Data: 2009-08-18 14:38:58 | |
Autor: MZ | |
LPG II generacji. | |
marjan pisze:
Witam ;) > Czy orientuje się ktoś czy w takim zestawie hamowanie silnikiem coś daje? W sumie nie wyobrażam sobie obecnie jazdy bez hamowania silnikiem,Generalnie obie skrajności mogą być złe. Przy źle wyregulowanym gazie wciśnięcie sprzęgła przy wyższych obrotach może Ci powodować gaśnięcie silnika. Hamowanie silnikiem prawie do zera a następnie gwałtowne wciśnięcie gazu może spowodować kichnięcie (strzał). Dlatego obu sytuacji raczej unikaj czyli operuj gazem raczej delikatniej niż przy benzynie. Jeżdżąc na To, tak szczerze, PO CO Ci LPG?:) I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się Proces przełączania powinien być nieodczuwalny i w zasadzie chyba raczej błędem jest wymuszanie go "nożnie". Po prostu w pewnym momencie Ci się przełączy na gaz i tyle. Jeśli nie będziesz mocno cisnąć to nawet nie zauważysz, jak wbijesz pedał w podłogę to może lekko szarpnąć. Tak, powinieneś wiedzieć jak masz rozwiązane zabezpieczenie antywybuchowe. Bez tego możesz się przy którymś ruszaniu mocno zdziwić. Poza tym nie jeździć na głębokiej rezerwie paliwa (żeby nie zatrzeć pompy). Nie tankować też do pełna, raczej małymi porcjami żeby je jednak przepalać. Mniej więcej co 4 zbiorniki gazu przejeździć jeden zbiornik benzyny, coby auto nie zapomniało jak mu było na benzynie. Coś do czyszczenia wtrysków można lać dodatkowo co któreś takie tankowanie. Kontrolować stan oleju, zwłaszcza jeśli nie wiesz jak silnik zareagował na gaz. Wymieniać olej trochę wcześniej niż normalnie, bo paliwo gazowe go zakwasza. Nastaw się przy II generacji na zmniejszenie mocy auta na gazie. Pilnuj czy Ci wolne obroty nie wariują za bardzo, zwłaszcza po dłuższej jeździe na gazie. No i najważniejsze: regularnie kontrolować stan WN i świec, pilnować poziomu płynu chłodzącego (nagrzewa parownik) i nie stosować zerojedynkowej techniki jazdy (noga z gazu-gaz do dechy). -- MZ użytkownik okazjonalny żoninej AR 145 1.6 boxer z LPG |
|
Data: 2009-08-18 15:16:30 | |
Autor: marjan | |
LPG II generacji. | |
MZ pisze:
Jeżdżąc na Tak szczerze, to przeliczyłem sobie, że po roku mi się to zwróci, a może nawet i szybciej, bo w najbliższym czasie zapowiada mi się trochę więcej jeżdżenia. Ja wiem, że dla kogoś kto ma spalanie w granicach 12-15 litrów dziwnym może być montowanie instalacji do takiego małego pierdzidełka palącego piątaka na setke, ale co tu dużo mówić - ja to student jestem, każdy grosz się liczy :) Autem bardzo lubię jeździć, mając instalację LPG mogę jeździć więcej :) I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się No proces ten faktycznie jest prawie nieodczuwalny, dziś przełączył mi się na drugim biegu gdy rozpędzałem auto pod górkę, usłyszałem tylko cyknięcie, na moment auto delikatnie osłabło, i tyle. Nie przeszkadza mi to, zastanawiałem się tylko czy to jest szkodliwe jakoś dla silnika. Tak, powinieneś wiedzieć jak masz rozwiązane zabezpieczenie Tzn? Możesz coś więcej o tym napisać? Poza tym nie jeździć na głębokiej rezerwie paliwa (żeby nie zatrzeć Wielkie dzięki za te rady, Dobry Człowieku ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana |
|
Data: 2009-08-18 17:33:37 | |
Autor: MZ | |
LPG II generacji. | |
marjan pisze:
Tak, powinieneś wiedzieć jak masz rozwiązane zabezpieczenie http://www.motolpg.za.pl/pytanial_lpg.htm#215 Tu masz dobre FAQ odnośnie LPG. Powinieneś znaleźć odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. -- MZ |
|
Data: 2009-08-18 19:14:31 | |
Autor: marjan | |
LPG II generacji. | |
MZ pisze:
Dzięki. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana |
|
Data: 2009-08-18 20:34:41 | |
Autor: z | |
LPG II generacji. | |
MZ pisze:
I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się Jak miałem II generację to przełączał się zawsze gdy spadały obroty silnika. I to jest bardzo dobre rozwiązanie. Teraz przy sekwencji przełącza mi się kiedy mu pasuje :-( zazwyczaj jak powinienem ruszyć na pierwszym skrzyżowaniu i często wtedy mam lekkie ale jednak szarpnięcie powodujące niepewne zachowanie się samochodu. z |
|
Data: 2009-08-18 20:57:18 | |
Autor: nom | |
LPG II generacji. | |
Użytkownik "z" <zch2872@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6es8q$nbn$1inews.gazeta.pl... MZ pisze: Nie wiem jak w IV generacji, ale w II generacji mam takie coś jak emulator wtryskiwaczy (z emulatorem to ma niewiele wspólnego, ale nazwa ładna, chodzi o układ odłączający wtryskiwacze, w szereg z wtryskiwaczem wstawia oporniki) i tam mogę ustawić tzw. czas nakładki, czyli czas pomiedzy załączeniem gazu a odłączeniem wtrysków. Ustawienie tego czasu na 2-3 sekundy powoduje, że silnik pracuje jednocześnie na benzynie i gazie minimalizując szarpnięcia. :-) |
|