Data: 2011-05-21 23:31:15 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Witam,
Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/ Bentleya GT/Audi A8) to jaka¶ czarna magia czy jest to proste ? Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butl± w kole;) tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu złożone z 4 "trójek" i to cała filozofia ? więcej tych - listew z wtryskami ? dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ? pozdrawiam! -- |
|
Data: 2011-05-22 07:44:16 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze:
Witam,Je¶li założenie porz±dnej instalacji do V6 kosztuje 4kzł - to Ty chcesz do 2* więcej cylindrów za tyle samo ? Wolne żarty. Butla w koło mówisz ? 55l czyli 47-8 pojemno¶ci, chcesz nabijać j± co 120 - 150km ?? Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-05-22 11:22:26 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Czarek Daniluk <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał(a):
W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze: To to pali więcej niż 28l/100 ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-22 19:40:48 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-22 13:22, Michał pisze:
To to pali więcej niż 28l/100 ? A ile pali benzyny ?? Jak V6 2,5 litra z ASB potrafi doj¶ć po DC do 20l LPG/100km to 12 saganków swoje też będzie opalało ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-05-23 16:54:32 | |
Autor: fuen | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
A ile pali benzyny ?? ile pali V6?????? szefa BMW 760 po mie¶cie pali poniżej 20l/100km na trasie poni¶ej 10l/100km ¶rednio 12-14 litrów auto waży ponad 2 tony i ma pojemno¶ć silnika 6 litrów !!!!!! |
|
Data: 2011-05-23 15:58:07 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
ile pali V6?????? To jest to stare bmw 2001...2010 ? Wła¶nie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło 26.7l/100 w mie¶cie (z kompa), i nowszy VelSatis pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0 spali co¶ jak safrane, no... moooże 3 litry więcej. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-23 21:40:43 | |
Autor: Filip KK | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-23 17:58, Michał pisze:
Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiego¶ francuskiego ¶mietnika??????ile pali V6?????? |
|
Data: 2011-05-23 20:40:52 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
> Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który to był model, E38/E65/F01 ?). poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych modelach po 96' Zreszt± zza czasów pocz±tku Safrane, BMW robiło E32, możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie, które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp... które było bezpieczniejsze... pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-23 23:10:54 | |
Autor: Filip KK | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ? | |
W dniu 2011-05-23 22:40, Michał pisze:
Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na całym boku. Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze. i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem któryObojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE. Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach ogólnoświatowych. poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5. Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było produkowane. W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon, lodówkę, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli (łącznie z oparciami), EDC – system zmiany twardości zawieszenia, PDC – system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości, tempomat, webasto – ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą). Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 – odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km). Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całości wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów), jednak były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie silników – V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy, dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20 l/100 km w warunkach miejskich). W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością. źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32 W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu. |
|
Data: 2011-05-23 21:27:57 | |
Autor: Robert Rędziak | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ? | |
On Mon, 23 May 2011 23:10:54 +0200, Filip KK <nospam@nospam.pl>
wrote: Najmocniejszy w gamie silników ??? V12 charakteryzował się wysok± trwało¶ci±, kultur± pracy, duż± moc± i momentem obrotowym No chyba trochę przerumakowałe¶ z t± moc± i momentem. Chyba że miałe¶ na my¶li S70/2 lub S70/3, który w BMW nigdy nie występował. M70 to porażka, lepiej kupić auto z M60: tylko trochę słabsze, za to mniej kłopotliwe i oszczędniejsze. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-25 03:53:14 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Ja nie mówię że Renault i BMW to jedna liga,
bo wtedy było bardziej tak: 1.Merc,BMW 2.Audi,Lexus,Renault,Citroen,..... 3.VW,Toyota,... 4.Skoda,Dacia,... > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny. WĹ‚aĹ›ciciel pojazdu zahaczyĹ‚ o inne auto na parkingu. Nikt nie mĂłgĹ‚ mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie sÄ… mocniejsze. może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo. > i porĂłwnywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem ktĂłry ok, nie przeczę. były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał moc± do BMW V12 24V o około 40 koni. > poza tym z tego co pamiÄ™tam w E38 byĹ‚y spore kawaĹ‚ki Tak mówiło audi i bmw ;) ? a gdzie merc w140 i lexus LS ? my¶lę że lexus LS był lepszy ;) W wyposaĹĽeniu e32 moĹĽna byĹ‚o znaleźć: telefon, był i w Safrane i R25 lodĂłwkÄ™, lodówki nie kojażę ;) podgrzewane zamki, Tego fakt nie było, był pilot IR elektroniczny system kontroli trakcji było. i system wzmacniajÄ…cy docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyĹĽszych prÄ™dkoĹ›ciach, w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły pod ni±, i miały "lotki" na duże prędko¶ci (nie było problemu) (w ph2 był). dwustrefowÄ… klimatyzacjÄ™, było, lepsza. elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamiÄ™ciÄ… ustawieĹ„ było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny elektrycznÄ… tylnÄ… kanapÄ… było, 2pł + podgrzewanie (Ĺ‚Ä…cznie z elektrycznymi zagĹ‚Ăłwkami), podgrzewanie wszystkich foteli (Ĺ‚Ä…cznie z oparciami), nie było. EDC – system zmiany twardoĹ›ci zawieszenia, było lepsze, regulacja twardo¶ci, wysoko¶ci i poziomowanie, wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto. PDC – system wspomagajÄ…cy parkowanie (parktronic), nie było. serwo-tronic – system zwiÄ™kszajÄ…cy twardość ukĹ‚adu kierowniczego wraz ze wzrostem prÄ™dkoĹ›ci, było tempomat, było webasto – ogrzewanie postojowe,nie było fotochromatyczne lusterka (wewnÄ™trzne i zewnÄ™trzne),nie było domykanie klapy bagaĹĽnika,skasowali doci±ganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis elektryczne rolety szyb tylnych,nie było szklany szyberdach, był worek na narty, kompletne wykoĹ„czenie wnÄ™trza skĂłrÄ… (Ĺ‚Ä…cznie z tunelem Ĺ›rodkowym, boczkami czy deskÄ… rozdzielczÄ…), drewniane listwy wewnÄ™trzne, tyło tylko w opcji baccara dyferencjaĹ‚ o zwiÄ™kszonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami sterowanymi elektronicznie. podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, chyba nie było spryskiwacze przednich reflektorĂłw oraz halogenĂłw, było, bez halogenów, ci¶nieniowe elektrycznÄ… regulacjÄ™ kolumny kierowniczej, było, z memory podgrzewanie przedniej szyby, było podwĂłjne szyby (zapewniajÄ…ce lepszÄ… izolacjÄ™ cieplnÄ… oraz wyciszenie wnÄ™trza auta), było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby s± w velsatisie (initiale) safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przygl±dałem. moduĹ‚ komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamkniÄ™ciu samochodu, pewnie się da wł±czyć OBC – komputer pokĹ‚adowy pokazujÄ…cy wiele parametrĂłw dotyczÄ…cych pracy samochodu było lepsze, gadało kontrolowało wszystko. oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowaĹ‚o na ĹĽyczenie klienta caĹ‚e dostÄ™pne wyposaĹĽenie (oczywiĹ›cie za niemaĹ‚Ä… dopĹ‚atÄ…). nie wiem. SamochĂłd jak na swoje czasy byĹ‚ bardzo nowoczesny i naszpikowany elektronikÄ…. zgadza się. Silniki byĹ‚y bardzo wytrzymaĹ‚e (szczegĂłlnie silniki M30 – odpowiednio serwisowane wytrzymywaĹ‚y przebiegi powyĹĽej 600 tys. km). Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 byĹ‚y bardzo nowoczesne (w caĹ‚oĹ›ci wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, peĹ‚ny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzĂłw rozrzÄ…du oraz Ĺ‚aĹ„cuchĂłw), jednak byĹ‚y delikatniejsze od rzÄ™dowych szĂłstek M30. Najmocniejszy w gamie silnikĂłw – V12 charakteryzowaĹ‚ siÄ™ wysokÄ… trwaĹ‚oĹ›ciÄ…, kulturÄ… pracy, duĹĽÄ… mocÄ… i momentem obrotowym oraz wysokim zuĹĽyciem paliwa (powyĹĽej 20 l/100 km w warunkach miejskich).dodatkĂłw, ktĂłre w wersji na rynek amerykaĹ„ski byĹ‚y standardem. SamochĂłd takĹĽe oferowano w wersji z powiÄ™kszonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). PaletÄ™ silnikowÄ… E32 stanowiĹ‚y same silniki benzynowe o pojemnoĹ›ciach: 3,0 l R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l V12(750i). E32 odznacza siÄ™ duĹĽÄ… niezawodnoĹ›ciÄ…. Safrane wcze¶niej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4 i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach. nie jeĽdził 300km/h jak BMW, zgadza się, jeĽdził 270km/h ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń. Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR) +jakie¶ dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał. Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu. (wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD. On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy. ale BMW miało jeszcze co¶... 8mkę ;) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-22 11:40:29 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze:
[cut] Odbiegaj±c od tematu LPG, nie pchaj się w W12, bo przejedziesz kilka kkm i zezłomujesz auto. Ten silnik przy ok. 120-160kkm wyzionie ducha i nikt Ci tego nie naprawi, bo VAG nie produkuje (strasznie dziwne) do niego niektórych (psuj±cych się) czę¶ci silnika. Już jeden go¶ć na sr.pl pytał ile przekładka z W12 na 5.2 V10 ;) -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-05-22 11:26:21 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
[cut] ale jaja - sekunda s± czę¶ci co ich się nie da kupić, do silnika który dalej produkuj± ? ale jaja, już wiem czemu taniej± :) Dizla V10 nie chce :( bo to ma moc jak renault 3.5, a kopa mniejszego i wyje. Poza tym dizle drogie s±, a benzyna zaraz po 6 pln będzie to 6.0 stanieje ;) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-22 21:50:16 | |
Autor: Henk | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Użytkownik " Michał" <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał
ale jaja - sekunda s± czę¶ci co ich się nie da kupić, A tak po polsku to o co chodzi? |
|
Data: 2011-05-23 20:42:39 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Henk <hann@gmal.com> napisał(a):
Użytkownik " Michał" <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał Czę¶ci się do w mirę nowego auta nie da kupić ? do (w miarę) popularnego silnika, używanego w kilku autach ? to jak się to naprawia ? wymienia się cały ;) ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-22 21:05:43 | |
Autor: Irokez | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomo¶ci news:iralmd$8d2$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze: Czemu mnie to nie dziwi po tym, jak znikły z dnia na dzień zestawy naprawcze pomp oleju na łańcuchu do 2.0TDI 140KM. -- Irokez |
|
Data: 2011-05-22 12:07:10 | |
Autor: Przembo | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
* Michał* w wiadomo¶ci news:ir9i03$hj3$1inews.gazeta.pl napisał(a):
Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/ A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka? Pomijam że najpierw to trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem? Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakby¶ zepsuł auto w którym już była instalka? Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał dylemat czy naprawiać autko w którym zdaży się nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-) Pozdr |
|
Data: 2011-05-22 11:45:19 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ? Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto. Pomijam że najpierw to trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem? Nie, za 10pln to mógłbym kupić przerysowane VelSatisa ze zderzakiem na ta¶mie klej±cej ;) (i nim jeĽdzić rok - lol) a za ile dało by się kupić "takie co pojeĽdzi" 3 lata (~80kkm)? Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakby¶ zepsuł auto w którym już była instalka? Co znowu z tym psuciem! Safrane mam kryzysowe już prawie 2 lata (~45 kkm), i jeszcze nie popsułem, jeĽdzi! a to że się psuły silniki w lanosach, leganzach i poprzednim safrane to pech był - i złe silniki! i złe koreańskie skrzynie. Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał dylemat czynaprawiać autko w którym zdaży się 8-9k na lpg ?!!?! za 2 listewki więcej ? serio to tyle kosztuje ? nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-) Nie, nie postawie go jako pojemnik na rower z opcj± suszenia (klimatronik 2 strefowy, o - przepraszam lata lec± - cztero ;) ) bo tam rower nie wejdzie łatwo do ¶rodka - to sedan. Poza tym na razie nie mam zamiaru go kupować tylko "rozmy¶lam", co by było gdyby, czy się da, i tak mało jeżdżę a w12 taniej±±±±± raczej nie wstanę rano z pomysłem - "dzi¶ kupie". poza tym już nie chce auta którego nie lubię - nie lubię (aż tak) mojego aktualnego safrane przez silnik - tylko to uparcie jeĽdzi i kosztuje w naprawach przybliżeniu zero, więc trwa. ps. a v8 4.2 ? się nie psuj± ? zreszt± co się psuje w tych w12 ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-22 22:17:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-22 13:45, Michał pisze:
dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ? Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacj± za 4kzł przy tak drogim samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa? Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz przyoszczędzić na instalacji. Nawet maj±c instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a tyle chyba planujesz przejechać do¶ć szybko. |
|
Data: 2011-05-22 22:09:38 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
>> A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka? 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo dużo cherry coke + snickersy ;) auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k, powinno być za około 8% warto¶ci bo się ponoć psuje na potęgę (bardziej niż renówki) i czę¶ci podobne jak do renaulta więc zakup tańszy i pali sporo = eksploatacja droższa i wygl±da jak passat 98. Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz przyoszczędzić na instalacji. no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach (koło pocz±tku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k a auto paliło 19l/100. Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k i że "tak się nie robi", i że tam za dużo rzeczy jest - ale jeĽdziło działało problemów (prawie nigdy) nie było, z 70kkm się nim zrobiło (potem się popsuł). Minus taki że to robił z dzień dłużej, bo jaki¶ cyrk był jak zaczynało po hamulcach dziobać i jak by się chłodnice - oba wiatraki wł±czyły a auto było w zakręcie na luzie to by mogło zadusić silnik - ale po dniu wyregulował :) Nawet maj±c instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a tyle chyba planujesz przejechać do¶ć szybko. nie szybko ;) choć pamiętam jak nie chciałem gazu do safrana, wszyscy się w głowę pukali jak szło 1.5kpln/mc na paliwo :) tam się zwróciło w 1.6mie¶, wiec może chciał by m w 3 mie¶ "zwrócić koszta". 6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k 20k to może się okazać ze to rok będzie. tylko na razie my¶lę, bo jak patrze na to spalanie, to może faktycznie renault 3.5litra, pali sporo sporo mniej o safrana 2.0/2.5 tak że po kliku latach za samo paliwo safrana wychodzi calutki vel satis initiale. ale w końcu nowe 6.0 (chyba jeszcze nowszy niż renaulta) to nie powinien palić jak smok. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-23 17:08:21 | |
Autor: fuen | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo to weĽ kredyt na instalacje LPG kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie |
|
Data: 2011-05-23 16:07:01 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
fuen <fuen[spam]@wp.pl> napisał(a):
> 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo Nie, to nie tak działa, kredyt po prostu podnosi koszty, i dodaje absurdaln± ilo¶ć papierków (ale nie wiem nigdy nie brałem). Więc instalacja zamiast 10k wyniesie 11k i ze 2k w czasie. Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-23 21:44:57 | |
Autor: Filip KK | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze:
Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinnoCo Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da? Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata. |
|
Data: 2011-05-26 19:17:57 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał(a):
W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze: Cherry Coke jest QL Hamburgery s± dobre :) Jeszcze do tego z 1.7 tabliczki czekolady/dzień i ta.. - multiwitamina :) a na Rower jeżdżę samochodem :) siłownia jest zła bo się człowiek zmęczy i tyle... pozdrawiam! -- |
|
Data: 2019-03-10 05:24:57 | |
Autor: permar.mroczkowski | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
¦miesznie się to wszystko czyta po o¶miu latach xD jak kto¶ pisze że po 6zł będzie benzyna a ON jest teraz po 5,5zł. Co drugie w12 na sprzedaż ma lpg i nic się z nimi nie dzieje a napewno nie s± szrotami po 100k km...
|
|
Data: 2011-05-26 20:39:44 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-23 21:44, Filip KK pisze:
W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze: Rotfl - a jeszcze lepiej zatrudnić się do r±bania drewna, a nie łazić po siłowniach ;P Przyjemne z pożytecznym, jeszcze zarobisz a i 3zkł zaoszczędzisz na inne przyjemno¶ci ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2019-03-11 10:45:27 | |
Autor: robot | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-23 o 21:44, Filip KK pisze:
W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze: Do psychiatryka by mnie zabrali, jakbym musiał dwa lata tam się nudzić. To już lepiej na boks albo szermierkę. |
|
Data: 2011-05-23 18:04:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-23 00:09, Michał pisze:
Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacj± za 4kzł przy tak drogim A budżet na naprawy tego masz w zwi±zku z tym? Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz Jeżeli Safrane (domy¶lam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0. Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k A może z t± za 3.6k paliłby 14? 6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k Dać to się pewnie nie da. 4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego. A tu masz 12 cylindrów - na dobr± sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x więcej tego niż w 4-cyl. I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewno¶ci± miał budżet większy niż 4k. Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko poł±czyć na komputerze obsługuj±cym tylko full-group i jedn± lambdę) będ± co najmniej długo trwały. |
|
Data: 2011-05-23 16:13:53 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
> (bardziej niż renówki) Co to takiego ;) ? przecież to VW ;) >> Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz 2.2 - 22.5l/100 2.0 - 19.5l/100 2.5 - 26.7l/100 > Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k może :) Czyli był był dzi¶ do przodu o jakie¶ 17k pln ;) ? ale student oszczędzał to student miał :) > 6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k Wła¶nie już ten problem był w Vel Satisie 3.5.... 4 lambdy +bzdury i jakie¶ dodatkowe smarowanie silnika bo co¶ teflonowe z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur co sie (ponoć) psuj±, i jeden ¶wiece na 250kkm :) efekt: po 8 kilometrach "injection fault" po następnej chwili "antipollution monitor fault" KURDE a może olać phaetona albo dojeĽdzić safrana - bo narazie jeszcze jeĽdzi ok:) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-24 00:45:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-23 18:13, Michał pisze:
Jeżeli Safrane (domy¶lam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym No ja tu widzę zależno¶ć prawie że liniow±, która dla 6.0 wyniesie około 60l/100km... Swoj± drog± te wyniki nie s± normalne, nawet jak na jazdę sportow±. Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k No ale tak się jako¶ kończ± tzw. "dziadowskie oszczędno¶ci". Bo generalnie to albo sobie należy kupić co¶ co mało pali i mało płacić za paliwo, a jak się już co¶ modzi, to z głow± (i budżetem). Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko poł±czyć na No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8. z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę. efekt: To będzie chleb powszedni po założeniu jakiej¶ rzeĽby do takiego silnika. KURDE a może olać phaetona No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0? z kiepsk± instalacj± frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeĽbiony" silnik. |
|
Data: 2011-05-25 04:14:59 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
W dniu 2011-05-23 18:13, Michał pisze: kiedy¶ na 2.2 Warszawa->Kraków zrobiłem 8.4l/100 :), ale to była zima i lód i ciężarówki w poprzek drogi, i jechałęm na PB95 bo o guziku zapomniałem :) zazwyczaj Kraków->Warszawa wychodziło 15l/100. rekord eko driving to było 7.3 na odcinku ł±cznym koło 80km. idea-> nie nacisn±ć hamulca, wył±czyć klimę i ¶wiatła. podobno 2.0 może palić 12l/100, ale to nie na moje nerwy. 2.0 jest jak CC700 gaz do dechy albo wcale, bo mocy nie ma. >>> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k yyyyyyy 5....8 ???
żeby tylko nie miał trybu awaryjnego ;)
to ja może sobie pojeżdżę safranem (puki koło nie odpadnie [żart] ;) ) i pomy¶lę :) tylko wlazłem na allegro i poznikały prawie wszystkie W12 :( 6.0 dlatego że i tak pali prawie tyle samo (chyba?), liczę że się nic nie spitoli akurat w silniku a nie chce więcej "kompromisów" na wyposażeniu . kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :) czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłosz± hurtem W12 ;) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-05-25 21:32:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-25 06:14, Michał pisze:
Wła¶nie już ten problem był w Vel Satisie 3.5.... W12 to cztery rzędy cylindrów. Każdy rz±d pewnie ma swoj± sondę lambdę. Jeżeli jest jeden katalizator, to będzie pi±ta lambda za nim. Jeżeli każdy rz±d ma swój katalizator, to lambd powinno być 8. Oczywi¶cie możliwe s± inne konfiguracje z jeszcze większ± ilo¶ci± sond. U mnie w V6 mam 4 lambdy - po dwie na rz±d. z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur Tryby awaryjne ma na pewno. Pytanie czy będziesz miał przyjemno¶ć poznać je wszystkie ;) kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :) Nie s±dzę żeby ceny paliw najbardziej ci±żyły tym którzy maj± W12. |
|
Data: 2011-05-26 12:44:33 | |
Autor: Robert Rędziak | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ? | |
On Wed, 25 May 2011 21:32:16 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: W12 to cztery rzędy cylindrów. To jest złożenie dwóch VR6, więc jest niewielka szansa, że jest jedna sonda na sze¶ć cylindrów (nie licz±c tych za katalizatorami). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-24 08:45:55 | |
Autor: news-gazeta | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
My¶lę że możesz się rozczarować, przesiadaj±c się z Safrane na phaetona. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-05-25 04:02:07 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> napisał(a):
> Dlaczego, przecież fajne auto ? duże i ciche -- |
|
Data: 2019-03-11 10:42:41 | |
Autor: robot | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
W dniu 2011-05-22 o 12:07, Przembo pisze:
* Michał* w wiadomo¶ci news:ir9i03$hj3$1inews.gazeta.pl napisał(a): No to już zasługuje na nazwę samochód. |
|
Data: 2011-05-22 21:52:45 | |
Autor: to | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
begin Michał
Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/ Tak, to świetny pomysł, tak, zrób to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem kiedy spodziewać się śmiesznych postów o tym, jak, dlaczego i w jakich okolicznościach rozpieprzyłeś kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej opowieści. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-05-23 20:45:45 | |
Autor: Michał | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
> (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 bÄ™dzie po prostu zĹ‚oĹĽone z 4 "trĂłjek" nic nie rozpieprzę, ale bezpieczne ma być i po to duży/ciężki silnik z przodu :) bo mu tych ***** brakuje, i się owija dookoła drzew. pozdrawiam! -- |
|
Data: 2011-05-23 01:02:24 | |
Autor: DJ | |
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/ W duzym skrocie. Do V12 trzeba 2 razy tyle gratow co do V6. I to doslownie. Wszystko razy 2 z wyjatkiem butli. Nawet podwojne przewody z butli wskazane poprowadzic, zeby to sensownie jezdzilo. Reduktory co najmniej dwa albo i cztery (do mocniejszych V6 sie montuje czesto dwa). Wtryski oczywista sprawa. Do tego sterownik. Sa robione do V8, ale nie V12. Robi sie wiec tak, ze sie daje dwa sterownika przeznaczone do V6. Jak chcesz to zrobic sensownie to licz 7-8 tys. zl. Jak po partacku to pewnie kolo 5 tys. Tylko, ze potem bedziesz na pewno narzekal, ze nie chce jezdzic. Pozdrawiam Darek |