Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   LPG II generacji.

LPG II generacji.

Data: 2009-08-19 15:47:38
Autor: J.F.
LPG II generacji.
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h6e4r1$l2r$1inews.gazeta.pl...
Czy orientuje się ktoś czy w takim zestawie hamowanie silnikiem coś daje?

Niektore sterowniki potrafia przykrecic srube ... ale najpierw popatrz czy w ogole ci sie podpieli kablami pod TPS
[czujnik-potencjometr polozenia przepustnicy].
W ogolnosci - nawet jak dziala to znacznie slabiej.

W sumie nie wyobrażam sobie obecnie jazdy bez hamowania silnikiem, mam nadzieję że praca na gazie nic w tej kwestii nie zmienia.

W kwestii jazdy nic, w kwestii placenia troche :-)
No chyba ze sie przyzwyczaisz do innego stylu jazdy :-)

I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się załączać jak silnik będzie miał min. 20 stopni, a obroty przekroczą 2200rpm) i normalnie ruszam, a gaz załączy się w trakcie jazdy (na obciążonym silniku) to jest to w jakiś sposób niezdrowie dla silnika?
Nie bardzo mi się podoba depnięcie w pedał gazu przed każdym ruszeniem ;)

Przed ci nic nie da, chyba ze upalnym latem. O ile mozliwe to przestaw sobie z +20 na -10.

Niezdrowe to bedzie jesli w czasie przyspieszania silnik sie na moment zadlawi ..

J.

Data: 2009-08-19 23:11:29
Autor: Bartek
LPG II generacji.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6gvpg$cad$1news.onet.pl...

I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się załączać jak silnik będzie miał min. 20 stopni, a obroty przekroczą 2200rpm) i normalnie ruszam, a gaz załączy się w trakcie jazdy (na obciążonym silniku) to jest to w jakiś sposób niezdrowie dla silnika?
Nie bardzo mi się podoba depnięcie w pedał gazu przed każdym ruszeniem ;)

Przed ci nic nie da, chyba ze upalnym latem. O ile mozliwe to przestaw sobie z +20 na -10.

raczej takiego zakresu do sterownikow nie daja... chociaz moze sie myle. w bingo z tego co widze da sie bez problemowo deaktywowac czujnik temp, i uzaleznic przelaczenie tylko od obrotow.
akurat mam mozliwosc przejscia na bingo i trzeba bedzie ew. po testowac jak to sie zima bedzie zachowywac, zeby mi przez 10 km na benzynie bez potrzeby nie jezdzil :)
Niezdrowe to bedzie jesli w czasie przyspieszania silnik sie na moment zadlawi ..

to niech ustawi przelaczenie przy spadajacych obrotach....

--
Pozdrawiam, Barteks

Data: 2009-08-20 07:33:26
Autor: marjan
LPG II generacji.
Bartek pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6gvpg$cad$1news.onet.pl...
I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się załączać jak silnik będzie miał min. 20 stopni, a obroty przekroczą 2200rpm) i normalnie ruszam, a gaz załączy się w trakcie jazdy (na obciążonym silniku) to jest to w jakiś sposób niezdrowie dla silnika?
Nie bardzo mi się podoba depnięcie w pedał gazu przed każdym ruszeniem ;)
Przed ci nic nie da, chyba ze upalnym latem. O ile mozliwe to przestaw sobie z +20 na -10.

raczej takiego zakresu do sterownikow nie daja... chociaz moze sie myle. w bingo z tego co widze da sie bez problemowo deaktywowac czujnik temp, i uzaleznic przelaczenie tylko od obrotow.

Montując to powiedzieli mi, że jeśli 20 stopni to będzie dla mnie za dużo to obniżą.

akurat mam mozliwosc przejscia na bingo i trzeba bedzie ew. po testowac jak to sie zima bedzie zachowywac, zeby mi przez 10 km na benzynie bez potrzeby nie jezdzil :)
Niezdrowe to bedzie jesli w czasie przyspieszania silnik sie na moment zadlawi ..

to niech ustawi przelaczenie przy spadajacych obrotach....

No to jak po 1000km przyjadę na regulację to poproszę o taką zmianę. Do tego będę chciał wymusić na nich żeby mi wmontowali ten cały emulator na wtryskiwacz (?) czy coś takiego, bo gdy jadę na gazie często pali mi się kontrolna wtryskiwacza właśnie. Zapala się gdy go przełączam na gaz i gdy przyspieszam, ale gdy pracuje spokojnie lub na biegu jałowym to gaśnie. Na benzynie wszystko dobrze, w ogóle się nie zapala.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-08-19 23:30:40
Autor: kaszpir
LPG II generacji.
No to jak po 1000km przyjad na regulacj to poprosz o tak zmian . Do
tego b d chcia wymusi na nich eby mi wmontowali ten ca y emulator na
wtryskiwacz (?) czy co takiego, bo gdy jad na gazie cz sto pali mi si
kontrolna wtryskiwacza w a nie. Zapala si gdy go prze czam na gaz i
gdy przyspieszam, ale gdy pracuje spokojnie lub na biegu ja owym to
ga nie. Na benzynie wszystko dobrze, w og le si nie zapala.

Wyłącz PL litery albo zmie kodowanie bo nie daje się tego czytać ....

Przy poprawnie zamontowanej instalacji LPG nie ma prawa podczas jazdy
świecić Ci się "marchewa" ;) czyli kontrolka silnika.
Musi się tak samo zachowywać jak przy jeździe na benzynie ...

Jedź do gazownika by naprawili Ci emulację ...

Co do przełączanie to uważam że w przypadku I i II-generacji
przełączanie na temperaturę jest bez sensu. To nie sekwencja i nie ma
potrzeby "oszczędzania" wtrysków.
Fakt przy odpalaniu na zimnym silniku (w zimie ...) reduktor dostaje
mocno w kość , ale nawet takie traktowanie reduktora pozwoli na
przejechanie przynajmniej kilkudziesięciu tys km ...
A przy cenie benzyny która pójdzie na bezsensowe "rozgrzewanie"
reduktora to taki reduktor "zwróci" się po pół roku ;)

Osobiście uważam że najlepiej ustawić na obroty. Przy temperaturze
dodatniej po odpalaniu od razu przygazowujesz i jedziesz , a zimę
wolno się toczysz z kilkaset metrów , wciskasz pedał gazu i jedziesz
na LPG ...

LPG montujemy aby nie zużywać albo zużywać jak najmniej benzyny .
Montuje się po to aby zaoszczedzić ;)

PS. Gazik miałem w SC , miałem w Nubirze.
W Nubirze 2.0 miałem później BLOSa i nie było problemu z odpalaniem i
jazdą od razu na LPG nawet przy -25 stopniach...

Data: 2009-08-20 19:53:08
Autor: marjan
LPG II generacji.
kaszpir pisze:
Wyłącz PL litery albo zmie kodowanie bo nie daje się tego czytać ...

Hmm.. Zawsze koduję w ISO 8895-2, inni też widzą krzaczki w moich wiadomościach?

Co do przełączanie to uważam że w przypadku I i II-generacji
przełączanie na temperaturę jest bez sensu. To nie sekwencja i nie ma
potrzeby "oszczędzania" wtrysków.
Fakt przy odpalaniu na zimnym silniku (w zimie ...) reduktor dostaje
mocno w kość , ale nawet takie traktowanie reduktora pozwoli na
przejechanie przynajmniej kilkudziesięciu tys km ...
A przy cenie benzyny która pójdzie na bezsensowe "rozgrzewanie"
reduktora to taki reduktor "zwróci" się po pół roku ;)

No to pewnie zażyczę sobie obniżenie tej temperatury.

Osobiście uważam że najlepiej ustawić na obroty. Przy temperaturze
dodatniej po odpalaniu od razu przygazowujesz i jedziesz , a zimę
wolno się toczysz z kilkaset metrów , wciskasz pedał gazu i jedziesz
na LPG ...

LPG montujemy aby nie zużywać albo zużywać jak najmniej benzyny .
Montuje się po to aby zaoszczedzić ;)

Wcześniej dostałem radę, że i tak czasem na benzynie trzeba przejechać żeby auto o tym nie "zapomniało". Mówione nawet było o proporcji 1:4 (benzyna:gaz).


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-08-21 21:16:08
Autor: Adam Płaszczyca
LPG II generacji.
Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:11:29 +0200, Bartek napisał(a):

raczej takiego zakresu do sterownikow nie daja... chociaz moze sie myle. w bingo z tego co widze da sie bez problemowo deaktywowac czujnik temp, i uzaleznic przelaczenie tylko od obrotow.

Potwierdzam, ma.
akurat mam mozliwosc przejscia na bingo i trzeba bedzie ew. po testowac jak to sie zima bedzie zachowywac, zeby mi przez 10 km na benzynie bez potrzeby nie jezdzil :)

Bardzo dobrze się zachowuje, przynajmniej w mojej ścierce :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

LPG II generacji.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona