Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?

LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?

Data: 2018-05-22 19:50:59
Autor: sirapacz
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Data: 2018-05-22 13:08:24
Autor: Bolko
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu wtorek, 22 maja 2018 19:51:01 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/3-4/49.pdf

tablica 2.

LPG zdrowszy

ale wychodzi że najzdrowy LPG CNG Diesel Benzyna na końcu.
to o co chodzi w tym wszystkim?
Jak to ma się do NOx? i CO?

Data: 2018-05-23 09:08:40
Autor: Janusz
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
W dniu wtorek, 22 maja 2018 19:51:01 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/3-4/49.pdf

tablica 2.

LPG zdrowszy

ale wychodzi że
najzdrowy LPG CNG Diesel Benzyna na końcu.
to o co chodzi w tym wszystkim?
Jak to ma się do NOx? i CO?

Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
"wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku wzrostu
stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez całe życie (70 lat)."
i tak:
Benzyna 30,3
olej 27
CNG 7,7
LPG 7
elektryk 3
hybryda 16
85% benzyny +15%metanol 16
85% benzyny +15%etanol 31,5

Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od elektryka a benzyna 10razy
a olej 9 razy od elektryka.
--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-23 09:30:38
Autor: z
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu 2018-05-23 o 09:08, Janusz pisze:

Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od elektryka a benzyna 10razy
a olej 9 razy od elektryka.

I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG tylko srają elektrykami na lewo i prawo.
Wszak...
Jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na ...
na razie...
w najbliższej przyszłości...
....

z

Data: 2018-05-23 00:36:34
Autor: Lisciasty
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu środa, 23 maja 2018 09:30:41 UTC+2 użytkownik z napisał:
I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG tylko srają elektrykami na lewo i prawo.

No to raczej oczywiste. LPG ma każdy Janusz, ludzie się z tym oswoili
i nie jest to żaden szpan ani nowość. A elektryki już tak :]
Żeby nie było, jednego złoma w domu mam na LPG a elektryka też chętnie
bym przytulił ;)

L.

Data: 2018-05-23 22:47:59
Autor: kk
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu 2018-05-23 o 09:30, z pisze:
W dniu 2018-05-23 o 09:08, Janusz pisze:

Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od elektryka a benzyna 10razy
a olej 9 razy od elektryka.

I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG tylko srają elektrykami na lewo i prawo.
Wszak...
Jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na ...
na razie...
w najbliższej przyszłości...

Z czego by żyli jakby problem został rozwiązany ?

Data: 2018-05-23 09:45:45
Autor: J.F.
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pe341s$usa$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
"wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku wzrostu
stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez całe życie (70 lat)."

Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie - od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc katalizatora.

i tak:
Benzyna 30,3
olej 27
CNG 7,7
LPG 7
elektryk 3
hybryda 16
85% benzyny +15%metanol 16
85% benzyny +15%etanol 31,5

Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od elektryka a benzyna 10razy

Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby tam cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
(ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).

Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
No i elelektryka - jak go liczyli ...

J.

Data: 2018-05-23 22:56:22
Autor: Janusz
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pe341s$usa$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
"wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku wzrostu
stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez całe życie (70 lat)."

Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie - od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc katalizatora.
Robili to amerykanie
"Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA emisje tych
zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie zdrowie. Sporządzona
przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska) lista czterech
najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
o  Benzen;
o  1,3 Butadien;
o  Formaldehyd;
o  Aldehyd octowy; "
jak widać podeszli do tematu kompleksowo.

"Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District wyników
badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby nowotworowe
spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka zachorowania na tę
chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3 butadien, w 7 %
benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede wszystkim ze źródeł
stacjonarnych). W świetle tych badańw zupełnie inny sposób należy patrzeć na silnik o
zapłonie iskrowym zasilany CNG. Brak emisji cząstek stałych i sadzy w spalinach oraz
mniejsza blisko dwudziestokrotnie emisja butadienu i benzenu czynią ten rodzaj silnika
naprawdę,,czystym".

Okazuje się że problemem są weglowodory nienasycone które powstają z benzyny i oleju a w gazach ich prawie nie ma, są silnie toksyczne przez to że sie rozpuszczają w wodzie i są łatwo wchłaniane w przeciwieństwie do nasyconych, które też trują ale się ciężko wchłaniają.


i tak:
Benzyna 30,3
olej 27
CNG 7,7
LPG 7
elektryk 3
hybryda 16
85% benzyny +15%metanol 16
85% benzyny +15%etanol 31,5

Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od elektryka a benzyna 10razy

Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby tam cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
(ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).

Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
"Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu znacznie poprawia wskaźnik CURE. "

No i elelektryka - jak go liczyli ...
Tego nie piszą.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-24 00:35:58
Autor: J.F.
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Dnia Wed, 23 May 2018 22:56:22 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
"wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku wzrostu
stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez całe życie (70 lat)."

Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie - od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc katalizatora.
Robili to amerykanie
"Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA emisje tych
zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie zdrowie. Sporządzona
przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska) lista czterech
najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
o  Benzen;
o  1,3 Butadien;
o  Formaldehyd;
o  Aldehyd octowy; "
jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
"Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District wyników

[5] to MATES 2 z ~1998. trzeba by sprawdzic w wersji 4 lub 5 http://www.aqmd.gov/home/air-quality/air-quality-studies/health-studies

w 98 to chyba jeszcze troche gaznikowcow jezdzilo.

badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby nowotworowe
spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka zachorowania na tę
chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3 butadien, w 7 %
benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede wszystkim ze źródeł
stacjonarnych).

A oni tam maja takie ciezarowki
https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY

Benzyna tez potrafi ?
https://www.youtube.com/watch?v=CaDqgtFAC40
https://www.youtube.com/watch?v=MFpkfB0eGGs

Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
"Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu znacznie poprawia wskaźnik CURE. "

Taaa, a mialo byc czysciej.

No i elelektryka - jak go liczyli ...
Tego nie piszą.

emisja z komina elektrowni weglowej, czy atomowej ?

J.

Data: 2018-05-24 09:40:33
Autor: Janusz
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu 2018-05-24 o 00:35, J.F. pisze:
Dnia Wed, 23 May 2018 22:56:22 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
"wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku
wzrostu
stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
całe życie (70 lat)."

Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
katalizatora.
Robili to amerykanie
"Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
emisje tych
zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
zdrowie. Sporządzona
przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
lista czterech
najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
o  Benzen;
o  1,3 Butadien;
o  Formaldehyd;
o  Aldehyd octowy; "
jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
"Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
wyników

[5] to MATES 2 z ~1998.

trzeba by sprawdzic w wersji 4 lub 5
http://www.aqmd.gov/home/air-quality/air-quality-studies/health-studies

w 98 to chyba jeszcze troche gaznikowcow jezdzilo.

badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
nowotworowe
spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
zachorowania na tę
chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
butadien, w 7 %
benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
wszystkim ze źródeł
stacjonarnych).

A oni tam maja takie ciezarowki
https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY
To samo co u nas było, ostatnio się chyba poprawiło bo juz takich dymów nie widzę.


Benzyna tez potrafi ?
https://www.youtube.com/watch?v=CaDqgtFAC40
https://www.youtube.com/watch?v=MFpkfB0eGGs
A mało to u nas samochodów widziałeś w niebieskim obłoku dymu?
Każde niespalone paliwo dymi, a jeszcze jak silnik olej bierze to już
w ogóle.

Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
"Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
znacznie poprawia wskaźnik CURE. "

Taaa, a mialo byc czysciej.

No i elelektryka - jak go liczyli ...
Tego nie piszą.

emisja z komina elektrowni weglowej, czy atomowej ?
No ale są też wodne, jakie ta produkuje zanieczyszczenia?


--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-24 10:02:57
Autor: J.F.
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pe5q9l$kvi$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-05-24 o 00:35, J.F. pisze:
A oni tam maja takie ciezarowki
https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY
To samo co u nas było, ostatnio się chyba poprawiło bo juz takich dymów nie widzę.

Benzyna tez potrafi ?
https://www.youtube.com/watch?v=CaDqgtFAC40
https://www.youtube.com/watch?v=MFpkfB0eGGs
A mało to u nas samochodów widziałeś w niebieskim obłoku dymu?
Każde niespalone paliwo dymi, a jeszcze jak silnik olej bierze to już
w ogóle.

Ale z takim czarnym to bardzo malo widzialem.
A tu ponoc celowa przerobka.

No i nie wiem - diesel, czy te male to benzyna ...

No i elelektryka - jak go liczyli ...
Tego nie piszą.
emisja z komina elektrowni weglowej, czy atomowej ?
No ale są też wodne, jakie ta produkuje zanieczyszczenia?

Calkiem sporo ... przy produkcji cementu :-)

Ale wlasnie o to chodzi - jaka elektrownie uwzglednili w tym raporcie.
Bo u nas wodnych to prawie nie bedzie.
Na gaz ... byc moze bedzie, jak PiS rure z Norwegii pociagnie ...

J.

Data: 2018-05-26 09:45:20
Autor: Poldek
LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
W dniu wtorek, 22 maja 2018 19:51:01 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/3-4/49.pdf

tablica 2.

LPG zdrowszy

ale wychodzi że
najzdrowy LPG CNG Diesel Benzyna na końcu.
to o co chodzi w tym wszystkim?
Jak to ma się do NOx? i CO?


Najzdrowszy jest Cyklon B, bardzo zdrowy jest też Sarin i prawie tak samo zdrowy Noviczok...

LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona