LPG 1,38 zl

Data: 2009-06-14 17:37:49
Autor: eManitou
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h12n9t$chn$1nemesis.news.neostrada.pl...

Dobrze, ze 3/4 polskich kierowcow przerzucilo sie na diesle...
Nie ma to jak V10 przejezdzac za 28 zl 100 km... no i ten gang :)

Przyroda nie znosi próżni. Jak się zmniejszą wpływy z akcyzy to rząd dop... taki podatek do LPG, że ze swojego V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Data: 2009-06-14 18:12:02
Autor: z
LPG 1,38 zl
eManitou pisze:

Przyroda nie znosi próżni. Jak się zmniejszą wpływy z akcyzy to rząd dop... taki podatek do LPG, że ze swojego V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Której wróżce tu wierzyć? Może tej co rok temu prorokowała gaz po 2,70 zł a ON był po 3 zł??
Mam nadzieję ze jak Tusk już się przebudzi po wyborach to nasi kochani ekolodzy będą skutecznie powstrzymywać jego zapędy :-)

Data: 2009-06-14 23:14:38
Autor: gacek
LPG 1,38 zl
z wrote:
eManitou pisze:

[...]

z tego co czytałem, to w porównaniu do współczesnych silników benzynowych lpg oferuje minimalne korzyści ekologiczne.

ale fakt faktem, polityka ma niewiele wspólnego z rozsądkiem.

gacek

Data: 2009-06-15 10:15:57
Autor: Toworek
LPG 1,38 zl
gacek pisze:
z wrote:
eManitou pisze:

[...]

fakt, lepiej "rozsądnie" ten odpad porafinacyjny (LPG) wywalać w powietrze niż spalać w silniku - bo przecież przy spalaniu daje niewielkie korzyści...

Data: 2009-06-14 18:31:55
Autor: Rafal...
LPG 1,38 zl
Użytkownik "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h135h0$puq$1inews.gazeta.pl...

Przyroda nie znosi próżni. Jak się zmniejszą wpływy z akcyzy to rząd dop... taki podatek do LPG, że ze swojego V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Uwielbiam ten skowyt dieslowców, który słysze od 1990roku :)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4153 (20090613) __________

Data: 2009-06-14 19:07:24
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG 1,38 zl
Rafal... pisze:
[...]

EE... juz byl moment ze gaz byl po 2.50 a NoPb po 3.20...

Data: 2009-06-14 19:28:34
Autor: Michal
LPG 1,38 zl
EE... juz byl moment ze gaz byl po 2.50 a NoPb po 3.20...

tylko ze kiedy lpg bylo 2,5 to wacha była prawie po 5 (chyba w 2005)
pamietam ze gazowalem wtedy pierwsze auto i i tak sie oplacalo dosyc...

w zeszlym roku z tego co pamietam bylo max 2,25 za lpg i 4,68 za pb

nigdy chyba jeszcze nie byl przekroczony stosunek ceny gazu - ponad polowa do ceny pb...

Data: 2009-06-14 19:31:15
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG 1,38 zl
Michal pisze:
EE... juz byl moment ze gaz byl po 2.50 a NoPb po 3.20...

tylko ze kiedy lpg bylo 2,5 to wacha była prawie po 5 (chyba w 2005)
pamietam ze gazowalem wtedy pierwsze auto i i tak sie oplacalo dosyc...

Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Data: 2009-06-14 20:02:14
Autor: Michal
LPG 1,38 zl
Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

no to moja pamiec mototryzacyna nie pamieta tych czasow bo widac jeszcze auta nie mialem wtedy ;)

Data: 2009-06-14 20:32:36
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:h13c57$2orn$3bgp.inds.pl...

Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Nic nie stoi na przeszkodzie, by przelaczyc ten maly pstryczek :)

Picasso

Data: 2009-06-14 20:38:34
Autor: J.F.
LPG 1,38 zl
On Sun, 14 Jun 2009 19:31:15 +0200,  Marcin J. Kowalczyk wrote:
Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Kiedy ? Takich czasow nie pamietam.

J.

Data: 2009-06-14 20:46:37
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG 1,38 zl
J.F. pisze:
Nie nie, byl moment jak gaz byl po 2.5 a benzyna 3.30... Serio. Wtedy jazda polonezem na nopb byla tansza jak na LPG

Kiedy ? Takich czasow nie pamietam.

Wczesna wiosna gdzies 4-5 lat temu..

Data: 2009-06-14 23:28:27
Autor: eManitou
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Rafal..." <rafal@in.addr.arpa> napisał w wiadomości news:h138ls$8rn$1inews.gazeta.pl...

Uwielbiam ten skowyt dieslowców, który słysze od 1990roku :)

Nie trafiłeś. Całe życie na benzynie. Marzy mi się Grand Cherokee 4.0 albo 5.7 HEMI ale wizja gołębnika mocno prześladuje :-)

Data: 2009-06-14 20:23:15
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

[...]

O akcyzie ostatnio przycichlo ale i tak wspominali o podniesieniu na wszystkie paliwa...

Picasso

Data: 2009-06-14 22:10:12
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h13fou$hi8$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
> gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

O akcyzie ostatnio przycichlo ale i tak wspominali o podniesieniu na

Przycichlo bo byly wybory do europarlamentu, poczeka tydzien- dwa.
A swoja droga to nie bardzo rozumiem czym sie zachwycasz?
Przeciez 28 zl/100 km to sporo. W nowoczesnych dieslach spalanie na pozomie
5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

Data: 2009-06-14 22:25:44
Autor: Lewis
LPG 1,38 zl

[...]

Pokaż mi te spalanie w Dieslu V10 ;D

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 145.5dB ;)

Data: 2009-06-14 22:52:14
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h13mb7$81a$1news.onet.pl...

> [...]
> 5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
> czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

Nie zwrocilem uwagi na te 10 cylindrow.
No ale kto rozsadny zagazuje v10 (BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Ford 6.8 V10)?

Apropos tanich, ekonomicznych i dynamicznych diesli tu masz np. nowego Opla Insignia, pojemnosc 2l i 160 KM
http://moto.wp.pl/kat,123,title,Oszczedzanie-bez-wyrzeczen-Insignia-ecoFLEX,wid,11196877,wiadomosc.html

a spalanie ponizej 5l ON/100 km

Data: 2009-06-14 23:37:47
Autor: z
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:

[...]

Chwila, chwila
Zejdźmy na ziemię i polskie realia.
I tak optymistycznie zakładam 5 letni samochód :-)
Spalanie w cyklu mieszanym 50%miasto-50%trasa

Dopiero teraz sobie możemy podyskutować o realnych kosztach przejechania 100km

Data: 2009-06-15 22:53:44
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "z" <zch28@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h13qjb$445$1inews.gazeta.pl...

[...]

Realistycznie... OK
Jezdze Zafirka 2.0 DTI z 2003r, spalanie ON wg ksiazki obslugi 5,9- 7,8 l/100km (jezeli dobrze pamietam)
Przy ekonomicznej jezdzie (czytaj)  staram sie nie przekraczac
dopuszczelnej predkosci (trasa/ miasto) o wiecej niz 20-30 km/h
7,0l/100 km to zaden wyczyn. Czyli wychodzi (naprawde realnie) 7l/100*3,7zl= 25,9 zl/100 km
Dodatkowo jazda dieslem, czy to traktorem czy to vanem/minivanem daje poprostu duzo frajdy.

Odwieczny dylemat... diesel czy LPG?
Moim zdaniem, obecnie dla aut powyzej 1,5t dla ludzi lubiacych podeptac diesel.

Data: 2009-06-16 02:43:42
Autor: z
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:

[...]

Pewnie się z Tobą zgodzę w kwestii podeptać :-( Obiecywałem sobie że kupię "lżejsze buty" ale nic z tego nie wychodzi

Ale:
1,70 zł x 11 l lpg - 18,7 zł
50% miasto 50% trasa i ciężkie buty
a to jest pesymistyczne podejście bo potrafiłem spalić 9 l przy włączonej klimie.
Rok temu to można było kwestię ceny 100km pomijać ale teraz?
Takiemu Kowalskiemu robiącemu 15 tys. km rocznie w kieszeni zostaje przynajmniej 1000 zł na te wszystkie straszne koszty (podobno) które ponosi się przy używaniu lpg.

PS. Lubię jeździć dieslem, podoba mi się nisko moment obrotowy przy parkowaniu, z dźwignią zmiany biegów nie mam problemów, hałas może trochę by przeszkadzał żonie ale nie zawsze ma się to co się lubi.
Ech taki 1,9tdi 130KM ale zaraz obok jest alternatywa w postaci 1,8T 150KM za mniejsze pieniądze no i jest problem :-)

Data: 2009-06-16 11:32:23
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h16d4m$q2m$1mx1.internetia.pl...

Odwieczny dylemat... diesel czy LPG?
Moim zdaniem, obecnie dla aut powyzej 1,5t dla ludzi lubiacych podeptac diesel.

Oczywiscie jesli bedzie to V10 TDI...

Picasso

Data: 2009-06-16 12:12:33
Autor: Jakub Witkowski
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:

Dodatkowo jazda dieslem, czy to traktorem czy to vanem/minivanem daje poprostu duzo frajdy.

Ja gdy wsiądę do diesla i odpalę, to mam zawsze takie dziwne wrażenie
że samochód jest popsuty albo się zaraz rozpadnie... ;) No, po prostu
nie jestem w stanie się przemóc, że "tak ma być" i "tak jest dobrze".

Data: 2009-06-15 10:19:07
Autor: Toworek
LPG 1,38 zl
Bastion pisze:
[...]

równie dobrze można odpowiedzieć twoim tokiem rozumowania:
"kto rozsądny zapakuje klekota do BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo... ?"

Data: 2009-06-15 10:51:07
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h13olr$ghs$1mx1.internetia.pl...

Nie zwrocilem uwagi na te 10 cylindrow.
No ale kto rozsadny zagazuje v10 (BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Ford 6.8 V10)?

Zaraz dojdziemy do tego, ze rozsadni kupuja tylko i wylacznie Punto... a kto powiedzial, ze ma to zwiazek z jakims rozsadkiem?

[...]

Ale znaczek ma niewyjsciowy...

BTW to prawda, ze Insignia dogonila Meganke w awaryjnosci?

Picasso

Data: 2009-06-15 23:06:44
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h15264$d3j$1atlantis.news.neostrada.pl...

BTW to prawda, ze Insignia dogonila Meganke w awaryjnosci?

Raczej niemozliwe,
Insignia miala swiatowa premiere jakos 0.5 roku temu.
Skad takie informacje?

Data: 2009-06-16 11:31:26
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h16dt2$s1q$1mx1.internetia.pl...

Raczej niemozliwe,
Insignia miala swiatowa premiere jakos 0.5 roku temu.
Skad takie informacje?

Gdzies mi sie obilo o oczy/uszy, ze Insignia bije rekordy awarynosci. Z jednym nowym silnikiem sa wybitne problemy.
Jestem ciekaw co tam ruskie w te Ople teraz wetkna, moze naped na 4 od Nivy... Po wydarzeniach na rynku samochodowym widac ktore marki sa silne i produkuja dobre samochody. Jak to mowi stara madrosc ludowa - dobry towar sam sie obroni.
Chyba najgorszym pod tym wzgledem jest Volvo, to ale musi byc gniot - teraz Hindusi go troche "podreperuja"...

Picasso

Data: 2009-06-15 10:58:23
Autor: Martin Fox
LPG 1,38 zl
Dnia Sun, 14 Jun 2009 22:52:14 +0200, Bastion napisał(a):

Pokaż mi te spalanie w Dieslu V10 ;D

Nie zwrocilem uwagi na te 10 cylindrow.
No ale kto rozsadny zagazuje v10 (BMW M5, Audi RS6, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Ford 6.8 V10)?

Hmmm...
AC Schnitzer może być? :)
Taki tuner bmw jakoś jednak jak wzmacniał silniczek z BMW M5 to włożył do niego gaz bo to i ekologiczne i ekonomiczne :)
http://infobot.pl/r/1gfW

--
Martin Fox

Data: 2009-06-14 23:12:00
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h13m70$782$1mx1.internetia.pl...

Przeciez 28 zl/100 km to sporo. W nowoczesnych dieslach spalanie na pozomie
5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

Te 5-6 l, to jakies urban legend... Przy sensownej jezdzie Jetta 1,9 TDI 105 km nie chciala zejsc ponizej 7 l w miescie!

Picasso

Data: 2009-06-14 22:35:14
Autor: Jacek_P
LPG 1,38 zl
Pa_blo napisal:
Te 5-6 l, to jakies urban legend... Przy sensownej jezdzie Jetta 1,9 TDI 105 km nie chciala zejsc ponizej 7 l w miescie!

Xsara Picasso 1.6 HDI (90 KM) w miescie 6.5, na trasie gorskiej (200 km) 4,9
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-14 23:24:37
Autor: Bastion
LPG 1,38 zl

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h13pla$1el$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

Te 5-6 l, to jakies urban legend... Przy sensownej jezdzie Jetta 1,9 TDI 105
km nie chciala zejsc ponizej 7 l w miescie!

Jetta- nigdy nie jezdzilem ale zobacz tu
http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/jetta/v.html
Wiec chyba jednak da rade.

Data: 2009-06-14 23:36:42
Autor: Lewis
LPG 1,38 zl

Jetta- nigdy nie jezdzilem ale zobacz tu
http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/jetta/v.html
Wiec chyba jednak da rade.

Te raporty o spalaniu mozna wsadzić.
Przy moim modelu wydaje minimalne 13.5LPG ja poniżej 15 nie dam rady zejść, w trasie widnieje 10 a mi 12 nie mniej, a jak odkręce to i 18-20 w mieście.

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 145.5dB ;)

Data: 2009-06-14 23:41:27
Autor: z
LPG 1,38 zl
Lewis pisze:

Jetta- nigdy nie jezdzilem ale zobacz tu
http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/jetta/v.html
Wiec chyba jednak da rade.

Te raporty o spalaniu mozna wsadzić.

Dokladnie.
Znajomy zanabył lagune II i strasznie zachwalał diesla i małe spalanie.
Jak się zapytałem ile pali w mieście - 8 l

Data: 2009-06-16 11:52:11
Autor: Bartek
LPG 1,38 zl
> [...]

5-6 l/100 km to nic nadzwyczajnego. Ropa obecnie jest po 3,6-3,75 (Gdansk)
czyli wychodzi 18 zl/100 km do 22,5 zl/100 km.

o trasie mowisz oczywiscie?
bo po miescie, to raczej nie ma oczym rozmawiac, twoje dane sa zanizone. i spalanie wieksze, i laczna suma 100 km wieksza. sam smigam dieslem jescze, znajomi maja same diesle, i nie jest tak kolorowo jak to przeliczysz.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-06-16 12:15:39
Autor: Bartek
LPG 1,38 zl
Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h17geq$los$1node1.news.atman.pl...
[...]

No, i jescze jedno, żetak sobie sam odpowiem. to wszystko zalezy od tego jak jezdzimy i ile. ja smigam autem po miescie przedewszystkim, trasy to odcinki po 20-30 km 2 razy w tygodniu. do takich zastosowan zakup diesla [ktorego chcialem kupic, i moze kupie] to troche strach. turbina, 2masa, i przy takim traktowaniu spalanie bedzie jescze wieksze niż duze po miescie;)
i z tad watpliwosci, że nie do wszystkiego, nowoczesny diesel jest dobry...
warto to zrozumiec przed zakupem, bo mam paru znajomych ktorzy kupili sobie vw/paska/audi TDI i okazuje sie że po roku a to turbo padlo, a to jednak bilans spalania jest baaardzo kieopski, a to inne cuda wynikajace poniekad z robienia co dzien 5-10 km po miescie i tyle.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-06-14 20:30:53
Autor: Pa_blo
LPG 1,38 zl

Użytkownik "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h135h0$puq$1inews.gazeta.pl...

V10 będziesz musiał zrobić gołębnik bo nikt kupić tego nie będzie chciał.

Nie tak predko... ostatnie stricte swoje auto sprzedalem po 8 latach za 1/8 ceny zakupu a to jest u mnie dopiero 1,5 roku. Pozniej i tak bedzie gowno warte...

Picasso

LPG 1,38 zl