LEDy w elektryku

Data: 2021-01-12 00:32:14
Autor: kk
LEDy w elektryku
Hej,

Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w Twizy na LEDy? :-)

Data: 2021-01-12 00:51:59
Autor: sirapacz
LEDy w elektryku
W dniu 2021-01-12 o 00:32, kk pisze:
Hej,

Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w Twizy na LEDy? :-)

2x55w+2x5w daje ci 120w ciągłego poboru.

Ledy zeżrą pewnie 2x14W+2x1W
Osram LED LEDriving HL H7 Gen2 6000K

więc w totalu masz 30W vs 120W. 90W różnicy dupy nie urywa ale 1hwh uzbierasz w 11h jazdy. Przy takim koszcie żarówek z homologacją to raczej bez sensu - nie zauważysz różnicy w zasięgu raczej.
Na ładowaniu przejedziesz ze 2h max pewnie, więc do zaoszczędzenia jest ok 0,2kwh.
Daj se spokój

Data: 2021-01-12 20:21:38
Autor: kk
LEDy w elektryku
On 2021-01-12 00:51, sirapacz wrote:
[...]

Mnie chodziło o to czy opłaca się .. ryzykować zakwestionowaniem przez przydrożnych obwiesiów ;-)

Dobra, tak sobie tylko luźno chciałem porozważać. Faktycznie kiedyś rozważałem zainstalowanie LEDów w Twizy, ale ... kupiłem Twizy w którym poprzednik już je zamontował :-) Wszędzie, czyli z przodu i z tyłu. Oczywiście pojawił się jakiś problem że za mało obciążają. Ale odnosząc się do twego szacowania zysków i strat ... Twizy małe jest, 90W możnaby wykorzystać do grzania albo chłodzenia, więc może nie całkiem jest to bez sensu. Poza tym samo zestawienie, ekonomicznego samochodu z bezsensownymi światłami.

Data: 2021-01-12 09:08:12
Autor: K
LEDy w elektryku
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
Hej,

Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w Twizy na LEDy? :-)

Ja mam lepsze pytanie. Dlaczego w elektrykach nawet w takim gowno Zoe przednie reflektory nie sa ledowe tylko maja chamska zarowke typu H iles tam?

Data: 2021-01-12 18:53:24
Autor: Irokez
LEDy w elektryku
W dniu 2021-01-12 o 10:08, K pisze:

Ja mam lepsze pytanie. Dlaczego w elektrykach nawet w takim gowno Zoe przednie reflektory nie sa ledowe tylko maja chamska zarowke typu H iles tam?

Cena.
Tniemy gdzie się da i ile się da.

--
Irokez

Data: 2021-01-12 19:10:32
Autor: Cavallino
LEDy w elektryku
W dniu 12-01-2021 o 18:53, Irokez pisze:
[...]

Raczej pisanie o rzeczach o których się nie ma pojęcia, albo już od dawna są historią.
W nowym Zoe są ledowe.

https://autokatalog.pl/porownywarka/1516_748912_a09045d5-a031-4c97-bf03-b81f8920ffa0,1872_831841_695b4723-f126-4a5e-a522-9c5b392fddd7

Data: 2021-01-13 09:03:27
Autor: K
LEDy w elektryku
On 12/01/2021 18:10, Cavallino wrote:
[...]

Ale to dopiero teraz, kiedy spalinowe mialy juz w 2016.

Data: 2021-01-13 17:16:52
Autor: J.F.
LEDy w elektryku
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rtmd10$2tu$1$horizn@news.chmurka.net...
[...]

Przy czym w spalinowym to w zasadzie bez znaczenia, a w elektryku kazdy wat sie liczy :-P

A moze spalinowy potrzebuje dobrych swiatel do szybkiej jazdy, a elektryk nie :-P

J.

Data: 2021-01-13 19:12:45
Autor: Cavallino
LEDy w elektryku
W dniu 13-01-2021 o 17:16, J.F. pisze:
[...]

Tak, na pewno wszystkie, bez wyjątku i w standardzie.
Również te wypuszczone na rynek w 2012, jak Zoe.....

Data: 2021-01-14 10:18:49
Autor: K
LEDy w elektryku
On 13/01/2021 18:12, Cavallino wrote:
[...]

W 2012 w marcu to zrobili prezentacje w Genevie. Pierwsza sztuka zostala dostarczona 2013 jakiemus ministrowi. W 2016 wypuscili pierwszego polifta i wtedy mogli dac te ledy, a nie w 2020 kiedy nawet hulajnogi maja.

Data: 2021-01-15 00:37:32
Autor: ii
LEDy w elektryku
[...]

Nie bardzo. 100W wobec 10kW silnika w Twizy. To jest 1%.

A moze spalinowy potrzebuje dobrych swiatel do szybkiej jazdy, a elektryk nie :-P

Twizy ma lepsze światła niż Seicento.

Data: 2021-01-15 13:28:03
Autor: K
LEDy w elektryku
On 14/01/2021 23:37, ii wrote:
[...]

Nie wiem czy Seicento to jest najlepszy punkt odniesienia.

Data: 2021-01-17 01:44:23
Autor: ii
LEDy w elektryku
W dniu 15.01.2021 o 14:28, K pisze:
On 14/01/2021 23:37, ii wrote:
[...]

Do Twizy? Moim zdaniem bardzo dobry.

Data: 2021-01-15 14:05:06
Autor: robot
LEDy w elektryku
W dniu 15.01.2021 o 00:37, ii pisze:

Twizy ma lepsze światła niż Seicento.

Wszystko ma lepsze światła od Seicento. - z definicji.

Data: 2021-01-15 17:03:11
Autor: J.F.
LEDy w elektryku
Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rtqkjt$rj9$2@news.icm.edu.pl...
[...]

Jak stoisz na swiatlach to jest 100% :-)

A moze spalinowy potrzebuje dobrych swiatel do szybkiej jazdy, a elektryk nie :-P

Twizy ma lepsze światła niż Seicento.

Bo Seicento tez nie sluzy do szybkiej jazdy ? :-)

J.

Data: 2021-01-16 19:17:44
Autor: TomN
LEDy w elektryku
J.F. w <news:6001bcc0$0$519$65785112news.neostrada.pl>:

Twizy ma lepsze światła niż Seicento.
Bo Seicento tez nie sluzy do szybkiej jazdy ? :-)

Seie szybko zjeżdżają gdy im Twizy się w lusterku pojawia, więc YPB? ;P

--
'Tom N'

Data: 2021-01-18 01:22:16
Autor: ii
LEDy w elektryku
W dniu 15.01.2021 o 17:03, J.F. pisze:
[...]

Nie, jeszcze audio chodzi :-)

A moze spalinowy potrzebuje dobrych swiatel do szybkiej jazdy, a elektryk nie :-P

Twizy ma lepsze światła niż Seicento.

Bo Seicento tez nie sluzy do szybkiej jazdy ? :-)

No ale co .. żarówki wszędzie takie same i nagle w jednym samochodzie miałyby gorzej świecić.

Data: 2021-01-12 20:30:45
Autor: kk
LEDy w elektryku
On 2021-01-12 10:08, K wrote:
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
[...]

No chyba z tego samego powodu dla którego w innych takie są. Jak samochód zaczęto sprzedawać w 2012 roku to ... wtedy nie było homologowanych. Dzisiaj są, ale ... ile tego Twizy sprzedano i ile dzisiaj sprzedaje się by go modyfikować?! Przecież to nie ma ekonomicznego uzasadnienia. W zupełnie nowych konstrukcjach pewnie są, ale w wielu przypadkach jako opcja za którą klient dodatkowo płaci. To się może opłacić.

Data: 2021-01-13 09:04:21
Autor: K
LEDy w elektryku
On 12/01/2021 19:30, kk wrote:
On 2021-01-12 10:08, K wrote:
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
[...]

Sie robi liftingi. Skoro teraz dali tzn, ze sie wczesniej dalo.

Data: 2021-01-15 00:35:46
Autor: ii
LEDy w elektryku
On 12/01/2021 19:30, kk wrote:
On 2021-01-12 10:08, K wrote:
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
[...]

Co Ty pieprzysz. LEDy niedawno osiągnęły akceptowalną ceną. Liftingu nie robi się jak nic z tego nie ma. Musi być perspektywa zarobienia więcej. Żarówki nie czynią interesu.

Data: 2021-01-15 09:24:06
Autor: K
LEDy w elektryku
On 12/01/2021 19:30, kk wrote:
On 2021-01-12 10:08, K wrote:
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
[...]

tzn ile kosztuja teraz, a ile kosztowaly 2016 biorac pod uwage, ze te w 2016 byly dosyc prymitywne w stosunku do tych, ktora sa teraz dostepne. Niestety w modelu auta ktore mam ledy daja w standardzie i z tego co widze rowniez dawali je w standardzie dwa lata temu w tej wersji wiec nie moge sprawdzic twojej teorii ale obstawiam, ze dzis sa drozsze.

Data: 2021-01-17 01:36:15
Autor: ii
LEDy w elektryku
On 12/01/2021 19:30, kk wrote:
On 2021-01-12 10:08, K wrote:
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
[...]

No widzisz, a mowa o niszowym samochodzie sprzed 8 lat, którego dotąd produkują.

Data: 2021-01-18 19:35:23
Autor: K
LEDy w elektryku
On 12/01/2021 19:30, kk wrote:
On 2021-01-12 10:08, K wrote:
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
[...]

Mowa o niszowym samochodzi ktory od daty premiery (7 lat temu) przeszedl dwa lifty gdzie po ostatnim dostal wlasnie ledy.

Data: 2021-02-01 00:45:53
Autor: ii
LEDy w elektryku
On 12/01/2021 19:30, kk wrote:
On 2021-01-12 10:08, K wrote:
On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
[...]

Chyba się zgubiłem, w czym problem?

Data: 2021-01-15 17:08:20
Autor: J.F.
LEDy w elektryku
Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rtqkgk$rj9$1@news.icm.edu.pl...
W dniu 13.01.2021 o 10:04, K pisze:
No chyba z tego samego powodu dla którego w innych takie są. Jak samochód zaczęto sprzedawać w 2012 roku to ... wtedy nie było homologowanych. Dzisiaj są,

Hm, sa homologowane w calosci, i to indywidualny model lampy do auta, wiec nie widze problemu homologowac.

Chyba, ze sie kosztowo nie oplaca przy takiej serii, wzieli cos od pasujacego spaliniaka, a tam pechowo byly tylko zarowki.

[...]

Hm, jak patrze na spaliniaki, to sporo liftingow jest "kosmetycznych".
Widac klient chce "nowy model" i na tym sie zarabia.

No ale gdzies tam w tle moze byc, ze oprzyrzadowanie sie zuzylo, i tak trzeba nowe kupic/zrobic, to juz lifting nie taki drogi.

A przy elektrykach seria mala ...

J.

Data: 2021-01-17 01:43:03
Autor: ii
LEDy w elektryku
W dniu 15.01.2021 o 17:08, J.F. pisze:
[...]

I gdzie poza Twizy tego modelu lampy użyjesz?

Chyba, ze sie kosztowo nie oplaca przy takiej serii, wzieli cos od pasujacego spaliniaka, a tam pechowo byly tylko zarowki.

Nie opłaca się w kółko poprawiać auta, które tanie jest i do tego niewiele go schodzi.

[...]

Ale ile się ich sprzedaje?!

No ale gdzies tam w tle moze byc, ze oprzyrzadowanie sie zuzylo, i tak trzeba nowe kupic/zrobic, to juz lifting nie taki drogi.

A przy elektrykach seria mala ...

Jakie oprzyrządowamie?! Tu trzeba projekt samochodu zmienić a potem dopuszczenie uzyskać.

Data: 2021-01-12 09:50:58
Autor: robot
LEDy w elektryku
W dniu 12.01.2021 o 00:32, kk pisze:
Hej,

Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w Twizy na LEDy? :-)

Lasery wstaw.

LEDy w elektryku