LCD, LED , PLAZMA ???

Data: 2010-12-06 21:31:29
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Właśnie padł moj stary sony kineskopowy.
Chce kupić telewizor 40-46 cali.
Problem w tym , że nie mam pojecia jaki.
Najważniejsze kryterium to zmieścić się w około 2 tysiącach +- 500zł.
Zalezy mi by obraz był dobrej jakości , by tv niebył bardzo prądożerny, możliwość powieszenia na ścianie i by nie byłszkodliwy dla wzoku bo mam szkraba w domu który właśnie wkracza w etap bajek.
Przeważnie tv gra w domu od 9 rano do poznych godzin wieczornych.
Dzis byłem w neonet i sprzedawca powiedział że prądożerność plazmy to między bajki wsadzic itp.
Proponował mi albo plazme albo LED LG ale z krawedziowym podswietleniem ledami.
Mam tv naziemną z siatki, satelite TNK którą mam zamiarza jakiś czas zmienić na tą wersje HD co weszła niedawno, dvd z hdmi.
Zalezy mi tez na fullHD.
Doradzcie prosze bo juz sam nie wiem co kupic. To dla mnie spora kwota i chce byc po prostu zadowolony z zakupu a nie zawiedziony.
Liubie obraz dobrej jakosci i żywymi kolorami itp.
Licze na wskazanie czegoś godnego zakupu.
Pozdrawiam.

Data: 2010-12-06 21:45:15
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-06 21:31, Norbert pisze:

Proponował mi albo plazme albo LED LG ale z krawedziowym podswietleniem
ledami.

Czyli nie LED TV tylko LCD z krawędziwym podświetleniem led

[...]

_ plazma panasonic dużo osób zadowolonych
- LCd Samsung seria 6, odtwarza przy okazji filmy z mkv z usb

Data: 2010-12-07 08:03:59
Autor: Big Jack
LCD, LED , PLAZMA ???
W wiadomości
*boxfish* napisał(-a):

Czyli nie LED TV tylko LCD z krawędziwym podświetleniem led

Ja cały czas i jak do tej pory bezskutecznie tropię jakiegoś LCD z LED RGB

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-12-07 09:10:56
Autor: Mirek Ptak
LCD, LED , PLAZMA ???
Dnia 2010-12-07 08:03,  *Big Jack* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Czyli nie LED TV tylko LCD z krawędziwym podświetleniem led

Ja cały czas i jak do tej pory bezskutecznie tropię jakiegoś LCD z LED RGB

I jeszcze Sharpów nie wytropiłeś? :)
http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/pl/hs.xsl/-/html/telewizory_lcd.htm

pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-12-07 23:13:23
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "boxfish"  napisał w wiadomości news:idji0u$ctc$2inews.gazeta.pl...

_ plazma panasonic dużo osób zadowolonych
- LCd Samsung seria 6, odtwarza przy okazji filmy z mkv z usb

Posiadam Samsunga LE40C650. LCD 40 cali. Jestem bardziej, niż zadowolony. Jakość obrazu SD jak na LCD bardzo dobra.
Obraz HD powala na kolana.
Telewizor ma dwa wejścia USB, z których odtwarza filmy z pendriva, lub zewnętrznego twardego dysku.
Lista odtwarzanych formatów jest dłuższa, niż w niejednym konkurenyjnym produkcie cała instrukcja obsługi :)
Co najważniejsze - odtwarza mkv i Divx HD. Również z napisami.

Posiada łącze sieciowe. Można podłączyć do USB adapter WiFi. Niestety tylko Samsunga w cenie około 200zł.
Ja mam podłączony kablem do routera. Odtwarza filmy/programy/muzykę z internetu (działa to rewelacyjnie), ale również - po zainstalowaniu na komputerze specjalnego programu.serwera - odtwarza filmy/muzykę/zdjęcia prosto z dysku komputera. I to też działa rewelacyjnie. Co ciekawe -
w czasie, gdy telewizor odtwarza film z dysku komputera - można na komputerze na przykład włączyć grę, i nic niczemu nie przeszkadza.
Po za tym telewizor ma WYJŚCIE optyczne dźwięku, i odtwarza przez nie dźwięk w Dolby Digital, Prologic II, i DTS. A to oznacza, że jak masz
dobre kino domowe, to filmy odtwarzane z USB, czy przez sieć możesz puścić na kino, i będziesz się cieszył wszystkimi efektami dźwięku 3D.

Data: 2010-12-07 22:28:22
Autor: Tomek Kańka
LCD, LED , PLAZMA ???
Ajgor <niepod@m.pl> napisał(a)
[...]
Po za tym telewizor ma WYJÂŚCIE optyczne dÂźwiĂŞku, i odtwarza przez nie dÂźwiĂŞk w Dolby Digital, Prologic II, i DTS. A to oznacza, Âże jak masz
dobre kino domowe, to filmy odtwarzane z USB, czy przez sieĂŚ moÂżesz puÂściĂŚ na kino, i bĂŞdziesz siĂŞ cieszyÂł wszystkimi efektami dÂźwiĂŞku 3D.

Jedno sprostowanie. _Nie_ odtwarza dźwięku DTS, i _nie_ wypuszcza
takiego sygnału na złącze optyczne.

I jedno wyjaśnienie spraw siesiowych. Potrafi podłączyć się do serwera
DLNA - to ten program, który uruchamia się na komputerze, ale dużo
wygodniej jest podmontować sobie udział sieciowy (NFS/Samba), wymaga to
odrobiny wiedzy o LAN/Linuksie itp.

--
Tomek

Data: 2010-12-07 23:41:15
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Tomek Kańka"  napisał w wiadomości news:slrniftd86.loj.tomtv2.dom.local...

Jedno sprostowanie. _Nie_ odtwarza dźwięku DTS, i _nie_ wypuszcza
takiego sygnału na złącze optyczne.

Odtwarza. I wypuszcza. Sprawdzone organoleptycznie.
Moje kino (Onkyo) rozpoznaje automatycznie system dźwięku, i się automatycznie przełącza,
i jeszcze mnie o tym informuje.

Data: 2010-12-07 23:03:00
Autor: Tomek Kańka
LCD, LED , PLAZMA ???
Ajgor <niepod@m.pl> napisał(a)
UÂżytkownik "Tomek KaĂąka"  napisaÂł w wiadomoÂści news:slrniftd86.loj.tomtv2.dom.local...

Jedno sprostowanie. _Nie_ odtwarza dÂźwiĂŞku DTS, i _nie_ wypuszcza
takiego sygna³u na z³¹cze optyczne.

Odtwarza. I wypuszcza. Sprawdzone organoleptycznie.
Moje kino (Onkyo) rozpoznaje automatycznie system dŸwiêku, i siê automatycznie prze³¹cza,
i jeszcze mnie o tym informuje.

Ups, przepraszam. W wersji C, DTS działa, w wersji B - nie. Ale chłopaki
z SamyGo walczą i już im się prawie udało:)

--
Tomek

Data: 2010-12-08 12:56:34
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 00:03, Tomek Kańka pisze:
[...]

Moje kino (Onkyo) rozpoznaje automatycznie system dÂźwiĂŞku, i siĂŞ
automatycznie prze³¹cza,
i jeszcze mnie o tym informuje.

Ups, przepraszam. W wersji C, DTS działa, w wersji B - nie. Ale chłopaki
z SamyGo walczą i już im się prawie udało:)

Walczą, wywalczyli podpinanie klawiatury, odpalanie gier, korzystanie z niesamsungowego adaptera wifi etc - tyle że wgranie samygo to już zabija gwarancję ;-(

Data: 2010-12-08 12:23:17
Autor: Tomek Kańka
LCD, LED , PLAZMA ???
boxfish <cicior@gazeta.pl> napisał(a)
[...]

Sporo rzeczy da się uruchomić z pen-driva, bez konieczności flashowania
całego systemu, ale to i tak jest zabawa nie dla wszystkich.

BTW. Słyszałem, że seria C ma dostęp do ipla. Czy do serii B też coś
jest?

--
Tomek

Data: 2010-12-08 22:43:19
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 13:23, Tomek Kańka pisze:

BTW. Słyszałem, że seria C ma dostęp do ipla. Czy do serii B też coś
jest?

Nie znalazłem nic

Data: 2010-12-08 12:55:20
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 23:28, Tomek Kańka pisze:
Ajgor<niepod@m.pl>  napisał(a)
[...]
[...]

Bzdura, zarówno odtwarza jak i wypuszcza DTS po optyku, wcześniejsza seria na 2009 rok rzeczywiście odtwarzała i wypuszczała tylko DD, wiem bo mam. Seria na 2010 z literką C ma także DTS

poza tym potwierdzam wsyzstko co napisał kolega wczesniej, z odtwarzaniem filmów radzi sobie lepiej niż mocny komp albo odtwarzacz sieciowy za 300-400 zł a obraz powala, w SD jak już kilku niedowiarkom pisałem jest świetny nie tylko jak na LCD

Data: 2010-12-17 22:44:00
Autor: mailkontent
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

DLNA - mało znane a godne uwagi.
Polecam dysk sieciowy z DLNA (np.:http://www.lacie.com/uk/products/product.htm?pid=11384), cała potrzebna wiedza znajduje się w instrukcji do dysku.

Data: 2010-12-08 09:43:59
Autor: PaPi
LCD, LED , PLAZMA ???
Posiadam Samsunga LE40C650. LCD 40 cali. Jestem bardziej, niż zadowolony.
Jakość obrazu SD jak na LCD bardzo dobra.
Obraz HD powala na kolana.

Jak juz z nich wstaniesz, przejdz sie do kogos z plazma panasonica albo z porzadnym LCDikiem (takim za ~ 2x tyle co ten Samsung).
Popatrz na czarny kolor i wroc do Twojego TV.

Data: 2010-12-08 12:58:57
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 09:43, PaPi pisze:
[...]

Oczywiście a jak kupisz za 4x tyle co ten samsung to z domu nie wyjdziesz za zachwytu ... zawsze jest coś lepszego i droższego ale czy to świadczy o tym że za te pieniądze ten samsung jest zły ? podejrzewam że go nawet nie widziałeś

Data: 2010-12-08 21:08:54
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "PaPi" napisał w wiadomości news:4cff4575$1news.home.net.pl...

[...]

Proponuję Ci, żebyś NAJPIERW sam to sprawdził. Bo ja sprawdzałem.
Ten Samsung ma regulację czerni i balansu bieli. Czernią nie ustępuje plazmom.
A inne LCD po prostu przy tym wysiadają. Także te 2x droższe.
ZANIM kupiłem telewizor, kilka miesięcy porównywałem. I wiem, co piszę.

Data: 2010-12-08 18:56:47
Autor: Jan Rudziński
LCD, LED , PLAZMA ???
Cześć wszystkim

Ajgor pisze:
[...]
Co najważniejsze - odtwarza mkv i Divx HD. Również z napisami.

Jakie formaty napisów? Mój B650 radzi sobie z napisami .srt doskonale, a poza tym obsługuje napisy .txt, ale tylko w formacie klatkowym i nie zawsze dobrze.

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2010-12-08 21:13:01
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "Jan Rudziński" <janekr@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idoh0d$m9h$1inews.gazeta.pl...
Cześć wszystkim

Ajgor pisze:
[...]
[...]

..txt - format klatkowy (MicroDVD). Nie zauważyłem żadnych problemów.
..ttxt - mpeg4 ze znacznikami czsowymi (format XML)
..smi
..srt
..sub (MicroDVD)

Data: 2010-12-07 00:24:40
Autor: konieczko
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

Wez poprawke ze plazma tak naprawde jest pradozerna i rachunki przy twoim ogladaniu wzrosna o 30-60zl miesiecznie

Data: 2010-12-07 01:38:24
Autor: Dariusz Zygmunt
LCD, LED , PLAZMA ???
W wtorek, 7 grudnia 2010 00:24, konieczko wyraził następujacą opinię:
[...]

 Bzdura, plazma nie jest bardziej prądożerna niż LCD {nie LEDowy} tej samej wielkości, niedawno była o tym dyskusja z dowodami w postaci pomiarów watomierzem konkretnych modeli.  30-60zł miesięcznie to jest od 75 do 150kWh, powiedzmy że kineskop zużywał 100W, plazma 42" niech będzie dla równego rachunku 300W więc aby zapłacić miesięcznie 30 do 60zł za prąd więcej, TV musiałby być włączony przez 15 do 30 dni w miesiącu ... przez 24 godziny na dobę  :-)  Podświetlenie LED ma takie sobie opinie jeśli chodzi o jakość barw, ale może w ciągu kilku miesięcy od czasu gdy taką opinię czytałem coś się zmieniło?  Ja mam plazmę HD-ready i jestem zadowolony zarówno z kolorystyki jak i jakości obrazu niezależnie od źródła {N-ka i kablówka osiedlowa}, za parę lat gdy programy SD będą już w mniejszości/znikną całkowicie pewnie kupię Full-HD plazmę lub {jeśli już będą dostępne i w rozsądnych cenach} LED {prawdziwe, nie jakieś podświetlane LCD}.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-12-07 07:41:54
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???

Bzdura, plazma nie jest bardziej prądożerna niż LCD {nie LEDowy} tej samej
wielkości, niedawno była o tym dyskusja z dowodami w postaci pomiarów
watomierzem konkretnych modeli.

rozmowa, rozmową a jednak z mojego doświadczenia jest to 20-25% więcej, ale ok pomińmy to.

[...]

A wystarczyło przeczytać co autor napisał i by ci wyszło te 75 do 150 kWh

Data: 2010-12-07 11:49:12
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
30-60zł miesięcznie to jest od 75 do 150kWh,

Raczej 60-120 kWh :-). Akurat dokładnie policzyłem koszt kWh w szczecińskiej ENEI, wychodzi 0,50 zł (dokładnie jakieś 0,49... coś tam) bez abonamentu, tylko koszt kWh. Potrzebne mi to było do rozliczenia z najemcą mojej chaty...
Poza tym jak komuś TV gra w domu non stop cały dzień to może warto odwiedzić psychologa? ;-))))

Data: 2010-12-07 12:37:43
Autor: konieczko
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 11:49, Robert_J pisze:
[...]

Co ty za bzdury wypisujesz realny koszt kWh jest duzo wyzszy, ja place ponad 150zl co miesiac a mam raptem LCD 32'' i jeden komputer pracujacy 24h pralke zmywarke i lodowke.

Data: 2010-12-07 12:55:47
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 12:37, konieczko pisze:
Co ty za bzdury wypisujesz realny koszt kWh jest duzo wyzszy, ja place
ponad 150zl co miesiac a mam raptem LCD 32'' i jeden komputer pracujacy
24h pralke zmywarke i lodowke.

to coś Ci wycieka.
ja mam dwa tv, jeden komp działa 24h (serwer),
trzy pozostałe różnie, ale nie przekraczam
100 / m-c

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 13:04:37
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cfe2167$1news.home.net.pl...
[...]

A ja 250 zł na miesiąc, grzejąca wodę prądem, chatę z wykorzystaniem mocnego wentylatora, do tego pralka, zmywarka i kupa światła.
Inna sprawa że wszystko na dwóch taryfach, co obniża rachunki.
Z tego co liczyłem zużycie prądu przez telewizor to jakieś 10 zł.

Data: 2010-12-07 13:32:03
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
Co ty za bzdury wypisujesz realny koszt kWh jest duzo wyzszy, ja place ponad 150zl co miesiac

Ale Ty przeczytałeś to co ja napisałem i to co Ty napisałeś? ;-))). Jaki związek ma realny koszt kWh z ilością energii, którą zużywasz? Cena jednostkowa jest taka, jak podałem, a że zużywasz więcej to więcej płacisz :-)). A cenę tę obliczyłem patrząc na rachunek, czyli raczej z pewnego źródła ;-))). W każdym razie pewniejszego nie zauważam...

Data: 2010-12-07 17:42:46
Autor: VSS
LCD, LED , PLAZMA ???
W wiadomości:idl6a4$4sr$1@news.onet.pl,
konieczko <troll@ops.pl> nastukał:
Co ty za bzdury wypisujesz realny koszt kWh jest duzo wyzszy, ja place
ponad 150zl co miesiac a mam raptem LCD 32'' i jeden komputer
pracujacy 24h pralke zmywarke i lodowke.

licznik cie oszukuje, ja mam w domu 50" plazme i 2 inne TV CRT, pralke, zmywarkę, małe dziecko i nie przekraczam 150PLN.

--
VSS

Data: 2010-12-07 18:08:29
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idlo6d$e6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Normalne, skoro kWh to 0,5 zł, telewizor dziennie pali gdzieś góra 0,5-1 kWh, to ile może zwiększyć rachunki?
Z 10 na 15 zł/mc?

Data: 2010-12-07 13:53:14
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Robert_J napisał(a):

Poza tym jak komuś TV gra w domu non stop cały dzień to może warto odwiedzić psychologa? ;-))))

Hmmm... nie wiem czy to na miejscu.
Wyobraz sobie ze jesli zona jest w domu z malym dzieckiem to tv jest jej oknem na swiat.
Do tego bobasek 19 miesiecy juz sie rwie do bajek itp.

Data: 2010-12-07 13:56:53
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 13:53, Norbert pisze:
Robert_J napisał(a):

[...]

to tym bardziej trzeba ograniczać, jak nie chcesz by Ci się
całkiem uzależnił od tv i bajek.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 14:23:14
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
pawell32 napisał(a):

to tym bardziej trzeba ograniczać, jak nie chcesz by Ci się
całkiem uzależnił od tv i bajek.

O to jestem spokojny. Narazie dziala to na zasadzie zainteresowania kolorowymi pieskami itp.
Dzieckosie nie wlepia , pooglada 10 minut i wraa do zabawek.
I też chce wywalić CRT zamieniajac na LCD by dziecko oczu nie psuło bo ponoć wzrk sie tak nie niszczy jak na CRT

Data: 2010-12-07 21:33:20
Autor: f
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:idlcqe$e14$7mx1.internetia.pl...
I też chce wywalić CRT zamieniajac na LCD by dziecko oczu nie psuło bo ponoć wzrk sie tak nie niszczy jak na CRT

Niszczy , bo mały ekran i źle widać
Do TV HD wyraźnie oglądanej z 6m potrzebowałbyś ekran o takiej przekatnej
Ekrany 40'' nalezy oglądać z metra

Data: 2010-12-07 22:48:01
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
f napisał(a):

[...]

Nie bardzo rozumiem Twoja wypowiedz.
Niszczy bo mały ekran... to teraz na 21" to pikus?
Jak kupie 42" to z 6 metrow ogladac bede ja z wyrka , jak w dzien to z 4 metrow z fotela, a dziecko ma swoj fotelik mobilny wiec bedzie ogladalo z okolo 2 metrow pewnie , teraz tak oglada ale to 21".
40" z metra?  Chyba jakas pomylka albo nie masz miarki w oczach i nie wiesz ile to metr.

Data: 2010-12-07 23:18:22
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "f" napisał w wiadomości news:idm5mj$2m6$1news.onet.pl...

Niszczy , bo mały ekran i źle widać
Do TV HD wyraźnie oglądanej z 6m potrzebowałbyś ekran o takiej przekatnej
Ekrany 40'' nalezy oglądać z metra

Dziwna herezja :)
Gdzieś kiedyś wyczytałem, że przelicznik jest prosty - jeden metr = 10 cali (oczywiście w przybliżeniu), czyli 40 cali powinno się oglądać z 4 metrów.
I u mnie to się sprawdza. Mam spory pokój. 5.5x.5.5 metra. Przedtem miałem LCD 32 cale i był za mały. Teraz mam 40 caly, i jest idealnie.

Data: 2010-12-08 09:45:37
Autor: PaPi
LCD, LED , PLAZMA ???
Dziwna herezja :)
Gdzieś kiedyś wyczytałem, że przelicznik jest prosty - jeden metr = 10 cali

Ten "przelicznik" dotyczyl telewizji analogowej.
Dla sygnalu HD to bzdura. Ogladajac 40 cali z 4 metrow nie dostrzezesz roznic pomiedzy sygnalem SD a HD.

Data: 2010-12-08 10:04:57
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4cff45d7$1news.home.net.pl...
[...]

Bzdura.
Dostrzegam nawet na 32 cali oglądanym z 3 metrów.

Data: 2010-12-08 10:10:15
Autor: PaPi
LCD, LED , PLAZMA ???
Bzdura.
Dostrzegam nawet na 32 cali oglądanym z 3 metrów.

Zatem jestes sokolem.
Dla normalnych ludzi obowiazuje ta tabela :
http://patrz.pl/zdjecia/hdtv

Data: 2010-12-08 10:43:54
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4cff4b9c$1news.home.net.pl...
Bzdura.
Dostrzegam nawet na 32 cali oglądanym z 3 metrów.

Zatem jestes sokolem.

Nie - po prostu Ty mylisz to co masz w tej tabelce, czyli dostrzeżenie WSZYSTKICH szczegółów, z samym faktem istnienia różnicy.
Żeby było śmieszniej, ja nie mam matrycy HD wcale, ale i tak widzę ogromną różnicę między programami HD i SD.

Data: 2010-12-08 10:53:29
Autor: Mane
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 10:43, Cavallino pisze:

[...]

Zależy też jakie źródło SD, bo trudno porównywać np transpondery polsatu na których napakowali maksymalną ilość programów chociażby do jakości kanałów niemieckich czy włoskich SD.

Data: 2010-12-08 11:00:45
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Mane" <mane1979pl@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idnkj4$kvq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zależy też jakie źródło SD

Choćby Canal+ Sport i Canal+ Sport HD.
Na tym pierwszym podczas meczu widzę zieloną płytę, na tym drugim każdą kępkę trawy.
Im sygnał HD lepszy, tym różnica bardziej znacząca - np. przy HD z Premiership.

Data: 2010-12-08 11:02:52
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

rzecz dyskusyjna. ja też widzę różnice, ale można
podstawić dobry kanał sd i byle jaki hd,
postawić klienta z ulicy i nie kapnie się ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-08 11:08:15
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cff57f3$1news.home.net.pl...
[...]

Kapnie się.
Zakładając że TVP HD na dvb-t jest bylejakim HD, a ZDF, ARD i inne niemieckie programy na których leciał Mundial dobrym SD, to nadal różnica w obrazie była zasadnicza.

Data: 2010-12-08 13:05:27
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

O kuwa aż oplułem monitor, spec od hd sie znalazł ....

Data: 2010-12-08 21:17:03
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

[...]

Tą tabelę robił jakiś idiota. Z niej wynika, że telewizor 42 cali należy oglądać z półtora metra maksymalnie.
To ja do swojego pokoju musiał bym kupić około... 120 całi. Co to za debil robił??
A przeczytaj UWAŻNIE co jest napisane w nagłówku. ŻEBY DOSTRZEC WSZYSTKIE SZCZEGÓLY.
Czyli na przykład wągry aktora :) Albo policzyć włosy w jego brodzie.

Data: 2010-12-08 22:50:05
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:

A przeczytaj UWAŻNIE co jest napisane w nagłówku. ŻEBY DOSTRZEC WSZYSTKIE SZCZEGÓLY.
Czyli na przykład wągry aktora :)

Raczej chodzi o to żeby zobaczyć wszystkie piksele.
Tyle że przy oglądaniu chodzi o to, aby ich NIE widzieć.
Oglądać obraz a nie siateczkę z pikseli.

Data: 2010-12-09 09:27:46
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 21:17, Ajgor pisze:

T� tabel� robi� jaki� idiota. Z niej wynika, �e telewizor 42 cali nale�y
ogl�da� z p�tora metra maksymalnie.
> To ja do swojego pokoju musia� bym kupi� oko�o... 120 ca�i. Co to za debil
> robiďż˝??
> A przeczytaj UWA�NIE co jest napisane w nag��wku. �EBY DOSTRZEC WSZYSTKIE
> SZCZEG�LY.
> Czyli na przyk�ad w�gry aktora :) Albo policzy� w�osy w jego brodzie.

dane są ok, tylko interpretacja powinna być nieco precyzyjniejsza. Dane wyliczono zapewna na podstawie badań na ludzkim wzrokiem/okiem z których to wynika że rozdzialczośc naszego oka jest ograniczona. gdzieś kiedyś czytałem że przeciętny człowiek (bez wad wzroku) widzi z dokładnością do jednej sekundy kątowej.

Czyli jeśli patrzysz na ekran i podzieliłbyś go na wycinki odpowiadające jednej sekundzie kątowej to każdy taki wycinek jest dla twojego oka pojedynczym punktem. Więc jeśli jesteś dosyć daleko od ekranu to czy w takim wycinku będzie jeden piksel czy dwa to nadal dla Ciebie będzie pojedynczym punktem.

niech mnie ktoś poprawi jeśli mało precyzyjnie to pisze.

W praktyce więc chodzi o to że aby miec gwarancje zobaczenia wszystkich szczegółów obrazu musisz znajdować sie w takiej odległości od ekranu aby jedna sekunda katowa twojego widzenia była równa jeden piksel.

Oczywiście dotyczy to dobrej jakości obrazu i jak ktoś ma zamiar zaraz napisać że widzi różnicę miedzy SD a HD z 5 metrów to znaczy tylko tyle że obraz SD oprócz niższej rozdzielczości jest po prostu do dupy :-)

Sprawdzałem, róşnice między hdready a full hd, dwa dobrej jakości pliki mkv - nie 2 gb i 4 gb tylko 9 gb i 20 gb  widać na 40" lcd z odległości ok 1,2-1,4 metra. W praktyce więc jeśli dalej mĂłwić o plikach dobrej jakości to z odległości z jakiej normalnie oglądam czyli jakies 2,7 metra w zupełności wystarczy 720p (testowane i potwierdzone)

Data: 2010-12-08 13:01:21
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 09:45, PaPi pisze:
[...]

Coś słyszałeś ale nie do końca, chodiz o różniće między 720p a 1080p i ti rzeczywiście przy 40" 1-1,5 metra to max, dalej nie widać

Data: 2010-12-07 23:30:11
Autor: Dariusz Zygmunt
LCD, LED , PLAZMA ???
W wtorek, 7 grudnia 2010 11:49, Robert_J wyraził następujacą opinię:

[...]

 ?? No coś Ty? U mnie w Stargardzie ENEA bierze "równo" 0,4047 zł za kWh. Nie myślałem że takie duże różnice są u tego samego dostawcy.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-12-07 23:40:24
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:idmcl9$1mbs$3news.mm.pl...
[...]

Opłatę przesyłową policzyłeś?

Data: 2010-12-08 00:05:00
Autor: Dariusz Zygmunt
LCD, LED , PLAZMA ???
W wtorek, 7 grudnia 2010 23:30, Dariusz Zygmunt wyraził następujacą opinię:
[...]

 Ooops, mój błąd, poszedłem na łatwiznę i policzyłem ceny netto  :-/  oczywiście po dodaniu VAT wychodzi 49,3734.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-12-08 00:09:03
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

Duży ten VAT macie. ;-)

Data: 2010-12-08 00:37:01
Autor: Dariusz Zygmunt
LCD, LED , PLAZMA ???
W środa, 8 grudnia 2010 00:09, Cavallino wyraził następujacą opinię:
[...]

 A napisałem że to w zł?  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-12-08 01:17:27
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
OK. To może wróćmy do meritum.
Plazmy sobie odpuszczam bo jednak ciut nadal mnie odstrasza jak widze na tabliczce 390W. Wiem , wiem... nie ciągłej ale jest i te 30% wiecej pradu to jednak poki co dla mojej sytuacji finansowej nie do przyjecia.
Pozostaje nam więc jakiś TV LCD lub LED ( z krawedziowym ledem jak sie domyslam ) w cenie powiedzmy do 2300zł. To taki maks.
42" lub 46" ale pewnie o 46 mozna zapomniec.
Więc który wybrać z tych:
LG 42LE4500
LG 42LD550
LG 42LD565

Mile widziane jakieś porownanie za i przeciw.
A może coś zaproponujecie co przebije te TV w podanej granicy cenowej?
Musi być eurozłącze bo poki co mam jeszcze dekoder tnk. ( w planach zmiana na wersje HD), im więcej HDMI tym lepiej jak wiadomo, USB mile widziane ale to nie warunek, FullHD, gniazdo podlaczenia PC , obraz jak zyleta :-P

Doradzcie bo na zakup mam niewiele czasu , chce byc zadowolony :-)

Data: 2010-12-08 01:54:17
Autor: VSS
LCD, LED , PLAZMA ???
W wiadomości:idmj53$vft$1@mx1.internetia.pl,
Norbert <norkomp@MALPAgmail.com> nastukał:
[...]

moja plazma jak wyłacze oszczędzanie energii to bierze 420W ale wtedy z 2-3 metrów wypala soczewki, tak mocno świeci. mam włączone maksymalne oszczędzanie i moc pobierana w zalezności od tresci waha się od kilku watów do 140. więc nie ma co przesadzać z tą prądożernością

--
VSS

Data: 2010-12-08 08:53:30
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert"  napisał w wiadomości news:idmj53$vft$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jak już koniecznie LG, to 42LD650.Do kupienia już od 2100zł
Ja jednak bym polecał Samsunga LE40C650. Ma to samo, co ten LG, ale jak już pisałem - Samsung oferuje więcej w telewizji internetowej.
I chyba jednak więcej formatów audio i video odtwarza.droższy o około 300zł.

Data: 2010-12-08 12:27:27
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Ajgor napisał(a):
[...]

42LD650 to to samo co 550 tylko ma fabrycznie odblokowane odtwarzanie filmow. W 550 wystarczy to samemu odblokowac w menu serwisowym.
A dlaczego nie LE4500 skoro roznica w cenie to raptem 150zl a ma podswietlenie led?

Data: 2010-12-08 21:19:48
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "Norbert"  napisał w wiadomości news:idnqdb$bt4$1mx1.internetia.pl...

42LD650 to to samo co 550 tylko ma fabrycznie odblokowane odtwarzanie filmow. W 550 wystarczy to samemu odblokowac w menu serwisowym.
A dlaczego nie LE4500 skoro roznica w cenie to raptem 150zl a ma podswietlenie led?

1. Żeby odblokować filmy w LD550, potrzebny jest pilot serwisowy. Zrobienie lub zdobycie tego pilota to wydatek akurat równy róznicy w cenie między tymi modelami.
2. Dlaczego nie LED? Bo to jest EDGE LED, który jest GORSZY.

Data: 2010-12-08 22:50:17
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Ajgor napisał(a):

1. Żeby odblokować filmy w LD550, potrzebny jest pilot serwisowy. Zrobienie lub zdobycie tego pilota to wydatek akurat równy róznicy w cenie między tymi modelami.
Wystarczy komorka z nowym systemem sis czy jakos tak. Nie potrzeba kupowac pilota. Wystarczy miec lub pozyczyc na godzinke komorke.

2. Dlaczego nie LED? Bo to jest EDGE LED, który jest GORSZY.

Ale w czym gorszy? Ze zamiast lamp na krawedziach ma ledy? Ledy sie wolniej zuzywaja, ciagna mniej pradu....

Data: 2010-12-08 23:05:22
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:idout5$7vc$1mx1.internetia.pl...
Ajgor napisał(a):

[...]

Taaa. Tak sobie to lekko napisałeś, jak by kazdy dookola mial takie komorki. Ile kosztuje taka komorka? 1500zl?

2. Dlaczego nie LED? Bo to jest EDGE LED, który jest GORSZY.

Ale w czym gorszy? Ze zamiast lamp na krawedziach ma ledy? Ledy sie wolniej zuzywaja, ciagna mniej pradu....

....słabiej świecą, przez co telewizor...
.... ma plamy wątrobowe.

 Po za tym ostatnio kupowałem telewizor. Około 40-42 cale. Różne "wyższe półki"
odpadły w przedbiegach z różnych powodów. Na przykład SONY za nieodtwarzanie właściwie niczego oprócz Divx.
na końcu zostały dwie firmy: LG i Samsung. Tak się złożyło, że u mnie w mieście w Media Expercie mają telewizory poustawiane firmami.
I obok siebie na jednej półce stał LCD LG 40LD650, LED od LG, i plazma LG (symboli nie pamiętam),
a na innej półce Samsung LE40C650, LED Samsunga, i plazma Samsunga. Na wszystkich był ten sam sygnał. Męczyłem sprzedawcę chyba z godzinę
(a później nic nie kupiłem hehehe). Zmienialiśmy ustawienia na wszystkich telewizorach itp. A przede wszystkim - porównywaliśmy obraz BEZ
wodotrysków. I wiesz, co stwierdziłem? Że ten super-hiper-mega-piękny obraz w LED-ach to zwykła ściema. LCD i plazmy miały obraz sporo lepszy.
Pomijam takie rzeczy, jak to, że LCD oba są 100Hz, a LED-y - 50Hz, co widać (w LED-ach było widać momentami coś na kształt stroboskopu) .

Data: 2010-12-08 23:22:40
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Ajgor napisał(a):

[...]

Powiedz mi skoro miales obydwa przed oczami. Czym sie roznil obraz 42LD650 (bo nie ma 40" wiec wyzej jest błąd) od LE40C650.
Roznica w cenie okolo 300zl. No i niestety 2 cale mniej...

Data: 2010-12-08 23:27:42
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert"  napisał w wiadomości news:idp0ps$jd7$1mx1.internetia.pl...

Powiedz mi skoro miales obydwa przed oczami. Czym sie roznil obraz 42LD650 (bo nie ma 40" wiec wyzej jest błąd) od LE40C650.
Roznica w cenie okolo 300zl. No i niestety 2 cale mniej...

Telewizja internetowa Smasunga oferuje więcej, i Samsung, o ile pamiętam, odtwarza więcej formatów.
Po za tym o ile pamiętam (nie chce mi się już teraz sprawdzać), samsung ma 2 wejścia Euro, a LG jedno.
Samsung ma wyjście optyczne dźwięku, a w nim DTS. Nie pamiętam, czy LG w ogóle je ma.
Zaznaczam - pisze to z pamięci, więc nie wszystkie szczególy pamiętam.

Data: 2010-12-08 09:13:24
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:idmj53$vft$1mx1.internetia.pl...
[...]

Kupujesz tv za kilka tys i szczypiesz się kilkunastoma złotymi miesięcznie?

Data: 2010-12-08 16:03:11
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
Kupujesz tv za kilka tys i szczypiesz się kilkunastoma złotymi miesięcznie?

Dokładnie to samo pomyślałem ;-))). To tak jak z tymi co kupują auta za 150 tys i żałują potem na nowe opony ;-)

Data: 2010-12-07 13:51:26
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Dariusz Zygmunt napisał(a):

[...]

U mnie tak jak pisałem tv działa non stop praktycznie od rana do polnocy.
Chce kupić coś co nie podniesie mi rachunków za prad.
Po prostu cienko jest ekonomicznie jak zreszta w calym kraju wiec wazne sa dla mnie koszty eksploatacji.
Chcialbym tez by tv był żywotny a nie po 3 latach zaczal blednac itp.
Za okolo 2300zl sprzedawca mi proponowal jakiegos LG niby LED ale tylko krawedziowe.
Czy kupujac taki LED zamiast LCD ktore sa tansze zobacze jakas roznice?
Jak sie z kolei ma roznica w LCD 50-100Hz?
Chce by obraz był żywy i ładny. Niestety budżet jest ograniczony.
Pokoj mam w kształcie L wiec czasem bedzie ogladane z odleglosci 3m a czasem z 6 jesli to ma znaczenie.
Doradzcie cos konkretnego co warto kupic prosze.

Data: 2010-12-07 14:00:30
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 13:51, Norbert pisze:
U mnie tak jak pisałem tv działa non stop praktycznie od rana do polnocy.
Chce kupić coś co nie podniesie mi rachunków za prad.

to lepiej jednak wyłączać. przecież i tak w kółko to samo
leci, a ile razy można to samo oglądać?

Po prostu cienko jest ekonomicznie jak zreszta w calym kraju wiec wazne
sa dla mnie koszty eksploatacji.

kup mniejszy.

Data: 2010-12-07 14:28:30
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
pawell32 napisał(a):

to lepiej jednak wyłączać. przecież i tak w kółko to samo
leci, a ile razy można to samo oglądać?
Ba... tak mi mów... wiesz ze kobiety to troche inne stworzenia...

Po prostu cienko jest ekonomicznie jak zreszta w calym kraju wiec wazne
sa dla mnie koszty eksploatacji.

kup mniejszy.

Do ogladania z 6 metrow mniejszy niz 40" ?
To co mi da zmiana skoro bede sie musial wpatrywac chocby w napisy w filmach tak samojak w crt 21?
Poza tym u mnie zmiany tv to akcje raz na okolo 10-15 lat.
Wiec wole miec wiekszy niz potem psioczyc ze MOGŁEM wziasc wiekszy.

Data: 2010-12-07 14:32:30
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 14:28, Norbert pisze:
Po prostu cienko jest ekonomicznie jak zreszta w calym kraju wiec wazne
sa dla mnie koszty eksploatacji.

kup mniejszy.

Do ogladania z 6 metrow mniejszy niz 40" ?

oj, przesuniesz kanapę, a za to mniej za prąd ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 14:38:58
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
pawell32 napisał(a):

Do ogladania z 6 metrow mniejszy niz 40" ?

oj, przesuniesz kanapę, a za to mniej za prąd ;-)

Nie da rady.
Wlasnie zasymlowalem na scianie wielkosci tv.
I 40" do 52" to ogromna roznica.
46 tak optymalnie...
No... ale za 2500max dostac 46" to chyba nierealne.
Swoja droga nie sledzilem nigdy cen poki nie bylo kniecznosci ale myslalem ze te sprzety ju sa od takiego czasu na rynku ze beda tansze...

Data: 2010-12-07 14:38:28
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 14:38, Norbert pisze:
No... ale za 2500max dostac 46" to chyba nierealne.
Swoja droga nie sledzilem nigdy cen poki nie bylo kniecznosci ale
myslalem ze te sprzety ju sa od takiego czasu na rynku ze beda tansze...

i są. tylko chyba nie tyle ile sądziłeś

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 15:32:50
Autor: Sławek Maculewicz
LCD, LED , PLAZMA ???
Dnia 07-12-2010 o 14:38:58 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

pawell32 napisał(a):

[...]

Zaciśnij zęby, wmów sobie, że tak naprawdę to full HD nie potrzebujesz i  kup to:

Panasonic 50" Viera TX-P50X20E

W Agito za 2408 zł.

A model 42" już za 1756 zł.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-12-07 18:16:50
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 15:32, Sławek Maculewicz pisze:

Zaciśnij zęby, wmów sobie, że tak naprawdę to full HD nie potrzebujesz i
kup to:

Panasonic 50" Viera TX-P50X20E

W Agito za 2408 zł.

A model 42" już za 1756 zł.

Tu nawet nie ma sensu wmawiać sobie, z tej odległości (6m /) nie masz najmniejszych szans zauważyć różnic między hd ready a full hd, ludzkie oko na to nie pozwoli

Data: 2010-12-08 16:06:21
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
Poza tym u mnie zmiany tv to akcje raz na okolo 10-15 lat.

To ile Ty masz lat? Z kontekstu wynika że były już takie "akcje" co najmniej praę razy ;-)))

Data: 2010-12-08 17:55:47
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Robert_J napisał(a):
Poza tym u mnie zmiany tv to akcje raz na okolo 10-15 lat.

To ile Ty masz lat? Z kontekstu wynika że były już takie "akcje" co najmniej praę razy ;-)))

Kontekstu?
Do tej pory zmienialem tv dwa razy. Średnio co 10 lat. CRT
Więc raczej jestem pełnoletni :-)

Data: 2010-12-07 17:40:03
Autor: VSS
LCD, LED , PLAZMA ???
W wiadomości:4cfe3092$1@news.home.net.pl,
pawell32 <pawell@net-sat.pl> nastukał:
kup mniejszy.

róznica poboru prądu w LCD podświetlanym LED o przekątnej 32" i 50" jest na poziomie błędu licznika.

--
VSS

Data: 2010-12-07 20:56:35
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 07.12.2010 17:40, VSS pisze:
[...]

żebyś się nie zdziwił

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 23:39:10
Autor: Dariusz Zygmunt
LCD, LED , PLAZMA ???
W wtorek, 7 grudnia 2010 17:40, VSS wyraził następujacą opinię:
pawell32 <pawell@net-sat.pl> nastukał:

kup mniejszy.
róznica poboru prądu w LCD podświetlanym LED o przekątnej 32" i 50" jest
na poziomie błędu licznika.
 Ekran 50" ma powierzchnię 2,5 raza większą niż 32", jeśli chcesz zachować ten sam poziom jasności musisz użyć oświetlenia o mocy ponad 2,5 raza większej, jeśli nawet TV 32" ma diody o mocy {elektrycznej} 50 W to 50" musi mieć ok. 150 W a to nie jest różnica "na poziomie błędu licznika".  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-12-08 16:13:32
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
Chce kupić coś co nie podniesie mi rachunków za prad.
Po prostu cienko jest ekonomicznie ....

Problemem dla Ciebie jest zwiększenie rachunku o jakieś 20-30 zł, a nie płaczesz że musisz płacić jakiemuś operatorowi zapewne dużo więcej? Bo sądzę że masz jakąś Cyfrę, Polsacik czy może TVK :-). Może zmień sobie pakiet na trochę niższy i pokryjesz zwyżkę rachuków za prąd? Zwłaszcza że, jak sam napisałeś, "Dzieckosie nie wlepia , pooglada 10 minut i wraa do zabawek"... W takim razie zmiana pakietu na tańszy będzie chyba dobrym rozwiązaniem :-)

Chcialbym tez by tv był żywotny a nie po 3 latach zaczal blednac itp.

Przy intensywności użytkowania takiej jak mówisz jest to całkiem możliwe ;-)

Data: 2010-12-08 18:00:18
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Robert_J napisał(a):

[...]

Tu Cie zdziwie.
Mam TNK i nie place nic bo narazie mi platne kanaly nie potrzebne , zwlaszcza ze za jakis czas po zakupie TV mam zamiar zakupic dekoder HD TNK.
Więc nie mam pakietu. Żona oglada TNK, ja wieczorami się czasem dorwe i obejrze jakiś film na DVD zassany z sieci. Dziecko tez bajki na DVD powiedzmy 30 minut dziennie.
Poza tym, widze ze pijesz do plazmy bardzo. Ic zywotnosc jest wieksza? Bo mnie sie wydaje ze prad to jedno, zywotnosc to drugie a problem ze waga wieksza niz LCD/LED a mam zamiar powiesic na scianie.
O czy my tu poza tym, pakiety, bzdety... chce rad w konkretnym wborze , za i przeciw a nie rozmow o pakietach tv.

Chcialbym tez by tv był żywotny a nie po 3 latach zaczal blednac itp.

Przy intensywności użytkowania takiej jak mówisz jest to całkiem możliwe ;-)

No Twoje zdanie nie pokrywa się z wypowiedziami w sieci...

Data: 2010-12-08 19:03:26
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
Mam TNK i nie place nic bo narazie mi platne kanaly nie potrzebne ,

Czyli chcesz powiedzieć że pięć, a w zasadzie cztery kanały oglądacie cały dzień? Sorry, ale jakoś trudno mi uwierzyć że można TVP i TVN oglądać przez 12 godzin dziennie ;-))). Ale to w sumie nie moja sprawa, jak komuś czasu nie szkoda....

...Żona oglada TNK
...ja wieczorami się czasem dorwe i obejrze jakiś film na DVD zassany z sieci. Dziecko tez bajki na DVD powiedzmy 30 minut dziennie

Jeszcze lepiej ;-). Ty jeden film plus dziecko pół godziny to daje jakieś dwie, może trzy godzinki. To już powiem złośliwie: nie wkurza Cię że żona siedzi 10 godzin dziennie przed głupawymi programami? Oczywiście to Twoja sprawa ;-)

Poza tym, widze ze pijesz do plazmy bardzo. Ic zywotnosc jest wieksza? Bo mnie sie wydaje ze prad to jedno, zywotnosc to drugie

Nie piję do plazmy, ale faktem jest że jak będę po nowym roku kupował nowy TV to będzie to plazma :-). Ale nie przekonuję Cię ani do, ani przeciw plazmie.

waga wieksza niz LCD/LED a mam zamiar powiesic na scianie.

:-)))). To już chyba żartować raczysz. Na ściankach z regipsu wiesza się kuchenne szafki i nie ma problemu. A sądzę że w pokoju masz raczej murowaną ;-)

chce rad w konkretnym wborze , za i przeciw a nie rozmow o pakietach tv.

Zadam Ci "kontrpytanie": chcę kupiś ładny, ekonomiczny samochód, którym przyjemnie się jeździ. Poradź jaki? I co mi doradzisz? Porsche, dacię Logan, Clio czy może lexusa? Z samego założenia Twój i jemu podobne posty są bez większego sensu. Jeśli chcesz kupić jakiś telewizor (czy inną rzecz) to nie pytaj na grupach jaki, bo nie kupisz nigdy :-)))). Im dłużej dyskusja trwa dym dla Ciebie gorzej, bo pojawia się coraz więcej argumentów (najczęściej subiektywnych i mocno zależnych od upodobań piszącego) za i przeciw. Pójdź do sklepu parę razy, na chłodno popatrz, może spróbuj wziąć zwykły film na DVD, na USB i poproś o próbę... Po takich kilku chłodnych wizytach w sklepach sam wybierz.

No Twoje zdanie nie pokrywa się z wypowiedziami w sieci...

Które wypowiedzi przeczą mojej opinii? Poza tym nie powiedziałem tego jako opinię tylko przypuszczenie :-). Kilkanaście godzin dziennie to trochę więcej niż przeciętna dla TV...

Data: 2010-12-08 20:21:26
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Robert_J napisał(a):
[...]

Nie , chce powiedzieć że u nas taki zwyczaj że leci sobie powiedzmy TVN a dmownicy są zajęcu codzienymi zajęciami. Ot, tak u nas jest i już , TV gra zamiast wierzy itp.

[...]

Nie, nie wkurza, jak Twoja bedzie siedziała na macierzyńskim nie mogąc się samemu z domu ruszyć bo teściowa za granica i nie ma kto pomoc czy zostać z dzieckiem na pare godzin to zobaczysz jak to jest i czy wolisz by spogladala na TV czy moze lepiej czepiala się pierdół Ciebie po prostu z rozdrażnienia.

Data: 2010-12-08 20:26:42
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
A jeśli dodamy do konkurencji Panasonic TX-L42S20E ???
Jak ten wypada na tle tych co podałem?
Polecono mi tego Panasonica i nie wiem czy warto.

Data: 2010-12-09 09:44:49
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 20:26, Norbert pisze:
A jeśli dodamy do konkurencji Panasonic TX-L42S20E ???
Jak ten wypada na tle tych co podałem?
Polecono mi tego Panasonica i nie wiem czy warto.

Zastanawia mnie jedna rzecz, prosisz o poradę i cały czas trzymasz się dwóch modeli LG, bronisz się przed samsungiem, nie ejsteś pewien panasonica. Czy nie lepiej byłoby iść o obejrzeć w akcji oba LG i wybrac jeden z nich i zakończyć męki ?

O różnicach w obrazie zapomnisz po kilku godzinach, jak sobie go ustawisz pod własne widzimisię to będziesz twierdził że masz najlepszy tv świata, tak z nami jest. Tutaj tylko dostaniesz zawrotu głowy a uwierz żaden tv w przedziale cenowym o którym tu rozmawiamy nie jest idelany, co więcej raczej w wyposażeniu będa różnice niż w jakości obrazu (pomijając jednostki walnięte).

Pomijam już fakt że faktycznie z jego jakości będziesz korzystał przez godizna dziennie a pozostały czas będzie on tylko dostawca obrazu i fonii.

Trwałości ci nikt nie oceni, bo modele zmieniają się kilka razy w roku (symbol na obudowie nie ale elektronika w środku często tak) i nie da się powiedzieć że tv wytrzyma lub nie konkretne obciążenia.

Może sony za to z przedłużona do 5 lat gwarancją ?  a jak nie to kup lg ale odpuśc sobie odblokowywanie filmów, wex ten, który to już ma

Data: 2010-12-09 09:52:40
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
Czy nie lepiej byłoby iść o obejrzeć w akcji oba LG i wybrac jeden z nich i zakończyć męki ?
...Tutaj tylko dostaniesz zawrotu głowy ....

Powiedziałem mu już to chyba wczoraj ;-))

Data: 2010-12-09 11:42:54
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-09 09:52, Robert_J pisze:
Czy nie lepiej byłoby iść o obejrzeć w akcji oba LG i wybrac jeden z
nich i zakończyć męki ?
...Tutaj tylko dostaniesz zawrotu głowy ....

Powiedziałem mu już to chyba wczoraj ;-))

1.Każdy z nas wybiera pod własne widzimisię - jeśli wyboru dokonał to znaczy że jest przekonany co do wyzszości wybranego nad innymi

2. Różnice w danej klasie są minimalne, jeśli zaś je widać to znaczy że nikt nie staral się odpowiednio wyregulować (samsung którego mam pozwala na zabawe przez kilka dni, łącznie z regulacją składowych dla poszczególnych kolorów, prawie jak photoshop)

3. Matryce produkuje kilka firm na świecie i sa podobnej jakości, w ciągu ostatnich 2 lat np LCD poszły błyskawicznie do przodu (czerń, kąty widzeniaetc) więc jesli jakiś tv (np sony) wyróżnia się cyzmś wyjatkowym to jest to najczęsciej soft lub elektronika albo konstrukcja panela (sharp) ale wtedy płacisz duuuzo wiecej

4. Szybko przyzwyczajamy się do cech obrazu i jeśli jest poprawny to tylko dobre źródło sygnału i o reszcie modeli zapominamy w kilka minut

5. Trwałość ? po pierwsze zapomnieć o 25 letnich soniakach czy innych, dziś za 2-3 lata przy takim tempie rozwoju technologii przyjdzie ochota zmienić (wydawało się że lcd nie jest rozwojowe a jednak cały czas zaskakuje)

Za 2-3 lata 50" będzie kosztował 1800 zł więc 42" podarujesz babci albo wstawisz do sypialni albo dasz dizcku pod psp

DOBRE ŹRÓDŁO SYGNAŁU HD !!!!

a reszta to tylko pilot i piwko

to już nie te czasy gdy dokładając 20% do cent tv dało się osiagnąć wieczną ekstazę, dzis do 3000 zł kupujesz poprostu tv

Data: 2010-12-09 14:52:45
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
boxfish napisał(a):

[...]

To nie tak , że bronie sie przed samsungiem ale martwi mnie ta roznica 2". Pokoj na tyle duży , że 42 wydaje mi się na styk.
Jesli ten samsung bedzie lepszym wyborem niz ten niby ledowy LG to nie bronie sie. Po prostu nie wiem czy zauwaze roznice wielkosci.
A na jakosci mi owszem zalezy. Jak chyba kazdemu by miec obraz jak najlepszy.
A co do ogladania w marketach. Niestety do najblizszego mam 40km i chwilowo nie bardzo mam jak czasowo sie tam wybrac. Najwiekszy wybor na polce widzialem w auchan. Pojechac pojade , tuz przed zakupem by porownac powiedzmy 2-3 modele z ktorych bedzie juz wybierany ten jeden.
Kupie pewnie i tak przez net bo sporo taniej niz w marketach. Przykladowo ten samsung kosztuje w eurortvagd 2699 a w sieci 2350.
Odpuscmy wiec teraz kwestie pradu. Wiadomo ze wybor pozostal w LCD/LED krawedziowe. Ktory bedzie mial najlepszy obraz i najwiecej bajerw przydatnych?

Data: 2010-12-10 16:57:13
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-09 14:52, Norbert pisze:
boxfish napisał(a):
Wiadomo ze wybor pozostal w LCD/LED
krawedziowe. Ktory bedzie mial najlepszy obraz i najwiecej bajerw
przydatnych?

ten, który się tobie bardziej spodoba, powaznie - nie ma obiektywnej prawdy mówiącej o tym że podświetlenie krawędziowe led daje lepsza jakość obrazu - daje na 100% (to moja subiektywna ocena)

- bajer marketingowy
- możliwość zbudowania telewizora o małej ramce i cienkiego

ja na podświetlenie krawędziowe bym się nie napalał, kupowałem tv kilka miesięcy wstecz i nie poruszyło mnie

Co do bajerów to sam musisz ocenić co jest przydatne, strony producentów zarówno lg jak i samsunga sa dosyc dobrze przygotowane.

dla mnie nie były ważne:

- 200, 600 czy 55 tys Hz
- kontrasty hiper wysokie i nieprawdziwe
- podświetlenie led

ważne były

- ilość wejść HDMI
- porty USB i mozliwośc odtwarzania filmów full HD (bo samsung robi to lepiej niż odtwarzacze sieciowe)
- jakość obrazu i możliwości regulacji

Zapytasz cyz ten samsung ma obraz lepszy, dobry czy bradzo dobry ? odpowiem tak, dla mnie jest bardzo dobry a lg nie widziałem

ale dla mnie ważne było jak bardzo można regulować i jak wygląda obraz przy obniżonych kontrastach, przy barwach łagodnych - tu możemy się różnić, wiele osób lubi palące kolory, ryjące po oczach krawędzie a ja nie ....

i dzięki temu mam czerń, mam świetny tv ( w tej grupie cenowej ) do SD, do komputera, do filmów

Data: 2010-12-08 20:44:35
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:idom61$mo2$1mx1.internetia.pl...
Robert_J napisał(a):

[...]

Są książki, spacery i milion innych pożyteczniejszych rzeczy.
Moja jakoś nie zużyła zbytnio tv podczas macierzynskiego.
I też nie było nikogo do pomocy, najbliższa rodzina 50 km dalej.

Data: 2010-12-08 20:56:06
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Cavallino napisał(a):

Są książki, spacery i milion innych pożyteczniejszych rzeczy.
Moja jakoś nie zużyła zbytnio tv podczas macierzynskiego.
I też nie było nikogo do pomocy, najbliższa rodzina 50 km dalej.

Owszem, spacery nie długie bo zimno, książki dzidzia nie da poczytac, obiad trzeba ugotować, posprzątac itd. I TV sprawdza sie wtedy uniwersalnie bo mozna i robic i lukac w tv.
To naprawde nie jest istotne kto co i jak.
Napisalem wyrazie ile czasu TV działa u mnie i jest jak jest.

Data: 2010-12-08 21:26:52
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert" napisał w wiadomości news:idoo72$2r2$1mx1.internetia.pl...

[...]

A ja myślę, że nie ma znaczenia, kto co ogląda, i dlaczego. To jego prywatna sprawa, i nikogo nie powinna obchodzić.
Podał wymagania, i nie ma sensu mu wbijać do głowy, czy wybyjać z głowy. Nikt nie zna jego sytuacji życiowej lepiej od niego samego.
Moja żona też ogląda o wiele więcej niż ja, bo ja pracuję po 11 godzin na dobę, a ona wcale. I kogo to obchodzi?
Czasem ogląda, a czasem sobie włączy radio internetowe przez kino domowe, żeby jej coś brzdąkało za uszami. I też jest OK.
Mnie to nie wkurza. Fakt - ja nie liczę, ile to kosztuje, bo mi to wisi. Kilka złotych w te, czy wewte nie robi mi róznicy.
Ja podałem konkretny model, który polecam: Samsung LE40C650. Nie będę po raz kolejny wymieniał, dlaczego, bo już pisałem.
I nie wnikam, kto go będzie ogładał.
Amen

Data: 2010-12-08 22:48:48
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:idoo72$2r2$1mx1.internetia.pl...
Cavallino napisał(a):

[...]

Nie sypia w ogóle?

obiad trzeba ugotować, posprzątac

I to jej zajmuje 12 godzin dziennie?
Bez jaj, jakieś ściemy dajesz sobie wcisnąć.
Moja daje to wszystko radę zrobić po pracy.

Data: 2010-12-08 23:17:13
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Cavallino napisał(a):

[...]

A mozemy sie zajac TV a nie wyliczaniem co kto w domu robi?
To naprawde malo wazne , napisalem ile u mnie dziala tv i nie ma o czym gdybac.

Data: 2010-12-08 23:33:35
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:

A mozemy sie zajac TV a nie wyliczaniem co kto w domu robi?

Oczywiście, ale to Ty zacząłeś wciskać głodne kawałki o niesamowicie wyczerpującej opiece nad dzieckiem przed tv, więc się nie dziw, że każdy kto trochę na tym świecie żyje się deczko zdziwił.

Data: 2010-12-09 00:20:23
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Cavallino napisał(a):
[...]

Głodne sa dla Ciebie może. Nie masz baldego pojecia jak jest w moim domu więc nie pisz prosze o głodności. Uznajmy więc że mam złotą rybke która by żyć musi ogladać TV 15 godzin na dobe. I zajmijmy się telewizorami.

Data: 2010-12-09 08:33:06
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-08 22:48, Cavallino pisze:
[...]

to może kup 26 cali, mniej prądu i postaw w kuchni

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-09 09:11:45
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
Nie , chce powiedzieć że u nas taki zwyczaj że leci sobie powiedzmy TVN a dmownicy są zajęcu codzienymi zajęciami. Ot, tak u nas jest i już , TV gra zamiast wierzy itp.

Chyba wieŻy ;-). Ale spoko...
A tak poważnie: zaczynasz gubić się w zeznaniach :-). Szukasz ekonomicznego telewizora, bo nie chcesz za dużo płacić za prąd, a teraz mówisz że TV gra u Ciebie tak "dla zasady"? Bo nie uwierzę w to, że można mieć włączony TV np. na TVN i go nie oglądać tylko słuchać :-)). Osobiście wolałbym radio lub płytę. Może czas zdecydować o co Ci chodzi?

Nie, nie wkurza, jak Twoja bedzie siedziała na macierzyńskim nie mogąc się samemu z domu ruszyć

Moja już dawno siedziała na macierzyńskim. I powiem Ci że później też dużo dłużej na wychowawczym, opiekując się dwójką dzieci :-). Jednym naszym, drugim znajomych (w tym samym wieku).

... zobaczysz jak to jest i czy wolisz by spogladala na TV czy moze lepiej czepiala się pierdół Ciebie po prostu z rozdrażnienia.

Uśmiałem się setnie ;-))). Ale OK, nie ma sensu tego ciągnąć bo to nie grupa o przepracowanych matkach ;-))

Data: 2010-12-07 08:20:32
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

odpuść sobie lg.
pooglądaj sony i samsungi,  lub jak plazma to panasonic

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 09:16:51
Autor: Mirek Ptak
LCD, LED , PLAZMA ???
Dnia 2010-12-07 08:20,  *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
odpuść sobie lg.
pooglądaj sony i samsungi

Raczej niech odpuści Szajsungi, a poogląda Sharpy i Toshiby :) LG też obleci jak potrzebny jest odtwarzacz filmów przez USB.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-12-07 10:08:09
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 09:16, Mirek Ptak pisze:
Raczej niech odpuści Szajsungi, a poogląda Sharpy i Toshiby :) LG też
obleci jak potrzebny jest odtwarzacz filmów przez USB.

to chce tv czy odtwarzacz?

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 10:25:12
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

A z jakiego to powodu te szajsungi ma odpuścić ? mają odtwarzacz mkv jak lg i lepsze matryce o awaryjnosci np plazm lg też sporo słychać

Data: 2010-12-07 10:40:12
Autor: VSS
LCD, LED , PLAZMA ???
W wiadomości:idkuhs$qlm$1@inews.gazeta.pl,
boxfish <cicior@gazeta.pl> nastukał:
A z jakiego to powodu te szajsungi ma odpuścić ? mają odtwarzacz mkv
jak lg i lepsze matryce o awaryjnosci np plazm lg też sporo słychać

mam palzmę LG i jakos nie widzę jakichkolwiek problemów

--
VSS

Data: 2010-12-07 13:57:55
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Mirek Ptak napisał(a):

Raczej niech odpuści Szajsungi, a poogląda Sharpy i Toshiby :) LG też obleci jak potrzebny jest odtwarzacz filmów przez USB.

Pozdrawiam - Mirek

Od filmow rowniez z USB mam dvd. Choc jesli tv tez bedzie mialo to nie bede zły :-)

Data: 2010-12-07 16:54:36
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 13:57, Norbert pisze:

Od filmow rowniez z USB mam dvd. Choc jesli tv tez bedzie mialo to nie
bede zły :-)

A odtwarza plik  w rozdzielczości 1080p ?

Data: 2010-12-07 13:57:11
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
pawell32 napisał(a):

odpuść sobie lg.
pooglądaj sony i samsungi,  lub jak plazma to panasonic

Skoro plazma jje tle prądu to chyba ją odpuszcze.
LED drogie wiec pewnie pozostanie mi LCD jesli przepasc cenowa bedzie duza a pewnie bedzie.
Sony mam tylko kineskopa bo jeszcze nie mialem plaskiego TV.
Samsunga mam monitor 22" i bardzo sie dobrze sprawuje.
Sprzedawcy mowia w sklepach ze LG nie odbiega od samsunga a w tej samej cenie mozna dostac ciut lepiej wyposazony tv w LG. Poza tym serwis samsunga wedlug nich jest do kitu i tu LG wyglada duzo lepiej.
Pisze co mi powiedzieli. Nie w jednym ale w okolo 5 sklepach.

Data: 2010-12-07 14:11:37
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 13:57, Norbert pisze:
Skoro plazma jje tle prądu to chyba ją odpuszcze.

to nie jest tak. poczytaj wątek, który był tu niedawno
na temat poboru mocy (szczególnie przez nowe odbiorniki).

LED drogie wiec pewnie pozostanie mi LCD jesli przepasc cenowa bedzie
duza a pewnie bedzie.

w sony ok 500 zł przy 40 calach

[...]

sprzedawcy (90%) znają się na tym jak ja na robieniu masła.
zawsze chwalą to na czym mają największy zarobek.
samsung jest znacznie lepszy, a co do serwisu to w większości
są te same. do lg części są bardziej dostępne, może dlatego,
że produkowane są pod Wrocławiem.

Pisze co mi powiedzieli. Nie w jednym ale w okolo 5 sklepach.

jakiś czas temu w 100% skelpów, jak się tam otarłem to samsungi
wg nich to najlepsze tv na świecie.
może teraz zmienili zdanie

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 14:26:12
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
pawell32 napisał(a):

LED drogie wiec pewnie pozostanie mi LCD jesli przepasc cenowa bedzie
duza a pewnie bedzie.

w sony ok 500 zł przy 40 calach

No, ale pewnie mowisz tu o LED tylko krawedziowym.
Czyli taki LCD z dodatkiem LED. Z tego co wiem pełne LED matrycy to ceny od 4tys w gore.

[...]

No to powinni mi polecic samsunga a nie LG ktore tez bylo taniej akurat bo promocja. Ogolnie na polkach widzialem ze taki sam tv w wersji samsung byl drozszy o kilkaset zł.

Pisze co mi powiedzieli. Nie w jednym ale w okolo 5 sklepach.

jakiś czas temu w 100% skelpów, jak się tam otarłem to samsungi
wg nich to najlepsze tv na świecie.
może teraz zmienili zdanie

Moze... moze LG sie poprawilo. Wspominano mi tez ze thompson sie ponoc niedlugo wybije bo technologicznie robia coraz lepiej.

Data: 2010-12-07 14:29:44
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 14:26, Norbert pisze:
w sony ok 500 zł przy 40 calach

No, ale pewnie mowisz tu o LED tylko krawedziowym.
Czyli taki LCD z dodatkiem LED. Z tego co wiem pełne LED matrycy to ceny
od 4tys w gore.

nie sprawdzałem, ale poczytam

No to powinni mi polecic samsunga a nie LG ktore tez bylo taniej akurat
bo promocja. Ogolnie na polkach widzialem ze taki sam tv w wersji
samsung byl drozszy o kilkaset zł.

ale nie wiesz za ile go dostają.
kolega kupił od pracownika 32 cale (ryska na obudowie) za 500 zł

Moze... moze LG sie poprawilo. Wspominano mi tez ze thompson sie ponoc
niedlugo wybije bo technologicznie robia coraz lepiej.

może...

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 23:31:30
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert"  napisał w wiadomości news:idld01$o0a$1mx1.internetia.pl...

[...]

W takim przypadku nie kupuje się w sklepie. Ja swojego Samsunga widziałem w Media Ekspercie za 2999, w Media Markcie za 3333,
a kupiłem w sklepie internetowym za 2366 :) Z dostawą kurierem do domu.

[...]

Nigdy, ale to NIGDY nie słuchaj sprzedawcy w sklepie. Nigdy od nich nie usłyszysz prawdy. Wiesz, jak to działa?
Jedzie sobie przedstawiciel LG (lub innej firmy, bo wszystkie tak działają) po sklepach, i oferuje sprzedawcom ekstra premię za sprzedaż ich produktów.
I od tej chwili sprzedawcy będą chwalić LG jak lekarstwa na raka.

Data: 2010-12-07 23:50:01
Autor: Dariusz Zygmunt
LCD, LED , PLAZMA ???
W wtorek, 7 grudnia 2010 14:26, Norbert wyraził następujacą opinię:
pawell32 napisał(a):

No, ale pewnie mowisz tu o LED tylko krawedziowym.
Czyli taki LCD z dodatkiem LED. Z tego co wiem pełne LED matrycy to ceny
od 4tys w gore.
 Znaczy co? Każda komórka podświetlona osobną diodą? Na to nie licz, podświetlane są obszary o całkiem sporej wielkości. A wymysły ze zmianą jasności aby "dynamicznie podnieść kontrast obrazu do niebotycznych wartości" możesz od razu olać - jedyny skutek to irytacja gdy fragmenty obrazu dynamicznie zmieniają jasność.  Jeśli chcesz się czymś kierować to parametrami obrazu po _wyłączeniu_ polepszaczy, w prasie można znaleźć takie dane.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-12-07 16:58:10
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 14:11, pawell32 pisze:

LED drogie wiec pewnie pozostanie mi LCD jesli przepasc cenowa bedzie
duza a pewnie bedzie.

w sony ok 500 zł przy 40 calach

1. względem czego te 500 zł
2. jesteś pewien że piszesz o LED czy LCD z podświetleniem LED ? zastanów się dobrze

Data: 2010-12-07 17:04:23
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Może napisze co do tej pory wyszukałem w sieci.
Z LCD
42LD550 w ktorym można odblokowac odtwarzanie filmow w menu serwisowym. Ma dosyć dobre opinie w sieci. Kosztuje 2050zł około.

