałowi, są od niego gorsze, albo go znacznie przewtższają (np "Prawdziwe Kłamstwa w wersji francuskiej vs Hollywoodzka).  Co do fabuły to można się z nią zapoznać oglądając film na 2,5-3 calowym ekranie komrki lub playerka, słuchając ścieżki dźwiękowej z głośniczka wielkości łebka od szpilki. Dla jakości odbioru (w sensie "jakości emocjonalnej") wiele osób chodzi do kina, teraz wiele dzieł, dzięki tym wszystkim plazmom, HD, 7.1 itp. "duperelom" można zobaczyć w domu, bez uronienia wszystkiego tego, co miał do zaoferowania reżyser, operator, montażysta, dźwiękowiec i inni. Oczywicie lepiej obejrzeć nawet "na komórce" intelektualne, kameralne dzieło niż wypasioną efektakmi specjalnymi komercyjną sieczkę a'la łubudubu.

R09

P.S. Teraz to ja dostanę pewnie od kogoś pouczenie, że takie oczywiste rzeczy wipisuję.

Data: 2009-04-19 00:41:17
Autor: Padre
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
  Najlepszym przykładem, że nie tylko fabuła decyduje o
atrakcyjności filmu jest przykład remaków, które dorównują oryginałowi, są od niego gorsze, albo go znacznie przewtższają

Nie do końca, remake to również inni aktorzy, reżyser, scenarzysta. operatorzy, to bardziej przekłada sie na atrakcyjność remake niż rozdzielczość :)

Piszę to już nie po raz pierwszy ale ze zgrozą obserwuję jak znajomi czy sąsiedzi po zakupie zestawu kina domowego za 15kzł z przerażeniem odkrywają że "M jak miłość" na tym sprzęcie jest równie głupi jak na ich starym CRT :)

Albo z innej beczki, mój kumpel robił kiepskie zdjęcia aparatem Sony 2Mpix  bez zoomu, od jakiegoś czasu robi kiepskie zdjęcia jakąś lustrzanką za kilka tysięcy :)

Data: 2009-04-18 14:54:55
Autor: R09

"Ormianin" <ormianin@ciach.epf.pl> wrote in message news:24zme1d566yr$.44xrpuren676$.dlg40tude.net...
[...]

SD z 3-4 m wygląda O.K. Przy HD spokojnie można usiąść w odległości ok. 2.5 metra.
Daje to podobny kąt widzenia jak w kinie +/-  oglądając obraz ze  rzędów środkowych lub może nawet
tych znajdujących się bardziej z tyłu sali.(obecnie sale kinowe są chyba mniejsze niż dawniej, albo mi się zdaje).

R09

Data: 2009-04-18 20:01:26
Autor: @dams
[...]

odważne porównanie do kina :]

LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu