LEDy kontra Halogeny

Data: 2011-03-06 10:08:50
Autor: Adax
LEDy kontra Halogeny
Skuszeni ciekawo¶ci± zakupil¶my kilka LEDów typu halogen GU10 80 LED 220V -w opisie było, że odpowiada halogenowi 50 W. Ale to jaka¶ totalna bzdura! To ¶wiatło nie odpowiada chyba nawet 25 W zwykłej żarówki. Na jakiej podstawie sprzedawcy (producenci) pisz±, że 80 LED odpowiada 50W?

Data: 2011-03-06 11:09:58
Autor: Marek Dyjor
LEDy kontra Halogeny
Adax wrote:
[...]

a gdzie to kupiłe¶...  najmocniejsze jakie widziałem w sklepach były odpowiednikami (teoretycznie) lamp 30Watowych

Data: 2011-03-06 11:56:01
Autor: Damork
LEDy kontra Halogeny
Na mównicę wtargn±ł "Marek Dyjor", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
rykn±ł:

Adax wrote:
[...]

Zapewne jako¶ tak tu na przykład:
http://allegro.pl/zarowka-80-led-gu10-biala-ciep-jak-halogen-50w-i1481737133.html
Oczywi¶cie nie na tej konkretnej aukcji, ale wyszukiwarka trochę tego
wyrzuca.
 --
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N

Data: 2011-03-06 12:17:21
Autor: Adax
LEDy kontra Halogeny
ja kupiłem tu:
http://allegro.pl/zarowka-diodowa-led-gu10-80-led-230v-ciepla-i1484898240.html

ele to chyba jakie¶ oszustwo, poza tym otrzymałem barwę "zmin±" zamaist tak ajka w opisie "ciepł±"...
w każdym razie jest tam w opisie, że to odpowidnik 50 W  :)

Data: 2011-03-06 12:51:56
Autor: Irokez
LEDy kontra Halogeny
Użytkownik "Adax" <Adax_TNIJ@TNIJ.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ikvqg1$uae$1news.onet.pl...
[...]

No i patrz±c na wprost soczewek tak jest ;)

A że żarówka ¶wieci też na boki (chyba 60 stopni) a to ma kilka stopni... to już się nie czyta :)

Ogólnie kupowanie takiego padła z tysi±cami badziewnych ledów to szkoda kasy.
Porz±dne Ľródła ¶wiatła s± na kilku ledach typu Cree itp dużej mocy. Ale to wtedy nie kosztuje 2 dychy za kilogram

--
Irokez

Data: 2011-03-06 22:57:06
Autor: uciu
LEDy kontra Halogeny
kupowałem tu:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=16859605

mam też takie na probe jak podawałe¶ w linku....dziadostwo ale tylko kupowalem na probe na szczescie:-)

smd nie da sie ich porownać zarówno w jasno¶ci swiecenia jak i kolorze swiatła

w rezultacie smd mam w salonie... a te z okraglymi diodami....w piwnicy:-)

uciu

Data: 2011-03-06 23:04:08
Autor: Adax
LEDy kontra Halogeny

Użytkownik "uciu" <gusevaWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:il0vvk$uqd$1news.onet.pl...
[...]

no to przetestowali¶my...
Rozumiem, że te z drugiego linka 24 x 5050 SMD PLCC6 mogę brać w ciemno :)

Data: 2011-03-06 23:24:48
Autor: uciu
LEDy kontra Halogeny

no to przetestowali¶my...
Rozumiem, że te z drugiego linka 24 x 5050 SMD PLCC6 mogę brać w ciemno :)

kupowałem od lumenmax
kolor ciepły biały
mam ich kilka rozmiarów/mocy
najstarsze swieca juz ok poltorej roku, po kilka godzin dziennie...

ogolnie -> ja jestem zadowolony i nie wiem jakie swiatlo daj± smd od innych sprzedawcow

jak masz tego kupic wiecej - kup 1 na probe i jak bedzie ok dokup reszte

lepiej stracic dyche na przesylke niz kilkadziesiat/kilkaset jesli okaza sie niewypalem:-)

-- -
uciu

Data: 2011-03-09 23:59:47
Autor: Marex
LEDy kontra Halogeny
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):
Adax wrote:
> [...]

a gdzie to kupiłe¶...  najmocniejsze jakie widziałem w sklepach były odpowiednikami (teoretycznie) lamp 30Watowych
     No własnie, szukam solidnych żarówek z wydajnymi, duzymi diodami (min.5 mm .i trafiam np na takie produkty http://allegro.pl/zarowka-80-led-gu10-
biala-ciep-jak-halogen-50w-i1481737133.html
    Czy któs z Was je przerabiał albo ma przynajmniej wyrobion± opinię o ich produktach/ofercie?/

Data: 2011-03-10 00:03:05
Autor: Marex
LEDy kontra Halogeny
     Przepraszam za link, miało być tutaj : (Hikari) http://sklep.hikari.com.pl/                      Marex

Data: 2011-03-10 17:44:33
Autor: BartekK
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-10 01:03, Marex pisze:
     Czy ktĂłs z Was je przerabiaĹ‚ albo ma przynajmniej wyrobionÄ… opiniÄ™ o
produktach/ofercie?/
      Przepraszam za link, miaĹ‚o być tutaj : (Hikari)
http://sklep.hikari.com.pl/                      Marex
http://sklep.hikari.com.pl/_var/gfx/d1ecc8ecc058dc325f4e82c45776a4b0.jpg
Za chwilkę zrobie ci fotki porównawcze, jak się ściemni. Mam w domu takie dwie sztuki...

Data: 2011-03-10 19:57:05
Autor: Czarek Daniluk
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-10 17:44, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-10 01:03, Marex pisze:
Czy któs z Was je przerabiał albo ma przynajmniej wyrobioną opinię o
[...]

Poproszę też o fotki porównawcze ;) chociażby do zwykłej żarówy 60W :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-10 23:56:45
Autor: BartekK
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-10 19:57, Czarek Daniluk pisze:
[...]
Nie bardzo miałem czasu, więc krótko:
https://picasaweb.google.com/hrumque/Led#
fotki robione z tym samym czasem i przysłoną. Balans bieli ustawione na 4000K "światło fluorescencyjne"
Jak ktoś chce, to niech pisze na priv, mogę wysłać RAWy.

Data: 2011-03-06 13:05:26
Autor: adams99
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-06 10:08, Adax pisze:
[...]

Wła¶nie u siebie przerabiałem ten temat i po 2 dniach czytania wszystkiego co się dało o LEDach unikn±łem zakupu tych "cudownych" 80 LED itp.

Prawda jest jedna - tanio się nie da - chcesz porz±dnego leda to szykuj około 30-50zł od sztuki. Ja u siebie wstawiłem Lumenmaxa SMB09 i jest dobrze. Pokój 20m2 przy 6 pkt zapalonych jest komfortowo, przy 12 zapalonych czuję się jak na stadionie super o¶wietlonym :) Przesadziłem z ilo¶ci± bo nie wiedziałem jak to będzie. Na co dzień używamy zapalonych 6 szt i to spokojnie na tak± powierzchnię starcza.

Data: 2011-03-06 17:08:37
Autor: Adax
LEDy kontra Halogeny
[...]

Dzięki wszystkim za uwagi. Na szczę¶cie był to zakup okazyjny i tylko 3 sztuk :)
A co s±dzicie o 24 x 5050 SMD PLCC6   230V, 5W (odpowiednik 50W) bo nie chciałbym kupować w ciemno, np.
http://allegro.onet.pl/zarowka-led-gu10-24x5050-smd-350-lm-freewys-i1446004986.html

Data: 2011-03-06 17:44:30
Autor: adams99
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-06 17:08, Adax pisze:

[...]

Jak dla mnie brakuje informacji ile lumenów ma i jaka barwa ¶wiatła (temperatura). Budowa podobna do tych co Ci podałem.

Data: 2011-03-06 18:43:16
Autor: Czarek Daniluk
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-06 17:44, adams99 pisze:
[...]

W łazience mam 3sztuki takich 24X led SMD, i ¶wiec± ładnie. Porównywalnie do 3 GU10 35W, albo nawet mocniej.
Niestety nie pamiętam od kogo na Alledrogo je brałem :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-07 12:51:05
Autor: Adax
LEDy kontra Halogeny
Jak dla mnie brakuje informacji ile lumenów ma i jaka barwa ¶wiatła (temperatura). Budowa podobna do tych co Ci podałem.

Mam info, że ten link do 24 x 5050 SMD PLCC6  ma parametry:
350 Lumenów
Temp. 3200 K
Produkcja: Chiny

co Wy na to? jest ok czy nie ? :)

Data: 2011-03-07 13:38:09
Autor: adams99
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-07 12:51, Adax pisze:

Mam info, że ten link do 24 x 5050 SMD PLCC6  ma parametry:
350 Lumenów
Temp. 3200 K
Produkcja: Chiny

co Wy na to? jest ok czy nie ? :)

Czyli "teoretycznie" to samo co moje lumenmaxy. Tyle że w moich typ diody to SMT SuperBright 5550, 3-chip, bezołowiowa (RoHS). Nie wiem jaka jest różnica w stosunku do tej 5050 więc jak masz możliwo¶ć to sprawdĽ to.

Dowiedz się jeszcze czy zasilanie leci przez przetwornicę czy tylko jest mostek graetza i kondensatory.

Data: 2011-03-08 10:41:01
Autor: Adax
LEDy kontra Halogeny

> [...]

Dowiedz się jeszcze czy zasilanie leci przez przetwornicę czy tylko jest mostek graetza i kondensatory.

1. Diody SMD 3 - chip PLCC6
2. Niestety, zasilanie uproszczone (mostek i kondensatory)  :(

Data: 2011-03-08 14:08:20
Autor: adams99
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-08 10:41, Adax pisze:

2. Niestety, zasilanie uproszczone (mostek i kondensatory)  :(

Szukaj innych ;)

Data: 2011-03-09 23:48:54
Autor: Mikolaj Rydzewski
LEDy kontra Halogeny
adams99 wrote:

Dowiedz się jeszcze czy zasilanie leci przez przetwornicę czy tylko jest mostek graetza i kondensatory.

A które jest lepsze i dlaczego?

Data: 2011-03-10 00:44:39
Autor: adams99
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-09 23:48, Mikolaj Rydzewski pisze:

A które jest lepsze i dlaczego?

Dowiedziałem się że przetwornica. Ponoć stabilniejsza praca leda i brak "migotania". Ile w tym prawdy nie wiem bom zielony :)

Data: 2011-03-10 09:26:52
Autor: BartekK
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-10 00:44, adams99 pisze:
W dniu 2011-03-09 23:48, Mikolaj Rydzewski pisze:

A ktĂłre jest lepsze i dlaczego?

Dowiedziałem się że przetwornica. Ponoć stabilniejsza praca leda i brak
"migotania". Ile w tym prawdy nie wiem bom zielony :)

ZaleĹĽy co i do czego.
Dobrze zrobiony układ (kondensator+opornik jako ogranicznik, gretz + kondensator + regulacja prądu + diody) działa bardzo stabilnie, nie mruga, i pozwala na regulację jasności dowolnym ściemniaczem. Ale niestety często układ jest zrobiony źle, i za gretzem nie ma kondensatora w ogóle, bo nie ma gretza, tylko 2 zespoły diód są podłączone przeciwsobnie, i oba migają w takt 50Hz (na zmianę).

Przetwornica jest dobra... ale wielokrotnie bardziej delikatna i skomplikowana, a że chińczyk nie przewymiarowuje jej nigdy, więc jej żywotność jest taka sobie, często pada przy pierwszym lepszym przepięciu, i droga lampka uwalona.

Najlepszym rozwiązaniem są jednak 'ledy' na 12V i zewnętrzny zasilacz, tylko że obecnie produkt "zasilacz 12v/1A do led" ma nieuzasadnioną wysoką cenę. Wykorzystując do tego celu prawie dowolnie inny zasilacz (od routera, starego skanera, itp, byle 12v DC, odpowiedni prąd) można to zrobić tanio i dobrze, a ewentualne awarie dotyczą elementów łatwo wymienialnych i tanich.

Data: 2011-03-06 23:44:59
Autor: Andrzej Lawa
LEDy kontra Halogeny
W dniu 06.03.2011 10:08, Adax pisze:
[...]

Na podstawie "tak będzie ładnie brzmiało" ;-/

Generalnie można z góry założyć, że te badziewka z mrowiem małych,
gównianych diodek wiele ¶wiatła nie dadz±. Co więcej cały układ jest
do¶ć prymitywny i raczej nie będzie stabilizowany.

Ja sobie kupiłem takie co¶ ale OSRAM z trzema diodami dużej mocy i z
wbudowanym stabilizatorem. ¦wieci ładnie, ale też na pewno nie jak
halogen 50W, przynajmniej nie przy takim samym k±cie, a w dodatku jest
stabilizowane i wahnięcia napięcia w sieci nie powoduj± żadnych "mrugnięć".

Data: 2011-03-07 14:42:31
Autor: BartekK
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-06 23:44, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 06.03.2011 10:08, Adax pisze:
Skuszeni ciekawością zakupilśmy kilka LEDów typu halogen GU10 80 LED
220V -w opisie było, że odpowiada halogenowi 50 W. Ale to jakaś totalna
bzdura! To światło nie odpowiada chyba nawet 25 W zwykłej żarówki. Na
jakiej podstawie sprzedawcy (producenci) piszÄ…, ĹĽe 80 LED odpowiada 50W?

Na podstawie "tak będzie ładnie brzmiało" ;-/

Generalnie można z góry założyć, że te badziewka z mrowiem małych,
gównianych diodek wiele światła nie dadzą. Co więcej cały układ jest
dość prymitywny i raczej nie będzie stabilizowany.

Ja sobie kupiłem takie coś ale OSRAM z trzema diodami dużej mocy i z
wbudowanym stabilizatorem. Ĺšwieci Ĺ‚adnie, ale teĹĽ na pewno nie jak
halogen 50W, przynajmniej nie przy takim samym kÄ…cie,
Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.jpg

To jest efekt z "droższych" lampek http://www.dealextreme.com/productimages/sku_44577_1.jpg 4-LED 360-Lumen 3500K Warm White, mają przetwornicę w środku (nie tylko kondensator+gretz). Ich cena w PL waha się gdzieś ~40zł i w górę.

Data: 2011-03-07 17:33:11
Autor: Czarek Daniluk
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-07 14:42, BartekK pisze:

To jest efekt z "droĹĽszych" lampek
http://www.dealextreme.com/productimages/sku_44577_1.jpg 4-LED 360-Lumen
3500K Warm White, mają przetwornicę w środku (nie tylko
kondensator+gretz). Ich cena w PL waha się gdzieś ~40zł i w górę.

He he, taką mam w rowerze do oświetlania drogi z przodu, kupiona od gościa z Nowego Dworu Mazowieckiego.
Jestem z niej w rowerze zadowolony, oczywiście mam tam wersję na 12V :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-07 19:00:08
Autor: Adax
LEDy kontra Halogeny
Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.jpg

Hmmm... aĹĽ chcÄ™ zapytać jaki masz kolor Ĺ›cian, ale wg Twoich 2 oczu?  :)
Twoje LEDy jakby mniej cienia dają niż halogeny, no ale jak na żywo odczucie kolorystyczne, bo moc oświetlenia całkiem, całkiem.
Dzięki za super zestawinie!

Data: 2011-03-07 20:27:38
Autor: BartekK
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-07 19:00, Adax pisze:
Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.jpg

Hmmm... aż chcę zapytać jaki masz kolor ścian, ale wg Twoich 2 oczu? :)
Twoje LEDy jakby mniej cienia dajÄ… niĹĽ halogeny, no ale jak na ĹĽywo
odczucie kolorystyczne, bo moc oświetlenia całkiem, całkiem.
No na szczęście to nie są moje ściany, a ich kolor jest "na dwoje oczu żywych" taki jak na górnej fotce z żarówkami halogenowymi.

Fotki robione idiotencamera z automatycznym balansem bieli.
Aczkolwiek widać różnicę na elementach charakterystycznych - np domofon jest biały, bo jest oświetlony białym (cieplejszym lub zimniejszym światłem). A drzwi ... przy halogenie są czerwono-brązowe, a przy ledzie (który składowego czerwonego daje bardzo mało) są ciemnobrązowe.
Przydałoby się zrobić fotkę gdzie w takiej scenerii stoi sobie tablica z tęczą. Byłoby widać wtedy ładnie, że w okolicach czerwieni wszystko w tęczy jest ciemniejsze niż w "zwykłym" oświetleniu.

Data: 2011-03-08 00:18:10
Autor: Borys Pogoreło
LEDy kontra Halogeny
Dnia Mon, 07 Mar 2011 20:27:38 +0100, BartekK napisał(a):

Przydałoby się zrobić fotkę gdzie w takiej scenerii stoi sobie tablica z tęcz±. Byłoby widać wtedy ładnie, że w okolicach czerwieni wszystko w tęczy jest ciemniejsze niż w "zwykłym" o¶wietleniu.

 Zrób zdjęcie szarej karty w takim miejscu czym¶, co nie ma fotoszopa w
¶rodku. I wtedy będzie można łatwo porównać.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-08 08:56:45
Autor: witek
LEDy kontra Halogeny
W dniu 07-03-2011 20:27, BartekK pisze:
[...]

ĹĽywych" taki jak na gĂłrnej fotce z ĹĽarĂłwkami halogenowymi.

[...]

No i żeby czas naświetlania i przysłona były takie same w obu zdjęciach.
Bo tylko wtedy można porównać jasność.

Witek

Data: 2011-03-08 13:14:55
Autor: Borys Pogoreło
LEDy kontra Halogeny
Dnia Tue, 08 Mar 2011 08:56:45 +0100, witek napisał(a):

tęcz±. Byłoby widać wtedy ładnie, że w okolicach czerwieni wszystko w
tęczy jest ciemniejsze niż w "zwykłym" o¶wietleniu.

No i żeby czas na¶wietlania i przysłona były takie same w obu zdjęciach.
Bo tylko wtedy można porównać jasno¶ć.

 To akurat nieprawda. Do tego wystarcz± takie same parametry ekspozycji.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-08 13:24:51
Autor: witek
LEDy kontra Halogeny
[...]

Wiadomo, że można żonglować czasem na¶wietlania i przysłon±, żeby otrzymać te same parametry ekspozycji, ale najpro¶ciej po prostu użyć tej samej przysłony i czasu na¶wietlania.

Data: 2011-03-08 14:01:23
Autor: Borys Pogoreło
LEDy kontra Halogeny
Dnia Tue, 08 Mar 2011 13:24:51 +0100, witek napisał(a):

[...]

 Z tym, że poza jasno¶ci± trzeba jeszcze ocenić barwę ¶wiatła. A tu już bez
wzorca się nie obejdzie. I aparatu, który nie jest m±drzejszy od
użytkownika.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-08 23:03:57
Autor: Adam Płaszczyca
LEDy kontra Halogeny
Dnia Tue, 8 Mar 2011 14:01:23 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

 Z tym, że poza jasno¶ci± trzeba jeszcze ocenić barwę ¶wiatła. A tu już bez
wzorca się nie obejdzie. I aparatu, który nie jest m±drzejszy od
użytkownika.

Wystarczy zrobić w RAW-ie.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-03-07 19:50:24
Autor: Borys Pogoreło
LEDy kontra Halogeny
Dnia Mon, 07 Mar 2011 14:42:31 +0100, BartekK napisał(a):

halogen 50W, przynajmniej nie przy takim samym k±cie,
Jak kto¶ chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.jpg

 LED wygl±da paskudnie, ale zdjęcia mog± być zrobione tendencyjnie - nic
nie wiemy o ustawieniach balansu bieli na obu zdjęciach...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-07 19:32:13
Autor: Artur Lew
LEDy kontra Halogeny
W dniu 2011-03-06 10:08, Adax pisze:
Skuszeni ciekawo¶ci± zakupil¶my kilka LEDów typu halogen GU10 80 LED
220V -w opisie było, że odpowiada halogenowi 50 W. Ale to jaka¶ totalna
Opis to zazwyczaj bzdura.
I czesto pisze cos w rodzaju "wg nas ta zarowka 1W swieci jak halogen xx W"

jakiej podstawie sprzedawcy (producenci) pisz±, że 80 LED odpowiada 50W?
Bo tak na prawde trudno to zmierzyc bez specjalistycznego sprzetu.
Halogen swieci zupelnie inaczej niz LED i nie wynika to tylko z roznic
LED/halogen ale przede wszystkim:
* kat swiecenia
* barwa
* bryla fotometryczna czyli ogolnie rzecz mowiac natezenie swiatla
emitowanego w roznych kierunkach.

I tak LED czesto ma kat swiecenia 120 stopni i taki nijak nie nadaje sie
jako sufitowe zrodlo swiatla.
Do tego celu nadaja sie tylko skupione za pomoca soczewki LEDy i tutaj
40 w jednym odpada. Lepiej 3x1W ;)
Oswietlenie z plaskimi diodami nadaje sie natomiast do rozproszonego
podswietlenia i w tym zakresie sprawuje sie znakomicie.
Jednym slowem zanim kupicie LED to trzeba sie zastanowic co bedzie nam
potrzebne i gdzie docelowo bedzie montowane.
Podobnie jak z halogenem na suficie. Za geste ich rozmieszczenie nie ma
sensu (bo sie na podlodze kolka naloza), za rzadkie takze
(niedoswietlone obszary).
Ot podstawowa znajomosc sinusow i cosinusow z podstawowki sie przyda ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2011-03-10 14:11:24
Autor: Jacek
LEDy kontra Halogeny
Na podstawie:
A. porównuje się LED ¶wiec±cy kierunkowo z żarówk± ¶wiec±c± dookólnie, co daje kilkakrotne zafałszowanie wyniku.
B. nie porównuje się wogóle tylko pisze co się chce, podobnie jak pisz± producenci sprzętu audio na gło¶nikach, czy wzmacniaczach.
Tak samo jest z Espumisanem, który wywołuje (w reklamie) anihilację gazu.
Jacek

LEDy kontra Halogeny