Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   LPG II generacji.

LPG II generacji.

Data: 2009-08-18 19:17:28
Autor: nom
LPG II generacji.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h6e4r1$l2r$1inews.gazeta.pl...


Czy orientuje się ktoś czy w takim zestawie hamowanie silnikiem coś daje? W sumie nie wyobrażam sobie obecnie jazdy bez hamowania silnikiem, mam nadzieję że praca na gazie nic w tej kwestii nie zmienia.

Przy dobrej regulacji jeździsz dokładnie tak samo jak na benzynie. Hamując silnikiem zamykasz przepustnicę i nawet jak nie masz cut off (odcięcie gazu) to i tak gaz nie popłynie (albo bardzo mało), bo nie ma podciśnienia przed mikserem. Sprawdzałem u siebie testerem sondy lambda i przy hamowaniu mieszanka jest uboga.

A jak sprawa wygląda w przypadku odcięcia? Znajomy mi powiedział, że na gazie nie ma czegoś takiego jak odcięcie. Co prawda nie mam zwyczaju kręcić silnika do odcięcia, ale wolę wiedzieć czy mam to naturalne zabezpieczenie przed przekręceniem :)

To zależy, u mnie w Fabii 1.4MPI odcina przy 6200obr/min, dokładnie tak samo jak na benzynie, bo odcięcie zrealizowane jest chyba w układzie zapłonowym, a nie na wtryskiwaczach. :-)


I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się załączać jak silnik będzie miał min. 20 stopni, a obroty przekroczą 2200rpm) i normalnie ruszam, a gaz załączy się w trakcie jazdy (na obciążonym silniku) to jest to w jakiś sposób niezdrowie dla silnika?

Niech Ci gazownik zrobi przełączanie na opadających obrotach, wtedy przełączy się przy zmianie biegu (samochód na luzie, nie będzie szarpać).

Nie bardzo mi się podoba depnięcie w pedał gazu przed każdym ruszeniem ;)

Ja  nie deptam, na I biegu do 2500obr/min, wciskam sprzęgło, obroty spadają, przełącza się na gaz i II bieg. :-)


Jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć w sprawie gazu? Przyznam, że jestem w tym całkowicie zielony, a w warsztacie gdzie mi to montowali po prostu pokazali gdzie mam bezpieczniki i jak się przełącza między gazem a benzyną.

Zapytaj się, czy zrobili Ci odłączenie pompy paliwa przy pracy na gazie.

Data: 2009-08-18 19:31:20
Autor: żółta pięta
LPG II generacji.
 nawet jak nie masz cut off (odcięcie gazu) to i tak gaz nie popłynie (albo bardzo mało), bo nie ma podciśnienia przed mikserem.

bzdura. podcisnienie jest wieksze jak na wolnych obrotach. wiec i gaz leci.

Data: 2009-08-18 19:42:20
Autor: news-gazeta
LPG II generacji.
żółta pięta pisze:
 nawet jak nie masz cut off (odcięcie gazu) to i tak gaz nie popłynie (albo bardzo mało), bo nie ma podciśnienia przed mikserem.

bzdura. podcisnienie jest wieksze jak na wolnych obrotach. wiec i gaz leci.

Tylko ze przepustnica zamknieta....

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-08-18 20:24:44
Autor: nom
LPG II generacji.

Użytkownik "news-gazeta" <niusy@op.pl> napisał w wiadomości news:h6ep8c$9uh$1inews.gazeta.pl...
Tylko ze przepustnica zamknieta....

Faktem jest, że niektóre (a może i większość rduktorów) ma taką śrubkę (zwaną od wzbogacenia minimum, albo od wolnych obrotów), która możemy puścić gaz poza membranami i wtedy mimo, że nie ma podciśnienia przed reduktorem to gaz płynie. U mnie ta śrubka akurat jest zakręcona, regulacji dokonuje jedynie śrubką od czułości. :-)

Data: 2009-08-18 20:59:32
Autor: MZ
LPG II generacji.
nom pisze:
...
Faktem jest, że niektóre (a może i większość rduktorów) ma taką śrubkę
(zwaną od wzbogacenia minimum, albo od wolnych obrotów), która możemy
puścić gaz poza membranami i wtedy mimo, że nie ma podciśnienia przed
reduktorem to gaz płynie. U mnie ta śrubka akurat jest zakręcona,
regulacji dokonuje jedynie śrubką od czułości. :-)

U mnie w II generacji Lovato taka śrubka jest i okazała się bardzo
przydatna. "Miszcz" gazowania nie potrafił ustawić poprawnie instalacji
(jak było dobrze na wysokich to na niskich po dłuższej chwili zaczynał
falować +-500 obrotów i gasł). Zainteresowałem się tą śrubką, skręciłem
lekko czułość i odkręciłem o pół obrotu ten "bypass" i ...jak ręką
odjął. Teraz komputerek miga sobie ładnie zarówno na niskich jak i przy
przegazowaniu, ale obroty nie falują (stuk puk odpukać). Paradoksalnie
zaczął palić o litr gazu mniej.

--
MZ

Data: 2009-08-18 22:32:32
Autor: żółta pięta
LPG II generacji.
Tylko ze przepustnica zamknieta....

na wolnych obrotach tez zamknieta.
poza tym nie jest szczelna i zawsze jakies ssanie jest. i podcisnienie. hamulec ma wspomaganie wiec podcisnienie jest.

Data: 2009-08-18 21:38:20
Autor: Blyskacz
LPG II generacji.
nom wrote:

To zależy, u mnie w Fabii 1.4MPI odcina przy 6200obr/min, dokładnie tak samo jak na benzynie, bo odcięcie zrealizowane jest chyba w układzie zapłonowym, a nie na wtryskiwaczach. :-)

W pojazdach z katalizatorem  ograniczenie obrotow realizowane jest odcieciem doplywu paliwa, a nie wylaczeniem zaplonu. Fabia nie jest tu wyjatkiem.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

LPG II generacji.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona