LPG i gaz SC 1.1

Data: 2009-03-09 17:06:52
Autor: dikoj
LPG i gaz SC 1.1
Witam,
Ostatnio zaczely sie problemy z  LPG II gen. w SC 1.1. Po zatankowaniu LPG na stacji Orlen gdzies w trasie  przy  automatycznym przelaczaniu na LPG auto nie reaguje na gaz. Wciskam pedal do oporu, a obroty spadaja. Odpalenie przez redukcje biegu, szarpniecie i spadek mocy. Nieraz zalapie. W tej sytuacji przy recznym przelaczeniu na paliwo i zn體 na gaz wszystko jest ok. Pomyslalem, ze to moze kiepskiej jakosci LPG i po wyjezdzeniu zbiornika zatankowalem na stacji, na kt髍ej zawsze tankuje. Problemy nie zniknely. Przelacza sie na LPG, obroty spadaja, nie reaguje na pedal gazu, po recznym przelaczeniu na benzyne i zn體 na LPG silnik pracuje poprawnie.
Ktos moze zna diagnoze?

Dikoj

Data: 2009-03-09 09:17:42
Autor: koziel007
LPG i gaz SC 1.1
Bardzo podobne objawy mialem w Lagunie I przy instalce LPG Stag.
Podjechalem do gazownika i czyszczenie wtryskow pomoglo. 15 minut i
kieszen lzejsza o 70zl ;/ Pozdrawiam:)

Data: 2009-03-09 17:55:03
Autor: Ogion
LPG i gaz SC 1.1
koziel007@wp.pl pisze:
Bardzo podobne objawy mialem w Lagunie I przy instalce LPG Stag.
Podjechalem do gazownika i czyszczenie wtryskow pomoglo. 15 minut i
kieszen lzejsza o 70zl ;/ Pozdrawiam:)

Fajnie, tylko z.e w 2 generacji nie ma wtrysk體 ;)

Ale ida;c tym tropem - moz.e filtr gazu sie; zapcha? ?

Data: 2009-03-09 18:40:22
Autor: Karol Y
LPG i gaz SC 1.1
[...]

A reduktor daje rade, nie przymarza?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-03-09 18:41:33
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG i gaz SC 1.1
dikoj pisze:
<cut>
Ktos moze zna diagnoze?

Mialem kiedys podobnie - winny byl elektrozawor na butli ktory odmowil wspolpracy. Co ktores przelaczenie sie otwieral a pozniej przestal wogole sie otwierac.

Data: 2009-03-09 11:08:09
Autor: koziel007
LPG i gaz SC 1.1
E, chyba w takim razie to nie instalka II gen., ale w kazdym razie
chodzilo o wtryski. Pozdrawiam:)

Data: 2009-03-09 19:24:24
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG i gaz SC 1.1
koziel007@wp.pl pisze:
E, chyba w takim razie to nie instalka II gen., ale w kazdym razie
chodzilo o wtryski. Pozdrawiam:)

Gdzie w II generacji widzisz wtryski?

Data: 2009-03-09 11:43:06
Autor: koziel007
LPG i gaz SC 1.1
Napisalem, ze w takim razie to chyba nie II gen. Ogolnie nie znam sie
na LPG, bo jezdze od niedawna na tym paliwie. Tylko po zapytaniu
gazownika, powiedzial mi, ze czyszczone byly wtryski od gazu. raczej
nie okantowal mnie, bo to dobry znajomy kumpla. Diagnoza byla taka, ze
auto mialo problemy z jazda na gazie, gdyz wczesniej byl pare razy
zatankowany gazem gorszej jakosci i w ogole odklada sie gdzies tam
parafina czy cos. Nie znam sie, tylko chcialem koledze w jakis sposob
nakreslic problem jak bylo to u mnie. Pozdrawiam:)

Data: 2009-03-09 19:56:07
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG i gaz SC 1.1
koziel007@wp.pl pisze:
[...]

Bo Stag to sekwencja i tam masz wtryski.

Data: 2009-03-09 12:46:37
Autor: koziel007
LPG i gaz SC 1.1
Tak, to wiedzialem ze sekwencja - w takim razie jaka to jest generacja
LPG?? Z gory przepraszam za tak banalne pytania i odpowiedzi nieco
malo precyzyjne. Pozdrawiam i dzieki serdeczne za wyjasnienie i
wyprowadzenie niejako z bledu:)

Data: 2009-03-09 20:56:47
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG i gaz SC 1.1
koziel007@wp.pl pisze:
[...]

ctrl+c ctrl+v

Opis poszczeg贸lnych generacji system贸w instalacji gazowych

I generacja s膮 to instalacje mikserowe przewidziane do samochod贸w ga藕nikowych, sterowane podci艣nieniem z kolektora ss膮cego.

II generacja s膮 to r贸wnie偶 instalacje mikserowe przeznaczone do samochod贸w z wtryskiem benzyny sterowane prost膮 elektronik膮.

Podstawow膮 wad膮 obu tych generacji jest konieczno艣膰 stosowania miksera, czyli zw臋偶ki w uk艂adzie dolotowym oraz brak mo偶liwo艣ci precyzyjnego sterowania zasilania gazem. Zmniejszenie 艣rednicy dolotu spowodowane za艂o偶eniem miksera powoduje wzrost opor贸w dolotu, co skutkuje du偶ymi stratami mocy silnika.
Jak du偶o mo偶na straci膰 montuj膮c tak膮 instalacj臋 do samochodu obrazuje nast臋puj膮cy wykres BMW-gaz
Nast臋pna wada tych instalacji wynika z konieczno艣ci monta偶u miksera mi臋dzy filtrem powietrza a przepustnic膮. Tak d艂uga droga mieszanki od miksera od zawor贸w to du偶a ilo艣膰 mieszanki podatnej na wybuch i zniszczenie element贸w uk艂adu dolotowego (kolektor ss膮cy, obudowa filtra). Efekty takich wybuch贸w uwidaczniaj膮 si臋 szczeg贸lnie w samochodach nowoczesnych, w kt贸rych zastosowano plastikowe kolektory ss膮ce szczeg贸lnie podatne na zniszczenie.

W III generacji gaz jest podawany w spos贸b ci膮g艂y za po艣rednictwem dysz wtryskowych bezpo艣rednio do kolektora ss膮cego, co praktycznie zapobiega wybuchom gazu. Wyeliminowanie miksera (zw臋偶ki) umo偶liwia zachowanie seryjnych parametr贸w silnika. Za dawkowanie gazu odpowiada sterownik z zaprogramowanymi mapami wtrysku gazu.

W IV generacji zamiast dysz zastosowano elektromagnetyczne wtryskiwacze. Kolejn膮 innowacj膮 w stosunku do system贸w III generacji jest inny spos贸b sterowania. Sterownik systemu wtrysku gazu bazuje na czasach otwarcia wtryskiwaczy benzynowych co zwi臋ksza jego ekonomik臋 i precyzj臋 dzia艂ania.

Data: 2009-03-09 13:11:54
Autor: koziel007
LPG i gaz SC 1.1
Czyli wnioskuje, ze zalozona u mnie instalka, to III gen. :) Dzieki za
artykul obrazujacy kazda z generacji LPG - mysle, iz bedzie to
przydatne nie tylko dla mnie. Milego wieczoru:)

Data: 2009-03-09 21:14:25
Autor: Marcin J. Kowalczyk
LPG i gaz SC 1.1
koziel007@wp.pl pisze:
Czyli wnioskuje, ze zalozona u mnie instalka, to III gen. :) Dzieki za
artykul obrazujacy kazda z generacji LPG - mysle, iz bedzie to
przydatne nie tylko dla mnie. Milego wieczoru:)

OIDP Stag to IV gen

Data: 2009-03-09 13:33:02
Autor: koziel007
LPG i gaz SC 1.1
:)))) to tym bardziej wielki "BRO" za uswiadomienie mnie w temacie:)
Czytujacy ta grupe pewnie moga miec niezly ubaw, ale do dzis dzien
sadzilem, ze posiadana przeze mnie instalacja, to III gen. Ilez to
jeszcze czlowiek musi sie nauczyc :) Pozdrawiam i wszystkiego dobrego
zycze Marcinie :)))

LPG i gaz SC 1.1