LPG 1,38 zl

Data: 2009-06-14 13:25:40
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl
Dobrze, ze 3/4 polskich kierowcow przerzucilo sie na diesle...
Nie ma to jak V10 przejezdzac za 28 zl 100 km... no i ten gang :)

Picasso

Data: 2009-06-14 16:34:22
Autor: Viking
LPG 1,38 zl

"Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> wrote in message news:h12n9t$chn$1nemesis.news.neostrada.pl...
Dobrze, ze 3/4 polskich kierowcow przerzucilo sie na diesle...
Nie ma to jak V10 przejezdzac za 28 zl 100 km... no i ten gang :)

i potem szukac stacji zeby zagazowac spowrotem:P
ja robie na baku ~1k w cenie ~32zl na 100km

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-06-14 20:22:18
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Uzytkownik "Viking" <jonnyb@nospam.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:h1359o$p03$1inews.gazeta.pl...

i potem szukac stacji zeby zagazowac spowrotem:P
ja robie na baku ~1k w cenie ~32zl na 100km

Stacjow ci u nas jak mrowkow. Pampersy na droge zakladasz zeby zaoszczedzic 10 minut?

Picasso

Data: 2009-06-14 19:26:55
Autor: Viking
LPG 1,38 zl

"Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> wrote in message

Stacjow ci u nas jak mrowkow. Pampersy na droge zakladasz zeby zaoszczedzic 10 minut?

zieew, ale za odra juz nie tak duzo

Data: 2009-06-14 20:44:16
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Uzytkownik "Viking" <jonnyb@nospam.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:h13fd9$9ht$1inews.gazeta.pl...

zieew, ale za odra juz nie tak duzo

Za miastem pali 12 wiec w czym problem?
Nawet nie oplaca sie konfigurowac nawigacji dla tych paru eurocentow. A na upartego juz jest ich tyle, aby spokojnie jechac na LPG z Berlina do Monachium czy Zaglebia Ruhry - innych tras nie mialem okazji testowac. No moze jeszcze do NL przez Venlo.

Picasso

Data: 2009-06-14 20:39:36
Autor: Viking
LPG 1,38 zl

"Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> wrote in message
Za miastem pali 12 wiec w czym problem?

w niczym, ciesze sie ze ci sluzy:)

Data: 2009-06-15 12:02:16
Autor: waldi
LPG 1,38 zl

[...]

ale tez nie tak malo,w zeszlym roku  trase do Hiszpanii do Girony caly czas na LPG. U gebelsow tez juz jest sporo stacji z LPG przy autostradzie

Data: 2009-06-14 22:35:20
Autor: Adam Szewczak
LPG 1,38 zl

[...]

-- Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration

    No a ja dieslem robie 100 km <15 zl ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-06-14 22:41:58
Autor: Karol Y
LPG 1,38 zl
[...]

A ja za 11zł w trasie, kto da więcej?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-14 22:54:26
Autor: Adam Szewczak
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:h13n54$557$4node2.news.atman.pl...
[...]

Chyba kto da mniej ;P
    Dieslem ?

PZDr
Adam

Data: 2009-06-14 23:17:15
Autor: Karol Y
LPG 1,38 zl
No a ja dieslem robie 100 km <15 zl ;P

A ja za 11zł w trasie, kto da więcej?

--

Chyba kto da mniej ;P
Dieslem ?

Nie, gazem ;-P

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-15 06:54:01
Autor: Katanka
LPG 1,38 zl
Karol Y wrote:

No a ja dieslem robie 100 km <15 zl ;P

A ja za 11zł w trasie, kto da więcej?

Ja dam więcej :) 100km w mieszanej jeździe za 50zł.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL

Data: 2009-06-15 10:56:21
Autor: Karol Y
LPG 1,38 zl
No a ja dieslem robie 100 km <15 zl ;P

A ja za 11zł w trasie, kto da więcej?

Ja dam więcej :) 100km w mieszanej jeździe za 50zł.

To czym Ty jeździsz? ;-P

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-14 17:01:47
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl
No co jest?
Zaden klekot nie daje sie sprowokowac?

Picasso

Data: 2009-06-14 17:13:28
Autor: Grejon
LPG 1,38 zl
Pa_blo pisze:
No co jest?
Zaden klekot nie daje sie sprowokowac?

A ja nie muszę co 300 km stawać i mogę koło zapasowe wozić tam gdzie jego miejsce :-P

Picasso

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-06-14 20:20:10
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h1342m$jqr$1inews.gazeta.pl...

A ja nie muszę co 300 km stawać i mogę koło zapasowe wozić tam gdzie jego miejsce :-P

Ale ja tez woze kolo zapasowe ze soba :) Zbiornik 80 z wywalonym plywakiem styka w miescie na 400 a na trasie spokojnie na 650.

Picasso

Data: 2009-06-14 20:30:43
Autor: Grejon
LPG 1,38 zl
Pa_blo pisze:
[...]

Ale w miejscu przewidzianym przez producenta pojazdu? ;)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-06-14 20:32:06
Autor: Grejon
LPG 1,38 zl
Pa_blo pisze:

> Zbiornik 80 z wywalonym plywakiem
styka w miescie na 400 a na trasie spokojnie na 650.

Phi! 650 na jednym zbiorniku to po samym mieście zrobię.

Picasso

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-06-14 22:37:45
Autor: Karol Y
LPG 1,38 zl
 > Zbiornik 80 z wywalonym plywakiem
styka w miescie na 400 a na trasie spokojnie na 650.

Phi! 650 na jednym zbiorniku to po samym mieście zrobię.

A ja na obu 1100 km po mieście.

Picasso

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-15 06:47:29
Autor: PepedB
LPG 1,38 zl
Karol Y pisze:
 > Zbiornik 80 z wywalonym plywakiem
styka w miescie na 400 a na trasie spokojnie na 650.

Phi! 650 na jednym zbiorniku to po samym mieście zrobię.

A ja na obu 1100 km po mieście.

I po takich 1100km przelicz sobie ponownie koszty. Notabene ja na jednym fabrycznym zbiorniku regularnie przekraczam 1000km i kosztuje mnie to jakieś 245zł. Nic nie kicha, nie prycha, nie muszę jeździć na żadne regulacje, przedwczesne wymiany podzespołów. Do tego weź pod uwagę  o ile wzrasta bezwładność tyłu i jaki ma to wpływ na auto w szybko pokonywanych zakrętach w przypadku włożenia w bagażnik dodatkowej butli o masie dobrze tęgiego człowieka.
Jak dla mnie LPG tak, ale w przypadku fabrycznie przystosowanego do tego auta, z gwarancją itd. a takich jest jak na lekarstwo.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2009-06-15 10:11:55
Autor: Toworek
LPG 1,38 zl
PepedB pisze:
I po takich 1100km przelicz sobie ponownie koszty. Notabene ja na jednym fabrycznym zbiorniku regularnie przekraczam 1000km i kosztuje mnie to jakieś 245zł. Nic nie kicha, nie prycha,

hehe cały ten silnik kicha prycha, telepie się, terkocze, śmrodzi i puszcza czarne bąki :)

Data: 2009-06-15 11:38:17
Autor: PepedB
LPG 1,38 zl
Toworek pisze:
PepedB pisze:
[...]

Proszę Cię- najmocniej klekoczący diesel w "Beczce" po 15 taryfiarzu nie będzie chodził w ten sposób:
http://www.youtube.com/watch?v=Yy1WDg9IlWE
http://www.youtube.com/watch?v=mEHUApooxoo
http://www.youtube.com/watch?v=2HWzxVPPbZ4
A irytacji, jaką potrafią zrodzić takie problemy: http://www.youtube.com/watch?v=paF3-K7ryeo
pewnie byś nie życzył najgorszemu wrogowi.

Data: 2009-06-15 12:19:48
Autor: Jakub Witkowski
LPG 1,38 zl
Chyba muszę Cię zasponsorować - tak skutecznie obrzydzasz ludziom LPG
(na którym jeżdżę od kilkunastu lat, bez żadnych takich problemów,
a wręcz odwrotnie - stałbym już na trasie gdybym go NIE miał)
że jego cena pewnie jeszcze spadnie :)

Data: 2009-06-15 20:53:53
Autor: Karol Y
LPG 1,38 zl
[...]

Bo to tak samo jak z moherami. Nie potrafią obsługiwać bankomatu to mówią, że to samo zło i w ogóle szatan jakiś ;-P

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-16 07:40:27
Autor: PepedB
LPG 1,38 zl
Karol Y pisze:
[...]

Przykro mi Was martwić, ale miałem LPG, moi znajomi mieli i jak dla mnie to samo zło i szatan. Za dużo jeżdżę, żebym ciągle myślał o filterkach, regulacjach, uważaniu na to, żeby pomiarz za dużo nie nalał, bo znów się jakiś zawór zawiesił. Do tego i tak nim podgrzeje się silnik auto jedzie na benzynie, więc w czasie największego spalania eksploatacja i tak jest kosztowna. Kiedy wreszcie przełączy się na gaz coś szarpie, a temperatura płynu chłodzącego silnik nie może urosnąć do właściwej wartości, bo przecież najważniejsze jest podgrzanie reduktora. Ten zaś wielokrotnie będzie wymieniany na inny, bo poprzednie nie nadążają z podawaniem paliwa. To wszystko moje własne doświadczenia! Nie będę już wspominał o strzałach w kolektor, bo to trochę nie te czasy i raczej nikt nie zakłada już instalacji II gen. Warto za to wspomnieć, że kiedy pojawia się w aucie dowolna usterka to praktycznie każdy mechanik będzie ją wiązał z instalacją LPG. Do tego silnik praktycznie zawsze chodzi jakoś tak "tempo" po przełączeniu na gaz, pozbawiając kierowcę części przyjemności z prowadzenia auta.
Oczywiście- wszystko zależy od montażu, ale ja nie mam czasu na szukanie właściwego warsztatu pomiędzy dziesiątkami partaczy. Zraziłem się, dziękuję, będę dalej odradzał, choćby gaz był po 20gr. Następnym razem mogę spróbować jak jakiś producent samochodów, który wzbudza zaufanie zaoferuje fabryczną instalację, opracowaną do konkretnego silnika/ modelu auta w fazie projektowania samochodu. Jakoś się nie zanosi...

A co do moherów to rozwijają się. Wczoraj słyszałem, że mają już dedykowaną dla siebie ofertę w SKOKach, a także rusza telefonia komórkowa pod marką handlową "Rodzina". Jak ktoś przetrwa to polecam:
http://www.radiomaryja.pl/dzwieki/2009/06/2009.06.15.akt04.mp3

Data: 2009-06-16 11:23:04
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "PepedB" <adres@sygnaturka_na_do.le> napisał w wiadomości news:4a37304f$1news.home.net.pl...

[...]

Cos mi sie wydaje, ze RM jest u Ciebie wprogramowana na klawiszu nr 1 i jest to dyzurne radio kiedy tylko jest zasieg.
Niezle bzdury opowiadasz z tymi zawieszonymi zaworami, pozostale sprawy - tak bywa kiedy przyzydzi sie 300 zl i zalozy gowno zamiast instalacji. Ja juz nie chce widziec jak ten Twoj diesel jest serwisowany, sprzedales juz jakis samochod po sobie, czy wszystkie pojachaly na zlom ? Od ilu kkm stuka Tobie tam ta dwumasa?

Warto za to wspomnieć, że kiedy pojawia się w aucie dowolna usterka to praktycznie każdy mechanik będzie ją wiązał z instalacją LPG.

Zmien mechanikow...

Do tego silnik praktycznie zawsze chodzi jakoś tak "tempo" po przełączeniu na gaz, pozbawiając kierowcę części  przyjemności z prowadzenia auta.

Zmien auto lub instalatorow...

Oczywiście- wszystko zależy od montażu, ale ja nie mam czasu na szukanie właściwego warsztatu pomiędzy dziesiątkami partaczy.

Napisze to jeszcze raz - oszczedna jazda na gazie nie ma nic wspolnego z oszczedzaniem przy zakladaniu.!

[...]

Musze Ciebie zmartwic (albo i nie). Bardzo prawdopodobne, ze takie cos w takiej formie nigdy nie nastapi. Wszystkie instalacje montowane fabrycznie czy w ASO sa produkowane i projektowane przez potentatow tej branzy. Np Fiat montuje we wszystkich swoich fabrycznych samochodach instalacje Tartarini. Volvo - Kolec, Subaru i Porsche (Cayenne 3,2l) - Prince.

Ja jednak ciesze sie, ze tak wielu kierowcow jezdzi dieslami i cena gazu systematycznie spada. Mozna jedynie martwic sie tym, ze gro niezaleznych stacji zniknie (co juz sie dzieje) z rynku a na stacjach markowych gaz bedzie tak samo drogi jak benzyna czy on w tej chwili.

Picasso

Data: 2009-06-16 15:05:15
Autor: Karol Y
LPG 1,38 zl
Przykro mi Was martwić, ale miałem LPG, moi znajomi mieli i jak dla mnie

A ja ciągle nie rozumiem, dlaczego tak usilnie starasz się innym w tym mnie wmawiać, że mamy źle i trzeba to zmienić. Jakiś samarytanin jesteś? Jeździsz dieslem, dobrze Ci z tym i ja się nie czepiam. Pomyśl sobie - jeżdżę dieslem, fajnie mi z tym i się nie czepiaj innych.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-16 16:16:51
Autor: Jakub Witkowski
LPG 1,38 zl
PepedB pisze:

Przykro mi Was martwić, ale miałem LPG, moi znajomi mieli i jak dla mnie to samo zło i szatan.

A toś mnie zmartwił - od jutra nie jeżdżę na LPG bo na pewno zaraz padnie :)

Za dużo jeżdżę, żebym ciągle myślał o filterkach, regulacjach,

Filterki paliwa trzeba wymieniać - i te benzynowe, i te LPG.
Albo tak jak ja, wymieniać i czekać aż się zapchają :) Mając drugi,
sprawny układ zasilania mogę sobie pozwilić na taką beztroskę.
Aha - benzynowy raz miałem zapchany, LPG - jeszcze nie.

uważaniu na to, żeby pomiarz za dużo nie nalał, bo znów się jakiś zawór zawiesił.

Poważnie, miałeś takie kłopoty? Ja od 15 lat nigdy...

Do tego i tak nim podgrzeje się silnik auto jedzie na benzynie, więc w czasie największego spalania eksploatacja i tak jest kosztowna.

Jak się tak ustawiło, tak się i ma. Ja tylko odpalam na benzynie,
a w lecie często to nawet i to nie.

Kiedy wreszcie przełączy się na gaz coś szarpie

Mnie nie szarpie :)

temperatura płynu chłodzącego silnik nie może urosnąć do właściwej wartości, bo przecież najważniejsze jest podgrzanie reduktora. Ten zaś

Znów - efekt niemierzalny u mnie.
Chyba że masz na myśli kiepską temperaturę powietrza z nawiewu, jeśli
reduktor podłączono badziewnie, tzn równolegle do nagrzewnicy...

wielokrotnie będzie wymieniany na inny, bo poprzednie nie nadążają z podawaniem paliwa.

To znaczy że został źle dobrany.

Oczywiście- wszystko zależy od montażu, ale ja nie mam czasu na szukanie właściwego warsztatu pomiędzy dziesiątkami partaczy. Zraziłem się, dziękuję, będę dalej odradzał,

Bo zakładając LPG trzeba się na nim trochę znać, podobnie jak np. kupując
używany samochód. Nieznającym się również nie polecam ani jednego, ani grugiego.

Data: 2009-06-15 10:53:51
Autor: Karol Y
LPG 1,38 zl
> [...]

I po takich 1100km przelicz sobie ponownie koszty. Notabene ja na jednym
fabrycznym zbiorniku regularnie przekraczam 1000km i kosztuje mnie to

Mnie ~też, 48l benzyny + 30l gazu.

A jak łaskawie po tych 360km zechce mi się rozprostować nogi (bo zakładam że Ty jedziesz 1000km w trasie bez przerwy) na pierwszej lepszej stacji i dotankuje dwa razy, to już mam 100zł na dobry obiad w drodze albo następne 700km :-)

> [...]
wzrasta bezwładność tyłu i jaki ma to wpływ na auto w szybko
pokonywanych zakrętach w przypadku włożenia w bagażnik dodatkowej butli

O, to rzeczywiście objawy nieciekawe. A kto tak ma?

Bo jak jeżdżę już dwa lata to o jakiejś regulacji jeszcze nie słyszałem :->

--
Matuesz Bogusz

Data: 2009-06-16 13:11:30
Autor: Amir
LPG 1,38 zl

[...]

2 lata mam gaz nie bylem na regulacji przejechane ok 70tys km :)

jadac do holandii w odwiedziny  przejezdzam trase bez tankownia

sekwencja w opolu wloska

Data: 2009-06-14 17:02:47
Autor: Michal
LPG 1,38 zl
Dobrze, ze 3/4 polskich kierowcow przerzucilo sie na diesle...
Nie ma to jak V10 przejezdzac za 28 zl 100 km... no i ten gang :)

A co ty RS8 zagazowales ?

Data: 2009-06-14 20:20:50
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Michal" <bruneros_no_spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h13398$2he$1node2.news.atman.pl...

A co ty RS8 zagazowales ?

RS8 jeszcze nie dotykalem ale W8 - owszem :)

Picasso

Data: 2009-06-14 17:17:46
Autor: Rafal...
LPG 1,38 zl
Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h12n9t$chn$1nemesis.news.neostrada.pl...
Dobrze, ze 3/4 polskich kierowcow przerzucilo sie na diesle...
Nie ma to jak V10 przejezdzac za 28 zl 100 km... no i ten gang :)

W moim małym, starym niemieckim gazowozie średnie spalanie mam na poziomie 10/100 :) Mamy polewkę z naszego kolegi, który kupił w zeszłym roku diesla tylko po to żeby jeździć ~600km miesięcznie :) Nie wiemy nadal co nim kierowało :)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4153 (20090613) __________

Data: 2009-06-14 19:06:09
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG 1,38 zl
Rafal... pisze:
[...]

Np. bo lubi jezdzic dieslem...

Data: 2009-06-15 08:33:55
Autor: kurdybanek
LPG 1,38 zl

Np. bo lubi jezdzic dieslem...

Kobiety na traktory!

:D

Data: 2009-06-14 17:37:49
Autor: eManitou
LPG 1,38 zl

[...]

Przyroda nie znosi próżni. Jak się zmniejszą wpływy z akcyzy to rząd dop... taki podatek do LPG, że ze swojego V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Data: 2009-06-14 18:12:02
Autor: z
LPG 1,38 zl
eManitou pisze:

Przyroda nie znosi próżni. Jak się zmniejszą wpływy z akcyzy to rząd dop... taki podatek do LPG, że ze swojego V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Której wróżce tu wierzyć? Może tej co rok temu prorokowała gaz po 2,70 zł a ON był po 3 zł??
Mam nadzieję ze jak Tusk już się przebudzi po wyborach to nasi kochani ekolodzy będą skutecznie powstrzymywać jego zapędy :-)

Data: 2009-06-14 23:14:38
Autor: gacek
LPG 1,38 zl
z wrote:
eManitou pisze:

[...]

z tego co czytałem, to w porównaniu do współczesnych silników benzynowych lpg oferuje minimalne korzyści ekologiczne.

ale fakt faktem, polityka ma niewiele wspólnego z rozsądkiem.

gacek

Data: 2009-06-15 10:15:57
Autor: Toworek
LPG 1,38 zl
gacek pisze:
z wrote:
eManitou pisze:

[...]

fakt, lepiej "rozsądnie" ten odpad porafinacyjny (LPG) wywalać w powietrze niż spalać w silniku - bo przecież przy spalaniu daje niewielkie korzyści...

Data: 2009-06-14 18:31:55
Autor: Rafal...
LPG 1,38 zl
Użytkownik "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h135h0$puq$1inews.gazeta.pl...

Przyroda nie znosi próżni. Jak się zmniejszą wpływy z akcyzy to rząd dop... taki podatek do LPG, że ze swojego V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Uwielbiam ten skowyt dieslowców, który słysze od 1990roku :)

Data: 2009-06-14 19:07:24
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG 1,38 zl
Rafal... pisze:
[...]

EE... juz byl moment ze gaz byl po 2.50 a NoPb po 3.20...

Data: 2009-06-14 19:28:34
Autor: Michal
LPG 1,38 zl
EE... juz byl moment ze gaz byl po 2.50 a NoPb po 3.20...

tylko ze kiedy lpg bylo 2,5 to wacha była prawie po 5 (chyba w 2005)
pamietam ze gazowalem wtedy pierwsze auto i i tak sie oplacalo dosyc...

w zeszlym roku z tego co pamietam bylo max 2,25 za lpg i 4,68 za pb

nigdy chyba jeszcze nie byl przekroczony stosunek ceny gazu - ponad polowa do ceny pb...

Data: 2009-06-14 19:31:15
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG 1,38 zl
Michal pisze:
EE... juz byl moment ze gaz byl po 2.50 a NoPb po 3.20...

tylko ze kiedy lpg bylo 2,5 to wacha była prawie po 5 (chyba w 2005)
pamietam ze gazowalem wtedy pierwsze auto i i tak sie oplacalo dosyc...

Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Data: 2009-06-14 20:02:14
Autor: Michal
LPG 1,38 zl
Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

no to moja pamiec mototryzacyna nie pamieta tych czasow bo widac jeszcze auta nie mialem wtedy ;)

Data: 2009-06-14 20:32:36
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:h13c57$2orn$3bgp.inds.pl...

Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Nic nie stoi na przeszkodzie, by przelaczyc ten maly pstryczek :)

Picasso

Data: 2009-06-14 20:38:34
Autor: J.F.
LPG 1,38 zl
On Sun, 14 Jun 2009 19:31:15 +0200,  Marcin J. Kowalczyk wrote:
Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Kiedy ? Takich czasow nie pamietam.

J.

Data: 2009-06-14 20:46:37
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG 1,38 zl
J.F. pisze:
Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Kiedy ? Takich czasow nie pamietam.

Wczesna wiosna gdzies 4-5 lat temu..

Data: 2009-06-14 23:28:27
Autor: eManitou
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Rafal..." <rafal@in.addr.arpa> napisał w wiadomości news:h138ls$8rn$1inews.gazeta.pl...

Uwielbiam ten skowyt dieslowców, który słysze od 1990roku :)

Nie trafiłeś. Całe życie na benzynie. Marzy mi się Grand Cherokee 4.0 albo 5.7 HEMI ale wizja gołębnika mocno prześladuje :-)

Data: 2009-06-14 20:23:15
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

[...]

O akcyzie ostatnio przycichlo ale i tak wspominali o podniesieniu na wszystkie paliwa...

Picasso

Data: 2009-06-14 22:10:12
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h13fou$hi8$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
> gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

O akcyzie ostatnio przycichlo ale i tak wspominali o podniesieniu na

Przycichlo bo byly wybory do europarlamentu, poczeka tydzien- dwa.
A swoja droga to nie bardzo rozumiem czym sie zachwycasz?
Przeciez 28 zl/100 km to sporo. W nowoczesnych dieslach spalanie na pozomie
5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

Data: 2009-06-14 22:25:44
Autor: Lewis
LPG 1,38 zl

[...]

Pokaż mi te spalanie w Dieslu V10 ;D

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 145.5dB ;)

Data: 2009-06-14 22:52:14
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h13mb7$81a$1news.onet.pl...

> [...]
> 5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
> czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

Nie zwrocilem uwagi na te 10 cylindrow.
No ale kto rozsadny zagazuje v10 (BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Ford 6.8 V10)?

Apropos tanich, ekonomicznych i dynamicznych diesli tu masz np. nowego Opla Insignia, pojemnosc 2l i 160 KM
http://moto.wp.pl/kat,123,title,Oszczedzanie-bez-wyrzeczen-Insignia-ecoFLEX,wid,11196877,wiadomosc.html

a spalanie ponizej 5l ON/100 km

Data: 2009-06-14 23:37:47
Autor: z
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:

[...]

Chwila, chwila
Zejdźmy na ziemię i polskie realia.
I tak optymistycznie zakładam 5 letni samochód :-)
Spalanie w cyklu mieszanym 50%miasto-50%trasa

Dopiero teraz sobie możemy podyskutować o realnych kosztach przejechania 100km

Data: 2009-06-15 22:53:44
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "z" <zch28@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h13qjb$445$1inews.gazeta.pl...

[...]

Realistycznie... OK
Jezdze Zafirka 2.0 DTI z 2003r, spalanie ON wg ksiazki obslugi 5,9- 7,8 l/100km (jezeli dobrze pamietam)
Przy ekonomicznej jezdzie (czytaj)  staram sie nie przekraczac
dopuszczelnej predkosci (trasa/ miasto) o wiecej niz 20-30 km/h
7,0l/100 km to zaden wyczyn. Czyli wychodzi (naprawde realnie) 7l/100*3,7zl= 25,9 zl/100 km
Dodatkowo jazda dieslem, czy to traktorem czy to vanem/minivanem daje poprostu duzo frajdy.

Odwieczny dylemat... diesel czy LPG?
Moim zdaniem, obecnie dla aut powyzej 1,5t dla ludzi lubiacych podeptac diesel.

Data: 2009-06-16 02:43:42
Autor: z
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:

[...]

Pewnie się z Tobą zgodzę w kwestii podeptać :-( Obiecywałem sobie że kupię "lżejsze buty" ale nic z tego nie wychodzi

Ale:
1,70 zł x 11 l lpg - 18,7 zł
50% miasto 50% trasa i ciężkie buty
a to jest pesymistyczne podejście bo potrafiłem spalić 9 l przy włączonej klimie.
Rok temu to można było kwestię ceny 100km pomijać ale teraz?
Takiemu Kowalskiemu robiącemu 15 tys. km rocznie w kieszeni zostaje przynajmniej 1000 zł na te wszystkie straszne koszty (podobno) które ponosi się przy używaniu lpg.

PS. Lubię jeździć dieslem, podoba mi się nisko moment obrotowy przy parkowaniu, z dźwignią zmiany biegów nie mam problemów, hałas może trochę by przeszkadzał żonie ale nie zawsze ma się to co się lubi.
Ech taki 1,9tdi 130KM ale zaraz obok jest alternatywa w postaci 1,8T 150KM za mniejsze pieniądze no i jest problem :-)

Data: 2009-06-16 11:32:23
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h16d4m$q2m$1mx1.internetia.pl...

Odwieczny dylemat... diesel czy LPG?
Moim zdaniem, obecnie dla aut powyzej 1,5t dla ludzi lubiacych podeptac diesel.

Oczywiscie jesli bedzie to V10 TDI...

Picasso

Data: 2009-06-16 12:12:33
Autor: Jakub Witkowski
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:

Dodatkowo jazda dieslem, czy to traktorem czy to vanem/minivanem daje poprostu duzo frajdy.

Ja gdy wsiądę do diesla i odpalę, to mam zawsze takie dziwne wrażenie
że samochód jest popsuty albo się zaraz rozpadnie... ;) No, po prostu
nie jestem w stanie się przemóc, że "tak ma być" i "tak jest dobrze".

Data: 2009-06-15 10:19:07
Autor: Toworek
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:
[...]

równie dobrze można odpowiedzieć twoim tokiem rozumowania:
"kto rozsądny zapakuje klekota do BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo... ?"

Data: 2009-06-15 10:51:07
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h13olr$ghs$1mx1.internetia.pl...

Nie zwrocilem uwagi na te 10 cylindrow.
No ale kto rozsadny zagazuje v10 (BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Ford 6.8 V10)?

Zaraz dojdziemy do tego, ze rozsadni kupuja tylko i wylacznie Punto... a kto powiedzial, ze ma to zwiazek z jakims rozsadkiem?

[...]

Ale znaczek ma niewyjsciowy...

BTW to prawda, ze Insignia dogonila Meganke w awaryjnosci?

Picasso

Data: 2009-06-15 23:06:44
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h15264$d3j$1atlantis.news.neostrada.pl...

BTW to prawda, ze Insignia dogonila Meganke w awaryjnosci?

Raczej niemozliwe,
Insignia miala swiatowa premiere jakos 0.5 roku temu.
Skad takie informacje?

Data: 2009-06-16 11:31:26
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h16dt2$s1q$1mx1.internetia.pl...

Raczej niemozliwe,
Insignia miala swiatowa premiere jakos 0.5 roku temu.
Skad takie informacje?

Gdzies mi sie obilo o oczy/uszy, ze Insignia bije rekordy awarynosci. Z jednym nowym silnikiem sa wybitne problemy.
Jestem ciekaw co tam ruskie w te Ople teraz wetkna, moze naped na 4 od Nivy... Po wydarzeniach na rynku samochodowym widac ktore marki sa silne i produkuja dobre samochody. Jak to mowi stara madrosc ludowa - dobry towar sam sie obroni.
Chyba najgorszym pod tym wzgledem jest Volvo, to ale musi byc gniot - teraz Hindusi go troche "podreperuja"...

Picasso

Data: 2009-06-15 10:58:23
Autor: Martin Fox
LPG 1,38 zl
Dnia Sun, 14 Jun 2009 22:52:14 +0200, Bastion napisał(a):

Pokaż mi te spalanie w Dieslu V10 ;D

Nie zwrocilem uwagi na te 10 cylindrow.
No ale kto rozsadny zagazuje v10 (BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Ford 6.8 V10)?

Hmmm...
AC Schnitzer może być? :)
Taki tuner bmw jakoś jednak jak wzmacniał silniczek z BMW M5 to włożył do niego gaz bo to i ekologiczne i ekonomiczne :)
http://infobot.pl/r/1gfW

--
Martin Fox

Data: 2009-06-14 23:12:00
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h13m70$782$1mx1.internetia.pl...

Przeciez 28 zl/100 km to sporo. W nowoczesnych dieslach spalanie na pozomie
5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

Te 5-6 l, to jakies urban legend... Przy sensownej jezdzie Jetta 1,9 TDI 105 km nie chciala zejsc ponizej 7 l w miescie!

Picasso

Data: 2009-06-14 22:35:14
Autor: Jacek_P
LPG 1,38 zl
Pa_blo napisal:
Te 5-6 l, to jakies urban legend... Przy sensownej jezdzie Jetta 1,9 TDI 105 km nie chciala zejsc ponizej 7 l w miescie!

Xsara Picasso 1.6 HDI (90 KM) w miescie 6.5, na trasie gorskiej (200 km) 4,9
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-14 23:24:37
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h13pla$1el$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

Te 5-6 l, to jakies urban legend... Przy sensownej jezdzie Jetta 1,9 TDI 105
km nie chciala zejsc ponizej 7 l w miescie!

Jetta- nigdy nie jezdzilem ale zobacz tu
http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/jetta/v.html
Wiec chyba jednak da rade.

Data: 2009-06-14 23:36:42
Autor: Lewis
LPG 1,38 zl

Jetta- nigdy nie jezdzilem ale zobacz tu
http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/jetta/v.html
Wiec chyba jednak da rade.

Te raporty o spalaniu mozna wsadzić.
Przy moim modelu wydaje minimalne 13.5LPG ja poniżej 15 nie dam rady zejść, w trasie widnieje 10 a mi 12 nie mniej, a jak odkręce to i 18-20 w mieście.

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 145.5dB ;)

Data: 2009-06-14 23:41:27
Autor: z
LPG 1,38 zl
Lewis pisze:

Jetta- nigdy nie jezdzilem ale zobacz tu
http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/jetta/v.html
Wiec chyba jednak da rade.

Te raporty o spalaniu mozna wsadzić.

Dokladnie.
Znajomy zanabył lagune II i strasznie zachwalał diesla i małe spalanie.
Jak się zapytałem ile pali w mieście - 8 l

Data: 2009-06-16 11:52:11
Autor: Bartek
LPG 1,38 zl
> [...]

5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

o trasie mowisz oczywiscie?
bo po miescie, to raczej nie ma oczym rozmawiac, twoje dane sa zanizone. i spalanie wieksze, i laczna suma 100 km wieksza. sam smigam dieslem jescze, znajomi maja same diesle, i nie jest tak kolorowo jak to przeliczysz.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-06-16 12:15:39
Autor: Bartek
LPG 1,38 zl
Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h17geq$los$1node1.news.atman.pl...
[...]

No, i jescze jedno, żetak sobie sam odpowiem. to wszystko zalezy od tego jak jezdzimy i ile. ja smigam autem po miescie przedewszystkim, trasy to odcinki po 20-30 km 2 razy w tygodniu. do takich zastosowan zakup diesla [ktorego chcialem kupic, i moze kupie] to troche strach. turbina, 2masa, i przy takim traktowaniu spalanie bedzie jescze wieksze niż duze po miescie;)
i z tad watpliwosci, że nie do wszystkiego, nowoczesny diesel jest dobry...
warto to zrozumiec przed zakupem, bo mam paru znajomych ktorzy kupili sobie vw/paska/audi TDI i okazuje sie że po roku a to turbo padlo, a to jednak bilans spalania jest baaardzo kieopski, a to inne cuda wynikajace poniekad z robienia co dzien 5-10 km po miescie i tyle.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-06-14 20:30:53
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h135h0$puq$1inews.gazeta.pl...

V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Nie tak predko... ostatnie stricte swoje auto sprzedalem po 8 latach za 1/8 ceny zakupu a to jest u mnie dopiero 1,5 roku. Pozniej i tak bedzie gowno warte...

Picasso

Data: 2009-06-14 19:11:39
Autor: Lewis
LPG 1,38 zl

Dobrze, ze 3/4 polskich kierowcow przerzucilo sie na diesle...
Nie ma to jak V10 przejezdzac za 28 zl 100 km... no i ten gang :)

Eeee tam ja mając 5litrowe V10 TDi bym sie na nikogo nie obrażał ;)

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 145.5dB ;)

Data: 2009-06-14 20:17:39
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h13avf$7br$1news.onet.pl...

Eeee tam ja mając 5litrowe V10 TDi bym sie na nikogo nie obrażał ;)

Testowalem takiego w Touaregu. Kiedy byl zimny, pracowal jak zimna SM-42, moc wpozo ale nie gadal jak nalezy :)

Picasso

Data: 2009-06-14 20:21:24
Autor: Michal
LPG 1,38 zl

Data: 2009-06-14 23:35:15
Autor: krz
LPG 1,38 zl
Michal pisze:
Testowalem takiego w Touaregu. Kiedy byl zimny, pracowal jak zimna SM-42, moc wpozo ale nie gadal jak nalezy :)

a tam... zaraz ktos napisze ze to wlasnie chodzi o ten piekny "gang" :)

Klang wolnossącego diesla i zagazowanego V[6|8|10] jest w gruncie rzeczy podobny, szczególnie na niższych obrotach. Sęk w tym, ze na 3500 RPM diesel się kończy, a V-ka dopiero rozkręca... ;)
No i znajdźcie mi diesla, który na I pojedzie 40km/h, a na II dociągnie bez bólu do 80km/h. Ja w moim mondeo V6 w mieście nie mam po co wrzucać 4 biegu.. no chyba że na obwodówkach.

Swój obecny samochód (owe Mondeo 2.5 V6 LPG) kupiłem szukając kompromisu   osiągi/przyjemność z jazdy/koszt. I jestem z niego niezmiernie zadowolony. No może pomijając fakt, że 2x w tygodniu muszę kuśtykać na stację, wciskać ten pieprzony guziczek i czekać na gazopolewacza z uprawnieniami i fakultetami do polewania gazu...

Data: 2009-06-15 23:54:30
Autor: rydzo
LPG 1,38 zl
[...]

heh,
mi też się buzia sama uśmiecha jak patrze na ceny gazu :)
Jeździłem fiatem 1.6 + LPG i prawdę powiedziawszy szukałem dla odmiany diesla (coś koło 150KM).
Trafił się Citroen 3.0 V6, kupiłem, zagazowałem i po prostu miodzio :D
na trasie 12l wciągnie, ale to automat, kombi, ponad 1,5t wagi
tak czy inaczej 100km <20 zł :D

--
POzdrawiAM
rydzo