LPG 5-ta generacja ?

Data: 2009-08-18 21:19:53
Autor: AA
LPG 5-ta generacja ?
Witam

Czy to prawda, ze instalacja LPG 5-tej generacji pozwala na natychmiastowe zasilanie gazem po uruchomieniu silnika, np. po nocy, (ogolnie zimnego) ? Wg gaziarzy ta generacja jest idealna zima, po miescie, na krotkie odcinki, gdy silnik i plyny nie zdaza sie zagrzac wlasciwie.

Jeszcze jedno mowili - ze w 5-tej generacji nie ma spadku mocy (chociaz w mojej II-giej gen dalo sie tak ustawic, zeby mocy bylo wiecej, oczywiscie gazu szlo wiecej)

Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ?

No i na koniec - do jakich silnikow 5-ta generacja jest JEDYNYM akceptowalnym rozwiazaniem ?

PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

AA

Data: 2009-08-18 22:08:14
Autor: scob
LPG 5-ta generacja ?

Użytkownik "AA" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:h6eusq$605$1inews.gazeta.pl...
[...]

bo to wtrysk PŁYNNEGO gazu - bez odparowywania.

Jeszcze jedno mowili - ze w 5-tej generacji nie ma spadku mocy (chociaz w mojej II-giej gen dalo sie tak ustawic, zeby mocy bylo wiecej, oczywiscie gazu szlo wiecej)

Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ?

bo tak :P
mądrzejsze - precyzyjniejsze wtryskiwacze - przynajmnej równie dobre jak seryjne benzynowe

No i na koniec - do jakich silnikow 5-ta generacja jest JEDYNYM akceptowalnym rozwiazaniem ?

do żadnych. Aczkolwiek komuś, kto POTRAFI instalować V gen. będzie łatwiej dostroić ją do Valvelift-ów i VVTI niż IV gen.

PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

i poniszczeniem zaworów i gładzi - jak ci kropelki nieodparowanego gazu z reduktora jebły w cylinder.

Data: 2009-08-18 21:19:06
Autor: Waldek Godel
LPG 5-ta generacja ?
Dnia Tue, 18 Aug 2009 22:08:14 +0200, scob napisał(a):

Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

rili? W jaki sposób dostarczy więcej powietrza?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-18 13:46:58
Autor: rzymo
LPG 5-ta generacja ?
On 18 Sie, 22:19, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

rili? W jaki sposób dostarczy więcej powietrza?

Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza, tylko je
chłodzi i myślę, że o to chodziło (rozprężający się gaz znacznie
zmniejszy swoją temperaturę - jeśli dobrze pamiętam szkolne nauki ;) ).

Data: 2009-08-18 23:00:29
Autor: Kuba \(aka cita\)
LPG 5-ta generacja ?
rzymo wydusił z siebie te słowy:

Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza, tylko je
chłodzi i myślę, że o to chodziło (rozprężający się gaz znacznie
zmniejszy swoją temperaturę - jeśli dobrze pamiętam szkolne nauki ;)
).

ale schłodzone powietrze ma większą gęstość, a więc podczas ogrzania w komorze będzie go ... wiecej .. niz by nie bylo schłodzone w dolocie.
Tak czy inaczej - będzie go więcej - no nie?

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-08-18 23:15:03
Autor: żółta pięta
LPG 5-ta generacja ?
Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza,

jesli gaz jest zimniejszy to jest go wiecej

Data: 2009-08-19 01:43:02
Autor: Adam Płaszczyca
LPG 5-ta generacja ?
Dnia Tue, 18 Aug 2009 21:19:06 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

rili? W jaki sposób dostarczy więcej powietrza?

Waldusiu, fizyka, na której spałeś. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-19 00:04:14
Autor: Rafal...
LPG 5-ta generacja ?
Użytkownik "scob" <scob123@321tlen.pl> napisał w wiadomości news:h6f2ds$gs5$1mx1.internetia.pl...

[...]

Uwielbiam te fobie gazofobów :P Powiedz mi jeszcze, że przy zimnym silniku benzyna się spala w całości i wcale nie spłukuje oleju ;-)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

Data: 2009-08-19 06:48:24
Autor: scob
LPG 5-ta generacja ?

Użytkownik "Rafal..." <rafal@in-addr.arpa> napisał w wiadomości news:h6f7aq$84j$1news.interia.pl...

Uwielbiam te fobie gazofobów :P
-- Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl
a kolega do mnie?
Obecny pojazd mam zaazowany :P

Data: 2009-08-19 14:54:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
LPG 5-ta generacja ?
scob pisze:
Obecny pojazd mam zaazowany :P

Zaazowany? A może zaazotowany? Albo zaAzorowany? Czy aby nie zagazowany? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-19 10:37:41
Autor: Pa_blo
LPG 5-ta generacja ?

[...]

5 generacja wtryskuje gaz w fazie cieklej prosto na zawor ssacy. Dla takiej instalacji nie ma roznicy czy silnik jest rozgrzany czy nie. Podstawowym problemem przypracy na zimnym silniku przy instalacjach 4 gen jest obliczenie dawki gazu. Sterownik ma problemy z obliczeniem prawidlowej dawki bo zimny gaz w fazie lotnej jest duzo gesciejszy. Bezwladnosc wtryskiwaczy gazowych, gorsza praca membrany w reduktorze a co za tym idzie duze skoki cisnienia na listwie tez powoduja anomalie.
W koncowym efekcie silnik nie pracuje jak trzeba i do tego moga rozjechac sie mapy wtryskow benzynowych oraz zapalic check.  Dla instalacji 5 gen temperatura silnika nie jest istotna i nie wplywa na zadne parametry. Czas wtrysku benzyny jest odpowiednio przemnozony na czas wtrysku gazu. Spadek mocy tez wystepuje, bo parametry zaplonu nie sa zoptymalizowane pod katem LPG, jednak bardzo prawdopodobne, ze te spadki sa rekompensowane przez historie z rozprezaniem gazu, schladzaniem mieszanki itp.

Czy instalki Vgen sa drogie... hmm wez pod uwage droga instalacje Prince IV gen a roznica robi sie niewielka.  Problem z tymi instalacjami to pompa gazu, potrafia padac od zanieczyszczonego gazu (pompa kosztuje 1200 zl), teraz pokazaly sie trwalsze zamienniki w cenie ok 900 zl.
W PL jest problem z dystrybutorem, dotychczasowy wycofal sie ze wzgledu na male zainteresowanie i teraz jest 2 gosci ktorzy sami importuja podzespoly z niemcowni.
Zeby pogrzebac w tej instalacji trzeba miec soft z kluczem sprzetowym i ich dedykowany sprzet... co tez nie jest najszczesliwszym posunieciem.

Teoretycznie nie ma silnikow ktore MUSZA miec instalke V gen, podstawowy sygnal potrzebny do pracy, to czas otwarcia wtryskiwacza benzynowego. Tej instalacji juz blizej do zasilania benzynowego niz dotychczasowych gazowych...

http://www.abart.com.pl/oferta.php?id=6&w=8

Picasso

Data: 2009-08-20 17:46:11
Autor: Tomasz Nowicki
LPG 5-ta generacja ?
Dodam jeszcze, że podstawowym problemem z V gen. jest konieczność
precyzyjnego nawiercania kolektora dolotowego - "z ręki" nie sposób uczynić
tego dobrze, trzeba mieć urządzenie i szablony - do każdego modelu silnika
osobny. Holenderski producent (jedyny oferujący wtrysk w fazie ciekłej -
OIMW) załatwia to tak, że wysyła na zamówienie już nawiercony kolektor, a
gaziarz zwraca mu zdjęty z auta. Ale dziwnym trafem nie chce wysyłać do
Polski, sami sobie odpowiedzcie, dlaczego :\

Problem dotyczący zacierających się pomp ma swoje źródło w zasyfieniu
naszego gazu, który de fecto jest ruskim lub ukraińskim porafinacyjnym
produktem odpadowym - w sowieckich technologiach nie traktowano go nigdy
jako produkt do sprzedaży, ale jako odpad, więc nikt się nie martwił jego
jakością. Nasi dostawcy niby stosują jakieś tam normy, ale o dupy kant to
potłuc - gaz jest byle jaki i co precyzyjniejsze instalacje go nie
tolerują. Dlatego np. znajomy Niemiec jeździ na identycznym prinsie jak
mój, identycznym samochodem i nie narzeka, a ja wożę instalację i już jej
nie używam, bo wolę płacić za benzynę i mieć spokój

T.

Data: 2009-08-19 22:53:37
Autor: DoQ
LPG 5-ta generacja ?
AA pisze:
[...]

Uczciwy gaziarz powie ci zebys odpuscil V gen., bo poki co pompy  ktore w nich wystepuja lubia sie sypac,a do tanich nie naleza.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-20 15:26:03
Autor: J.F.
LPG 5-ta generacja ?
[...]

Jakby potrafili dobrze ustawic 4 gen, to niekoniecznie, bo do startu na gazie wystarczy jakies -15 stopni.

Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ?

Dobra to droga :-)

No i na koniec - do jakich silnikow 5-ta generacja jest JEDYNYM akceptowalnym rozwiazaniem ?

Wyzylowane turbo ?

PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

A u mnie przetrzymal 8 zim ..

J.

Data: 2009-08-20 18:21:18
Autor: z
LPG 5-ta generacja ?
J.F. pisze:

PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

A u mnie przetrzymal 8 zim ..

Mój 5 zim przejeździł (50000km)

Jeśli chodzi tylko o reduktor to przeciez tylko 300 zł (w II generacji) a benzyna przecież droga.

Natomiast mam pytanie o sekwencję bo mój gazownik się upiera przy 30 stopniach i koniec

Data: 2009-08-21 19:56:21
Autor: Pa_blo
LPG 5-ta generacja ?

Użytkownik "z" <zch2872@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6jt6q$79n$1inews.gazeta.pl...

Natomiast mam pytanie o sekwencję bo mój gazownik się upiera przy 30 stopniach i koniec

Ja ustawiam nawet i 5 stopni (jesli instalacja pozwala) ale wez pod uwage, ze silnik ne bedzie pracowal poprawnie. A w przypadku np gwaltownego dodaniu gazu moze spasc cisnienie do takiego poziomu, ze instalacja przelaczy spowrotem na benzyne bo bedzie myslala, ze gaz sie konczy.

Picasso

Data: 2009-08-22 19:13:13
Autor: z
LPG 5-ta generacja ?
Pa_blo pisze:

[...]

Bez przesady. Rozumiem ze technologia wymaga. Czy 20 zamiast 30 stopni to taka tragedia ???

Data: 2009-08-23 13:31:25
Autor: Pa_blo
LPG 5-ta generacja ?

Użytkownik "z" <zch2872@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6p909$c0q$1inews.gazeta.pl...

Bez przesady. Rozumiem ze technologia wymaga. Czy 20 zamiast 30 stopni to taka tragedia ???

Raczej nie ma roznicy, instalator minimalizuje ryzyko Twojego powrotu na reklamacje...

Picasso

LPG 5-ta generacja ?