LED czy LCD? Polizingowy?

Data: 2016-10-28 17:38:22
Autor: Smok Eustachy
LED czy LCD? Polizingowy?
Witajcie!
Czy opłaca się kupić monitor uzywany LED czy może LCD?
SPOILER:

Myślę o tym modelu:
http://allegro.pl/ideal-led-fujitsu-b23t-6-full-hd-pivot-rok-gwaran-i6176760486.html

Ma 23 i Pivota?

Data: 2016-10-28 17:49:01
Autor: Sebastian Biały
LED czy LCD? Polizingowy?
On 2016-10-28 17:38, Smok Eustachy wrote:
Myślę o tym modelu:
http://allegro.pl/ideal-led-fujitsu-b23t-6-full-hd-pivot-rok-gwaran-i6176760486.html
Ma 23 i Pivota?

Nikt tego nie wie, producent utajnił te dane:

https://sp.ts.fujitsu.com/dmsp/publications/public/ds-display-b23t-6-led.pdf

Data: 2016-10-28 17:52:42
Autor: Smok Eustachy
LED czy LCD? Polizingowy?
On 2016-10-28 17:38, Smok Eustachy wrote:
Myślę o tym modelu:
[...]

Miał być wykrzyknik. Przecież wiem że ma pivota. ALe czy kupować LED czy LCD?

Data: 2016-10-28 20:03:08
Autor: ąćęłńóśźż
LED czy LCD? Polizingowy?
Ale do czego?
Do arkuszy biurowych, do Januszy z internetu, do oglądania filmów, do edycji zdjęć, do tabletu czy do stacjonarki?
Lubię Della U2410 (na CFL) np. do filmów, z kolei do lapka chętniej podłączam Eizo EV2455 akurat na LED (bo cieńszy i lżejszy, łatwiej przenieść z podłogi na stół i ze stołu na podłogę, choć nie ma takich referencyjnych kolorów jak Dell), do tego Dell ma świetny podłączany zewnętrzny soundbar.
I kto płaci za prąd (np. 60W vs. 30W)?

-- -- -
kupować LED czy CFL?

Data: 2016-10-28 22:05:37
Autor: Smok Eustachy
LED czy LCD? Polizingowy?
W dniu 28.10.2016 o 20:03,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

  W sensie które się mniej psują i mniej żrą prąda?

Data: 2016-10-29 07:44:26
Autor: ąćęłńóśźż
LED czy LCD? Polizingowy?
Starszy sprzęt się może mniej psuć, paradoksalnie.
Mniej prądu biorą LED-y.

-- -- -
 W sensie które się mniej psują i mniej żrą prąda?

Data: 2016-10-28 18:03:05
Autor: Jacek Maciejewski
LED czy LCD? Polizingowy?
Dnia Fri, 28 Oct 2016 17:38:22 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

Myślę o tym modelu:

A czemu nie 4:3? Co, będziesz oglądał głównie panoramiczne filmy?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-28 18:12:54
Autor: Smok Eustachy
LED czy LCD? Polizingowy?
Dnia Fri, 28 Oct 2016 17:38:22 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

Myślę o tym modelu:

A czemu nie 4:3? Co, będziesz oglądał głównie panoramiczne filmy?

no np.
A jak coś to se przekręcę pivota. Nie no panorama. Tak, Panorama lepsiejsza.
Ale co brać>
Takiego LEDa, czy nie LED
Czy np taki?
http://allegro.pl/nec-multisync-ea223w-22-5ms-pivot-displayport-fv-i6143863790.html

Data: 2016-10-28 18:25:22
Autor: Jacek Maciejewski
LED czy LCD? Polizingowy?
Dnia Fri, 28 Oct 2016 18:12:54 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

Czy np taki?

Sam se zobaczysz że wcale ci nie będzie się chciało kręcić ekranem i
będziesz ślepił literki :) IMO rozdziałka rzędu 1900 jest za duża. Nie
zdołasz we wszystkich aplikacjach ustawić odpowiednio duże czcionki.
Ja bym brał coś z rozdziałką rzędu 1600, 4:3, ok. 22" i matrycą IPS, a
podświetlenie rzecz drugorzędna. jak się trafi to diodowe ale jakby był
tani na świetlówkę to też bym brał.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-28 18:52:58
Autor: atm
LED czy LCD? Polizingowy?

[...]

Mam 24" 1920x1200, nie doswiadczylem problemow ze zby malymi czcionkami.
W laptopie 17" ta sama rozdzielczosc, po zmianie dpi w Windowsie tez jest ok.

Data: 2016-10-28 19:07:13
Autor: Jacek Maciejewski
LED czy LCD? Polizingowy?
Dnia Fri, 28 Oct 2016 18:52:58 +0200, atm napisał(a):

[...]

192x1440, zobacz jakie małe czcionki w górnym lewym rogu:
http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/945718-- -an82.html
I nie umiem ustawić większych, co nie znaczy że się nie da :) Ale jak
dotychczas nie wpadłem na trop. Czyli kłopoty są ...
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-28 19:11:41
Autor: atm
LED czy LCD? Polizingowy?

[...]

Zmieniales dpi w systemie?

Data: 2016-10-28 19:35:16
Autor: Jacek Maciejewski
LED czy LCD? Polizingowy?
Dnia Fri, 28 Oct 2016 19:11:41 +0200, atm napisał(a):

Zmieniales dpi w systemie?

Co rozumiesz przez dpi? Jeśli zmienię na tym samym ekranie rozdzielczość
z do tej pory używanej 1400x1050 na 1920x1440 to przecież zmieniam dpi,
nie? A zmieniłem w ramach rozeznania czy da radę ustawić wszystko i czy
dam radę się przyzwyczaić :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-28 19:50:09
Autor: atm
LED czy LCD? Polizingowy?

http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/get-a-better-view-in-windows-7-by-adjusting-dpi-scaling/ :)

Data: 2016-10-28 20:03:04
Autor: Jacek Maciejewski
LED czy LCD? Polizingowy?
Dnia Fri, 28 Oct 2016 19:50:09 +0200, atm napisał(a):

[...]

Nie używam windowsów :) Anyway, żadne toolsy do poprawy wyglądu/ostrości
krawędzi czy czcionek nie dają takiego odwzorowania jakie jest przy
użyciu natywnej rozdzielczości monitora. Nie należy też zapominać że
okna niektórych programików pomocniczych czy okna konfiguracyjne innych
programów nie dadzą się dowolnie powiększać. Maja stałą wielkość w
pikselach i kropka. Mam tak z gkrellm, całkiem przydatnym programikiem.
W 1920 mało co widzę w jego okienku bez przystawienia nosa do ekranu :)
Dlatego nie należy przesadzać z natywną i należy się dobrze zastanowić
jaką wybrać.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-28 20:16:22
Autor: atm
LED czy LCD? Polizingowy?

http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/get-a-better-view-in-windows-7-by-adjusting-dpi-scaling/
:)

[...]

Hmmm, pracuje w natywnej, dpi dostosowalem do moich potrzeb, wszystkie programy graficzne z ktorych korzystam nie maja z tym problemu, przegladarki www, TB, Filezilla, LibreOffice  i dlugo by wymieniac tez wyswietlane sa poprawnie. Prawde powiedziawszy nie zetknalem sie jeszcze z aplikacja lub gra, ktora nie trzymalaby czcionek w odpowiedniej, czytelnej wielkosci; choc nie zaprzeczam, ze gdzies cos takiego moze sie trafic. Co wiecej - obecnie 1920x1200 to wcale zaden hi-end. Po prostu dobra rozdzielczosc do pracy przy grafice. Zreszta fonty tez lepiej wygladaja.

Data: 2016-10-29 07:46:24
Autor: ąćęłńóśźż
LED czy LCD? Polizingowy?
To ja znam takich programów masę, na lapku 15'' z 1600x1200 jest naprawdę wielki problem coś odczytać.

-- -- -

Data: 2016-10-29 08:22:08
Autor: Jacek Maciejewski
LED czy LCD? Polizingowy?
Dnia Sat, 29 Oct 2016 07:46:24 +0200,  ąćęłńóśźż napisał(a):

To ja znam takich programów masę, na lapku 15'' z 1600x1200 jest naprawdę wielki problem coś odczytać.

I dlatego m. innymi używam do dziś starego Multisynca FE1250 CRT który
choć mu trochę strzyka już w kolorach i szerokości obrazu to wyciaga
nawet 2048x1536 i w każdej rozdziałce ma taką samą ostrość :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-28 22:00:26
Autor: Smok Eustachy
LED czy LCD? Polizingowy?
/.../
[...]

to se włączę stara banię 17 cali i na niej gkrellma odpale.

