Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   LEDy postojowe

LEDy postojowe

Data: 2016-05-23 21:56:12
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Przepaliły mi się postojówki wiec wymieniłem na ledy.
Z racji tego, ze zwykłe LEDy daja bład na komputerze (mam takie zamontowane na podswietleniu tablicy rejestracyjnej), kupiłem tym razem takie z CANBUS.
I rzeczywiście błędu na komputerze nie ma.


Na poczatek oczarowanie - ale ładnie, mocno swieca. Można by na nich jezdzic jako na dziennych gdyby nie to, ze w ducato nie mozna włączyc ot tak postojówek...

Ale niestety teraz widze, ze niektore diody mrugaja (mruga jedna "scianka".) Trefne zarówki czy moze jakas inna przyczyna?

Zarówke kupiłem tutaj:
http://allegro.pl/z003-zarowka-led-postojowa-t10-w5w-13sm5050-canbus-
i5648900082.html
http://allegro.pl/i5648900082.html

Data: 2016-05-24 00:16:56
Autor: sirapacz
LEDy postojowe
migające ledy to padnięte sztuki.
sa przesterowane i szybciej padają. dobrze by było zbić napięcie jakimś rezystorem ale nie wiem co na to body powie(czy ci bledu nie wywali)

Data: 2016-05-24 00:19:37
Autor: sirapacz
LEDy postojowe
W dniu 2016-05-24 o 00:16, sirapacz pisze:
migające ledy to padnięte sztuki.
sa przesterowane i szybciej padają. dobrze by było zbić napięcie jakimś
rezystorem ale nie wiem co na to body powie(czy ci bledu nie wywali)
przyjrzalem sie i takie maleństwo,że nie bardzo jest gdzie ten rezystor dać... najszybciej to wymienic na inne ledy ale _mniejszej_ mocy

Data: 2016-05-24 06:00:48
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

migające ledy to padnięte sztuki.
sa przesterowane i szybciej padają. dobrze by było zbić napięcie jakimś
rezystorem ale nie wiem co na to body powie(czy ci bledu nie wywali)

przyjrzalem sie i takie maleństwo,że nie bardzo jest gdzie ten rezystor dać... najszybciej to wymienic na inne ledy ale _mniejszej_ mocy

Ok, dzieki.
Przyjrzałem się im jeszcze dokładniej - na 4 sztuki kazda ma jakis feler - niezłe badziewie...

Data: 2016-05-24 09:32:08
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Ok, dzieki.
Przyjrzałem się im jeszcze dokładniej - na 4 sztuki kazda ma jakis feler -
niezłe badziewie...

kupuj bezpośrednio przez aliexpress.
trzeba sie naczekac ale taniej z wysyłką niż z polski i możesz sobie wziąć od różnych producentów wysyłki (tudzież różne modele) i wyjdzie ci to i tak taniej. licz się oczywiście z tym, że jakość będzie skorelowana z ceną:) nie mniej jednak zwykle jestem zadowolony:)

Data: 2016-05-24 13:00:40
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Ok, dzieki.
Przyjrzałem się im jeszcze dokładniej - na 4 sztuki kazda ma jakis
feler - niezłe badziewie...

kupuj bezpośrednio przez aliexpress.
trzeba sie naczekac ale taniej z wysyłką niż z polski i możesz sobie wziąć od różnych producentów wysyłki (tudzież różne modele) i wyjdzie
ci to i tak taniej. licz się oczywiście z tym, że jakość będzie
skorelowana z ceną:) nie mniej jednak zwykle jestem zadowolony:)

Kupuje. Ale akurat mi sie spieszyło. Nic straconego - te przeciez bede reklamował... :)

Data: 2016-05-24 18:45:36
Autor: ToMasz
LEDy postojowe
W dniu 24.05.2016 o 15:00, Budzik pisze:
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Ok, dzieki.
Przyjrzałem się im jeszcze dokładniej - na 4 sztuki kazda ma jakis
feler - niezłe badziewie...

kupuj bezpośrednio przez aliexpress.
trzeba sie naczekac ale taniej z wysyłką niż z polski i możesz sobie
wziąć od różnych producentów wysyłki (tudzież różne modele) i wyjdzie
ci to i tak taniej. licz się oczywiście z tym, że jakość będzie
skorelowana z ceną:) nie mniej jednak zwykle jestem zadowolony:)

Kupuje. Ale akurat mi sie spieszyło. Nic straconego - te przeciez bede
reklamował... :)


diody, w sensie lampki diodowe warto samemu wystrugać. ja daaawno temu wystrugałem takie do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. świecyły dobre parę lat, aż auto pojechało na złom. pytanie drugie. jak jest zrobiona "żarówka" diodowa CANBUS? Czy ona potrafi "gadać" z jakimś sterownikiem (oczywiście językiem citroena, hondy, bmw itd) czy poprostu 20% mocy "żarówki" to światło diod, 80%  mocy to _równoległy_ rezystor, dzięki któremu elektronika się nie połapie że niema żarówki?

ToMasz

Data: 2016-05-24 20:00:37
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik ToMasz Nieczytam@orange.pl ...

Ok, dzieki.
Przyjrzałem się im jeszcze dokładniej - na 4 sztuki kazda ma jakis
feler - niezłe badziewie...

kupuj bezpośrednio przez aliexpress.
trzeba sie naczekac ale taniej z wysyłką niż z polski i możesz sobie
wziąć od różnych producentów wysyłki (tudzież różne modele) i wyjdzie
ci to i tak taniej. licz się oczywiście z tym, że jakość będzie
skorelowana z ceną:) nie mniej jednak zwykle jestem zadowolony:)

Kupuje. Ale akurat mi sie spieszyło. Nic straconego - te przeciez bede
reklamował... :)

diody, w sensie lampki diodowe warto samemu wystrugać. ja daaawno temu wystrugałem takie do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. świecyły dobre parę lat, aż auto pojechało na złom. pytanie drugie. jak jest zrobiona "żarówka" diodowa CANBUS? Czy ona potrafi "gadać" z jakimś sterownikiem (oczywiście językiem citroena, hondy, bmw itd) czy poprostu 20% mocy "żarówki" to światło diod, 80%  mocy to _równoległy_ rezystor, dzięki któremu elektronika się nie połapie że niema żarówki?

Podejrzewam ze to drugie :)
Ale ja np. do oswietlenia tablicy nie załozyłem ich zeby prad oszczedzac tylko zeby sie tak czesto nie przepalały bo sa na drzwiach ktore sie czesto otwiera i zamyka i wiadomo - drgania robią swoje.

Data: 2016-05-24 22:23:12
Autor: cef
LEDy postojowe
W dniu 2016-05-24 o 22:00, Budzik pisze:

Ale ja np. do oswietlenia tablicy nie załozyłem ich zeby prad oszczedzac
tylko zeby sie tak czesto nie przepalały bo sa na drzwiach ktore sie czesto
otwiera i zamyka i wiadomo - drgania robią swoje.

To naprawdę jakiś problem jest?
Tzn przepalanie żarówek tablicy.
Mam trochę przejechanych kilometrów - różnymi autami-
i moze raz było w czymś przepalone.
Jedyne, które w każdym aucie padają, to H&

Data: 2016-05-25 05:00:37
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Ale ja np. do oswietlenia tablicy nie załozyłem ich zeby prad
oszczedzac tylko zeby sie tak czesto nie przepalały bo sa na drzwiach
ktore sie czesto otwiera i zamyka i wiadomo - drgania robią swoje.

To naprawdę jakiś problem jest?
Tzn przepalanie żarówek tablicy.
Mam trochę przejechanych kilometrów - różnymi autami-
i moze raz było w czymś przepalone.
Jedyne, które w każdym aucie padają, to H&

Nie wiem. To była kwestia przeczucia :)

Data: 2016-05-25 10:13:19
Autor: J.F.
LEDy postojowe
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5744b82e$0$22840$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-05-24 o 22:00, Budzik pisze:
Ale ja np. do oswietlenia tablicy nie załozyłem ich zeby prad oszczedzac
tylko zeby sie tak czesto nie przepalały bo sa na drzwiach ktore sie czesto
otwiera i zamyka i wiadomo - drgania robią swoje.

To naprawdę jakiś problem jest?
Tzn przepalanie żarówek tablicy.

A to akurat jest problem.

Mam trochę przejechanych kilometrów - różnymi autami-
i moze raz było w czymś przepalone.

Moze nowe byly, moze juz mialy LED a nie zarowki.

Jedyne, które w każdym aucie padają, to H&

A to tez roznie bywa - "lepsze" padaja jak muchy, "zwykle" swieca dlugo.

J.

Data: 2016-05-25 13:58:15
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Ale ja np. do oswietlenia tablicy nie załozyłem ich zeby prad oszczedzac
tylko zeby sie tak czesto nie przepalały bo sa na drzwiach ktore sie czesto
otwiera i zamyka i wiadomo - drgania robią swoje.

To naprawdę jakiś problem jest?
Tzn przepalanie żarówek tablicy.

A to akurat jest problem.

Mam trochę przejechanych kilometrów - różnymi autami-
i moze raz było w czymś przepalone.

Moze nowe byly, moze juz mialy LED a nie zarowki.

Jedyne, które w każdym aucie padają, to H&

A to tez roznie bywa - "lepsze" padaja jak muchy, "zwykle" swieca dlugo.

Zalezy co sie rozumie przez długo.
W Ducato H7 tradycyjne swieca jakies 2 miesiace, long life wytrzymały ostatnio 5 miesiecy!

Data: 2016-05-25 18:22:48
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Zalezy co sie rozumie przez długo.
W Ducato H7 tradycyjne swieca jakies 2 miesiace, long life wytrzymały
ostatnio 5 miesiecy!

masz za dobre kable przy żarówkach

Data: 2016-05-26 21:01:03
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Zalezy co sie rozumie przez długo.
W Ducato H7 tradycyjne swieca jakies 2 miesiace, long life wytrzymały
ostatnio 5 miesiecy!

masz za dobre kable przy żarówkach

To znaczy?
Ogólnie to nie jest tylko moj problem - wszystkie ducato tak maja, znaczy na pewno te po 2007 roku.

Data: 2016-05-27 06:43:20
Autor: Tomasz Stiller
LEDy postojowe
On Thu, 26 May 2016 21:01:03 +0000, Budzik wrote:

To znaczy?
Ogólnie to nie jest tylko moj problem - wszystkie ducato tak maja,
znaczy na pewno te po 2007 roku.

Zmierz napięcie bezpośrednio na żarówkach, to nam więcej powie. Powinno być 13.2V na tyle są projektowane żarówki. Jak jest więcej, to tracisz na żywotności ale zyskujesz na jasności. Jak jest mniej, to na odwrót.

Tomek

Data: 2016-05-27 09:35:40
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

To znaczy?
Ogólnie to nie jest tylko moj problem - wszystkie ducato tak maja,
znaczy na pewno te po 2007 roku.

Zmierz napięcie bezpośrednio na żarówkach, to nam więcej powie. Powinno
być 13.2V na tyle są projektowane żarówki. Jak jest więcej, to tracisz na
żywotności ale zyskujesz na jasności. Jak jest mniej, to na odwrót.

zgadza sie.
żarówki palą sie w momencie włączania, ponieważ rezystancja włókna wolframowego jest najmniejsza jak jest zimne. myk polega na tym, że w momencie włączenia zanim się żarnik rozgrzeje to płynie przez niego bardzo duży prąd (takie jakby szarpnięcie) i wtedy lecą.
wystarczy coś co ograniczy prąd podczas początkowego udaru i będzie po problemie.

Data: 2016-05-27 16:15:59
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni8tc9$cg4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...


To znaczy?
Ogólnie to nie jest tylko moj problem - wszystkie ducato tak maja,
znaczy na pewno te po 2007 roku.

Zmierz napięcie bezpośrednio na żarówkach, to nam więcej powie. Powinno
być 13.2V na tyle są projektowane żarówki. Jak jest więcej, to tracisz na
żywotności ale zyskujesz na jasności. Jak jest mniej, to na odwrót.

zgadza sie.
żarówki palą sie w momencie włączania, ponieważ rezystancja włókna wolframowego jest najmniejsza jak jest zimne. myk polega na tym, że w momencie włączenia zanim się żarnik rozgrzeje to płynie przez niego bardzo duży prąd (takie jakby szarpnięcie) i wtedy lecą.
wystarczy coś co ograniczy prąd podczas początkowego udaru i będzie po problemie.

Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?

Data: 2016-05-27 16:25:53
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?

niska rezystancja podczas włączania i gwałtowny jej wzrost do parametrów nominalnych podczas pracy gdy włókno jest gorące.
podczas tego krótkiego momentu włączania jest szarpnięcie czyli gwałtowny duży pobór prądu

Data: 2016-05-27 19:44:50
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni9lde$7fr$1@portraits.wsisiz.edu.pl...


Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?

niska rezystancja podczas włączania i gwałtowny jej wzrost do parametrów nominalnych podczas pracy gdy włókno jest gorące.
podczas tego krótkiego momentu włączania jest szarpnięcie czyli gwałtowny duży pobór prądu

O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?

To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend. Przyczyną jest po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym początku od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie będzie działo.

Data: 2016-05-27 19:59:02
Autor: J.F.
LEDy postojowe
Dnia Fri, 27 May 2016 19:44:50 +0200, Ghost napisał(a):
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup
Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?
niska rezystancja podczas włączania i gwałtowny jej wzrost do parametrów nominalnych podczas pracy gdy włókno jest gorące.
podczas tego krótkiego momentu włączania jest szarpnięcie czyli gwałtowny duży pobór prądu

O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?
To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend.

No, niektorzy zauwazyli, ze przy wlaczeniu im sie zarowki pala, a
rzadko w czasie swiecenia. Dotyczy bardziej domowych na 220V - w
samochodzie trudno powiedziec ..

Szarpac bedzie pole magnetyczne - przy duzym pradzie duze.
Ale ogolnie dosc slabe. Samochodowe solidne, z grubego drutu .. no,
postojowych nie dotyczy.

Przyczyną jest po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym początku od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie będzie działo.

Ale tego ogrzania wytrzymuja tysiac godzin. I nie szkodzi :-)

starym halogenowym mozna sie przyjrzec - mocno zuzyte wlokno, widac
odparowanie i rekombinacja nie przebiega rownomiernie.


J.

Data: 2016-05-27 20:01:03
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?
To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend.

No, niektorzy zauwazyli, ze przy wlaczeniu im sie zarowki pala, a
rzadko w czasie swiecenia. Dotyczy bardziej domowych na 220V - w
samochodzie trudno powiedziec ..

W ducato tez padaja praktycznie zawsze przy właczeniu.

Data: 2016-05-28 14:03:13
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

W ducato tez padaja praktycznie zawsze przy właczeniu.

zdaje sie ze kiedys sie o te zarowki pytales - byl podany link to jakiegos wynalazku allegrowego do softstartu. testowales to?

Data: 2016-05-29 19:56:43
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...


W ducato tez padaja praktycznie zawsze przy właczeniu.

zdaje sie ze kiedys sie o te zarowki pytales - byl podany link to jakiegos wynalazku allegrowego do softstartu. testowales to?

:)
zgadza sie.
No własnie jeszcze nie, ale mysle ze to kwestia tygodnia, dwóch :)

Data: 2016-05-28 14:05:17
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

W ducato tez padaja praktycznie zawsze przy właczeniu.

https://sklep.avt.pl/avt1599.html

Data: 2016-05-29 19:56:43
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

W ducato tez padaja praktycznie zawsze przy właczeniu.

https://sklep.avt.pl/avt1599.html

Dzieki :)

Data: 2016-05-27 22:22:24
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1k11bjw4cvmax$.bs5hkh35zo7h.dlg@40tude.net...

Przyczyną jest
po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym początku
od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie będzie działo.

Ale tego ogrzania wytrzymuja tysiac godzin. I nie szkodzi :-)

Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost temperatury a nie jej stała wartość?

Data: 2016-05-28 13:56:21
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost
temperatury a nie jej stała wartość?
naprawdę jesteś aż takim chamem, że nie zauważyłeś że na grupie należy dyskutować na normalnym poziomie a nie rynsztoku?

(błędy popełnione intencjonalnie)
sir

Data: 2016-05-28 17:54:04
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nic111$9bs$1@portraits.wsisiz.edu.pl...


Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost
temperatury a nie jej stała wartość?

naprawdę jesteś aż takim chamem

Naprawdę uważam, że stare trolle należy traktować pałą po głowie.

Data: 2016-05-28 20:33:04
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost
temperatury a nie jej stała wartość?

naprawdę jesteś aż takim chamem

Naprawdę uważam, że stare trolle należy traktować pałą po głowie.

JF raczej trolem nie jest ale to nie o tym mowa. jak cie denerwuje to wloz go do KFa a nie mieszaj z błotem - nie zasłużył sobie

Data: 2016-05-28 23:18:35
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nico8s$4bk$2@portraits.wsisiz.edu.pl...


Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost
temperatury a nie jej stała wartość?

naprawdę jesteś aż takim chamem

Naprawdę uważam, że stare trolle należy traktować pałą po głowie.

JF raczej trolem nie jest ale to nie o tym mowa. jak cie denerwuje to
wloz go do KFa a nie mieszaj z błotem - nie zasłużył sobie

Data: 2016-05-28 23:19:24
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nico8s$4bk$2@portraits.wsisiz.edu.pl...


Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost
temperatury a nie jej stała wartość?

naprawdę jesteś aż takim chamem

Naprawdę uważam, że stare trolle należy traktować pałą po głowie.

JF raczej trolem nie jest

buhahahahah

nie mieszaj z błotem

z blotem???

Data: 2016-05-29 13:58:23
Autor: sirapacz
LEDy postojowe
Naprawdę uważam, że stare trolle należy traktować pałą po głowie.

JF raczej trolem nie jest

buhahahahah

jeśli go uważasz za trola to po prostu KF i po sprawie - oszczedzisz sobie nerwów jak ciebie tak on stresuje
nie mieszaj z błotem

z blotem???

nazywanie kogoś kretynem raczej miłe nie jest.

Data: 2016-05-29 15:15:04
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nielgq$s77$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

Naprawdę uważam, że stare trolle należy traktować pałą po głowie.

JF raczej trolem nie jest

buhahahahah

jeśli go uważasz za trola to po prostu KF i po sprawie - oszczedzisz sobie nerwów jak ciebie tak on stresuje

Nie stresuje

nie mieszaj z błotem

z blotem???

nazywanie kogoś kretynem raczej miłe nie jest.

nazwalem?

Data: 2016-05-30 07:45:55
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Nie stresuje

nie mieszaj z błotem

z blotem???

nazywanie kogoś kretynem raczej miłe nie jest.

nazwalem?

"Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost temperatury a nie jej stała wartość? "

Data: 2016-05-30 10:33:33
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nigk2b$g43$2@portraits.wsisiz.edu.pl...


nie mieszaj z błotem

z blotem???

nazywanie kogoś kretynem raczej miłe nie jest.

nazwalem?

"Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost temperatury a nie jej stała wartość? "

no i?

Data: 2016-05-28 13:52:54
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?

to przenośnia - rozumiem, że dla ciebie czytelniejsze będzie określenia szpilka prądu?

To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend. Przyczyną
jest po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym
początku od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie
będzie działo.

jestem m.in. technikiem elektornikiem - miałem laborki i żarówki badane są na jednych z pierwszych laborek.

żarówka przepala się przy włączeniu, ponieważ włókno wolframowe nie jest jednolite - w trakcie eksploatacji wolfram powoli odparowuje i nierównomiernie. W miejscu osłabienia odkłada się większa moc i tam temperatura punktowo w uproszczeniu rośnie dużo szybciej niż pozostała część włókna wolframowego. To powoduje, że mimo osiągnięcia wysokiej temperatury roboczej rośnie ona dalej bo rezystancja całego włókna dalej jest niska.

wystarczy ci to wyjaśnie czy napisać prościej?

Data: 2016-05-28 17:52:57
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nic0qi$94n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...


O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?

to przenośnia - rozumiem, że dla ciebie czytelniejsze będzie określenia szpilka prądu?

No co niby ta szpilka ma powodować (pomijam, że tam nie ma żadnej szpilki)?

To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend. Przyczyną
jest po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym
początku od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie
będzie działo.

jestem m.in. technikiem elektornikiem - miałem laborki i żarówki badane są na jednych z pierwszych laborek.

No toś mi zaimponował.

żarówka przepala się przy włączeniu, ponieważ włókno wolframowe nie jest jednolite - w trakcie eksploatacji wolfram powoli odparowuje i nierównomiernie. W miejscu osłabienia odkłada się większa moc i tam temperatura punktowo w uproszczeniu rośnie dużo szybciej niż pozostała część włókna wolframowego. To powoduje, że mimo osiągnięcia wysokiej temperatury roboczej rośnie ona dalej bo rezystancja całego włókna dalej jest niska.

Czyli jednak bezpośredni skutek samego nagrzewania, a nie "szpilka prądu".

wystarczy ci to wyjaśnie czy napisać prościej?

Cieszę się, że zmusiłem cię do przeszukania Internetu i pomogłem ci uzupełnić twe braki w wiedzy. Mam również nadzieję, że już więcej nikogo nie będziesz wprowadzał w błąd szarpiącymi szpilkami prądu :-)

Data: 2016-05-28 20:42:21
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

No co niby ta szpilka ma powodować (pomijam, że tam nie ma żadnej szpilki)?

jest szpilka - prądowa. wynika to wprost ze zmiennej rezystancji w funkcji temperatury(czyli czasu)

To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend. Przyczyną
jest po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym
początku od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie
będzie działo.

jestem m.in. technikiem elektornikiem - miałem laborki i żarówki
badane są na jednych z pierwszych laborek.

No toś mi zaimponował.

nie napisałem ci tego, abyć marszczył freda do tej informacji. Napisałem to byś wiedział, że z dupy tej wiedzy nie wyjąłem (tudzież z sieci co zarzuciłeś mi poniżej)

żarówka przepala się przy włączeniu, ponieważ włókno wolframowe nie
jest jednolite - w trakcie eksploatacji wolfram powoli odparowuje i
nierównomiernie. W miejscu osłabienia odkłada się większa moc i tam
temperatura punktowo w uproszczeniu rośnie dużo szybciej niż pozostała
część włókna wolframowego. To powoduje, że mimo osiągnięcia wysokiej
temperatury roboczej rośnie ona dalej bo rezystancja całego włókna
dalej jest niska.

Czyli jednak bezpośredni skutek samego nagrzewania, a nie "szpilka prądu".

pacjent nie żyje bo umarł.

wystarczy ci to wyjaśnie czy napisać prościej?

Cieszę się, że zmusiłem cię do przeszukania Internetu i pomogłem ci
uzupełnić twe braki w wiedzy. Mam również nadzieję, że już więcej nikogo
nie będziesz wprowadzał w błąd szarpiącymi szpilkami prądu :-)

wybacz, ale nie musiałem do tak elementarnych rzeczy wertować sieci.
uproszczę to czego tak zrozumieć nie możesz:
nagrzewanie się jest skutkiem przepływu prądu przez rezystancję. w miejscu gdzie jest mniejszy przekrój włókna występuje większa rezystancja na jednostkę długości, więc tam prąd generuje wyższą temperaturę ergo: tam temperatura przekroczy krytyczną wartość (topnienie) zanim włókno jako całość osiągnie rezystancję ograniczającą przepływ prądu.

zrozumiałeś teraz?

Data: 2016-05-28 23:20:56
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nicoqa$546$1@portraits.wsisiz.edu.pl...


No co niby ta szpilka ma powodować (pomijam, że tam nie ma żadnej szpilki)?

jest szpilka - prądowa. wynika to wprost ze zmiennej rezystancji w funkcji temperatury(czyli czasu)

bynajmniej

To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend. Przyczyną
jest po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym
początku od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie
będzie działo.

jestem m.in. technikiem elektornikiem - miałem laborki i żarówki
badane są na jednych z pierwszych laborek.

No toś mi zaimponował.

nie napisałem ci tego, abyć marszczył freda do tej informacji

łojacie, aleś się podniecił

wystarczy ci to wyjaśnie czy napisać prościej?

Cieszę się, że zmusiłem cię do przeszukania Internetu i pomogłem ci
uzupełnić twe braki w wiedzy. Mam również nadzieję, że już więcej nikogo
nie będziesz wprowadzał w błąd szarpiącymi szpilkami prądu :-)

wybacz

wybaczam

Data: 2016-05-29 14:00:33
Autor: sirapacz
LEDy postojowe
brak merytorycznych kontrargumentów świadczy o tym, że chyba jednak zrozumiałeś. Już zaczynałem myślaleć, że trolujesz a ja daję się jak dziecko.

EOT

Data: 2016-05-29 15:15:53
Autor: Ghost
LEDy postojowe


Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nielkr$s77$2@portraits.wsisiz.edu.pl...

brak merytorycznych kontrargumentów świadczy o tym, że chyba jednak

nie wiesz co to szpilka :-)

Data: 2016-05-29 07:19:18
Autor: rzymo
LEDy postojowe
W dniu środa, 25 maja 2016 15:58:16 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> A to akurat jest problem.
> >>Mam trochę przejechanych kilometrów - różnymi autami-
>>i moze raz było w czymś przepalone.
> > Moze nowe byly, moze juz mialy LED a nie zarowki.
> >>Jedyne, które w każdym aucie padają, to H&
> > A to tez roznie bywa - "lepsze" padaja jak muchy, "zwykle" swieca > dlugo.
> Zalezy co sie rozumie przez długo.
W Ducato H7 tradycyjne swieca jakies 2 miesiace, long life wytrzymały ostatnio 5 miesiecy!

Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r., zbliżam się do 90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :)

Data: 2016-05-29 19:56:43
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik rzymo rzymo0@gmail.com ...

> A to akurat jest problem.
> >>Mam trochę przejechanych kilometrów - różnymi autami-
>>i moze raz było w czymś przepalone.
> > Moze nowe byly, moze juz mialy LED a nie zarowki.
> >>Jedyne, które w każdym aucie padają, to H&
> > A to tez roznie bywa - "lepsze" padaja jak muchy, "zwykle" swieca > dlugo.
> Zalezy co sie rozumie przez długo.
W Ducato H7 tradycyjne swieca jakies 2 miesiace, long life wytrzymały
ostatnio 5 miesiecy!

Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r., zbliżam się do
90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :)
Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

Data: 2016-05-30 04:45:24
Autor: rzymo
LEDy postojowe
W dniu niedziela, 29 maja 2016 21:56:44 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik rzymo ...
(...)
> Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r.., zbliżam się do
> 90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :) > Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

Nie to, u mnie rozruchów podoba ilość. Ale ;) Masz tam u siebie dzienne (u mnie na długich, z mniejszą mocą), czy normalnie mijania włączone cały czas? To by sporo wyjaśniało...

Data: 2016-05-30 17:01:04
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik rzymo rzymo0@gmail.com ...

(...)
> Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r., zbliżam się
> do 90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :) > Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

Nie to, u mnie rozruchów podoba ilość. Ale ;) Masz tam u siebie
dzienne (u mnie na długich, z mniejszą mocą), czy normalnie mijania
włączone cały czas? To by sporo wyjaśniało...
Nie mam dziennych.
Te oczywiście rozwiazałyby czesc problemu ale jakos nie mam czasu sie tym zajac :)

Data: 2016-05-30 07:45:31
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?



patrz punkt przepalanie przy włączeniu

Data: 2016-05-30 12:01:04
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

patrz punkt przepalanie przy włączeniu

Tak, tak, ja rozumiem co i jak. :)
Ale w ducato przepalaja sie nader czesto, moze inne auta maja wbudowane jakies soft starty...

Data: 2016-05-30 12:58:53
Autor: J.F.
LEDy postojowe
Użytkownik "Budzik"  napisał
Użytkownik rzymo rzymo0@gmail.com ...
Zalezy co sie rozumie przez długo.
W Ducato H7 tradycyjne swieca jakies 2 miesiace, long life wytrzymały
ostatnio 5 miesiecy!

Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r., zbliżam się do
90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :)

Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

A wlaczasz swiatla po rozruchu, czy masz jakis automat, ktory wlacza od razu ?

J.

