Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   LPG

LPG

Data: 2013-02-12 22:48:43
Autor: J.F.
LPG

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

Co sie stalo - dyskutantom pary zabraklo ? :-)

J.

Data: 2013-02-12 22:59:41
Autor: Tomasz Pyra
LPG
Dnia Tue, 12 Feb 2013 22:48:43 +0100, J.F. napisał(a):

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

Co chcesz wiedzieć? ;)

Data: 2013-02-12 23:05:20
Autor: Rafał Grzelak
LPG
J.F. wrote:


Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

Co sie stalo - dyskutantom pary zabraklo ? :-)

J.

2/10

:>

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-02-12 23:29:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG
Hello J.F.,

Tuesday, February 12, 2013, 10:48:43 PM, you wrote:

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)
Co sie stalo - dyskutantom pary zabraklo ? :-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-02-13 11:56:06
Autor: Iglo
LPG
Dnia Tue, 12 Feb 2013 22:48:43 +0100, J.F. napisał(a):

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

Co sie stalo - dyskutantom pary zabraklo ? :-)

J.

Od czasu wprowadzenia i dopracowania wtrysku fazy lotnej nie ma o czym
dyskutować, jeździ jak na benzynie, różnicy nie widać, nie licząc portfela
a ile można dyskutować o miejscu na koło zapasowe i jak się sprawdza łatka
w spreju.

Data: 2013-02-13 15:33:17
Autor: radekp@konto.pl
LPG
Wed, 13 Feb 2013 11:56:06 +0100, w
<j1pfak3hkdcf.1xa4m5hhxrceg$.dlg@40tude.net>, Iglo <iglo77@o2.pl> napisał(-a):

Od czasu wprowadzenia i dopracowania wtrysku fazy lotnej nie ma o czym
dyskutować, jeździ jak na benzynie, różnicy nie widać, nie licząc portfela
a ile można dyskutować o miejscu na koło zapasowe i jak się sprawdza łatka
w spreju.

Można -- zostaje jeszcze podyskutować o wskazaniach komputera i starcie na
benzynie.

Data: 2013-02-18 10:26:50
Autor: Robson
LPG
Można -- zostaje jeszcze podyskutować o wskazaniach komputera i starcie na
benzynie.

Jakiego komputera? Komputer ABS, skrzyni biegów, poduszek i body computer nie widzą różnicy. Dla komputera silnika działanie na gazie jest niezauważalne. Na benzynie normalnie startuje.

R

Data: 2013-02-20 09:24:35
Autor: radekp@konto.pl
LPG
Mon, 18 Feb 2013 10:26:50 +0100, w <kfssiv$ksn$1@mx1.internetia.pl>, Robson
<robson@z.pl> napisał(-a):

> Można -- zostaje jeszcze podyskutować o wskazaniach komputera i starcie na
> benzynie.

Jakiego komputera?

Tzw. "pokładowego".

Data: 2013-02-23 21:54:12
Autor: nazgul
LPG
W dniu 2013-02-13 15:33, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 13 Feb 2013 11:56:06 +0100, w
<j1pfak3hkdcf.1xa4m5hhxrceg$.dlg@40tude.net>, Iglo <iglo77@o2.pl> napisał(-a):

Od czasu wprowadzenia i dopracowania wtrysku fazy lotnej nie ma o czym
dyskutować, jeździ jak na benzynie, różnicy nie widać, nie licząc portfela
a ile można dyskutować o miejscu na koło zapasowe i jak się sprawdza łatka
w spreju.

Można -- zostaje jeszcze podyskutować o wskazaniach komputera i starcie na
benzynie.

"stracie na benzynie" ?
a co to?

Data: 2013-03-04 13:57:01
Autor: radekp@konto.pl
LPG
Sat, 23 Feb 2013 21:54:12 +0100, w <kgba9o$jcp$1@news.icpnet.pl>, nazgul
<xpm@wp.pl> napisał(-a):

W dniu 2013-02-13 15:33, radekp@konto.pl pisze:
> Wed, 13 Feb 2013 11:56:06 +0100, w
> <j1pfak3hkdcf.1xa4m5hhxrceg$.dlg@40tude.net>, Iglo <iglo77@o2.pl> napisał(-a):
>
>> Od czasu wprowadzenia i dopracowania wtrysku fazy lotnej nie ma o czym
>> dyskutować, jeździ jak na benzynie, różnicy nie widać, nie licząc portfela
>> a ile można dyskutować o miejscu na koło zapasowe i jak się sprawdza łatka
>> w spreju.
>
> Można -- zostaje jeszcze podyskutować o wskazaniach komputera i starcie na
> benzynie.
>
"stracie na benzynie" ?
a co to?

Ja widzę "starcie na benzynie". O startowanie chodzi :).

Data: 2013-02-14 19:54:32
Autor: jerzu
LPG
On Wed, 13 Feb 2013 11:56:06 +0100, Iglo <iglo77@o2.pl> wrote:

a ile można dyskutować o miejscu na koło zapasowe

He, dzisiaj kupowałem dojazdówkę do Vectry C ;) Tak na temat LPG
własnie :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-02-13 11:59:03
Autor: Maciek
LPG
Dnia Tue, 12 Feb 2013 22:48:43 +0100, J.F. napisał(a):

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

Co sie stalo - dyskutantom pary zabraklo ? :-)

A o czym tu gaadac? Jezdzi, te wszystkie straszne skutki stosowania "paliwa
dla ubogich" nie chca sie ujawniac. Zero problemow. O przepraszam, ostatnio
mi sie "korek wstydu" lodem zapchal :>

Podobno nawet megrims rozwaza zagazowanie zabawek! :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-13 16:11:53
Autor: PiteR
LPG
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

Co sie stalo - dyskutantom pary zabraklo ? :-)

Kolega ma właśnie problem z wyskakiwanem gazu i powrotami do benzyny
w peżociku 1.4 2001r. Lokalne mastahy od gazu twierdzą że z ich strony ok.

Może owa para mogłaby pójść w rozkminę jego przypadku? ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-02-13 18:37:37
Autor: Cavallino
LPG

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA166A4C69324elektronik@localhost.net...
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

Co sie stalo - dyskutantom pary zabraklo ? :-)

Kolega ma właśnie problem z wyskakiwanem gazu i powrotami do benzyny
w peżociku 1.4 2001r. Lokalne mastahy od gazu twierdzą że z ich strony
ok.

Zawodowi grupowi nagazowani twierdzą w takim przypadku, że to wina znajomego, bo nie doktoryzował się z gazu przed założeniem instalacji i nie wybrał najlepszego zakładu w Polsce do tej czynności.
A nawet jak wybrał, to i tak jego wina.

Data: 2013-02-14 00:20:50
Autor: Iglo
LPG
Dnia Wed, 13 Feb 2013 18:37:37 +0100, Cavallino napisał(a):
 
Zawodowi grupowi nagazowani twierdzą w takim przypadku, że to wina znajomego, bo nie doktoryzował się z gazu przed założeniem instalacji i nie wybrał najlepszego zakładu w Polsce do tej czynności.
A nawet jak wybrał, to i tak jego wina.

Bo gaz to zuoo. Zuoo po 2.75zł za litr. Boli?

Data: 2013-02-14 00:47:18
Autor: PiteR
LPG

Dziś mignął mi facet z otwartym bagażnikiem. Rejestracja z Polski A. Miał 6 kanistrów 20 litrowych. Pamiątka z Rosji po 2.95zl czy może bimber? ;)

Co taki ma pod beretem, chyba te (2.95zl) skoro nam którzy mają 85km do granicy nie chce się jeździć bo zbyt mało zużywamy. --
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-02-14 07:24:28
Autor: J.F.
LPG
Dnia Thu, 14 Feb 2013 00:47:18 +0100, PiteR napisał(a):
Dziś mignął mi facet z otwartym bagażnikiem. Rejestracja z Polski A. Miał 6 kanistrów 20 litrowych. Pamiątka z Rosji po 2.95zl czy może bimber? ;)

Porzadki w garazu ? Woda ze zrodla ? Inny plyn do firmy/gospodarstwa ...

Co taki ma pod beretem, chyba te (2.95zl) skoro nam którzy mają 85km do granicy nie chce się jeździć bo zbyt mało zużywamy.

Jakbys mial 180 litrowy zbiornik, to moze by ci sie chcialo :-)

A moze odwiedzal rodzine 20 km od granicy i zal bylo nie skorzystac :-)


J.

