LIST OTWARTY DO POLAKÓW

Data: 2009-05-28 09:47:06
Autor: cytryna
LIST OTWARTY DO POLAKÓW
Wielebny Ojcze! Szanowni Państwo!

Dziękuję za pamięć, której wyrazem jest przesłane zaproszenie. Przyjąć go jednak nie mogę. Po pierwsze dlatego, że dzień 4 czerwca 1989 r. nie był dniem upadku komunizmu. Dzięki Okrągłemu Stołowi komunizm miał się w Polsce bardzo dobrze jeszcze przez wiele lat, a aktywiści partii komunistycznej, jak i skompromitowani funkcjonariusze służb specjalnych, spokojnie weszli do życia społecznego i politycznego Trzeciej RP. Jeżeli rocznica tego dnia jest dla kogoś świętem, to przede wszystkim dla gorliwych wyznawców Czesława Kiszczaka i Adama Michnika, Wojciecha Jaruzelskiego i Tadeusza Mazowieckiego. Po drugie, Trzecia RP, pomimo wielu niezaprzeczalnych sukcesów, jest macochą dla wielu grup społecznych, w tym zwłaszcza dla autentycznych bohaterów lat 1980-1989 r., którzy ze względu na swoje poglądy są pomiatani przez obecny establishment. Jest też macochą dla ludzi poszukujących prawdy o czasach PRL, czego najlepszym przykładem jest nagonka na autorów książek historycznych, w tym też na moją skromną osobę. To, co przeżyłem w ciągu ostatnich trzech lat, było czasami gorsze niż to, co przeżyłem w latach 80-tych.

Po trzecie, obecna RP jest też macochą dla wielu milionów Kresowian oraz ich dzieci i wnuków, którym w imię tzw. poprawności politycznej wciąż zabrania się mówić prawdę o ludobójstwie dokonanym przez nacjonalistów ukraińskich spod znaku Stepana Bandery i Ukraińskiej Powstańczej Armii, Taka sytuacja owocuje tym, że kolejne ekipy rządowe (niezależnie od etykietki) w milczeniu godzą się na to, aby na dawnych Kresach mogiły setek tysięcy pomordowanych obywateli Drugiej RP były nadal pozbawione nie tylko pomnika, ale i nawet znaku krzyża. I to w sytuacji, gdy na tych terenach pomniki buduje się katom, w tym też esesmanom i i osobom czynnie uczestniczącym w Holokauście. Bolesnym przykładem jest też niedawne rozbicie konferencji naukowej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz skandaliczna dezercja ministra spraw zagranicznych Radka Sikorskiego z konferencji organizowanej przez rzecznika praw obywatelskich. Wiele mówiącą absencją w czasie zeszłorocznych uroczystości ku czci ofiar ludobójstwa na Wołyniu wykazał się nie tylko pan prezydent Lech Kaczyński, ale i wszyscy trzej patroni, którzy figurują na zaproszeniach, czyli pan premier Donald Tusk oraz panowie marszałkowie Bogdan Borusewicz i Bronisław Komorowski. Ten ostatni dodatkowo zablokował przyjęcie przez Sejm uchwały oddającej cześć pomordowanym Polakom, Żydom i Ormianom, a także tym Ukraińcom, którzy z narażeniem życia ratowali Polaków.

Przy okazji odsyłam bilet na koncert w Stoczni Gdańskiej. Czynię to dlatego, że na zagraniczną gwiazdkę wydano wiele milionów publicznych pieniędzy i to w sytuacji, gdy w tym roku niepełnosprawni podopieczni prowadzonej przeze mnie Fundacji im. Brata Alberta zostali pozbawieni należnych im funduszy na terapię.

Jeszcze raz dziękuję za pamięć.

Szczęść Boże!

ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski

Data: 2009-05-28 09:59:46
Autor: jadrys
LIST OTWARTY DO POLAKÓW
cytryna pisze:

I czego powielasz wypociny klechy  chorego na nienawiść?

Data: 2009-05-28 10:15:46
Autor: Panslavista
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości

I czego powielasz wypociny klechy  chorego na nienawiść?

Do tej pory uważałem cię za lewusa umiarkowanego, teraz wyglądasz za
Aszke_nazistę...

Data: 2009-05-28 10:24:49
Autor: jadrys
LIST OTWARTY DO POLAKÓW
 pisze:
Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości

I czego powielasz wypociny klechy  chorego na nienawiść?

