LCD vs Plasma w dolnej kategorii cenowej

Data: 2010-09-25 22:49:39
Autor: Adam Szewczak
LCD vs Plasma w dolnej kategorii cenowej
Hej.

Te dyskusje to sie przewijaja wiele razy, wiem :P

Bede sie zaopatrywac niebawem w TV. Ale wybor jest duzy ze...

Mialem w poprzednim mieszkaniu plasme 32 cale podlaczona tylko do kablowki z analogowym sygnalem. Obraz byl rewelacja.

Natomiast teraz wymagania beda nieco inne.
TV bedzie podlaczony do UPC i dekodera HD. No to tak do ogladania. Ewentualnie moze DVD.
Ale ten telewizor bedzie tez jako drugi monitor (powiekszenie obszaru roboczego, wyrzucenie narzedzi z Adobe itp) oraz jak juz taka opcja bedzie puszczenie filmu z kompa na wiekszy ekran.

Ponoc do takich celow jednak najlepiej to LCD (ew LED, ale tu cena wyzsza jest).
Plasma ma nizsza rozdzielczosc.

Inna sprawa ze do takich prac z kompem to chyba jednak w przypadku LCD lepiej szukaj FullHD ?

Co do typow z dolnej kategorii cenowej to wyszlo mi w przypadku Plasmy
Panasonic 37cali

LCD jest juz spory wybor bo w dolnej kategorii jest sporo egzotykow typu HannSpree, Telefunken, Akai, Orion, no Funai nieco bardziej chyba znany na naszym rynku. Ale domyslam sie ze one sa mniejwiecej porownywalnie chyba ?

PZDr
Adam

Data: 2010-09-26 11:54:26
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-25 22:49, Adam Szewczak pisze:

Ponoc do takich celow jednak najlepiej to LCD (ew LED, ale tu cena
wyzsza jest).

Oczywiście jeśli znajdziesz tv LED w sklepie (chyba że myślisz o podświetleniu led ale wtedy bym go nie demonizował)

Plasma ma nizsza rozdzielczosc.

tak ? to nowość

Inna sprawa ze do takich prac z kompem to chyba jednak w przypadku LCD
lepiej szukaj FullHD ?

Zdecydowanie tak, sam sporo pracowałem z LCD 40' jako dodatkowym monitorem, pomijając zabawę z kalibracją kolorów to w photoshopie smakowicie robiło się niektóre rzeczy

[...]

Nie napisałeś nic o poziomie cenowym w jaki celujesz, marki, które wymieniłeś wywołały dreszcz na plecach, podaj może przedział cenowy - potem wejdź na stronę samusunga i wybierz tv ;-)

Data: 2010-09-26 11:58:54
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7n58i$ml2$1inews.gazeta.pl...
[...]

    No plazmy zwykle maja 1024x768, przynajmniej tak w parametrach jest podane.

Zakres cenowy <2000 zl

Ale tak jak podales wychodzi na to ze jakos ewentualnie drugi monitor to LCD fullHD.

PZDr
Adam

Data: 2010-09-26 13:14:02
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-26 11:58, Adam Szewczak pisze:

No plazmy zwykle maja 1024x768, przynajmniej tak w parametrach jest podane.

W przypadku full hd już nie ma różnicy

Zakres cenowy <2000 zl

Ale tak jak podales wychodzi na to ze jakos ewentualnie drugi monitor to
LCD fullHD.

zdecydowanie tak, LCd będzie mniejszy, bedzie wydzielał tez trochę mniej ciepła co przy założeniu że siedzisz blisko może mieć znaczenie.

Do 2000 wzbierzesz już bardzo fajny tv, zwróć uwagę na ilośc wejść czyli docelową wygodę uzytkowania, spokojnie wybierzesz sobie za taką kasę 40" LCd samsung z serii 5   z odtwarzanie filmów mkv full HD, internet tv etc. Z bardzo dobrą matryća samsunga. poniżej 2000 w zasadzie jak dla mnie samsungi są bezkonkurencyjne

Data: 2010-09-26 13:11:56
Autor: Przesmiewca
"Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał(a):

Ponoc do takich celow jednak najlepiej to LCD (ew LED, ale tu cena wyzsza jest).
Plasma ma nizsza rozdzielczosc.

Plasmy tez sa fullhd, wiec to nieprawda.
Ale rzeczywiscie - osobiscie wybralbym tez LCD, jesli ma slyzyc
jako monitor. Widzialem obraz z PC na plazmie fullhd i przyznam szczerze,
ze linie (krawedzie) okienek, ikonek byly jakby zabkowane (jakby
kiepsko dzialajacy antyaliasing), mialem tez wrazenie, ze
obraz jest mniej wyrazny. Podpiety LCD nie mial tej przypadlosci.

Nie wiem, moze to byla wina konkretnego modelu plasmy, ale obraz
po przyjrzeniu sie szczegolom zniechecal.

Data: 2010-09-26 16:42:19
Autor: jesień
LCD vs Plasma w dolnej kategorii cenowej
Te dyskusje to sie przewijaja wiele razy, wiem :P

kupiłem LCD 32" fullHD i oddam je za darmo albo za plazme, żałuje że nie wybrałem najtańszego 37" TV plazma

do komputera to porażka, piksle duże, TV nie posiada specjalnego trybu przez co obraz stron www wygląda beznadziejnie, jednym słowem kicha

Data: 2010-09-26 18:43:35
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-26 16:42, jesień pisze:
[...]

kupiłes d... tv, to nie wina LCD

Data: 2010-09-26 19:22:34
Autor: jesień
LCD vs Plasma w dolnej kategorii cenowej
do komputera to porażka, piksle duże, TV nie posiada specjalnego trybu
przez co obraz stron www wygląda beznadziejnie, jednym słowem kicha

kupiłes d... tv, to nie wina LCD

to od jakiej ceny TV LCD 32" to nie szajs ?

bo kupiłem za 1600zł znanej firmy na S...  (bynajmniej nie samsung i sony)

jedyne opory jakie miałem przed plazmą to:
-wielkość od 37"
-FullHD od 42"
-pobór energii

teraz po zakupie LCD wiem że to bez znaczenia i jak oglądam w sklepie
najtanszą plazmę 37" za 1500zł to ma obraz bajka w porównaniu do mojego "ostrego" LCD

Data: 2010-09-26 20:26:44
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "jesień" <jesien@wp.pl> napisał w wiadomości news:i7nvi2$7rl$1news.onet.pl...
[...]

    No wlasnie dzis widzialem w Euro plazme 37 cali, ale chyba bym sie musial z laptopem przejsc zeby na wlasne oczy zobaczyc jak to z kompem wspolpracuje. Niestety ale obawiam sie ze mizernie, choc no namacalnie nie widzialem.

PZDr
Adam

Data: 2010-09-27 09:36:00
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-26 19:22, jesień pisze:
[...]

Nie piszesz nic o połączeniu tv, połączyłeś przez HDMI/DVI, ustawiłeś prawidłowo wyświetlanie ? tv zazwyczaj ma kilka trybów i do komputera jak najmniejsze regulacje etc - sądząc po twym niezadowoleniu to kwetsia albo wadliwego tv albo nieumiejętności ustawienia

Data: 2010-09-27 15:19:05
Autor: jesień
[...]

podłączyłem kablem DVI-HDMI, dokładnie jak piszesz TV nie posiadał
dedykowanego trybu dla PC a obróbka obrazu przez elektronike telewizora
skutkowała sieczką na gradientach (nie dało się ustawić pełnej płynności, np
niebieski kończył się na odcieniu ~200 a później to już jedna wielka
jednorodna plama), ostrość czcionek nie do ustawienia bo albo widać było
efekty wyostrzania (aureolki/krzaki wokół liter) albo zupełne rozmydlenie,
problemy
ze skalowaniem obrazu: w sterownikach NV były dostępne tylko rozdzielczości
do 1600x900 a w trybie HD owszem natywna 1920x1080 ale po jej ustawieniu
obraz wychodził poza ramki telewizora, po wielu kombinacjach udało się
ustawić 1:1 natywną ale obrabianie obrazu dalej psuło wygląd czcionek.

Na koniec najważniejsze: stwierdziłem że 32" z 1.5metra przy takim pikslu to
porażka i wybiłem sobie z głowy stosowanie TV do wielogodzinnej pracy z
tekstem a to był głowny powód dla którego wybrałem LCD a nie plazmę.

Data: 2010-09-28 09:03:14
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 27.09.2010 jesień <jesien@wp.pl> napisał/a:

Na koniec najważniejsze: stwierdziłem że 32" z 1.5metra przy takim pikslu to
porażka i wybiłem sobie z głowy stosowanie TV do wielogodzinnej pracy z
tekstem a to był głowny powód dla którego wybrałem LCD a nie plazmę.

Na plazma co ma odcienie robione czasem wypełnienia to dopiero byś psioczył ;)
Szarości migają w zauważalny sposób - taka technologia, od 50% w górę już lepiej
niż na lcd, ale w cieniach fatalnie. Nie mówiąc już o wypalających się elementach
pulpitu, w plazmie 1:1 z kompem nie ma układów pływania okien i nie działają
układy przeciwwypalające.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-09-26 19:18:46
Autor: Maciej Bojko
On Sun, 26 Sep 2010 16:42:19 +0200, jesień <jesien@wp.pl> wrote:

[...]

A to ciekawostka. 32" full HD ma duże piksele, chcesz zamienić na
plazmę, żeby mieć mniejsze?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-09-26 19:24:29
Autor: jesień
LCD vs Plasma w dolnej kategorii cenowej
A to ciekawostka. 32" full HD ma duże piksele, chcesz zamienić na
plazmę, żeby mieć mniejsze?

LCD miałem używać jako monitor ale ta opcja odpadła po 20 minutowej praktyce

Data: 2010-09-28 11:38:07
Autor: simon
W dniu 2010-09-26 19:24, jesień pisze:
A to ciekawostka. 32" full HD ma duże piksele, chcesz zamienić na
plazmę, żeby mieć mniejsze?

LCD miałem używać jako monitor ale ta opcja odpadła po 20 minutowej
praktyce
Trzeba było kupić Samsunga LE32B530 lub jakiś wyższy model z serii B lub C i ustawić w tryb PC.
Więcej w innych wątkach.
--
Pozdro
Simon

Data: 2010-09-28 15:20:59
Autor: jesień
[...]

no dokładnie, żałuję że nie kupiłem samsunga, tymbardziej że obraz SD miał
lepszy wbrew opiniom z ktorymi się spotkałem

Data: 2010-09-28 20:25:05
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-28 15:20, jesień pisze:
[...]

moge tylko potwierdzić samsung 40b551 - obraz sd z przyzwoitego źródła ok, bardzo szeroka gama regulacji kolorów (aż do regulacji składowych poszczególnych barw!!!) i bardzo dobra współpraca z komputerem

Data: 2010-09-27 09:37:20
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-26 19:18, Maciej Bojko pisze:
[...]

podejrzewam że było vga i skalowanie obrazu do pełnego ekranu (zamiast wyłączenia overscan)

Data: 2010-09-26 20:21:10
Autor: Przesmiewca
[...]

Kupic to nie wszystko, trzeba umiec jeszcze to zgrac z pc
w natywnej rozdzialce telewizora, a zaloze sie, ze miales inna
ustawiona (objawy by sie zgadzaly)

Mam 32 cale lcd, podpinam sie czasami do niego nootbookiem
i jest super.

LCD vs Plasma w dolnej kategorii cenowej