Data: 2009-08-19 15:47:38 | |
Autor: J.F. | |
LPG II generacji. | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h6e4r1$l2r$1inews.gazeta.pl...
Czy orientuje się ktoś czy w takim zestawie hamowanie silnikiem coś daje? Niektore sterowniki potrafia przykrecic srube ... ale najpierw popatrz czy w ogole ci sie podpieli kablami pod TPS [czujnik-potencjometr polozenia przepustnicy]. W ogolnosci - nawet jak dziala to znacznie slabiej. W sumie nie wyobrażam sobie obecnie jazdy bez hamowania silnikiem, mam nadzieję że praca na gazie nic w tej kwestii nie zmienia. W kwestii jazdy nic, w kwestii placenia troche :-) No chyba ze sie przyzwyczaisz do innego stylu jazdy :-) I pytanie trzecie: czy jeśli zapalam auto na benzynie (gaz ma mi się załączać jak silnik będzie miał min. 20 stopni, a obroty przekroczą 2200rpm) i normalnie ruszam, a gaz załączy się w trakcie jazdy (na obciążonym silniku) to jest to w jakiś sposób niezdrowie dla silnika? Przed ci nic nie da, chyba ze upalnym latem. O ile mozliwe to przestaw sobie z +20 na -10. Niezdrowe to bedzie jesli w czasie przyspieszania silnik sie na moment zadlawi .. J. |
|
Data: 2009-08-19 23:11:29 | |
Autor: Bartek | |
LPG II generacji. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6gvpg$cad$1news.onet.pl...
raczej takiego zakresu do sterownikow nie daja... chociaz moze sie myle. w bingo z tego co widze da sie bez problemowo deaktywowac czujnik temp, i uzaleznic przelaczenie tylko od obrotow. akurat mam mozliwosc przejscia na bingo i trzeba bedzie ew. po testowac jak to sie zima bedzie zachowywac, zeby mi przez 10 km na benzynie bez potrzeby nie jezdzil :) Niezdrowe to bedzie jesli w czasie przyspieszania silnik sie na moment zadlawi .. to niech ustawi przelaczenie przy spadajacych obrotach.... -- Pozdrawiam, Barteks |
|
Data: 2009-08-20 07:33:26 | |
Autor: marjan | |
LPG II generacji. | |
Bartek pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6gvpg$cad$1news.onet.pl... Montując to powiedzieli mi, że jeśli 20 stopni to będzie dla mnie za dużo to obniżą. akurat mam mozliwosc przejscia na bingo i trzeba bedzie ew. po testowac jak to sie zima bedzie zachowywac, zeby mi przez 10 km na benzynie bez potrzeby nie jezdzil :) No to jak po 1000km przyjadę na regulację to poproszę o taką zmianę. Do tego będę chciał wymusić na nich żeby mi wmontowali ten cały emulator na wtryskiwacz (?) czy coś takiego, bo gdy jadę na gazie często pali mi się kontrolna wtryskiwacza właśnie. Zapala się gdy go przełączam na gaz i gdy przyspieszam, ale gdy pracuje spokojnie lub na biegu jałowym to gaśnie. Na benzynie wszystko dobrze, w ogóle się nie zapala. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2009-08-19 23:30:40 | |
Autor: kaszpir | |
LPG II generacji. | |
No to jak po 1000km przyjad na regulacj to poprosz o tak zmian . Do Wyłącz PL litery albo zmie kodowanie bo nie daje się tego czytać .... Przy poprawnie zamontowanej instalacji LPG nie ma prawa podczas jazdy świecić Ci się "marchewa" ;) czyli kontrolka silnika. Musi się tak samo zachowywać jak przy jeździe na benzynie ... Jedź do gazownika by naprawili Ci emulację ... Co do przełączanie to uważam że w przypadku I i II-generacji przełączanie na temperaturę jest bez sensu. To nie sekwencja i nie ma potrzeby "oszczędzania" wtrysków. Fakt przy odpalaniu na zimnym silniku (w zimie ...) reduktor dostaje mocno w kość , ale nawet takie traktowanie reduktora pozwoli na przejechanie przynajmniej kilkudziesięciu tys km ... A przy cenie benzyny która pójdzie na bezsensowe "rozgrzewanie" reduktora to taki reduktor "zwróci" się po pół roku ;) Osobiście uważam że najlepiej ustawić na obroty. Przy temperaturze dodatniej po odpalaniu od razu przygazowujesz i jedziesz , a zimę wolno się toczysz z kilkaset metrów , wciskasz pedał gazu i jedziesz na LPG ... LPG montujemy aby nie zużywać albo zużywać jak najmniej benzyny . Montuje się po to aby zaoszczedzić ;) PS. Gazik miałem w SC , miałem w Nubirze. W Nubirze 2.0 miałem później BLOSa i nie było problemu z odpalaniem i jazdą od razu na LPG nawet przy -25 stopniach... |
|
Data: 2009-08-20 19:53:08 | |
Autor: marjan | |
LPG II generacji. | |
kaszpir pisze:
Wyłącz PL litery albo zmie kodowanie bo nie daje się tego czytać ... Hmm.. Zawsze koduję w ISO 8895-2, inni też widzą krzaczki w moich wiadomościach? Co do przełączanie to uważam że w przypadku I i II-generacji No to pewnie zażyczę sobie obniżenie tej temperatury. Osobiście uważam że najlepiej ustawić na obroty. Przy temperaturze Wcześniej dostałem radę, że i tak czasem na benzynie trzeba przejechać żeby auto o tym nie "zapomniało". Mówione nawet było o proporcji 1:4 (benzyna:gaz). -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2009-08-21 21:16:08 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
LPG II generacji. | |
Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:11:29 +0200, Bartek napisał(a):
raczej takiego zakresu do sterownikow nie daja... chociaz moze sie myle. w bingo z tego co widze da sie bez problemowo deaktywowac czujnik temp, i uzaleznic przelaczenie tylko od obrotow. Potwierdzam, ma. akurat mam mozliwosc przejscia na bingo i trzeba bedzie ew. po testowac jak to sie zima bedzie zachowywac, zeby mi przez 10 km na benzynie bez potrzeby nie jezdzil :) Bardzo dobrze się zachowuje, przynajmniej w mojej ścierce :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |