Data: 2009-08-18 21:19:53 | |
Autor: AA | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Witam
Czy to prawda, ze instalacja LPG 5-tej generacji pozwala na natychmiastowe zasilanie gazem po uruchomieniu silnika, np. po nocy, (ogolnie zimnego) ? Wg gaziarzy ta generacja jest idealna zima, po miescie, na krotkie odcinki, gdy silnik i plyny nie zdaza sie zagrzac wlasciwie. Jeszcze jedno mowili - ze w 5-tej generacji nie ma spadku mocy (chociaz w mojej II-giej gen dalo sie tak ustawic, zeby mocy bylo wiecej, oczywiscie gazu szlo wiecej) Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ? No i na koniec - do jakich silnikow 5-ta generacja jest JEDYNYM akceptowalnym rozwiazaniem ? PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm) AA |
|
Data: 2009-08-18 22:08:14 | |
Autor: scob | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Użytkownik "AA" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:h6eusq$605$1inews.gazeta.pl... Witam bo to wtrysk PŁYNNEGO gazu - bez odparowywania. Jeszcze jedno mowili - ze w 5-tej generacji nie ma spadku mocy (chociaz w mojej II-giej gen dalo sie tak ustawic, zeby mocy bylo wiecej, oczywiscie gazu szlo wiecej) Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ? bo tak :P mądrzejsze - precyzyjniejsze wtryskiwacze - przynajmnej równie dobre jak seryjne benzynowe
do żadnych. Aczkolwiek komuś, kto POTRAFI instalować V gen. będzie łatwiej dostroić ją do Valvelift-ów i VVTI niż IV gen. i poniszczeniem zaworów i gładzi - jak ci kropelki nieodparowanego gazu z reduktora jebły w cylinder. |
|
Data: 2009-08-18 21:19:06 | |
Autor: Waldek Godel | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Dnia Tue, 18 Aug 2009 22:08:14 +0200, scob napisał(a):
Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler rili? W jaki sposób dostarczy więcej powietrza? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-08-18 13:46:58 | |
Autor: rzymo | |
LPG 5-ta generacja ? | |
On 18 Sie, 22:19, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Tue, 18 Aug 2009 22:08:14 +0200, scob napisał(a): Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza, tylko je chłodzi i myślę, że o to chodziło (rozprężający się gaz znacznie zmniejszy swoją temperaturę - jeśli dobrze pamiętam szkolne nauki ;) ). |
|
Data: 2009-08-18 23:00:29 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
LPG 5-ta generacja ? | |
rzymo wydusił z siebie te słowy:
ale schłodzone powietrze ma większą gęstość, a więc podczas ogrzania w komorze będzie go ... wiecej .. niz by nie bylo schłodzone w dolocie. Tak czy inaczej - będzie go więcej - no nie? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-08-18 23:15:03 | |
Autor: żółta pięta | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza, jesli gaz jest zimniejszy to jest go wiecej |
|
Data: 2009-08-19 01:43:02 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Dnia Tue, 18 Aug 2009 21:19:06 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler Waldusiu, fizyka, na której spałeś. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-08-19 00:04:14 | |
Autor: Rafal... | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Użytkownik "scob" <scob123@321tlen.pl> napisał w wiadomości news:h6f2ds$gs5$1mx1.internetia.pl...
i poniszczeniem zaworów i gładzi - jak ci kropelki nieodparowanego gazu z reduktora jebły w cylinder. Uwielbiam te fobie gazofobów :P Powiedz mi jeszcze, że przy zimnym silniku benzyna się spala w całości i wcale nie spłukuje oleju ;-) -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl |
|
Data: 2009-08-19 06:48:24 | |
Autor: scob | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Użytkownik "Rafal..." <rafal@in-addr.arpa> napisał w wiadomości news:h6f7aq$84j$1news.interia.pl... Uwielbiam te fobie gazofobów :Pa kolega do mnie? Obecny pojazd mam zaazowany :P |
|
Data: 2009-08-19 14:54:11 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
LPG 5-ta generacja ? | |
scob pisze:
Obecny pojazd mam zaazowany :P Zaazowany? A może zaazotowany? Albo zaAzorowany? Czy aby nie zagazowany? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-08-19 10:37:41 | |
Autor: Pa_blo | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Użytkownik "AA" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:h6eusq$605$1inews.gazeta.pl... Witam 5 generacja wtryskuje gaz w fazie cieklej prosto na zawor ssacy. Dla takiej instalacji nie ma roznicy czy silnik jest rozgrzany czy nie. Podstawowym problemem przypracy na zimnym silniku przy instalacjach 4 gen jest obliczenie dawki gazu. Sterownik ma problemy z obliczeniem prawidlowej dawki bo zimny gaz w fazie lotnej jest duzo gesciejszy. Bezwladnosc wtryskiwaczy gazowych, gorsza praca membrany w reduktorze a co za tym idzie duze skoki cisnienia na listwie tez powoduja anomalie. W koncowym efekcie silnik nie pracuje jak trzeba i do tego moga rozjechac sie mapy wtryskow benzynowych oraz zapalic check. Dla instalacji 5 gen temperatura silnika nie jest istotna i nie wplywa na zadne parametry. Czas wtrysku benzyny jest odpowiednio przemnozony na czas wtrysku gazu. Spadek mocy tez wystepuje, bo parametry zaplonu nie sa zoptymalizowane pod katem LPG, jednak bardzo prawdopodobne, ze te spadki sa rekompensowane przez historie z rozprezaniem gazu, schladzaniem mieszanki itp. Czy instalki Vgen sa drogie... hmm wez pod uwage droga instalacje Prince IV gen a roznica robi sie niewielka. Problem z tymi instalacjami to pompa gazu, potrafia padac od zanieczyszczonego gazu (pompa kosztuje 1200 zl), teraz pokazaly sie trwalsze zamienniki w cenie ok 900 zl. W PL jest problem z dystrybutorem, dotychczasowy wycofal sie ze wzgledu na male zainteresowanie i teraz jest 2 gosci ktorzy sami importuja podzespoly z niemcowni. Zeby pogrzebac w tej instalacji trzeba miec soft z kluczem sprzetowym i ich dedykowany sprzet... co tez nie jest najszczesliwszym posunieciem. Teoretycznie nie ma silnikow ktore MUSZA miec instalke V gen, podstawowy sygnal potrzebny do pracy, to czas otwarcia wtryskiwacza benzynowego. Tej instalacji juz blizej do zasilania benzynowego niz dotychczasowych gazowych... http://www.abart.com.pl/oferta.php?id=6&w=8 Picasso |
|
Data: 2009-08-20 17:46:11 | |
Autor: Tomasz Nowicki | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Dodam jeszcze, że podstawowym problemem z V gen. jest konieczność
precyzyjnego nawiercania kolektora dolotowego - "z ręki" nie sposób uczynić tego dobrze, trzeba mieć urządzenie i szablony - do każdego modelu silnika osobny. Holenderski producent (jedyny oferujący wtrysk w fazie ciekłej - OIMW) załatwia to tak, że wysyła na zamówienie już nawiercony kolektor, a gaziarz zwraca mu zdjęty z auta. Ale dziwnym trafem nie chce wysyłać do Polski, sami sobie odpowiedzcie, dlaczego :\ Problem dotyczący zacierających się pomp ma swoje źródło w zasyfieniu naszego gazu, który de fecto jest ruskim lub ukraińskim porafinacyjnym produktem odpadowym - w sowieckich technologiach nie traktowano go nigdy jako produkt do sprzedaży, ale jako odpad, więc nikt się nie martwił jego jakością. Nasi dostawcy niby stosują jakieś tam normy, ale o dupy kant to potłuc - gaz jest byle jaki i co precyzyjniejsze instalacje go nie tolerują. Dlatego np. znajomy Niemiec jeździ na identycznym prinsie jak mój, identycznym samochodem i nie narzeka, a ja wożę instalację i już jej nie używam, bo wolę płacić za benzynę i mieć spokój T. |
|
Data: 2009-08-19 22:53:37 | |
Autor: DoQ | |
LPG 5-ta generacja ? | |
AA pisze:
Witam Uczciwy gaziarz powie ci zebys odpuscil V gen., bo poki co pompy ktore w nich wystepuja lubia sie sypac,a do tanich nie naleza. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-08-20 15:26:03 | |
Autor: J.F. | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Użytkownik "AA" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:h6eusq$605$1inews.gazeta.pl...
Czy to prawda, ze instalacja LPG 5-tej generacji pozwala na natychmiastowe zasilanie gazem po uruchomieniu silnika, np. po nocy, (ogolnie zimnego) ? Wg gaziarzy ta generacja jest idealna zima, po miescie, na krotkie odcinki, gdy silnik i plyny nie zdaza sie zagrzac wlasciwie. Jakby potrafili dobrze ustawic 4 gen, to niekoniecznie, bo do startu na gazie wystarczy jakies -15 stopni. Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ? Dobra to droga :-) No i na koniec - do jakich silnikow 5-ta generacja jest JEDYNYM akceptowalnym rozwiazaniem ? Wyzylowane turbo ? PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm) A u mnie przetrzymal 8 zim .. J. |
|
Data: 2009-08-20 18:21:18 | |
Autor: z | |
LPG 5-ta generacja ? | |
J.F. pisze:
Mój 5 zim przejeździł (50000km)PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm) Jeśli chodzi tylko o reduktor to przeciez tylko 300 zł (w II generacji) a benzyna przecież droga. Natomiast mam pytanie o sekwencję bo mój gazownik się upiera przy 30 stopniach i koniec z |
|
Data: 2009-08-21 19:56:21 | |
Autor: Pa_blo | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Użytkownik "z" <zch2872@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6jt6q$79n$1inews.gazeta.pl...
Ja ustawiam nawet i 5 stopni (jesli instalacja pozwala) ale wez pod uwage, ze silnik ne bedzie pracowal poprawnie. A w przypadku np gwaltownego dodaniu gazu moze spasc cisnienie do takiego poziomu, ze instalacja przelaczy spowrotem na benzyne bo bedzie myslala, ze gaz sie konczy. Picasso |
|
Data: 2009-08-22 19:13:13 | |
Autor: z | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Pa_blo pisze:
Ja ustawiam nawet i 5 stopni (jesli instalacja pozwala) ale wez pod uwage, ze silnik ne bedzie pracowal poprawnie. A w przypadku np gwaltownego dodaniu gazu moze spasc cisnienie do takiego poziomu, ze instalacja przelaczy spowrotem na benzyne bo bedzie myslala, ze gaz sie konczy. Bez przesady. Rozumiem ze technologia wymaga. Czy 20 zamiast 30 stopni to taka tragedia ??? z |
|
Data: 2009-08-23 13:31:25 | |
Autor: Pa_blo | |
LPG 5-ta generacja ? | |
Użytkownik "z" <zch2872@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6p909$c0q$1inews.gazeta.pl...
Raczej nie ma roznicy, instalator minimalizuje ryzyko Twojego powrotu na reklamacje... Picasso |
|