LPG II generacji.

Data: 2009-08-18 05:57:15
Autor: kaszpir
LPG II generacji.
Jest to instalacja II generacji, butla we wnęce na koło zapasowe, 34l,
kosztowało mnie to wszystko 1700 zł w tym do połowy zatankowana butla, i
pierwsza regulacja po 1000 km.

Szczerze mówiąc drogo. Ja z 2-3 lata temu płaciłem za instalkę II-
generacji w swoim SC 1.1 chyba 1200-1300zł a wątpie że ceny do góry
poszły ;)
W niektórych miastach montują już sekwencje od 1800zł ...

Czy orientuje się ktoś czy w takim zestawie hamowanie silnikiem coś
daje? W sumie nie wyobrażam sobie obecnie jazdy bez hamowania silnikiem,
mam nadzieję że praca na gazie nic w tej kwestii nie zmienia. Jeżdżąc na

Nic nie daje.
Można aktywować cut-offa ale to tylko zuboży lekko dawkę LPG.

benzynie byłem w stanie uzyskać spalanie tego 1.1 SPI na poziomie ok 5
litrów.

Dolicz 20-25% i wyjdzie Ci ile będzie palił LPG ...

I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się
załączać jak silnik będzie miał min. 20 stopni, a obroty przekroczą
2200rpm) i normalnie ruszam, a gaz załączy się w trakcie jazdy (na
obciążonym silniku) to jest to w jakiś sposób niezdrowie dla silnika?
Nie bardzo mi się podoba depnięcie w pedał gazu przed każdym ruszeniem ;)

Mi się gazownik zapytał czy ustawić przełączanie na temperaturę czy na
obroty.
Kazałem na obroty bo wtedy ja decyduje o momencie przełączenia , a w
II-generacji same przełączenie nie jest zbyt przyjemne ...
A nie ma nic gorszego jak szarpnięcie samochodem w najmniej
oczekiwanym momencie...

Według mnie najlepszy sposób to przełączanie po osiągnięciu zadanych
obrotów.

Jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć w sprawie gazu? Przyznam, że
jestem w tym całkowicie zielony, a w warsztacie gdzie mi to montowali po
prostu pokazali gdzie mam bezpieczniki i jak się przełącza między gazem
a benzyną.

Przy dobrze ustawionej instalce powinieś mieć spalanie około 20-25%
wyższe niż w przypadku benzyny. Nie powinno być żadnego falowania
obrotów , gaśnięcia , strzałów i itd ...

Data: 2009-08-18 15:28:06
Autor: marjan
LPG II generacji.
kaszpir pisze:
[...]

Montowałem w Przemyślu. Zaproponowali mi dwa rodzaje instalacji: jedna za 1400 zł, druga (ponoć lepsza) za 1700. Wybrałem tą droższą w myśl zasady że lepiej kupić lepsze i później mieć święty spokój. Nawet jeśli mnie zrobili w wała, to pod warunkiem że auto będzie mi na tym dobrze jeździło - będę zadowolony :)

[...]

Szkoda. Już się nawet zaczynałem uczyć wyrównywania obrotów pedałem gazu podczas hamowania silnikiem i biegami (zrzucając po kolei w dół) żeby oszczędzać sprzęgło.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-08-18 15:30:15
Autor: Bartek
LPG II generacji.
Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomości news:1dc4fd39-88c8-4ea0-b6ad-4a627fed3e02v20g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

ba, nawet pewnie dalo by sie za 1500 zl IV gen zalozyc. ale to nie oto chodzi....

chociaż cenai tak nieco za wysoka, ale tylko nieco;)

> [...]

Mi się gazownik zapytał czy ustawić przełączanie na temperaturę czy na

a są instalki ktore przelaczaja prz odpowiednich obu parametrach.

Kazałem na obroty bo wtedy ja decyduje o momencie przełączenia , a w
II-generacji same przełączenie nie jest zbyt przyjemne ...

to ty masz jakąś ddziwną tą II gen. bo w moim aucie jest bardzo prosta BRC BLITZ, i przełączenia nie czujesz. - ustawione przy zmniejszaniu obrotów.

teraz wiesz czemu kolega więcej zapłacił;)

BTW: bardzo łatwo można sobie obliczyć koszt instalacji - złożyć sobie komponenty, i ew. potem kombinować ile kto wezmie za robote.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-08-18 19:08:59
Autor: nom
LPG II generacji.

Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h6dvlc$30o$1node1.news.atman.pl...

to ty masz jakąś ddziwną tą II gen. bo w moim aucie jest bardzo prosta BRC BLITZ, i przełączenia nie czujesz. - ustawione przy zmniejszaniu obrotów.

Też mam Blitza, tyle że w 2004 roku dałem za nią 2100zł. :-)

Przejechałem na niej 93 tyś. km  bez problemów, reduktor oryginalny, filtr gazu wymieniany tylko przy 20 tyś. km. Przełączanie przy opadających obrotach ( u mnie ok. 2400). Prymitywna, ale bezawaryjna. :-)

Data: 2009-08-19 10:49:07
Autor: Bartek
LPG II generacji.
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6en71$l3j$1pippin.nask.net.pl...

[...]

prawda.
na mojej też jest wystukane już z 60000....
:)

mysle nad zmiana na bingo tym bardziej że mam to "po kosztach ", ze wzgledu na pewna rekompensate,
zobaczymy;)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-08-22 23:08:46
Autor: nom
LPG II generacji.

Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h6gdvd$cki$1node2.news.atman.pl...
mysle nad zmiana na bingo tym bardziej że mam to "po kosztach ",

a to nie ma co się zastanawiać, tylko było kilka odmian Bingo, nie bierz tej najbardziej prymitywnej. :-)

Data: 2009-08-18 16:05:05
Autor: tumek-srumek
LPG II generacji.

[...]

dwa tygodnie temu BRC , butla stako w kole II gen 1600zl -Trojmiasto. co to
za instalka za 1200zl? uzywka czy jak ?

--
pozdro
tumek

Data: 2009-08-18 23:21:53
Autor: kaszpir
LPG II generacji.
dwa tygodnie temu BRC , butla stako w kole II gen 1600zl -Trojmiasto. co to
za instalka za 1200zl? uzywka czy jak ?

Instalkę montowałem kilka lat temu.

Oczywiście nówka , butla w koło i itd ...

Po prostu ceny są różne.

Komputer jeśli pamiętam był KME , butla w koło Stako i itd ...

Do tego instalacje dla silnika SPI są tańsze niż do MPI ...

Data: 2009-08-18 23:26:40
Autor: kaszpir
LPG II generacji.
Komputer jeśli pamiętam był KME , butla w koło Stako i itd ...

Do tego instalacje dla silnika SPI są tańsze niż do MPI ...

Jeśli dobrze pamiętam to komputer nazywał się Bingo :)

LPG II generacji.