LCD - różnica między PVA a MVA ?

Data: 2011-09-20 15:25:59
Autor: Tom
LCD - różnica między PVA a MVA ?
Witam

Planuje zakup monitora LCD i w związku z tym mam pytanie czy z punktu widzenia użytkownika jest jakaś zasadnicza różnica między panelem PVA i MVA?
Wybieram pomiędzy modelem NEC EX231Wp bk (z PVA) oraz Asusem ML249H (z MVA). W zasadzie oba modele są podobne NEC ma 23", pivot i brak HDMI, natomiast ASUS 24", HDMI i bez pivota. Oba mają podświetlenie LED.
Zastosowanie to grafika, filmy, bez gier.

pozdrawiam
T.

Data: 2011-09-20 16:24:18
Autor: =Marcos=
LCD - różnica między PVA a MVA ?
Planuje zakup monitora LCD i w związku z tym mam pytanie czy z punktu widzenia użytkownika jest jakaś zasadnicza różnica między panelem PVA i MVA?

Technologie podobne, różnica między nimi nie jest na tyle duża, by się zdecydować na konkretną technologię. Obie mają te same zalety/wady względem TN i IPS. Patrz więc na recenzje konkretnych modeli.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-09-20 18:35:13
Autor: Twat
LCD - różnica między PVA a MVA ?
W dniu 2011-09-20 15:25, Tom pisze:
[...]

z czystym sumieniem mogę powiedzieć że MVA to "podróba" PVA

miałem monitory na obu matrycach...

Data: 2011-09-20 19:55:43
Autor: Tom01
LCD - różnica między PVA a MVA ?
W dniu 20.09.2011 18:35, Twat pisze:
z czystym sumieniem mogę powiedzieć że MVA to "podróba" PVA

Niekoniecznie. MVA było pierwsze.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!