Data: 2016-10-29 01:36:11
Autor: Animka
LED czy LCD? Polizingowy?
W dniu 2016-10-28 o 18:12, Smok Eustachy pisze:
[...]

Allegro to teraz Afryka zarządza. Allegro sprzedane.

--
animka

Data: 2016-10-29 13:52:43
Autor: ąćęłńóśźż
LED czy LCD? Polizingowy?
A w jakich widełkach cenowych szukasz?
Od -do?
Z jakimi wejściami?
DP? HDMI? DVI? D-Sub? Component? S-Video? Composite?
Z dźwiękiem (głośniki lub doczepiany soundbar)? Taki własnie monitor zdekoduje dźwięk analogowy z cyfrowego sygnału HDMI.
I ile cali?
BTW polecam 1920x1200, a nie okrojone 1920x1080, no i oczywiście na matrycy IPS.

-- -- -
Ale co brać
Takiego LEDa, czy nie LED

Data: 2016-10-29 23:23:38
Autor: Smok Eustachy
LED czy LCD? Polizingowy?
250 zł Np to: http://allegro.pl/ideal-led-fujitsu-b23t-6-full-hd-pivot-rok-gwaran-i6176760486.html

Data: 2016-10-29 23:41:22
Autor: Animka
LED czy LCD? Polizingowy?
W dniu 2016-10-29 o 23:23, Smok Eustachy pisze:
W dniu 29.10.2016 o 13:52,  ąćęłńóśźż pisze:
A w jakich widełkach cenowych szukasz?
Od -do?
250 zł Np to: http://allegro.pl/ideal-led-fujitsu-b23t-6-full-hd-pivot-rok-gwaran-i6176760486.html

Ten chyba lepszy, ale droszy i głośników nie ma.

http://allegro.pl/znakomity-monitor-dell-p2211ht-1920x1080-led-5ms-i6507919415.html

--
animka

Data: 2016-10-30 10:24:13
Autor: ąćęłńóśźż
LED czy LCD? Polizingowy?
Misie wydaje, że za 250 zł może być trudno, a za 500 zł łatwiej.
No chyba, że 1600 x 1200 (bardzo zacny rozmiar).
M.in. Dell i Samsung miał bdb monitory w tej rozdzielczości.

-- -- -
250 zł

Data: 2016-10-30 09:44:03
Autor: smokeustachy
LED czy LCD? Polizingowy?
Masz linka za 249 chyba nie?

Data: 2016-11-18 13:27:37
Autor: jedrek
LED czy LCD? Polizingowy?
" ąćęłńóśźż"
BTW polecam 1920x1200, a nie okrojone 1920x1080, no i oczywiście na matrycy IPS.

IPS pod kątem gier?
Jeżeli ktoś nie gra (szybkość matrycy) to IPS jest w czymś lepsza od PVA?
Część opini ludzi mówi o tym, że ponoć IPS przy dłuższym gapieniu się (po kilka godzin dziennie) w nią bardziej kopie nieprzyjmenie po oczach niż PVA (?).
TN w ogóle w rozważaniu pominę, bo to do niczego się nie nadaje przy dłuższym gapieniu się w taki ekran.

Data: 2016-11-18 14:56:22
Autor: ąćęłńóśźż
LED czy LCD? Polizingowy?
Pod kątem kątów patrzenia.

-- -- -
pod kątem gier?

Data: 2016-10-28 18:25:06
Autor: m4rkiz
LED czy LCD? Polizingowy?
On 2016-10-28 17:38, Smok Eustachy wrote:
Witajcie!
Czy opłaca się kupić monitor uzywany LED czy może LCD?

raczej LED czy CCFL

tu jest kilka ciekawych informacji

http://www.infobyte.hr/blog/134/ccfl-vs-led-screen-backlight-is-led-really-better/

Data: 2016-10-29 10:59:01
Autor: kriters
LED czy LCD? Polizingowy?
On 2016-10-28 17:38, Smok Eustachy wrote:
Witajcie!
Czy opłaca się kupić monitor uzywany LED czy może LCD?

Myślę o tym modelu:
http://allegro.pl/ideal-led-fujitsu-b23t-6-full-hd-pivot-rok-gwaran-i6176760486.html Ma 23 i Pivota

Gówna na TN się nigdy nie opłaca. Niezależnie od podświetlenia.

LED czy LCD? Polizingowy?