LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu

Data: 2009-04-14 09:09:37
Autor: @dams
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
ustaw go na "auto" jeżeli chodzi o szeroko¶ć wysoko¶ć ekranu, żeby jako¶ć był± zadowalaj±ca musisz zmienić sygnał na cyfrowy... ewentualnie zamienić na plazmę (więcej pr±du ci±gnie) tu na moje oko jest jakie¶ 30% lepsza jako¶ć

pzdr

Data: 2009-04-14 09:21:10
Autor: z
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
@dams pisze:
ustaw go na "auto" jeżeli chodzi o szerokość wysokość ekranu, żeby jakość byłą zadowalająca musisz zmienić sygnał na cyfrowy... ewentualnie zamienić na plazmę (więcej prądu ciągnie)

CiÄ…gle to samo :-(

"Według wielu użytkowników plazmy zużywają o wiele więcej energii elektrycznej niż LCD. Dla przykładu, plazma o przekątnej 37 cali będzie potrzebowała ok. 260 W, podczas gdy taki sam LCD zużyje ok. 170 W. Mało kto jednak wie, że tyle energii pobierane jest wtedy, gdy cały ekran jest biały – wszystkie piksele świecą. Podczas normalnego użytkowania zużycie energii jest zatem znacznie mniejsze. Dlatego pobór mocy przez plazmę nie jest tak duży jak może się wydawać i możemy nawet zaryzykować twierdzenie, że jest porównywalny do tego z ekranów LCD."

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/HD_czy_Full_HD._Plazma_czy_LCD._37_czy_42_cale._Poradnik_dla_kupujacych_HDTV-1172/strona/3331.html

Data: 2009-04-14 09:42:52
Autor: Kell a
z <zch28@gazeta.pl> napisał(a):

@dams pisze:
[...]

z - to sie tyczy plasm o niskiej rozdzielczosci
plasmy full hd pobieraja full pradu
46 calowy lcd - 270 watt, taka sama plasma - max 460watt
to jednak nie jest podobnie
jak nie wierzysz to poszukaj w sieci i zweryfikuj sobie

- owszem, te 460 to jest maksymalny pobor
i srednio wyjdzie pewnie ze 100 watt mniej

ale w lcd tez zazwyczaj zmniejsza sie podswietlenie i
odbiornik pobiera wtedy mniej pradu, no chyba ,ze ktos lubi jak
mu tv w oczy "wali" jasnoscia

Data: 2009-04-14 15:53:20
Autor: zzz
Kell a pisze:

[...]

Przytoczyłem tylko to co mądrzejsi napisali.
Coś mi się wydaje że lcd trzeba podświetlać cały czas (jaśniej lub ciemniej ale cały czas na swojej powierzchni) a plasma świeci lub nie świeci konkretnym pikselem. Dlatego dla plasmy nie da się podać dokładnego poboru prądu. Można tylko maksymalny. Co innego lcd - pobor jest zawsze taki sam.
Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. :-)

Data: 2009-04-14 16:01:50
Autor: Adam
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu

Użytkownik "zzz" <zzz@oo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs24go$f4r$1inews.gazeta.pl...
.. Dlatego dla plasmy nie da się podać
dokładnego poboru pr±du. Można tylko maksymalny.

Niekoniecznie - można ¶redni w jakim¶ okresie czasu - ale tojuż będzie zależało co się ogl±da

Co innego lcd - pobor
jest zawsze taki sam.
Je¶li sie mylę niech mnie kto¶ poprawi. :-)

można tak przyj±ć

Adam

Data: 2009-04-14 16:06:12
Autor: Kell a
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
zzz <zzz@oo.pl> napisał(a):

Przytoczyłem tylko to co m±drzejsi napisali.

W tym przypadku - niedoinformowani. Albo celowo pomijajacy te kwestie.

Co¶ mi się wydaje że lcd trzeba pod¶wietlać cały czas (ja¶niej lub ciemniej ale cały czas na swojej powierzchni)

Jasnosc w LCD jest regulowana. Sa ludzie, ktorzy jasnosc ustawiaja na
0 (slownie: zero) i im taki obraz odpowiada. Oszczednosc energii wtedy
wynosi nawet kilkadziesiat watow.

a plasma ¶wieci lub nie ¶wieci konkretnym pikselem. Dlatego dla plasmy nie da się podać dokładnego poboru pr±du. Można tylko maksymalny.

Oczywiscie, ze nie mozna podac, bo wielkosc poboru pradu jest dynamiczna,
w zaleznosci od wyswietlanego obrazu. Producent nie wie, co klient bedzie ogladal :>

Co innego lcd - pobor jest zawsze taki sam.
Je¶li sie mylę niech mnie kto¶ poprawi. :-)

Jest taki sam, ale dla konkretnego nastawu
parametrow.

Data: 2009-04-14 16:14:36
Autor: zzz
Kell a pisze:

Co innego lcd - pobor jest zawsze taki sam.
Je¶li sie mylę niech mnie kto¶ poprawi. :-)

Jest taki sam, ale dla konkretnego nastawu
parametrow.

To i plasma może mieć inne nastawy parametrów :-)

Miarodajny byłby pomiar ¶redniego zużycia w dłuższym okresie.
Wszystko inne jest zakłamane.
Tak jakby porównywać drukarkę laserow± do atramentowej pod względem ceny druku :-)

Data: 2009-04-14 09:43:58
Autor: @dams
LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu

Użytkownik "z" <zch28@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs1dh6$4tl$1inews.gazeta.pl...
@dams pisze:
ustaw go na "auto" jeżeli chodzi o szeroko¶ć wysoko¶ć ekranu, żeby jako¶ć był± zadowalaj±ca musisz zmienić sygnał na cyfrowy... ewentualnie zamienić na plazmę (więcej pr±du ci±gnie)

Ci±gle to samo :-(

"Według wielu użytkowników plazmy zużywaj± o wiele więcej energii elektrycznej niż LCD. Dla przykładu, plazma o przek±tnej 37 cali będzie potrzebowała ok. 260 W, podczas gdy taki sam LCD zużyje ok. 170 W. Mało kto jednak wie, że tyle energii pobierane jest wtedy, gdy cały ekran jest biały - wszystkie piksele ¶wiec±. Podczas normalnego użytkowania zużycie energii jest zatem znacznie mniejsze.

dzięki, DZIĘKI, dzięki za info- tkwiłem w ciemno¶ci :] a uwielbiam swoję 42 cale :]

pozdr

LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu