LOP 100k

Data: 2009-06-04 01:28:46
Autor: macieks
LOP 100k
Takie wielkości LOP-u są raczej przy punktach zmiany kierunku, za dużo
chętnych w jedną stronę.

Data: 2009-06-04 08:34:20
Autor: Ireneusz Wik
LOP 100k
witam

jednym slowem bedzie sie dzialo...
do dnia 3 wiedzm juz tylko 2 tygodnie z okladem

IWSP

Data: 2009-06-04 10:41:36
Autor: DJ
LOP 100k
Takie wielkości LOP-u są raczej przy punktach zmiany kierunku, za dużo
chętnych w jedną stronę.

A ja naiwny myslalem, ze na kontraktach zawsze jest taka sama ilosc chetnych w obie strony.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-06-04 03:06:05
Autor: macieks
LOP 100k
On 4 Cze, 10:41, "DJ" <dariu...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
>chętnych w jedną stronę.

A ja naiwny myslalem, ze na kontraktach zawsze jest taka sama ilosc chetnych

Rozwinę myśl

nie będę się kłócił, że
Ilość L = ilość S    odkrywcza 'oczywista oczywistość'

ale NIE JEST to równoznaczne z
ilość osób sądzących, że jutro będą wzrosty równa się ilość osób
sądzących, że jutro będą spadki.

Przy tak rosnącym LOP, duża ilość pozycji to zabezpieczenie przed
zmianami, a nie tylko potwierdzanie kierunku ruchu.

Data: 2009-06-04 13:58:46
Autor: Przemyslaw Kempinski
LOP 100k
Dnia Thu, 4 Jun 2009 03:06:05 -0700 (PDT), macieks
<mmmacieksss@gmail.com> napisał(a):

<cut> Nie chce zakladac nowego tematu, ale od jakiegos czasu nurtuje mnie
pytanie dotyczace kontraktow terminowych. Mozna otworzyc pozycje dluga
lub krotka. Ale jak sie zamyka pozycje? :-)

--
Przemyslaw Kempinski

Data: 2009-06-04 14:53:19
Autor: Daniel Stalica
LOP 100k
Przemyslaw Kempinski pisze:
[...]

robiąc przeciwną transakcje na tym instrumencie.

--
Blog: http://blog.stalica.info

Data: 2009-06-04 17:12:30
Autor: Przemyslaw Kempinski
LOP 100k
Dnia Thu, 04 Jun 2009 14:53:19 +0200, Daniel Stalica
<daniel@stalica.info> napisał(a):

robiąc przeciwną transakcje na tym instrumencie.

Czyli majac dluga pozycje i chcac zajac krotka, trzeba dwa razy kupic
S?

--
Przemyslaw Kempinski

Data: 2009-06-04 17:17:35
Autor: skippy
LOP 100k

Użytkownik "Przemyslaw Kempinski" <kempa007@poczta.fm> napisał w wiadomości news:k1pf2516gbot0rk4v1eom1kd238klla2es4ax.com...
[...]

Tak
Z tym, że nie mówi się "kupić S" tylko juz raczej np. po prostu "sprzedać kontrakt".
"Kupić" kojarzy sie z zajeciem pozycji długiej, "sprzedać" krótkiej -  stąd "kupić S" to dziwoląg słowny.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-04 17:28:31
Autor: Daniel Stalica
LOP 100k
[...]

dokładnie, choć poprawnie to sprzedać 2 kontrakty (wtedy twój stan wyniesie -1)

--
Blog: http://blog.stalica.info

Data: 2009-06-04 15:41:00
Autor: flower
LOP 100k
[...]

Tak samo, tzn. mając długą otwierasz krótką. I odwrotnie.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-06-04 16:26:42
Autor: Jerzy Olszewski
LOP 100k
flower pisze:
[...]

Jak ktoś ma ochotę poćwiczyć wirtualnie grę na futach (na najbardziej płynnej serii w danym momencie, czyli obecnie na M09), to pomocniczy program, o wdzięcznej, ale jakże proroczej, nazwie "Masakra", do pobierania danych on-line dla "Sakiewki" ma taką opcję wbudowaną niejako przy okazji.

Można z niej skorzystać na danych rzeczywistych (poprzez strumień DDE z programu NOL3 z WBK albo BOŚ) lub też na danych historycznych, zapisanych w lokalnym pliku pobranym z witryny BOŚ'a.

Sam program, jak też instrukcja , jak go użyć , jest na stronie

-- > http://www.josakwa.kei.pl/index.php?p=3

Data: 2009-06-04 14:02:47
Autor: totus
LOP 100k
macieks wrote:

> [...]

Przy tak rosnącym LOP, duża ilość pozycji to zabezpieczenie przed
zmianami, a nie tylko potwierdzanie kierunku ruchu.

Ilość osób po każdej ze stron nie jest równa ale ilość kapitału tak. Ludzie z kapitałem po stronie L myślą, że będą wzrosty, a ci z kapitałem po S myślą, że będą spadki. Motywy czy myślą tak by zarobić na różnicy kursowej czy żeby się zabezpieczyć przed zmianą kursu nie jest istotny. Ja kierunku ruchu z wielkości LOP nie potrafię przewidzieć. Z wielkości LOP płynie dla mnie taki wniosek, że instrument jest coraz bardziej popularny.

Data: 2009-06-05 14:39:13
Autor: macieks
LOP 100k
On 4 Cze, 14:02, totus <to...@poczta.onet.pl> wrote:
macieks wrote:

> [...]

"Motywy czy myślą tak by zarobić na różnicy kursowej czy żeby się
zabezpieczyć przed zmianą kursu nie jest istotny"

Moim skromnym zdaniem jest istotne. Część dużych graczy ryzykowała
kupując kontrakty na akcje i opcje przy poziomach 3 miesiące temu.
Dziś mamy ok 2000, jeżeli miałbym dużą pozycję na miejscu tych graczy
kupiłbym S. Zabezpieczam w tym momencie zysk z 'inwestycji', bez
względu na to jak za 2 tygodnie wyjdzie rozliczenie (na jakim
poziomie).

A rozjazd dla małych może być konkretny.
Bez problemu widzę 1750 i 2250 za dwa tygonie.

Data: 2009-06-06 10:56:19
Autor: totus
LOP 100k

macieks wrote:

> [...]

poziomie).

A rozjazd dla małych może być konkretny.
Bez problemu widzę 1750 i 2250 za dwa tygonie.

Dla mnie jeżeli, ktoś otwiera S bo obawia się spadków, a ktoś inny otwiera S bo spodziewa się spadków, ktoś zaś bo spadków jest pewien, ostatni bo spadki chce wywołać, nie ma znaczenia. Po drugiej stronie musi być taki sam kapitał, bo taka jest natura kontraktu. I z tego nie potrafię wyciągnąć wniosku w którą stronę kurs się ruszy. Kilka miesięcy temu jakiś bank inwestycyjny okradał Polskę bo otworzył 40 tysięcy S. Brygada Podhalanka była w piątym stopniu gotowości bojowej. I co z tego wynikło? Ktoś pierdnął z nadęcia i tyle.

Data: 2009-06-04 11:01:14
Autor: Jeremiasz Kafelski
LOP 100k
DJ wrote:

Takie wielkości LOP-u są raczej przy punktach zmiany kierunku, za dużo
chętnych w jedną stronę.

A ja naiwny myslalem, ze na kontraktach zawsze jest taka sama ilosc
chetnych w obie strony.

realizacji czy chętnych
bo tak jakoś naiwnie pytasz

Data: 2009-06-04 11:09:12
Autor: DJ
LOP 100k
[...]

Skoro mowa o LOP-ie to chyba chodzi o zrealizowane.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-06-04 11:10:43
Autor: flower
LOP 100k

Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>chętnych w jedną stronę.

A ja naiwny myslalem, ze na kontraktach zawsze jest taka sama ilosc

A swoją drogą to jak LOP może być nieparzysty?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-06-04 11:26:17
Autor: skippy
LOP 100k

Użytkownik "flower" <flower19737@wp.pl> napisał w wiadomości news:h08367$mn8$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

chetnych
w obie strony.

A swoją drogą to jak LOP może być nieparzysty?

LOP =1 to 1S + 1L
o tak

Data: 2009-06-04 11:41:24
Autor: komunista0
LOP 100k

> [...]
chetnych
> w obie strony.

A swoją drogą to jak LOP może być nieparzysty?

A może po prostu jeżeli są chętni (frajerzy) na L to biura maklerskie i inni dyrygenci ochoczo spełniają ich zachcianki. Niby 2+2=4 tylko czy aby dla spekulantów???

Data: 2009-06-04 11:25:39
Autor: skippy
LOP 100k

> [...]
chętnych w jedną stronę.

A ja naiwny myslalem, ze na kontraktach zawsze jest taka sama ilosc chetnych w obie strony.

No nie, dlaczego tak by miało być?
Można miec tylko jeden kontrakt?

LOP 100k