Do tej pory uważałem cię za lewusa umiarkowanego, teraz wyglądasz za
Aszke_nazistę...

Jeżeli ktoś kto pisze prawdę i  opisuje fakty zasługuje u Ciebie na takie miano - to ja nic na to nie poradzę.. :-(

Data: 2009-05-28 11:42:26
Autor: Panslavista
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

pisze:
> [...]
Jeżeli ktoś kto pisze prawdę i  opisuje fakty zasługuje u Ciebie na
takie miano - to ja nic na to nie poradzę.. :-(

Akurat mam calkowicie odmienne zdanie na temat tego księdza. Czyści eSBucką
stajnię Augiasza ulokowaną w kościele. Gdyby w innych dziedzinach byli tacy
odważni ludzie nie byłoby od 20 lat spraw weryfikacji kadr i prawdopodobnie
Polska byłaby wolna i bogata - gdyż eSBuckla hołota nie okradłaby Narodu
Polskiego z jego majątku zbiorowego.

Data: 2009-05-28 12:49:40
Autor: jadrys
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

pisze:

[...]

Jednak zadania księdza chyba nie na tym polegają. On ma nauczać wybaczania a nie siać nienawiść..

Data: 2009-05-28 12:54:27
Autor: Vic
LIST OTWARTY DO POLAKÓW
jadrys wrote:
Jednak zadania księdza chyba nie na tym polegają. On ma nauczać wybaczania a nie siać nienawiść..

Zalezy.
Dla jednych ksiadz ma byc przewodnikiem duchowym i nauczycielem. Dla innych ksiadz to pan i wladca, ktoremu poddani winni sa bezwarunkowo czesc i posluszenstwo...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-28 13:43:42
Autor: matusm
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvlr4f$fss$1mx1.internetia.pl...
jadrys wrote:
[...]

Slusznie,konfidenci w  sutannach dawno sie  sprzeniewierzyli wierze ,juz o Bogu nawet nie ma  co  wspominac .Ich bozkiem jest,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-05-28 13:42:27
Autor: matusm
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

pisze:

[...]

Nie lekaj sie JPII  ,,,takie byle gowno jak  wiesz kto to nikt nie  bedzie wieszac, ale tez to nie jest  zaden powod  aby  smieciom nadstawiac  drugi policzek

Nie lekaj sie prawdy ,tylko w prawdzie czystosc ,,,,ale o czym ja bede tlumaczyc  tlumokowi ze Ksiadz tylko chce wiary i prawdy
Tego  chyba  tatus  sbek nie powiedzial,bo niby skad ma  wiedziec , tylko o tym smecil,,,,,

Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-05-28 14:42:03
Autor: jadrys
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

pisze:

[...]

Ksiądz i prawda.. Wiesz miałem cię za mądrzejszego.. Przecież  cała istota tego zawodu polega na kłamstwie..

Data: 2009-05-28 15:20:37
Autor: matusm
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

pisze:

[...]

Mylisz sie,,,,,,,istota jest wiara ,takie niczym nie uwarunkowanie abstrakcyjne dazenie do ideału
ale chyba wolno miec idealy.

Nie kazdy jest tak doskonaly jak malpy zydokomuny co dopiero  zeszly z drzewa
Nawet jak wierza , ze Lenin jest wiecznie  zywy

Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-05-28 16:07:32
Autor: jadrys
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

pisze:

[...]

To tylko przenośnia - idee Lenina są wiecznie żywe, mimo usilnych dążeń propagandy..

Data: 2009-05-28 13:37:56
Autor: matusm
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

cytryna pisze:

I czego powielasz wypociny klechy  chorego na nienawiść?

Psychuszka mocna  strona  zydokomuny ale leczyc  zacznij najpierw od  siebie sbecki pomiocie,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-05-28 14:43:52
Autor: jadrys
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

cytryna pisze:

I czego powielasz wypociny klechy  chorego na nienawiść?

Psychuszka mocna  strona  zydokomuny ale leczyc  zacznij najpierw od  siebie sbecki pomiocie,,,,,,,

I czego bluzgasz? Słowa prawdy tak na ciebie działają?

Data: 2009-05-28 13:35:40
Autor: matusm
LIST OTWARTY DO POLAKÓW

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:19bc.0000013e.4a1e417anewsgate.onet.pl...
[...]

Moj Ksiadz,,,,do takich kaplanow to mozna isc nawet do spowiedzi a nie jak ta  reszta od,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

LIST OTWARTY DO POLAKÓW