Data: 2013-02-14 15:50:58
Autor: PiteR
LPG
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Jakbys mial 180 litrowy zbiornik, to moze by ci sie chcialo :-)

Nie, bo trzeba ściągać, rozlewać, sprzedawać. Funfli pół miasta w
zestawie. Godzina 15oo, rzecz święta.
A moze odwiedzal rodzine 20 km od granicy i zal bylo nie
skorzystac :-)

Tak, najprawdopodobniej. Wrócił w glorii chwały ;)


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-02-14 15:56:25
Autor: Dawid
LPG
W dniu 2013-02-14 15:50, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Jakbys mial 180 litrowy zbiornik, to moze by ci sie chcialo :-)

Nie, bo trzeba ściągać, rozlewać, sprzedawać. Funfli pół miasta w
zestawie. Godzina 15oo, rzecz święta
Kupujący bierze i daje pusty kanister 15s  roboty


A moze odwiedzal rodzine 20 km od granicy i zal bylo nie
skorzystac :-)

Tak, najprawdopodobniej. Wrócił w glorii chwały ;)


dzienny zarobek ok 200zł, popracuje 15 dni i ma więcej od Ciebie i krócej.

Data: 2013-02-14 17:44:53
Autor: PiteR
LPG
na  ** p.m.s **  Dawid pisze tak:

dzienny zarobek ok 200zł, popracuje 15 dni i ma więcej od Ciebie i
krócej.

Przekonałeś mnie. Wezmę księgową, kierownika i zaczniemy jeździć w konwoju.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-02-14 19:55:47
Autor: jerzu
LPG
On Wed, 13 Feb 2013 18:37:37 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

i nie wybrał najlepszego zakładu w Polsce do tej czynności.

A który jest najlepszy? Bo nawet na forum LPG te same są "polecane"
jak i "odradzane" ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-02-14 21:53:29
Autor: Cavallino
LPG

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:locqh8pn6jqvqq3n0efnfnhud5t8o2dnat@4ax.com...
On Wed, 13 Feb 2013 18:37:37 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

i nie
wybrał najlepszego zakładu w Polsce do tej czynności.

A który jest najlepszy?

Na pewno nie ten, który akurat wybrałeś, choćbyś doktorat z gazowania obronił.
No bo przecież nie może być tak, żeby sama idea dokładania do profesjonalnie zrobionego w fabryce silnika, kupy druciarstwa w szopie była niesłuszna, prawda? ;-)

Bo nawet na forum LPG te same są "polecane"
jak i "odradzane" ;)

Mnie tego nie tłumacz, ja tylko podzieliłem się wnioskami z mądrości wygłoszonych przez fanów zapalniczkowozów.

Data: 2013-02-23 22:08:12
Autor: nazgul
LPG

No bo przecież nie może być tak, żeby sama idea dokładania do
profesjonalnie zrobionego w fabryce silnika, kupy druciarstwa w szopie
była niesłuszna, prawda? ;-)

ha a ile w profesjonalnie zrobionym w fabryce silniku
(załóżmy ze od zera - czyli np jakiś Mongoł wziął 1mld dolarów i opracował silnik)
pochłonęło opraocwanie sytemu wtrysku?

masz wiedzę ile to jest kasy, w stosunki do tego ile wydało na komputerek wtrysku takie BRC albo AC?
masz?
to podziel się wiedzą.

Data: 2013-02-25 12:33:09
Autor: Cavallino
LPG

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kgbb41$kl1$1@news.icpnet.pl...

No bo przecież nie może być tak, żeby sama idea dokładania do
profesjonalnie zrobionego w fabryce silnika, kupy druciarstwa w szopie
była niesłuszna, prawda? ;-)

ha a ile w profesjonalnie zrobionym w fabryce silniku
(załóżmy ze od zera - czyli np jakiś Mongoł wziął 1mld dolarów i opracował silnik)
pochłonęło opraocwanie sytemu wtrysku?
masz wiedzę ile to jest kasy, w stosunki do tego ile wydało na komputerek wtrysku takie BRC albo AC?

W danym silniku?
Obstawiam, Ĺźe jednak duĹźo mniej.

Data: 2013-02-14 08:38:57
Autor: Bartek
LPG
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1me2tp3b4k5xg$.1s85ajzy24pkz.dlg40tude.net...

Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

bo jedyne o czym ciagle mozna pisac to to ze ludzi od gazu - ktorzy naprawde dobrze robia swoja robote jest niewielu?
takie mam wrazenie.
ale mechanikow ktorzy sa solidni i mysla mam wrazenie tez niewielu.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2013-02-14 09:58:07
Autor: J.F
LPG
UĹźytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości
Tak mnie cos tknelo ... dawno juz nie bylo wojenki na temat LPG :-)

bo jedyne o czym ciagle mozna pisac to to ze ludzi od gazu - ktorzy naprawde dobrze robia swoja robote jest niewielu?
takie mam wrazenie.
ale mechanikow ktorzy sa solidni i mysla mam wrazenie tez niewielu

Jesli chodzi o LPG ... jest tam jeszcze cos do myslenia ?
Poza tym jak ominac przepisy i uzyskac homologaje ?

Tzn do myslenia jest duzo, ale co pomoze myslenie jak mamy dwie czarne skrzynki, kazda z wlasnym programem i stanowia dwie niewiadome :-)

J.

Data: 2013-02-18 20:20:42
Autor: Jan45
LPG
W dniu 2013-02-14 09:58, J.F pisze:
> Jesli chodzi o LPG ... jest tam jeszcze cos do myslenia ?
> (...)

Może zapytam o coś jeszcze. Mianowicie o te przypadki, kiedy
samochody są fabrycznie wyposażone w instalację gazową.
Oczywiście nie jako jedyną, a jako dublerkę zasilania
benzyną. Widzę na przykład w ofercie chevroleta cruze
silnik 1,8 z informacją, że jest on dostosowany do zasilania
gazem. Jako jedyny z oferowanych przez chevroleta silnikĂłw.
Widzę też ofertę na dacię duster, której jeden z modeli ma
od razu gotową instalację LPG.

Niestety sprzedawcy nie zgłębili sprawy aż tak, żebym
się mógł od nich dowiedzieć więcej niż te marketingowe
deklaracje jak wyżej. Czy na przykład oznacza to, że oba
układy zasilania są obsługiwane przez jeden komputer?

No i interesuje mnie rzecz najwaĹźniejsza, mianowicie to,
jak jest z tym gazem na dłuższą metę. Czy przypadki
gazu niskiej jakości wymuszają tankowanie na stacjach
tak rzadkich, że miałbym do nich za daleko, na przykład.

Z góry dziękuję znawcom, jeśli zechcą mnie dokształcić.

Jan

Data: 2013-02-18 20:37:18
Autor: Tomasz Pyra
LPG
Dnia Mon, 18 Feb 2013 20:20:42 +0100, Jan45 napisał(a):

W dniu 2013-02-14 09:58, J.F pisze:
 > Jesli chodzi o LPG ... jest tam jeszcze cos do myslenia ?
 > (...)

Może zapytam o coś jeszcze. Mianowicie o te przypadki, kiedy
samochody są fabrycznie wyposażone w instalację gazową.

Fabrycznie czy dealesko?

Bo ta fabryczna instalacja to zazwyczaj umowa z gazownikiem (często
lokalnym dla danego dealera), który montuje instalacje w nowych
samochodach.

Instalacja taka sama jak wszędzie, z powierconym kolektorem,
przyspieszaczami zapłonu, emulatorami wtrysku itp., tyle że masz na nią
gwarancję razem z resztą auta, no i jakąś tam trochę większą szansę że ktoś
to rozwiązanie przemyślał jako całość (dobór podzespołów, strojenie), a nie
leciał na czuja, słuch i zapach spalin.
Do tego znacznie większe szanse że np. komputer będzie Ci poprawnie
wyświetlał zużycie paliwa, a check engine nie będzie się zapalał na
zakrętach ;)

Niestety sprzedawcy nie zgłębili sprawy aż tak, żebym
się mógł od nich dowiedzieć więcej niż te marketingowe
deklaracje jak wyżej. Czy na przykład oznacza to, że oba
układy zasilania są obsługiwane przez jeden komputer?

Bardzo wątpliwe - na 99% będzie to osobna instalacja gazowa.

Tak myślę, że gdyby to miała być naprawdę fabryczna instalacja, to
zrezygnowanoby z całej (drogiej) infrastruktury zasilania benzyną, na rzecz
podgrzewanego parownika, czy np. wtrysku gazu w fazie ciekłej.
Ewentualnie jak już ktoś by się uparł, to rozruchowa instalacja benzynowa
na monowtrysku w kolektorze na chwilę po rozruchu ze zbiorniczkiem na 5l
benzyny.

Chociaż nie wiem - może i takie rozwiązania są dostępne?
No tylko pewnie się to nie opłaca na niewielki rynek kilku biednych krajów
gdzie LPG jest popularne.

Data: 2013-02-19 02:03:12
Autor: h.w.d.p.
LPG
> Ewentualnie jak już ktoś by się uparł, to rozruchowa instalacja benzynowa
> na monowtrysku w kolektorze na chwilę po rozruchu ze zbiorniczkiem na 5l
> benzyny.
>
> Chociaż nie wiem - może i takie rozwiązania są dostępne?


jedno pytanie: po co?
od 4 lat odpalam przez caly rok na gazie i wszystko dziala.
nie widze zadnej technicznej przeszkody aby auto nie posiadalo instalacji benzynowej.

Data: 2013-02-19 02:43:47
Autor: Tomasz Pyra
LPG
Dnia Tue, 19 Feb 2013 02:03:12 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

 > Ewentualnie jak już ktoś by się uparł, to rozruchowa instalacja benzynowa
 > na monowtrysku w kolektorze na chwilę po rozruchu ze zbiorniczkiem na 5l
 > benzyny.
 >
 > Chociaż nie wiem - może i takie rozwiązania są dostępne?


jedno pytanie: po co?
od 4 lat odpalam przez caly rok na gazie i wszystko dziala.
nie widze zadnej technicznej przeszkody aby auto nie posiadalo instalacji benzynowej.

A jaki rodzaj instalacji?

Bo jednak zmiana fazy w gazową wymaga dostarczenia trochę ciepła.
Wiki mówi że butan nie będzie chciał wrzeć w ujemnych temperaturach.

Niby zimą powinno być więcej propanu, ale dostałem ostatnio gaz w butli
(niby chyba takie samo LPG jak do aut), który w około -6C jakoś nie chciał
się zamieniać w gaz.

Dopiero jak podrzałem butlę to zaczęło działać. A nie była to wcale jakaś
sama końcówka gazu - 2 dni się jeszcze nim grzałem w garażu.

A w samochodzie nie dość że trzeba mieć w zbioniku gaz w temperaturze
powyżej wrzenia, to jeszcze trzeba nie zamrozić parownika przez te pierwsze
chwile.

No chyba że wtrysk w fazie ciekłej (swoją drogą - nie zamraża kolektora?)

Data: 2013-02-19 07:58:05
Autor: h.w.d.p.
LPG
A jaki rodzaj instalacji?

bez znaczenia, skoro przy -30 auto odpalalo to znaczy ze sie da.

Data: 2013-02-19 20:48:31
Autor: Tomasz Pyra
LPG
Dnia Tue, 19 Feb 2013 07:58:05 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

A jaki rodzaj instalacji?

bez znaczenia, skoro przy -30 auto odpalalo to znaczy ze sie da.

No ze znaczeniem.

Jak instalacja jest z wtryskiem gazu w fazie ciekłej, to bez różnicy jej
temperatura.
Bo jak gaz podawany jest w fazie gazowej, to żeby go odparować trzeba
dostarczyć mu energię cieplną, której w zależności od proporcji propanu i
butanu, oraz temperatury w końcu zabraknie.

Inna sprawa że wyprodukowanie samochodu zasilanego tylko LPG może mieć też
takie upierdliwości, że na wycieczkach zagranicznych już nie tak łatwo o
LPG jak u nas.

A jeszcze inna, że LPG to tak w ogóle sztuczny twór polityczno-fiskalny.
Jako paliwo jest chyba droższy i jednak gorszy od chociażby benzyny.

Data: 2013-02-23 22:32:31
Autor: nazgul
LPG

A jeszcze inna, Ĺźe LPG to tak w ogĂłle sztuczny twĂłr polityczno-fiskalny.
Jako paliwo jest chyba droĹźszy i jednak gorszy od chociaĹźby benzyny.

a gdzie tam
wyĹźsza liczba oktanowa
no i co to znaczy droĹźszy?

Data: 2013-02-25 14:37:02
Autor: J.F
LPG
UĹźytkownik "nazgul"  napisał w wiadomości
A jeszcze inna, Ĺźe LPG to tak w ogĂłle sztuczny twĂłr polityczno-fiskalny.
Jako paliwo jest chyba droĹźszy i jednak gorszy od chociaĹźby benzyny.

a gdzie tam, wyĹźsza liczba oktanowa
no i co to znaczy droĹźszy?

To ze kg, lub jak kto woli - MJ wartosci opalowej, przed opodatkowaniem drozej kosztuje.

J.

Data: 2013-02-25 21:34:59
Autor: Tomasz Pyra
LPG
Dnia Sat, 23 Feb 2013 22:32:31 +0100, nazgul napisał(a):

A jeszcze inna, że LPG to tak w ogóle sztuczny twór polityczno-fiskalny.
Jako paliwo jest chyba droższy i jednak gorszy od chociażby benzyny.

a gdzie tam
wyższa liczba oktanowa

No i co ta liczba miałaby dać?

no i co to znaczy droższy?

Że po wyrównaniu obciążeń podatkowych LPG będzie droższy w przeliczeniu na
ilość dostarczanej energii.

LPG kosztuje na stacji mniej, tylko dlatego że polityk tak powiedział.

Data: 2013-02-25 13:05:04
Autor: h.w.d.p.
LPG
W dniu 2013-02-19 20:48, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 19 Feb 2013 07:58:05 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

A jaki rodzaj instalacji?

bez znaczenia, skoro przy -30 auto odpalalo to znaczy ze sie da.

No ze znaczeniem.

Jak instalacja jest z wtryskiem gazu w fazie ciekłej, to bez różnicy jej
temperatura.

bez znaczenia. nigdy nie mialem instalacji nowszej niz IIg.

Data: 2013-02-23 12:32:36
Autor: Adam Płaszczyca
LPG
Dnia Tue, 19 Feb 2013 02:43:47 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Bo jednak zmiana fazy w gazową wymaga dostarczenia trochę ciepła.
Wiki mówi że butan nie będzie chciał wrzeć w ujemnych temperaturach.

Niby zimą powinno być więcej propanu, ale dostałem ostatnio gaz w butli
(niby chyba takie samo LPG jak do aut), który w około -6C jakoś nie chciał
się zamieniać w gaz.

Podgrzewacze elektryczne i wio :D

A w samochodzie nie dość że trzeba mieć w zbioniku gaz w temperaturze
powyżej wrzenia

Bzdura.
to jeszcze trzeba nie zamrozić parownika przez te pierwsze
chwile.

Bzdura.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2013-02-19 21:00:04
Autor: Jan45
LPG
W dniu 2013-02-18 20:37, Tomasz Pyra pisze:

Może zapytam o coś jeszcze. Mianowicie o te przypadki, kiedy
samochody są fabrycznie wyposażone w instalację gazową.

Fabrycznie czy dealesko?

Bo ta fabryczna instalacja to zazwyczaj umowa z gazownikiem (często
lokalnym dla danego dealera), który montuje instalacje w nowych
samochodach.

(...)

To też jest pytanie bez odpowiedzi. Chevrolet przewiduje
zasilanie gazem dla jednego ze swoich silników. Co to może
oznaczać w praktyce? Czyli w konkretach? W jednym miejscu
mówią, że bardzo dobrze, od razu zamontują i po sprawie.
Natomiast w drugim miejscu marudzili i odradzali, ale nie
z powodu problemów, tylko z życzliwości dla mnie - że
to się nie opłaca przy moich przebiegach, więc po co mi to.
Można przypuszczać, że zachodzi tu sytuacja, którą przewidujesz,
że to jakaś umowa z dostawcą zewnętrznym, spoza chevroleta.
Chociaż gwarantuje tę instalację chevrolet, a nie ktoś inny.
Może boją się kłopotów?

Natomiast z dacią duster jest trochę inaczej, bo ten model
z zamontowaną instalacją LPG jest oferowany ze specjalną
nazwą. Jeśli nawet zlecili to jakiemuś podwykonawcy, to
przy kupnie dacia firmuje całość. Wybiera się model z LPG
z katalogu. Ciekawe by było zasięgnąć opinii u kogoś, kto
kupił któryś z tych dwóch samochodów z LPG i już pojeździł
na gazie.

Jan

LPG

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona