LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?

Data: 2011-05-21 23:31:15
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Witam,

Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
Bentleya GT/Audi A8) to jaka¶ czarna magia czy jest to proste ?

Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butl± w kole;)

tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu złożone z 4 "trójek" i to cała filozofia ?
więcej tych - listew z wtryskami ?

dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

pozdrawiam!

Data: 2011-05-22 07:44:16
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-05-22 01:31,  Michał pisze:
[...]

Je¶li założenie porz±dnej instalacji do V6 kosztuje 4kzł - to Ty chcesz do 2* więcej cylindrów za tyle samo ?
Wolne żarty.
Butla w koło mówisz ?
55l czyli 47-8 pojemno¶ci, chcesz nabijać j± co 120 - 150km ??

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-22 11:22:26
Autor: Michał
Czarek Daniluk <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał(a):
> [...]
Wolne żarty.
Butla w koło mówisz ?
55l czyli 47-8 pojemno¶ci, chcesz nabijać j± co 120 - 150km ??

To to pali więcej niż 28l/100 ?

pozdrawiam.

Data: 2011-05-22 19:40:48
Autor: Czarek Daniluk
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
W dniu 2011-05-22 13:22,  Michał pisze:

To to pali więcej niż 28l/100 ?

pozdrawiam.

A ile pali benzyny ??
Jak V6 2,5 litra z ASB potrafi doj¶ć po DC do 20l LPG/100km to 12 saganków swoje też będzie opalało ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-23 16:54:32
Autor: fuen
[...]

ile pali V6??????

szefa BMW 760
po mie¶cie pali poniżej 20l/100km
na trasie poni¶ej 10l/100km

¶rednio 12-14 litrów

auto waży ponad 2 tony i ma pojemno¶ć silnika 6 litrów !!!!!!

Data: 2011-05-23 15:58:07
Autor: Michał
[...]

To jest to stare bmw 2001...2010 ?

Wła¶nie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed
chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło
26.7l/100 w mie¶cie (z kompa), i nowszy VelSatis
pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0
spali co¶ jak safrane, no... moooże 3 litry więcej.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-23 21:40:43
Autor: Filip KK
W dniu 2011-05-23 17:58,  Michał pisze:
[...]

Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiego¶ francuskiego ¶mietnika??????

Data: 2011-05-23 20:40:52
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?

Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiego¶ francuskiego ¶mietnika??????

Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który to był model, E38/E65/F01 ?).

poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych modelach po 96'

Zreszt± zza czasów pocz±tku Safrane, BMW robiło E32,
możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
które było bezpieczniejsze...

pozdrawiam.

Data: 2011-05-23 23:10:54
Autor: Filip KK
LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ?
W dniu 2011-05-23 22:40,  MichaĹ‚ pisze:

Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis

Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na całym boku. Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.

i porĂłwnywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem ktĂłry
to był model, E38/E65/F01 ?).

Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach ogólnoświatowych.

poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
elektroniki safrane i patentĂłw w najbardziej wypasionych
modelach po 96'

Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
które było bezpieczniejsze...

Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.

Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było produkowane.

W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon, lodówkę, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli (łącznie z oparciami), EDC – system zmiany twardości zawieszenia, PDC – system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości, tempomat, webasto – ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).

Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 – odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km). Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całości wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów), jednak były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie silników – V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy, dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20 l/100 km w warunkach miejskich).

W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością.

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32

W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.

Data: 2011-05-23 21:27:57
Autor: Robert Rędziak
LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ?
On Mon, 23 May 2011 23:10:54 +0200, Filip KK <nospam@nospam.pl>
wrote:

Najmocniejszy w gamie silników ??? V12 charakteryzował się wysok± trwało¶ci±, kultur± pracy, duż± moc± i momentem obrotowym

 No chyba trochę przerumakowałe¶ z t± moc± i momentem. Chyba że
 miałe¶ na my¶li S70/2 lub S70/3, który w BMW nigdy nie
 występował. M70 to porażka, lepiej kupić auto z M60: tylko
 trochę słabsze, za to mniej kłopotliwe i oszczędniejsze.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-25 03:53:14
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Ja nie mówię że Renault i BMW to jedna liga,
bo wtedy było bardziej tak:

1.Merc,BMW
2.Audi,Lexus,Renault,Citroen,.....
3.VW,Toyota,...
4.Skoda,Dacia,...

> Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis

Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na całym boku.

tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny.

Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.

może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo.

> i porĂłwnywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem ktĂłry
> to był model, E38/E65/F01 ?).

Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach ogólnoświatowych.

ok, nie przeczę.

były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo
renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał moc±
do BMW V12 24V o około 40 koni.

> [...]

Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było produkowane.

Tak mówiło audi i bmw ;) ?

a gdzie merc w140 i lexus LS ? my¶lę że lexus LS był lepszy ;)

W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon,

był i w Safrane i R25

lodĂłwkÄ™,

lodówki nie kojażę ;)

podgrzewane zamki,

Tego fakt nie było, był pilot IR

elektroniczny system kontroli trakcji

było.

i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach,

w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły
pod ni±, i miały "lotki" na duże prędko¶ci (nie było problemu)
(w ph2 był).

dwustrefowÄ… klimatyzacjÄ™,

było, lepsza.

elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ustawień
dla kilku kierowcĂłw),

było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny

elektrycznÄ… tylnÄ… kanapÄ…

było, 2pł + podgrzewanie

(łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli (łącznie z oparciami),

nie było.

EDC – system zmiany twardości zawieszenia,

było lepsze, regulacja twardo¶ci, wysoko¶ci i poziomowanie, wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto.

PDC – system wspomagający parkowanie (parktronic),

nie było.

serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości,

było

tempomat,

było

webasto – ogrzewanie postojowe,
nie było

fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne),
nie było

domykanie klapy bagaĹĽnika,
skasowali doci±ganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis

elektryczne rolety szyb tylnych,
nie było
szklany szyberdach,

był
worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne,

tyło tylko w opcji baccara

dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%),

było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami sterowanymi elektronicznie.

podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej,

chyba nie było

spryskiwacze przednich reflektorĂłw oraz halogenĂłw,

było, bez halogenów, ci¶nieniowe
elektrycznÄ… regulacjÄ™ kolumny kierowniczej,

było, z memory

podgrzewanie przedniej szyby,

było

podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz wyciszenie wnętrza auta),

było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby s± w velsatisie (initiale)
safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przygl±dałem.

moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu,

pewnie się da wł±czyć

OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu

było lepsze, gadało kontrolowało wszystko.

oraz inne  dodatki – w tym modelu BMW montowaĹ‚o na ĹĽyczenie klienta caĹ‚e dostÄ™pne wyposaĹĽenie (oczywiĹ›cie za niemaĹ‚Ä… dopĹ‚atÄ…).

nie wiem.

Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany elektroniką.

zgadza się.

[...]

dodatkĂłw,
[...]

Safrane wcze¶niej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4
i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach.

nie jeĽdził 300km/h jak BMW, zgadza się, jeĽdził 270km/h
ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń.

Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR)
+jakie¶ dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo
bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał.
Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu.
(wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD.

On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy.
ale BMW miało jeszcze co¶... 8mkę ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-22 11:40:29
Autor: Maciej Browarczyk
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
W dniu 2011-05-22 01:31,  Michał pisze:

[cut]

Odbiegaj±c od tematu LPG, nie pchaj się w W12, bo przejedziesz kilka kkm i zezłomujesz auto. Ten silnik przy ok. 120-160kkm wyzionie ducha i nikt Ci tego nie naprawi, bo VAG nie produkuje (strasznie dziwne) do niego niektórych (psuj±cych się) czę¶ci silnika. Już jeden go¶ć na sr.pl pytał ile przekładka z W12 na 5.2 V10 ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-22 11:26:21
Autor: Michał
[...]

ale jaja - sekunda s± czę¶ci co ich się nie da kupić, do silnika który dalej produkuj± ?

ale jaja, już wiem czemu taniej± :)
Dizla V10 nie chce :( bo to ma moc jak renault 3.5, a kopa
mniejszego i wyje.
Poza tym dizle drogie s±, a benzyna zaraz po 6 pln będzie to 6.0 stanieje ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-22 21:50:16
Autor: Henk
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Użytkownik " Michał" <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał

ale jaja - sekunda s± czę¶ci co ich się nie da kupić,
do silnika który dalej produkuj± ?
[...]

A tak po polsku to o co chodzi?

Data: 2011-05-23 20:42:39
Autor: Michał
Henk <hann@gmal.com> napisał(a):
Użytkownik " Michał" <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał

> ale jaja - sekunda s± czę¶ci co ich się nie da kupić,
> do silnika który dalej produkuj± ?
> [...]

A tak po polsku to o co chodzi?

Czę¶ci się do w mirę nowego auta nie da kupić ?
do (w miarę) popularnego silnika, używanego w kilku autach ?

to jak się to naprawia ? wymienia się cały ;) ?

pozdrawiam.

Data: 2011-05-22 21:05:43
Autor: Irokez
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomo¶ci news:iralmd$8d2$1node2.news.atman.pl...
[...]

Czemu mnie to nie dziwi po tym, jak znikły z dnia na dzień zestawy naprawcze pomp oleju na łańcuchu do 2.0TDI 140KM.

--
Irokez

Data: 2011-05-22 12:07:10
Autor: Przembo
* Michał* w wiadomo¶ci news:ir9i03$hj3$1inews.gazeta.pl napisał(a):
[...]

A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka? Pomijam że najpierw to trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem?
Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakby¶ zepsuł auto w którym już była instalka? Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał dylemat czy naprawiać autko w którym zdaży się nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-)

Pozdr

Data: 2011-05-22 11:45:19
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?

Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.

Pomijam że najpierw to trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem?

Nie, za 10pln to mógłbym kupić przerysowane VelSatisa ze zderzakiem na ta¶mie klej±cej ;) (i nim jeĽdzić rok - lol)

a za ile dało by się kupić "takie co pojeĽdzi" 3 lata (~80kkm)?

Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakby¶ zepsuł auto w którym już była instalka?

Co znowu z tym psuciem! Safrane mam kryzysowe już prawie 2 lata (~45 kkm),
i jeszcze nie popsułem, jeĽdzi!

a to że się psuły silniki w lanosach, leganzach i poprzednim safrane
to pech był - i złe silniki! i złe koreańskie skrzynie.
Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał  dylemat czy
naprawiać autko w którym zdaży się 8-9k na lpg ?!!?! za 2 listewki więcej ? serio to tyle kosztuje ?

nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-)

Nie, nie postawie go jako pojemnik na rower z opcj± suszenia (klimatronik 2 strefowy, o - przepraszam lata lec± - cztero ;) )
bo tam rower nie wejdzie łatwo do ¶rodka - to sedan.

Poza tym na razie nie mam zamiaru go kupować tylko "rozmy¶lam",
co by było gdyby, czy się da, i tak mało jeżdżę a w12 taniej±±±±±
raczej nie wstanę rano z pomysłem - "dzi¶ kupie".

poza tym już nie chce auta którego nie lubię - nie lubię (aż tak)
mojego aktualnego safrane przez silnik - tylko to uparcie jeĽdzi
i kosztuje w naprawach przybliżeniu zero, więc trwa.

ps. a v8 4.2 ? się nie psuj± ?

zreszt± co się psuje w tych w12 ?

pozdrawiam.

Data: 2011-05-22 22:17:15
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-22 13:45,  Michał pisze:
dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?

Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.

Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacj± za 4kzł przy tak drogim samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?

Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz przyoszczędzić na instalacji.
Nawet maj±c instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a tyle chyba planujesz przejechać do¶ć szybko.

Data: 2011-05-22 22:09:38
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?

> Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.

Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacj± za 4kzł przy tak drogim samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?

6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo dużo cherry coke + snickersy ;)

auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k,
powinno być za około 8% warto¶ci bo się ponoć psuje na potęgę
(bardziej niż renówki) i czę¶ci podobne jak do renaulta więc
zakup tańszy i pali sporo = eksploatacja droższa i wygl±da jak passat 98.

Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz przyoszczędzić na instalacji.

no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
(koło pocz±tku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
a auto paliło 19l/100.

Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
i że "tak się nie robi", i że tam za dużo rzeczy jest - ale jeĽdziło
działało problemów (prawie nigdy) nie było, z 70kkm się nim zrobiło
(potem się popsuł).
Minus taki że to robił z dzień dłużej, bo jaki¶ cyrk był jak zaczynało
po hamulcach dziobać i jak by się chłodnice - oba wiatraki wł±czyły a auto było w zakręcie na luzie to by mogło zadusić silnik - ale
po dniu wyregulował :)

Nawet maj±c instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a tyle chyba planujesz przejechać do¶ć szybko.

nie szybko ;) choć pamiętam jak nie chciałem gazu do safrana,
wszyscy się w głowę pukali jak szło 1.5kpln/mc na paliwo :)
tam się zwróciło w 1.6mie¶, wiec może chciał by m w 3 mie¶ "zwrócić koszta".

6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k 20k to może się okazać ze to rok będzie.

tylko na razie my¶lę, bo jak patrze na to spalanie, to może faktycznie renault 3.5litra, pali sporo sporo mniej o safrana 2.0/2.5
tak że po kliku latach za samo paliwo safrana wychodzi calutki
vel satis initiale.

ale w końcu nowe 6.0 (chyba jeszcze nowszy niż renaulta) to nie powinien palić jak smok.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-23 17:08:21
Autor: fuen
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
dużo cherry coke + snickersy ;)

to weĽ kredyt na instalacje LPG

kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie

Data: 2011-05-23 16:07:01
Autor: Michał
fuen <fuen[spam]@wp.pl> napisał(a):
> 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
> dużo cherry coke + snickersy ;)

to weĽ kredyt na instalacje LPG

kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie

Nie, to nie tak działa, kredyt po prostu podnosi koszty,
i dodaje absurdaln± ilo¶ć papierków (ale nie wiem nigdy nie brałem).

Więc instalacja zamiast 10k wyniesie 11k i ze 2k w czasie.

Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-23 21:44:57
Autor: Filip KK
W dniu 2011-05-23 18:07,  Michał pisze:

Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.

Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da? Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.

Data: 2011-05-26 19:17:57
Autor: Michał
Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał(a):
> [...]

Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da? Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.

Cherry Coke jest QL
Hamburgery s± dobre :)
Jeszcze do tego z 1.7 tabliczki czekolady/dzień
i ta.. - multiwitamina :)

a na Rower jeżdżę samochodem :)

siłownia jest zła bo się człowiek zmęczy i tyle...

pozdrawiam!

Data: 2019-03-10 05:24:57
Autor: permar.mroczkowski
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
¦miesznie się to wszystko czyta po o¶miu latach xD jak kto¶ pisze że po 6zł będzie benzyna a ON jest teraz po 5,5zł. Co drugie w12 na sprzedaż ma lpg i nic się z nimi nie dzieje a napewno nie s± szrotami po 100k km...

Data: 2011-05-26 20:39:44
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-05-23 21:44, Filip KK pisze:
[...]

Rotfl - a jeszcze lepiej zatrudnić się do r±bania drewna, a nie łazić po siłowniach ;P
Przyjemne z pożytecznym, jeszcze zarobisz a i 3zkł zaoszczędzisz na inne przyjemno¶ci ;)

Pozdrawiam !

Data: 2019-03-11 10:45:27
Autor: robot
W dniu 2011-05-23 o 21:44, Filip KK pisze:
[...]

Do psychiatryka by mnie zabrali, jakbym musiał dwa lata tam się nudzić.
To już lepiej na boks albo szermierkę.

Data: 2011-05-23 18:04:23
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-23 00:09,  Michał pisze:

[...]

A budżet na naprawy tego masz w zwi±zku z tym?

[...]

Jeżeli Safrane (domy¶lam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
i że "tak się nie robi"

A może z t± za 3.6k paliłby 14?

6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k

Dać to się pewnie nie da.
4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego.
A tu masz 12 cylindrów - na dobr± sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x więcej tego niż w 4-cyl.

I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewno¶ci± miał budżet większy niż 4k.
Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko poł±czyć na komputerze obsługuj±cym tylko full-group i jedn± lambdę) będ± co najmniej długo trwały.

Data: 2011-05-23 16:13:53
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
> (bardziej niż renówki)

A budżet na naprawy tego masz w zwi±zku z tym?

Co to takiego ;) ?

przecież to VW ;)

> [...]

Jeżeli Safrane (domy¶lam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

2.2 - 22.5l/100
2.0 - 19.5l/100
2.5 - 26.7l/100

> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
> i że "tak się nie robi"

A może z t± za 3.6k paliłby 14?

może :)

Czyli był był dzi¶ do przodu o jakie¶ 17k pln ;) ?
ale student oszczędzał to student miał :)

> [...]

Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko poł±czyć na komputerze obsługuj±cym tylko full-group i jedn± lambdę) będ± co najmniej długo trwały.

Wła¶nie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
4 lambdy
+bzdury i jakie¶ dodatkowe smarowanie silnika bo co¶ teflonowe

z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur co sie (ponoć) psuj±, i jeden ¶wiece na 250kkm :)

efekt:
po 8 kilometrach "injection fault"
po następnej chwili "antipollution monitor fault"

KURDE a może olać phaetona

albo dojeĽdzić safrana - bo narazie jeszcze jeĽdzi ok:)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-24 00:45:41
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-23 18:13,  Michał pisze:

Jeżeli Safrane (domy¶lam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

2.2 - 22.5l/100
2.0 - 19.5l/100
2.5 - 26.7l/100

No ja tu widzę zależno¶ć prawie że liniow±, która dla 6.0 wyniesie około 60l/100km...
Swoj± drog± te wyniki nie s± normalne, nawet jak na jazdę sportow±.

[...]

No ale tak się jako¶ kończ± tzw. "dziadowskie oszczędno¶ci".
Bo generalnie to albo sobie należy kupić co¶ co mało pali i mało płacić za paliwo, a jak się już co¶ modzi, to z głow± (i budżetem).

[...]

No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.

z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur
co sie (ponoć) psuj±, i jeden ¶wiece na 250kkm :)

No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę.

efekt:
po 8 kilometrach "injection fault"
po następnej chwili "antipollution monitor fault"

To będzie chleb powszedni po założeniu jakiej¶ rzeĽby do takiego silnika.

KURDE a może olać phaetona

No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
z kiepsk± instalacj± frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeĽbiony" silnik.

Data: 2011-05-25 04:14:59
Autor: Michał
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):

> [...]

Swoj± drog± te wyniki nie s± normalne, nawet jak na jazdę sportow±.

kiedy¶ na 2.2 Warszawa->Kraków zrobiłem 8.4l/100 :), ale to była zima i lód i ciężarówki w poprzek drogi, i jechałęm na PB95 bo o guziku zapomniałem :) zazwyczaj Kraków->Warszawa wychodziło 15l/100.

rekord eko driving to było 7.3 na odcinku ł±cznym koło 80km.
idea-> nie nacisn±ć hamulca, wył±czyć klimę i ¶wiatła.

podobno 2.0 może palić 12l/100, ale to nie na moje nerwy.
2.0 jest jak CC700 gaz do dechy albo wcale, bo mocy nie ma.

> [...]

> 4 lambdy

No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.

yyyyyyy 5....8 ???

> [...]

> po następnej chwili "antipollution monitor fault"

To będzie chleb powszedni po założeniu jakiej¶ rzeĽby do takiego silnika.

żeby tylko nie miał trybu awaryjnego ;)

> KURDE a może olać phaetona

No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
z kiepsk± instalacj± frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeĽbiony" silnik.

to ja może sobie pojeżdżę safranem (puki koło nie odpadnie [żart] ;) )
i pomy¶lę :)

tylko wlazłem na allegro i poznikały prawie wszystkie W12 :(

6.0 dlatego że i tak pali prawie tyle samo (chyba?), liczę że się nic nie spitoli akurat w silniku a nie chce więcej "kompromisów" na wyposażeniu .

kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :)
czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłosz± hurtem W12 ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-25 21:32:16
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-25 06:14,  Michał pisze:

Wła¶nie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
4 lambdy

No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.

yyyyyyy 5....8 ???

W12 to cztery rzędy cylindrów.
Każdy rz±d pewnie ma swoj± sondę lambdę.
Jeżeli jest jeden katalizator, to będzie pi±ta lambda za nim.
Jeżeli każdy rz±d ma swój katalizator, to lambd powinno być 8.

Oczywi¶cie możliwe s± inne konfiguracje z jeszcze większ± ilo¶ci± sond.
U mnie w V6 mam 4 lambdy - po dwie na rz±d.

[...]

Tryby awaryjne ma na pewno.
Pytanie czy będziesz miał przyjemno¶ć poznać je wszystkie ;)

kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :)
czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłosz± hurtem W12 ;)

Nie s±dzę żeby ceny paliw najbardziej ci±żyły tym którzy maj± W12.

Data: 2011-05-26 12:44:33
Autor: Robert Rędziak
LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ?
On Wed, 25 May 2011 21:32:16 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

W12 to cztery rzędy cylindrów.
Każdy rz±d pewnie ma swoj± sondę lambdę.

 To jest złożenie dwóch VR6, więc jest niewielka szansa, że jest
 jedna sonda na sze¶ć cylindrów (nie licz±c tych za
 katalizatorami).

Data: 2011-05-24 08:45:55
Autor: news-gazeta
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?

KURDE a może olać phaetona

albo dojeĽdzić safrana - bo narazie jeszcze jeĽdzi ok:)

My¶lę że możesz się rozczarować, przesiadaj±c się z Safrane na phaetona.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-05-25 04:02:07
Autor: Michał
news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> napisał(a):

> KURDE a może olać phaetona
>
> albo dojeĽdzić safrana - bo narazie jeszcze jeĽdzi ok:)

My¶lę że możesz się rozczarować, przesiadaj±c się z Safrane na phaetona.

Dlaczego, przecież fajne auto ? duże i ciche

Data: 2019-03-11 10:42:41
Autor: robot
W dniu 2011-05-22 o 12:07, Przembo pisze:
[...]

No to już zasługuje na nazwę samochód.

Data: 2011-05-22 21:52:45
Autor: to
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
begin  MichaĹ‚
Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
Bentleya GT/Audi A8) to jakaĹ› czarna magia czy jest to proste ?

Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)

tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone z 2 trójek
(jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu złożone z 4 "trójek"
i to cała filozofia ? więcej tych - listew z wtryskami ?

dobrze mĂłwiÄ™, IV gen LPG siÄ™ montuje ?

Tak, to świetny pomysł, tak, zrób to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem kiedy spodziewać się śmiesznych postów o tym, jak, dlaczego i w jakich okolicznościach rozpieprzyłeś kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej opowieści.

Data: 2011-05-23 20:45:45
Autor: Michał
> [...]

Tak, to świetny pomysł, tak, zrób to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem kiedy spodziewać się śmiesznych postów o tym, jak, dlaczego i w jakich okolicznościach rozpieprzyłeś kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej opowieści.

nic nie rozpieprzę, ale bezpieczne ma być i po to duży/ciężki
silnik z przodu :) bo mu tych ***** brakuje, i się owija dookoła drzew.

pozdrawiam!

Data: 2011-05-23 01:02:24
Autor: DJ
[...]

W duzym skrocie. Do V12 trzeba 2 razy tyle gratow co do V6. I to doslownie. Wszystko razy 2 z wyjatkiem butli. Nawet podwojne przewody z butli wskazane poprowadzic, zeby to sensownie jezdzilo. Reduktory co najmniej dwa albo i cztery (do mocniejszych V6 sie montuje czesto dwa). Wtryski oczywista sprawa. Do tego sterownik. Sa robione do V8, ale nie V12. Robi sie wiec tak, ze sie daje dwa sterownika przeznaczone do V6.
Jak chcesz to zrobic sensownie to licz 7-8 tys. zl. Jak po partacku to pewnie kolo 5 tys. Tylko, ze potem bedziesz na pewno narzekal, ze nie chce jezdzic.

Pozdrawiam

Darek

LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?