42LD565 w cenie 2100zł nie bardzo wiem jakie sa roznice miedzy nimi.

Z LED
42LE4500 za 2299zł w tej chwili w promocji.

Ktory z nich warto?
Czy ten led bedzie zuzywal widocznie mniej prau niz lcd?

Data: 2010-12-07 17:15:33
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Norbert napisał(a):
[...]

No i jeszcze jedna sprawa. Te LCD maja 100Hz, a LED tylko 50Hz....
Juz sam nie wiem co warto brac a co nie....

Data: 2010-12-07 17:37:25
Autor: VSS
LCD, LED , PLAZMA ???
W wiadomości:idlmth$r0l$1@mx1.internetia.pl,
Norbert napisał(a):
[...]

kupuj LG, ja mam w domu 50" plazmę lg 50ps8000 i 29" lg crt. crt chodzi od 7 lat bez problemu, plazma od roku, taką sama ma mój kolega, działa ponad rok.

--
VSS

Data: 2010-12-07 18:06:26
Autor: Cavallino
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:

No i jeszcze jedna sprawa. Te LCD maja 100Hz, a LED tylko 50Hz....

Mam nadzieję, że wiesz że LED to również LCD?
Tylko inaczej podświetlany, diody zamiast świetlówki.

Data: 2010-12-07 20:55:06
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 07.12.2010 16:58, boxfish pisze:
[...]

lcd, a poświetlany led

2. jesteś pewien że piszesz o LED czy LCD z podświetleniem LED ?
zastanów się dobrze

o led tv - czyli zamiast świetlówek diody.
oled są drogie i nikt chyba o nich nie wspomina ze względu na cene

Data: 2010-12-07 17:52:52
Autor: Wojciech
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 13:57, Norbert pisze:

Skoro plazma jje tle prądu to chyba ją odpuszcze.
LED drogie wiec pewnie pozostanie mi LCD jesli przepasc cenowa bedzie
duza a pewnie bedzie.

To nie do końca tak z tym prądem.
Różnica pomiędzy LCD a plazmą jest stosunkowo nieduża w poborze prądu. Plazma je ok. 10-20% więcej. Jeżeli zależy Ci na ograniczeniu zużycia prądu to patrz tylko na LCD LED krawędziowe - różnica pomiędzy LCD podświetlanym tradycyjnie a LEDowo już jest spora: tradycyjny pożera pewnie ze 2 razy więcej prądu.

Więc albo zależy Ci na poborze prądu i wtedy nie pytasz, czy obraz będzie lepszy w LED czy bez, albo oblicz sobie ile miesięcznie będzie Cię kosztowało korzystanie z plazmy i jak Cię stać to wtedy pytaj który telewizor ma najlepszy obraz.

Data: 2010-12-07 18:54:10
Autor: ToMasz
LCD, LED , PLAZMA ???
Wojciech pisze:
[...]

ale jak plazma wyświetla czarny obraz to jest czarny i zużywa mniej
prądu niż LCD. W tym czasie LCD "wali" tak samo świetlówkami - czy jasno
czy ciemno, a czarny kolor jest ciemnoczerwono brązowy? Czy są TV LCD
pva, ips?

Jeżeli zależy Ci na ograniczeniu zużycia
prądu to patrz tylko na LCD LED krawędziowe - różnica pomiędzy LCD
podświetlanym tradycyjnie a LEDowo już jest spora: tradycyjny pożera
pewnie ze 2 razy więcej prądu.
mógłbyś wyjaśnić ten mechanizm?

[...]

ToMasz

Data: 2010-12-07 20:59:38
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 07.12.2010 18:54, ToMasz pisze:

[...]

co ma Ci wyjaśnić jak to wyzsane z palca

Data: 2010-12-07 23:36:48
Autor: ToMasz
LCD, LED , PLAZMA ???
pawell32 pisze:
[...]

To może inaczej, który z dostępnych telewizorów, niezależnie od
technologii, (pow. 37" i ponizej 2kzł) będzie najtrwalszy?

ToMasz

PS mój pierwszy TV, 21' marki gretz, (na częsciach nokia) bedzia miał z
koncem tego roku, 22 lata bezawaryjnej pracy!

Data: 2010-12-08 10:38:55
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-07 23:36, ToMasz pisze:
To może inaczej, który z dostępnych telewizorów, niezależnie od
technologii, (pow. 37" i ponizej 2kzł) będzie najtrwalszy?

to się okaże całkiem niedługo.
zapomniałeś dodać, że nikomu nie zależy teraz na bezawaryjnej
pracy przez wiele lat, tylko najlepiej jakby się zepsuł
niedługo po gwarancji.
rynek wymusza niskie ceny, a fabrykom zależy na ilości sprzedanych
egzemplarzy. Padnie, a Ty idziesz po nowy.

PS mój pierwszy TV, 21' marki gretz, (na częsciach nokia) bedzia miał z
koncem tego roku, 22 lata bezawaryjnej pracy!

to prehistoria.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-08 21:29:28
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "pawell32" napisał w wiadomości news:4cff5256$1news.home.net.pl...

PS mój pierwszy TV, 21' marki gretz, (na częsciach nokia) bedzia miał z
koncem tego roku, 22 lata bezawaryjnej pracy!

to prehistoria.

Ja kiedyś miałem ruskiego Elektrona 28 cali. Mój pierwszy kolorowy telewizor. U mnie grał chyba z 10 lat,
a później sprzedałem go rodzicom kumpla, i nie jestem pewien, ale u nich gra chyba do dziś :) Tylko przerobiony na PAL.
Czyli w sumie będzie jakieś... 23-24 lata :) A mówią, że co ruskie to do dupy.

Data: 2010-12-07 23:54:28
Autor: Dariusz Zygmunt
LCD, LED , PLAZMA ???
W wtorek, 7 grudnia 2010 20:59, pawell32 wyraził następujacą opinię:
[...]

 Znaczy co? Sprawność zamiany prądu na światło jest taka sama dla lampy i diody? Odnoszę wrażenie, że diody mają większą sprawność, choć diody o dużych mocach grzeją się całkiem solidnie.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-12-07 23:38:41
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości news:idlsc2$bp4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Chyba niewiele wiesz o nowych LCD, prawda? :)
W moim Samsungu nie tylko mam regulację głębii czerni, ale również regulację balansu bieli (i kolorów RGB).
Bez większego problemu osiągam pełną czerń jak w plaźmie.

Data: 2010-12-08 00:06:24
Autor: ToMasz
LCD, LED , PLAZMA ???
Ajgor pisze:
[...]

wow! a w monitorach komputerowych to martyce jakies szajsy wkładają. W
tych lepszych to muszą wkładać  PVA, albo IPS zeby jako tak czerń
uzyskać i przynajmniej milion kolorów

Bez większego problemu osiągam pełną czerń jak w plaźmie.
MAzakiem do płytek chyba....

ToMasz

Data: 2010-12-08 00:07:27
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości news:idmelg$mqu$2inews.gazeta.pl...

[...]

He. Miałem rację. Mało wiesz...

Data: 2010-12-08 09:53:28
Autor: PaPi
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

Matryce dobrych (i drogich) monitorow komputerowych oparte na S-IPS jako tako oddaja czern choc tez zdarzaja sie na jadnolitym czarnym jasniejsze miejsca.
Ale takie monitory kosztuja za 24 cale 3kzl.
W TV LCD masz praktycznie tylko matryce TN a tam nie ma mozliwosci uzyskania czarnej czerni.
Mozna do tego dazych w sposob "programowy" czyli de facto podbijajac kontrast ale nigdy nie bedzie to prawdziwa czern.

Data: 2010-12-08 11:43:17
Autor: Mirek Ptak
LCD, LED , PLAZMA ???
Dnia 2010-12-08 09:53,  *PaPi* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
W TV LCD masz praktycznie tylko matryce TN a tam nie ma mozliwosci
uzyskania czarnej czerni.

Ja Cię proszę - zweryfikuj swoje informacje.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-12-08 18:05:23
Autor: ToMasz
LCD, LED , PLAZMA ???
Mirek Ptak pisze:
[...]

To jest grupa dyskusyjna. czyli jest to rodzaj wymiany poglądów,
informacji doświadczeń. Wiec raczej nie pisz nic, jeśli jedyne co
napiszesz to prośba o doksztaucenie. Ja również patrząc na della sips,i
dela TV, widze ze na tym lepszym czarny jest prawie czarny, a na tym
gorszym czarny to kpina. Co wiecej, mamy widoczny "Rozjazd" cenowy
pomiedzy monitorami pva, ips a starymi TN. Gdyby poprzednik pisał
bzdury, żaden producent nie oferował by matryc innych niż TN. Eizo by
splajtowałow tydzień. Tyle na temat technoligii i ioddania kolorów. jak
masz inne informacje techniczne to napisz proszę

ToMasz

Data: 2010-12-09 10:16:53
Autor: Mirek Ptak
LCD, LED , PLAZMA ???
Dnia 2010-12-08 18:05,  *ToMasz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

To, że na TN nie można uzyskać "czarnej czerni" :) jest oczywistością, pije do z gruntu fałszywej informacji jakoby "W TV LCD masz praktycznie tylko matryce TN".
W TV LCD markowych producentów nie ma chyba ani jednego modelu z matrycą TN (wystarczy sobie posortować w jakiejś wyszukiwarce po kątach widzenia).
Sharp stosuje ASV - ostatnio w lepszych modelach z dodanym żółtym pixelem
Sony/Samsung - S-PVA (i odmiany)
LG/Philips - S-IPS (i odmiany)
Panasonic/Toshiba - IPS-Pro

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-12-08 21:32:38
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4cff47ae$1news.home.net.pl...

[...]

Taaa... Tylko - wybacz to określenie - cały ten pseudonaukowy bełkot nie zmienia prostego faktu,
że ja w swoim LCD WIDZĘ czerń, a nie brąz :)

Data: 2010-12-09 07:49:02
Autor: ToMasz
LCD, LED , PLAZMA ???
Ajgor pisze:
[...]

kurde, nie chce mi sie rzucać epitetami, ale zasługujesz. ja mam wzrok
taki średni, ale w nocy wyglada to tak.
1. jeśli tv ctr, sciemnie do minimum, to nie jestem w stanie pokazać
palcem gdzie mam TV, nie wiem czy jest załączony czy nie.
2. jeśli załącze monitor ips,i wymuszę czarny ekran, to bez problemu, w
ciemnym pokoju wzkarze gdzie jest ten monitor bo poprostu jego ekran
świeci. czarną to on ma obudowę. ciekłe kryształy zatrzymują prawie całe
światło, ale nie całe. stąd owe światło przechodzące ma jakąś barwę.
3. jeśli w załącze monitor TN w cemnym pokoju i wymuszę czarny ekran, to
widze gdzie jest monitor, widze myszkę, klawiature, i spokojnie poomijam
zabawki które moje dziecko pozostawiło na podłodze. Tak sie dzieje bo
matryca LCD TN zatrzymuje wyraźnie mniej swiatła niż ips, i co gorsza,
jest to uzależnione od kąta patrzenia. znowu to swiatło nie jest czarne!

