LCD a plazma

Data: 2011-01-10 10:33:15
Autor: Budzik
LCD a plazma
Cześć
Nachodzi mnie jedno pytanie:
dlaczego taką popularnością cieszą się telewizory plazmowe skoro ogólnie pisze się że na plazmie jest lepsza jakośc obrazu, ze w tej chwili prądozernosc jest porównywalna z LCD, że efekt wypalania został już zniwelowany itp.

Skoro tak, to dlaczego królują w sklepach TV LCD-LED a nie plazmy?

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2011-01-10 14:06:13
Autor: p0li
LCD a plazma
O->Dnia 2011-01-10 11:33:15 niejaki Budzik napisał:
Skoro tak, to dlaczego królują w sklepach TV LCD-LED a nie plazmy?

kasa kolego kasa

z tego samego powodu nie oglądasz u siebie telewizora oled - technologia
pozwala wyprodukowac tv o normalnej przekątnej z obrazem dużo lepszym niż
lcd - ale najpierw producentom musza się zwrócić linie produkcyjne tv lcd

plazma jest już na tyle długo na ryku że technologia zdażyła się "spłacić"
jak spłaci się lcd - będziemy mieć wysyp oled-ów
itd....
:)

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2011-01-10 15:29:06
Autor: boxfish
LCD a plazma
W dniu 2011-01-10 14:06, p0li pisze:

kasa kolego kasa

tu się zgadzam, na dzień dzisiejszy niższy koszt produkcji LCD. Dodatkowo technologia lcd cały czas sie rozwija i przy nizszych kosztach produkcji pozwala już produkować panele o parametrach zbliżonych do plazm

z tego samego powodu nie oglądasz u siebie telewizora oled - technologia
pozwala wyprodukowac tv o normalnej przekątnej z obrazem dużo lepszym niż
lcd -

taak ? a ja myślałem że właśnie problemy technologiczne powodują że jak na razie poza sferą testów nie da się produkować tanio dużych plastrów oled bez wad ... może źle słyszałem

plazma jest już na tyle długo na ryku że technologia zdażyła się "spłacić"
jak spłaci się lcd - będziemy mieć wysyp oled-ów

lol

Data: 2011-01-10 16:35:23
Autor: p0li
LCD a plazma
O->Dnia 2011-01-10 15:29:06 niejaki boxfish napisał:
taak ? a ja myślałem że właśnie problemy technologiczne powodują że jak na razie poza sferą testów nie da się produkować tanio dużych plastrów oled bez wad ... może źle słyszałem

ja słyszałem że tak było rok temu
na jesieni któryś producent pokazywał już telewizor powyżej 40" (oled) i w
artykule było mniej więcej zawarte to co napisałem
przed świętami widziałem w mm (w niemczech) telewizor oled 23" jeszcze w
wysokiej cenie (chyba coś koło 1600E) ale imho nie była to cena obłędnie
wysoka

a obraz - mmmmmmm.....

Data: 2011-01-10 21:22:10
Autor: boxfish
LCD a plazma

[...]

  w takim razie przepraszam, ja słysząłem tylko o 30-31" plus zapowiedzi że może 2112 rok w produkcji a potem info że to tylko plany bo nadal trwają prace nad technologią bo wciąż nie gwarantuje taniej seryjnej produkcji

Data: 2011-01-10 21:55:45
Autor: p0li
LCD a plazma
O->Dnia 2011-01-10 21:22:10 niejaki boxfish napisał:

że może 2112 rok w produkcji

w tym roku to oledy z ręki będą nam jadły ;)

Data: 2011-01-14 21:01:27
Autor: f
LCD a plazma
Data: 2011-12-05 00:58:02
Autor: the_foe
LCD a plazma
W dniu 2011-01-10 11:33, Budzik pisze:
[...]

1. Plazma ma lepszy obraz interpolowany, czyli "w praniu" lepiej sie sprawdza, ale obraz w rozdzielczosci natywnej LCD nie pobije. Dlatego w sklepach RTV TVP z anteny nie zobaczysz, tylko jakis fajny "trailer" w HD.
2. Od strony sprzedawcy LCD ma wiecej zalet: mozna latwiej zbajerowac klienta, mozna mu zapodac dodatkowa wersje mini do kuchni, jest bardziej idiotoodporne w uzyciu, lzejsze, latwiejszy i tanszy transport. Zgaduje, ze sklepy maja takze wieksza marze, bo produkcja LCD jest tansza i popyt wiekszy - wieksze wiec sa widelki...

--
the_foe

Data: 2011-12-06 08:45:32
Autor: Wiewior
LCD a plazma
W dniu 2011-12-05 00:58, the_foe pisze:
1. Plazma ma lepszy obraz interpolowany, czyli "w praniu" lepiej sie
sprawdza, ale obraz w rozdzielczosci natywnej LCD nie pobije. Dlatego w
sklepach RTV TVP z anteny nie zobaczysz, tylko jakis fajny "trailer" w HD.

O tej interpolacji to raczej nikomu nie opowiadaj, bo się ośmieszasz. Dlaczego producenci mieliby pakować inne układy interpolacji w plazmach i LCD-ekach?

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2011-12-07 16:25:12
Autor: Simon
LCD a plazma
W dniu 2011-12-06 08:45, Wiewior pisze:
[...]

Bo pewnie chodzi o "interpolacje" nie na poziomie elektroniki, ale pojedynczych pixeli.
Chyba nie ma wątpliwości, ze piksel plazmy inaczej się "zachowuje" od piksela LCD - stąd może być wniosek, że przy nieobrobionym sygnale obraz będzie "inny" - ciężko ocenić, dla jednych lepszy, innych gorszy.

--
Pozdro
simon

Data: 2011-12-26 16:19:11
Autor: the_foe
LCD a plazma
[...]

tu nie chodzi o scaling tylko o wlasnosci piksela. scaling tworzy wartosci posrednie, ktore LCD nie zawsze moze odtworzyc. katoda plazmy ma bardzo duza przewage nad LCD jesli chodzi o czas reakcji i odswierzanie piksela.

--
the_foe

Data: 2011-12-27 10:12:22
Autor: Wiewior
[...]