LISTA AGENTÓW EMOCJONALNYCH ROSJI W NASZYM KRAJU

Data: 2011-01-19 20:18:18
Autor: obserwator
LISTA AGENTÓW EMOCJONALNYCH ROSJI W NASZYM KRAJU
 LISTA AGENTÓW EMOCJONALNYCH ROSJI W NASZYM KRAJU

 prof. Monika Adamczyk-Garbowska

historyk literatury, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Jerzy Antczak

reżyser

prof. Erwin Axer

reżyser

Jerzy Baczyński

redaktor naczelny „Polityki”

Hanna Bakuła

malarka, pisarka, publicystka

prof. Leszek Balcerowicz

ekonomista, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, b. wicepremier

Małgorzata Balasińska

romanistka

Jadwiga Barańska

aktorka

prof. Agata Bielik-Robson

filozof, Polska Akademia Nauk, Uniwersytet Warszawski

Anna Bikont

dziennikarka

ks. dr Marek Blaza SJ

teolog

Seweryn Blumsztajn

dziennikarz

Jacek Bocheński

pisarz

dr Henryka Bochniarz

prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, b. minister
przemysłu

Teresa Bogucka

publicystka

ks. Adam Boniecki MIC

redaktor naczelny „Tygodnika Powszechnego”

Halina Bortnowska-Dąbrowska

publicystka, przewodnicząca Rady Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka

prof. Jerzy Bralczyk

językoznawca, Uniwersytet Warszawski

Małgorzata Braunek

aktorka

prof. Michał Bristiger

muzykolog, prezes Stowarzyszenia De Musica

Jacek Bromski

prezes Stowarzyszenia Filmowców Polskich

Andrzej Brzeziecki

redaktor naczelny „Nowej Europy Wschodniej”

Beata Chmiel

menedżer kultury, członek Rady Programowej Centrum Sztuki Współczesnej Zamek
Ujazdowski w Warszawie.

dr Włodzimierz Cimoszewicz

senator, b. premier

Izabella Cywińska

reżyser, dyrektor artystyczny Teatru Ateneum w Warszawie, b. minister kultury

prof. Stanisław Czachorowski

hydrobiolog, entomolog, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

prof. Przemysław Czapliński

historyk literatury, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Krzysztof Czyżewski

dyrektor Ośrodka „Pogranicze – sztuk, kultur, narodów” w Sejnach

Jan Andrzej Dąbrowski

prezes Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego we Wrocławiu

Waldemar Dąbrowski

dyrektor Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, b. minister kultury

prof. Janusz Degler

historyk literatury, teatrolog, Uniwersytet Wrocławski,

Krystyna Demska-Olbrychska

teatrolog

prof. Stanisław Dubisz

językoznawca, Uniwersytet Warszawski

Magdalena Dudzińska

pisarka

dr Rafał Dutkiewicz

prezydent Wrocławia

Feliks Falk

reżyser

Elżbieta Ficowska

pedagog

Tomasz Fiałkowski

redaktor

prof. Magdalena Fikus

genetyk, Polska Akademia Nauk

ppłk Tadeusz Filipkowski

członek Rady Naczelnej Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej, prezes
Fundacji Filmowej Armii Krajowej

prof. Aleksander Fiut

historyk literatury, Uniwersytet Jagielloński

Hanna Flis-Kuczyńska

dziennikarka

Grzegorz Gauden

dyrektor Instytutu Książki w Krakowie

prof. Maciej Geller

fizyk, Uniwersytet Warszawski, dyrektor Festiwalu Nauki w Warszawie

Janusz Głowacki

pisarz

prof. Michał Głowiński

teoretyk i historyk literatury, Polska Akademia Nauk

prof. Stanisław Goldstein

matematyk, Uniwersytet Łódzki

dr Agnieszka Graff

pisarka, publicystka, Uniwersytet Warszawski

dr Hieronim Grala

historyk, Uniwersytet Warszawski

Anka Grupińska

pisarka, dziennikarka

Remigiusz Grzela

pisarz

Julia Hartwig

poetka

Jerzy Illg

redaktor naczelny Społecznego Instytutu Wydawniczego "Znak"

prof. Jerzy Hausner

ekonomista, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, b. wicepremier

Agnieszka Holland

reżyserka

ks. prof. Wacław Hryniewicz OMI

teolog, Katolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana Pawła II prof. Danuta Hübner

posłanka do Parlamentu Europejskiego, b. komisarz Unii Europejskiej ds.
polityki regionalnej

prof. Andrzej Jajszczyk

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

Krystyna Janda

aktorka

prof. Maria Janion

historyczka literatury

prof. Jerzy Jarzębski

historyk literatury, Uniwersytet Jagielloński

dr hab. Grażyna Jasieńska

antropolog, Uniwersytet Jagielloński

Ksawery Jasieński

lektor radiowy i telewizyjny

prof. Michał Jasieński

biolog, Wyższa Szkoła Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu

prof. Jerzy Jedlicki

historyk idei, Polska Akademia Nauk

dr Adolf Juzwenko

historyk, dyrektor Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu

prof. Janusz Kijowski

reżyser filmowy i teatralny, wiceprezes Stowarzyszenia Filmowców Polskich,
dyrektor naczelny i artystyczny Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie,
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski

dr Jarosław Klejnocki

pisarz, poeta

prof. Jerzy Kłoczowski,

historyk, dyrektor Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej w Lublinie

Piotr Kłoczowski

wicedyrektor Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie

Stanisław Kłys

adwokat

Krystyna Kofta

pisarka

prof. Leszek Kolankiewicz

kulturoznawca, Uniwersytet Warszawski

dr Michał Komar

pisarz, Collegium Civitas w Warszawie

Maja Komorowska

aktorka

Hanna Kordasiewicz

adwokat

Marcin Kornak

redaktor naczelny antyfaszystowskiego magazynu „Nigdy Więcej”

prof. Alina Kowalczykowa

historyk literatury

Nina Kowalewska-Motlik

prezes zarządu New Communications

Irena Kowalik

ekonomistka

prof. Tadeusz Kowalik

ekonomista, Polska Akademia Nauk

Krzysztof Kozłowski

dziennikarz, b. minister spraw wewnętrznych

Ewa Krasińska

tłumaczka

Krystyna Krynicka

wydawca

Ryszard Krynicki

poeta

prof. Ireneusz Krzemiński

socjolog, Uniwersytet Warszawski

Olga Krzyżanowska

lekarz, b. wicemarszałek Sejmu

Waldemar Kuczyński

ekonomista, publicysta, b. minister przekształceń własnościowych,

Sebastian Kudas

ilustrator, rysownik

dr Jarosław Kuisz

prawnik, redaktor naczelny "Kultury Liberalnej"

Danuta Kuroń

Uniwersytet Powszechny im. Jana Józefa Lipskiego w Teremiskach

Jarosław Kurski

zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”

Kazimierz Kutz

reżyser

Aleksander Kwaśniewski

były prezydent RP

Jolanta Kwaśniewska

prezes fundacji "Porozumienie bez barier"

Aleksandra Kwaśniewska

psycholog, dziennikarka

prof. Andrzej de Lazari

historyk idei, Uniwersytet Łódzki

prof. Jerzy Limon

anglista, Uniwersytet Gdański, prezes Fundacji Theatrum Gedanense,

Olga Lipińska

reżyserka

Ewa Lipska

poetka

Jan Lityński

matematyk

Krystian Lupa

reżyser

Bogusław Lustyk

malarz

Joanna Lustyk

prawnik

ks. dr Andrzej Luter

teolog, publicysta

Marcel Łoziński

reżyser

Olgierd Łukaszewicz

aktor

Alojzy Łysko

prawnik

prof. Paweł Machcewicz

historyk, Uniwersytet Warszawski, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

Bronisław Maj

poeta

Janusz Majewski

reżyser

prof. Andrzej Mencwel

historyk kultury, Uniwersytet Warszawski

prof. Krzysztof Michalski

filozof, Boston University, Uniwersytet Warszawski, rektor Instytutu Nauk o
Człowieku w Wiedniu

Janusz Michałowski

aktor

Adam Michnik

redaktor naczelny „Gazety Wyborczej”

Krzysztof Myszkowski

pisarz, redaktor naczelny „Kwartalnika Artystycznego”

prof. Tomasz Nałęcz

historyk, Uniwersytet Warszawski, b. wicemarszałek Sejmu

Zofia Nasierowska

fotografik

Małgorzata Nocuń

zastępca redaktora naczelnego „Nowej Europy Wschodniej”

Maciej Nowak

dyrektor Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie

prof. Stanisław Obirek

antropolog, Uniwersytet Łódzki

Daniel Olbrychski

aktor

Joanna Olczak-Ronikier

pisarka

prof. Zbigniew Opacki

historyk, Uniwersytet Gdański

Marcin Orliński

poeta, krytyk literacki

prof. Wiktor Osiatyński

prawnik, Central European University w Budapeszcie

o. Wacław Oszajca SJ

poeta, publicysta

prof. Ryszard Otręba

grafik

Bohdan Paczowski

architekt

Jacek Pałasiński

dziennikarz

dr Rafał Pankowski

socjolog, Collegium Civitas, koordynator Centrum Monitorowania Rasizmu w
Europie Wschodniej „Nigdy Więcej”

prof. Henryk Panusz

biochemik, Uniwersytet Medyczny w Łodzi

Daniel Passent

dziennikarz

prof. Krzysztof Pomian

dyrektor naukowy Muzeum Europy w Brukseli

prof. Jerzy Pomianowski

pisarz, redaktor naczelny „Новая Польша”

Sławomir Popowski

publicysta

prof. Maria Prussak

historyk literatury, Polska Akademia Nauk

prof. Grzegorz Przebinda

rusycysta, historyk idei, Uniwersytet Jagielloński

Maciej Maria Putowski

scenograf

Stanisław Radwan

kompozytor

Wacław Radziwinowicz

dziennikarz

Marek Radziwon

dyrektor Instytut Polskiego w Moskwie

Antoni Rodowicz

grafik

prof. Adam Daniel Rotfeld

były minister spraw zagranicznych, współprzewodniczący polsko-rosyjskiej
Komisji do Spraw Trudnych

ks. prof. Jacek Salij OP

teolog, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Dorota Segda

aktorka

Janusz Sepioł

senator

Andrzej Seweryn

aktor, reżyser

Ewa Siemińska-Degler

filmoznawca

prof. Dorota Simonides

etnolog, Uniwersytet Opolski

Jerzy Simonides

inżynier

Natalia Sineaeva-Pankowska

dziennikarka

Piotr Skiba

aktor

Aleksander Smolar

politolog, prezes Fundacji im. Stefana Batorego

Eugeniusz Smolar

Centrum Stosunków Międzynarodowych w Warszawie

prof. Lech Sokół

teatrolog, Polska Akademia Nauk

Józef Stachów

redaktor naczelny krakowskiego wydania „Gazety Wyborczej”

Ewa Starowiejska

scenograf

Alan Starski

scenograf

Wiesława Starska

kostiumolog

prof. Jerzy Szaflik

lekarz, Warszawski Uniwersytet Medyczny

prof. Wiktoria Śliwowska

historyk, Polska Akademia Nauk

prof. Rene Śliwowski

historyk literatury, Uniwersytet Warszawski

dr Krzysztof Środa

pisarz

prof. Magdalena Środa

etyczka, Uniwersytet Warszawski

Joanna Szczepkowska

aktorka, pisarka, prezesem Związku Artystów Scen Polskich

Małgorzata Szczęśniak

scenograf

Kazimiera Szczuka

krytyczka literacka

Wisława Szymborska

poetka, laureatka Nagrody Nobla

Olga Tokarczuk

pisarka

prof. Joanna Tokarska-Bakir

antropolog, Uniwersytet Warszawski, Polska Akademia Nauk

Teresa Torańska

dziennikarka, pisarka prof. Robert Traba

dyrektor Centrum Badan Historycznych Polskiej Akademii Nauk w Berlinie
redaktor naczelny „Borussia”

Grzegorz Turnau

piosenkarz, kompozytor

Jerzy Tyszkiewicz

prawnik

dr Bożena Umińska-Keff

poetka, pisarka, publicystka,

prof. Jerzy Vetulani

neurobiolog, Polska Akademia Nauk

Andrzej Wajda

reżyser

Krzysztof Warlikowski

reżyser

dr hab. Andrzej Waśkiewicz

socjolog, Uniwersytet Warszawski

dr Hanna Winogrodzka-Szaflik

lekarz, Warszawski Uniwersytet Medyczny

Elżbieta Wojnowska

pieśniarka, kompozytorka, pedagog,

prof. Jan Woleński

filozof, Uniwersytet Jagielloński

prof. Anna Wolff-Powęska

historyk, dyrektor Instytutu Zachodniego w Poznaniu

Henryk Woźniakowski

prezes Społecznego Instytutu Wydawniczego „Znak”

Ludwika Wujec
Aleksander Z. Zioło

prawnik, innowator społeczny

Katarzyna Zachwatowicz-Jasieńska

muzyk

Krystyna Zachwatowicz-Wajda

scenograf

Adam Zagajewski

poeta

Gerard Zalewski

reżyser

Adam Zamoyski

historyk, prezes zarządu Fundacji Książąt Czartoryskich w Krakowie

Krzysztof Zanussi

reżyser

o. dr Maciej Zięba OP

dyrektor Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku

Jacek Żakowski

dziennikarz

abp Józef Życiński

http://tadeuszkorzeniewski.salon24.pl/268807,krecia-czerska

Data: 2011-01-19 21:26:04
Autor: u2
LISTA AGENTÓW EMOCJONALNYCH ROSJI W NASZYM KRAJU
W dniu 2011-01-19 21:18,  obserwator pisze:
Daniel Olbrychski

aktor

Gdyby tylko lubili Rosję i Rosjan to nic złego. Ale kolegować się z
ludobójcami to świadczy o zaprzaństwie :)

Data: 2011-01-19 20:31:43
Autor: obsewator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-01-19 21:18,  obserwator pisze:
> Daniel Olbrychski

Gdyby tylko lubili Rosję i Rosjan to nic złego. Ale kolegować się z
ludobójcami to świadczy o zaprzaństwie :)

na liscie podano nazwiska, wiec po co miec problemy z prawem nazywajach tych
ludzi dosadniej?:))

Data: 2011-01-19 21:34:40
Autor: u2
W dniu 2011-01-19 21:31,  obsewator pisze:
> [...]
> ludobójcami to świadczy o zaprzaństwie :)
na liscie podano nazwiska, wiec po co miec problemy z prawem nazywajach tych

Dlatego zważam na swoje słowa, nawet na psp :)

Data: 2011-01-19 20:41:26
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> na liscie podano nazwiska, wiec po co miec problemy z prawem nazywajach tych
> ludzi dosadniej?:))

Dlatego zważam na swoje słowa, nawet na psp :)

ja tez zwazam i nie uzywam inwektyw jako pierwszy, ale jesli ktos mnie
zaatakuje to przeciez musze sie bronic. Prawo trzeba znac:))

Data: 2011-01-20 15:55:20
Autor: cirrus
Użytkownik " obserwator" <darz_bor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ih7gua$jfu$1inews.gazeta.pl...
[...]
redaktor naczelny &#8222;Polityki&#8221;
[...]
redaktor naczelny &#8222;Tygodnika Powszechnego&#8221;
[...]
redaktor naczelny &#8222;Nowej Europy Wschodniej&#8221;
[...]
dyrektor Ośrodka &#8222;Pogranicze &#8211; sztuk, kultur, narodów&#8221;
w Sejnach
Jan Andrzej Dąbrowski
prezes Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego we
Wrocławiu
Waldemar Dąbrowski
dyrektor Teatru Wielkiego &#8211; Opery Narodowej, b. minister kultury
[...]
biolog, Wyższa Szkoła Biznesu &#8211; National-Louis University w Nowym
[...]
redaktor naczelny antyfaszystowskiego magazynu &#8222;Nigdy Więcej&#8221;
[...]
zastępca redaktora naczelnego &#8222;Gazety Wyborczej&#8221;
[...]
redaktor naczelny &#8222;Gazety Wyborczej&#8221;
Krzysztof Myszkowski
pisarz, redaktor naczelny &#8222;Kwartalnika Artystycznego&#8221;
prof. Tomasz Nałęcz
historyk, Uniwersytet Warszawski, b. wicemarszałek Sejmu
Zofia Nasierowska
fotografik
Małgorzata Nocuń
zastępca redaktora naczelnego &#8222;Nowej Europy Wschodniej&#8221;
[...]
Europie Wschodniej &#8222;Nigdy Więcej&#8221;
[...]
pisarz, redaktor naczelny &#8222;&#1053;&#1086;&#1074;&#1072;&#1103;
&#1055;&#1086;&#1083;&#1100;&#1096;&#1072;&#8221;
Sławomir Popowski
publicysta
prof. Maria Prussak
[...]
redaktor naczelny krakowskiego wydania &#8222;Gazety Wyborczej&#8221;
[...]
redaktor naczelny &#8222;Borussia&#8221;
[...]
prezes Społecznego Instytutu Wydawniczego &#8222;Znak&#8221;

A o JP II zapomnieli kretynie?

--
stevep

LISTA AGENTÓW EMOCJONALNYCH ROSJI W NASZYM KRAJU