Do wątkotwórcy: jeśli będizesz oglądał TV w ciagu dnia, to wspomniane
przezemnie wady TN będą trudne do zauważenia. jednak w nocy, z różnych
katów...
Pytałem czy któryś z droższych LCD ma matryce ips, brak odpowiedzi. Czy
dłużej wytrzymają diody czy świetlółka - brak odpowiedzi ( 20 lat temu
uznałbym to pytanie za głupie, bo diody miały świecić conajmnmiej 20
lat. tyle ze nie chińskie, przeprądzone o 200%) jaka jest procentowa
różnica w mocy potrzebnej na oświetlenie ekranu prze diody a świetlówke?
też nie wiemy, a moze sie okazać ze minimalna. która technologia jest
trwalsza? ( w przypadku 24h to istotne) Wynika ze o TV lepiej nie pytać
na grupie TV tylko na elektrodzie.....
ToMasz

Data: 2010-12-09 08:52:22
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idpu4v$8vc$1inews.gazeta.pl...
Ajgor pisze:
[...]

No PEWNIE, że brak odpowiedzi. Ja mówię o bełkocie, a Ty dalej swoje. Ja NIE WIEM,
jaką ten telewizor ma matrycę, i gówno mnie to obchodzi. Ja Ci mówię o zaawansowanym telewizorze, a Ty mi wyjeżdżasz
z jakimś monitorkiem. Ja mowie o normalnym ogladaniu, a Ty mi wyjezdzasz z ogladaniem sciemnionego telewizora w nocy.
Wybacz.. Jak chcesz ogladac czarny obraz w nocy, to baw sie dobrze. Sam napisałeś, że w dzien "wady będą trudne do zauważenia".
W moim Samsungu przy normalnym oglądaniu w ogóle ich nie widać, a ściemnionego do zera nie mam ochoty oglądać,
bo nie wiem, jakie piwo się pije przy takim oglądaniu.
I jeszcze słówko na temat LED-ów. Jak już chcesz się bawić w eksperymanty. Tak się składa, że jestem elektrykiem.
mam w pracy na co dzien do czynienia z diodami LED (ale nie w telewizorach, tylko w sporej wielkosci stacjach transformatorowych).
 Pamietam, jak przyszly pierwsze, ktore wstawialismy w miejsce zarowek w kontrolkach - ilez sie nasluchalismy, ze one beda swiecic
nieprzerwanie co najmniej 10 lat!! A co sie okazalo? Malo ktora pol roku wytrzymuje. Wiem, ze w TV MOZE sa lepsze.
Ale poczekam z 5 lat, i zobaczymy, ilu ludzi bedzie wscieklych, ze w ogole je kupily. LED-y na razie sa mlode. Tak na prawde nikt jeszcze nie wie,
ile pochodzą.

Data: 2010-12-09 09:17:36
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-09 08:52, Ajgor pisze:

[...]

ale właśnie o tym napisał - tania chińszczyzna.
w Polsce też kiedyś produkowali podzespoły, w tym diody led.
w kilku moich urządzeniach świecą od wielu lat.
i jeszcze jedno, diody mają dużą żywotność, ale nie można
im dać zbyt dużego prądu, a teraz jest głupia moda by rozjaśniać
diody. często widzę diody w małych urządzeniach, gdzie są
użyte jako zwykłe kontrolki, a biją po oczach (szczególnie niebieskie).

Ale poczekam z 5 lat, i zobaczymy, ilu ludzi bedzie wscieklych, ze w ogole
je kupily. LED-y na razie sa mlode. Tak na prawde nikt jeszcze nie wie,
ile pochodzą.

zgadza się

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-09 09:21:32
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
[...]

jak jeździsz po mieście to popatrz na reklamy led.
ja widzę, ja tam się szybko wypalają ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-09 09:43:12
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
jak jeździsz po mieście to popatrz na reklamy led.
ja widzę, ja tam się szybko wypalają ;-)

Prawda :-). Aczkolwiek sądząc po padaniu całymi połaciami możliwe że to elektronika...

Data: 2010-12-09 09:53:00
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-09 09:43, Robert_J pisze:
jak jeździsz po mieście to popatrz na reklamy led.
ja widzę, ja tam się szybko wypalają ;-)

Prawda :-). Aczkolwiek sądząc po padaniu całymi połaciami możliwe że to
elektronika...

ale widać często wypalone nieregularne fragmenty

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-09 08:54:09
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-09 07:49, ToMasz pisze:

[...]

w końcu ktoś coś mądrego napisał.
sam się zastanawiam ile te diody mają żywotności. Fakt jest jeden
- mniej prądu, ale ile? trzeba zmierzyć.
w sony podają - led tv 20% mniej.
jak jest w innych? może ktoś już ma w domu i ma dostęp do "miernika mocy".
z tą czernią to tak j.w. podobnie jak z kontrastem.
są tacy którzy wierzą we wszystkie reklamy i wybierają taki tv w którym
podają największy kontrast. tylko jak oglądać taki tv porozjaśniany
prawie na maksa?
choć co niektórzy oglądają jasny tak że w dzień bije po oczach.
co do plazm to też trochę mit z tą czernią.
owego czasu (tak 3 lata wstecz), nie widziałem wybitnej różnicy
pomiędzy czernią plazmy, a lcd.
częściej widywałem plazmy z niebieskim tłem zamiast czarnym,
o poświacie nie wspomnę.
wówczas jaką godną plazmę widziałem to pioneer, tylko cenaaaa.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-09 09:19:45
Autor: Robert_J
LCD, LED , PLAZMA ???
- mniej prądu, ale ile? trzeba zmierzyć.
w sony podają - led tv 20% mniej.
jak jest w innych? może ktoś już ma w domu i ma dostęp do "miernika mocy".

MZ lepszym rozwiązaniem byłoby postawienie dwóch TV o różnych technologiach, ale w miarę zbliżonych parametrach, ustawienie im takich samych (w miarę możliwości) parametrów obrazu i zapodanie tego samego materiału. Podłączyć oba za licznikami energii i niech chodzą przez tydzień. Będzie wynik "czarno jak na białym"...

Data: 2010-12-09 09:22:28
Autor: pawell32
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-09 09:19, Robert_J pisze:
[...]

jak ma ktoś znajomego w sklepie...

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-07 23:23:04
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:idlb9k$e14$1mx1.internetia.pl...
pawell32 napisał(a):

[...]

Przede wszystkim nie wiem, kto powiedział, że LED są lepsze od LCD.
Jedyna ich przewaga, to mniejsza prądożerność. Po za tym są nawet gorsze.
Poszukaj w necie informacji o cloudingu. To jest negatywne zjawisko, które mają tylko LED-y.

Data: 2010-12-08 00:10:42
Autor: ToMasz
LCD, LED , PLAZMA ???

Poszukaj w necie informacji o cloudingu. To jest negatywne zjawisko, które mają tylko LED-y.

a ten Pan sobie clouding w LCD świetlówkowym "wydumał" czy Ty go też
widzisz na fotce?

Data: 2010-12-08 00:21:43
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idmetj$p8e$1inews.gazeta.pl...

Poszukaj w necie informacji o cloudingu. To jest negatywne zjawisko, które
mają tylko LED-y.

a ten Pan sobie clouding w LCD świetlówkowym "wydumał" czy Ty go też
widzisz na fotce?

Hmm dziwne. Pierwszy raz widzę coś o cloudingu w LCD :) Aż sprawdziłem na swoim LCD. a nawet na dwóch. Nic takiego nie zauważyłem. Ale może i gdzieś tam jest.

Data: 2010-12-08 00:23:23
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

[...]

Nie wiem, czy to nie jakaś ściema jest, bo dokładnie TO SAMO zdjęcie spotkałem na kilku stronach poświęconych cloudingowi w LED-ach.
Po za tym świetlówki może dały by nierównomierne podświetlenie, ale raczej w formie poziomych pasów, a nie takich fraktali.

Data: 2010-12-07 23:27:14
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???
Użytkownik "Norbert"  napisał w wiadomości news:idlb9k$e14$1mx1.internetia.pl...

[...]

LG serii 650 jest prawie identyczny jak Samsung serii 650 (w ramach konkurencji nawet oznaczenia mają podobne).
Są dwie różnice - LG nie robi 40 cali, tylko 42, a Samsung nie robi 42 cali, tylko 40 - to pierwsza różnica.
Druga jest w telewizji Internetowej. Samsung udostępnia więcej serwisów w Internet@TV niż LG.
Po za tym samsung wypuścił SDK do obsługi internetu. A top oznacza, że niedługo będą powstawać programy tworzone przez użytkowników.
Jeden już nawet powstał. Polski.

Data: 2010-12-10 15:56:10
Autor: Marek
LCD, LED , PLAZMA ???
Cześć  Norbert
Mon, 06 Dec 2010 21:31:29 +0100 w <news:idjhhe$okq$1mx1.internetia.pl>
napisałeś:

Liubie obraz dobrej jakosci i żywymi kolorami itp.

niecałe trzy lata temu kupowałem odbiornik 42". jednym z istotnych
punktów był dla mnie matowy ekran. wszystkie plazmy i niektóre lcd (np.
samsung) w sklepie, perfekcyjnie odbijały wszystkie źródła światła w
sklepie, mimo, że były włączone i leciał w nich jakiś program.
jako że pokój mam po zachodniej stronie bardzo mi nie pasowało oglądanie
odbić, szczególnie słońca. dlatego m.in. wybrałem idealnie matowy i nie
odbijający ekran LCD (Toshiba).

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-12-10 20:13:46
Autor: Ajgor
LCD, LED , PLAZMA ???

Użytkownik "Marek" < napisał w wiadomości news:1kg0k67y8ef9w$.dlgmarkowy.serwer...

[...]

Obecnie te błyszczące sa jakies antyodblaskowe. Ja mam Samsunga z błyszczacym, i nic nie zakluca ogladania. Zero odblaskow.

Data: 2010-12-11 01:37:28
Autor: Norbert
LCD, LED , PLAZMA ???
Dzieki za pomoc.
Dzis kupilem LE40C650
Z zakupu jestem po kilku godzinach ogladania bardzo zadowlony. Ekran błyszczący ale nie odbija mi nic a okno mam od slonecznej strony.
Teraz w nocy tez bajeczka, ciemno w pokoju , zadzialal sensor i obraz automatycznie robi sie bardziej ztonowany, nie rażący w ciemnym pokoju.
Jestem happy.

Data: 2010-12-11 12:34:40
Autor: boxfish
LCD, LED , PLAZMA ???
W dniu 2010-12-11 01:37, Norbert pisze:
[...]

no widzisz, a teraz puśc sobie filmik mkv 1080p, podepnij tv do amplitunera kabelkiem optycznym i masz kino jak się patrzy

LCD, LED , PLAZMA ???