LG Full HD LCD ...

Data: 2009-08-30 09:43:02
Autor: gsm
LG Full HD LCD ...
LG Full HD LCD LH5000 42cale 200Hz Trumotion czy ktoś miał doczynienia
z tym telewizorem? Jaka ocena , co sądzicie, czy warto w niego
zainwestować, generalnie chodzi mi o telewizor 200Hz, moze jakaś inna
nie za droga alternatywa?

pozdrawiam

Data: 2009-08-30 18:56:38
Autor: games
LG Full HD LCD ...
gsm pisze:
[...]

Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

Data: 2009-08-30 10:02:17
Autor: gsm
LG Full HD LCD ...
Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

Ja chyba jednak widze, a po 2 pokazuja na reklamówkach porowanie 200
hz z 100 i widać roznice, to  tak dla picu?

pozdr.

Data: 2009-08-30 19:15:43
Autor: Alias Awatar
LG Full HD LCD ...
gsm pisze:
Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

Ja chyba jednak widze, a po 2 pokazuja na reklamówkach porowanie 200
hz z 100 i widać roznice, to  tak dla picu?

pozdr.

Takich porównań raczej nie pokazują jezeli juz to 50/200 hz

G.

Data: 2009-08-30 19:19:28
Autor: games
LG Full HD LCD ...
gsm pisze:
Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

Ja chyba jednak widze, a po 2 pokazuja na reklamówkach porowanie 200
hz z 100 i widać roznice, to  tak dla picu?

pozdr.

W raklamie telewizyjnej na telewizorze 50Hz widzisz roznice pomiedzy 100Hz a 200Hz ?

Polecam sciagi dla gimnazjum :
http://www.sciaga.pl/tekst/28255-29-zasady_telewizji_sposod_przetwarzania_obrazow_i_przekazywania_ich_na_odleglosc

Jedyne co mozesz widziec i to tylko w odbiornikach CRT to mniejsze miganie obrazu przy czestotliwosciach odswierzania wiekszych niz 50Hz ale to max do 100Hz.             W przypadku TV LCD i PLazm to tylko marketingowy belkot i pogarszacze obrazu.

Przypuszczam ze bylbys w szoku jakbys zobaczyl ten sam obraz na japonskim CRT HDTV.

Data: 2009-08-30 21:43:37
Autor: Marek Dyjor
LG Full HD LCD ...
gsm wrote:
Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

Ja chyba jednak widze, a po 2 pokazuja na reklamówkach porowanie 200
hz z 100 i widać roznice, to  tak dla picu?

ho ho ho ... masz widać TV 1000Hz i jakąś telewizję która w takim standardzie nadaje:)

Data: 2009-08-30 22:35:06
Autor: Gienek
LG Full HD LCD ...
> a po 2 pokazuja na reklamówkach porowanie 200
hz z 100 i widać roznice, to  tak dla picu?

Na czym oglądasz tą reklamę?

Data: 2009-08-30 12:56:33
Autor: lelec
LG Full HD LCD ...
On 30 Sie, 18:56, games <ga...@games.home.pl> wrote:
gsm pisze:

Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

Wyobraź sobie, że widzisz dynamiczną scenę na tv 46 cali. Piłka
zapieprza z jednego końca ekranu na drugi, a trwa to 0,2 s. Średnica
piłki to 1/40 przekątnej ekranu (w dużym uproszczeniu). Przy 50 Hz na
ekranie zobaczysz 10 klatek,

o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -

na 100 hz bedzie znacznie lepiej

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

bo nt paka brawia policzy sobie to co powinno być widać między klatkai
i nieco to wyostrzy; nie wiem, co LG zrobi z klatkami, żeby było
lepiej.

Przy 200 Hz masz na ekranie:

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

i wrażenie zupełnej płynności ruchu. Choć tak naprawdę według mojego
oka różnica pomiędzy 100 a 200 Hz jest o wiele mniej zauważalna, niż
pomiędzy 50 a 100Hz, gdzie płynnośćdynamicznych sce ulega znacznej
poprawie  (cały czas mówię o tym, co wymyśliło Sony).

W Media w Radomiu są dwie duże wystawki telewizorów Sony Bravia, po 6
sztuk, poustawianych mniej więcej tak:

40V5500,50Hz - - - 40W5500,100Hz - - - 40WE,100Hz
46V5500,50Hz - - - 46W5500,100Hz - - - 40Z4500,200Hz

Na ekranach film Hd, jakiś polski, sceny dość dynamiczne. Pierwsza
kolumna - po prostu skacze.
Druga kolumna - jest całkiem płynna, o wiele przyjemniejsza, niż
pierwsza. 40Z - wydaje się jeszcze lepszy, niż 46W, ale różnica jest
niewielka.

Różnicę widać przede wszystkim na dużych ekranach, 46 cali i
większych. Ja zrezygnowałem z zakupu 46W4000, 50Hz na rzecz właśnie
46W5500, po kilkudziesięciu sekundach oglądania obu obok siebie. 50Hz
na wielkim ekranie to po prostu brak komfortu w oglądaniu.

To są odczucia moje i kilkorga członków mojej rodziny, którzy
kompletnie nie znali się na oznaczeniach i funkcjach telewizorów.
Bezapelacyjnie odrzucili kandydaturę 50Hz 46W4000, i 45W5500, dzięki
bardzo atrakcyjnej cenie, trafił do naszego domu.

Druga sprawa - to metody, jakimi różni producenci osiągają "dodatkowe"
Hz. Sony radzi sobie z tym doskonale, a nie jestem pewien, jak robią
to inni.

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin

Data: 2009-08-30 22:38:09
Autor: Gienek
LG Full HD LCD ...
gsm pisze:

[...]

Jakim sposobem to ma być widać skoro nadawca przesyła do telewizora

o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -

?? ?? ??

Data: 2009-08-31 07:32:50
Autor: nom
LG Full HD LCD ...

Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7eo4t$i24$2inews.gazeta.pl...
lelec pisze:

Jakim sposobem to ma być widać skoro nadawca przesyła do telewizora

o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -o-- -

Odbiornik TV  na podstawie sąsiednich klatek "tworzy" pośrednie. :-)

Data: 2009-08-31 10:32:07
Autor: games
LG Full HD LCD ...
gsm pisze:

[...]

To ciekawa teoria jest. Ty chyba nie rozumiesz ze oko ludzkie nie zauwaza roznicy powyzej 25 obrazow na sekunde.   To co oferuje Sony to czas reakcji piksela ktory w tym modelu niby 200Hz jest zblizony do normalnego TV CRT.
W standardowych CRT 100Hz poprostu TV wyswietlal 2 razy ta sama klatke, w TV LCD nie wystepuje zjawiskmigotania ale zhjawisko smuzenia ktore eliminuje sie wlasnie poprzez zwiekszenie czasu reakcji piksela matole.

Data: 2009-09-01 01:09:05
Autor: Padre
LG Full HD LCD ...

To ciekawa teoria jest. Ty chyba nie rozumiesz ze oko ludzkie nie zauwaza roznicy powyzej 25 obrazow na sekunde.

Bzdura drogi kolego wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.

Faktycznie dopiero powyżej ok. 25 obrazów na sekundę mózg (a nie oko które doskonale wykrywa daleko szybsze zmiany jasności) odbiera ruch skokowy jako ciągły, nie ma to jednak żadnego związku z komfortem oglądania takiego obrazu który wyraźnie migocze. Główną wadą ekranów LCD CCFL jest oprócz wolnej reakcji matrycy długa poświata lampy który uniemożliwia zastosowanie takich patentów które w kinie stosuje sie od ponad 100 lat czyli migawki dzięki której każda klatka wyświetlana jest 2 lub 3 krotnie czyli dopiero 48 obrazów na sekundę zapewnia obraz prawie bez migotania a 72 klatki dają pełen komfort. Warunkiem tego jest - choć wydaje sie to z pozoru nielogiczne - aby pomiędzy wyświetlanymi klatkami ekran na moment stawał sie czarny czego ekrany LCD z natury nie robią. Właśnie stad bierze się 200Hz w nowych telewizorach np. z podświetleniem LED. W celu zwiększenia płynności ruchu szybko poruszających sie obiektów elektronika telewizora aproksymuje sąsiednie kadry otrzymując 50klatek na sekundę czyli maksimum jakie w stanie jest wyświetlić ekran LCD bez nadmiernego zniekształcenia a podczas projekcji każdej klatki czterokrotnie włącza sie podświetlenie ekranu aby na takiej samej zasadzie jak w kinie wyeliminować migotanie obrazu. Nie jest to marketingowy bełkot jak sądzą Ci którzy myślą że 200HZ to 200 klatek na sekundę zmieniających sie w taki sposób jak w tradycyjnym ekranie LCD.

Zapamiętaj sobie na zawsze kolego, to że powyżej 25klatek na sekundę mamy wrażenie względnie ciągłego ruchu nie oznacza ani przez moment że nie zauważamy różnicy w oglądaniu obrazu wyświetlanego ze znacznie wyższymi częstotliwościami.

Data: 2009-09-01 07:23:17
Autor: nom
LG Full HD LCD ...

Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:h7hl6i$ac6$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ja mam w plazmie przelaczanie pomiedzy 50 a 100Hz i jak zmieniam to widze roznice, ale jakby mi ktos zmienil (a ja bym tego nie widzial) to nie zorientowalbym sie, ze mam 50Hz.:-)
Co ciekawe nie mam tej pozycji w menu jak mam obraz z komputera po HDMI i mam 60Hz (dla 50Hz po HDMI moge ustawic 100Hz, dla 60Hz nie wiem czy wyswietla 60Hz czy 120Hz). W każdym razie przy 60Hz nie miga mi obraz. :-)

Data: 2009-09-02 01:29:42
Autor: Padre
LG Full HD LCD ...

Ja mam w plazmie przelaczanie pomiedzy 50 a 100Hz i jak zmieniam to widze roznice, ale jakby mi ktos zmienil (a ja bym tego nie widzial) to nie zorientowalbym sie, ze mam 50Hz.:-)

Mam poważne powody przypuszczać że przełączanie na 50Hz to tak naprawdę programowy "pogarszasz" obrazu mający za zadanie upewnić nas w słuszności wyboru 100Hz telewizora:) W moim starym Philipsie CRT po przełączeniu na 50Hz obraz zaczynał migotać nawet bardziej niż 50Hz telewizor a częstotliwości odchylania pozostawały niezmienione :)

Data: 2009-09-01 11:53:28
Autor: Piotr Sowiński
LG Full HD LCD ...

[...]

a wspomniany LG realizuje 200Hz przez czarną klatkę czy przez klatki pośrednie jak to robi Sony?
Nie bardzo idzie się doszukać już takich szczegółów. Chyba, że jest to jakoś oznaczone, a nie wiem,  to będe wdzięczny za podpowiedź.

Dzięki

Data: 2009-09-01 13:00:57
Autor: pawell32
LG Full HD LCD ...

[...]

to tylko czysta dywagacja na temat założeń teoretycznych.
podobnie było przy podawanych czasach reakcji pikseli.
osobiście nie widziałem ani jednego udanego tv lg.
wystarczy popatrzeć w dobrych salonach gdzie jest podłączonych
kilka różnych.
stawiałbym na znane marki

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-09-02 01:20:33
Autor: Padre
LG Full HD LCD ...

a wspomniany LG realizuje 200Hz przez czarną klatkę czy przez klatki pośrednie jak to robi Sony?

Klatki pośrednie zwiększają płynność czarne zmniejszają migotanie, nie podejrzewam żeby nawet u Sony było generowane 175 klatek pośrednich bo nie miało by to sensu a zwiększało by drastycznie potrzebna moc obliczeniową, cholera ich zna co konkretnie robią w danym modelu dla tego tak durnie te funkcje nazywają, te wszystkie engine, motion, true, real super i hiper, wszystko żeby wprost nie napisać jak w samochodzie, 1,8 litra, 180koni i 220km/h i wszystko jasne . Najlepszym sprzętem diagnostycznym dla telewizora pozostaje oko przy założeniu że sympatyczny sprzedawca podłączy nam kilka różnych źródeł sygnału i zgasi w sklepie choć na chwilę cześć światła. Dla tego nigdy nie kupił bym TV w wielkim sklepie.

Data: 2009-08-30 19:34:28
Autor: Krystian Zaczyk
LG Full HD LCD ...
Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał w wiadomości
gsm pisze:
[...]

Tu lekko przesadziłeś, bo między 25Hz a 50 jest zasadnicza różnica
w płynności ruchu. Zgadzm sie, że powyżej już znacznie mniej widoczna.

Krystian

Data: 2009-08-30 10:44:03
Autor: gsm
LG Full HD LCD ...
No dobra to powiedzcie mi jeszcze  na co zwrocic uwage, co za parametr
odegra najważniejsza role

pozdr

Data: 2009-08-30 11:15:48
Autor: gsm
LG Full HD LCD ...
On 30 Sie, 19:44, gsm <dryla...@gmail.com> wrote:
No dobra to powiedzcie mi jeszcze  na co zwrocic uwage, co za parametr
odegra najważniejsza role

alo dokładniej jaki konkretny model telewizora 40'' -42'' LCD.
czy sugerowac sie strona http://www.nokaut.pl/telewizory-lcd/ranking.html

Data: 2009-08-30 20:17:12
Autor: Cavallino
LG Full HD LCD ...
Użytkownik "gsm" <drylasty@gmail.com> napisał w wiadomości news:75281c5d-b6d8-4d36-932f-14f093f34e0co13g2000vbl.googlegroups.com...
On 30 Sie, 19:44, gsm <dryla...@gmail.com> wrote:
No dobra to powiedzcie mi jeszcze na co zwrocic uwage, co za parametr
odegra najważniejsza role

alo dokładniej jaki konkretny model telewizora 40'' -42'' LCD.

Ten na który jest promocja i który najbardziej sposoba Ci się w działaniu.
Każda inna metoda to bełkot.

Data: 2009-08-30 20:34:33
Autor: games
LG Full HD LCD ...
Cavallino pisze:
[...]

Niestety ale to najlepsza metoda, ja np zawsze ide sobie poogladac w sklepie typu nie dla idiotow i prosze o wlaczenie jakiegos wiarygodnego zrodla. Poniewaz bardzo czesto TV w marketach podlaczone sa do gownianego rozdzielacza i sygnal na nich to wielke gowno.

Data: 2009-08-30 20:32:38
Autor: Krystian Zaczyk
LG Full HD LCD ...
Użytkownik "gsm" <drylasty@gmail.com> napisał:

4385ee9d4594@g23g2000vbr.googlegroups.com...
No dobra to powiedzcie mi jeszcze  na co zwrocic uwage, co za parametr
odegra najważniejsza role

Zadowolenie nabywcy. Czyli ma się Tobie obraz podobać na sygnale,
który będziesz potem oglądał (sat, kablówka).

Krystian

Data: 2009-08-30 21:20:36
Autor: Sergiusz Rozanski
LG Full HD LCD ...
Dnia 30.08.2009 games <games@games.home.pl> napisał/a:
gsm pisze:
[...]

Widzi, szczególnie gdy klatka wymaga krótkiego czasu naświetlania.
Jak masz taki materiał (np sport w i50 albo p50) to widać. Oczywiście
dla filmów gdzie i tak masz 24fps nie ma róznicy.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

LG Full HD LCD ...