LPG do diesli - ktos to w PL robi ???

Data: 2011-06-09 07:34:36
Autor: drummer
LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
Data: 2011-06-09 09:04:05
Autor: Lewis
LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
W dniu 2011-06-09 07:34, drummer pisze:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,Gaz_w_dieslu__Czemu_nie___.html

Tak, od do艣膰 dawna AC GAZ w Bia艂ymstoku.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-09 10:00:05
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 09.06.2011 09:04, Lewis pisze:
W dniu 2011-06-09 07:34, drummer pisze:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,Gaz_w_dieslu__Czemu_nie___.html

Tak, od do艣膰 dawna AC GAZ w Bia艂ymstoku.

Ale tak jak w artykule? Czyli nie przestawienie ca艂kiem na gaz a tylko
domieszkowanie gazu do oleju nap臋dowego?

Jak dla mnie takie rozwi膮zanie jest bezsensowne - z uwagi na
wykorzystanie samochodu wy艂膮cznie do dojazd贸w do roboty i innych
klasycznych zastosowa艅, moje roczne przebiegi s膮 w okolicy 10-15kkm,
czyli wg. danych z artyku艂u (a ciekaw jestem, jak to wyliczyli)
zaoszcz臋dzi艂bym max. oko艂o 1000z艂 rocznie. Koszt instalacji to pewnie
jakie艣 2 tysi膮ce albo lepiej.

Swoj膮 szos膮 ostatni wynik zu偶ycia paliwa: 4,9l/100km :D

Trasy "lekkomiejskie".

Data: 2011-06-09 10:04:35
Autor: BartekK
W dniu 2011-06-09 10:00, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Bo to si臋 robi g艂贸wnie do ci臋偶ar贸wek, i g艂贸wnie w celu osi膮gni臋cia nie tyle co mniejszego kosztu jazdy, co poprawa spalin do norm Afro-5 i innych takich ;)

Data: 2011-06-09 10:10:03
Autor: Lewis
[...]

Pobiera jakie艣 tam ilo艣ci ON ale na pewno nie 80/20.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-09 11:39:13
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 09.06.2011 10:10, Lewis pisze:

Pobiera jakie艣 tam ilo艣ci ON ale na pewno nie 80/20.

W podawanym artykule by艂o 80/20...

Data: 2011-06-09 11:40:20
Autor: Lewis
W dniu 2011-06-09 11:39, Andrzej 艁awa pisze:
W dniu 09.06.2011 10:10, Lewis pisze:

Pobiera jakie艣 tam ilo艣ci ON ale na pewno nie 80/20.

W podawanym artykule by艂o 80/20...

Wiem 偶e tak jest w artykule, m贸wi臋 o tym co robi AC.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-09 22:29:40
Autor: Tomasz Pyra
[...]

W inny spos贸b raczej si臋 takiej instalacji nie da zrobi膰.

Data: 2011-06-10 08:14:30
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 09.06.2011 22:29, Tomasz Pyra pisze:

Tak, od do艣膰 dawna AC GAZ w Bia艂ymstoku.

Ale tak jak w artykule? Czyli nie przestawienie ca艂kiem na gaz a tylko
domieszkowanie gazu do oleju nap臋dowego?

W inny spos贸b raczej si臋 takiej instalacji nie da zrobi膰.

Kiedy艣 czyta艂em o zasilaniu diesla gazem generatorowym, ale ca艂y czas
si臋 zastanawia艂em, jak wtryskiwacze radzi艂yby sobie z dawkowaniem gazu
;) a dostarczanie od razu gazu zmieszanego z powietrzem wydawa艂o mi
si臋... ryzykowne.

Data: 2011-06-10 08:47:39
Autor: MarcinJM
LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
W dniu 2011-06-10 08:14, Andrzej wa pisze:
Kiedy czyta砮m o zasilaniu diesla gazem generatorowym, ale ca硑 czas
si zastanawia砮m, jak wtryskiwacze radzi硑by sobie z dawkowaniem gazu
;) a dostarczanie od razu gazu zmieszanego z powietrzem wydawa硂 mi
si... ryzykowne.

Ja kiedys robilem eksperyment. Podawalem gaz do dolotu w dieslu.
Nawet przy malej ilosci byly potezne detonacje. Duzy st. sprezania + bardzo wczesny punkt zaplonu.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-10 08:54:46
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2011-06-10 08:47, MarcinJM pisze:
[...]

Jak wida po stosowanych instalacjach ON+LPG to dzia砤 ca砶iem
przyzwoicie i jest stosowane od dawna. Zreszt w archiwum grupy
znajdziesz spor dyskusj na ten temat w潮cznie z linkami do
materia丑w 紃骴硂wych.

Data: 2011-06-09 10:51:44
Autor: P_ablo
LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
U縴tkownik "drummer" <drummer_boy@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:ispm1e$im6$1node2.news.atman.pl...
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,Gaz_w_dieslu__Czemu_nie___.html

bylo...

http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

Generalnie z cena instalacji troche przesadzili, na moje max to 1500 zl za sama instalacje.

--
Picasso

Data: 2011-06-09 21:15:58
Autor: pm
LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
?
bylo...

http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

Generalnie z cena instalacji troche przesadzili, na moje max to 1500 zl za sama instalacje.

w sumie instalacja powinna by banalna
parownik>秗骲ka>mikser
oczywi禼ie wtryskiwacze (pompa) paliwa ustawione na mniejsz dawk.

Data: 2011-06-09 22:24:21
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-06-09 21:15, pm pisze:

w sumie instalacja powinna by banalna
parownik>秗骲ka>mikser
oczywi禼ie wtryskiwacze (pompa) paliwa ustawione na mniejsz dawk.

Tak tak, szczeg髄nie w takim do砤dowanym silniku w kt髍ym dawka zale縴 od paru innych parametr體 ni tylko wci秐i阠ie gazu ;) tak to by硂 w starym dobrym ursusie z pomp wtryskow i regulacj obrot體 czysto mechaniczn :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-06-10 08:03:19
Autor: PM
[...]

do砤dowanie nie ma nic do rzeczy

w kt髍ym dawka zale縴 od paru innych parametr體 ni tylko wci秐i阠ie gazu ;) tak to by硂 w starym dobrym ursusie z pomp wtryskow i regulacj obrot體 czysto mechaniczn :)

no i w wiekszo禼i samochod體 z ZS przed CR i PD czyli jakos do p蠹nych lat 90tych

Data: 2011-06-09 22:43:14
Autor: P_ablo
LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
U縴tkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:isr65k$a68$1news.net.icm.edu.pl...

oczywi禼ie wtryskiwacze (pompa) paliwa ustawione na mniejsz dawk.

Podajesz gaz i nic wiecej nie ruszasz...
Oszczednosc wynika z pelniejszeo spalania ON a co za tym idzie mniejszego wciskania gazu.
Jedyny odrobine trudniejszy patent, to wylaczenie podawania gazu na wolnych.

--
Picasso

Data: 2011-06-14 00:39:28
Autor: Adam P砤szczyca
LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
Dnia Thu, 09 Jun 2011 07:34:36 +0200, drummer napisa(a):

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,Gaz_w_dieslu__Czemu_nie___.html

Od dawna...

--
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688