Data: 2016-05-30 12:01:04
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Zalezy co sie rozumie przez długo.
W Ducato H7 tradycyjne swieca jakies 2 miesiace, long life wytrzymały
ostatnio 5 miesiecy!

Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r., zbliżam się do
90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :)

Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

A wlaczasz swiatla po rozruchu, czy masz jakis automat, ktory wlacza od razu ?

Staram sie wyłączyc swaitła po wyłączeniu samochodu i potem właczyc je dopiero po rozruchu, ale kłamałbym, ze robie tak zawsze.

Data: 2016-05-30 15:54:37
Autor: J.F.
LEDy postojowe
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6188D9892ED7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r., zbliżam się
do  90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :)

Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

A wlaczasz swiatla po rozruchu, czy masz jakis automat, ktory wlacza
od razu ?

Staram sie wyłączyc swaitła po wyłączeniu samochodu i potem właczyc je
dopiero po rozruchu, ale kłamałbym, ze robie tak zawsze.

To moze rob odwrotnie ?
Bez wlaczonego silnika napiecie mniejsze, to i skok mniejszy.
Rzekomych szpilek przy rozruchu bym sie nie bal.

No i ... zmien model zarowek na inne ... i to nie z "gornej polki".


J.

Data: 2016-05-30 17:01:04
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Hmm... Jeżdżę Ducato Maxi od połowy listopada 2014r., zbliżam się
do  90k km, nie zmieniałem jeszcze żadnej żarówki. Przypadek? :)

Hmm.
Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

A wlaczasz swiatla po rozruchu, czy masz jakis automat, ktory wlacza
od razu ?

Staram sie wyłączyc swaitła po wyłączeniu samochodu i potem właczyc je
dopiero po rozruchu, ale kłamałbym, ze robie tak zawsze.

To moze rob odwrotnie ?
Bez wlaczonego silnika napiecie mniejsze, to i skok mniejszy.
Rzekomych szpilek przy rozruchu bym sie nie bal.

No i ... zmien model zarowek na inne ... i to nie z "gornej polki".

Tak jak juz pisałem, zmieniłem na long life i efekt jest - 5 miesiecy zamiast 2-3.

Data: 2016-05-30 19:51:48
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

To moze rob odwrotnie ?
Bez wlaczonego silnika napiecie mniejsze, to i skok mniejszy.
Rzekomych szpilek przy rozruchu bym sie nie bal.

No i ... zmien model zarowek na inne ... i to nie z "gornej polki".

Tak jak juz pisałem, zmieniłem na long life i efekt jest - 5 miesiecy
zamiast 2-3.


jf dobrze radzi.
fiaty same wylaczaja swiatla podczas rozruchu a tak już wstępnie rozgrzejesz żarówkę przy niższym napięciu podczas przekręcania kluczyka (na aku przy włączonych światłach będziesz miał ze 12V a podczas pracy silnika 13,8V-14,4V

nie wiem na ile to dywagowanie ale sprobowac nie zaszkodzi. Trzebaby pomierzyc rezystancje przy 15 i przy 60 stopniach czy bedzie jakas sensowna roznica (powinna byc na moj gust).

jak ci sie bedzie nudzic to pomierz jakie masz napiecie we wtyczce od h7 i jakie bezposrednio na akumulatorze podczas pracy silnika

Data: 2016-05-30 20:00:46
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

To moze rob odwrotnie ?
Bez wlaczonego silnika napiecie mniejsze, to i skok mniejszy.
Rzekomych szpilek przy rozruchu bym sie nie bal.

No i ... zmien model zarowek na inne ... i to nie z "gornej polki".

Tak jak juz pisałem, zmieniłem na long life i efekt jest - 5 miesiecy
zamiast 2-3.


jf dobrze radzi.
fiaty same wylaczaja swiatla podczas rozruchu a tak już wstępnie rozgrzejesz żarówkę przy niższym napięciu podczas przekręcania kluczyka (na aku przy włączonych światłach będziesz miał ze 12V a podczas pracy silnika 13,8V-14,4V

nie wiem na ile to dywagowanie ale sprobowac nie zaszkodzi. Trzebaby pomierzyc rezystancje przy 15 i przy 60 stopniach czy bedzie jakas sensowna roznica (powinna byc na moj gust).

jak ci sie bedzie nudzic to pomierz jakie masz napiecie we wtyczce od h7 i jakie bezposrednio na akumulatorze podczas pracy silnika

Rozumiem, czyli jeżeli zapomne o przełączniku i bede robić tak:
- przekrecam kluczyk
- zarówki sie zapalaja
- czekam 2-3 sekundy az sie troche rozgrzeja
- włączam silnik

to zarówka bedzie wytrzymywac troche dłużej.

Ma to sens, moze jak bede u elektryka to przy okazji zdemontuje lampe i dokonam pomiaru :)

Dzięki, moze w koncu zabiore sie za ten temat, bo na razie klne pod nosem i wymieniam :))))))))

Data: 2016-05-31 08:31:00
Autor: sirapacz
LEDy postojowe

Rozumiem, czyli jeżeli zapomne o przełączniku i bede robić tak:
- przekrecam kluczyk
- zarówki sie zapalaja
- czekam 2-3 sekundy az sie troche rozgrzeja
- włączam silnik

rozgrzewają się natychmiast - jak przekręcasz stacjyjke w MAR to reflektory się już zapalają, jak przekrecasz dalej na start to gasną. W tym czasie powinny zarniki nabrac wystarczajaco temperatury (na moj gust). ale 2-3 sekundy nie zawadzi - rozgrzeje otoczenie zarnika - banke i podstawę.

to zarówka bedzie wytrzymywac troche dłużej.

ja w ten sposob zawsze uruchamiam fiaty i problemu z zarowkami nie mam (domniemanie: moze dlatego)

Ma to sens, moze jak bede u elektryka to przy okazji zdemontuje lampe i
dokonam pomiaru :)

to u ciebie zeby wyjac zarowke to trzeba lampe wyjac? wtyczke z zarowki zdejmij i wloz sondy multimetru na zakresie 20V

Dzięki, moze w koncu zabiore sie za ten temat, bo na razie klne pod nosem i
wymieniam :))))))))

ja mam zwykle podobnie. 20 razy potknę się o coś w korytarzu zanim to zabiore:)

Data: 2016-05-31 11:00:44
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Ma to sens, moze jak bede u elektryka to przy okazji zdemontuje lampe
i dokonam pomiaru :)

to u ciebie zeby wyjac zarowke to trzeba lampe wyjac? wtyczke z
zarowki zdejmij i wloz sondy multimetru na zakresie 20V

Krótkie kable i trzeba majstrować troche po omacku.

Dzięki, moze w koncu zabiore sie za ten temat, bo na razie klne pod
nosem i wymieniam :))))))))

ja mam zwykle podobnie. 20 razy potknę się o coś w korytarzu zanim to zabiore:)

Ano własnie. Poza tym sam elektryk nie jestem, wiec trzeba jechac a to znowu czas i tak jakos schodzi komplet za kompletem.
Ale zajme sie tym :)

Data: 2016-05-25 19:22:22
Autor: Tom N
LEDy postojowe
cef w <news:5744b82e$0$22840$65785112news.neostrada.pl>:

Jedyne, które w każdym aucie padają, to H&
Taaa, mnie jedna H (B4) padła p 150kkm i 5 latach...
Ale masz rację padła.


--
'Tom N'

Data: 2016-05-24 19:58:26
Autor: Sebastian Biały
LEDy postojowe
On 2016-05-23 23:56, Budzik wrote:
takie z CANBUS.

Eeee że z czym? Żarowki mają sterownik canbus? I dwa styki?

Data: 2016-05-24 20:00:37
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik Sebastian Biały heby@poczta.onet.pl ...

takie z CANBUS.

Eeee że z czym? Żarowki mają sterownik canbus? I dwa styki?

Czepiasz się nomenklatury przyjetej przez sprzedawców czy naprawde nie wiesz o co chodzi?

Data: 2016-05-24 22:11:41
Autor: Sebastian Biały
LEDy postojowe
On 2016-05-24 22:00, Budzik wrote:
takie z CANBUS.
Eeee że z czym? Żarowki mają sterownik canbus? I dwa styki?
Czepiasz się nomenklatury przyjetej przez sprzedawców czy naprawde nie
wiesz o co chodzi?

Nie. Może sie okazać że np. producenci co droższych autek wpadli na pomysł faktycznie wstawiać jakieś układy półprzewodnikowe do żarówek w celu wykończenia konkurencji i sprzedawania szkła za 200zł/sztuka.

Na szczęscie widzę że to tylko imbecylizm sprzedawców, a chodzi tylko o rezystor lub w bardziej wypasionych wersjach dodatkowo kondensator.

Tyle to i Polonez potrafił i to bez can-a :P

Data: 2016-05-25 05:00:38
Autor: Budzik
LEDy postojowe
Użytkownik Sebastian Biały heby@poczta.onet.pl ...

takie z CANBUS.
Eeee że z czym? Żarowki mają sterownik canbus? I dwa styki?
Czepiasz się nomenklatury przyjetej przez sprzedawców czy naprawde nie
wiesz o co chodzi?

Nie. Może sie okazać że np. producenci co droższych autek wpadli na pomysł faktycznie wstawiać jakieś układy półprzewodnikowe do żarówek w celu wykończenia konkurencji i sprzedawania szkła za 200zł/sztuka.

Na szczęscie widzę że to tylko imbecylizm sprzedawców, a chodzi tylko o rezystor lub w bardziej wypasionych wersjach dodatkowo kondensator.

Tyle to i Polonez potrafił i to bez can-a :P

:)

LEDy postojowe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona