LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?

Data: 2011-05-22 12:07:10
Autor: Przembo
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
* Michał* w wiadomości news:ir9i03$hj3$1inews.gazeta.pl napisał(a):
Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone
z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu
złożone z 4 "trójek" i to cała filozofia ?
więcej tych - listew z wtryskami ?
dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka? Pomijam że najpierw to trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem?
Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakbyś zepsuł auto w którym już była instalka? Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał dylemat czy naprawiać autko w którym zdaży się nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-)

Pozdr

Data: 2011-05-22 11:45:19
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?

Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.

Pomijam że najpierw to trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem?

Nie, za 10pln to mógłbym kupić przerysowane VelSatisa ze zderzakiem na taśmie klejącej ;) (i nim jeździć rok - lol)

a za ile dało by się kupić "takie co pojeździ" 3 lata (~80kkm)?

Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakbyś zepsuł auto w którym już była instalka?

Co znowu z tym psuciem! Safrane mam kryzysowe już prawie 2 lata (~45 kkm),
i jeszcze nie popsułem, jeździ!

a to że się psuły silniki w lanosach, leganzach i poprzednim safrane
to pech był - i złe silniki! i złe koreańskie skrzynie.
Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał  dylemat czy
naprawiać autko w którym zdaży się 8-9k na lpg ?!!?! za 2 listewki więcej ? serio to tyle kosztuje ?

nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-)

Nie, nie postawie go jako pojemnik na rower z opcją suszenia (klimatronik 2 strefowy, o - przepraszam lata lecą - cztero ;) )
bo tam rower nie wejdzie łatwo do środka - to sedan.

Poza tym na razie nie mam zamiaru go kupować tylko "rozmyślam",
co by było gdyby, czy się da, i tak mało jeżdżę a w12 taniejąąąąą
raczej nie wstanę rano z pomysłem - "dziś kupie".

poza tym już nie chce auta którego nie lubię - nie lubię (aż tak)
mojego aktualnego safrane przez silnik - tylko to uparcie jeździ
i kosztuje w naprawach przybliżeniu zero, więc trwa.

ps. a v8 4.2 ? się nie psują ?

zresztą co się psuje w tych w12 ?

pozdrawiam.

Data: 2011-05-22 22:17:15
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-22 13:45,  Michał pisze:
dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?

Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.

Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?

Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz przyoszczędzić na instalacji.
Nawet mając instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a tyle chyba planujesz przejechać dość szybko.

Data: 2011-05-22 22:09:38
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?

> Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.

Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?

6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo dużo cherry coke + snickersy ;)

auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k,
powinno być za około 8% wartości bo się ponoć psuje na potęgę
(bardziej niż renówki) i części podobne jak do renaulta więc
zakup tańszy i pali sporo = eksploatacja droższa i wygląda jak passat 98.

Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz przyoszczędzić na instalacji.

no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
(koło początku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
a auto paliło 19l/100.

Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
i że "tak się nie robi", i że tam za dużo rzeczy jest - ale jeździło
działało problemów (prawie nigdy) nie było, z 70kkm się nim zrobiło
(potem się popsuł).
Minus taki że to robił z dzień dłużej, bo jakiś cyrk był jak zaczynało
po hamulcach dziobać i jak by się chłodnice - oba wiatraki włączyły a auto było w zakręcie na luzie to by mogło zadusić silnik - ale
po dniu wyregulował :)

Nawet mając instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a tyle chyba planujesz przejechać dość szybko.

nie szybko ;) choć pamiętam jak nie chciałem gazu do safrana,
wszyscy się w głowę pukali jak szło 1.5kpln/mc na paliwo :)
tam się zwróciło w 1.6mieś, wiec może chciał by m w 3 mieś "zwrócić koszta".

6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k 20k to może się okazać ze to rok będzie.

tylko na razie myślę, bo jak patrze na to spalanie, to może faktycznie renault 3.5litra, pali sporo sporo mniej o safrana 2.0/2.5
tak że po kliku latach za samo paliwo safrana wychodzi calutki
vel satis initiale.

ale w końcu nowe 6.0 (chyba jeszcze nowszy niż renaulta) to nie powinien palić jak smok.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-23 17:08:21
Autor: fuen
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
dużo cherry coke + snickersy ;)

to weź kredyt na instalacje LPG

kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie

Data: 2011-05-23 16:07:01
Autor: Michał
fuen <fuen[spam]@wp.pl> napisał(a):
> 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
> dużo cherry coke + snickersy ;)

to weź kredyt na instalacje LPG

kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie

Nie, to nie tak działa, kredyt po prostu podnosi koszty,
i dodaje absurdalną ilość papierków (ale nie wiem nigdy nie brałem).

Więc instalacja zamiast 10k wyniesie 11k i ze 2k w czasie.

Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-23 21:44:57
Autor: Filip KK
W dniu 2011-05-23 18:07,  Michał pisze:

Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.

Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da? Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.

Data: 2011-05-26 19:17:57
Autor: Michał
Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał(a):
> [...]

Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da? Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.

Cherry Coke jest QL
Hamburgery są dobre :)
Jeszcze do tego z 1.7 tabliczki czekolady/dzień
i ta.. - multiwitamina :)

a na Rower jeżdżę samochodem :)

siłownia jest zła bo się człowiek zmęczy i tyle...

pozdrawiam!

Data: 2019-03-10 05:24:57
Autor: permar.mroczkowski
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Śmiesznie się to wszystko czyta po ośmiu latach xD jak ktoś pisze że po 6zł będzie benzyna a ON jest teraz po 5,5zł. Co drugie w12 na sprzedaż ma lpg i nic się z nimi nie dzieje a napewno nie są szrotami po 100k km...

Data: 2011-05-26 20:39:44
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-05-23 21:44, Filip KK pisze:
[...]

Rotfl - a jeszcze lepiej zatrudnić się do rąbania drewna, a nie łazić po siłowniach ;P
Przyjemne z pożytecznym, jeszcze zarobisz a i 3zkł zaoszczędzisz na inne przyjemności ;)

Pozdrawiam !

Data: 2019-03-11 10:45:27
Autor: robot
W dniu 2011-05-23 o 21:44, Filip KK pisze:
[...]

Do psychiatryka by mnie zabrali, jakbym musiał dwa lata tam się nudzić.
To już lepiej na boks albo szermierkę.

Data: 2011-05-23 18:04:23
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-23 00:09,  Michał pisze:

[...]

A budżet na naprawy tego masz w związku z tym?

[...]

Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
i że "tak się nie robi"

A może z tą za 3.6k paliłby 14?

6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k

Dać to się pewnie nie da.
4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego.
A tu masz 12 cylindrów - na dobrą sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x więcej tego niż w 4-cyl.

I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewnością miał budżet większy niż 4k.
Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co najmniej długo trwały.

Data: 2011-05-23 16:13:53
Autor: Michał
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
> (bardziej niż renówki)

A budżet na naprawy tego masz w związku z tym?

Co to takiego ;) ?

przecież to VW ;)

> [...]

Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

2.2 - 22.5l/100
2.0 - 19.5l/100
2.5 - 26.7l/100

> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
> i że "tak się nie robi"

A może z tą za 3.6k paliłby 14?

może :)

Czyli był był dziś do przodu o jakieś 17k pln ;) ?
ale student oszczędzał to student miał :)

> [...]

Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co najmniej długo trwały.

Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
4 lambdy
+bzdury i jakieś dodatkowe smarowanie silnika bo coś teflonowe

z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)

efekt:
po 8 kilometrach "injection fault"
po następnej chwili "antipollution monitor fault"

KURDE a może olać phaetona

albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-24 00:45:41
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-23 18:13,  Michał pisze:

Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

2.2 - 22.5l/100
2.0 - 19.5l/100
2.5 - 26.7l/100

No ja tu widzę zależność prawie że liniową, która dla 6.0 wyniesie około 60l/100km...
Swoją drogą te wyniki nie są normalne, nawet jak na jazdę sportową.

[...]

No ale tak się jakoś kończą tzw. "dziadowskie oszczędności".
Bo generalnie to albo sobie należy kupić coś co mało pali i mało płacić za paliwo, a jak się już coś modzi, to z głową (i budżetem).

[...]

No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.

z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)

No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę.

efekt:
po 8 kilometrach "injection fault"
po następnej chwili "antipollution monitor fault"

To będzie chleb powszedni po założeniu jakiejś rzeźby do takiego silnika.

KURDE a może olać phaetona

No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
z kiepską instalacją frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeźbiony" silnik.

Data: 2011-05-25 04:14:59
Autor: Michał
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):

> [...]

Swoją drogą te wyniki nie są normalne, nawet jak na jazdę sportową.

kiedyś na 2.2 Warszawa->Kraków zrobiłem 8.4l/100 :), ale to była zima i lód i ciężarówki w poprzek drogi, i jechałęm na PB95 bo o guziku zapomniałem :) zazwyczaj Kraków->Warszawa wychodziło 15l/100.

rekord eko driving to było 7.3 na odcinku łącznym koło 80km.
idea-> nie nacisnąć hamulca, wyłączyć klimę i światła.

podobno 2.0 może palić 12l/100, ale to nie na moje nerwy.
2.0 jest jak CC700 gaz do dechy albo wcale, bo mocy nie ma.

> [...]

> 4 lambdy

No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.

yyyyyyy 5....8 ???

> [...]

> po następnej chwili "antipollution monitor fault"

To będzie chleb powszedni po założeniu jakiejś rzeźby do takiego silnika.

żeby tylko nie miał trybu awaryjnego ;)

> KURDE a może olać phaetona

No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
z kiepską instalacją frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeźbiony" silnik.

to ja może sobie pojeżdżę safranem (puki koło nie odpadnie [żart] ;) )
i pomyślę :)

tylko wlazłem na allegro i poznikały prawie wszystkie W12 :(

6.0 dlatego że i tak pali prawie tyle samo (chyba?), liczę że się nic nie spitoli akurat w silniku a nie chce więcej "kompromisów" na wyposażeniu .

kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :)
czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłoszą hurtem W12 ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-25 21:32:16
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-25 06:14,  Michał pisze:

Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
4 lambdy

No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.

yyyyyyy 5....8 ???

W12 to cztery rzędy cylindrów.
Każdy rząd pewnie ma swoją sondę lambdę.
Jeżeli jest jeden katalizator, to będzie piąta lambda za nim.
Jeżeli każdy rząd ma swój katalizator, to lambd powinno być 8.

Oczywiście możliwe są inne konfiguracje z jeszcze większą ilością sond.
U mnie w V6 mam 4 lambdy - po dwie na rząd.

[...]

Tryby awaryjne ma na pewno.
Pytanie czy będziesz miał przyjemność poznać je wszystkie ;)

kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :)
czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłoszą hurtem W12 ;)

Nie sądzę żeby ceny paliw najbardziej ciążyły tym którzy mają W12.

Data: 2011-05-26 12:44:33
Autor: Robert Rędziak
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
On Wed, 25 May 2011 21:32:16 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

W12 to cztery rzędy cylindrów.
Każdy rząd pewnie ma swoją sondę lambdę.

 To jest złożenie dwóch VR6, więc jest niewielka szansa, że jest
 jedna sonda na sześć cylindrów (nie licząc tych za
 katalizatorami).

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-24 08:45:55
Autor: news-gazeta
LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?

KURDE a może olać phaetona

albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)

Myślę że możesz się rozczarować, przesiadając się z Safrane na phaetona.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-05-25 04:02:07
Autor: Michał
news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> napisał(a):

> KURDE a może olać phaetona
>
> albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)

Myślę że możesz się rozczarować, przesiadając się z Safrane na phaetona.

Dlaczego, przecież fajne auto ? duże i ciche

Data: 2019-03-11 10:42:41
Autor: robot
W dniu 2011-05-22 o 12:07, Przembo pisze:
[...]

No to już zasługuje na nazwę samochód.

LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?