LOGOWANIE DO ALIORA

Data: 2009-10-09 02:54:40
Autor: PM
LOGOWANIE DO ALIORA
Certyfikat wygasł 2009-10-09 01:59:59
Niedopatrzenie czy....?

--

Data: 2009-10-09 06:35:05
Autor: xbartx
LOGOWANIE DO ALIORA

JuĹź jest ok.

Data: 2009-10-09 08:09:10
Autor: wiatrak
LOGOWANIE DO ALIORA

Użytkownik "PM" <pmwdWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:10c5.00000196.4ace89d0newsgate.onet.pl...
Certyfikat wygasł 2009-10-09 01:59:59
Niedopatrzenie czy....?

--

U mnie tak samo. Bankom nie powinno się to zdarzać.

wiatrak

Data: 2009-10-09 08:22:08
Autor: eg
LOGOWANIE DO ALIORA
U mnie tak samo. Bankom nie powinno się to zdarzać.

Rzeczywiscie totalnie kompromitujaca sytuacja... zdecydowanie nie powinno!

Ja bym sie nie logowal w takiej sytuacji, gorzej jesli ktos musi zlecic pilny przelew.... ale traktowalbym to osobiscie jako brak mozliwosci zlozenia przelewu z winy banku.

Data: 2009-10-09 12:13:08
Autor: Koteczek
LOGOWANIE DO ALIORA
eg wrote:

Ja bym sie nie logowal w takiej sytuacji, gorzej jesli ktos musi

bo?
Certyfikat ma za zadanie zaszyrowac transmisje, bedzi nadal zaszyfrowana w takim przypadku. Rozumiejacy sprawy sie zaloguje, lamer sie wydyga. Lamer w dodatku by sie zalogowal bez certyfikatu nawet.

Pisze ze witryna potwierdzona ale cert zjełczaly. Nie powinno to miec miejsca, dyrektor IT alior banku pewnie kosi kasy jak durny i z nudow nie mial czasu sie tym zajac pewnie?

Data: 2009-10-09 11:50:24
Autor: Olgierd
LOGOWANIE DO ALIORA
Dnia Fri, 09 Oct 2009 12:13:08 +0200, Koteczek napisał(a):

Pisze ze witryna potwierdzona ale cert zjełczaly. Nie powinno to miec
miejsca, dyrektor IT alior banku pewnie kosi kasy jak durny i z nudow
nie mial czasu sie tym zajac pewnie?

Nb. niektóre informacje też mogliby aktualizować:

http://www.aliorbank.pl/pl/bankowosc_elektroniczna/internet/
centrum_pobierania

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-09 14:18:16
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
LOGOWANIE DO ALIORA

[...]

Napisz do Aliora.

Hihi

zyga
--
A fe, A psik, A ha, a pgrejt

Data: 2009-10-09 21:32:03
Autor: Paweł
LOGOWANIE DO ALIORA
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

zamiast tu i na pregierzu pierdziec w newsy, to bys zadzwonil
do kogo trzeba panie it expert z aliora :)

Data: 2009-10-13 01:30:51
Autor: MarcinF
LOGOWANIE DO ALIORA
Koteczek wrote:

Certyfikat ma za zadanie zaszyrowac transmisje

nie pisz bzdur

Data: 2009-10-16 00:12:24
Autor: Koteczek
LOGOWANIE DO ALIORA
MarcinF wrote:
Koteczek wrote:

Certyfikat ma za zadanie zaszyrowac transmisje

nie pisz bzdur

mam braki w wiedzy widac, potwierdza adres witryny z ktorym sie laczymy jesli jest wystawiony przez uznane za zaufane CA to nie "krzyczy" przegladarka, w przeciwnym razie krzyczy (np jak cert. jest 'self singed') ale za kazdym razem jak zezwolimy transmisja jest szyfrowana i tak samo bezpieczna co nie? Problem jak opisany wyzej wyskoczy tez jak zmienimy date systemowa, wiec jest to umownie i srednio wiarygodny test z tym przedawnieniem sie certyfikatu... tak czy siak osiagamy efekt cholernego utrudnienia podejrzenia tranismisji naszej z bankiem. 100% zabezpieczen nie ma i ponoc byly juz ataki na SSL, nie wiem czy skuteczne.

Data: 2009-10-16 12:28:28
Autor: Rafał
LOGOWANIE DO ALIORA
Koteczek pisze:
ale za kazdym razem jak zezwolimy transmisja jest szyfrowana i tak samo bezpieczna co nie?

Certyfikat służy uwierzytelnieniu posiadacza. Klucze szyfrujące transmisję to zupełnie inna sprawa.

--
Raf

Data: 2009-10-18 22:47:11
Autor: MarcinF
LOGOWANIE DO ALIORA
Koteczek wrote:

[...]

cale to bezpieczenstwo opiera sie na zaufaniu do instytucji podpisujacej
certyfikat, przegladarki internetowe "fabrycznie" ufaja znanym i wiarygodnym
instytucjom zajmujacym sie wydawaniem certyfikatow np. dla bankow

w momencie gdy laczysz sie ze strona banku i wyskakuje Ci monit o akceptacje
certyfikatu to znaczy ze przegladarka nie ufa ani temu certyfikatowi ani
tez nie zostal on podpisany przez zaufana jej instytucje

w takiej sytuacji jedna z bardziej prawdopodobnych mozliwosci jest to
ze przegladarka wcale nie polaczyla sie z serwerem banku, ale np. z serwerem
posredniczacym podstawionym przez oszustow w celu przechwywywania transmisji
z bankiem, i slabym pocieszeniem jest ze to polaczenie jest szyfrowane

tak wiec zwlaszcza w przypadku bankow akceptowanie niezaufanych certyfikatow jest
zdecydowanie zlym pomyslem

Data: 2009-10-19 07:19:46
Autor: Kamil Jońca
LOGOWANIE DO ALIORA
MarcinF <marfi@interia.pl> writes:

Koteczek wrote:

[...]

tak wiec zwlaszcza w przypadku bankow akceptowanie niezaufanych certyfikatow jest
zdecydowanie zlym pomyslem

Tylko, jeśli dobrze zrozumiałem wątek, tam certyfikat nie był
"niezaufany" tylko wygasł. (Nie, żebym sugerował jego "akceptację")

KJ

--
3rd Law of Computing:
        Anything that can go wr

Data: 2009-10-19 09:21:08
Autor: Pete
LOGOWANIE DO ALIORA
W dniu 18.10.09 22:47, MarcinF pisze:
Koteczek wrote:

[...]

Piękna historia, ale zupełnie nieprawdziwa...

--
Pete

Data: 2009-10-19 22:25:00
Autor: MarcinF
LOGOWANIE DO ALIORA
Pete wrote:

Piękna historia, ale zupełnie nieprawdziwa...

sprostuj

Data: 2009-10-19 22:54:19
Autor: Pete
LOGOWANIE DO ALIORA
W dniu 19.10.09 22:25, MarcinF pisze:
Pete wrote:

Piękna historia, ale zupełnie nieprawdziwa...

sprostuj

<<"fabrycznie" ufaja znanym i wiarygodnym instytucjom zajmujacym sie wydawaniem certyfikatow np. dla bankow>>

Nie "fabrycznie ufają" a mają w instalacji zawarte certyfikaty pewnych CA.

--
Pete

Data: 2009-10-19 23:40:56
Autor: MarcinF
LOGOWANIE DO ALIORA
Pete wrote:

<<"fabrycznie" ufaja znanym i wiarygodnym instytucjom zajmujacym sie wydawaniem certyfikatow np. dla bankow>>

Nie "fabrycznie ufają" a mają w instalacji zawarte certyfikaty pewnych CA.

ale to pl.biznes.banki, a nie kazdy zainteresowany ta grupa musi wiedziec to co
jest CA, mysle ze czasami lepiej opisac cos bardziej zrozumiale niz precyzyjnie

Data: 2009-10-19 14:04:49
Autor: Koteczek
LOGOWANIE DO ALIORA

Data: 2009-10-25 11:29:33
Autor: Grzegorz S
LOGOWANIE DO ALIORA
Koteczek <nie@spamowac.org> wrote:

> tak wiec zwlaszcza w przypadku bankow akceptowanie niezaufanych
> certyfikatow jest zdecydowanie zlym pomyslem

ale ten byl wg PM "przeterminowany" tylko i wylacznie ale ze wzgledu ze to bank i siedzi tam jakis ziom i kosi z naszych wkladow (no ja w aliorze nic nie mam bo procenty smieszne) bardzo duze pieniazki i zapomnial o przedluzeniu certa to zasluguje na wyjeb... z pracy. W banku takie rzeczy miec nie powinny miejsca. Ale to na poboczu.

Mam certyfikat dla mojej witryny, akceptowalny, bardzo tani, a procedura weryfikacji byla bardzo, bardzo lamerska - wyslac trzeba bylo skan pisma wlasciceila domeny na papierze firmowym, jako ze takiego nie mialem to szybko zrobilem w word, wydrukowalem, sam podpisalem i wyslalem. Po prostu kpina. Firma z USA :) No i cert sie ladnie "validuje" we wszystkich w miare nowych przegladarkach (nawet ie 6). Czyli juz latwo oszukac ludzi na "klodke", jesli tylko znalesc dziure w przegladarce umozliwijac maskowanie adresu url to problem rozwiazany.

A co to za firma? :)

--
gs

Data: 2009-10-09 08:22:27
Autor: Kamil Jońca
LOGOWANIE DO ALIORA
"wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> writes:

[...]

Owszem nie powinno. Jednak gdy poczytasz archiwum to się
zdarzało. Pamiętam, że kiedyś jednego dnia wygasło paru bankom na raz
(lukas? bzwbk? mbank?)

KJ

--
COBOL:
        Completely Over and Beyond reason Or Logic.

LOGOWANIE DO ALIORA