Data: 2009-08-18 05:57:15 | |
Autor: kaszpir | |
LPG II generacji. | |
Jest to instalacja II generacji, butla we wnęce na koło zapasowe, 34l, Szczerze mówiąc drogo. Ja z 2-3 lata temu płaciłem za instalkę II- generacji w swoim SC 1.1 chyba 1200-1300zł a wątpie że ceny do góry poszły ;) W niektórych miastach montują już sekwencje od 1800zł ... Czy orientuje się ktoś czy w takim zestawie hamowanie silnikiem coś Nic nie daje. Można aktywować cut-offa ale to tylko zuboży lekko dawkę LPG. benzynie byłem w stanie uzyskać spalanie tego 1.1 SPI na poziomie ok 5 Dolicz 20-25% i wyjdzie Ci ile będzie palił LPG ... I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się Mi się gazownik zapytał czy ustawić przełączanie na temperaturę czy na obroty. Kazałem na obroty bo wtedy ja decyduje o momencie przełączenia , a w II-generacji same przełączenie nie jest zbyt przyjemne ... A nie ma nic gorszego jak szarpnięcie samochodem w najmniej oczekiwanym momencie... Według mnie najlepszy sposób to przełączanie po osiągnięciu zadanych obrotów. Jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć w sprawie gazu? Przyznam, że Przy dobrze ustawionej instalce powinieś mieć spalanie około 20-25% wyższe niż w przypadku benzyny. Nie powinno być żadnego falowania obrotów , gaśnięcia , strzałów i itd ... |
|
Data: 2009-08-18 15:28:06 | |
Autor: marjan | |
LPG II generacji. | |
kaszpir pisze:
Jest to instalacja II generacji, butla we wnęce na koło zapasowe, 34l, Montowałem w Przemyślu. Zaproponowali mi dwa rodzaje instalacji: jedna za 1400 zł, druga (ponoć lepsza) za 1700. Wybrałem tą droższą w myśl zasady że lepiej kupić lepsze i później mieć święty spokój. Nawet jeśli mnie zrobili w wała, to pod warunkiem że auto będzie mi na tym dobrze jeździło - będę zadowolony :) Czy orientuje się ktoś czy w takim zestawie hamowanie silnikiem coś Szkoda. Już się nawet zaczynałem uczyć wyrównywania obrotów pedałem gazu podczas hamowania silnikiem i biegami (zrzucając po kolei w dół) żeby oszczędzać sprzęgło. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana |
|
Data: 2009-08-18 15:30:15 | |
Autor: Bartek | |
LPG II generacji. | |
Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomości news:1dc4fd39-88c8-4ea0-b6ad-4a627fed3e02v20g2000yqm.googlegroups.com...
Jest to instalacja II generacji, butla we wnęce na koło zapasowe, 34l, Szczerze mówiąc drogo. Ja z 2-3 lata temu płaciłem za instalkę II- ba, nawet pewnie dalo by sie za 1500 zl IV gen zalozyc. ale to nie oto chodzi.... chociaż cenai tak nieco za wysoka, ale tylko nieco;) > I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się Mi się gazownik zapytał czy ustawić przełączanie na temperaturę czy na a są instalki ktore przelaczaja prz odpowiednich obu parametrach. Kazałem na obroty bo wtedy ja decyduje o momencie przełączenia , a w to ty masz jakąś ddziwną tą II gen. bo w moim aucie jest bardzo prosta BRC BLITZ, i przełączenia nie czujesz. - ustawione przy zmniejszaniu obrotów. teraz wiesz czemu kolega więcej zapłacił;) BTW: bardzo łatwo można sobie obliczyć koszt instalacji - złożyć sobie komponenty, i ew. potem kombinować ile kto wezmie za robote. -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2009-08-18 19:08:59 | |
Autor: nom | |
LPG II generacji. | |
Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h6dvlc$30o$1node1.news.atman.pl... to ty masz jakąś ddziwną tą II gen. bo w moim aucie jest bardzo prosta BRC BLITZ, i przełączenia nie czujesz. - ustawione przy zmniejszaniu obrotów. Też mam Blitza, tyle że w 2004 roku dałem za nią 2100zł. :-) Przejechałem na niej 93 tyś. km bez problemów, reduktor oryginalny, filtr gazu wymieniany tylko przy 20 tyś. km. Przełączanie przy opadających obrotach ( u mnie ok. 2400). Prymitywna, ale bezawaryjna. :-) |
|
Data: 2009-08-19 10:49:07 | |
Autor: Bartek | |
LPG II generacji. | |
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6en71$l3j$1pippin.nask.net.pl...
prawda. na mojej też jest wystukane już z 60000.... :) mysle nad zmiana na bingo tym bardziej że mam to "po kosztach ", ze wzgledu na pewna rekompensate, zobaczymy;) -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2009-08-22 23:08:46 | |
Autor: nom | |
LPG II generacji. | |
Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h6gdvd$cki$1node2.news.atman.pl... mysle nad zmiana na bingo tym bardziej że mam to "po kosztach ", a to nie ma co się zastanawiać, tylko było kilka odmian Bingo, nie bierz tej najbardziej prymitywnej. :-) |
|
Data: 2009-08-18 16:05:05 | |
Autor: tumek-srumek | |
LPG II generacji. | |
Szczerze mówiąc drogo. Ja z 2-3 lata temu płaciłem za instalkę II- dwa tygodnie temu BRC , butla stako w kole II gen 1600zl -Trojmiasto. co to za instalka za 1200zl? uzywka czy jak ? -- pozdro tumek |
|
Data: 2009-08-18 23:21:53 | |
Autor: kaszpir | |
LPG II generacji. | |
dwa tygodnie temu BRC , butla stako w kole II gen 1600zl -Trojmiasto. co to Instalkę montowałem kilka lat temu. Oczywiście nówka , butla w koło i itd ... Po prostu ceny są różne. Komputer jeśli pamiętam był KME , butla w koło Stako i itd ... Do tego instalacje dla silnika SPI są tańsze niż do MPI ... |
|
Data: 2009-08-18 23:26:40 | |
Autor: kaszpir | |
LPG II generacji. | |
Komputer jeśli pamiętam był KME , butla w koło Stako i itd ... Jeśli dobrze pamiętam to komputer nazywał się Bingo :) |
|